Hoeveel pagina's beslaat de korantekst?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Hoeveel pagina's beslaat de korantekst?

Bericht door Manon »

Ik hoor steeds hoe ontzettend moeilijk het is om de koran vanbuiten te leren. Blijkbaar een studie van jaren, bijna onmogelijk te volbrengen, toch?
Bovendien beweert de koran van zichzelf dat het àlle informatie bevat die een mens nodig heeft in deze wereld, zowel vroeger, nu als in de toekomst.


Ik heb even een testje gedaan: ik nam de Nederlandse vertaling van de koran zoals op onze portal staat.
Ik plaatste deze in Arial8, maakte er gewoon doorlopende tekst van (INCLUSIEF de versnummers en de titels). Ook de zich steeds herhalende "Allah weet het best etc..." heb ik gelaten voor wat ze zijn.

De volledige koran staat op 75 A4 velletjes!
(38 als men papiersparend dubbelzijdig print).

Een gemiddelde acteur leert per seizoen het vierdubbele van buiten als hij verschillende toneelstukken speelt.

Elke student tekent onmiddellijk indien hij PER SCHOOLJAAR slechts 75 A4 velletjes vanbuiten hoeft te kennen.

En dàt is de islamitische bepaling van "op zoek naar de wijsheid"?????

En dan hoor je van die bekeerde suikermoslima's die zeer ernstig beweren dat ze nog maar twee soeras hebben kunnen "bestuderen"....
(waarom beginnen ze niet achteraan? staan er vier op één A4-tje!)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Omdat de koran een dodelijk saai boekwerkje is. Zelfs een economieboek is interessanter.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

het is niet de lengte die het moeilijk maakt circe... het is het feit dat het grammaticaal zo onmogelijk mogelijk geschreven is, het is door geen normaal mens te begrijpen.

wanneer mensen het zouden begrijpen zouden ze ertegen zijn, vandaar ook dat men vertalingen als vals ziet; die zijn normaal te begrijpen. hoe cryptischer, hoe beter... zo hou je mensen langer zoet, zonder dat ze het idee krijgen dat ze bedonderd worden.

ik denk dat niemand echt snapt wat er staat, de vertalingen komen erhet dichtsbij denk ik
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Freya schreef:Omdat de koran een dodelijk saai boekwerkje is. Zelfs een economieboek is interessanter.
Wat mankeert er aan een economieboek?????

Moet je kijken wat er overblijft van de 75 A4tjes als je alle zelfverheerlijking van Allah ook weglaat.......

Tis echt niks he.

En dan gewoon beweren, dat mensen die de koran hebben bestudeert geleerden zijn!!!!
Whoeoeoehahaha...

Sorry hoor maar je kunt me opvegen vanonder mijn bureau van het lachen.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

haha!

De barmhartige en vergevensgezinde eruit (70keer of zo)
alle versnummers eruit
de eigen bijvoegingen (geopenbaard voor of na de hidrja, x strofen) eruit

et voilà

68 pagina's!
(en dan heb ik de aparte bijnamen van allah (heer de mensheid, heer der weetikveel etc...) nog laten staan hoor.
Kan er gerust nog een pagina afkrijgen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

circe schreef:haha!

De barmhartige en vergevensgezinde eruit (70keer of zo)
alle versnummers eruit
de eigen bijvoegingen (geopenbaard voor of na de hidrja, x strofen) eruit

et voilà

68 pagina's!
(en dan heb ik de aparte bijnamen van allah (heer de mensheid, heer der weetikveel etc...) nog laten staan hoor.
Kan er gerust nog een pagina afkrijgen.
Geleerden Circe.....
Geleerden!!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

Silly schreef:het is niet de lengte die het moeilijk maakt circe... het is het feit dat het grammaticaal zo onmogelijk mogelijk geschreven is, het is door geen normaal mens te begrijpen.

wanneer mensen het zouden begrijpen zouden ze ertegen zijn, vandaar ook dat men vertalingen als vals ziet; die zijn normaal te begrijpen. hoe cryptischer, hoe beter... zo hou je mensen langer zoet, zonder dat ze het idee krijgen dat ze bedonderd worden.

ik denk dat niemand echt snapt wat er staat, de vertalingen komen erhet dichtsbij denk ik
Ja maar...!

Ja maar: De Koran zou de moeder aller boeken moeten zijn!
Speciaal aan Mohammad geopenbaard als laatste en ultieme boek voor de mensheid.

Is God/Allah een idioot of zo! God dicteert een ultiem boek aan de mensheid die alle overigen gecorrumpeerde boeken moet vervangen door een boek die door niemand van de mensheid echt begrepen wordt?
Ben ik de enige die hier een probleem met de logica ziet :wink:

Of is deze God/Allah een treiterige betweter die er eigenlijk op uit is om ons een loer te draaien met onbegrijpelijke onzin ter meerdere eer en glorie van hem/haar/het zelf?
Wat een kwal! Met zo'n arrogante kl00tzak wil ik niets te maken hebben!


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lees de Koran eens op zijn Arabisch, en dan piep je anders. Zelfs ik heb last van een accentje, terwijl ik met het Arabisch ben opgegroeid.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

Chaimae schreef:Lees de Koran eens op zijn Arabisch, en dan piep je anders. Zelfs ik heb last van een accentje, terwijl ik met het Arabisch ben opgegroeid.
Dus het boek kan niet vertaald worden?
Vreemd!
Het summerische spijkerschrift is en wordt vertaald!
Egyptische hieroglyphen is en wordt vertaald!
Het oud-chinees is en wordt vetaald!
De oude maya schriften worden zonder problemen vertaald!
Het keltisch kan vertaald worden en wordt ook vertaald!
Oude Noorse teksten (hoe heet die taal ook al weer?) wordt zonder problemen vertaald!
En...om maar eens een religieus object te noemen...de dode zee rollen kunnen zonder problemen vertaald worden.

Maar Allah/God heeft in al zijn wijsheid uitgerekend gekozen voor een taal die schijnbaar niet te vertalen valt, althans dat is jouw bewering, en feitelijk maar echt begrepen worden door een handjevol schapenherders van zo'n 1400 jaar geleden. God/Allah maakt zich met de minuut belachelijker door zijn stomme keuzes!


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Chaimae schreef:Lees de Koran eens op zijn Arabisch, en dan piep je anders. Zelfs ik heb last van een accentje, terwijl ik met het Arabisch ben opgegroeid.
Ik dacht da gij mee Twents zijt opgegroeid of is dat zo ongeveer hetzelfde ? :lol:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Zoals Dutch al zo vaak heeft gezged (en zij spreekt beide talen perfect en beter dan onze chaimae):

De vertalingen die wij gebruiken zijn perfect vertaald en dekken de lading volledig!!!

Buiten dat feit om is het natuurlijk heel onlogisch als een perfect boek in een taal is geschreven die bijna niemand opdeze aarde kan lezen.

Want ook als je het in het arabisch leest is het een vertaling Chaimae!!!

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

Hier wordt het zelfde 'non-argument' gegeven als excuus, zie:
http://www.whyislam.org/forum/forum_pos ... 3374#33374

De logische fout die zo'n excuus met zich meebrengt is het volgende:

A. Of het wordt perfect begrepen in het arabisch!
Als dit het geval is dan kan het altijd vertaald worden.

B. Of het wordt zelfs in het arabisch niet perfect begrepen!
Het probleem is dan dat dus feitelijk niemand de Koran begrijpt!
En dit maakt dat boek dan dus waardeloos! Alleen nuttig om te gebruiken als WC papier.

Kortom! Het excuus is gewoon gelul!

Oh,oh! Ik zie het volgende excuus al weer aankomen!
Het excuus van: "Het wordt ook vertaald maar geen enkele vertaling is perfect!"
Dit is eveneens een dom excuus! Dit maakt Allah namelijk dommer dan de gemiddelde wiskundige en dommer dan Noam Chomsky die de analytische regels heeft opgesteld voor het concept 'taal'!


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

stropke schreef:
Chaimae schreef:Lees de Koran eens op zijn Arabisch, en dan piep je anders. Zelfs ik heb last van een accentje, terwijl ik met het Arabisch ben opgegroeid.
Ik dacht da gij mee Twents zijt opgegroeid of is dat zo ongeveer hetzelfde ? :lol:
`

Jaaa, maar het Arabisch heb ik ook een 'beetje' meegekregen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:Lees de Koran eens op zijn Arabisch, en dan piep je anders.
Zegt de muts die zelf geen woord arabisch lezen kan... :smile:
olafo
Berichten: 51
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 11:11 am

Bericht door olafo »

Roelof schreef:
Chaimae schreef:Lees de Koran eens op zijn Arabisch, en dan piep je anders.
Zegt de muts die zelf geen woord arabisch lezen kan... :smile:

En die continue over alles en nog wat liegt dat het gedrukt staat.
Gelukkig heeft het internet een levenslang geheugen.
Zij die niets te zeggen hebben zoeken het gezelschap van anderen op.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Roelof schreef:
Chaimae schreef:Lees de Koran eens op zijn Arabisch, en dan piep je anders.
Zegt de muts die zelf geen woord arabisch lezen kan... :smile:
Ik kan inderdaad het Arabische geschrift niet lezen, maar kan wel in het Arabisch communiceren, en het Arabisch verstaan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Roelof schreef:
Chaimae schreef:Lees de Koran eens op zijn Arabisch, en dan piep je anders.
Zegt de muts die zelf geen woord arabisch lezen kan... :smile:
Ik kan inderdaad het Arabische geschrift niet lezen, maar kan wel in het Arabisch communiceren, en het Arabisch verstaan.
Waarom zeg je dan dat wij de Koran in het Arabisch (Wat ook een vertaling is.) moeten lezen als je het zelf niet kan lezen en dus ook niet weet wat er staat!!!!

Kortom: je slaat weer wartaal uit Chaimae.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

Chaimea,

Wie heeft jouw wijs gemaakt dat van alle talen in de wereld het oud-arabisch de enige taal in de wereld is die niet betekenisvol vertaald kan worden?
Jouw plaatselijke Imam misschien?

Denk ook eens na over de absurditeit van deze aanname, namelijk:
Waarom zou God/Allah nu net die ene taal uit de duizenden oude en nieuwe talen kiezen die niet betekenisvol vertaald kan worden?

Denk ook eens na over de absurditeit van de consequentie van deze aanname, namelijk:
Geen enkele sterveling nu, in de toekomst of 1400 jaar geleden kan de Koran begrijpen. Immers, niemand kan er over communiceren. Immers, als je er betekenisvol over kan communiceren dan kun je het, logische gevolgtrekking, ook betekenisvol vertalen! Maar er wordt juist beweerd dat dit niet kan! Ergo, de Koran is dan consequentieel betekenisloos en daarbij falsifeerd de Koran zichzelf als zijnde het ultieme boek voor alle mensen (de gehele mensheid) voor alle tijden.

QED: Contradictio in terminis!

Denk daar eens over na!

Of ben je al in het stadium waar je verboden is na te denken, wijsgemaakt door de één of andere Iman die beweerd dat je niet na mag denken over de Koran en vooral deze kritische vragen niet mag stellen?
Of ga je je nu verontschuldigen met een ander absurd antwoord?
Of stop je je vingers in je oren en roep je keihard "nana, nana, nana!" omdat je dit gewoon niet wilt horen?
Of negeer je deze vragen gewoon en doe je net alsof dit logische probleem niet bestaat? (dit is een variant op het vingers in de oren steken en keihard "nana, nana, nana!" roepen).


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Hoeveel pagina's beslaat de korantekst?

Bericht door hans van de mortel »

circe schreef:Ik hoor steeds hoe ontzettend moeilijk het is om de koran vanbuiten te leren. Blijkbaar een studie van jaren, bijna onmogelijk te volbrengen, toch?
Bovendien beweert de koran van zichzelf dat het àlle informatie bevat die een mens nodig heeft in deze wereld, zowel vroeger, nu als in de toekomst.

Ik heb even een testje gedaan: ik nam de Nederlandse vertaling van de koran zoals op onze portal staat.
Ik plaatste deze in Arial8, maakte er gewoon doorlopende tekst van (INCLUSIEF de versnummers en de titels). Ook de zich steeds herhalende "Allah weet het best etc..." heb ik gelaten voor wat ze zijn.

De volledige koran staat op 75 A4 velletjes!
(38 als men papiersparend dubbelzijdig print).
Dat betekent dat de bijbel 3800 velletjes A4 beslaat (1900 als men dubbelzijdig afdrukt).

O ja? JA! Want de bijbel bevat 50x zoveel inhoud als de koran. Ik heb alle strontzieke en tot vervelens toe herhalingen in de koran meegeteld, anders blijft er helemaal niets over van de koran. Beter geformuleerd: de koran is een lullig flinterdun boekje dat slechts 2% van de bijbel bedraagt. En als u nu denkt dat moslims zich massaal op de bijbel werpen om alles wat hun zelfbedachte god eerder tot de mensen heeft gezonden, dan vergist u zich in de bekwaamheid en intelligentie van de moslim. Zij hebben sowieso al moeite om iets te begrijpen. Maar beste moslim, vrees niet. De bijbel leest als een heerlijk mooi geschiedenis- en sprookjesboek. En dat bedoel ik beslist niet denigrerend. Want sprookjesboeken en geschiedenisboeken behoren tot mijn favoriete lectuur. Jammer, het zou van een moslim een ontwikkeld en beschaafd mens maken.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Freya schreef:Omdat de koran een dodelijk saai boekwerkje is. Zelfs een economieboek is interessanter.
Economie is leuk hoor. Het bespreekt tenminste de handelingen van mensen en bedrijven uitgaand van observaties, en niet gezwam van een baardman die teveel in de zon heeft gelegen.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
TOPGOZERT
Berichten: 41
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 9:00 pm

Re: Hoeveel pagina's beslaat de korantekst?

Bericht door TOPGOZERT »

circe schreef:Ik hoor steeds hoe ontzettend moeilijk het is om de koran vanbuiten te leren. Blijkbaar een studie van jaren, bijna onmogelijk te volbrengen, toch?
Bovendien beweert de koran van zichzelf dat het àlle informatie bevat die een mens nodig heeft in deze wereld, zowel vroeger, nu als in de toekomst.


Ik heb even een testje gedaan: ik nam de Nederlandse vertaling van de koran zoals op onze portal staat.
Ik plaatste deze in Arial8, maakte er gewoon doorlopende tekst van (INCLUSIEF de versnummers en de titels). Ook de zich steeds herhalende "Allah weet het best etc..." heb ik gelaten voor wat ze zijn.

De volledige koran staat op 75 A4 velletjes!
(38 als men papiersparend dubbelzijdig print).

Een gemiddelde acteur leert per seizoen het vierdubbele van buiten als hij verschillende toneelstukken speelt.

Elke student tekent onmiddellijk indien hij PER SCHOOLJAAR slechts 75 A4 velletjes vanbuiten hoeft te kennen.

En dàt is de islamitische bepaling van "op zoek naar de wijsheid"?????

En dan hoor je van die bekeerde suikermoslima's die zeer ernstig beweren dat ze nog maar twee soeras hebben kunnen "bestuderen"....
(waarom beginnen ze niet achteraan? staan er vier op één A4-tje!)
Ik leen dit even van je, als je het goed vindt.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hoi TOPGOZERT. Welkom op FFI

Ik ben er zeker van dat Circe er geen bezwaar tegen heeft als je dit leent.


Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Tuurlijk mag Topgozer dit lenen!

Wel héél terugbrengen als het kan! :wink:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Als mohammedanen slim zijn (!) dan zouden zij overstappen op de bijbel (50x zo dik als de koran) en de koran (2% van de bijbel) in het archief bewaren. Waarom? Omdat de koran keer op keer naar de bijbel verwijst. Een mohammedaan mag toch op zijn minst aannemen dat god in staat is geweest zijn eerdere naar de mensen gezonden boeken te beschermen? Alle reden voor de praktiserende mohammedaan om aan de hem opgedrongen arabische allah te twijfelen.

CONCLUSIE: de koran is een goedkoop aftreksel van de bijbel en kan dus nooit van god afkomstig zijn. Of willen allahtone islamaanhangers liever een goedkope tweedehandse god aanbidden? Ik vrees van wel.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

hans van de mortel schreef:Als mohammedanen slim zijn (!) dan zouden zij overstappen op de bijbel (50x zo dik als de koran) en de koran (2% van de bijbel) in het archief bewaren. Waarom? Omdat de koran keer op keer naar de bijbel verwijst. Een mohammedaan mag toch op zijn minst aannemen dat god in staat is geweest zijn eerdere naar de mensen gezonden boeken te beschermen? Alle reden voor de praktiserende mohammedaan om aan de hem opgedrongen arabische allah te twijfelen.

CONCLUSIE: de koran is een goedkoop aftreksel van de bijbel en kan dus nooit van god afkomstig zijn. Of willen allahtone islamaanhangers liever een goedkope tweedehandse god aanbidden? Ik vrees van wel.
Nog altijd last van zendingsdrang? Misschien tijd voor een ontgiftingskuurtje.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Plaats reactie