Happy "Moulid el - Nabi" voor onze moslim(a)s

Plaats reactie
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Happy "Moulid el - Nabi" voor onze moslim(a)s

Bericht door katie »

Nog druk aan het feesten, beste moslim(a)s, vandaag ?
Jullie zijn de verjaardag van Mo toch niet vergeten ?

Ik was enkele dagen geleden in Cairo, en daar waren de voorbereidingen voor het feest in volle gang.

Traditie : heel veel snoep voor de kinderen, EN alle vaders moeten voor hun dochter zo een soort opblaasbaar popje kopen , +/- 60 cm groot.

Ik heb niet durven onder het kleedje kijken ....
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat hoor je toch te weten? Het vieren van verjaardagen is een innovatie in het geloof.

Volgt dan hetgeen aan jullie is neergezonden van jullie Heer em volgt buiten Hem geen leiders.Weinig is het dat jullie je laten vermanen." Al A'raf:3

Verder zei de Profeet: "Wie iets doet wat niet in overeenstemming is met onze zaak, zal daar zelf de gevolgen van ondervinden."

Het vieren van verjaardagen zijn geinnoveerde zaken die men van de ongelovigen heeft overgenomen. - "Wie een volk imiteert zal tot hen behoren.''
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Wij hebben het thuis niet gevierd. Ten strengste verboden!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Chaimae schreef:Wij hebben het thuis niet gevierd. Ten strengste verboden!
Vieren van de dood van Israelische schoolkinderen is dan wel toegelaten en zelfs aangemoedigd.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ook niet.

Het vieren van verjaardagen is onder geen beding toegestaan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Chaimae schreef:Ook niet.

Het vieren van verjaardagen is onder geen beding toegestaan.
Wat voor een god hebben jullie, eentje die zich gedraagt als een van de meer idiote mensen, en op futiliteiten let.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Mohammed is hun god.
Allah is de alterego van Mohammed.

Waarschijnlijk heeft Mohammed zijn verjaardag nooit gevierd ( als kind werd hij verguist door zijn moeder , ze gaf hem weg) en vandaar dat hij andere ook geen feestdag gunde.
Ik zou geen andere reden weten waarom men geen verjaardag mag vieren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Zo werd de verjaardag van Mohammed in Amsterdam gevierd

Bekijk hier het filmpje.
De heilige Mohammed is goed bedacht.
http://www.at5.nl/media/at5nieuws_item.asp?newsid=33886

Het is een week van religieuze feesten. Terwijl de christenen zich opmaken voor pasen, de hindoes hun nieuwjaar vieren en de joden net poerim achter de rug hebben. Herdenken moslims deze week de geboortedag van de profeet Mohammed. Hoogtepunt van de viering was zaterdag een luidruchtige stoet vanuit Taibah Moskee in Zuidoost. Enkele honderden gelovigen trokken van daaruit door de stad. Na afloop van de optocht werd er in de moskee gezamenlijk gegeten. De maaltijd was gekookt door de mannen.
Op SIOE staat een hartenkreet van een man die daar in de buurt woont.

http://sioenederland.nl/?p=128
In de hoek gedreven
22nd March 2008


Beste mensen,
Allereerst sorry voor eventuele spelfouten, ik heb buitenlandse afkomst, Bulgaarse.
Ik vraag me af ben ik gek geworden of zijn alle andere gek. Moslims in de hoek gedreven???? Hoezo moslims in hoek gedreven, IK (ALS HOMO) wonend op Kinkerstraat ben juist in de hoek gedreven. Als ik door mijn raam kijk zie ik een islamitische bakkerij, twee Marokkaanse internet cafés, GUNUL kappers, El bardai reizen en vooral hoofddoekjes. Hoezo moslims in hoek gedreven, IK BEN IN DE HOEK EN NIET DE MOSLIMS.
Er liep net een kordon met moslims met luidsprekers en Pakistaanse vlagen om de verjaardag van die mohammed te vieren. “Islam is de enige juiste godsdienst” was een van de boodschappen. Ik ben zo boos, ik kon mijn oren niet geloven. Dat is puur intimidatie en provocatie. Het is pasen, maar als ik door het raam kijk voel ik mij ergens in het midden oosten, maar zeker niet in Amsterdam. Tegelijkertijd gaat op AT5 een demonstratie tegen Dhr Wilders. Weet u wat, ik heb alleen maar spijt voor die mensen, ze beseffen echt niet wat er gebeurd en dat is alleen maar jammer.
Dat is jammer ook voor mij als homo, en ook voor de joden en ook voor alle christenen, en ook voor alle boeddhisten, en ook voor alle niet gelovige moslims. Wat jammer, wat jammer. Jammer dat “Islam de enige juiste godsdienst” wordt in ooit vrije Amsterdam, echt jammer. Moslims zijn inderdaad in de hoek gedreven.
Tijdens de ramadan werd elke dag een reportage over die feest op AT5 uitgezonden, nu is het Pasen en er is geen reportage over Pasen. Zelfs gisteren zat ik te kijken op AT5 wat voor spoelen voor de hadj in mekka je moet nemen en hoe je je moet voorbereiden. Echt ongelooflijk. Ik betaal belasting en door mijn geld worden alleen maar islamiserende programma’s gemaakt. Op AT5 is er weinig tot geen programma’s over joden, boeddhisten, christenen of homos die in Amsterdam wonen en belasting betalen. Hoezo moslims in de hoek gedreven??? Ik ben in de hoek gedreven.
Wat ik net door het raam zag was een voorproefje hoe Amsterdam zou eruitziet over een paar jaren, Pakistaanse vlagen en islamiserende oproepen. Hoezo moslims in de hoek gedreven. Arme Amsterdam, arme wereld.
Heel veel succes,
Peter
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Opvallend is dat niet-islamitische allochtonen (uitgezonderd Afrikanen, die weten vaak gewoon niet beter) vaak nog radikalere uitspraken doen dan de radikaalste autochtonen.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Plaats reactie