Omstreden fatwa verbiedt ontkleden tijdens het liefdesspel

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Omstreden fatwa verbiedt ontkleden tijdens het liefdesspel

Bericht door sprot »

Een voormalige Egyptische rector heeft een fatwa uitgesproken die gehuwden verbiedt zich volledig te ontkleden tijdens het liefdesspel. De beslissing ontketende een grote polemiek onder de theologen in Egypte.

"Volledig naakt zijn tijdens de seksuele daad maakt het huwelijk ongeldig", ordonneerde Rashar Hassan Khalil, de voormalige rector van de faculteit van de sharia aan de universiteit van al-Ahzar, de meest beroemde van de soennitische islam.

Hevige discussie
De omstreden fatwa ontketende een hevige discussie onder theologen in de Egyptische media. De leider van het fatwacomité van al-Ahzar, Abdallah Megawer, is van oordeel dat gehuwden elkaar wel naakt mogen zien, maar dat ze niet naar de geslachtsdelen mogen kijken.

Soad Saleh, de directrice van de vrouwelijke afdeling voor islamitische studies aan al-Ahzar, is voorstander van "alles wat de gehuwden dichter bij elkaar brengt en hun liefde doet toenemen". Een fatwa acht ze dan ook uitgesloten. Niettemin raadt Saleh de gehuwden aan om zich niet volledig te ontkleden, "rekening houdende met de fatsoenlijke manieren en het voorbeeld van de profeet". :lol:

"Alleen sodomie is verboden"
Een lid van het islamitische studiecentrum, Abdel Mooty, zorgde voor de meest uitgesproken kritiek op de fatwa. "Niets is verboden tijdens de seksuele daad, behalve sodomie natuurlijk". Volgens hem bestaat er geen heilige tekst die partners verbiedt om zich volledig te ontkleden of bepaalde lichaamsdelen te zien wanneer ze de liefde bedrijven.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Re: Omstreden fatwa verbiedt ontkleden tijdens het liefdessp

Bericht door Maroc_21 »

sprot schreef:Een lid van het islamitische studiecentrum, Abdel Mooty, zorgde voor de meest uitgesproken kritiek op de fatwa. "Niets is verboden tijdens de seksuele daad, behalve sodomie natuurlijk".
Ik ben het met Abdel Mooty eens! Zo heb ik het trouwens ook geleerd alles mag..behalve anaal (dat bedoelde hij waarschijnlijk met sodomie). De Islam kent op seksuele liefdesspel met eigen partner geen taboe.

In het Christendom is lust verboden, daarom doet Paus zo moeilijk over condooms gebruik. In het Jodendom zijn bepaalde standjes verboden (bijvoorbeeld Op z'n hondjes). De Islam bevordert juist de lust beleving tussen d gehuwden en alle standjes zijn toegestaan voorzover jezelf of de partner niet bezeert :lol:
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

"De Islam bevordert juist de lust beleving tussen d gehuwden en alle standjes zijn toegestaan voorzover jezelf of de partner niet bezeert "

Bij ongelovigen is dit ook zo, .... alles kan zolang het met wederzijdse toelating en respect gebeurt !
Zie, we hebben toch nog iets gemeen ... :wink:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Toch is er een verschil tussen de islam en de ongelovigen.
(sorry dat ik voor spelbreker ga spelen).
De islam keurt pedofilie goed. De profeet Mohammed, het grote voorbeeld, had al seksuele interesse in een 6jarig meisje als 50'er. Op 9 jarige leeftijd, toen ze nog met poppen speelde, "consumeerde" hij haar.
Ongelovigen zijn tegen pedofilie. In het meest extreme geval had de ongelovige versie van Mohammed pas seksueel contact mogen hebben met de ongelovige versie van Aisha als Aisha 18 jaar geworden was!
Dat is het verschil tussen de islam en de ongelovigen op seksueel gebied.
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Het verbaasd dat het weer tot de pedofilie wordt gegrepen. Sorry maar als je niks anders dan kunt bedenken zul je beter je best moeten gaan doen.

stel het zou zo zijn. begin jaren 1900 trouwden vrouwen oko al toen ze 12 jaar waren dat is nog niet zolang geleden. 12-9=3
3 jaar verschil in 1300 jaar dit terwijl ze misschien al kinderen zou kunnen krijgen net zoals een 9 jarig Braziliaans meiske.

was er niet iemand die zong "age ain't nothing but a number"

Maar ka dat hele pedofilie verhaal klopt niet. want een 9 jarig beschikt naar mijn mening nog niet over het verstand om een huwelijk aan te gaan. Dit is vereiste.
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

sprot schreef:"De Islam bevordert juist de lust beleving tussen d gehuwden en alle standjes zijn toegestaan voorzover jezelf of de partner niet bezeert "

Bij ongelovigen is dit ook zo, .... alles kan zolang het met wederzijdse toelating en respect gebeurt !
Zie, we hebben toch nog iets gemeen ... :wink:
Precies en dit is het akker verhaal. niets meer en niets minder.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Omstreden fatwa verbiedt ontkleden tijdens het liefdessp

Bericht door stropke »

sprot schreef:Een voormalige Egyptische rector heeft een fatwa uitgesproken die gehuwden verbiedt zich volledig te ontkleden tijdens het liefdesspel. De beslissing ontketende een grote polemiek onder de theologen in Egypte.

"Volledig naakt zijn tijdens de seksuele daad maakt het huwelijk ongeldig", ordonneerde Rashar Hassan Khalil, de voormalige rector van de faculteit van de sharia aan de universiteit van al-Ahzar, de meest beroemde van de soennitische islam.

Hevige discussie
De omstreden fatwa ontketende een hevige discussie onder theologen in de Egyptische media. De leider van het fatwacomité van al-Ahzar, Abdallah Megawer, is van oordeel dat gehuwden elkaar wel naakt mogen zien, maar dat ze niet naar de geslachtsdelen mogen kijken.

Soad Saleh, de directrice van de vrouwelijke afdeling voor islamitische studies aan al-Ahzar, is voorstander van "alles wat de gehuwden dichter bij elkaar brengt en hun liefde doet toenemen". Een fatwa acht ze dan ook uitgesloten. Niettemin raadt Saleh de gehuwden aan om zich niet volledig te ontkleden, "rekening houdende met de fatsoenlijke manieren en het voorbeeld van de profeet". :lol:

"Alleen sodomie is verboden"
Een lid van het islamitische studiecentrum, Abdel Mooty, zorgde voor de meest uitgesproken kritiek op de fatwa. "Niets is verboden tijdens de seksuele daad, behalve sodomie natuurlijk". Volgens hem bestaat er geen heilige tekst die partners verbiedt om zich volledig te ontkleden of bepaalde lichaamsdelen te zien wanneer ze de liefde bedrijven.
Die gasten zijn nog belachelijker dan de paters en nonnen uit het klooster in de jaren 50 toen ik klein was :lol: :lol: :lol: En trouwens waar moeien die zich mee? Daze naar zich zelf kijke en uit de privé van andere blijven.
En laat me nie :lol: :lol: , praten over de fatsoenmanieren van Mohammed. Schoon voorbeeld zenne pffffffffff.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Dit is geen Islam meer maar Mohamedanisme.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Affie schreef:Dit is geen Islam meer maar Mohamedanisme.
Aha, is de uitspraak "dat is geen islam, maar cultuur" uit de gratie?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Naakte seks verboden voor moslims

Discussie over naakt vrijen bij moslims.Wie als moslim naakt de liefde bedrijft, maakt daarmee het huwelijk ongeldig, oordeelt de conservatieve Egyptische Korangeleerde Sjeik Rashad Hassan Chalil.

Geen straf
Sjeik Rashad is een voormalig decaan aan de faculteit voor islamitisch recht van de gerenommeerde al-Azhar-universiteit in Kaïro. Hij beroept zich voor deze fatwa niet op de Koran, maar op een hadith of overlevering over de profeet Mohammed. Ook in de ahadith (meervoud van hadith) wordt echter geen concrete straf voor naaktheid genoemd, en daarom is het niet moeilijk voor andere moslimgeleerden in het land om hem tegen te spreken. Een fatwa is overigens niet bindend.

Geen anale seks
Zo verklaarde de decaan van de faculteit voor islamologie aan dezelfde universiteit, Suad Saleh, vorige week in een Kaïrese krant dat binnen het huwelijk alle seksuele varianten zijn toegestaan, anale seks uitgezonderd. Ze citeerde uit de Koran: "Uw vrouwen zijn voor uw genot bestemd, dus geniet de bijslaap zoals gij wilt." Volgens Sjeik Abdullah Madshawir, secretaris van de fatwacommissie van het al-Azhar-instituut waartoe ook de universiteit behoort, is naaktheid weliswaar toegestaan, maar mag de man zijn blik niet op de geslachtsdelen van de vrouw richten.

Geen orale seks
Orale seks zou bovendien niet toegestaan zijn. Zijn motivatie luidt: "God heeft de mensen een zekere waardigheid gegeven, en de vrouw mag niet ontwijd worden." Modern denkende moslims schudden hun hoofd over het naaktheidsdebat. Zij betogen dat de islam in principe niet vijandig staat tegenover lustbeleving en dat de seksualiteit binnen het huwelijk in de Arabisch-islamitische cultuur historisch gezien minder onder taboes te lijden heeft gehad dan de christelijke cultuur.

Absurd
De vice-voorzitter van de raad voor de Egyptische grondwet, Tahani al-Gebali, noemt de hele discussie absurd. "Dit zogenaamde naaktheidsverbod heeft niets met het islamitisch recht uit te staan", aldus de rechter, die zich in haar studietijd uitvoerig met de sharia, het islamitische recht heeft beziggehouden. "Alleen de juridisch adviseurs van de republiek en de fatwacommissie van al-Azhar hebben de bevoegdheid een rechtsadvies uit te spreken", zo luidt het. "Als we ons daar niet aan houden, ontstaat er chaos", aldus nog al-Gebali.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
der kreuzritter
Berichten: 26
Lid geworden op: do feb 02, 2006 4:00 pm

Bericht door der kreuzritter »

volwassen dienen zelf te bepalen met respect voor elkaar en in onderlinge overeenstemming wat ze doen en hoe ze dat doen. uitgangspunten naast respect zouden moeten zijn elkaar lichamelijk en geestelijk niet te beschadigen. een volwassen man en vrouw of man en man of vrouw en vrouw, of allemaal te samen, bepalen zelf en samen hoe ze inhoud geven aan hun sexuele verlangens en driften.
niets nieuws. loopt parallel met de rechten van de mens.

pedofilie is fout, om de simpele reden dat een secueel contact met personen, die geestelijk nog niet volwassen/volgroeid zijn, geen vorm van gelijkwaardigheid garandeert.
religies, overheden etc hebben met hun 'handen' uit andersmans 'broek' te blijven...
beschaving kenmerkt zich door wederzijdse tolerantie en respect. en dat geldt zeker voor religies, die pretenderen de enige ware te zijn.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ach, er zijn zelfs regels voor moslims hoe ze de reet moeten afvegen. Zelfs DAT kunnen ze niet zelf. Wat valt er nu van dat soort te verwachten?
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie