HE IS RISEN !!!!!

Plaats reactie
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

HE IS RISEN !!!!!

Bericht door stropke »

Dit stukje heb ik op http://forum.politics.be/showthread.php?t=103331 gezet
Eigelijk zelfde paaswens in ander bewoordingen.

Hij is waarlijk opgestaan...
Lucas 24:36-53

Verschijningen van Jezus

36 En terwijl zij hierover spraken, stond Hij zelf in hun midden;
37 en zij werden ontzet en verschrikt en meenden een geest te aanschouwen.
38 Doch Hij zeide tot hen: Waarom zijt gij ontsteld en waarom komen er overwegingen op in uw hart?
39 Ziet mijn handen en mijn voeten, dat Ik het zelf ben; betast Mij en ziet, dat een geest geen vlees en beenderen heeft, zoals gij ziet, dat Ik heb. 40 [En bij dit woord toonde Hij hun zijn handen en voeten.]
41 En toen zij het van blijdschap nog niet geloofden en zich verwonderden, zeide Hij tot hen: Hebt gij hier iets te eten?
42 Zij reikten Hem een stuk van een gebakken vis toe.
43 En Hij nam het en at het voor hun ogen.
44 Hij zeide tot hen: Dit zijn mijn woorden, die Ik tot u sprak, toen Ik nog bij u was, dat alles wat over Mij geschreven staat in de wet van Mozes en de profeten en de psalmen moet vervuld worden.
45 Toen opende Hij hun verstand, zodat zij de Schriften begrepen.
46 En Hij zeide tot hen: Aldus staat er geschreven, dat de Christus moest lijden en ten derden dage opstaan uit de doden,
47 en dat in zijn naam moest gepredikt worden bekering tot vergeving der zonden aan alle volken, te beginnen bij Jeruzalem.
48 Gij zijt getuigen van deze dingen.
49 En zie, Ik doe de belofte mijns Vaders op u komen. Maar gij moet in de stad blijven, totdat gij bekleed wordt met kracht uit den hoge.
50 En Hij leidde hen naar buiten tot bij Betanië en Hij hief de handen omhoog en zegende hen.
51 En het geschiedde, terwijl Hij hen zegende, dat Hij van hen scheidde.
52 En zij keerden terug naar Jeruzalem met grote blijdschap,
53 en zij waren voortdurend in de tempel, lovende God.

NBG-vertaling 1951
© 1951 Nederlands Bijbelgenootschap
http://www.biblija.net/biblija.cgi?B...=0&set=10&l=nl


Jezus is niet opgestaan omdat ik het geloof, subjectief relatieve waarheid, nee Hij is Opgestaan, objectief historich feit, en ik geloof het op het bewezen geschiedkundig feit en de getuigen ervan. Een lijk dat weer levend werd, Jezus lichaam lag letterlijk dood in het graf en werd letterlijk weer levend in een perfect nieuwe onsterfelijke conditie. Hij zegt dat ook aan Johannes in:
Openbaring 1:17-20

17 En toen ik Hem zag, viel ik als dood voor zijn voeten; en Hij legde zijn rechterhand op mij en zeide: Wees niet bevreesd, Ik ben de eerste en de laatste,
18 en de levende, en Ik ben dood geweest, en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheden, en Ik heb de sleutels van de dood en het dodenrijk.
19 Schrijf dan hetgeen gij gezien hebt en hetgeen is en hetgeen na dezen geschieden zal.
20 Het geheimenis der zeven sterren, die gij gezien hebt in mijn rechterhand, en de zeven gouden kandelaren: de zeven sterren zijn de engelen der zeven gemeenten, en de kandelaren zijn de zeven gemeenten.

De letterlijke vertaling van de griekse grondtekst uit v 18 is: ik ben lijk geweest. In het grieks staat Nekros = lijk.
Een woord wat ook nog vandaag in de medische wetenschap gebruikt word bv nekrose = afstervend weefsel, dood weefsel.

Hiermee duidde Jezus wel degelijk erop dat hij lettelijk levend uit het graf is opgestaan en dus het Ultieme bewijs gegeven is van Wie HIj is: God Zoon, God en Mens in één persoon. Hij bracht de redding van het zondeprobleem en alle andere problemen.
Dat kan Mohammed, Boedha e.d wereldfiguren die met zogezegde oplossingen kwamen , niet zeggen. Die liggen nog allemaal zo dood als een pier onder de grond. Waarom zou ik daar mijn geloof op richten, mijn vertrouwen in stellen? Aan iemand die zichzelf niet eens uit de greep van de dood kan bevrijden?? Pfffffff, ge wordt door die gasten echt blij gemaakt met een dooie mus.
Dan heeft Jezus toch wel het bewijs gegeven de Waarheid te zijn.

HIJ IS WAARLIJK OPGESTAAN, JEZUS LEEFT.
GEZEGEND PASEN IEDEREEN
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Het is een verhaaltje.
Een kinderachtig verhaaltje.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Gezegend Pasen stropke.

Ik wens iedereen fijne paasdagen toe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

zieltje gescoord

Bericht door naar boven »

Van de regen in de drup misschien. Maar voorlopig mag Benedictus een poppetje op de zijkant van z'n pausmobiel plakken..
Paus doopt ex-moslim

Paus Benedictus XVI heeft zaterdagavond tijdens de paaswake in de Sint-Pietersbasiliek zeven volwassenen gedoopt, onder wie een voormalige moslim.

Tijdens de paaswake wordt elk jaar een aantal volwassenen gedoopt. Een van de dopelingen van dit jaar is de Italiaanse journalist van Egyptische herkomst Magdi Allam (55), die momenteel reporter en vicedirecteur is van de Italiaanse krant Corriere della Sera. Hij stond lange tijd bekend als "gematigd moslim".

Magdi Allam heeft meerdere polemistische essays geschreven over het Midden-Oosten. In 2006 organiseerde hij in Rome en steunbetoging voor de christenen in moslimlanden.

"Volgens de katholieke Kerk heeft iedereen die daarom vrijwillig vraagt, grondig zelfonderzoek heeft gedaan en goed is voorbereid, het recht gedoopt te worden", zo licht de woordvoerder van het Vaticaan Federico Lombardi toe in een communiqué.

De andere dopelingen, een man en vijf vrouwen, zijn afkomstig uit China, Kameroen, Peru en de Verenigde Staten. Zondagmorgen viert de paus op het Sint-Pietersplein de paasmis, gevolgd door de traditionele 'Urbi et Orbi'-zegen. De mis zal per televisie in 67 landen te volgen zijn.
RTFM
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ik wens jullie ook allemaal (ook Teva Reff) een gezegend Pasen.

Wat zal ik verder nog zeggen over die opstanding. Ik heb vroeger op een Joods/christelijk leerhuis gezeten en daardoor weet ik dat alle verhalen in de evangeliën (ook) een symbolische betekenis hebben. Het wandelen op het water symboliseert bijvoorbeeld het overwinnen van de chaos omdat de zee volgens de Joden in die tijd het 'deksel van het dodenrijk' was en de 'bezeten man' symboliseert ook het Romeinse Rijk omdat hij bezeten was door een legioen demonen. De term 'legioen' verwijst hier naar. Ook getallen en begrippen zoals de 'dag en het uur' hebben diepere betekenissen. Een dag is als 1000 jaar. Christus is inmiddels al 2000 jaar 'dood'(?), althans niet meer fysiek aanwezig, maar op de Derde Dag staat hij weer op. Nog even afwachten dus. :wink:
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Heb de doop van Magdi Allam op TV gezien tijdens het journaal.
Nu maar hopen dat die man het ook nog overleeft... :?

Voor mij betekent Pasen niet veel anders dan een 'he, daar is de lente'-gevoel, alhoewel...met het gure weer laat dat te wensen over.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Ben vanochtend toch naar de kerk geweest. Wel moeilijk als je de enige van een gezin bent. Zonen worden wakker om 10 ? 11 ? 12 ? uur. Vrouw wil eigenlijk gezellig paasonbijt en man (ik) wil toch eigenlijk wel naar de kerk. Toch mooie dienst met mooie samenzang en een korte preek: "Voor christenen leeft Jezus". En voor iedereen nieuwe hoop toegewenst.
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

En voor iedereen nieuwe hoop toegewenst.
Heel mooi gezegd...bedankt gideong.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: zieltje gescoord

Bericht door hans van de mortel »

naar boven schreef:Van de regen in de drup misschien. Maar voorlopig mag Benedictus een poppetje op de zijkant van z'n pausmobiel plakken..
Paus doopt ex-moslim

Paus Benedictus XVI heeft zaterdagavond tijdens de paaswake in de Sint-Pietersbasiliek zeven volwassenen gedoopt, onder wie een voormalige moslim.

De andere dopelingen, een man en vijf vrouwen, zijn afkomstig uit China, Kameroen, Peru en de Verenigde Staten. Zondagmorgen viert de paus op het Sint-Pietersplein de paasmis, gevolgd door de traditionele 'Urbi et Orbi'-zegen. De mis zal per televisie in 67 landen te volgen zijn.
Goebbels in optima forma! Een man, Paus Benedictus XVI, met een verwrongen geest. Een intelligente leugenaar. Ach, de r.k-kerk heeft niet voor niets tijdens WO-II zo goed samengewerkt met Hitler. Daar plukt ze nog steeds de vruchten van.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Die had vast een verblijfsvergunning nodig.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef:Die had vast een verblijfsvergunning nodig.
Gevoel voor humor, dat lees ik graag.

Over die gedoopte moslim . . .
Ik heb te doen met hem. Ik begrijp zijn keuze. Als je op zoek bent naar houvast in je leven en bereid bent je intelligentie op te offeren voor vermeende zekerheid: voilá! De katholieke kerk, het christelijke geloof in het algemeen biedt je rust en liefde voor jezelf en je medemens op basis van de getuigenis van Jezus Christus. Maar wat nog véél belangrijker is, aan de vrucht herkent men de boom. Dankzij de democratie heeft de kerk, de christenheid, zich kunnen evolueren tot het bewuste positieve menszijn en het respect uitdragen tegenover elkaar. De vele zwarte bladzijden in het christelijke geschiedenisboek tellen gelukkig niet meer mee. Zij zijn verleden tijd. Logisch, Ik moet het doen met vandaag. Morgen is weer een andere dag met islamgeweld, moord en doodslag in naam van allah de verschrikkelijke.

Hoe langer de islam doorgaat met zijn agressie in al zijn achterlijke islamitische gebieden en zijn exporterende geweld, hoe meer goede moslims zich zullen afkeren van de islam. En dat zijn meestal de meer ontwikkelde mensen waar wij met zijn allen een goed gesprek mee kunnen voeren. Conclusie: wat na verloop van jaren overblijft van alle islamvolgelingen is een meute verwilderde Mohammed-aanhangers zonder enig perspectief.

Ik voelde mij 12 jaar lang als Jehovah’s Getuige reuze op mijn gemak tussen al die gebrainwashte alleraardigste mensen. En dan deze ex-moslim . . . nog wel gedoopt door de paus himself . . . Ik begrijp dat gevoel heel goed.

De religieuze wereld wil bedriegen en bedrogen worden... laat haar dus bedrogen worden!

Islam en Wachttoren zijn een godsdienstige obscuriteit en niets anders.

Ieder mens is vrij om zijn intelligentie op te offeren aan een gevoel van zekerheid. (van Wim Bosker, een vriend)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

hans van de mortel schreef:Ik voelde mij 12 jaar lang als Jehovah’s Getuige reuze op mijn gemak tussen al die gebrainwashte alleraardigste mensen. En dan deze ex-moslim . . . nog wel gedoopt door de paus himself . . . Ik begrijp dat gevoel heel goed.
Ik krijg soms de indruk dat je een trauma hebt over gehouden van je verleden als Jehovah’s Getuige. :shock: Hoe ben je hier eigenlijk in terecht gekomen en hoe ben je er weer uit geraakt? Was je een dolende ziel of ben je dat nog?
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo mar 26, 2008 2:07 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:
hans van de mortel schreef:Ik voelde mij 12 jaar lang als Jehovah’s Getuige reuze op mijn gemak tussen al die gebrainwashte alleraardigste mensen. En dan deze ex-moslim . . . nog wel gedoopt door de paus himself . . . Ik begrijp dat gevoel heel goed.
Ik krijg soms de indruk dat je een trauma hebt over gehouden van je verleden als Jehovah’s Getuige. :shock: Hoe ben je hier eigenlijkin terecht gekomen en hoe ben je er weer uit geraakt? Was je een dlolende ziel of ben je dat nog?
Beste Pilgrim,

Ik voelde mij 12 jaar lang als Jehovah’s Getuige reuze op mijn gemak, zoals je hebt kunnen lezen. Dus . . . je rolt ergens in en je rolt er weer uit. De vrije wil, de verlichte geest. Hoezo trauma aan overgehouden? Zo lang jij je hier op FFI goed voelt zul je - naar ik aanneem - geen last van een trauma krijgen. Gebeurt dat wel, dan mag ik aannemen dat je snel gaat moven. Ik heb dat trauma bij de JG-club niet afgewacht. Zodra ik ontdekte dat ik mij in een geestelijk wespennest had begeven, was ik snel vertrokken. Waarom dat zo lang moest duren? Misschien behoor ik wel niet tot de allerslimsten. Gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt. Dat geldt ook voor geestelijke inzichten.

Nu je het er toch over hebt, soms denk ik weleens dat iedereen hier op FFI last heeft van een trauma en zich ondanks alles toch nog goed voelt. Maar misschien zit ik falikant.

Vertrouwende je hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd, teken ik, met vriendelijke groet,

Hans van de Mortel
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Pilgrim schreef:
hans van de mortel schreef:Ik voelde mij 12 jaar lang als Jehovah’s Getuige reuze op mijn gemak tussen al die gebrainwashte alleraardigste mensen. En dan deze ex-moslim . . . nog wel gedoopt door de paus himself . . . Ik begrijp dat gevoel heel goed.
Ik krijg soms de indruk dat je een trauma hebt over gehouden van je verleden als Jehovah’s Getuige. :shock: Hoe ben je hier eigenlijk in terecht gekomen en hoe ben je er weer uit geraakt? Was je een dlolende ziel of ben je dat nog?
Die gast is het spoor bijster. Arme ziel!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Chaimae schreef:
Pilgrim schreef:
hans van de mortel schreef:Ik voelde mij 12 jaar lang als Jehovah’s Getuige reuze op mijn gemak tussen al die gebrainwashte alleraardigste mensen. En dan deze ex-moslim . . . nog wel gedoopt door de paus himself . . . Ik begrijp dat gevoel heel goed.
Ik krijg soms de indruk dat je een trauma hebt over gehouden van je verleden als Jehovah’s Getuige. :shock: Hoe ben je hier eigenlijk in terecht gekomen en hoe ben je er weer uit geraakt? Was je een dlolende ziel of ben je dat nog?
Die gast is het spoor bijster. Arme ziel!
Als er *iemand* het spoor bijster is...is het wel de persoon wiens naam begint met Chai...en eindigt met mae...3 X raden...juist ja...pientere meid !
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef: Die gast is het spoor bijster. Arme ziel!
Klopt! Alle wegen leiden naar Mekka. Dat spoor loopt dood. Dat is dus een bijster spoor.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie