Trots op Nederland.

Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Leg eens uit . . .
Je ouders hebben je gemaakt to wat je bent en kennen je als geen ander. Zij hebben zoveel moeten doorstaan; pijn,verdriet, et cetera. Zij zullen je hun zegeningen geven zolang hetgeen maar niet tegen de islamitische regels indruist. Vera die wilt trouwen, zonder dat haar ouders ervan op de hoogte zijn gesteld. Haar huwelijk zal niet slagen zolang zij haar ouders zegeningen niet heeft. En zo is dat met alles, studie, huwelijk,vrienden. Vergeet niet dat je moeder je beste vriendin is. Al zou je haar miljoenen schenken, dagelijks haar voorhoofd kussen, nooit zal je haar verdriet, pijn, moeite die ze heeft moeten doorstaan kunnen 'kwijtschelden.' Dit geldt in mindere mate voor de vader.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Vera schreef:
hans van de mortel schreef:
Vera schreef:Laa ilaaha illallaah
Weet je ook wat allah achbar betekent? Ik denk het niet!
Weet jij ook wat " Qoel hoewa Ilaahoe ah'ad, Allaahoe ssamad. Lem yalied wa lem yoeelad, wa lem yakoellahoe koefoewan ah'ad" betekent? Ik denk het niet!
Een erg mooie Koranpassage, die refereert naar de éénheid van Allah.
1. Zeg: "God is de Enige.
2. God is zichzelf-genoeg, Eeuwig.
3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."
Adembenemend! Sadaqa Allah oe adhiem (Gods woord is waarheid).
Bij het lezen van deze vers denk ik alsmaar weer aan Allah, Zijn Schoonheid en Barmhartigheid. Moge alle moslims elkaar poedig zien in de Hemel, insa'Allah. We kunnen ons niks beters wensen.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:
Vera schreef:
hans van de mortel schreef: Weet je ook wat allah achbar betekent? Ik denk het niet!
Weet jij ook wat " Qoel hoewa Ilaahoe ah'ad, Allaahoe ssamad. Lem yalied wa lem yoeelad, wa lem yakoellahoe koefoewan ah'ad" betekent? Ik denk het niet!
Een erg mooie Koranpassage, die refereert naar de éénheid van Allah.
1. Zeg: "God is de Enige.
2. God is zichzelf-genoeg, Eeuwig.
3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk
Adembenemend! Sadaqa Allah oe adhiem (Gods woord is waarheid).
Bij het lezen van deze vers denk ik alsmaar weer aan Allah, Zijn Schoonheid en Barmhartigheid. Moge alle moslims elkaar poedig zien in de Hemel, insa'Allah. We kunnen ons niks beters wensen.
sorry chaimae, maar als ik punt 4 lees dan denk ik toch dat mahatma Gandhi beter was dan allah. want gandi heeft nooit haat en geweld gepredict en jouw satanische allah wel. verder denk ik dat je geheel overspannen bent als ik de vetgedrukte zin van je lees. volgens mij ben je een verloren ziel.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Chaimae schreef:Vera,
Ik denk dat je er goed aan doet nog even te wachten alvorens het huwelijksbootje in te stappen. Ik heb destijds ook een overhaaste beslissing gemaakt met M. Godzijdank dat ik toch maar van afgezien ben en het contact nu volledig heb verbroken. Je bent nog jong! Leef en geniet, met mate. Moslims denken al op zeer jonge leeftijd aan trouwen. Het lijkt er wel van jongs af aan te zijn ingespoten.

Bovendien is het zeer belangrijk dat je ouders het huwelijk zegenen. En zoals er nu uitziet is dat het niet geval bij jou. Zonder de zegeningen van je ouders kom je niet ver. Moge Allah het je vergemakkelijken.
Maar jij kende hem niet zoals ik ... ken. Ik weet dat ik van hem houd en ik weet voor 100% zeker dat ik met hem wil trouwen. Samen staan we sterk. Natuurlijk, je moet wel istikhaara gebed (of hoe heet dat..) doen. Je moet sabr hebben en weten dat het Allah Subhana Wa T'ala is die weet of je de ware voor elkaar bent of niet.

"Je bent nog jong, leef en geniet" Huh? Sinds waneer kun je niet genieten als getrouwde vrouw? Sinds waneer kun je dan niet leven? I know dat ik jong ben, mijn huwlijk insha'Allah veranderd daar niets aan.

Ik weet dat in de Islamitische wereld ouders zeer belangrijk zijn. Maar die ouders zijn dan ook altijd Moslims. Mijn ouders zullen alles doen om het tegen te houden. En wat brengt dat op? Fitna. Dus liever een niet-ouder-gezegend-huwlijk dan een fitna-brouwerij.

Allahoema ameen
Laa ilaaha illallaah
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Teva Teff schreef:Het is een gave, het herkennen van religieuze idioten.
Of komt mijn wali wel uit Syrie.. Nou dat weet ik niet zeker. Hij wil binnenkort emigreren naar Yemen..

Maar mijn aanstaande komt zeker weten niet daar vandaan
Laa ilaaha illallaah
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Chaimae schreef:
Leg eens uit . . .
Je ouders hebben je gemaakt to wat je bent en kennen je als geen ander. Zij hebben zoveel moeten doorstaan; pijn,verdriet, et cetera. Zij zullen je hun zegeningen geven zolang hetgeen maar niet tegen de islamitische regels indruist. Vera die wilt trouwen, zonder dat haar ouders ervan op de hoogte zijn gesteld. Haar huwelijk zal niet slagen zolang zij haar ouders zegeningen niet heeft. En zo is dat met alles, studie, huwelijk,vrienden. Vergeet niet dat je moeder je beste vriendin is. Al zou je haar miljoenen schenken, dagelijks haar voorhoofd kussen, nooit zal je haar verdriet, pijn, moeite die ze heeft moeten doorstaan kunnen 'kwijtschelden.' Dit geldt in mindere mate voor de vader.
Als ze hem afwijzen omdat hij Moslim is (en ik mag dus niet met een ander dan een Moslim trouwen) is dit tegen de Islamitische regels. Waneer ze willen dat ik trouw, nadat ik met hem samenwoon, is dit tegen de Islamitische regels (er moet altijd een mahram bij zijn). Als ze willen dat ik met hem trouw, maar alleen voor de burgelijke stand, druist dit tegen de Islamitische regels in (dat is niet.. nouja.. geloofsgeldig).

Het is kiezen tussen haram en minder wenselijk.
Laa ilaaha illallaah
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

weda schreef:
Chaimae schreef:
Vera schreef:Weet jij ook wat " Qoel hoewa Ilaahoe ah'ad, Allaahoe ssamad. Lem yalied wa lem yoeelad, wa lem yakoellahoe koefoewan ah'ad" betekent? Ik denk het niet!
Een erg mooie Koranpassage, die refereert naar de éénheid van Allah.
1. Zeg: "God is de Enige.
2. God is zichzelf-genoeg, Eeuwig.
3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk
Adembenemend! Sadaqa Allah oe adhiem (Gods woord is waarheid).
Bij het lezen van deze vers denk ik alsmaar weer aan Allah, Zijn Schoonheid en Barmhartigheid. Moge alle moslims elkaar poedig zien in de Hemel, insa'Allah. We kunnen ons niks beters wensen.
sorry chaimae, maar als ik punt 4 lees dan denk ik toch dat mahatma Gandhi beter was dan allah. want gandi heeft nooit haat en geweld gepredict en jouw satanische allah wel. verder denk ik dat je geheel overspannen bent als ik de vetgedrukte zin van je lees. volgens mij ben je een verloren ziel.
Allah predikt liefde en rust, maar dat even terzijde.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Vera schreef:
Teva Teff schreef:Het is een gave, het herkennen van religieuze idioten.
Of komt mijn wali wel uit Syrie.. Nou dat weet ik niet zeker. Hij wil binnenkort emigreren naar Yemen..

Maar mijn aanstaande komt zeker weten niet daar vandaan
Heeft je aanstaande islamitische ouders?
En over die oude zot uit wiens mond allerlei idiotie komt, laat hem maar gauw vertrekken naar Yemen.
Kijken of hij het qat-probleem daar kan oplossen.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Teva Teff schreef:
Vera schreef:
Teva Teff schreef:Het is een gave, het herkennen van religieuze idioten.
Of komt mijn wali wel uit Syrie.. Nou dat weet ik niet zeker. Hij wil binnenkort emigreren naar Yemen..

Maar mijn aanstaande komt zeker weten niet daar vandaan
Heeft je aanstaande islamitische ouders?
En over die oude zot uit wiens mond allerlei idiotie komt, laat hem maar gauw vertrekken naar Yemen.
Kijken of hij het qat-probleem daar kan oplossen.
Jazeker.

Hij is niet oud.. Denk even oud als mijn aanstaande, onder de 30 iig.
Laa ilaaha illallaah
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Vera schreef:
Teva Teff schreef:
Vera schreef:Of komt mijn wali wel uit Syrie.. Nou dat weet ik niet zeker. Hij wil binnenkort emigreren naar Yemen..

Maar mijn aanstaande komt zeker weten niet daar vandaan
Heeft je aanstaande islamitische ouders?
En over die oude zot uit wiens mond allerlei idiotie komt, laat hem maar gauw vertrekken naar Yemen.
Kijken of hij het qat-probleem daar kan oplossen.
Jazeker.

Hij is niet oud.. Denk even oud als mijn aanstaande, onder de 30 iig.
Het bouwjaar van de oude zot, deze foute moslimclown, is 1964.
Zijn nationaliteit is syriër, al is deze met een illegale actie van zijn vader verkregen.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Teva Teff schreef:
Vera schreef:
Teva Teff schreef: Heeft je aanstaande islamitische ouders?
En over die oude zot uit wiens mond allerlei idiotie komt, laat hem maar gauw vertrekken naar Yemen.
Kijken of hij het qat-probleem daar kan oplossen.
Jazeker.

Hij is niet oud.. Denk even oud als mijn aanstaande, onder de 30 iig.
Het bouwjaar van de oude zot, deze foute moslimclown, is 1964.
Zijn nationaliteit is syriër, al is deze met een illegale actie van zijn vader verkregen.
Haha is dat cheick Fawaz Jneid?

Nee dat is mijn wali amr toch niet..
Laa ilaaha illallaah
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Google: Resultaten 1 - 10 van circa 533 voor "Fawaz Jneid" (0,10 seconden)
Over wie heb je het dan wel?
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Teva Teff schreef:Google: Resultaten 1 - 10 van circa 533 voor "Fawaz Jneid" (0,10 seconden)
Over wie heb je het dan wel?
Ik weet niet hoe hij heet..
Laa ilaaha illallaah
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Dan doen we nu vraag 2.
Of beter gezegd stelling 2.
Als je mooie vriendje met die prachtige reebruine ogen Italiaanse voorouders had in plaats van marokkaanse, was je nu een recalcitrant fries katholiek pubermeisje.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Teva Teff schreef:Dan doen we nu vraag 2.
Of beter gezegd stelling 2.
Als je mooie vriendje met die prachtige reebruine ogen Italiaanse voorouders had in plaats van marokkaanse, was je nu een recalcitrant fries katholiek pubermeisje.
Ik was al Moslima voordat ik hem ontmoette.
Ik zie hem niet als mijn vriendje, simpelweg omdat we geen vriendje-vriendinnetje dingen doen en we meer bezig zijn met ons huwlijk plannen.
Zijn ogen zijn niet reebruin maar .. hoe heet dat. Grizzlybeer bruin. :? Nou in ieder geval, bijna zwart.
Laa ilaaha illallaah
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Vera schreef:
Teva Teff schreef:Dan doen we nu vraag 2.
Of beter gezegd stelling 2.
Als je mooie vriendje met die prachtige reebruine ogen Italiaanse voorouders had in plaats van marokkaanse, was je nu een recalcitrant fries katholiek pubermeisje.
Ik was al Moslima voordat ik hem ontmoette.
Ik zie hem niet als mijn vriendje, simpelweg omdat we geen vriendje-vriendinnetje dingen doen en we meer bezig zijn met ons huwlijk plannen.
Zijn ogen zijn niet reebruin maar .. hoe heet dat. Grizzlybeer bruin. :? Nou in ieder geval, bijna zwart.
Ja, dat kan allemaal wel zo zijn, maar je bent elkaar flink aan het opjutten met dat moslimgedoe.
(als compensatie voor de meer normale digen die jongens en meisjes in die leeftij samen doen)
Ja, toch?
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Teva Teff schreef:
Vera schreef:
Teva Teff schreef:Dan doen we nu vraag 2.
Of beter gezegd stelling 2.
Als je mooie vriendje met die prachtige reebruine ogen Italiaanse voorouders had in plaats van marokkaanse, was je nu een recalcitrant fries katholiek pubermeisje.
Ik was al Moslima voordat ik hem ontmoette.
Ik zie hem niet als mijn vriendje, simpelweg omdat we geen vriendje-vriendinnetje dingen doen en we meer bezig zijn met ons huwlijk plannen.
Zijn ogen zijn niet reebruin maar .. hoe heet dat. Grizzlybeer bruin. :? Nou in ieder geval, bijna zwart.
Ja, dat kan allemaal wel zo zijn, maar je bent elkaar flink aan het opjutten met dat moslimgedoe.
(als compensatie voor de meer normale digen die jongens en meisjes in die leeftij samen doen)
Ja, toch?
Dus de stelling is onderuit gehaald.

Nee dat zie ik niet zo..
Laa ilaaha illallaah
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Vera schreef: Dus de stelling is onderuit gehaald.
Nee, hoor, net als met een niet meer lekker zittende jas kan je net zo makkelijk een andere religie aanmeten.
Is de marokkaan al vegetariër?
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Teva Teff schreef:
Vera schreef: Dus de stelling is onderuit gehaald.
Nee, hoor, net als met een niet meer lekker zittende jas kan je net zo makkelijk een andere religie aanmeten.
Is de marokkaan al vegetariër?
Zou kunnen. Maar die jas zit steeds lekkerder eigenlijk.

nee, dat verwacht ik ook niet van hem.
Laa ilaaha illallaah
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Vera schreef:
Teva Teff schreef:
Vera schreef: Dus de stelling is onderuit gehaald.
Nee, hoor, net als met een niet meer lekker zittende jas kan je net zo makkelijk een andere religie aanmeten.
Is de marokkaan al vegetariër?
Zou kunnen. Maar die jas zit steeds lekkerder eigenlijk.

nee, dat verwacht ik ook niet van hem.
Ik heb jarenlang samengewoond met een vegetariste die dat op een gegeven moment opnieuw werd en die in de loop der jaren steeds fanatieker werd.
Op een gegeven moment was het elke dag gezeik over eten, terwijl ik toch de huiskok was die elke dag de boodschappen deed en de warme hap klaarmaakte. Vegetarisch voor haar en soms wel, soms niet voor mij.
Godverdomme wat een gezeik in de laatste jaren van ons samenwonen.
Ik ga nooit meer samenwonen met een vegetariër, net zoals ik nooit ga samenwonen met een godsdienstwanenlijder.
Denk jij van jezelf dat je nooit zo'n zeikerd zal worden?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Maak je niet nodeloos druk TT, binnen de kortste keren na haar huwelijk heeft Vera niks meer in de pap te brokken, gehoorzamen zal ze aan manlief, willen of niet, haar oogjes zullen wel opengaan, wie niet horen wil moet voelen...zoals het een echte moslima past.

O zo typisch voor pubers (gaat soms door tot ver in de twintig) : zich afzetten tegen alles wat voor normaal doorgaat, daarom dus dat de strenge vrouwonvriendelijke islam goedgepraat wordt en als bonus krijgt de puber dan een rebellerende identiteit erbij : moslim. Kan je lekker je ouders mee op stang jagen, want enkel moslimouders hebben het zogezegd goed met hun kroost voor...

Wat een gezever zeg, van domheid gesproken, Vera schiet wel de hoofdvogel af mijn inziens.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Wellicht maakt ze mee dat ze gezellig met haar marokkaanse moslimschoonfamilie een schaap de keel door mag snijden.
Volgens mij smaakt jouw feestelijk bordje met linzen en fetasalade dan niet meer.
Dat is ook moslim, gezellig met zijn allen éénhoevigen in een fontein van bloed de keel doorsnijden. Op dat gezellig samenzijn nemen ze zelfs peuters mee.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Vera krijgt van mij sowieso de nobelprijs voor de logica, dan is er tenminste 1 moslimmetje meer die er een heeft in vergelijking met de Joden :P die er al zoveel hebben...jammer nou dat ze niet eens een échte moslim is, alleen een bekeerde...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Zou kunnen. Maar die jas zit steeds lekkerder eigenlijk.
Toppunt van logica...die jas zit steeds lekkerder, een jas die ze zelfs nog nooit gepast heeft, want ze doet geen *vriendjes-dingen* ze is alleen maar bezig met de voorbereidingen van haar huwelijk ergo; het huwelijk zelf is belangrijker dan de man waar ze zogezegd de rest van haar leven zal moeten mee samenleven.

Kind, doe eerst eens je best om die man beter te leren kennen...
Nóg een goeie raad, trouw niet in Pakistan want daar werd pas nog een bruidsstoet aangevallen en beschoten door moslimmilitie, vele doden waaronder ook de bruid...arm kind...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Vera schreef:
Chaimae schreef:
Leg eens uit . . .
Je ouders hebben je gemaakt to wat je bent en kennen je als geen ander. Zij hebben zoveel moeten doorstaan; pijn,verdriet, et cetera. Zij zullen je hun zegeningen geven zolang hetgeen maar niet tegen de islamitische regels indruist. Vera die wilt trouwen, zonder dat haar ouders ervan op de hoogte zijn gesteld. Haar huwelijk zal niet slagen zolang zij haar ouders zegeningen niet heeft. En zo is dat met alles, studie, huwelijk,vrienden. Vergeet niet dat je moeder je beste vriendin is. Al zou je haar miljoenen schenken, dagelijks haar voorhoofd kussen, nooit zal je haar verdriet, pijn, moeite die ze heeft moeten doorstaan kunnen 'kwijtschelden.' Dit geldt in mindere mate voor de vader.
Als ze hem afwijzen omdat hij Moslim is (en ik mag dus niet met een ander dan een Moslim trouwen)is dit tegen de Islamitische regels. Waneer ze willen dat ik trouw, nadat ik met hem samenwoon, is dit tegen de Islamitische regels (er moet altijd een mahram bij zijn). Als ze willen dat ik met hem trouw, maar alleen voor de burgelijke stand, druist dit tegen de Islamitische regels in (dat is niet.. nouja.. geloofsgeldig).

Het is kiezen tussen haram en minder wenselijk.
Wacht er nog even mee. Je ouders zullen vroeg of laat een moslimman accepteren. En tegen die tijd ben je ook heel wat ouder, en dus ook wijzer en vooral ervaringsrijker. Het is tevens een goeie test om de man op je te laten wachten. Zijn liefde eens op de test stellen..
En je hebt me de reden van jouw overhaaste beslissing (trouwen) verteld, wat niet de reden voor een huwelijk hoort te zijn.
Plaats reactie