Kabinet wil geen algemeen boerkaverbod

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Ariel schreef:
Aldebaran schreef:
Mensen ingewaardeerd sluiten zich helemaal niet uit van onze gemeenschap, sterker nog ze worden door velen hogelijk gewaardeerd als een uiting van nationale cultuur.
Svp correct citeren.
Ariel schreef:Sorry Aldebaran, Maar het wordt niet gewaardeerd als iemand in Volendammer klederdracht in Den Haag gaat solliciteren voor bijvoorbeeld een publieke functie. Je kan de Volendammer klederdracht aantrekken als je een winkel in Volendam hebt. Dat wel weer. Een moslima in Burka zal zeer gewaardeerd worden in SA. En daar moet ze zijn om lof en eer te verwerven.
Je introduceert nu nieuwe elementen in de discussie. Dat is meegenomen omdat het tot nog toe allemaal niet uitblonk door nuance.

Ten eerste heb je het nu over een publieke functie. Ik ga er even vanuit (correct me if i'm wrong) dat je daarmee een overheidsfunctie bedoelt. Gezien de scheiding van kerk en staat die ons land (iig qua intentie) nastreeft denk ik dat religieuze kenmerken in overheidsfuncties ongewenst zijn. Naar Frans model zou ik zeggen dat een kledingvoorschrift daar op zijn plaats is. Wat iemand in zijn vrije tijd doet, moet ie zelf weten. Het land hoef je van mij niet uit wanneer je in je vrije tijd 'foute' kleding draagt.

Verder stel je impliciet dat de praktijk van onterecht discrimineren de norm is. Ik onderschrijf dat uitsluiting op basis van kleding in de praktijk voorkomt. Dat betekent mi niet dat daarmee je gelijk onderbouwd is. Mensen werden (en misschien nog wel steeds) om huidskleur allerlei zaken ontzegd. Dat betekent niet dat het daarmee gerechtvaardigd is. Je zal met andere argumenten moeten komen dan met kleding. Dat je mijn vraag interpreteert als een verdediging van islamisme toont aan dat je het onderscheid tussen kleding en de echte argumenten niet helder hebt en kennelijk liever in generalisaties denkt.
Ariel schreef:
Personen die kledingvoorschriften verbinden aan de mogelijkheid tot deelname aan onze cultuur verachten en vertrappen zo diezelfde cultuur die immers in hoge mate een pleidooi inhoudt voor vrijheid van keuzes voor het individu en gelijkheid van allen voor de wet. Je haat voor de islam (wees eerlijk, niet voor de kleding) verstikt de westerse normen en waarden. Is die westerse democratrische cultuur zo zwak dat het verkwanseld moet worden wanneer iemand met een zak over zijn hoofd wil lopen? Dat is niet de westerse cultuur die ik hoog acht, maar een laf waterig aftreksel ervan.
Niet ik maar jij veracht en vertrapt onze vrijheid en cultuur Aldebaran.
Ik heb het idee dat jij werkelijk niets van Islam af weet, en dat jij je heel lief als een beschermer van de minderheid op werpt.
Goed lezen is een kunst Ariel. Ik werp mij niet op als beschermer van de Islam. Ik veracht die religie en niet alleen die religie. Maar ik ga niet het kind met het badwater weggooien: ik verwerp discriminatie op uiterlijke kenmerken omdat ik dat standpunt als een kernwaarde van de westerse democratie beschouw.
Ariel schreef:Besef wel dat deze minderheid straks geen minderheid meer is, en dat ook jij of je kinderen zich aan de grillen en grollen van Islam zullen moeten onderwerpen.
Misschien dat je dan net zoals ik nu, je in wil spannen om te redden wat er te redden valt, maar dan is het waarschijnlijk te laat.

Trouwens.. Ik gun naïeve mensen zoals jij een jaartje Islamitisch regime. Wie niet horen wil moet voelen. Mijn motto. Ervaring is de beste leermeester.
Het zal mijn tijd wel uitduren. Hoeveel jaren zal ik nog hebben. Dat zullen er niet veel meer zijn. Ik maak vecht en ik maak me druk om de generatie van mijn kleinkinderen en jouw kinderen. Wat betreft de man Aldebaran. , die kan me weinig schelen. Daar ben ik eerlijk in.
En zo werd het weer tijd voor de persoonlijke aanval, gemeengoed hier op dit forum dat maar niet het aureool van gecondenseerde woede en frustratie weet te ontstijgen. Een zielige vertoning om uit naam van de openheid, westerse waarden en democratie diezelfde waarden te verkwanselen.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Teva Teff schreef:
Aldebaran schreef:
Teva Teff schreef:Ik vind het wel aardig dat je moslim zijn gelijkstelt met gehandicapt zijn.
Strooien met stromannen is geen discussie. Clean up your act
Hoezo strooi?
Je hebt gelijk, 'strooien' is nog niet aan de orde voor jou. Ik zou het zeer op prijs stellen wanneer je het inderdaad bij deze ene stroman laat.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Ariel schreef:Nogmaals, niet ik sluit ze uit, maar ze sluiten zich zelf buiten ( in hun ogen) verderfelijke maatschappij.
Uit dit citaat blijkt mi toch wat anders:
Ariel schreef:Deze burka dragende vrouwen zijn alleen nog maar geschikt voor islamitische baarmoeder die jaar na jaar weer een toekomstige extremist werpt. En daar hebben we namelijk geen behoefte aan.
Wij hebben behoefte aan goed geïntegreerde mensen die ons land willen opbouwen en niet afbreken.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Aldebaran schreef:
Teva Teff schreef:
Aldebaran schreef: Strooien met stromannen is geen discussie. Clean up your act
Hoezo strooi?
Je hebt gelijk, 'strooien' is nog niet aan de orde voor jou. Ik zou het zeer op prijs stellen wanneer je het inderdaad bij deze ene stroman laat.
Nee nee nee. Zo gemakkelijk gaat dat niet.
Je vindt het volgens mij even zinnig om een gehandicapte een uitkering te geven als een bhurkavrouw. Wat heb ik verkeerd gelezen?
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Teva Teff schreef:
Aldebaran schreef:
Teva Teff schreef: Hoezo strooi?
Je hebt gelijk, 'strooien' is nog niet aan de orde voor jou. Ik zou het zeer op prijs stellen wanneer je het inderdaad bij deze ene stroman laat.
Nee nee nee. Zo gemakkelijk gaat dat niet.
Je vindt het volgens mij even zinnig om een gehandicapte een uitkering te geven als een bhurkavrouw. Wat heb ik verkeerd gelezen?
Ja, ja, ja. Het volgende:
- ik suggereer nergens dat in generaliserende zin de situaties hetzelfde beoordeeld moeten worden of dat een gehandicapte wel een uitkering verdiend en iemand gekleed in een burka niet. Ik bestrijd juist dat op basis van uiterlijke kenmerken simpele conclusies getrokken kunnen worden. Daarom stelde ik in deze discussie de vraag of de regel van Ariel mbt het uitsluiten op basis van uiterlijke kenmerken (bhurka-dragen) ook geldt voor andere uiterlijke kenmerken. Ik geloof helemaal niet in de waarheid van die regel. Integendeel ik stel mijn hoop op westerse verlichte waarden en hoop dat er in de discussie echte argumenten ter tafel zullen komen met een meer steekhoudend karakter. Zo kan het zijn dat gehandicapten een uitkering mislopen wanneer ze wel tot werken in staat zijn maar niet op zoek ernaar gaan. Zo kan het ook zijn dat een burka alleen niet voldoende aanwijzing geeft over de maatschappij-ontwrichtende motieven van de drager.
- ik spreek nergens over bhurkavrouwen, ik eis juist dat een onderscheid wordt gemaakt in deze discussie tussen kleding en inhoudelijke argumenten.

Je stroman is dat jij van mijn woorden een nieuw argument maakt dat ik niet gebruik: dat gehandicapt zijn of het dragen van een burka noodzakelijk en voldoende voorwaarde is voor een uitkering.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Aldebaran schreef:
Ariel schreef:
Svp correct citeren.
:? ????????
Ariel schreef:Sorry Aldebaran, Maar het wordt niet gewaardeerd als iemand in Volendammer klederdracht in Den Haag gaat solliciteren voor bijvoorbeeld een publieke functie. Je kan de Volendammer klederdracht aantrekken als je een winkel in Volendam hebt. Dat wel weer. Een moslima in Burka zal zeer gewaardeerd worden in SA. En daar moet ze zijn om lof en eer te verwerven.
Je introduceert nu nieuwe elementen in de discussie. Dat is meegenomen omdat het tot nog toe allemaal niet uitblonk door nuance.
Het gebrek aan nuances komt omdat ik minder intelligent ben dan jij Aldebaran.


Ten eerste heb je het nu over een publieke functie. Ik ga er even vanuit (correct me if i'm wrong) dat je daarmee een overheidsfunctie bedoelt. Gezien de scheiding van kerk en staat die ons land (iig qua intentie) nastreeft denk ik dat religieuze kenmerken in overheidsfuncties ongewenst zijn. Naar Frans model zou ik zeggen dat een kledingvoorschrift daar op zijn plaats is. Wat iemand in zijn vrije tijd doet, moet ie zelf weten. Het land hoef je van mij niet uit wanneer je in je vrije tijd 'foute' kleding draagt.
Niet perse een overheidsfunctie. Zelfs een baantje in een winkel is al niet geschikt voor een burka draagster. Er zijn volgens mij weinig of geen banen waar deze dames zich in thuis voelen, want als men een burka draagt ( als men consequent is), dan mag men zich ook niet in een ruimte bevinden waar mannen aanwezig zijn.

En als ik jouw redernatie volg dan kunnen ook leden van de KKK rustig in hun vrije tijd met hun witte puntmuts op boodschappen gaan doen bij Albert Hein. Of een nazi kan gerust in een uniform met hakenkruis en het Waffen SS-symbool een kopje koffie gaan drinken bij V&D.
Een burka valt bij mij onder de zelfde noemer als bovengenoemde uniform en puntmuts. Even verwerpelijk.
Verder stel je impliciet dat de praktijk van onterecht discrimineren de norm is.
Waar heb je mij dat horen zeggen. Ik discrimineer niet.
Ik onderschrijf dat uitsluiting op basis van kleding in de praktijk voorkomt. Dat betekent mi niet dat daarmee je gelijk onderbouwd is. Mensen werden (en misschien nog wel steeds) om huidskleur allerlei zaken ontzegd. Dat betekent niet dat het daarmee gerechtvaardigd is.


Ik ben absoluut tegen discriminatie. En zeker om huidskleur.
Jij probeert mij in een hoek te plaatsen waar ik niet thuis hoor. Over persoonlijke aanvallen gesproken. Ik bevecht de ideologie en niet de mens.
Goed lezen is een kunst Ariel. Ik werp mij niet op als beschermer van de Islam. Ik veracht die religie en niet alleen die religie. Maar ik ga niet het kind met het badwater weggooien: ik verwerp discriminatie op uiterlijke kenmerken omdat ik dat standpunt als een kernwaarde van de westerse democratie beschouw
.

Jij blijft maar doorzeuren over discrimineren Aldebaran. Nogmaals, ik discrimineer niet.
Maar jouw kernwaarde van de westerse democratie is helaas niet hetzelfde als die van een Moslim.
Een moslim, en zeker een fanatieke moslim die een burka draagt hecht geen waarde aan onze democratie.
Ariel schreef:. Ik vecht en ik maak me druk om de generatie van mijn kleinkinderen en jouw kinderen. Wat betreft de man Aldebaran. , die kan me weinig schelen. Daar ben ik eerlijk in.
En zo werd het weer tijd voor de persoonlijke aanval, gemeengoed hier op dit forum dat maar niet het aureool van gecondenseerde woede en frustratie weet te ontstijgen. Een zielige vertoning om uit naam van de openheid, westerse waarden en democratie diezelfde waarden te verkwanselen.
Persoonlijke aanval? Nee hoor. Ik val je helemaal niet aan. Ik ben alleen maar eerlijk in mijn oordeel dat ik weinig of geen compassie heb met mensen die het gevaar van Islam niet willen onder kennen. Of dat nou mijn zoon of zus is of jij. Dat maakt mij niet uit. Ik zeg het, want ik weet niet hoe ik anders tot iemand door moet dringen.
Het is het zelfde als iemand tegen mij zegt dat ik van roken longkanker kan krijgen.

Maar... lijkt het je niks om een jaartje onder Islamitisch regime te zitten? Even te voelen hoe dat nou werkelijk is?

En er is ook geen woede. Hooguit een lichte frustratie omdat het niet tot je doordringt wat een gevaar Islam voor onze democratie is.
Ik weet dondersgoed wat democratie betekend. En het maakt me bang. In een democratie telt de meerderheid. Dat is de essentie van democratie".
Nu kan jij zeggen “Democratie is een heel pakket aan waarden”en daar heb je dan gelijk in, maar zodra de meerderheid dit niet met je eens is dan doe jij als eenling niets meer, en dan is jouw idee van een democratie niks meer waard.

Niet ik, maar mensen zoals jij zijn dus een gevaar voor onze westerse waarden en democratie.
Ik heb geen zin om een dhimmie te worden Aldebaran, en ik gun het ook jouw en mijn achter kleinkinderen niet.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Ariel schreef:En als ik jouw redernatie volg dan kunnen ook leden van de KKK rustig in hun vrije tijd met hun witte puntmuts op boodschappen gaan doen bij Albert Hein. Of een nazi kan gerust in een uniform met hakenkruis en het Waffen SS-symbool een kopje koffie gaan drinken bij V&D.
Een burka valt bij mij onder de zelfde noemer als bovengenoemde uniform en puntmuts. Even verwerpelijk.
Niet de puntmuts is verwerpelijk maar de ideeën van KKK. Het hakenkruis als symbool is gejat door de nazi's maar stond daarvoor voor vrede en voorspoed in boedhistische sekten. Dat geeft al aan dat het symbool wat anders is dan het gedachtegoed. Het hakenkruis is sinds WOII pas een symbool met een heel negatieve lading. M.i. is een burka niet per sé als symbool te beschouwen waar de swastika dat wel is. Wat te denken van een T-shirt me het opschrift 'fuck you', toch zeker een daad van rebellie tegen de maatschappelijke waarden. De drager publiekelijk lynchen? En wat te denken van nonnetjes uit het klooster die shoppen bij AH, ook verbieden? Immers we moeten niet denken aan al die AIDS-doden in Afrka waar dat symbool voor staat. Gelijke monniken gelijke kappen zou ik zeggen.
Ariel schreef:
Verder stel je impliciet dat de praktijk van onterecht discrimineren de norm is.
Waar heb je mij dat horen zeggen. Ik discrimineer niet.
Ik stel niet dat ik jou dat letterlijk heb horen zeggen (of zien schrijven). Dat is wat het woord 'impliciet' aangeeft. En discrimineren (onderscheid maken) doen we allemaal. Zonder dat kan een mens niet functioneren. Discrimineren heb je bijvoorbeeld al nodig in het dagelijks leven om hoofd- van bijzaken te onderscheiden. Onterechte discriminatie is de vorm van discriminatie die bij de wet verboden is.

Op welke manier impliceerde je dat onterecht dicrimineren de norm is? Ik zal het uitleggen. Je argumenteerde hier:
Ariel schreef:Maar het wordt niet gewaardeerd als iemand in Volendammer klederdracht in Den Haag gaat solliciteren voor bijvoorbeeld een publieke functie.
dat het feit (ik neem het even voor waar aan) dat iemand in klederdracht gaat solliciteren afgekeurd wordt en betoogt aldus dat die praktijk (dat mensen die in klederdracht solliciteren een verminderde kans maken) een norm is die relevant is voor deze discussie. Ik betoog dat het vaststellen van een dergelijke praktijk geen moreel argument is.
Ariel schreef:Ik ben absoluut tegen discriminatie. En zeker om huidskleur. Jij probeert mij in een hoek te plaatsen waar ik niet thuis hoor. Over persoonlijke aanvallen gesproken. Ik bevecht de ideologie en niet de mens.
Prima, dan zijn we het na vele woorden eens. Handel dan naar deze mooie woorden en benoem hetgeen wat je afkeurt, niet de kleding maar het gedachtegoed. Niet de burka is het probleem maar een islamitisch streven naar ontwrichting van de westerse samenleving. Met of zonder burka.

Voor alle duidelijkheid. Ik beschuldig je niet van onterechte discriminatie. Ik stel vast dat je slecht kunt discrimineren tussen vorm en inhoud.
Ariel schreef:Jij blijft maar doorzeuren over discrimineren Aldebaran. Nogmaals, ik discrimineer niet.
Maar jouw kernwaarde van de westerse democratie is helaas niet hetzelfde als die van een Moslim.
Een moslim, en zeker een fanatieke moslim die een burka draagt hecht geen waarde aan onze democratie.
Daar ga je weer. Alle burkadragers zijn fanatiek. Misschien zitten er wel vrouwen onder sommige van die burka's verstopt die anders willen maar niet kunnen. Hierboven stel je dat je de ideologie bevecht, maar hier stort je je weer op de verpakking. Ik strijd overigens met je mee tegen de verbreiding van die islamitische ideologie. Ik wil die weterse kernwaardes behouden (dat is juist wat ik hier bevecht). Ik wil absoluut geen sharia hier in Nederland ingevoerd zien worden.
Ariel schreef:Persoonlijke aanval? Nee hoor. Ik val je helemaal niet aan. Ik ben alleen maar eerlijk in mijn oordeel dat ik weinig of geen compassie heb met mensen die het gevaar van Islam niet willen onder kennen. Of dat nou mijn zoon of zus is of jij. Dat maakt mij niet uit. Ik zeg het, want ik weet niet hoe ik anders tot iemand door moet dringen.

Maar... lijkt het je niks om een jaartje onder Islamitisch regime te zitten? Even te voelen hoe dat nou werkelijk is?
Het valt je kennelijk moeilijk mijn toonzetting in de strijd tegen islamitische ideologie te waarderen. Hoor je liever de hele tijd dezelfde eendimensionale retoriek die zovelen hier op dit forum ten beste geven? Mijns inziens is dat de makkelijke weg. De weg van schreeuwen zonder argumenten, van verpakking versus inhoud, van oorlog ipv ratio.
Ariel schreef:En er is ook geen woede. Hooguit een lichte frustratie omdat het niet tot je doordringt wat een gevaar Islam voor onze democratie is.
Ik weet dondersgoed wat democratie betekend. En het maakt me bang. In een democratie telt de meerderheid. Dat is de essentie van democratie".
Nu kan jij zeggen “Democratie is een heel pakket aan waarden”en daar heb je dan gelijk in, maar zodra de meerderheid dit niet met je eens is dan doe jij als eenling niets meer, en dan is jouw idee van een democratie niks meer waard.

Niet ik, maar mensen zoals jij zijn dus een gevaar voor onze westerse waarden en democratie.
Ik heb geen zin om een dhimmie te worden Aldebaran, en ik gun het ook jouw en mijn achter kleinkinderen niet.

Vriendelijke groet.
Ik neem geen blad voor de mond over wat ik van de islam vind. Als dat mij tot dhimmie maakt...'t zal wel. Het is anderzijds erg makkelijk om het zo te benoemen wanneer de inhoudelijke argumenten niet voldoende krachtig onder woorden kunnen worden gebracht. Ik doe het op mijn manier Ariel. Ik denk dat we in het debat vooral vanuit onze eigen westerse ideeën met sterke inhoudelijke argumenten moeten komen voordat een of ander kabinet van angsthazen erachter komt dat de leeuw die brulde zijn stem kwijt is.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Aldebaran schreef:
Ariel schreef:Nogmaals, niet ik sluit ze uit, maar ze sluiten zich zelf buiten ( in hun ogen) verderfelijke maatschappij.
Uit dit citaat blijkt mi toch wat anders:
Ariel schreef:Deze burka dragende vrouwen zijn alleen nog maar geschikt voor islamitische baarmoeder die jaar na jaar weer een toekomstige extremist werpt. En daar hebben we namelijk geen behoefte aan.
Wij hebben behoefte aan goed geïntegreerde mensen die ons land willen opbouwen en niet afbreken.

The wombs of our women will give us victory

http://winnipeg.indymedia.org/item.php?10441S

Algerian leader Houari Boumédienne who said at the United Nations in 1974: “One day, millions of men will leave the Southern Hemisphere to go to the Northern Hemisphere. And they will not go there as friends. Because they will go there to conquer it. And they will conquer it with their sons. The wombs of our women will give us victory.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Oké Aldebaran.

Ik heb niet meer jouw energie. Dus laten we maar stoppen met deze discussie. Ik heb gezegd wat ik van de burka vind, en dat is voor mij genoeg .Wij zullen het niet eens worden, en ik hoef niet te winnen.
En wat te denken van nonnetjes uit het klooster die shoppen bij AH, ook verbieden? Immers we moeten niet denken aan al die AIDS-doden in Afrka waar dat symbool voor staat. Gelijke monniken gelijke kappen zou ik zeggen.
Hebben de nonnetjes het aids-virus naar Afrika gebracht? Het mag zo zijn dat de paus het condoom verboden heeft , maar dat wil niet zeggen dat het aids-virus door de katholieke kerk in Afrika verspreid is. Het is verwerpelijk dat de paus dit gedaan heeft, maar de paus is niet de oorzaak van het virus.

Daar ga je weer. Alle burkadragers zijn fanatiek. Misschien zitten er wel vrouwen onder sommige van die burka's verstopt die anders willen maar niet kunnen. Hierboven stel je dat je de ideologie bevecht, maar hier stort je je weer op de verpakking.
Ik heb zielsmedelijden met alle burka dragers die door hun mannen verplicht worden om een burka te dragen.
Maar…beste Aldebaran. Wie dragen er in Nederland een burka, of eigenlijk moeten wij niqaab zeggen, want een burka draagster is in Nederland eigenlijk een onbekend fenomeen.
Het zijn namelijk de Nederlandse bekeerlingen die zich hullen in deze lap. Deze vrouwen willen namelijk vromer dan Mohammed zijn.

Ik lees veel op internet, en al lezende kom je nog wel eens tegen. Op de site van Trouw was ooit eens een artikel over het dragen van de niqaab.

BRON!!!!!!!!

Hier volgen wat reacties van bekeerde moslima’s

ONGELOFELIJK!Ook ik ben een bekeerde moslima met niqaab...en wie beschermt mijn kind tegen -niet te herkennen- pedofielen?De kandidaten van de pedofielen partij?Ik heb geleerd dat je niet aan iemands uiterlijk kan zien of ie goed of slecht is...blody shame on you!
bekeerde moslima, amsterdam, (20-07-2006, 21:36 uur)


Laat kinderen maar wennen aan mensen die anders zijn. En ten slotte de flauwekul over 'aanpassen'. Nederland is toch het land van vrijheid? Beperk deze vrouwen dan niet in hun bewegingsvrijheid door hun de toegang tot allerlei ruimtes te ontzeggen. Bovendien zal het je verbazen dat de meeste niqaab draagsters pure autochtone hollanders zijn!
Louiza, Amsterdam, (21-07-2006, 00:07 uur)

Hallo, Als niqaabdraagster en tevens Hollandse vrouw; geboren en getogen in de Achterhoek, wil ik nogmaals een reaktie geven. Ik vind het frustrerend om te zien dat vele Nederlanders meteen geneigd zijn om een stempel op je te plakken als een niqaab draagt. Jij en/of je man zal dan wel terroristische gedachten hebben of iets dergelijks... Ik ben Nederlander!!! Mijn familie is Nederlands; ik ga toch niet met rare gedachten rondlopen om terroristische aanslagen te plegen in mijn vaderland! Dat er een groepje losgeslagen mensen zijn die beweren Moslim te zijn en dat soort zaken goedkeuren, betekent zeer zeker niet dat je de niqaab met terrorisme kunt associeren!! Het is pijnlijk om te merken hoe bekrompen vele Nederlanders zijn, en hoe discriminerend! Ik hoor dus niet meer thuis in mijn land, vanwege de kleding die ik draag!? Wie zegt dat; misschien ben ik wel meer Nederlands dan degene die zo'n uitspraak doet!! Ik ben alleen van religie veranderd en draag een niqaab, wat een misdaad!!!
Miriam, A'dam, (20-07-2006, 11:22 uur)


Hoi Ik ben zelf een niqaab draagster en oerhollands. Het is niet iets vrouwonvriendelijks, want het is me niet opgedwongen. Het is een eigen bewuste keuze om mijn gezicht te bedekken en daar voel ik me goed bij. Ik ben heus geen fanatieke terroriste of iets dergelijks. Ik begrijp dat in sommige situaties, vanwege veiligheidsredenen of indentificatieredenen, je gezicht getoond moet worden en het is voor de meeste vrouwen met een gezichtssluier echt geen probleem om even de sluier weg te halen in het bijzijn van een vrouwelijke medewerkster van zo'n speelparadijs voor kinderen. Wat is nou het probleem? Het probleem is toch nu opgelost? Een vrouw met niqaab is echt geen buitenaards wezen; zij is ook gewoon een vrouw die haar kinderen een plezier wil doen met een bezoekje aan een speeltuin! Het zou beter zijn om gewoon eens te vragen waarom zij een gezichtssluier draagt en niet om direkt met allerlei vooroordelen te komen....
Miriam, A'dam, (19-07-2006, 15:56 uur)



En verder heb je hier een site waar moslima’s de niqaab verheerlijken. Een heuse Niqaab = bevrijding forum. Hoe gezellig kan je het maken.

http://www.niqaab.org/index.php?option= ... &Itemid=32

Ik hoop dat de niqaab heel normaal wordt. Veel vrouwen zouden graag niqaab dragen maar durven niet. Gelukkig is de hijaab al algemeen geaccepteerd en ziet iedereen in dat veel beter is dan naveltruitjes en ander immoreel gedrag

Lees deze site even Aldebaran. Please do me a favour.

De niqaab mag niet verboden worden....
ik hoop dat alle vrouwen die zich daartoe geroepen voelen om niqaab te dragen, het insh'Allah ook snel gaat doen... hoe meer hoe beter!
deze oghty's komen voor hun geloof uit!
zolang er maar een handje vol vrouwen de niqaab dragen kunnen ze die makkelijk de grond in boren.....dat gaat niet zo makkelijk als het er een heleboel zijn..

Blijf af van de boerka,welke geheel vrijwillig zonder enige vorm van dwang, op eigen initiatief, wordt gedragen! het is een respectvol Gods geschenk, welke ons o.a. Allah doet gedenken, juist in deze openbare norm en waardeloze gemeenschap!
Ik en vele zusters met mij hoeven niet gered te worden van onderdrukking door zogenaamd goedbedoelende beleidsmakers


Zucht.... :cry:
Het valt je kennelijk moeilijk mijn toonzetting in de strijd tegen islamitische ideologie te waarderen
PS... Ik ken je niet Aldebaran. Ik weet niet hoe jij de islamitische ideologie bevecht. Van wat ik tot nu toe van je gelezen hebt, kan ik geen oordeel over je vellen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Een leuk verhaaltje van bovengenoemde site.
Ook bij mij schieten de tranen in mijn ogen.

de Vrijheid
Geschreven door Administrator
Saturday 09 December 2006

Assalamoe aleikoem,
Dit artikel heb ik geschreven naar aanleiding van de nieuwe strijd tegen moslims, voor degenen die geïnteresseerd zijn.


Ik ben Rabi'a. Machteloos, dat is hoe ik mij voel. Verdrietig, boos en radeloos dat komt er nog eens bij. Als u mij nu zou kunnen horen spreken, zou u de tranen in mijn stem horen. Mijn handen trillen bij het schrijven van dit klaaglied, deze
schreeuw om respect, deze roep om gehoord te worden.


Ik ben een moslima: een Nederlandse en vrouw bovendien. Ik benadruk deze volgorde hoewel ik weet dat dit op verzet stuit. Dat ik als vrouw ben geboren is geen verdienste, dat ik in Nederland ben geboren evenmin, maar de Islam is voor mij een weloverwogen beslissing geweest. De islam is iets waar ik trots op ben, waar ik voor leef.

Nu wil het geval zijn dat de Islam momenteel niet erg populair is in Nederland, behalve dan als verkiezingsitem. Ik zie dus met lede ogen de debatten aan op televisie, waarin de begrippen integratie, asielzoekers, criminelen en moslims onlosmakelijk verbonden lijken te zijn.
Maar nu wordt het me te gortig. Sinds enkele dagen is er een nieuwe discussie op gang gekomen over het wel of niet dragen van de gezichtssluier, dit terwijl het gesprek over de hoofddoek nog maar in de kinderschoenen staat. Typerend aan deze discussie is dat deze plaatsvindt tussen gelijkgestemden, nog niet een keer heb ik een moslima met niqaab gezien of gehoord. En dat ben ik nu zo spuugzat! Ik hoor argumenten waar ik haast om zou lachen als het niet zo dieptreurig was. Turkije is ineens rolmodel voor Nederland geworden, want daar mag je niet eens een hoofddoek dragen, de hoofddoek is
niet normaal en is zonder uitzondering een vorm van vrouwenonderdrukking.

Nederlandse vrouwen hebben jarenlang gevochten voor hun vrijheid en het mag niet toegestaan worden dat er vrouwen zijn die zichzelf bedekken. Hoort u de ironie: men preekt voor vrijheid, maar als een vrouw zelf kiest voor een hoofddoek of een gezichtssluier dan wordt de rem er op gezet: “Nee, wij bepalen wel wat vrijheid is en daar mag u zich dan naar schikken.” Ik voel mij diepgeraakt door deze onwetende, arrogante, zelfingenomen praatjes. Ik draag een hoofddoek, een langer model en heb in de loop van de jaren keihard moeten vechten tegen onbegrip en haat, zowel in mijn zeer naaste omgeving als daarbuiten. Maar ik was sterk. Nu ben ik op een moment gekomen dat ook ik mijn gezicht zou willen bedekken, omdat ik de innerlijke behoefte voel dit te doen. Er is niemand, absoluut niemand die mij hier toe dwingt of aanzet. Sterker nog; weer ondervind ik diezelfde tegenwerking, maar dit keer bijgestaan door de heren en dames politici.

En in tegenstelling tot wat iedereen klakkeloos aanneemt, is het juist mijn man die het mij afraadt.
Ik ken geen vrouwen, die direct of indirect gedwongen worden om een hoofddoek, laat staan een niqaab te dragen. Ik ken wel vrouwen en vooral meisjes die door de druk die er op hen wordt uitgeoefend vanuit de Nederlandse samenleving, met een innerlijk verlangen zitten een hoofddoek of niqaab te dragen, maar de kracht niet hebben dit daadwerkelijk te doen. Ik ben er hier zelf een van. Is dit dan wat wij onder vrijheid verstaan? Er wordt door het niet-islamitisch deel van deze samenleving niet nagedacht over tussenoplossingen en gulden middenwegen, terwijl de vrouwen in kwestie dit wel doen. Zij zijn allen bereid in bepaalde gevallen hun gezicht te ontbloten wanneer dit noodzakelijk is, zoals bij een controle op het vliegveld. Een van de meisjes waardoor de discussie is gestart, draagt hem zelfs niet in de klas. Zij snapt ook dat het bedekken van het gezicht een nieuw fenomeen is in deze samenleving en dat we niet over een nacht ijs
kunnen gaan.
Zoals aan alles, zullen we ook hieraan moeten wennen, maar die kans wordt niemand gegeven als er meteen gesproken wordt over een verbod.

Wat wil je dan nog meer verbieden? De hanenkam? De minirok? De dreadlocks? De warme muts en sjaal die net zo weinig tonen als de niqaab?
De discussie zou zich moeten beperken tot vrijheid van keuze en respect, want dat het daar aan ontbreekt dat is me nu wel duidelijk. Ik zal de niqaab niet dragen om u te ergeren, hoewel de verleiding soms wel groot is. Ik zal hem dragen omdat ik mij daar fijn bij voel. U hoeft niet bang te zijn dat u geen gesprek met mij zult kunnen aangaan, want dit deden we voorheen ook al weinig. Ik zal niet met uw kinderen op de crèche gesluierd liedjes gaan zingen; ik zoek een andere baan of ik draag hem niet bij deze kleintjes, daar dit ook niet nodig is.

Ik wil gewoon dat u mij en alle andere gehoofddoekte en gesluierde vrouwen respecteert, ook al begrijpt u ons niet. En u mag mij op straat wel aanspreken mits u oprecht geïnteresseerd bent in het antwoord. Voor u zal ik dan in ieder geval mijn ogen onbedekt laten.
Lieve mensen, als u dan toch goede voornemens wilt maken, probeer dan onbevangen en met open hart uw medemens tegemoet te treden en laat u alstublieft niet leiden door mensen die niet weten waar ze het over hebben, die veel blaten, maar weinig wol geven. Wij, het eenvoudige volk, moeten de dialoog aangaan, het intermenselijk gesprek voeren. Slechts dan zal er een verandering plaatsvinden in ons denken en kunnen wij elkaar weer zien zoals we zijn; MENSEN.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Verhaal van Alaa

Mijn naam is Alaa (vroeger Ellen) en ben nu al alhamdoelillah 7 jaar Moslima.
Dit is het beste wat mij ooit is overkomen, ik ben Allah voor veel dingen dankbaar, maar dat hij mij een tweede kans heeft gegeven nog wel het meeste. Ik ben denk ik net als vele Nederlandse moslims in aanraking gekomen met Islaam door mijn huidige man. Hij heeft mij de schoonheid van islam leren kennen. Moge Allah hem daar voor belonen.

[ bla bla..bla bla...]

Ik was altijd van mening dat de hoofddoek genoeg was en dat de niqaab Soennah was. Ik had mij ook altijd voorgenomen om nooit niqaab te dragen, maar ja: zeg nooit "nooit"! Toen ik een zuster uit Utrecht leerde kennen (Moge Allah haar het paradijs schenken) die mij zo ontroerde en die mij de ECHTE uitleg van de vers in de Qor-aan over Hijaab uitlegde en net als jullie mij zoveel voorbeelden vertelde over dat niqaab verplicht is voor vrouwen, ben ik hem meteen gaan dragen ELHAMDOELILLAH!!! En dat is nu 5 jaar geleden.

------------------------------------

Mijn niqaab verhaal...

salam alaikoem

Mijn niqaab verhaal: ik ben als eerste een nederlandse van 30 jaar oud en ben sinds 7 maanden bekeerd tot de islam, nee niet door een vriendje of een toekomstige man, een eigen
wel overwogen keuze.



Door 3 overlijdingen ben ik gaan na denken over mijn leven wat ook geloof betreft, vroeger wel een tijdje bij een evangelische kerk gezeten, maar ik kon niet echt met dingen om gaan, zoals de drie eenheid en profeet isa ('aleyhi salaam) op een voetstuk en wordt aanbeden.


Ik ben toen gaan nadenken en ik kwam tot ontdekking dat de islam om mij heen aan het groeien was; meer mensen met de hoofddoek zag ik en ik ben de koran gaan kopen en ben gaan lezen; echt wallahi, ik heb mij binnen een 1.5 maand bekeerd.


Doordat ik mijn werk kwijt was ben ik mij meer in de islam gaan verdiepen, maar helaas een positieve kant heeft ook een negatieve kant, ook al was ik bekend en geliefd in de buurt door mijn werk. Mensen hadden roddels; ik heb dingen in mijn verleden gedaan wat in strijd is met islam; okee verleden is verleden moet men zeggen, maar dat was niet mogelijk dus helaas.
Ik heb echt de afgelopen 7 maanden flink onder vuur gelegen omdat mensen roddelen en ik moet mij steeds verantwoorden.


Maar hoe meer mensen mij gingen aanvallen met gepraat en verwijten des te zwaarder kreeg ik het, maar in plaats van dat mensen het liefst zagen dat ik de islam de rug toe keerde,ben ik dieper de islam in gegaan. Na de laatste echt grote aanval heb ik besloten dat ik mij wil beschermen in de islam. Mensen doen hun eigen ding steeds, maar ik wil mij houden aan de
koran en de soennah. Ik wist ook dat de niqaab een vereiste in de islam was. De vrouwen van de profeet hadden het ook gedragen om zich te beschermen tegen de ongelovige mannen.


Ik ben hem gaan dragen om de rust en mijn intentie ook mij te beschermen tegen de mannen, er wordt veel gekeken steeds, maar sinds ik hem draag ben ik mij beter gaan voelen. Ik heb mij nog steeds niet zo prettig gevoeld als nu met de niqaab. Ik vind het vrijheid en ik draag hem met waardigheid.

Jammer dat ik hem bij mijn ouders (ze zijn ongelovig) niet mag dragen; daar zit ik wel mee helaas. Buiten mijn woonplaats draag ik hem altijd maar in de buurt kan ik het niet en mijn werk als postbezorger mag ik hem ook niet dragen. Ik sta volledig achter de niqaab. Helaas moet ik weleens een keuze maken. Ik moet ook ff werken en mijn ouders moet ik respecteren maar ik vind het jammer dat het bij hun niet kan.
Laatst gewijzigd door Ariel op zo feb 17, 2008 2:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Hier volgen wat reacties van bekeerde moslima’s
ONGELOFELIJK!Ook ik ben een bekeerde moslima met niqaab...en wie beschermt mijn kind tegen -niet te herkennen- pedofielen? De kandidaten van de pedofielen partij? Ik heb geleerd dat je niet aan iemands uiterlijk kan zien of ie goed of slecht is...blody shame on you!
bekeerde moslima, amsterdam, (20-07-2006, 21:36 uur)
Even dacht ik dat deze bekeerde moslima met niqaab vreesde dat pedofielen zich ook in een niqaab zouden gaan hullen teneinde onherkenbaar haar kind te belagen.

Maar ik denk niet dat ze het zo bedoelt , hoewel het een reëel gevaar kan gaan worden..
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het zijn er ( volgens bartje ) maar 150 die nu de niqaab dragen.
Maar voor dat we het weten zullen het er 1500 zijn.

Bekijk hier de De Digitale Handtekeningenactie voor het behoud van de burka of niqaab.

http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ne ... itieID=155

Hier volgen wat literaire hoogstandjes van vastberaden Moslima's.

=======================
LA ILAHA ILLA ALLAH!!!!!
Hij gaf ons het recht ons te bedekken en niemand zal deze van ons kunnen afnemen... niemand die een moslim weerhoud de islaam te beleiden zal ongestraft weg komen.

Allah is de meedt glorieuze, De Barmhartige en Hij is de MEEST RECHTVAARDIGE... EEN IEDER ZAL BELOOND WORDEN VOOR HET GOEDS HIJ/ZIJ HEEFT GEDAAN EN EEN IEDER ZAL GESTRAFT WORDEN VOOR HET SLECHT HIJ/ZIJN PLACHTE TE VERRICHTEN.

======================

De Niqaab/Burqa dat is onze vrijheid,onze bescherming dat mag niemand van ons afpakken
De niqaab waar wij voor moeten blijven vechten Insja Allah, Moge Allah subhanahu wa ta3ala ons hier bij bijstaan, Amien.. Onderdrukking weet je wat pas onderdrukking is vrouwen het recht ontnemen om een Niqaab te dragen..
Waarom is het wel oke om hier in Nederland Half naakt rond te lopen, maar als een vrouw zich volledig wil bedekken, dan vindt men dat een probleem..What's up with that?????
Moge Allah subhanahu wa ta3ala ons standvastig maken in onze geloof,Amien..

=====================

GROTE ONZIN OM BURKA NIET TE MOGE DRAGEN.
WIJ MOSLIM VROUWEN MOGE TOCH ZELF WETEN?!
IK SNAP BEST WEL DAT ZE ER EEN ENG IDEE BIJ HEBBE
MAAR OM NU GELIJK ALLE BURKAS TE LATE AFSCHAFFEN VINDT IK EGT ONZIN.
IK DRAAG ER ZELF OOK EEN EN IK ZOU HET EGT JAMMER VINDEN ALS HET VERBODEN ZOU WORDEN.
INSHALLAH GAAT HET NIET DOOR

========================

LEES DIT:::::

VIESU RASISTE
JULLIE PROBERE ONZ EGT UIT TE DISSU HE??!
NU GA IK JULLIE ES FV UIT DISSEN!!!
IK BEN IN MN EIGE LAND DAT IS 1
2: VOOR DIE KELLY UIT ALMERE.... JIJ HOUT JE FUCKING BEK DIGT DIT IS EEN VRIJ LANT VRIJ VAN MENING DUS OOK VAN KLEDING... ALS IK MIJN PARTIJ OPEN: PVDM(partij voor de meisjes) DAN GA IK PETJES VERBIEDEN(dat iriteert me) make up ( dat staat niet bij leleke mense soals kelly en de rest) en helmen voor scooters GA IK OOK VERBIEDEN GESIGTSVERWARMERS OOK!!!! ZONNEBRILLEN ... DE TEGEWOORDIGE ZONNEBRILLEN DIE IN DE MODE SIJN VERBERGEN ET GESIGT!!!!!!! ZO KAN IK ER WEL NOG EEN PAAR OPNOEMEN!! VIESE VUILE RASISTEN!!!!!!! DDDIIITTT IIISSS MMMIIIJJJNN LLLAAANNNTT!!! EN ALS JULLIE ET GAAN VERBIEDEN LOOP IK WEL MET EEN BOERKA (ik, een meisje van 13 jaar) EN IEMANT SEIJ NU DE BURKAS EN DAN DE HOOFDOEKEN NOG??? nouw daar moet ik bij sijn!! hoe wilders haar word afgeknipt!! dat leleke bos op sn haar moet er ook af anders kunne we zhama hem niejt herkennen!! en als dee hoofdoek word afgesgaft het haar dus ook!!

=====================

'De hell is hun(Koefaar) eindbestemming''

==========================
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Aldebaran schreef:
Teva Teff schreef:
Aldebaran schreef: Dat kan allemaal zijn, maar een antwoord op mijn vraag is het niet.
Als de moslimklederdracht de kans op een baan uitsluiten, mag een uitkering geweigerd worden.
Simpel.
Laten we dit simpele gedachtegoed eens consequent doorzetten.
Als een handicap de kans op een baan verkleint, mag een uitkering geweigerd worden. Wat is de logica hiervan?
Toch, blijf ik 'vallen' over deze reactie.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Teva Teff schreef:Toch, blijf ik 'vallen' over deze reactie.
Tsja, wat kan ik daarop zeggen? Ik gaf een uitgebreide uitleg die je tot nog toe niet inhoudelijk aanvecht. Toch blijf je zo zonder argumenten bezwaar maken. Misschien is het iets in mijn toonzetting dat je niet bevalt of trek je conclusies die ik niet kan inzien of bedoelt heb. Ik ga er maar beter niet naar raden. In het debat komen we alleen verder wanneer er argumenten zijn om over te discussiëren.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Aldebaran schreef:
Teva Teff schreef:Toch, blijf ik 'vallen' over deze reactie.
Tsja, wat kan ik daarop zeggen? Ik gaf een uitgebreide uitleg die je tot nog toe niet inhoudelijk aanvecht. Toch blijf je zo zonder argumenten bezwaar maken. Misschien is het iets in mijn toonzetting dat je niet bevalt of trek je conclusies die ik niet kan inzien of bedoelt heb. Ik ga er maar beter niet naar raden. In het debat komen we alleen verder wanneer er argumenten zijn om over te discussiëren.
Ik ben van mening dat een vrouw in bedekkende hobbezakkleding die daarmee de mogelijkheid op werk minimaliseert gewoon de uitkering geweigerd kan worden. En gelaatsbedekkende achterlijke kleding in de openbare ruimte moet verboden worden. Hoofddoekjes op scholen ook verboden.
Ik blijf vallen over het halfzachte gedoe, waar ineens nonnetjes en klederdrachten en anderen met idiote kledingsmaak als argument naar voren wordt geschoven en deze nieuwigheid die fundi-moslima als gelijkende op gehandicapten neerzet, niet omdat ze dat wellicht ook zijn maar om ze dezelfde rechten toe te kennen.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Ariel schreef:Oké Aldebaran.

Ik heb niet meer jouw energie. Dus laten we maar stoppen met deze discussie. Ik heb gezegd wat ik van de burka vind, en dat is voor mij genoeg .
Mag ik dit na de lappen tekst die je daarna nog ter onderbouwing van je standpunt aandroeg met een flinke korrel zout nemen?

Het wordt wellicht nog interessanter wanneer je een vergelijkend onderzoek doet met andere kledinggewoontes die een anti-maatschappelijk karakter pogen uit te stralen. Neem eens de punkscene in haar jonge jaren. Daar zijn vergelijkbare verhalen te vinden. De betreffende groep legt zelf een verband tussen de kleding en de anti-maatschappelijke betekenis ervan. Waarom daarin meegaan? Dat is denken vanuit het gedachtegoed van die groep. Laat eens zien wat die westerse waarden je waard zijn en scheidt de ideologie van de verpakking.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Teva Teff schreef:Ik ben van mening dat een vrouw in bedekkende hobbezakkleding die daarmee de mogelijkheid op werk minimaliseert gewoon de uitkering geweigerd kan worden. En gelaatsbedekkende achterlijke kleding in de openbare ruimte moet verboden worden. Hoofddoekjes op scholen ook verboden.
Dat is jouw mening en daar heb je recht op. Ik vind ook geen bal aan die hobbezakken. Maar wat is het uitgangspunt dat een overheid moet hanteren en waarom en in welke situaties? Zullen we iedereen langs gaan en alle meningen bij elkaar optellen? Je moet niet gek staan kijken wanneer in de optelsom er geen enkele kledingstijl is te vinden waar iedereen akkoord mee gaat. De dood in de pot.
Teva Teff schreef:Ik blijf vallen over het halfzachte gedoe, waar ineens nonnetjes en klederdrachten en anderen met idiote kledingsmaak als argument naar voren wordt geschoven en deze nieuwigheid die fundi-moslima als gelijkende op gehandicapten neerzet, niet omdat ze dat wellicht ook zijn maar om ze dezelfde rechten toe te kennen.
Ik maak bezwaar tegen boterzachte argumentatie. Mijn standpunt is heel duidelijk. Het beperken van rechten van personen kan niet gebaseerd zijn op kledingkeuze alleen. Je bent niet bereid de consequentie van je uitzonderingsregel onder ogen te zien.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Net zoals je zegt, het gaat niet om de kledingkeuze alleen.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Teva Teff schreef:Net zoals je zegt, het gaat niet om de kledingkeuze alleen.
Waar gaat het dan om? Ik hoor je alleen maar over hoe achterlijk je de drager van kleding vindt.

Oevrigens met:
Aldebaran schreef:Het beperken van rechten van personen kan niet gebaseerd zijn op kledingkeuze alleen.
bedoel ik niet dat het beperken van rechten noodzakelijk gebaseerd zou moeten zijn op een combinatie van kleding en andere zaken. Dat is je tweede stroman in de discussie.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Aldebaran schreef:
Teva Teff schreef:Net zoals je zegt, het gaat niet om de kledingkeuze alleen.
Waar gaat het dan om? Ik hoor je alleen maar over hoe achterlijk je de drager van kleding vindt.

Oevrigens met:
Aldebaran schreef:Het beperken van rechten van personen kan niet gebaseerd zijn op kledingkeuze alleen.
bedoel ik niet dat het beperken van rechten noodzakelijk gebaseerd zou moeten zijn op een combinatie van kleding en andere zaken. Dat is je tweede stroman in de discussie.
Ik zou zeggen: De fik erin, stromannen branden lekker fel.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Teva Teff schreef:Ik zou zeggen: De fik erin, stromannen branden lekker fel.
Mijn idee.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Aldebaran schreef:
Het wordt wellicht nog interessanter wanneer je een vergelijkend onderzoek doet met andere kledinggewoontes die een anti-maatschappelijk karakter pogen uit te stralen. Neem eens de punkscene in haar jonge jaren. Daar zijn vergelijkbare verhalen te vinden. De betreffende groep legt zelf een verband tussen de kleding en de anti-maatschappelijke betekenis ervan. Waarom daarin meegaan? Dat is denken vanuit het gedachtegoed van die groep. Laat eens zien wat die westerse waarden je waard zijn en scheidt de ideologie van de verpakking.
Je bent een ongelofelijke drammer Aldebaran.
Dit forum gaat over Islam en niet over punkers, Gothic of enz..
Ik heb met voorbeelden je argument ontkracht dat de meeste moslima’s in ons land verplicht een kolenzak dragen.
Als ze niet naar buiten kunnen/willen dan komt dat niet omdat het ze verboden is, maar omdat deze vrome zere fanatieke moslima’s denken dat ze Allah tekort doen. Dat is hun keus, en so be it. Dan moeten ze maar lekker thuis blijven zitten. Ik heb daar geen medelijden mee.
Ik blijf bij mijn mening dat een burka ( uiting van een verderfelijke religie) niet in ons land thuis hoort, net zo min als de puntmuts van de KKK of het uniform van een nazi.

Vriendelijke groet.
En nu ga ik een dagje weg. Ik wens je een goede dag toe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Aldebaran schreef:
Teva Teff schreef:
Aldebaran schreef: Dat kan allemaal zijn, maar een antwoord op mijn vraag is het niet.
Als de moslimklederdracht de kans op een baan uitsluiten, mag een uitkering geweigerd worden.
Simpel.
Laten we dit simpele gedachtegoed eens consequent doorzetten.
Als een handicap de kans op een baan verkleint, mag een uitkering geweigerd worden. Wat is de logica hiervan?
Je vergelijkt nu "keuze" met "lot".
Iemand kiest voor een burka = eigen veantwoordelijkheid.
Een handicap = geen keuze = geen eigen verantwoordelijkheid.

Is het nu echt zo moeilijk binnen islam om de begrippen "keuze" en "verantwoordelijkheid" te begrijpen?

ps.. ik vind het wel veelbetekenend dat je burka en handicap gelijkstelt... :wink:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Zoek de verschillen:
  • Afbeelding



    Afbeelding
Plaats reactie