SIOE: Eenzijdige berichtgeving en Censuur

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Zonde
Berichten: 37
Lid geworden op: di feb 19, 2008 7:49 pm

SIOE: Eenzijdige berichtgeving en Censuur

Bericht door Zonde »

SIOE: Eenzijdige berichtgeving en Censuur

Graag wil ik jullie laten delen in mijn bevindingen rond SIOE. Naar mijn mening verdient een club als deze geen steun. Ten eerste vanwege de zeer eenzijdige berichtgeving waarbij ze tevens niet bereid zijn met duidelijke bronnen te komen. Ten tweede omdat SIOE keer op keer zegt voor vrijheid van meningsuiting te zijn maar ondertussen weigert inhoudelijke reacties in keurige taal te plaatsen.

Over dat tweede heb ik het volgende te zeggen:
Afbeelding

Om te voorkomen dat er onduidelijkheid kan ontstaan over de inhoudelijkheid en keurige taal voeg ik de twee gecensureerde berichten meteen even bij:
Zonde schreef:Dit vind ik erg vreemd SIOE, ik stel enkele kritische vragen die volledig on-topic zijn en u wijst mij de deur?
Ik stel nergens dat ik niet geloof dat er iets aan de hand is, het enige waar ik om vraag is controleerbaar bewijs voor uw claims. Is hetgeen wat u schrijft dan niet serieus genoeg om hardgemaakt te worden?
En hoe objectief is de oprichter van SIOE in deze zaak? Daarbij ga ik er van uit dat het een eerlijk en oprecht man is, maar is het niet ook zijn doel het islamisme te bestrijden?
Van moslims geloof ik ook niet alles wat ze zeggen, waarom zou ik dat bij SIOE wel doen?
Zonde schreef:Er zijn wel degelijk moslims en moskeeen die publiekelijk afstand nemen van geweld. Onder andere de Deense Islamic Faith Society die zich in een persbericht sterk uitspreekt tegen het in eigen handen nemen van de wet. Ook Abdul Wahid Pedersen, de voorzitter van Muslims in Dialogue, heeft zich openlijk uitgesproken tegen geweld. De volkskrant schrijft dat moslimleiders hebben opgeroepen tot kalmte. Uw feit blijkt dus niet helemaal feitelijk en slechts te berusten op de ongenuanceerde eenzijdige berichtgeving van SIOE.
De eerste is tot drie maal ter plaatsing aangeboden, hierover is tevens een e-mail aan SIOE verzonden.
Mail aan SIOE schreef:Bij deze wil ik u nogmaals uw berichtgeving onder de aandacht brengen en vragen om een inhoudelijke reactie.

In uw nieuwsbericht staan zaken zonder enige bronvermelding of onderbouwing vermeld. Bij mij als kritische lezer roept dat vragen op. Niet omdat ik het islamitisch geloof zo graag mag, maar omdat ik geloof in feiten, en niet in het vormen van een mening op basis van zaken die mogelijk ingaan tegen de waarheid.

In uw bericht staan de volgende zaken vermeld:
1) Een imam zou vrijdag gezegd hebben dat Denemarken voorbereid moet zijn op terroristische aanslagen
2) De leuzen van de demonstranten, volgens jullie Engelstalige website gaat het om dingen die door één iemand gezegd zijn
3) De claim van 185 branden (in het commentaar)

Ik verzoek u nog eens na te gaan of dit allemaal feitelijk juist is, en indien er een fout gemaakt is dit te rectificeren.

Wat mij verder enorm verbaasde is uw volgende reactie: "Okee, u gaat duidelijk uit van het standpunt: staat het niet in de krant, dan is er niets aan de hand. U suggereert hier dat onze bron, uit Denemarken zelf, oprichter van SIOE, niet juist is. Hiermee beeindigen wij de discussie en wij vragen of u een deur verder wil gaan. We hopen dat u snel wakker wordt."

Ten eerste blijkt nergens uit mijn reacties dat ik slechts uitga van zaken waarover de media bericht. Verder stel ik niet dat uw bron onjuist is, wel vroeg ik u herhaaldelijk uitspraken hard te maken. Als u daarover moeilijk doet vraag ik mij af waarom, had u iets te verbergen? Dat het islamisme gevaarlijke trekjes heeft was al lang duidelijk, zoals u ook in mijn berichten heeft kunnen lezen. Het enige wat u in mij wakker heeft gemaakt is de vraag of (de berichtgeving van) SIOE te vertrouwen is.

Tot slot vind ik het vreemd dat u voor vrijheid van meningsuiting zegt op te komen, maar mij na het stellen van enkele kritische vragen de deur wijst. In uw eigen nieuwsbericht verwijt u moslims te demonstreren tegen vrijheid van meningsuiting. Ondertussen pleegt u censuur door mijn inhoudelijke bericht niet toe te laten en andere berichten die u goed uitkomen wel.

Direct na het verzenden van mijn e-mail zal ik een laatste poging doen het bericht te plaatsen. Daarbij geef ik u een derde kans te laten zien dat u voor vrijheid van meningsuiting bent.
Meer is te lezen in een onderwerp bij freethinker.nl dat ik heb aangemaakt.

SIOE heeft in een reactie op haar website aangegeven zich geenszins geroepen te voelen zich te verantwoorden.

Kritiek op islam (fundamentalisme) is goed en nodig, maar niet het gooien van olie op het vuur. Zoals de zaken er nu voorstaan beschuldig is SIOE van het opzettelijk verspreiden van schadelijke onjuiste informatie en het censureren van juist die nodige kritiek.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Zonde :D , de SIOE-reactie is op zijn mimnst niet erg netjes. Kennelijk verwacht men alleen reacties van 'gelovigen'.
Maar net als iedereen hoort SIOE zijn mening in de wind te hangen, zich te verantwoorden en zich open te stellen voor kritiek.

Ik steun SIOE, maar ik mag toch hopen dat dit een eenmalig incident blijft.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Gebruikersavatar
Zonde
Berichten: 37
Lid geworden op: di feb 19, 2008 7:49 pm

Bericht door Zonde »

Peter Louter schreef:Kennelijk verwacht men alleen reacties van 'gelovigen'.
Allerlei mooie claims maken en demonstreren voor vrijheid van meningsuiting, bovendien moslims beschuldigen te zijn voor inperking daarvan, en vervolgens/ondertussen zelf censureren = fout.
Peter Louter schreef:Maar net als iedereen hoort SIOE zijn mening in de wind te hangen, zich te verantwoorden en zich open te stellen voor kritiek.
Inderdaad, inmiddels heb ik in ieder geval één duidelijk fout gevonden in de berichtgeving. Hiervan heb ik SIOE per e-mail op de hoogste gesteld. Tot nog toe heeft geen rectificatie plaatsgevonden.
Peter Louter schreef:Ik steun SIOE, maar ik mag toch hopen dat dit een eenmalig incident blijft.
SIOE heeft vaker klachten gehad over censuur en er het volgende over gezegd:
SIOE schreef:Niet alleen de politiek correcten en de islamitische gemeenschap zouden graag willen dat wij onze mond houden, maar ook diegenen die zelf hard roepen dat alles gezegd mag worden, en ons, SIOE Nederland, beticht van censuur. Er zijn personen die het namelijk ontzettend leuk vinden om reacties te willen plaatsen, vol met scheldwoorden en zonder enig zinnig argument. Reacties, die wanneer we die zouden plaatsen, reden geven om inderdaad onze site te sluiten. Mensen die deze reacties plaatsen, hopen daar dan ook op.
Iedereen kan zien dat mijn berichten inhoudelijk en in keurige taal zijn geschreven.

Hier zijn nog enkele klagende mensen:
Jahira: "Enkele kritische vragen over die "andere vorm van verzet dan geweldloos"verzet komen natuurlijk niet door de Sioe censuur en worden niet geplaatst door de "moderators"." bronlink
Sagunto: "Praat me niet van Sioe. Die doen aan censuur. mijn reacties worden niet geaccepteerd door de moderator, evenals reacties van medelogger" bronlink
spooky: "Ik had het ook al geschreven op de SIOE site maar kom nu met 5 berichten niet meer door hun moderatie heen." bronlink

SIOE moet zelf maar eens aankomen met uitleg over het weigeren berichten van Jahira te plaatsen. Ik ken deze persoon niet, maar gezien zijn artikel zie ik geen reden hem ervan te verdenken niet inhoudelijke reacties vol scheldwoorden te plaatsen. Terwijl SIOE de schijn tegen zich heeft door aantoonbaar berichten die het niet aanstaat te weigeren.

OOk nog even de eerder genoemde mail met verzoek tot rectificatie:
Zoals u mogelijk al gelezen heeft op freethinker heb ik iemand gevraagd het in Deens geschreven nieuwsbericht over de demonstraties te vertalen.

http://sioedanmark.wordpress.com/2008/0 ... i-danmark/

Det var ikke kun en demonstration imod muhammedtegningerne, men i lige så høj grad en demonstration for at Danmark bliver lavet om til en fundamentalistisk islamisk stat, da Hizb-ut-tahrir gik på gaden fredag i København. Mindst 1500 muslimske fundamentalister gjaldede de velkendte slagord der gav genlyd i Københavns gader, se og hør videoen. "En stat der regerer med sværd og ikke med ord. En stat der viser prisen for at fornærme profeten." var et af budskaberne i talen fra organisationens formand Abdullatif. Det er nødvendigt at omdanne Danmark til et islamisk kalifat for at forhindre bevidste krænkelser af islam, var et andet af budskaberne.


Engelse vertaling:

It was not only a demonstration against the cartoons of Mohammed, but just as much a demonstration for to turn Denmark into an islamic fundamentalist state, when Hizb-ut-tahrir turned to the streets this friday in Copenhagen. The voices of at least 1500 muslims echoed off the walls in the streets of Copenhagen with the usual propagandist phrasings. Watch the video. "A state which rules with swords and not words. A state where the price of insulting the prophet is clearly shown", was one of the main messages in the speech held by Abdullatif, leader of the organisation. "It is ncessesary to turn Denmark into an islamic caliphate to prevent aimed insults of islam", was another.


U heeft zelf aangegeven dat de bron van uw berichtgeving uw Deense afdeling is. Uw Deense bron plaatst de onderstaande zinnen als onderdeel van een toespraak. Terwijl u aangeeft dat het gaat om leuzen geroepen tijdens de demonstratie.

http://sioenederland.nl/?p=45

Tijdens de demonstratie in Kopenhagen riepen ze de volgende leuzen:
"een staat wat geregeerd moet worden door het zwaard, en niet door woorden"
"een staat wat haar prijs moet betalen voor het beledigen van de profeet"
"het is nodig om Denemarken te veranderen in een kalifaat, om te voorkomen dat de islam wederom geweld aan wordt gedaan"


Hierbij het verzoek de fout recht te zetten.
Deze is echter pas vanmorgen verzonden, dus wie weet gaan ze er alsnog mee aan de slag.

Persoonlijk steun ik Denemarken zeker. Maar SIOE lijkt weinig inhoudelijks te bieden, en heeft bovendien voor mij haar geloofwaardigheid compleet verloren. Uiteraard kan SIOE deze terugverdienen, ik heb tevens de "internationale" Deense afdeling even een mail verzonden.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Zonde.
Ik heb je berichten op SIOE gevolgd, en tot nu toe heb ik niet gemerkt dat SIOE aan censuur doet.
Jij en je mede forum genoot Devious zijn nu al een paar dagen op SIOE bezig met een actie om SIOE de mond te snoeren. SIOE Nederland heeft je laten weten dat hun site niet bedoeld is als discussiegroep , en als u een discussie over Islam wil beginnen dat je dat maar op een forum moet doen.
Daar heb jij nu gehoor aangegeven en ik heet je van harte welkom.

Wat jij niet wil erkennen is dat Islam er op uit is om de wereld te veroveren, want in je naïviteit denk jij dat het niet zo’n vaart zal lopen.

Afbeelding

Ook Sagunto en spooky proberen SIOE op alle manieren zwart te maken, en ik kan me voorstellen dat dit SIOE in het verkeerde keelgat geschoten is.

Wat betreft de berichtgeving over branden in Denemarken en dat er in onze pers weinig belangstelling voor was, hoeft niet te betekenen dat het NIET gebeurd is.
Ik vermoed dat de rellen in Amsterdam ook niet breed uitgemeten werden in de landen om ons heen. Ik geloof de berichten die SIOE op hun site zetten . Waarom zouden ze daar over liegen. De branden in Denemarken zijn zelfs op het Nederlandse nieuws te zien geweest.
SIOE ontvangt dagelijks nieuws uit eerste hand van de oprichter van SIOE die woonachtig is in Denemarken, en ik kan me niet voorstellen dat hij de berichten uit zijn duim gezogen heeft.
Ik heb een kennis in Denemarken wonen, en ik wil met alle liefde aan hem vragen of hij ons kan vertellen of SIOE gelogen heeft of de waarheid spreekt.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Misschien moet je dit bericht even lezen Zonde. Misschien dat Elsevier geloofwaardig genoeg is..

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
Deense relschoppers sturen brief
dinsdag 19 februari 2008 14:15

(Novum) - Deense allochtone jongeren die de afgelopen week in verschillende steden voor onrust hebben gezorgd, deden dat uit protest tegen de volgens hen 'racistische en wrede' manier waarop ze door de politie worden behandeld. Dat hebben de jongeren dinsdag in een ingezonden brief in de krant Politiker gezegd.

Eerder bestond er onduidelijkheid waarom jongeren uit voornamelijk allochtone wijken op 10 februari gebouwen, auto's en vuilnisbakken in brand begonnen te steken. De rellen hielden ruim een week aan en werden in de media in verband gebracht met de herpublicatie van een spotprent van de profeet Mohammed in kranten vorige week.

De briefschrijvers, die zichzelf de 'jongens van Nørrebro-binnen' noemen, naar een multiculturele wijk in Kopenhagen, beschreven het gedrag van de politie als 'onaanvaardbaar beledigend'. Ze schreven dat de rellen nu zijn afgelopen. In de brief stond niets over de karikatuur van de profeet.

Premier Anders Fogh Rasmussen kwam dinsdag op voor de politie en zei dat de relschoppers en hun ouders verantwoordelijkheid dragen voor de onlusten. Zondagavond werden in Kopenhagen en andere steden ongeveer negentig branden gemeld, merendeels kleine branden in vuilnisbakken en auto's. Vrijdag waren het er nog dubbel zoveel. Rasmussen zei dat hij het ministerie van Justitie zal laten uitzoeken of de schade op de ouders van de relschoppers te verhalen valt.

De politiechef van Kopenhagen, Hanne Bech Hansen, zei de jongeren die de brief hebben geschreven maandag te hebben ontmoet. Zij zei hun beschuldigingen over een oneerlijke behandeling door de politie te zullen onderzoeken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Niamh
Berichten: 19
Lid geworden op: do okt 04, 2007 2:56 pm
Contacteer:

Bericht door Niamh »

Even een correct Ariel, Sagunto is niet degene die zo enorm vervelend doet op onze site. Sagunto is degene die zo aardig is geweest om alle delen van What the West needs to know te voorzien van een NL vertaling.

Wat Zonde betreft:
U bent wel een volhouder en dat mag en waarschijnlijk bent u overtuigd van uw gelijk, maar mag ik erop attenderen dat SIOE Nederland gewaarschuwd heeft voor een block. En mag ik u er ook aan herinneren dat er altijd een bronvermelding op de site te lezen is. En mag ik u erop wijzen dat indien wij u verwijzen naar de SIAD site of naar de site van SIOE International dat het uw eigen verlies is als u die artikelen, ook onze bron, niet goed leest.

Voorts wil ik u wijzen op het feit dat niemand van SIOE Nederland enige verantwoording aan u schuldig is. U begrijpt niet helemaal dat wij dagelijks contact hebben met elkaar, de mensen achter SIOE Nederland en SIOE International.

Wanneer er leden van SIOE International in Denemarken ter plekke poolshoogte nemen en dan verslag uit brengen, wilt u dan ontkennen dat dat geen bron is?

En dan nog één ding, het is leuk geprobeerd, de mail met uw klacht dat SIOE Nederland u censureert. Dan moet u het wel goed vermelden: Meneer of Mevrouw Zonde, u bent geblockt!

Ook begrijpt u duidelijk het verschil niet tussen een blog en een forum. Nu, u heeft dus nog iets te leren.

Hopelijk wordt u op tijd wakker......
Gebruikersavatar
Zonde
Berichten: 37
Lid geworden op: di feb 19, 2008 7:49 pm

Bericht door Zonde »

Ariel schreef:Jij en je mede forum genoot Devious zijn nu al een paar dagen op SIOE bezig met een actie om SIOE de mond te snoeren.
Zou je kunnen toelichten wat mijn "forum genoot" Devious heeft gedaan om SIOE de mond te snoeren? Volgens mij helemaal niks. Ik wil zelf juist dat ze hun mond open doen en reageren op mijn e-mail. De enige partij die hier anderen de mond snoert is SIOE.
Ariel schreef:SIOE Nederland heeft je laten weten dat hun site niet bedoeld is als discussiegroep , en als u een discussie over Islam wil beginnen dat je dat maar op een forum moet doen.
Mijn eerste niet geplaatste bericht ging in op de berichtgeving van SIOE. Waar had ik volgens jou mijn vragen over bronvermelding moeten stellen? Mijn tweede bericht was een inhoudelijke aanvulling op het nieuwsbericht van SIOE.
Ariel schreef:Ook Sagunto en spooky proberen SIOE op alle manieren zwart te maken, en ik kan me voorstellen dat dit SIOE in het verkeerde keelgat geschoten is.
SIOE heeft haar website vol staan met allerlei mooie uitspraken over vrijheid van meningsuiting, als anderen vervolgens in een enkel bericht klagen over het gebrek daaraan op de website van SIOE zelf dan is dat volgens jou zwartmaken? Lijkt mij de omgekeerde wereld. Kun je eens hardmaken dat Sagunto en spooky SIOE proberen zwart te maken? En dat het niet gaat om kritiek die volledig terecht is?
Ariel schreef:Wat betreft de berichtgeving over branden in Denemarken en dat er in onze pers weinig belangstelling voor was, hoeft niet te betekenen dat het NIET gebeurd is.
Ik ontken nergens dat er demonstraties in Denemarken zijn geweest. Wel zou SIOE in haar berichtgeving kunnen vermelden dat het om jongeren gaat die voornamelijk afvalcontainers in brand steken. SIOE heeft het over een imam die het heeft over terroritische aanslagne, maar zegt geen woord over alle moslims die tegen geweld oproepen. Dat noem ik eenzijdige berichtgeving.
Ariel schreef:Ik geloof de berichten die SIOE op hun site zetten
In eerste instantie ben ik er van uitgegaan dat wat SIOE zegt klopt. Toen ik echter om bronvermelding en het hardmaken van geplaatste feiten vroeg werd er moeilijk gedaan. Uiteindelijkj is gebleken dat het bericht in ieder geval één onwaarheid bevat. Dit is duidelijk te lezen in mijn eerdere berichten.
Ariel schreef:Ik heb een kennis in Denemarken wonen, en ik wil met alle liefde aan hem vragen of hij ons kan vertellen of SIOE gelogen heeft of de waarheid spreekt.
Ik heb ook een Deen gevraagd om commentaar, is te lezen bij freethinker, deze bevestigde (Nederlandse media) dat het gaat om een beperkte groep rellende jongeren en verder vredig demonstrerende mensen. verder wist hij niks over een imam die gezegd zou hebben dat Denemarken voorbereid moet zijn op terroristische aanslagen. Ook de Engelse en Deense website maken hier geen melding van.

Als SIOE nu gewoon even aangeeft om welke imam het gaat en wat deze precies heeft gezegd dan kunnen we controleren of het waar is.

Misschien moet je al mijn berichten eens goed lezen Ariel, ook die op freethinker. Misschien kom je dan net als mij tot de conclusie dat SIOE een vreemde houding aanneemt.
Ariel schreef:Wat jij niet wil erkennen is dat Islam er op uit is om de wereld te veroveren, want in je naïviteit denk jij dat het niet zo’n vaart zal lopen.
Zoals ik ook al bij SIOE heb aangegeven, onderken ik het gevaar van islam fundamentalisme. Dit staat ook in mijn e-mail aan SIOE, die je in mijn eerste bericht hebt kunnen lezen. Wat flauw om mij dan op deze manier van naiviteit te blijven betichten. Is het pas genoeg als ik zeg dat we er inderdaad allemaal aangaan? Honderden keren hetzelfde ruim twee jaar oude plaatje van iemand met een "islam will dominate the world" bord moeten zien ben ik een beetje moe.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

sorry, sorry, sorry Sagunto :oops:
mijn nederige excuses.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zonde
Berichten: 37
Lid geworden op: di feb 19, 2008 7:49 pm

Bericht door Zonde »

Niamh schreef:Mag ik erop attenderen dat SIOE Nederland gewaarschuwd heeft voor een block
Kunt u mij die waarschuwing voor een block tonen?
Niamh schreef:En mag ik u er ook aan herinneren dat er altijd een bronvermelding op de site te lezen is.
U wijst mij op iets dat niet klopt. Ook SIOE maakt deze claim in een bericht, maar:

1) 16 februari - http://img113.imageshack.us/img113/1901/sioe16bq8.png
2) 17 februari - http://img144.imageshack.us/img144/7486/sioe17if9.png
3) 18 februari - http://img512.imageshack.us/img512/8643/sioe18qy4.png

In het bericht van 18 februari zijn twee linkjes toegevoegd, verder ontbreekt enige vorm van bronvermelding.

Waar is bijvoorbeeld de bron voor: "Een imam heeft vrijdag gezegd dat Denemarken voorbereid moet zijn op terroristische aanslagen!!!!!!!!!"

Waar haalt u het vandaan dat er altijd een bronvermelding op de site te lezen is.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Zonde schreef:
Ariel schreef:Wat betreft de berichtgeving over branden in Denemarken en dat er in onze pers weinig belangstelling voor was, hoeft niet te betekenen dat het NIET gebeurd is.
Ik ontken nergens dat er demonstraties in Denemarken zijn geweest. Wel zou SIOE in haar berichtgeving kunnen vermelden dat het om jongeren gaat die voornamelijk afvalcontainers in brand steken. SIOE heeft het over een imam die het heeft over terroritische aanslagne, maar zegt geen woord over alle moslims die tegen geweld oproepen. Dat noem ik eenzijdige berichtgeving.
.

Vergeef me dat ik enigszins argwanend tegenover je sta Zonde.
Ik heb je posten op Freethinker gelezen, en gezien hoe je over me denkt.
Je maakt me uit voor een rechts extremist en dat is me enigszins in het verkeerde keelgat geschoten. Ik heb zo mijn eigen idee over jou gevormd.

Wat betreft de beperkte groep rellende jongeren , die hebben er toch maar een mooi zooitje van gemaakt.
Voornamelijk afvalcontainers ? En wat auto’s en ramen ingegooid bij de plaatselijke bieb. En een school in de fik… Kijk even naar deze post.
Je wilt het niet geloven Zonde.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 020#127020
Op 10 februari steken allochtone jongeren verspreid over Kopenhagen containers in brand en plaatsen ze op de rijbaan. De brandweer wordt aangevallen met vuurwerk, waarna de politie traangas inzet tegen de jongeren. Er vinden 11 aanhoudingen plaats. Ook de volgende avond zijn er containerbranden en straatvuren. Brandweer en politie worden belaagd met stenen.

Op 13 februari ontsteken groepjes jongeren straatvuren in Kopenhagen. De brandstichtingen verspreiden zich over de hele stad. 35 containers en 19 auto's worden aangestoken. Ook een clubhuis brandt af. De brandweer wordt belaagd met stenen In Jutland wordt een stadsbus bekogeld met stenen, waarna de politie de bus onder escorte in veiligheid brengt.

Op 14 februari komt de teller op maar liefst 110 branden verspreid over Denemarken. Meestal gaat het om container- en autobranden, maar ook een schoolgebouw gaat in vlammen op. Ook de volgende dag blijft het onrustig in København en omtrek. Er branden containers af in verschillende buitenwijken van Kopenhagen en Århus.

16 februari wordt het voorlopige dieptepunt met 185 branden en pogingen tot brandstichting in Kopenhagen, Odense en Århus. 29 jongeren worden opgepakt. Ook zondagavond zet de golf van brandstichtingen zich voort.
http://www.berlingske.dk/apps/pbcs.dll/ ... &mime=xml/

Enige relschoppers?

http://www.youtube.com/watch?v=e2KKwj7AnzU

Allah ackbar.

http://www.liveleak.com/view?i=71c_1176852076
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
jpmante
Berichten: 92
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 9:47 pm
Locatie: Zeist

Bericht door jpmante »

Zonde schreef: Misschien moet je al mijn berichten eens goed lezen Ariel, ook die op freethinker. Misschien kom je dan net als mij tot de conclusie dat SIOE een vreemde houding aanneemt.
Geachte heer Zonde nu ik wel zeggen dat freethinker niet bepaald een forum is waar wederwoord aanvaard wordt, nu bent u daar geen beheerder dus ik zal u dat niet aanwrijven.

Wel stel ik u nu de vraag of u meent dat de insteek op dat forum niet precies is waarvan u SIOE tracht te beschuldigen. Ik zou hier uw antwoord willen horen alvorens ik al te diep op uw vragen/aantijgingen zou willen in gaan.

Niettemin heb ik u er daar op de hoogte gebracht van het feit dat SIOE een blog en geen discussie forum onderhoud. Verder wil ik u er op wijzen dat SIOE directe bronnen heeft waarvan uit er nieuws betrokken wordt.

M.b.t. Devious en uzelf kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat er een bewuste demoniseringcampagne tegen SIOE gevoerd wordt.
Laatst gewijzigd door jpmante op wo feb 20, 2008 12:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Europa capituleert op elk terrein dat te maken heeft met de islam, in een geest van zelfvernedering, politieke correctheid en multiculturalisme''.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Volkomen duidelijk verhaal Zonde.

Gek genoeg is het kennelijk heel moeilijk om democratische waarden ook daadwerkelijk te gebruiken in je voordeel, zelfs al heb je (zoals SIOE) je mond vol daarover. Enige kritische zelfbeschouwing zou FFI ook niet misstaan.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Aldebaran schreef:. Enige kritische zelfbeschouwing zou FFI ook niet misstaan.
Ik wil jou graag hetzelfde toewensen Aldebaran.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

In het tegenfilmpje over Wilders viel me een ding op dat is blijven hangen: arrogantie. De makers van dat filmpje vonden het maar niks dat Geert hun geen gesprek-interview gaf. Volkomen overtuigd dat ze dat recht hebben; dat ze dat mogen eisen: medewerking. En boos als een verwent kind dat zijn zin niet krijgt.
Ook de Staats-TV heeft zo'n probleem: Geert wil maar niet in hun actualiteiten/discussie programma's verschijnen. Hoe vaak hebben b.v. P&W niet het ontbreken van Geert in hun programma aan de kijkers gemeld?

Ik moest daaraan denken toen ik de verhalen van Zonde gelezen had.
Je moet een forum/blog zien als een grote klas schoolkinderen waar heel ouderwets de meester almachtig is. Wat de meester zegt, gebeurt.
Je bent te gast op een blog of forum. Als leidraad voor je gedrag zijn er regels. En zelfs al houd je je daar aan, dan nog kan de gastheer/vrouw je buiten de deur zetten. Hoger beroep is niet mogelijk.

En als je meer betrouwbare zaken wilt weten over Denemarken: hiero is veel met links, ook naar een filmpje van de Hisbies in Kopenhagen. Dan kan je horen wat ze roepen.
Aanslag op Deense cartoonist verijdeld

En als je wil weten wat de stand van zaken is op dit moment in Denemarken, dan is er dit kaartje met de geupdate lijst:
Google map
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Aldebaran schreef:Gek genoeg is het kennelijk heel moeilijk om democratische waarden ook daadwerkelijk te gebruiken in je voordeel,
Iedereen gebruikt democratische waarden toch zo veel mogelijk daadwerkelijk in zijn voordeel?
Wat is daar moeilijk aan?
En hoe zou je democratische waarden in je nadeel kunnen gebruiken?
RTFM
Gebruikersavatar
Zonde
Berichten: 37
Lid geworden op: di feb 19, 2008 7:49 pm

Bericht door Zonde »

jpmante schreef:Wel stel ik u nu de vraag of u meent dat de insteek op dat forum niet precies is waarvan u SIOE tracht te beschuldigen.
Het lijkt me belangrijk even duidelijk te stellen waar het hier om ging. Namelijk een op uw website geplaatste reactie waarin iemand Balkenende uitmaakt voor NSB-er. U heeft aangegeven daar volledig mee in te stemmen, en meende het te moeten verdedigen. Die berichten zijn afgesplitst aangezien deze geen enkel duidelijk verband hadden met het onderwerp. De moderator heeft u tevens gemeld naar welk forum onderdeel deze verplaatst waren. Vervolgens maakt u de moderator uit voor "emotioneel dommetje" en "oliedom wichtje". Daarvoor krijgt u een waarschuwing waarna u de moderators beticht van "welhaast stalinistisch beheer".

Ik ben pas enkele maanden actief bij freethinker, maar sta hierin volledig achter het moderatieteam. Sterker nog, ik heb bij de moderator die u voor van alles uitmaakt zelf aangegeven dat het misschien beter was uw discussie over de vraag of Balkenende al of niet een NSB-er is te verplaatsen naar een ander onderwerp. Uw verdere beledigingen kunt u dus aan mij richten, u bent in bezit van mijn e-mail adres.
jpmante schreef:M.b.t. Devious en uzelf kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat er een bewuste demoniseringcampagne tegen SIOE gevoerd wordt.
Inderdaad zijn Devious en ik al maanden bezig met het voorbereiden van een demoniseringscampagne tegen SIOE. Uw indruk dat het alleen om Devious en mij gaat is echter een illusie. Er zit een compleet team achter, honderden mensen, de beschuldigingen van eenzijdige berichtgeving en censuur zijn pas het begin! Pure demonisatie!!
jpmante schreef:Verder wil ik u er op wijzen dat SIOE directe bronnen heeft waarvan uit er nieuws betrokken wordt.
Laat ons niet langer in spanning en toon uw bronnen waaruit onomstotelijk blijkt dat alles waarvan u melding maakt in dit nieuwsbericht de waarheid is.
Mahalingam schreef:Je bent te gast op een blog of forum. Als leidraad voor je gedrag zijn er regels. En zelfs al houd je je daar aan, dan nog kan de gastheer/vrouw je buiten de deur zetten. Hoger beroep is niet mogelijk.
SIOE heeft in Amsterdam een demonstratie gehouden, twee van de punten waren "stop de inperking van vrijheid van expressie" en "stop de inperking van vrijheid van meningsuiting". Zie voor de rest het plaatje in mijn eerste bericht. Als SIOE zo voor vrijheid van meningsuiting is, zou ze dit dan ook niet toe moeten passen op haar eigen website? De vrijheid van meningsuiting bij SIOE lijkt te stoppen zodra je kritiek uit, en als ik daar tegen in verweer kom ben ik volgens SIOE bezig met een "demoniseringscampagne".
Ariel schreef:Vergeef me dat ik enigszins argwanend tegenover je sta Zonde. Ik heb je posten op Freethinker gelezen, en gezien hoe je over me denkt. Je maakt me uit voor een rechts extremist en dat is me enigszins in het verkeerde keelgat geschoten. Ik heb zo mijn eigen idee over jou gevormd.
In het bericht op freethinker heb ik wat onderbouwde kritiek geuit op enkele onderdelen van de doelstellingen van faithfreedom. Tot rechts ben ik gekomen aangezien u zich regelmatig negatief uitspreekt over links gedachtengoed. Het bericht waarin u het volgende zegt: "Jij denkt toch niet dat we ons als een schaap naar de slachtbank zullen laten leiden. Jammer als jullie dit verwachten, maar het zal niet gebeuren." dat blijf ik extreem vinden. Ik had mijn uitspraak genuanceerder kunnen brengen, mijn excuses daarvoor.

Edit: Op verzoek van Ariel twee linkjes naar de berichten waar het over gaat, op freethinker zelf waren deze overigens al aanwezig. Er is dus geen sprake geweest van 'kwade opzet', Ariel had mij ook gewoon kunnen vragen de linkjes toe te voegen of dit zelf kunnen doen. Een andere punt in het bericht dat mij tegenstaat is de opmerking dat islam erger is dan het nazisme. Het onderwerp bij freethinker: http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=4811 De uitspraken op faithefreedom waar ik op doelde: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... p?p=121333 Ik blijf deze uitspraken extreem vinden, maar iedereen heeft uiteraard het recht deze in de juiste context te lezen.

Dit wil ik nog even toevoegen:
Devious schreef:Er lopen op dat forum een aantal extreemrechtste schreeuwers rond, maar de initiatiefnemers/vaste kern achter deze website zijn integer en vredelievend. Zij bekritiseren de Koran, de islamitische geschiedenis, het islamitische bijgeloof en het politieke islamisme; en daar is niets mis mee!
Eventueel kunnen we over de doelstellingen van faithfreedom nog eens in een ander onderwerp van mening uitwisselen.
Ariel schreef:Je wilt het niet geloven Zonde.
Het gaat voor het merendeel om vredig demonstrerende mensen die "god is groot" roepen. Het gooien van vuurwerk naar de politie is verwerpelijk. En zeker ook het in brand steken van afvalcontainers, en zelfs auto's en een school. Er zijn echter geen doden gevallen, en ook geen meldingen van gewonden gemaakt. Bij elkaar zijn er zo'n 50 jongeren opgepakt. Bij de gemiddelde voetbalrel gaat er ook een hoop kapot, met als verschil dat er daarbij wel doden vallen. Zo kun je iets nuanceren, helaas is niet iedereen intelligent genoeg om in te zien dat rellen en geweld dom zijn.

SIOE is eenzijdig in haar berichtgeving, maakt melding van één enkele imam die iets zegt over terroristische aanslagen. SIOE zet daar een hele rij uitroeptekens achter maar laat moslimleiders die hebben opgeroepen tegen geweld niet aan het woord. Dat noem ik eenzijdige berichtgeving, daarbij moet SIOE nog even hardmaken dat een imam zoiets heeft gezegd en wat hij dan precies heeft gezegd. In ieder geval maken de media en andere websites van SIOE daar geen melding van, ook de Deense website niet.

Volgens mij verdient SIOE beter, ik blijf mij afvragen of de Deense afdeling van SIOE achter deze gang van zaken staat bij haar Nederlandse tak.
Laatst gewijzigd door Zonde op wo feb 20, 2008 8:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Zonde schreef:
In het bericht op freethinker heb ik wat onderbouwde kritiek geuit op enkele onderdelen van de doelstellingen van faithfreedom. Tot rechts ben ik gekomen aangezien u zich regelmatig negatief uitspreekt over links gedachtengoed. Het bericht waarin u het volgende zegt: "Jij denkt toch niet dat we ons als een schaap naar de slachtbank zullen laten leiden. Jammer als jullie dit verwachten, maar het zal niet gebeuren." dat blijf ik extreem vinden. Ik had mijn uitspraak genuanceerder kunnen brengen, mijn excuses daarvoor.
Je hebt volkomen gelijk dat ik de nodige kritiek op onze linkse partijen heb.
Maar wat maakt een mens extreem rechts. Ik ben enorm nieuwsgierig naar je antwoord.

Laat ik even een paar voorbeelden aandragen. Ik geef je nu een blik in mijn keuken.
Ik ben tegen Islam . Maakt dat me extreem rechts?
Ik ben pro Israel. Maakt dat mij extreem rechts?
Ik ben tegen dierproeven en stort jaarlijks een bijdrage voor proefdiervrij, natuurbescherming, vogelbescherming, dier een vriend. Enz, enz.. het kost allemaal maar 1 euro per dag. Maakt dat mij extreem rechts?
Ik heb twee kindjes geadopteerd. Op dit moment leeft er een in India, en de ander in Quatamala. Maandelijks stort ik in mijn ogen een kleine bijdrage ( want ook deze kinderen kosten maar 1 euro per dag ) omdat ik hoop dat deze kinderen naar school kunnen gaan en een opleiding kunnen genieten zodat later voor zich zelf kunnen zorgen en om dat ik hoop dat ze nu tenminste tot hun 16 jaar een maaltijd per dag en wat kleding aan hun lijf hebben. Maakt dat mij extreem rechts?

Ik stem VVD, al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik meer naar de rechtse dan naar de linkse kant neig . Maakt dat mij extreem rechts?

Ik ben tegen discriminatie, tegen vrouwen onderdrukking, onthoofding, ophanging, steniging, doodstraf in het algemeen, islamitisch of niet islamitisch, tegen vrouwenbesnijdenis, enz enz… maakt mij dat een racist?

Ik ben tegen mensen zoals jij, die ageren tegen een opmerking zoals “Jij denkt toch niet dat we ons als een schaap naar de slachtbank zullen laten leiden. Jammer als jullie dit verwachten, maar het zal niet gebeuren “ maar daar geen link bij geven zodat de toevallige lezer niet zelf kan oordelen waarom ik dit schreef. “

Ik vermoed dat jij je wel als een schaap naar de slachtbank zal laten leiden? Graag hoor ik je antwoord op deze vraag.

Ik ben tegen links die de homoseksuelen wel willen beschermen tegen de verdoemelijke Christenen, maar er geen bezwaar tegen hebben als deze homoseksuelen van de hoogste berg of gebouw afgegooid worden, of opgehangen aan een hijskraan.
Ik ben tegen links die voor vrouwen rechten zijn, maar er geen bezwaar tegen hebben als deze zelfde vrouwen in Iran gestenigd worden.
Ik ben tegen links die niet wil dat onze soldaten vechten voor de vrijheid in Afghanistan, maar wel zelf in Nederlands van deze vrijheid willen genieten.

Nou, zo is het wel even genoeg. Dit is niet goed voor mijn bloeddruk.

Eventueel kunnen we over de doelstellingen van faithfreedom nog eens in een ander onderwerp van mening uitwisselen.

Deze doelstelling is gemaakt door de oprichtster van deze site, en misschien kan je dit met haar bespreken.

Ariel schreef:Je wilt het niet geloven Zonde.
Het gaat voor het merendeel om vredig demonstrerende mensen die "god is groot" roepen. Het gooien van vuurwerk naar de politie is verwerpelijk. En zeker ook het in brand steken van afvalcontainers, en zelfs auto's en een school. Er zijn echter geen doden gevallen, en ook geen meldingen van gewonden gemaakt. Bij elkaar zijn er zo'n 50 jongeren opgepakt. Bij de gemiddelde voetbalrel gaat er ook een hoop kapot, met als verschil dat er daarbij wel doden vallen. Zo kun je iets nuanceren, helaas is niet iedereen intelligent genoeg om in te zien dat rellen en geweld dom zijn.
Heerlijk om deze rellen zo te bagatelliseren Zonde.

Er zijn geen dode en gewonden gevallen. Nee nog niet. Dat komt nog, mark my words.
Waarschijnlijk had jij anders gepiept als jouw auto verbrand was, maar dit terzijde.
Deze doden gaan vallen als deze toestand met Islam door blijft sudderen.
Ik vermoed dat niet jij, maar juist mensen zoals wij de vrede in Europa willen behouden, want als Moslims nog meer eisen gaan stellen en nog meer hun stempel op onze cultuur en maatschappij gaan drukken, en nog agressiever gaan worden, dan geef ik je op een briefje dat een groot gedeelte van de Europeanen het recht in eigen hand gaan nemen. Als onze regeringen ons niet beschermen, dan doen ze dat zelf.
Dan zal er bloed gaan vloeien. Moslim bloed, en niet moslim bloed.
De geschiedenis heeft ons dat geleerd Zonde. Kijk naar landen zoals Indonesië enz, enz..
Maar als we nu een krachtig signaal geven en zeggen genoeg is genoeg, dan kunnen we dat misschien voorkomen.
En trouwens…. ik zal niet bij de mensen behoren die het recht in eigen hand zal nemen, want ik ga nog liever zelf dood dan dat ik een ander iets zal aan doen. Ik kan niet eens een vlieg doodslaan, laat staan een mens.

Jij en je kornuiten zijn het gevaar Zonde. Je ziet dat niet in, omdat je in je naïviteit denkt dat Islam geen gevaar voor de wereld vrede is.
Lees de koran, de Hadith en lees eens wat artikelen van Hans Jansen en andere critici .
Volgens mij verdient SIOE beter, ik blijf mij afvragen of de Deense afdeling van SIOE achter deze gang van zaken staat bij haar Nederlandse tak.
De hypocrisie en onwaarachtigheid druipt van deze woorden.
Bah….
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zonde
Berichten: 37
Lid geworden op: di feb 19, 2008 7:49 pm

Bericht door Zonde »

Ariel schreef:Je hebt volkomen gelijk dat ik de nodige kritiek op onze linkse partijen heb.
Maar wat maakt een mens extreem rechts. Ik ben enorm nieuwsgierig naar je antwoord.
In mijn vorige bericht heb ik je een duidelijk en compleet antwoord gegeven.
Ariel schreef:Heerlijk om deze rellen zo te bagatelliseren Zonde.
- Het gaat voor het merendeel om vredig demonstrerende mensen
- De mensen die rellen zijn jongeren
- Er zijn geen doden of gewonden gevallen

Daar stel jij tegenover
- Er zijn geen dode en gewonden gevallen. Nee nog niet. Dat komt nog, mark my words.

Welke argumenten zijn nu het meest valide?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Zonde schreef:
Ariel schreef:Heerlijk om deze rellen zo te bagatelliseren Zonde.
- Het gaat voor het merendeel om vredig demonstrerende mensen
- De mensen die rellen zijn jongeren
- Er zijn geen doden of gewonden gevallen

Daar stel jij tegenover
- Er zijn geen dode en gewonden gevallen. Nee nog niet. Dat komt nog, mark my words.

Welke argumenten zijn nu het meest valide?
Mijn...... beste Zonde. Kijk naar de geschiedenis. En leer dat Islam in de eerste plaats geen religie is, maar een politieke ideologie, en dat deze politieke ideologie is niet vreedzaam, maar expliciet op expansie gericht is.
Regeren is vooruit zien.
Mischien moet je even wat zand uit je ogen vegen.

Vriendelijke groet.

En nogmaals, wij hebben op deze site NIKS tegen moslims, ( die zijn zelf slachtoffer van hun religie) Marokkanen, Turken, enz... maar we hebben wat tegen Islam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Ariel schreef:En nogmaals, wij hebben op deze site NIKS tegen moslims, ( die zijn zelf slachtoffer van hun religie) Marokkanen, Turken, enz... maar we hebben wat tegen Islam.
Ik begrijp het, je maakt een uitzondering voor Zonde:
Ariel schreef:Ik ben tegen mensen zoals jij, die ageren tegen een opmerking zoals...
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

naar boven schreef:
Aldebaran schreef:Gek genoeg is het kennelijk heel moeilijk om democratische waarden ook daadwerkelijk te gebruiken in je voordeel,
Iedereen gebruikt democratische waarden toch zo veel mogelijk daadwerkelijk in zijn voordeel?
Wat is daar moeilijk aan?
En hoe zou je democratische waarden in je nadeel kunnen gebruiken?
Wanneer SIOE censureert gebruikt ze vrijheid van meningsuiting om die van anderen te benotten. Niet bepaald een pleidooi voor dezelfde vrijheid van meningsuiting die ze opeisen.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Aldebaran schreef: Wanneer SIOE censureert gebruikt ze vrijheid van meningsuiting om die van anderen te benotten. Niet bepaald een pleidooi voor dezelfde vrijheid van meningsuiting die ze opeisen.
Welnee. Als SIOE censureert dan censureert ze gewoon.
Voor dit doel 'gebruikt' SIOE de vrijheid van meningsuiting toch niet?
Ze censureren/modereren gewoon.
Dat die anderen zich in hun vrijheid van meningsuiting beknot voelen kan ik me voorstellen, maar censuur is gewoon censuur en modereren is gewoon modereren.

Als ik tegen iemand zeg dat hij zijn mond moet houden dan maak ik gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting.
Als ik iemand belet zijn mening te uiten dan censureer ik.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Aldebaran schreef:
Ariel schreef:En nogmaals, wij hebben op deze site NIKS tegen moslims, ( die zijn zelf slachtoffer van hun religie) Marokkanen, Turken, enz... maar we hebben wat tegen Islam.
Ik begrijp het, je maakt een uitzondering voor Zonde:
Ariel schreef:Ik ben tegen mensen zoals jij, die ageren tegen een opmerking zoals...
Ik ben altijd eerlijk Aldebaran. En nu ga ik ook eerlijk zeggen wat ik denk.

Ik maak niet alleen een uitzonderling voor Zonde, maar ook voor jou.
Nou, hoe vind je dat.. Is dat niet geweldig?
Laat ik het zo zeggen, ik heb liever 10 Moslims dan 1 van jullie .

Quote van Zonde:
Inderdaad zijn Devious en ik al maanden bezig met het voorbereiden van een demoniseringscampagne tegen SIOE. Uw indruk dat het alleen om Devious en mij gaat is echter een illusie. Er zit een compleet team achter, honderden mensen, de beschuldigingen van eenzijdige berichtgeving en censuur zijn pas het begin! Pure demonisatie!!
Behoor jij ook tot het clubje van Zonde?

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Ariel schreef:
Aldebaran schreef:
Ariel schreef:En nogmaals, wij hebben op deze site NIKS tegen moslims, ( die zijn zelf slachtoffer van hun religie) Marokkanen, Turken, enz... maar we hebben wat tegen Islam.
Ik begrijp het, je maakt een uitzondering voor Zonde:
Ariel schreef:Ik ben tegen mensen zoals jij, die ageren tegen een opmerking zoals...
Ik ben altijd eerlijk Aldebaran. En nu ga ik ook eerlijk zeggen wat ik denk.

Ik maak niet alleen een uitzonderling voor Zonde, maar ook voor jou.
Nou, hoe vind je dat.. Is dat niet geweldig?
Laat ik het zo zeggen, ik heb liever 10 Moslims dan 1 van jullie .

Quote van Zonde:
Inderdaad zijn Devious en ik al maanden bezig met het voorbereiden van een demoniseringscampagne tegen SIOE. Uw indruk dat het alleen om Devious en mij gaat is echter een illusie. Er zit een compleet team achter, honderden mensen, de beschuldigingen van eenzijdige berichtgeving en censuur zijn pas het begin! Pure demonisatie!!
Behoor jij ook tot het clubje van Zonde?

Vriendelijke groet.
Nou dat is eruit Ariel. Blij toe? Opgelucht? Het is een hele weg geweest vanaf het geveinsde welkom bij onze eerste ontmoeting hier. Al die tijd de boel belazert, maar afijn, van onbewust onbekwaam naar bewust onbekwaam is al een hele stap.

En nee, ik behoor niet tot het zondige clubje van Zonde.

Wat denk je, veins ik nu ook maar wat of is niet iedereen zoals jij?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Aldebaran schreef: Nou dat is eruit Ariel. Blij toe? Opgelucht? Het is een hele weg geweest vanaf het geveinsde welkom bij onze eerste ontmoeting hier. Al die tijd de boel belazert, maar afijn, van onbewust onbekwaam naar bewust onbekwaam is al een hele stap.

En nee, ik behoor niet tot het zondige clubje van Zonde.

Wat denk je, veins ik nu ook maar wat of is niet iedereen zoals jij?
Weer mis Aldebaran .
Mijn welkom was oprecht en welgemeend.
Ik heb mijn mening over jou veranderd al gaande je posten.
Maar wees niet boos of verdrietig, want men kan het nu eenmaal niet iedereen naar zijn zin maken.
Jouw bijdragen zijn nog steeds gewaardeerd en gewenst, alleen ben ik het vaak niet met je eens.
Weet je Aldebaran, vaak kan ik nog steeds iemand aardig vinden ook al verschillen we van mening, maar wat jou betreft is dat om een of andere reden erg moeilijk.
Maar ik haat je niet hoor Aldebaran. Dat ligt niet in mijn aard. Het is meer een onverschilligheid wat ik voor je voel. Als ik er over na denk is dat eigenlijk erger dan iemand haten.

Ik ben ook erg benieuwd hoe jij denkt hoe wij Moslims en Islam moeten benaderen . Vertel het ons , zodat we van je leren.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie