Geert Wilders in Hollywood. Kritische film over Islam

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Misschien moeten we maar snel weggaan uit Afghanistan. Onze hulp wordt niet meer op prijs gesteld. Laten ze het zelf maar uitzoeken.
Afghanen weer de straat op: Dood aan Nederland!
zaterdag 8 maart 2008 12:30

In Afghanistan zijn opnieuw massale protesten geweest tegen de Deense Mohammed-cartoons en de koranfilm van Geert Wilders. In de West-Afghaanse stad Herat verzamelden zich meer dan 10.000 demonstranten, die onder meer 'Dood aan Denemarken, dood aan Nederland' riepen.


Dat heeft de Afghaanse politie bekendgemaakt.

Granaat
Demonstranten uitten hun woede door een politieauto te slopen en een granaat te gooien naar een politiebureau. Deense en Nederlandse vlaggen werden verbrand.

De laatste weken zijn er in Afghanistan meer protesten geweest tegen de koranfilm van Wilders.

Parlementariërs
Zelfs parlementariërs verlieten eerder deze week de vergaderzalen om vervolgens voor het parlementsgebouw te gaan demonstreren tegen de nog uit te zenden film.

Ook in de provincie Kunar kwamen Afghanen bijeen om te betogen. Het gaat om de grootste demonstraties van de afgelopen twee weken in Afghanistan.

Door Robin van der Kloor
http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenlan ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lachen... Dat heb je nou als je kruipt voor Islam.
Balkenendes boodschap komt niet aan

Van onze verslaggeefsters Janny Groen, Annieke Kranenberg
gepubliceerd op 08 maart 2008 .

AMSTERDAM - De boodschap van premier Balkenende dat de Nederlandse regering ‘fundamenteel’ met PVV-leider Wilders van mening verschilt, heeft deze week niet geleid tot een verzoenende toon in de islamitische wereld. De drie hoogste autoriteiten in de soennitische islam hebben woensdag in een officiële verklaring de internationale gemeenschap opgeroepen zich uit te spreken tegen de film van Wilders. Ook vragen zij de Verenigde Naties een wet aan te nemen die het beledigen van godsdiensten strafbaar stelt.

De persconferentie van Balkenende over Wilders’ film vorige week leek eerder bedoeld voor de islamitische wereld dan voor Nederland. ‘Wij garanderen de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van godsdienst – voor moslims evenzeer als voor alle anderen’, zei Balkenende. Over Wilders: ‘Vrijheid ontslaat niemand van zijn verantwoordelijkheid.’ Vooraanstaande Arabische media hebben de verklaring neutraal, en vaak integraal gebracht, blijkt uit een steekproef van de Volkskrant. Soms was er waardering, maar tot een andere beoordeling van Nederland heeft het niet geleid.

Vijf dagen na de persconferentie brachten de soennitische geestelijken – sjeich Mohammed Sayyid Tantawi van de Al Azhar universiteit in Caïro, de Egyptische minister van religieuze zaken Mahmoud Hamdi Zaqzouq en Ali Joum’a, de grootmoefti van Egypte – hun communiqué uit. Daarin wijzen zij de Nederlandse en Deense regering erop dat zij de vrijheid van meningsuiting en het beledigen van de islam ‘niet door elkaar moeten gooien’. ‘Wat de Nederlandse parlementariër gaat doen, het produceren van de film Fitna waarin hij de koran beschrijft als fascistisch, is een ernstige aanval op de islamitische heiligdommen.’

De sjeich van Al Azhar staat bekend als liberaal, zegt Mohammed Abdurrahman, redacteur Arabische sectie van de Wereldomroep. De geestelijken weten volgens Abdurrahman heel goed dat de Nederlandse regering de film niet kan verbieden. ‘Maar zij worden onder druk gezet door meer fundamentalistische groeperingen.’

Ook in het sjiitische Iran heeft de boodschap van Balkenende, noch die van minister Verhagen van Buitenlandse Zaken een dag eerder, tot matiging geleid. De invloedrijke ayatollah Ahmad Khatami schaarde Nederland, samen met Duitsland en Denemarken, onder ‘de vijanden’ van Iran (de Duitse minister van Binnenlandse Zaken spoorde de Europese media aan Mohammed-cartoons te publiceren). De ayatollah riep gisteren in zijn gebed op tot ‘het ondertekenen van een gezamenlijk petitie, zodat de islamitische landen hun economische banden met de beledigende landen verbreken.’

Volgens Damon Golriz – lid van Solidarity Iran, dat de democratie in Iran wil bevorderen – is de boodschap door de aan het regime gelieerde media niet integraal overgenomen. Nederland wordt op één hoop gegooid met andere westerse landen. Golriz, die de Iraanse media nauwgezet volgt: ‘Het argument dat vanwege de vrijheid van meningsuiting Wilders’ film niet kan worden tegengehouden, wordt gezien als een smoes die het Westen gebruikt om de profeet en de islam te beledigen.’

Yusuf al-Qardawi, sterprediker van de Arabische zender Al Jazeera, riep vorige week tijdens zijn vrijdagpreek op landen die de islam aanvallen, te boycotten. ‘Het is absoluut niet toegestaan om geld dat jullie verdienen aan hen te geven. Met dat geld worden tekeningen en foto’s gemaakt waarin onze profeet wordt beledigd.’
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Die film van Wilders een primeur? Ach...’

INTERVIEW, Van onze verslaggever Ron Meerhof
gepubliceerd op 08 maart 2008

den haag - De actualiteitenprogramma’s NOVA en Netwerk staan hoe dan ook niet te trappelen om de Wilders-film uit te zenden.

De onderhandelingen van Geert Wilders met actualiteitenprogramma’s over de uitzending van zijn film, Fitna, liepen stuk op zijn eisen.

Wat doet u als Wilders vanmiddag op de stoep staat en u, als enige in de wereld en zonder voorwaarden, de tape van Fitna geeft?

Hoofdredacteur Carel Kuyl van NOVA: ‘Eerst bekijken of er iets strafbaars in zit. Als dat niet zo is: diep nadenken wat de volgende stap is.’

Wat is de kans dat u hem in zijn geheel uitzendt?

‘Nul. Ik zal nooit een filmpje van welke politieke partij dan ook in zijn geheel uitzenden.’

Wilt u hem zelf integraal zien?

‘Ja. Ik wil zelf mijn oordeel kunnen vormen. Ik ga liever niet af op het oordeel van anderen.’

Een paar miljoen Nederlanders zullen hetzelfde zeggen.

‘Daar heb ik niks mee te maken. Wij zijn geen doorgeefluik voor politici. Dus wie hem integraal wil zien, moet lekker naar die Amerikaanse site van Wilders surfen.’

Zit daar niet iets raars in? Al die Nederlandse zenders, en dat dan al die Nederlanders naar een Amerikaanse site moeten surfen?

‘Nee. Wie hem wil zien, kan hem zien, maar niet bij mij.’

Wat zou u wel doen met die tape ?

‘Ik zou hooguit een paar fragmenten tonen, stevig ingebed in analyse en voorzien van commentaar. Niet de schokkendste fragmenten. Juist niet. Daar zal ik persoonlijk op toezien.’

Stel: Verhagen belt, zegt dat in de Arabische wereld uw nuances verloren gaan, en vraagt u niet als eerste uit te zenden.

‘Daar houdt mijn verantwoordelijkheid op. Ik zend dan wel uit. ’

Zou u blij zijn met de primeur?

‘Ach, primeur* Ons ultieme doel is niet tien miljoen kijkers.’

Hoofdredacteur Herman van Gelderen van Netwerk: ‘Als ik die film heb, ga ik hem bekijken. Maar zelfs als er niets onoirbaars in zit, zullen we hem niet integraal uitzenden. ’

Zou u wel delen uitzenden als u hem als eerste had?

‘Misschien, met voldoende commentaar en duiding. Dat zouden we dan moeten bekijken.’

Maar het zou toch een mooie primeur zijn?

‘Het is natuurlijk wel een interessante primeur, en de kijkcijfers zouden hoog zijn. Maar je hebt ook te maken met de maatschappelijke impact.’

Wie hem als eerste uitzendt, trekt mogelijk vuur. Van afkeuring door collega’s, tot bommen van mannen met baarden. Speelt dat mee?

‘Daar zou je inderdaad eerst goed over na moeten denken.’

Collega’s of anderen zouden u wellicht beschuldigen van scoringsdrift. Of u wordt medeverantwoordelijk gehouden voor eventuele gevolgen. Is dat relevant bij de afweging?

‘Ook daar moet je inderdaad allemaal goed over nadenken. Dit reikt verder dan alleen een primeur willen brengen. Als Wilders al zijn voorwaarden zou laten vallen, zou dat een nieuw dilemma brengen.’
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

OM kijkt actief naar film van Wilders
gepubliceerd op 07 maart 2008

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) zal actief bekijken of de anti-Koranfilm van PVV-leider Geert Wilders strafbare uitingen bevat. Het OM zal niet achterover leunen tot de kijkers aangifte doen, aldus een woordvoerder van het Amsterdamse parket donderdag. ‘Omdat de film van tevoren is aangekondigd, hebben we ons daarop kunnen voorbereiden.’

Het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie, dat is verbonden aan het OM in Amsterdam, heeft een aantal scenario’s uitgewerkt waarin is vastgelegd welke uitingen strafbaar zijn en welke niet.

‘Pas als de film er is, beslissen we of we wel of niet vervolgen.’ Eerder maakte Wilders bekend dat zijn film zijn opvatting verbeeldt dat de Koran een fascistisch boek is. Deze week zei hij dat zijn film binnen de grenzen van de wet blijft.

Volgens de woordvoerder is het niet vreemd dat er scenario’s klaarliggen over een onbekende film, maar dat er nog geen vervolgingsbeslissing is genomen over ten minste 45 oude aangiften tegen Wilders.

Woensdag werd bekend dat dit nog zeker zes weken duurt, tot onbegrip van belangenorganisaties en individuen die om zijn vervolging hebben gevraagd. Vooral na zijn vergelijking van de Koran met Mein Kampf in augustus 2007 regende het aangiften. ‘Het is een gevoelig en complex item. Dat kost tijd. Na de film volgt hetzelfde zorgvuldige traject.’
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Herne
Berichten: 75
Lid geworden op: za mar 01, 2008 4:23 pm

Bericht door Herne »

Ook dit is alleen maar stemmingsmakerij.
Elke nieuwe film moet gekeurd worden door de filmkeuring en natuurlijk wanneer een film inhoudelijk de rechtsorde beoogt te ondermijnen en wanneer in een film doormiddel van onwaarheden mensen, groeperngen achtergesteld worden dan dan kan zo een werk verboden worden.
Volgens Widers is dit niet het geval met zijn fim.Ik denk dat we er wel zeker van kunnen zijn dat hij die mening heeft na advies van enkele advocaten.
Wat die andere processen tegen Widers betreft die zie ik er niet zo snel komen.
Ik denk dat Wilders ze met plezier tegenmoet zou zien.
Dit soort van processen zou DE GELEGENHEID zjn om zijn standpunten aan heel de EU en de werled duidelijk te maken en het is zeker nog niet gezegd dat hij die processen zou verliezen. Hij zo ze waarschijlijk winnen.
Bovendien zou er mischien een mogenlijkheid zijn om die processen life uit tezenden.
De aanhang van het CDA en de PVDA is al met zo'n 30 % gedaald.
Dit is zeker mede hetgevolg van de zaken omtrent Wilders.
Wanneer Wilders die processen zou winnen en ik denk dat er vele argumenten zijn waardoor dit het geval is, dan zou dit tevens een zekere erkenning van Wilders standpunten ten opzichte van de Islam door de rechter kunnen gaan inhouden.
tevens zou minstens het gehele Nederlandse Volk inhoudelijk bekend zijn geraakt met de argumenten van deze.
het zouhet einde kunnen betekenen van de regerings partijen of in ieder geval het einde van de voorangers van die partijen inpolitiek en maatschappelijk opzicht.
En mocht tegen alle verwachtingen het toch tot een veroordeling komen van Wilders dan betekent dit nog niet dat het volk dat standpunt zal volgen. tevens zouden de rechtzaken tegen standpunten van Islamitische zaken enorm gaan toenemen.
Geen wonder dat de regering zegt dat het een comlexe zaak is die nauwkeurige bestudering gebiedt. :-)
Ik ga er dus gewoon va uit dat die rechtzaken er niet komen.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het wordt nu echt serieus, Het blijkt dat de kans bestaat dat de Taliban gaat schieten op onze jongens in Afghanistan .
Koranfilm: NAVO heeft rampenplan klaarliggen

dinsdag 11 maart 2008
NAVO-troepen in Afghanistan houden rekening met verschillende scenario's na het uitkomen van de koranfilm Fitna van Geert Wilders. Voor elke mogelijke gebeurtenis ligt een plan klaar.

Dat heeft de Australische minister van Defensie, Joel Fitzgibbon, gezegd in een gesprek met zijn Nederlandse collega Eimert van Middelkoop (ChristenUnie).
Verhoogd onder vuur
De twee bewindslieden ontmoetten elkaar vanmorgen in de Australische hoofdstad Canberra ter voorbereiding op de NAVO-top begin april in Boekarest, waar ook Australië van de partij zal zijn.
NAVO-secretaris Jaap de Hoop Scheffer gaf vorige week aan dat hij verwacht dat soldaten door de film van Wilders verhoogd onder vuur komen te liggen. De Australiërs delen die vrees en zijn bang het slachtoffer te worden van de acties van de taliban tegen de Nederlanders.
Aansprakelijk
Intussen overwegen Nederlandse bedrijven die in het buitenland opereren om PVV-leider Geert Wilders aansprakelijk te stellen voor schade als gevolg van zijn film Fitna. Advocaat Gerard Spong onderzoekt de mogelijkheden daartoe, meldt het AD.
Wilders aansprakelijk stellen nog voordat de film is uitgebracht is volgens de advocaat 'niet helemaal onmogelijk', al noemt hij de eventuele civielrechtelijke procedure wel een 'moeilijke operatie. Je kunt het namelijk niet goed motiveren.'

Door Brenda Peeters
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Heel Iran in de ban van de film van Geert.
Gelezen bij onze buren op het Pim Fortuyn forum.



Dat is vervelend. Je bent een Nederlander in Iran en wordt gebeld door een journalist van een Nederlands nieuwsprogramma. Of de (circa 70) Nederlanders in dit land al moeten onderduiken vanwege dreigementen in verband met de wilders film? Je doet je verhaal, en vertelt dat het allemaal heel erg meevalt met de ’spanningen’ hier.
Dat vind de tv-journalist niet echt interessant en uiteindelijk wordt er een selectie van spectaculaire verhalen van Nederlanders in Pakistan uitgezonden en niets over Iran, terwijl het land wel in het progamma wordt genoemd. “Is dat nu waarheidsvinding?”, vroeg een Nederlandse vriend hier aan me, die dit was overkomen. Nee, dat is het niet. Daarom hebben we zelf maar een filmpje gemaakt over Nederlanders in Iran, Geert Wilders en spanningen

http://www.ditdan.com/?c=118&a=1216
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Film Wilders niet in Nieuwspoort

dinsdag 11 maart 2008
(Novum) - Geert Wilders presenteert zijn antikoranfilm 'Fitna' hoogstwaarschijnlijk niet in het Haagse perscentrum Nieuwspoort. De kosten voor de beveiliging zijn te hoog. Dat heeft Wilders dinsdag gezegd.
De totale beveiligingskosten bedragen volgens Wilders drie à vier ton. Wilders baseert zich daarbij op het advies dat de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, Tjibbe Joustra, aan Nieuwspoort heeft uitgebracht. De PVV-leider moet dat bedrag zelf betalen.
Het gaat vooral om de huur van detectiepoortjes. Die moeten van Joustra blijven staan vanaf het moment dat de presentatie wordt aangekondigd tot drie weken na de presentatie van de film. 'Als ik het geld al had, ging ik het niet uitgeven aan een persconferentie', stelt Wilders.
Ook speelt mee dat eigenaren van tegenover Nieuwspoort gelegen winkels hebben aangekondigd eventuele schade op Nieuwspoort te verhalen. Het bestuur van Nieuwspoort vergadert woensdag nog over de mogelijkheden voor Wilders om zijn film in het perscentrum te presenteren, maar Wilders gaat er vanuit dat dat niet tot een andere conclusie leidt.
Eerder werd duidelijk dat Wilders geen omroep bereid heeft gevonden om zijn film op tv uit te zenden. Hoe hij de film nu publiek maakt, is nog niet duidelijk. Wilders onderzoekt naar eigen zeggen wat de mogelijkheden zijn. 'Het wordt niet gemakkelijk.'
Wilders vindt verder dat premier Jan Peter Balkenende (CDA) en minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen (CDA) zich moeten uitspreken over de recente demonstraties tegen de film van Wilders in Afghanistan, waarbij Nederlandse vlaggen worden verbrand. Afghaanse demonstranten riepen ook herhaaldelijk op tot het vertrek van de Nederlandse troepen uit het land. 'Wij helpen jullie, maar als jullie onze vlag gaan verbranden: bekijk het maar', moet volgens Wilders de boodschap van het kabinet aan de Afghanen zijn
http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Wilders ziet af van persconferentie koranfilm
dinsdag 11 maart 2008

PVV-leider Geert Wilders heeft besloten geen persconferentie te organiseren voor zijn koranfilm. Eerder vandaag bleek al dat Wilders zijn film niet in Nieuwspoort kan presenteren, omdat de beveiliging rondom het perscentrum 'tonnen' zal gaan kosten.

Wilders heeft zijn keuze om geen conferentie te houden bekendgemaakt aan persbureau ANP.

Vorige week liet het perscentrum Nieuwspoort in Den Haag weten dat Wilders welkom is om daar een persconferentie voor zijn film te geven.

Voorwaarde was echter wel dat de politicus de veiligheid in het gebouw zou garanderen, ook in de periode voor en na de presentatie.

Onmogelijke zaak
De PVV-leider heeft inmiddels berekend dat hij daar 300.000 tot 400.000 euro aan kwijt zal zijn. ‘Op die manier wordt het voor mij een onmogelijke zaak,’ aldus Wilders.

‘Ik wil graag een persconferentie geven over de film, dat hoort erbij. Maar dat moet me geen tonnen kosten voor de beveiliging. Dat kan ik niet betalen en dat wil ik ook niet betalen.'

Wilders constateert dat zijn filmpresentatie te moeilijk is gebleken. ‘Dat is heel triest. Je moet bijna miljonair zijn om zo'n persconferentie te geven.' Tegelijkertijd zei de politicus dat hij geen medewerkers ‘van wie dan ook in de problemen wil brengen' met zijn persconferentie.

Vrijdag werd ook bekend dat geen van de omroepen de film in zijn geheel wil uitzenden.

Door Anna Dijkman
http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

En weer is er een buitenlandse minister die zich bemoeid met onze zaken.
Dat heb je als je zo toegefelijk en onderdanig bent.
Misschien moet Iran eerst even naar hun eigen mensen rechten kijken, en dan praten we weer verder.
'Verbied film Wilders op basis van mensenrechten'
dinsdag 11 maart 2008 .
(Novum/AP) - De Nederlandse regering zou de antikoranfilm van Geert Wilders vanwege het opruiende karakter kunnen verbieden op grond van de universele verklaring van de rechten van de mens. Dat heeft de Iraanse onderminister van buitenlandse zaken Mehdi Safari dinsdag in Den Haag voorgesteld na afloop van een gesprek met minister van buitenlandse zaken Maxime Verhagen.
Safari haalde hiertoe artikel 29 aan van het document uit 1948, waarin staat dat de rechten van een individu kunnen worden beperkt om de rechten en vrijheden van anderen te beschermen. Volgens de Iraanse onderminister kan Nederland met een verbod 'het moreel, de openbare orde en het algehele welzijn in de democratische samenleving' tegemoetkomen. De Nederlandse regering zegt echter dat het vanwege een ieders recht op vrijheid van meningsuiting onmogelijk is om de film op voorhand te verbieden. De film wordt binnenkort verwacht.
Safari zei op een persconferentie in de Iraanse ambassade dat Verhagen het onderwerp dinsdag tijdens hun ontmoeting ter sprake bracht. Verhagens woordvoerder Bart Rijs kon niet bevestigen wat de twee hebben besproken. Gevraagd naar eventuele represailles van Iran naar aanleiding van de film, zei Safari dat een boycot van Nederlandse producten niet uitgesloten kan worden.
De Iraanse ambassadeur in Nederland, Bozorgmehr Ziaran, zei dat Wilders' film slechts opstookt tot geweld. Hij zei dat Wilders met zijn film de reeds gespannen verhoudingen tussen moslims en het Westen alleen maar op de spits drijft: 'We hebben niet nog meer confrontatie nodig. De zaken zijn al aan de kook. We hebben juist wijze mensen nodig om de kloven te overbruggen.'


http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_2 ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

En dit is heel naar voor de mensen die het overkomt.
Doodsbedreigingen door achternaam Wilders
Door HANS BOTMAN

VENLO - De 81-jarige mevrouw E. Wilders uit Venlo is er nog helemaal beduusd van. Vorige week woensdag plofte er een anonieme brief bij haar in de bus met doodsbedreigingen.


Ze moest er alles aan doen om de uitzending van de anti-Koranfilm Fitna van Geert Wilders tegen te houden.

,,Ik heb direct de politie gebeld. Natuurlijk ben ik bang. Ik heb geen kinderen, maar het is erg bedreigend. Ik woon alleen en ben verlamd. Een dezer dagen kreeg ik nog een telefoontje. Dat ging ook over die film. De beller zei daarna niets meer en hing op. Het is allemaal erg beangstigend.’’

Bij de politie in Venlo zijn drie aangiftes binnengekomen van mensen met de achternaam Wilders, die allemaal een dreigbrief hebben gekregen. Geert Wilders is in Venlo opgegroeid. Een deel van de brief luidt volgens het programma EenVandaag: ,,Mocht u dat niet doen (het tegenhouden van de film, red.), dan zal na de eerste dode die zal vallen na het uitkomen van de film, één van u, één van uw kinderen, één van uw kleinkinderen worden gedood.
http://www.ad.nl/binnenland/2127338/Doo ... lders.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Het wordt gewoon tijd dat de film getoond wordt.

Weinig waarschijnlijk dat niet-moslimse nederlanders overgaan tot geweld.

Degenen die geweld zullen gebruiken laten dan hun ware aard zien (alsof we het nog niet wisten, maar kom).

En dan kan het gerecht zijn taak doen.

(na de slachting van Van Gogh werden verschillende kerken in brand gestoken en gevandaliseerd, ik heb geen weet van enige vandaal die daarvoor werd veroordeeld. Wel van een foute Nederlander die VOORBIJ een moskee reed terwijl hij een molotov cocktail in de koffer had liggen: DRIE JAAR CEL: ze kunnen het dus wèl!).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Imam Fawaz van de As Soennah moskee heeft op zijn manier een duit in het zakje gedaan. Hij heeft inmiddels door gekregen dat je wat beter op je woorden moet letten wil je ongunstige PR vermijden. Hij dreigt nu niet meer met een woedende massa gelovigen maar het Allah himself. Dat valt dus reuze mee.
http://www.nd.nl/document.aspx?document ... &id=109920
Imam: Geert Wilders moet vooral Allah vrezen
Waarom halen moslims hun schouders niet gewoon op?
,,Voor ons is de Koran heilig. Wie het leest, vindt blijdschap, moed en kracht. Een geseculariseerde westerling kan ons nooit uitleggen dat de vrijheid van meningsuiting groter is dan de heiligdommen van het geloof. Zelfs moderne moslims, die dansen en uitgaan, vinden dit vreselijk. In internationaal verband is het al helemaal niet uit te leggen.''
Volgens Wilders wilt u hier de islamitische wet, de sharia, invoeren.
,,Dat is hier onmogelijk. In een land waar bijvoorbeeld alcohol en ontucht zijn toegestaan, kun je deze wetten niet toepassen. Onze ideale samenleving moet opnieuw van de grond worden opgebouwd.''
Moet Nederland zich zorgen maken na de film?
,,Dat ligt aan de inhoud. Heel belangrijk is de houding van de Nederlandse regering. Als de overheid de film ondubbelzinnig verwerpt, kan het meevallen. Kijk maar naar het verschil tussen Denemarken en Oostenrijk. In Denemarken deed Rasmussen niets na de spotprenten, en dat liep uit de hand. In Oostenrijk veroordeelde de hele politiek de uitspraken van een politica die de profeet beledigd had. Niemand is daarna over Oostenrijk gevallen.''
Hierbij valt aan te tekenen dat bedoelde politica thans 24/7 bewaking heeft en dat de dhimmie-politici kunnen denken dat ze voor dit moment uit de vuurlinie te zijn.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Bah… Balkende gedraagt zich als de perfecte dhimmie.
Hij buigt zijn hoofd voor Islam, en het zal niet lang meer duren voordat we beschermingsgeld aan de Islamitische maffia gaan betalen.
Volgende stap is alle torens van kerken afbreken, ( mogen niet hoger zijn dan de minaretten van Moskeeën, ) en eerbiedig moslims groeten als we ze tegen komen.
Balkenende: Veel lof voor aanpak koranfilm

woensdag 12 maart 2008
De Nederlandse regering krijgt internationaal 'brede waardering' voor de houding tegenover de koranfilm van Geert Wilders, zegt premier Jan Peter Balkenende (CDA).


Dat heeft Balkenende woensdagmiddag verklaard tijdens het Kamerdebat over de komende EU-top in Brussel.
Volgens de premier hebben zowel Europese landen als moslimlanden waardering voor de houding van het kabinet. En de visie van het kabinet - dat de film van Wilders niet de mening van de Nederlandse regering weergeeft - wordt volgens Balkenende 'goed opgepikt'.
'Eeuwenlange strijd'
De premier zal er op de top 'geen misverstand over laten bestaan dat er een eeuwenlange strijd is gevoerd' voor de vrijheid van meningsuiting. En die moeten we koesteren, zal hij zijn Europese collega's voorhouden.
Nederland zal in Brussel overigens niet aandringen op een Europese verklaring waarin het recht op de vrijheid van meningsuiting wordt verdedigd. Zo'n verklaring zou aan moslimlanden duidelijk moeten maken dat politici als Wilders in de Europese Unie het recht hebben een provocerende film te maken.
Misbruikt
Verder zei Balkenende vandaag dat hij zich zorgen maakt dat de koranfilm in moslimlanden wordt misbruikt voor 'nare zaken'. Gisteren liet de premier nog weten dat hij 'ontzettend kwaad' is op de woedende Afghaanse moslims die de afgelopen dagen tegen Nederland demonstreerden.
Minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen (CDA) heeft er inmiddels bij de Afghaanse president Hamid Karzai op aangedrongen politici en moslimleiders hierop aan te spreken.
'Tegelijk hoeft het standpunt van een Afghaanse parlementariër niet overeen te komen met dat van de regering. Dat is hetzelfde als in Nederland,' aldus Verhagen.
Door Robbert de Witt
http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/ ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

NAVO-troepen distantiëren zich van Fitna

KABUL - De door de NAVO-geleide troepen hebben zich woensdag in Afghanistan gedistantieerd van de Deense Mohammed-cartoons en de ophanden zijnde Koranfilm van PVV-politicus Geert Wilders.


Afghaanse demonstranten hadden Kabul opgeroepen de banden met Denemarken en Nederland te verbreken en hun troepen weg te sturen.

Volgens een NAVO-woordvoerder respecteert de organisatie alle religies, inclusief de islam. Hij voegde eraan toe dat de coalitietroepen in Bosnië en Herzegovina „de moslims beschermden”.

NAVO-baas Jaap de Hoop Scheffer uitte onlangs zijn bezorgdheid over de mogelijke gevolgen van de aanstaande film van Geert Wilders. Volgens De Hoop Scheffer zouden mensen die de film „verkeerd begrijpen” zich mogelijk vijandiger gedragen tegenover met name Deense en Nederlandse militairen.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/3540 ... tna__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Kerk wil Wildersfilm zien

AMSTERDAM - Geert Wilders heeft het aanbod gekregen zijn film eerst in besloten kring laten zien bij de Protestante Kerk Nederland. Niet om de film wereldkundig te maken, maar om op Wilders in te praten als de film kwetsend is.

,,We zullen in respect voor u en uw overtuiging kijken en met u in gesprek gaan over de inhoud van de film'', schrijft dr. Bas Plaisier in een open brief. ,,Het zou kunnen dat alle ophef niet terecht is. Dan zullen wij het u ook eerlijk zeggen. Maar als uw film mensen zou kwetsen en gevaar zou opleveren voor vele duizenden wereldburgers, wilt u dan uw voornemen nog eens overwegen?''

De filmvertoning zou op het hoofkantoor van de kerk in Utrecht kunnen gebeuren. De open brief staaf deze week in protestants opinieblad Centraal Weekblad .

Plaisier zegt dat de kerk ,,niet goed begrijpt'' waarmee Wilders bezig is. ,,Hebt u nooit overwogen om géén gebruik te maken van uw vrijheid om te zeggen wat u denkt? Zou het niet van echte vrijheid getuigen als u zou beslissen de film niet uit te zenden? Wij zouden u daarvoor hoogachten."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...n__.html?p=1,1
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Staat hij al op de site?

Leuke cartoon over Balkenende.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

brainwash

Bericht door naar boven »

Kerk wil Wildersfilm zien
...
Plaisier zegt dat de kerk ,,niet goed begrijpt'' waarmee Wilders bezig is. ,,Hebt u nooit overwogen om géén gebruik te maken van uw vrijheid om te zeggen wat u denkt? Zou het niet van echte vrijheid getuigen als u zou beslissen de film niet uit te zenden? Wij zouden u daarvoor hoogachten."
...
Kijk, zo gaan sektes te werk:
Net zo lang op iemand inpraten, tot het slachtoffer 'overtuigd' is en zich inbeeldt dat het zelf voor de opgedrongen overtuiging gekozen heeft.
Pure hersenspoeling. Maar je kan het ze niet helemaal kwalijk nemen want ze zijn slachtoffer van dezelfde methode..
RTFM
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Safari haalde hiertoe artikel 29 aan van het document uit 1948, waarin staat dat de rechten van een individu kunnen worden beperkt om de rechten en vrijheden van anderen te beschermen.
Islamitische landen hebben dat verdrag toch helemaal niet ondertekend?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: brainwash

Bericht door Ariel »

naar boven schreef:
Kerk wil Wildersfilm zien
...
Plaisier zegt dat de kerk ,,niet goed begrijpt'' waarmee Wilders bezig is. ,,Hebt u nooit overwogen om géén gebruik te maken van uw vrijheid om te zeggen wat u denkt? Zou het niet van echte vrijheid getuigen als u zou beslissen de film niet uit te zenden? Wij zouden u daarvoor hoogachten."
...
Uiteraard willen de kerken dat we géén gebruik te maken van onze vrijheid om te zeggen wat we denken.
De kerken willen weer complete macht over hun schaapjes.
Net zoals vroeger, en ze worden door Islam gesteund om die macht zich weer toe te eigenen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Repercussies volgen op film Wilders’

Van onze verslaggeefsters Janny Groen, Annieke Kranenberg

gepubliceerd op 12 maart 2008

AMSTERDAM - De secretaris-generaal van de Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC) heeft minister Verhagen van Buitenlandse Zaken te verstaan gegeven dat de film van Wilders ‘ernstige repercussies zal hebben die uit de hand zouden kunnen lopen en moeilijk te beheersen zullen zijn’. Dit staat in de allereerste islamofobie-monitor van de OIC, een invloedrijke internationale organisatie waarbij 57 landen zijn aangesloten. De monitor wordt vandaag op de IOC-topconferentie in Senegal besproken.

In het rapport, dat de periode mei 2007 tot maart 2008 behandelt, springt Nederland er in negatieve zin uit. Het kritische rapport over Nederland van de Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie (ECRI) van 12 februari 2008 is in de monitor verwerkt.

Ayaan Hirsi Ali, die ‘met malafide bedoelingen’ heeft geprobeerd een Amerikaanse verblijfsvergunning te verkrijgen, wordt uitgelicht. De voormalige Nederlandse parlementariër ‘blijft maar doorgaan met het schrijven van anti-islam artikelen voor westerse kranten’, stelt de monitor.

Fractievoorzitter Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) krijgt de meeste negatieve aandacht. Hij wordt elf keer met naam genoemd. Aan zijn film, ‘een hoogst provocerende documentaire’, is een hele paragraaf gewijd.

De OIC noemt vertoning van de film ‘een alarmerende ontwikkeling’ en somt op via welke kanalen de organisatie probeert Wilders’ documentaire tegen te houden. Onmiddellijk nadat Wilders’ filmplannen bekend werden, bracht de OIC haar ‘grote zorgen’ over aan de Nederlandse ambassade in Riyad. Verder zijn de Europese Unie, de Raad van Europa, de Verenigde Naties en de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) per brief verzocht te interveniëren.

Het rapport beschrijft nauwkeurig het diplomatieke anti-Wilders-offensief van premier Balkenende en minister Verhagen in allerlei internationale fora. Dat de ‘Nederlandse regering Wilders’ pleidooi de Koran te verbieden scherp veroordeelt’ en vindt dat ‘vrijheid van meningsuiting niet hetzelfde is als de vrijheid anderen te beledigen’ wordt duidelijk vermeld. Maar in de slotconclusie over de houding van het Westen, stelt de OIC dat deze positieve reacties niet tot het benodigde ingrijpen leiden.

De ‘politieke wil’ ontbreekt volgens de monitor om definitief af te rekenen met islamofoben. Zij ‘krijgen alle ruimte voor hun aanvallen op de islam, vanwege het uitblijven van juridische maatregelen tegen het misbruik van het recht op vrije meningsuiting’.

De ‘alarmerende’ groei van islamofobie in het Westen was aanleiding van de OIC in mei 2007 een monitoring commissie in te stellen. Behalve een nog veelomvattender registratie van anti-islam-incidenten, beveelt de eerste monitor een tegenoffensief aan in westerse media. Goed geschreven en gedocumenteerde artikelen over de ‘ware, vredelievende aard’ van de islam moeten worden geplaatst in diverse media.
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dit kan toch niet waar zijn? :shock: Nederland geeft toch niet toe aan Moslims?
Film van Wilders (Fitna) mag wel worden verboden

NEDERLAND - De Nederlandse regering zou de antikoranfilm van Geert Wilders vanwege het kwetsende karakter bij wet kunnen verbieden op grond van de universele verklaring van de rechten van de mens. Dat heeft de Iraanse onderminister van buitenlandse zaken Mehdi Safari dinsdag in Den Haag voorgesteld na afloop van een gesprek met minister van buitenlandse zaken Maxime Verhagen.

Safari haalde hiertoe artikel 29 aan van het document uit 1948, waarin staat dat de rechten van een individu kunnen worden beperkt om de rechten en vrijheden van anderen te beschermen. Volgens de Iraanse onderminister kan Nederland met een verbod 'het moreel, de openbare orde en het algehele welzijn in de democratische samenleving' tegemoetkomen. De Nederlandse regering zegt echter dat het vanwege een ieders recht op vrijheid van meningsuiting onmogelijk is om de film op voorhand te verbieden. De film wordt binnenkort verwacht.

Safari zei op een persconferentie in de Iraanse ambassade dat Verhagen het onderwerp dinsdag tijdens hun ontmoeting ter sprake bracht. Verhagens woordvoerder Bart Rijs kon niet bevestigen wat de twee hebben besproken. Gevraagd naar eventuele represailles van Iran naar aanleiding van de film, zei Safari dat een boycot van Nederlandse producten niet uitgesloten kan worden.

De Iraanse ambassadeur in Nederland, Bozorgmehr Ziaran, zei dat Wilders' film slechts opstookt tot geweld. Hij zei dat Wilders met zijn film de reeds gespannen verhoudingen tussen moslims en het Westen alleen maar op de spits drijft: "We hebben niet nog meer confrontatie nodig. De zaken zijn al aan de kook. We hebben juist wijze mensen nodig om de kloven te overbruggen."

Maxime Verhagen heeft laten weten dit te overwegen..
http://www.inc-nieuws.com/algemeen/fitn ... 87905.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Repercussies volgen op film Wilders’
...
De ‘alarmerende’ groei van islamofobie in het Westen was aanleiding van de OIC in mei 2007 een monitoring commissie in te stellen. Behalve een nog veelomvattender registratie van anti-islam-incidenten, beveelt de eerste monitor een tegenoffensief aan in westerse media. Goed geschreven en gedocumenteerde artikelen over de ‘ware, vredelievende aard’ van de islam moeten worden geplaatst in diverse media.
BRON!!!!!!!!
De uitgebreide verklaringen, registratieprogramma's, eisenpaketten en mediaoffensieven van de islamofobie-monitor van de OIC kunnen allemaal achterwege blijven als ze zelf eerst dit lijstje maatregelen zouden nemen. Een simpel vijf-stappenplan:
1. Richt de verontwaardiging op moslims die gewelddadigheden plegen in de naam van de islam en niet op niet-moslims die melding maken van die gewelddadigheden.
2. Verwerp niet alleen terrorisme, maar ook ieder plan om de constitutie van een niet-islamitische staat te vervangen door de sharia, al is het op een vreedzame wijze.
3. Onderwijs moslims de plicht om onvoorwaardelijk als gelijkwaardigen vreedzaam samen te leven met niet-moslims.
4. Start alomvattende internationale programma's in moskeën in de hele wereld om te onderwijzen tegen het gedachtengoed van de gewelddadige jihad en het islamitische supremacisme.
5. Werk actief samen met Westerse politie- en inlichtingendiensten bij het identificeren en arresteren van jihad-strijders binnen moslimgemeenschappen in het Westen.
Met dank aan Jihad Watch. Ik heb het zo goed mogelijk proberen te vertalen.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Toespraak koranfilm wekt woede EU-socialisten
donderdag 13 maart 2008

Premier Jan Peter Balkenende zal vanavond tijdens een diner van alle regeringsleiders van de EU de koranfilm van Geert Wilders aan de orde stellen. Dit tot grote ergernis van Europese socialisten.

De Europese socialistische partij PES is geïrriteerd dat premier Jan Peter Balkenende donderdagavond de film van Geert Wilders wil bespreken bij een EU-bijeenkomst van regeringsleiders.

Nationale zaken
'We moeten dit soort nationale zaken niet op EU-toppen aan de orde stellen', zegt de uit Denemarken afkomstige voorzitter Poul Nyrup Rasmussen voorafgaand aan de EU-top. 'Als we zo beginnen, kan ik nog wel tien onderwerpen bedenken.'

Balkenende hoopt op meer Europese solidariteit dan Denemarken twee jaar geleden kreeg na de publicatie van de Mohammed-cartoons in Deense kranten. Het is om die reden opmerkelijk dat juist een Deen de geplande toespraak van Balkenende afkeurt.

Christendemocraten
Vanmorgen heeft Jan Peter Balkenende tijdens een partijbijeenkomst van christendemocratische regeringsleiders in Brussel uitgelegd dat de koranfilm Fitna van PVV-leider Geert Wilders niet het standpunt van de Nederlandse regering weergeeft.

De Duitse bondskanselier Angela Merkel, voorzitter Jose Manuel Barroso van de Europese Commissie, de Franse premier François Fillon en andere christendemocratische regeringsleiders hebben begrip voor het standpunt en de handelwijze van premier Jan Peter Balkenende (CDA).

Door Brenda Peeters
http://www.elsevier.nl/nieuws/europese_ ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie