Wat bezielt mensen om zich tot islam te bekeren?

Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Toch, erg overtuigend klink je niet.
Zonder religie en zonder alcohol bijvoorbeeld is een optie die echt gelukkig en volwassen maakt omdat je zelf de keuze maakt.
Dat is beter dan het infantiele angstverhaaltje, je MMM peptalkje.
Gebruikersavatar
IslamGirl__
Berichten: 41
Lid geworden op: za jan 19, 2008 4:24 pm
Locatie: Prive
Contacteer:

Bericht door IslamGirl__ »

maar een Islamitische extremist met een koran in zijn hand vermoord en verminkt tientallen onschuldige mensen.
Daar gaan we weer... De Islam is het natuurlijk die onschuldige mensen vermoord. In Irak worden dagelijks honderden mensen gedood.. Hebben die iets misdaan dan? Waarom gooien Amerikanen bommen over hele gebieden, omdat ze denken dat een vijand zich daar bevind?
Dit meisje is een uitzondering, maar het had ook verkeerd met haar af kunnen lopen zonder dat er alcohol in het spel was.
Kon, Jammer genoeg niet.. Alcohol die het leven van de mensen verziekt..
Laat ik het je zo zeggen, een Koran in de hand van een Islamitische extremist is gevaarlijker dan een glas wijn in de hand van een ongelovige.
Met andere woorden.. Ik vermink tientallen onschuldige mensen... Ik ben niet degene die moord. Als ik in Frankrijk zou wonen en zou een hoofddoek dragen, was ik degene die werd vermoord. Een glas wijn in de hand van een ongelovige.. zal best. Laatst nog een voorbeeld in het nieuws waarin er word laten zien hoe veilig een glas wijn in de handen van een ongelovige is.. *Maar niet heus*.
Zonder religie en zonder alcohol bijvoorbeeld is een optie die echt gelukkig en volwassen maakt omdat je zelf de keuze maakt.
Jij bent dus degene die keuzes maakt. Goed, Leuk.. Geniet ervan zou ik zeggen..

Ik moet naar huis. K Ben later weer een klein tijdje actief.
Gr, IslamGirl__
Ik ben een moslim en laat dat graag zien,
Precies, ik ben gehecht aan mijn dien
Weet je wel hoe blij ik me voel, met de islam in mijn hart?
Ik ben zo, en blijf zo.. Ik zal de islam nooit meer verlaten.
Gebruikersavatar
IslamGirl__
Berichten: 41
Lid geworden op: za jan 19, 2008 4:24 pm
Locatie: Prive
Contacteer:

Bericht door IslamGirl__ »

Ik ben niet degene die moord. Als ik in Frankrijk zou wonen en zou een hoofddoek dragen, was ik degene die werd vermoord
Bij wijze van spreken he.. Voor het geval dat..
Ik ben een moslim en laat dat graag zien,
Precies, ik ben gehecht aan mijn dien
Weet je wel hoe blij ik me voel, met de islam in mijn hart?
Ik ben zo, en blijf zo.. Ik zal de islam nooit meer verlaten.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ja, ik geniet er dagelijks van dat ik zelf de touwtjes in handen heb in mijn leven en niet als een willoos infantiel marionetje mijn dagelijkse kunstjes voor een armzalig en vooral heel denkbeeldig woestijngodje opvoer.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

IslamGirl__ schreef:
maar een Islamitische extremist met een koran in zijn hand vermoord en verminkt tientallen onschuldige mensen.
Daar gaan we weer... De Islam is het natuurlijk die onschuldige mensen vermoord. In Irak worden dagelijks honderden mensen gedood.. Hebben die iets misdaan dan? Waarom gooien Amerikanen bommen over hele gebieden, omdat ze denken dat een vijand zich daar bevind?
In Irak worden dagelijks tientallen MOSLIMS door andere MOSLIMS vermoord.
Lees jij geen krant meisje?
Dit meisje is een uitzondering, maar het had ook verkeerd met haar af kunnen lopen zonder dat er alcohol in het spel was.
Kon, Jammer genoeg niet.. Alcohol die het leven van de mensen verziekt..
Hoeveel levenservaring heb jij? Niet veel volgens mij. Je praat nu mensen na. Als je zelf na zou denken en op onderzoek uitgaat dan weet je dat je onzin schrijft.
Laat ik het je zo zeggen, een Koran in de hand van een Islamitische extremist is gevaarlijker dan een glas wijn in de hand van een ongelovige.
Met andere woorden.. Ik vermink tientallen onschuldige mensen... Ik ben niet degene die moord. Als ik in Frankrijk zou wonen en zou een hoofddoek dragen, was ik degene die werd vermoord. Een glas wijn in de hand van een ongelovige.. zal best. Laatst nog een voorbeeld in het nieuws waarin er word laten zien hoe veilig een glas wijn in de handen van een ongelovige is.. *Maar niet heus*.
Ben jij een Islamitische extremist ? Laat dat voorbeeld dan maar eens zien Islamgirl.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Jij bent een beetje dom. Inderdaad, de moskee was nog niet in Jeruzalem gebouwd, sterker nog, er woonde daar geen enkele moslim, toen Mohammed zijn denkbeeldige trip op zijn paardje in 1 nacht naar Jeruzalem maakte. Aan de hand van deze FICTIE is die moskee er wel gekomen, nadat moslims de joodse tempel die er WEL stond, met de grond gelijk hadden gemaakt.

Amerikanen gooien geen bommen uit het vliegtuig om voor de lol honderden Iraki's te vermoorden. Dat jij die bullshit islam propaganda slikt moet je zelf weten. Of je het wel of niet eens bent met de amerikaanse invasie van Irak, feit is en blijft dat de Irakese mafkezen zelf te dol zijn om elkaar te vermoorden. Laatst nog even twee mongolide vrouwen de markten op gestuurd, hun bommetjes werden vanaf afstand ontploft. Dat is dus de taktiek van jouw gestoorde geloofsgenoten.

Dat er zoveel bekeerlingen zijn, is eigenlijk nog vrij logisch. Toevallig zag ik vandaag in een reportage, twee voorbeelden daarvan. Een jongen werd duidelijk gesoufleerd door zijn marokkaanse moslimvrienden, de vrouw had in haar handen boekjes zoals, Mohammed, zijn biografie in een notendop.
En een notendop is het zeker. Deze mensen hebben zich door hun vrienden of relaties (moslimvriendje) zo ver weten te krijgen. Ze laten hun hoofd op hol jagen met verhaaltjes en onbenullige boekjes. Zouden ze wat beter opletten en gewoonweg de koran lezen en wat hadiths, dan kom je eerder achter de waarheid dan die islamitische "zand in de ogen strooi" boekjes.
Vervelend alleen voor ze, en dat zei de maakster van dat filmpje ook, er is geen weg TERUG. Je moet moslim blijven.

Dat weten de moslims, die door hun geboorte moslim waren, alles van. Zij kunnen niet met hun gezicht open op tv. Hun familie heeft ze uitgestoten, of erger, ze worden met de dood bedreigd of het is ook zo gegaan. Genoeg voorbeelden van dat op dit forum.

En, in bepaalde landen, is dat gewoon de policy. In Afghanistan wordt je gewoon ter dood veroordeeld, als je christen wordt. In Maleisië, let op, een land met 60 % moslimbevolking, wordt je gewoon opgesloten in een heropvoedingskamp, en je blijft daar, net zolang je weer een goed moslim wordt. In de tussentijd is het huwelijk met jouw man, die bijvoorbeeld hindoe is, geannuleerd, dus van staatswege gescheiden, en zijn je kinderen afgepakt.

Kortom, een uitstekend voorbeeld, Maleisië, om te zien hoe een land waar de moslims meerderheid worden, vergaat.

Trouwens, Islamgirl, je moet Allah op je blote knieën danken, dat je hier woont. Ik ken geen enkel land, waar de moslims in de meerderheid zijn, waar je zo in vrijheid kan leven. In Tunesië, Marokko en Algerije, bijvoorbeeld, wordt je veroordeeld, als je beschuldigt wordt van het verspreiden van het christendom, als je een bijbel hebt en daarover praat met anderen!

Kortom, de hypocritie bij de meeste moslims druipt ervan af. Maar ja, volgens diezelfde moslims zijn mijn voorbeelden niet goed, want je moet niet kijken naar de islamitische landen, want die zijn niet goed islamitisch, je moet ook niet kijken naar de daden van moslims, maar naar de koran zelf. Prima, heb ik ook gedaan. Maar, alles bewijst mij van het tegendeel. Waar islam oprukt, wordt de vrijheid aan banden gedaan!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Omdat een statement van "Er is geen God behalve HIj (Allah)" in feiten onschadelijk is.
Hier ben je fout in Ariel.

Er is geen God dan Allah, vat in enkele woorden de hele misdadigheid en intolerantie van Islam samen.

Er is geen God dan Allah is een ontkenning van alle andere Goden en religies.
Is een zin die suprematie en minachting toont tegenover alle andee religies en hun volgelingen.
Er is geen God dan Allah is een belediging voor elke mens die geen Moslim is.

Er is geen God dan Allah, toont dat Islam nooit of nooit enig respect voor de rechten van andere mensen kan bijgebracht worden.

Zolang Islam deze ein blijft gebruiken, zal de elementairste voorwaarde van beschaving Islam ontbreken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ow dus ik behoor niet tot jullie cultuur??
Jij behoort niet tot de kultuur van de Moderne wereld. Jij behoort tot de kultuur der achterlijkheid ui de Islamterritoria.
Ik ben HIER in NEderland geboren en heb een Nederlandse moeder.
Kultuur heeft hoofdzakelijk te maken met de erfenis die je binnenin je hoofd draagt.
Voor tot de Westerse kultuur te behoren is dat gedachtengoed gebouwd op gelijkheid tussen alle mensen. Voor de wet en in het dagelijkse leven. Op het recht van ieder, zijn eigen manier te bepalen om zijn geluk te ontdekken.

Jouw toetreding tot Islam is een afwijzing van al deze waarden.
Islam deelt mensen in volgens geloof. volgens sexe, volgens plaats van afkomst... Islam is een en al apartheid.

In Islam is er geen gelijkheid van de mensen voor de wet. Ongelovigen worden anders behandelt dan Moslims. Volgens het geloof krijgen ze elk nog een afwijkende behandeling.
Volgens sexe is er ook nog eens een bijkomende ongelijkheid voor de wet.
Islam staat mensen ook het recht niet toe op hun eigen manier hun geluk op te zoeken. Het respect voor het individuele, de enige manier waarop dit kan is onbestaand.
Een Moslims is niet meer dan een vervangbaar onderdeelje in een groter geheel. Kompleet tegengesteld dan waar de Westerse kultuur voorstaat.

Aangezien je de kultuur van de Moderne Wereld afwijst. Een ideologie volgt die de vernietiging hiervan pzoekt, is het waarschijnlijk voor jou bter dat je hier verdwijnt en ergens in de Islamterritoria aan het grote Islamparadijs gaat bouwen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

BFA schreef:Hier ben je fout in Ariel.

Er is geen God dan Allah, vat in enkele woorden de hele misdadigheid en intolerantie van Islam samen.

Er is geen God dan Allah is een ontkenning van alle andere Goden en religies.
Is een zin die suprematie en minachting toont tegenover alle andee religies en hun volgelingen.
Er is geen God dan Allah is een belediging voor elke mens die geen Moslim is.

Er is geen God dan Allah, toont dat Islam nooit of nooit enig respect voor de rechten van andere mensen kan bijgebracht worden.

Zolang Islam deze ein blijft gebruiken, zal de elementairste voorwaarde van beschaving Islam ontbreken.
Te veel eer.
Juist de onbenulligheid van zo'n WC-eend slogan (wij van WC-eend adviseren WC-eend) reduceert dit gebral tot het juiste formaat..
RTFM
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

naar boven schreef: Er is geen God dan Allah, toont dat Islam nooit of nooit enig respect voor de rechten van andere mensen kan bijgebracht worden.

Juist de onbenulligheid van zo'n WC-eend slogan (wij van WC-eend adviseren WC-eend) reduceert dit gebral tot het juiste formaat..
Humor maakt vaak meer duidelijk dan oeverloze discussies. De humor van de joden - en plaatselijk van ’naar boven’ - is niet voor niets wereldberoemd! Het zegt iets waarachtigs over het leven, over ons bestaan met alle ins en outs. Het heeft alles te maken met intelligentie. Weleens een Einstein onder de moslims waargenomen?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

naar boven schreef:
BFA schreef:Hier ben je fout in Ariel.

Er is geen God dan Allah, vat in enkele woorden de hele misdadigheid en intolerantie van Islam samen.

Er is geen God dan Allah is een ontkenning van alle andere Goden en religies.
Is een zin die suprematie en minachting toont tegenover alle andee religies en hun volgelingen.
Er is geen God dan Allah is een belediging voor elke mens die geen Moslim is.

Er is geen God dan Allah, toont dat Islam nooit of nooit enig respect voor de rechten van andere mensen kan bijgebracht worden.

Zolang Islam deze ein blijft gebruiken, zal de elementairste voorwaarde van beschaving Islam ontbreken.
Te veel eer.
Juist de onbenulligheid van zo'n WC-eend slogan (wij van WC-eend adviseren WC-eend) reduceert dit gebral tot het juiste formaat..

Dat was ook mijn idee . Te veel eer.
“Er is geen God dan Allah”, so what!!!…
“Mijn naam is Adolf Hitler en ik ben de grootste dictator” What ever!!!
”Ik ben Idi Amin ” Nou geweldig hoor…Gefeliciteerd!!!.
“Ik ben de profeet Mohammed” Leuk hoor, maar ga nou eerst je neus maar eens snuiten.

Niet deze mensen waren in principe gevaarlijk, maar het zijn de volgelingen van deze mensen die deze mensen gevaarlijk gemaakt hebben.
Zonder aanhangers had Hitler niet groot kunnen worden. Zonder volgelingen was Mohammed gestorven als een onbekende rover .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Zonder volgelingen was Mohammed gestorven als een onbekende rover .
En zonder roof was Mohammed gestorven zonder volgelingen.
RTFM
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Niet deze mensen waren in principe gevaarlijk, maar het zijn de volgelingen van deze mensen die deze mensen gevaarlijk gemaakt hebben.
Zonder aanhangers had Hitler niet groot kunnen worden. Zonder volgelingen was Mohammed gestorven als een onbekende rover .
Ik heb weleens op dit forum gezegd dat Hitler geen mens eigenhandig heeft omgebracht. Volgens mij geldt dit ook voor Stalin en noem maar op.

Misschien is mijn conclusie dat een groot deel der mensheid onder curatele gesteld dient te worden meer dan gerechtvaardigd. :mad:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Bergmarmot
Berichten: 4
Lid geworden op: do feb 07, 2008 6:24 pm
Locatie: Venlo
Contacteer:

Bericht door Bergmarmot »

Is het helemaal met Hans van Wortel eens...

NederlandsIDee.nl
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Bergmarmot schreef:Is het helemaal met Hans van Wortel eens...

NederlandsIDee.nl
Ik heb geen nickname ’Wortel’ die overigens op maroc.nl voorkomt.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
IslamGirl__
Berichten: 41
Lid geworden op: za jan 19, 2008 4:24 pm
Locatie: Prive
Contacteer:

Bericht door IslamGirl__ »

Ff Snel..
Dit heb ik van een cristelijke site..

-- Maakt de islam gebruik van geweld en terrorisme?

Nee. De islam is de religie van vrede en onderwerping en legt de nadruk op de onaantastbaarheid van het menselijk leven. De Koran zegt (Soera 5:32): „Wie een mens doodt (behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land), het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood. En voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken."



-- Is de islam tolerant jegens joden en christenen?

De islam erkent de rechten van minderheden. Joden en christenen genieten als dhimmies bescherming door islamitische overheid. Als tegenprestatie wordt hun een speciale belasting (djizia) opgelegd. De profeet Mohammed verbood moslimsoldaten om kerken en synagogen te verwoesten. In moslimlanden wonen christenen in welstand, staan in dienst van de overheid en kunnen hun kerkdiensten bijwonen. Ook mogen christenzendelingen daar hun scholen en ziekenhuizen gebruiken. Helaas worden in veel landen aan moslimminderheden zulke rechten ontzegd.



-- Worden vrouwen in de islam onderdrukt?

Nee, integendeel. De islam heeft de positie van de vrouw juist verheven. 1400 jaar geleden gaf Mohammed hen al het recht om te scheiden, financieel onafhankelijk te zijn en op straat andere mannen te hulp te roepen als zij belaagd wordt. N.B. Het heeft nog eeuwen geduurd eer vrouwen in andere landen, incl. Europa, zulke rechten bezaten!


Gr, IslamGirl__
Ik ben een moslim en laat dat graag zien,
Precies, ik ben gehecht aan mijn dien
Weet je wel hoe blij ik me voel, met de islam in mijn hart?
Ik ben zo, en blijf zo.. Ik zal de islam nooit meer verlaten.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

IslamGirl__ schreef:Ff Snel..
Dit heb ik van een cristelijke site..

-- Maakt de islam gebruik van geweld en terrorisme?

Nee. De islam is de religie van vrede en onderwerping en legt de nadruk op de onaantastbaarheid van het menselijk leven. De Koran zegt (Soera 5:32): „Wie een mens doodt (behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land), het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood. En voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken."



-- Is de islam tolerant jegens joden en christenen?

De islam erkent de rechten van minderheden. Joden en christenen genieten als dhimmies bescherming door islamitische overheid. Als tegenprestatie wordt hun een speciale belasting (djizia) opgelegd. De profeet Mohammed verbood moslimsoldaten om kerken en synagogen te verwoesten. In moslimlanden wonen christenen in welstand, staan in dienst van de overheid en kunnen hun kerkdiensten bijwonen. Ook mogen christenzendelingen daar hun scholen en ziekenhuizen gebruiken. Helaas worden in veel landen aan moslimminderheden zulke rechten ontzegd.



-- Worden vrouwen in de islam onderdrukt?

Nee, integendeel. De islam heeft de positie van de vrouw juist verheven. 1400 jaar geleden gaf Mohammed hen al het recht om te scheiden, financieel onafhankelijk te zijn en op straat andere mannen te hulp te roepen als zij belaagd wordt. N.B. Het heeft nog eeuwen geduurd eer vrouwen in andere landen, incl. Europa, zulke rechten bezaten!


Gr, IslamGirl__
Vergeet de antwoorden in de rechter kolom niet te lezen:
-- Maakt de islam gebruik van geweld en terrorisme?
Moslims worden van jongsaf aan vertrouwd gemaakt met de djihad om op die manier de Dar al-Salam naderbij te brengen Zij moeten leren dat iedere moslim leeft volgens de bevelen van de Koran, dus dat een echte moslim een djihadstrijder is. Uit Soera 4:74-77 blijkt dat onderwerping aan Allah niet alleen bestaat uit gebeden en aalmoezen maar ook uit gehoor geven aan het bevel te doden om de islam te verbreiden.
Moet ik verder gaan?
Nee, kijk zelf maar bij Huis van islam
RTFM
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

IslamGirl__ schreef:Ff Snel..
Dit heb ik van een cristelijke site..

-- Maakt de islam gebruik van geweld en terrorisme?

Nee. De islam is de religie van vrede en onderwerping en legt de nadruk op de onaantastbaarheid van het menselijk leven. De Koran zegt (Soera 5:32): „Wie een mens doodt (behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land), het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood. En voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken."

-- Is de islam tolerant jegens joden en christenen?

De islam erkent de rechten van minderheden. Joden en christenen genieten als dhimmies bescherming door islamitische overheid. Als tegenprestatie wordt hun een speciale belasting (djizia) opgelegd. De profeet Mohammed verbood moslimsoldaten om kerken en synagogen te verwoesten. In moslimlanden wonen christenen in welstand, staan in dienst van de overheid en kunnen hun kerkdiensten bijwonen. Ook mogen christenzendelingen daar hun scholen en ziekenhuizen gebruiken. Helaas worden in veel landen aan moslimminderheden zulke rechten ontzegd.

-- Worden vrouwen in de islam onderdrukt?

Nee, integendeel. De islam heeft de positie van de vrouw juist verheven. 1400 jaar geleden gaf Mohammed hen al het recht om te scheiden, financieel onafhankelijk te zijn en op straat andere mannen te hulp te roepen als zij belaagd wordt. N.B. Het heeft nog eeuwen geduurd eer vrouwen in andere landen, incl. Europa, zulke rechten bezaten!

Gr, IslamGirl__
De ellende en de in en in triestheid met islamaanhangers is dat zij het zelfstandig denken nooit geleerd hebben. Wie weleens op een islamitische site gekeken heeft, weet dat het veel weg heeft van een ouderwets gezellig theekransje op bezoek in Cornation Street. Alleen het halal koekje ontbreekt nog.

Rationalisme is aan de islam voor de moslim ten enenmale volkomen voorbij gegaan. Een moslim kan slechts napraten, knippen en plakken, zoals we hierboven weer eens met de neus op de islam contoverse gedrukt worden.

Aan het hebben van een eigen mening durft een allahtone islamaanhanger niet eens te dromen, laat staan te denken. Hij of zij weet misschien niet eens dat zoiets überhaubt bestaat.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

IslamGirl__ schreef:Ff Snel..
Dit heb ik van een cristelijke site..
Geweldig IslamGirl. Ook even snel. Jij moet maar veel van deze Christenen houden.
Maar... deze Christenen hebben het fout.
Laten we even naar soera 5 vers 32 en ook naar vers 31 en 33 kijken.
-- Maakt de islam gebruik van geweld en terrorisme?

Nee. De islam is de religie van vrede en onderwerping en legt de nadruk op de onaantastbaarheid van het menselijk leven. De Koran zegt (Soera 5:32): „Wie een mens doodt (behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land), het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood. En voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken."
32. Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen hunner op aarde tot over treders.

33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

34. Dit, met uitzondering van hen die berouw tonen, voordat gij hen in uw macht hebt. Weet derhalve, dat Allah Vergevensgezind, Genadevol
is.

Wat zien we hier IslamGirl ? Wij zien dat vers 32 een waarschuwing naar de Joden toe is. "Pas op Joden," zegt dit vers.. "pas op, want als je een moslim dood, het ware dat je de gehele moslim wereld gedood hebt.
En het volgende vers verteld dan wat er met deze "slechte joden "zal gebeuren. "is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet"

-- Is de islam tolerant jegens joden en christenen?

De islam erkent de rechten van minderheden. Joden en christenen genieten als dhimmies bescherming door islamitische overheid. Als tegenprestatie wordt hun een speciale belasting (djizia) opgelegd. De profeet Mohammed verbood moslimsoldaten om kerken en synagogen te verwoesten. In moslimlanden wonen christenen in welstand, staan in dienst van de overheid en kunnen hun kerkdiensten bijwonen. Ook mogen christenzendelingen daar hun scholen en ziekenhuizen gebruiken. Helaas worden in veel landen aan moslimminderheden zulke rechten ontzegd
.

Dus deze Christenen willen zich onderwerpen aan Moslims? Geen wonder dat jij ze lief vindt. En dan te bedenken dat deze landen waar jij het nu over hebt, eens Christelijke landen waren, die veroverd zijn door moslims. In SA en Iran, Irak, Afghanistan, enz.. zijn ze niet zo coulant tegen Christenen hoor.
Je moet het zo zien. Jij steelt mijn huis, maar ik mag toch nog in het schuurtje wonen, maar dan moet ik je wel dankbaar zijn.
-- Worden vrouwen in de islam onderdrukt?

Nee, integendeel. De islam heeft de positie van de vrouw juist verheven. 1400 jaar geleden gaf Mohammed hen al het recht om te scheiden, financieel onafhankelijk te zijn en op straat andere mannen te hulp te roepen als zij belaagd wordt. N.B. Het heeft nog eeuwen geduurd eer vrouwen in andere landen, incl. Europa, zulke rechten bezaten!

Misschien moet jij deze Christenen maar eens vertellen dat de rechten die wij vrouwen nu hier hebben, ver verheven staan boven de islamitische wetten, of je moet deze Christenen maar eens naar FFI sturen, zodat wij hun dit zelf kunnen vertellen.

Vriendelijke groet, en leuk om je weer even te zien.
Wil jij aub mijn antwoord doorsturen naar het forum van deze lieve Christenen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef: In SA en Iran, Irak, Afghanistan, enz.. zijn ze niet zo coulant tegen Christenen hoor.
Je moet het zo zien. Jij steelt mijn huis, maar ik mag toch nog in het schuurtje wonen, maar dan moet ik je wel dankbaar zijn.

Vriendelijke groet, en leuk om je weer even te zien.
Wil jij aub mijn antwoord doorsturen naar het forum van deze lieve Christenen?
Het beste is wanneer zij zelf even een kijkje gaat nemen in al die islamitische heilstaten. Maar ze kijkt wel uit. Ze is laf en achterbaks. Hier zit ze lekker droog en beschermd met bescherming van al haar rechten. Waren wij zo’n fascistisch islamitische Heil Hitlerstaat, Islamgirl zou allang door onze milieupolitie zijn opgepakt en gemarteld.

In de islamitische Heil Hitlerstaten van de islam hebben ze echter de godsdienstpolitie waar geen mens aan kan ontsnappen.

Zelf een moslim doet het daar in zijn broek. Vandaar al die diarree in Indonesië, het grootste moslimland ter wereld, dat er voor zorgt dat dit de tweede doodsoorzaak in dat islamitische Heil Hitler land is.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat bezielt mensen om zich tot islam te bekeren?

Bericht door Mahalingam »

Veel gewelddadige criminelen bekeren zich in de gevangenis tot de Islam. Zoals blijkt uit dit bericht:
http://www.heraldnet.com/article/200902 ... news01ad=1
One in 10 inmates behind bars turns to Islam
Er worden diverse redenen aangestipt waarom ze converteren:
Anthony Waller, like many Muslims at Twin Rivers, converted to the faith while behind bars. That changed everything, he said.
"If I wasn't a Muslim I'd still be in closed custody," Waller, 31, said, referring to prison facilities that strictly control prisoners with violent pasts.
"Or, I'd be dead," he said. [...]
For most men behind bars, their conversion is temporary. Just one in five who convert to Islam while in prison continue on in that faith once they are released, Mamiya said.
That makes experts wonder whether "Prison Islam" isn't a religious movement but a convenient infrastructure for a prison gang that affords members special privileges, including rugs and sticks of incense for their cells.[...]
Meals specially prepared for religious inmates are usually better quality than standard fare, said Walter Taylor, a 32-year-old inmate in Monroe. He is a devout Muslim, but said he had to claim other faiths with the prison system in order to meet requirements in the Quran for the practice of Islam.

Before the prisons began serving halal meals, Taylor registered as Jewish in order to eat kosher meals, which have similar dietary restrictions as halal meals.
He has also registered as a Wiccan for the privilege of having scented oils in his cell.
"Then I became a Sikh so I could get a turban," he said, motioning to the thin skullcap he wears to Muslim services. [...]
Muslim communities in prisons also provide some of the same benefits of gangs, Mamiya said. They protect one another, but they don't "demand extortion in order to be initiated," he said.
"Many of the men don't like the idea of the Christian 'turning the other cheek,' " Mamiya said. "Islam emphasizes self-defense as an ethic, so they prefer that."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Re: Wat bezielt mensen om zich tot islam te bekeren?

Bericht door Petra »

Ik vraag me af hoeveel die bekeerde meiden van de normale huis-tuin-en-keuken-moslim in een islamitische land afweet, en in welke mate de utopiëen die ze hier naar voren brengen, werkelijkheid zijn in zulke landen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat bezielt mensen om zich tot islam te bekeren?

Bericht door Ariel »

Petra schreef:Ik vraag me af hoeveel die bekeerde meiden van de normale huis-tuin-en-keuken-moslim in een islamitische land afweet, en in welke mate de utopiëen die ze hier naar voren brengen, werkelijkheid zijn in zulke landen.
Volgens Abdullah Haselhoef ( je kent hem vast wel) hebben vrouwen het heel goed. Hij zegt wel: Helaas is het zo dat het onrecht wat vrouwen wordt aangedaan door sommige moslims en andersgelovigen toegeschreven wordt aan de Islam. De sterke invloed van de middeleeuwse mediterrane cultuur, het gebrek aan algemene ontwikkeling en welvaart heeft zijn sporen achtergelaten in de wijze waarop sommige moslims uit armen landen denken over het recht van vrouwen.

Maar vrouwen in moslim landen hebben recht op:

Recht op educatie . Het studeren en het zoeken naar kennis van islam is een verplichting is voor mannen en vrouwen van hun wieg tot aan het graf.

Recht op vrije partnerkeuze : Wie zwijgt stemt toe.

Het recht op orgasme: Dat wanneer een man zijn hoogtepunt bereikt heeft hij zijn vrouw niet onbevredigd mag laten.

Het recht op echtscheiding: Alleen gaat dat veel minder gemakkelijk als bij een man.

Het recht op hulp in de huishouding: Ik vraag me alleen af hoeveel moslima's er hulp in de huishouding hebben.

Recht op eigen achternaam : Het opgeven van je eigennaam is het opgeven van een deel van je identiteit. Islamitische vrouwen hebben het recht om hun eigen naam te blijven voeren nadat zij getrouwd zijn.

Recht op een nieuwe start na echtscheiding: Vaders beginnen een nieuw leven en proberen te vaak onder hun financiële zorgplicht onderuit te komen. In de Islam gaan de kinderen na hun 7e levensjaar naar de vader die vervolgens volledig verantwoordelijk gesteld wordt voor de zorg van de kinderen. Dit stelt de vrouw in de gelegenheid om veel makkelijker (zonder kinderen) een nieuw leven op te bouwen eventueel met een nieuwe levenspartner.

Je zou bijna moslim worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Wat bezielt mensen om zich tot islam te bekeren?

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef: Volgens Abdullah Haselhoef ( je kent hem vast wel) hebben vrouwen het heel goed. Hij zegt wel: Helaas is het zo dat het onrecht wat vrouwen wordt aangedaan door sommige moslims en andersgelovigen toegeschreven wordt aan de Islam.

Maar vrouwen in moslim landen hebben recht op:

Recht op educatie . Het studeren en het zoeken naar kennis van islam is een verplichting is voor mannen en vrouwen van hun wieg tot aan het graf.
Voor moslimvrouwen betekent educatie dat alle ellende waar ze mee te maken hebben in een logisch islamitisch kader geplaatst wordt zodat zij zich nog meer met Allah en met hun ellende kunnen verenigen.
Recht op een nieuwe start na echtscheiding: Vaders beginnen een nieuw leven en proberen te vaak onder hun financiële zorgplicht onderuit te komen. In de Islam gaan de kinderen na hun 7e levensjaar naar de vader die vervolgens volledig verantwoordelijk gesteld wordt voor de zorg van de kinderen. Dit stelt de vrouw in de gelegenheid om veel makkelijker (zonder kinderen) een nieuw leven op te bouwen eventueel met een nieuwe levenspartner.
Dit is zo achterlijk! En zo doorzichtig! Dus na de moeilijkste jaren, van de wieg tot de leeftijd dat een kind productief kan zijn, blijft het kind bij de moeder. Daarna is de vader volledig verantwoordelijk. Aan dat moeders vaak moeilijk afscheid van een kind kunnen nemen wordt volledig voorbij gegaan. Daarna is de vader volledig verantwoordelijk. Zoals we weten is het niet on-islamitisch om twaafjarige JONGENS zelf te laten bepalen hoe laat ze s'avonds thuis komen.

Johan Cruijff zei: “Elk nadeel heeft z’n voordeel”. Een waarheid als een koe. Wat die moslims constant doen is dat ze elk voordeeltje, dat voldoet aan de logica, dat er maar in hun geloof te vinden of bedenken valt enorm uitvergroten. En elk, zelfs enorm, nadeel weg poetsen als irrelevant. Voor het nadeel kunnen ze geen enkel argument bedenken waaruit het nadeel blijkt. Omgekeerd over het kleinste voordeel kunnen ze wel bibliotheken vol schrijven. Islam is vooral zelfbedrog!

Uit wat Hasselhoef hier zegt blijkt ook duidelijk dat de boodschap van de koran er eén is voor een woestijncultuur. Er is nauwelijks een vader hier in het westen die op de verzorging van een zevenjarig kind zit te wachten. En als het wel zo is, en hij is moslim, kan hij het kind dus zo komen halen.

Als Allah echt bestaat waarom heeft hij me dan een rechtvaardigheidsgevoel gegeven dat zo haaks op de zijne staat?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat bezielt mensen om zich tot islam te bekeren?

Bericht door hans van de mortel »

Geheugen opfrissertje!
Chaimae schreef: 3 december 2007
De Koran vereist niet dat de mensen blind geloven. Het richt zich tot degene die nadenken, die nadenken over hetgeen wat zij horen en zien, hetgeen ze over zichzelf en de wereld om zich heen waarnemen.Kortom, de Koran legt de nadruk op het feit dat kennis en verstand een deugdelijke manier zijn om tot het geloof en godsbewustzijn te zijn.
De organisatie van Jehovah’s Getuigen kent geen afdeling radicale Jehovah’s Getuigen binnen hun goddelijke religie. Alsof God met twee maten gemeten moet worden. Zoiets kan alleen maar voorkomen in een volslagen uit de hand gelopen extreem rechts fascistische religie met slechts één en dezelfde koran! :knorrie:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie