Radicale imam richt zich ook op jonge kinderen

Gebruikersavatar
buurvrouw
Berichten: 47
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 9:34 am

Radicale imam richt zich ook op jonge kinderen

Bericht door buurvrouw »

Radicale imam richt zich ook op jonge kinderen

door Joost de Haas


ZOETERMEER, woensdag
Het netwerk rond de omstreden imam Fawaz stort zich nu op het islamiseren van jonge kinderen. Een nieuwe stichting, die samenwerkt met de radicale As-Soennah-moskee van Fawaz, organiseert in Zoetermeer streng religieuze lessen voor kinderen van 5 tot 14 jaar.
De lessen vinden plaats in een sporthal van de gemeente en worden gegeven door ’broeders’ van de stichting Al-Ichlaas (zuiverheid van het geloof). Totnogtoe zijn enkele tientallen leerlingen aangemeld. De kinderen moeten volgens de islamitische kledingvoorschriften op de lessen verschijnen.

Radicaal
Voorzitter Mohamed Talbi van de stichting Al-Ichlaas bevestigt dat wordt samengewerkt met de As-Soennahmoskee in Den Haag, één van de bolwerken van de radicale stroming die bekendstaat als het salafisme. „Wij willen ook predikers van As-Soennah uitnodigen voor lezingen”, aldus Talbi.
De inlichtingendienst AIVD waarschuwt regelmatig voor de groeiende invloed van de salafisten. Inmiddels zijn tientallen jongerenpredikers actief door het hele land. Zij verkondigen een sterk antiwesterse boodschap tegenover enkele honderden Marokkaanse jongeren vanaf zestien jaar.


De Zoetermeerse stichting wil nu ook jongere kinderen de ultraorthodoxe leef- en gedragsregels bijbrengen. Dit gebeurt via Koranonderwijs en lessen Arabisch. Voorzitter Talbi: „We willen de kinderen van het slechte afhouden en voorkomen dat ze afdwalen van het geloof.”
De stichting heeft bij de Belastingdienst een verzoek ingediend om te worden aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) zodat fiscaal voordeel kan worden genoten.
Zo hoeft een ANBI geen successierecht of schenkingsrecht te betalen over erfenissen en schenkingen en donateurs kunnen giften van de belasting aftrekken. Opvallend is dat de penningmeester van de stichting als ICT-expert werkzaam blijkt te zijn bij ING Bank.
Talbi staat nog steeds achter Fawaz, ondanks de kritiek uit de Marokkaanse gemeenschap op de Haagse imam. Fawaz, die eerder Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali en Ehsan Jami verketterde, kwam onlangs in opspraak door een felle aanval op stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch van AmsterdamSlotervaart.

bron:http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2 ... 0_3_87.php

Tja................wanneer word deze man eens gestopt?
-----------------------------------------
Maar waarom zullen we de redding buiten onszelf zoeken als we de oneindige geest in ons hebben.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

De indoctrinatie van de Islam begint al op vroege leeftijd. De jeugd is de toekomst zullen ze wel denken. :(
mymoon
Berichten: 131
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 2:13 pm

Bericht door mymoon »

Ja zo'n indoktrinatie vanaf jonge leeftijd was bij de Nazis ook heel gewoon. Als ze niet jong genoeg waren, was er "gevaar" van zelfdenken en zo zouden ze vragen kunnen stellen.

Ik begrjip die Fawaz wel. Hoe jonger, hoe minder lastige vragen.
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Dan is de vraag:

Waarom gaan kinderen naar school?

Andwoord: Natuurlijk om onderwijs te volgen.

En de lessen van Imaan scheick Fawaz zijn schitterend. Maar mensen die afgunst en jaloerzie dragen kunnen daar natuurlijk niet tegen.
Met begrip dat ik natuurlijk geen nieuws lees en volg omdat ik niks vertrouw behalve het woord van Allah(sbht) en zijn boodschapper.
Wil ik zeggen dat het salafisme niks anders betekent dan Voorbeelden.
Deze achterlijke domme uitspraak: radicale stroming die bekendstaat als het salafisme slaat dus werkelijk nergens op.

Salaaf u salihien is het volgen van:
(1) Qor-aan,
(2) Soennah
(3) het volgen van de Salaf as-Saalih (vrome voorgangers).

Dus wie beweert dat hij de Koran en de Soennah volgt en hij volgt niet de Salaf as-Saalih, en hij drukt zowel in woorden als daden uit: 'Zij (de Metgezellen) zijn mannen en wij zijn ook mannen (in de zin van gelijk aan elkaar zijn), dan is deze persoon misleid en in dwaling

Aangezien de profeet(vzmh) heeft gezegd:

De beste van de mensheid is mijn generatie, dan die na hen komen, dan die na hen komen.

Alle lof zij Allah(sbht) en vrede en zegeningen zij met zijn Profeet en metgezellen en de vrome volgelingen tot de dag des oordeels.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

islaminside20,

Simpele vraag:
Is de Koran het direkte, gedicteerde, woord van God,
geldig voor alle tijden, onveranderlijk en nooit gewijzigd?

Simpele vraag 2:
Is Mohammad het absolute rolmodel voor alle tijden?


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Jij vindt het belangrijk dat kinderen ( lees jongens) leren dat hun broek niet te lang mag zijn, dat ze vrouwen geen hand mogen schudden, dat ze slechts horen te volgen en te gehoorzamen, en niet zelf nadenken, en zeker niet filosoferen, maar alleen maar kijken naar wat de profeet gezegd en gedaan heeft, of de oordelen van grote islamitische “geleerden “volgen?
Dus dat betekend bijvoorbeeld niet stemmen, want de profeet die stemde ook niet. Nou is dat nog het minst erg, want het kan mij geen klap schelen of een moslim wel of niet stemt, en een broek op zijn enkels draagt, want als men voor gek wil lopen dan moet men dat doen, maar als deze scheick Fawaz deze kinderen ook nog eens gaat leren dat je rustig ongelovige kanker mag toewensen, of dood mag wensen, of ongeneeslijke ziektes en onvruchtbaarheid toe mag wensen, dan wordt het toch wel een beetje problematisch.

Wij in Nederland hebben geen behoefte aan kinderen die leren te haten. Wij hebben behoefte aan kinderen die naar een gewone school gaan, en zich ontwikkelen zodat ze later een steentje kunnen bijdragen aan deze maatschappij.
Nederland begint door en door verrot te raken, en dat komt niet door wat kinderen op een middelbare school of universiteit leren, maar dat komt door wat ze leren via Koranonderwijs van dhr Fawaz.
Een iedereen die het salafisme volgt behoort naar Saudi Arabie te gaan, en daar mogen ze zijn wie ze willen, maar wij willen ze hier niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Webmaster NRP
Berichten: 130
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 3:26 am
Contacteer:

Mohamed Talbi van de stichting Al-Ichlaas

Bericht door Webmaster NRP »

Mohamed Talbi van de stichting Al-Ichlaas is tevens raadslid voor de PvdA in Rotterdam: http://www.pvdarotterdam.nl/wieiswie_persoonlijk/299
Nieuw Religieus Peil:
peilt onvrijheid en onverdraagzaamheid
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

De beste van de mensheid is mijn generatie, dan die na hen komen, dan die na hen komen.
Hoe kan dit?
De dwang in Islam maakt evolutie naar beter onmogelijk. In Islam is geen geloof aanwezig, enkel dwang om te doen wat diegene voor jou deed. Exact hetzelfde.

Mohammed was een pedofiel, massamoordenaar, rover, sexmaniak...
De enige plaats waar zoiemand thuishoort is de gevangenis.
Velen die in deze maatschappij zijn rolmodel volgen zitten daar ook.
Beste van de mensheid zeg je? Het schuim, dat je afschept en wegsmijt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Ariel schreef:Jij vindt het belangrijk dat kinderen ( lees jongens) leren dat hun broek niet te lang mag zijn, dat ze vrouwen geen hand mogen schudden, dat ze slechts horen te volgen en te gehoorzamen, en niet zelf nadenken, en zeker niet filosoferen, maar alleen maar kijken naar wat de profeet gezegd en gedaan heeft, of de oordelen van grote islamitische “geleerden “volgen?
Dus dat betekend bijvoorbeeld niet stemmen, want de profeet die stemde ook niet. Nou is dat nog het minst erg, want het kan mij geen klap schelen of een moslim wel of niet stemt, en een broek op zijn enkels draagt, want als men voor gek wil lopen dan moet men dat doen, maar als deze scheick Fawaz deze kinderen ook nog eens gaat leren dat je rustig ongelovige kanker mag toewensen, of dood mag wensen, of ongeneeslijke ziektes en onvruchtbaarheid toe mag wensen, dan wordt het toch wel een beetje problematisch.

Wij in Nederland hebben geen behoefte aan kinderen die leren te haten. Wij hebben behoefte aan kinderen die naar een gewone school gaan, en zich ontwikkelen zodat ze later een steentje kunnen bijdragen aan deze maatschappij.
Nederland begint door en door verrot te raken, en dat komt niet door wat kinderen op een middelbare school of universiteit leren, maar dat komt door wat ze leren via Koranonderwijs van dhr Fawaz.
Een iedereen die het salafisme volgt behoort naar Saudi Arabie te gaan, en daar mogen ze zijn wie ze willen, maar wij willen ze hier niet.
....dus met andere woorden: blijf van onze kinderen af en OPKRASSEN NU. :evil:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

islaminside20,

Simpele vraag:
Is de Koran het direkte, gedicteerde, woord van God,
geldig voor alle tijden, onveranderlijk en nooit gewijzigd?

JA
Simpele vraag 2:
Is Mohammad het absolute rolmodel voor alle tijden?
Ja

Moet ik ook zeggen waarom of niet??
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

islaminside20 schreef:
islaminside20,

Simpele vraag:
Is de Koran het direkte, gedicteerde, woord van God,
geldig voor alle tijden, onveranderlijk en nooit gewijzigd?

JA
Simpele vraag 2:
Is Mohammad het absolute rolmodel voor alle tijden?
Ja

Moet ik ook zeggen waarom of niet??
De koran is het woord van de DUIVEL.
Yeshua Gods Zoon is het levende Woord. Joh1:1-3
En de bijbel is de geschreven Woord Gods door de H Geest geinspireerd.

En Moke een rolmodel, een sexverslaafde, een pedofiel ?
Man, sorry maar pak uw valies en kras op hier uit dit land.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Man, sorry maar pak uw valies en kras op hier uit dit land.
...en neem liefst zoveel mogelijk gelijkgestemden met je mee naar verweggistan...


Hartgrondig mee eens...de uitspraak *genoeg is genoeg* moet zijn *teveel is teveel*.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

islaminside20 schreef:
islaminside20,

Simpele vraag:
Is de Koran het direkte, gedicteerde, woord van God,
geldig voor alle tijden, onveranderlijk en nooit gewijzigd?

JA
Simpele vraag 2:
Is Mohammad het absolute rolmodel voor alle tijden?
Ja

Moet ik ook zeggen waarom of niet??
Er zijn werkelijk geen grenzen aan jullie schaamteloosheid...en dan nog steeds afvragen waarom wij dat zootje ongeregeld hier niet willen!

Ik sterf liever rechtopstaand dan te moeten leven op mijn knieën!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Jij vindt het belangrijk dat kinderen ( lees jongens) leren dat hun broek niet te lang mag zijn, dat ze vrouwen geen hand mogen schudden, dat ze slechts horen te volgen en te gehoorzamen, en niet zelf nadenken, en zeker niet filosoferen, maar alleen maar kijken naar wat de profeet gezegd en gedaan heeft, of de oordelen van grote islamitische “geleerden “volgen?
U zegt wat ik vindt" Glorie zij Allah(sbht). Het zou voor mij veel beter zijn als ik zelf zeg wat ik vind. Wat de islam ons leert is meer dan wat je hier boven heb aangehaald. Dit zijn maar subonderwerpen, Kleine zaken die met kleine waarde meetellen in de zaken van Imaam.
Als je de islamitische wetenschapen zou hebben gelezen dan zou je weten dat er meer dan 70 wegen van imaam zijn.
En dat het opruimen van vuil op straat ook telt tot goede daden.Net zoals het niet geven van een hand aan een vrouw of een broek aantrekken die niet ondre je enkels is.
Als we praten over de belangrijkste zaken dan is het namelijk het volgende:

Het geloven in god
In zijn boodschappers
In zijn engelen
In zijn boeken
In zijn lotsbestemming
En de dag des oordeels

Dit zijn de belangrijkste zaken als je hierin gelooft dan kan jezelf moslim noemen. Je hebt nog meer dan 70 maar als je aan deze 6 houdt dan hou je ook aan de rest, Zo simpel is de islam.

En nu jou vraag beantwoorden. Iemand die tot ahlo sounnah behoort volgt de bewijzen en aan de hand van de wijzen. Hij zal zich niet mengen in filosofische discussies die nergens op gebaseerdt zijn.Ahlu-sunna praat aan de hand van de wijzen. Niet aan de hand van valse verlangens als iemand van Ahlu-sunna wat zegt dan zegt hij daarna de profeet(Vzmh) heeft gezegd....... , of Allah(Sbht) zegt:... . En zo zie je dat andere groeperingen hele teksten voordragen maar geen enkele keer zeggen de profeet(vzmh) zegt ....... of Allah(sbht) zegt: ...... . Ahlu-sunna zullen bij elke punt zeggen de profeet(Vzmh) zegt........ en Allah(Sbht) zegt....... . Ahlu-sunna bestrijdt Bida'ah(innovatie's). Ahlu sunna zegt neem het geloof aan net zoals de profeet(Vzmh) het geloof aan ons heeft overgedragen ( salaf u salihien). En daarom als iemand staat om een daad van aanbidding te verrichten dan zeg ik tegen hem luister niet naar wat anderen zeggen. Maar ga opzoek naar overleveringen waarin de profeet(Vzmh) ons uitlegd hoe zo een daad van aanbidding tot uitvoer verricht dient te worden.
Zo gaat iemand die tot Ahlu-sunnah behoort tewerk. De Aqida van Ahlu-sunna kent een aantal opzienbaarende kenmerken, eigenschappen, die alleen voor deze aqida gelden en niet voorkomen bij de aqida van anderen. En dit vanwege het feit dat de Aqida van ahlu-sunna afkomstig is van Allah(sbht). Het vloeit voort uit de openbaring van Allah(Sbht). Dus het kent een goddelijkebron. Terwijl anderen zich soms basseren op hun eigen meningen. Dan zeggen wij als het gaat om de Aqida om het credo die dient aangenomen te worden vanuit de openbaringen, vanuit de zuivere bron (Kitaab wa Sunna).

En Allah(sbht) zegt in de koran: Voer met de koran een grote strijdt tegen de ongelovigen.
Dus dat betekend bijvoorbeeld niet stemmen, want de profeet die stemde ook niet. Nou is dat nog het minst erg, want het kan mij geen klap schelen of een moslim wel of niet stemt, en een broek op zijn enkels draagt, want als men voor gek wil lopen dan moet men dat doen, maar als deze scheick Fawaz deze kinderen ook nog eens gaat leren dat je rustig ongelovige kanker mag toewensen, of dood mag wensen, of ongeneeslijke ziektes en onvruchtbaarheid toe mag wensen, dan wordt het toch wel een beetje problematisch.

Als ik je eerlijk zeg Ariel, vindt ik het ook erg om mensen iets toe te wensen. Daarom zal ik dat als persoon ook nooit doen. Want hoe zou je het zelf vinden om zoiets te krijgen. Niet prettig dat weet ik zeker. Ik zoek mijn toevlucht bij Allah(bht). Als er zich iets voordoet dan zal er geoordeelt worden volgens de koran en de sounnah. Dus stemmen zijn er niet nodig. Wij volgen de koran en de sounnah en geen mensen en dus ook niet de meerderheid. De profeet(vzmh) had op het begin ook geen aanhangers, geen stemmers.
Wij in Nederland hebben geen behoefte aan kinderen die leren te haten. Wij hebben behoefte aan kinderen die naar een gewone school gaan, en zich ontwikkelen zodat ze later een steentje kunnen bijdragen aan deze maatschappij.
Het is verboden om in de islam te haten. De profeet(vzmh) heeft gezegd: degene die zijn woede onderdrukt zijn bestemming is het paradijs. Mensen die haten doen dat vanwege afgunst en jaloerzie. Het is echter verboden voor een moslim om jaloers of afgunst te hebben.
De islam leert ons om rechtvaardig en eerlijk te zijn jegens iedereen. Leert ons om kennis op te doen en leert ons om van elkaar te houden.
Nederland begint door en door verrot te raken, en dat komt niet door wat kinderen op een middelbare school of universiteit leren, maar dat komt door wat ze leren via Koranonderwijs van dhr Fawaz.
Een iedereen die het salafisme volgt behoort naar Saudi Arabie te gaan, en daar mogen ze zijn wie ze willen, maar wij willen ze hier niet.
Ik probeer ook de salaf te volgen. Oh dan moet ik ook terug. Maar dan moeten er een heleboel uit mij buurt terug??
Ariel weet je wel wat salaaf u salihien betekent. Dit betekent het volgen van iets wat NOOIT dwaalt. De benaming Salafi geldt voor iemand die zichzelf oprecht aansluit bij de Salaf. Deze verbinding is niet tot een willekeurig individu of groep mensen. Het is een aansluiting bij dat wat nooit zal afdwalen - de leiding van Mohammed (saws), zijn metgezellen en hun oprechte volgelingen. Salafiyyah (de Salafi Da’wah) is niet het blindelings volgen van een speciale scheich of imaam. Het betekent vasthouden aan de Qoraan en de Soennah zoals het begrepen en gezamenlijk gepraktizeerd werd door Salaf oes Salih. Een ware Salafi houdt vast aan Tawhied (de Eenheid van Allah), doet alle daden van aanbidding voor Allah alleen; in smeekgebeden, bij het vragen om hulp, in het zoeken naar bescherming in tijden van gemak en moeilijkheden, bij offeren, bij het afleggen van geloften, in angst en hoop en totaal vertrouwen, enz. Een ware Salafi streeft er naar, met al zijn vermogens, shirk (afgoderij) te verwijderen. Hij weet dat overwinnen niet mogelijk is zonder waar Tawhied en dat shirk niet bestreden kan worden met hetzelfde (dit betekent met een andere vorm van shirk). Een ware Salafi houdt vast aan de Soennah van de profeet (saws) en van zijn metgezellen na hem (saws).

De vragen die je me stelt vragen veel uitleg. Liefst 1 vraag per keer.

MVG
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Beyond salvation :roll:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Het is verboden om in de islam te haten.
Uit welke Arabische vertaling komt dit?
De regels van Islam is zijn een vorm van haat. Tegen het individu en tegen het leven zelf.
Geestdood is erger dan dood. Islam draait volledig om het doden van de menselijke geest. De ergste dwaling die er kan zijn.

Een dode geest kan niet geloven. Net zo min een robot.
Laatst gewijzigd door BFA op do mei 01, 2008 10:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

De koran is het woord van de DUIVEL.
Het Boek dat Wij aan u hebben geopenbaard is vol van zegeningen, laat hen dus over zijn verzen nadenken en laat de verstandigen er lering uit trekken." ( Surah 38 : Ayah 29)

Jij bent duidelijk niet verstandigt zegt Mijn heer. Dus zal ik me mond houden anders wordt ik zo dadelijk ook nog een mongool. Wat ik niet wil.
Yeshua Gods Zoon is het levende Woord. Joh1:1-3
God heeft geen zoon. Verheven is Allah(sbht) boven dit soort zaken.

Want alzo zegt de HEERE, Die de hemelen geschapen heeft, Die God, Die de aarde geformeerd, en Die ze gemaakt heeft; Hij heeft ze bevestigd, Hij heeft ze niet geschapen, dat zij ledig zijn zou, maar heeft ze geformeerd, opdat men daarin wonen zou: Ik ben de HEERE, en niemand meer. Jesaja 45: 18

Pure Tawhied er is geen god behalve Allah en niemand is gelijk aan hem zelfs Jezus(vzmh) niet, de engelen niet, de mensen niet, niemand .

Zeg: "God is de Enige.
God is zichzelf-genoeg, Eeuwig.
Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."

verder van Jesaja 45

19 Ik heb niet in het verborgene gesproken, in een donkere plaats der aarde; Ik heb tot het zaad van Jakob niet gezegd: Zoekt Mij te vergeefs; Ik ben de HEERE, Die gerechtigheid spreekt, Die rechtmatige dingen verkondigt.

20 Verzamelt u, en komt, treedt hier toe samen, gijlieden, die van de heidenen ontkomen zijt! Zij weten niets, die hun houten gesneden beelden dragen, en een god aanbidden, die niet verlossen kan.

21 Verkondigt en treedt hier toe, ja, beraadslaagt samen: wie heeft dat laten horen van ouds her? Wie heeft dat van toen af verkondigd? Ben Ik het niet, de HEERE? en er is geen God meer behalve Mij, een rechtvaardig God, en een Heiland, niemand is er dan Ik.

22 Wendt U naar Mij toe, wordt behouden, alle gij einden der aarde! want Ik ben God, en niemand meer.

23 Ik heb gezworen bij Mijzelven, er is een woord der gerechtigheid uit Mijn mond gegaan, en het zal niet wederkeren: dat Mij alle knie zal gebogen worden, alle tong Mij zal zweren.

24 Men zal van Mij zeggen: Gewisselijk, in den HEERE zijn gerechtigheden en sterkte; tot Hem zal men komen; maar zij zullen beschaamd worden allen, die tegen Hem ontstoken zijn.

25 Maar in den HEERE zullen gerechtvaardigd worden en zich beroemen, het ganse zaad van Israël.

Allah is de allerhoogste er is geen god behalve hij en mohammed is zijn dienaar en boodschapper .


Met vriendelijke groeten islaminside,
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Allah is de allerhoogste er is geen god behalve hij en mohammed is zijn dienaar en boodschapper .
Er is geen God behalve hij.
In deze zin zit alle haat van Islam, tegenover wat anders is, samengavat.
Mohammed is een pedofeet en een moordenaar.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Uit welke Arabische vertaling komt dit?
De regels van Islam is zijn een vorm van haat. Tegen het individu en tegen het leven zelf.
Geestdood is erger dan dood..
Sinsdien ik de minimale kennis bezat maakte ik me geen zorgen om dingen. De islam gaf me alle geluk en rust die ik nodig had en nog steeds heb. Sommige mensen gaan dood om wereldse zaken. Voor mij is dit leven niks anders dan een klok. Daarom hoor ik ook mijn hart steeds tikken.

Ik zal het in 1 zin heel duidelijk zeggen en daarna geef ik de uitleg.

Als volgt: God Heeft De Mensen En De Djins Alleen Geschapen Om Hem Te Aanbidden. En de rest is ondergeschikt aan dit doel.

Jij leeft voor jou salaris, ik leef voor goede daden.
Jij leeft om jezelf te vermaken, ik leef om elkaar te beschermen.
Jji leeft voor lust en genot ik leef voor recht en eerijkheid

Iemand heeft op het begin geld uitgevonden. Mensen vermoorden elkaar om geld. Iemand heeft goud ontdekt, mensen vermoorden elkaar om goud. Ik heb mij geloof gevonden en ondtdekt en indien dat nodig is vecht ik ervoor. Ik wil dat niemand dit van mij afpakt. Dit is mij leven en mij weg. Roep ik in wijsheid dat dit de enige weg is naar verlossing.
Wil je weten dat ik mij kennis deel vraag maar.

Vrede zij met de rechtvaardigen.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Er is geen God behalve hij.
Behalve de almachtige , De Alwijze, De Allerhoogste, De meest Barmhartige, Het Licht, De Liefderijke, De Geweldige, De Meest Berouwaanvaarde, De Verhevene, De Heerser, De Meester, De koning, Mijn heer en de heer van de wereldbewoners en alles wat er om heen is.
In deze zin zit alle haat van Islam, tegenover wat anders is, samengavat.
Deze zin klopt niet. Niet met de context en gewoon ook niet. Islam betekent onderwerpen aan de wil van Allah(sbht). In het woord Islam zit ook het woord salaam in. Wat vrede betekent.
De islam betekent: Zonder Dwang Overgeven Aan de Wil van God.
En als het met dwang gebeurt dan is het verboden aangezien Allah(sbht) het volgende zegt: Er is geen dwang in de godsdienst.

Correctie je bedoelt:
BFA is een pedofeet en een moordenaar.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

islaminside20 schreef:
De koran is het woord van de DUIVEL.
Het Boek dat Wij aan u hebben geopenbaard is vol van zegeningen, laat hen dus over zijn verzen nadenken en laat de verstandigen er lering uit trekken." ( Surah 38 : Ayah 29)

Jij bent duidelijk niet verstandigt zegt Mijn heer. Dus zal ik me mond houden anders wordt ik zo dadelijk ook nog een mongool. Wat ik niet wil.
Yeshua Gods Zoon is het levende Woord. Joh1:1-3
God heeft geen zoon. Verheven is Allah(sbht) boven dit soort zaken.

Want alzo zegt de HEERE, Die de hemelen geschapen heeft, Die God, Die de aarde geformeerd, en Die ze gemaakt heeft; Hij heeft ze bevestigd, Hij heeft ze niet geschapen, dat zij ledig zijn zou, maar heeft ze geformeerd, opdat men daarin wonen zou: Ik ben de HEERE, en niemand meer. Jesaja 45: 18

Pure Tawhied er is geen god behalve Allah en niemand is gelijk aan hem zelfs Jezus(vzmh) niet, de engelen niet, de mensen niet, niemand .






Met vriendelijke groeten islaminside,
Ge zoudt u wel eens behoorlijk kunnen vergissen en zekers m.bt. de eeuwigheid. Hier een verslag van een gesprek dat ik jaren geleden met een moslim had.

Moslim sprakeloos

Ooit jaren geleden heeft een marrokaanse moslim mij gelijk gegeven. Hij was sprakeloos.
Het gesprek ging tuurlijk of Jezus Gods Zoon is. En zoals we weten zeggen ze dat Jezus ook een islamprofeet is onder de naam isa. Maar klopt dit met de feiten??

Duidelijk niet want, zei ik, als Hij dat werkelijk is zoals moslims zeggen en hem erkennen als een groot profeet klopt er wat niet.
Dan is Hij een leugenaar want de feiten zeggen dat Jezus zichzelf voor Gods Zoon uitgaf. Het zijn niet de christenen die van Hem Gods Zoon maakten, nee Hij zei het zelf. Joh9: 35-38.
Laten we aannemen dat dit objectief niet waar zou zijn, dan is Jezus of een oplichter, of heeft godsdienstwaanzin enz.. Dan moeten moslims consequent zijn en iemand die dergelijke leugens over zichzelf zegt en dan nog wil dat anderen in Hem gaan vertrouwen, ook niet als een groot profeet zien. Zo iemand erken ik niet als profeet.
Of Jezus moet ge op grond hiervan afwijzen, of het is wel waar wat Hij zegt. Dan is Hij inderdaad Koning, Profeet, Hogepriester en Gods Zoon. Maar ge kunt Hem niet als Profeet erkennen en afwijzen als Gods Zoon, gesteld dat Hij echt niet Gods Zoon zou zijn. Dan is Hij ook geen groot profeet e.d.

De moslim had heel goed staan luisteren en zweeg seconden toen ik klaar was. En hij antwoordde: vous avez raison, ge hebt gelijk. Want het ging in het frans. Hij stond op en vertrok. Ik denk dat hij ooit later tot inzicht is gekomen.
En het ging me ook niet om het gelijk, maar om hun op de inconsequentie van hun stelling te wijzen en dat ze er zelf over gaan denken. Bij deze man is die avond de knop omgedraaaid en ik ben overtuigd dat hij oprecht was in zijn reactie. Hij was echt ffkes sprakeloos voor hij antwoorde. Ik heb hem nooit meer terug gezien maar God kent zijn weg en heeft die vanaf dan in Zijn hand genomen om die man naar de vrijheid te brengen. Daar ben ik tot vandaag nog overtuigd van. Zodat hij ooit mag weten dat Jezus de Weg, de Waarheid en het Leven is. En de karikatuur isa mag weggooien.

8) En over het begrip God is ook heel wat misverstand.

Studie: Begrip God en Drie-éénheid

Dit begrip geeft nogal al wat verwarring. Het begrip “God”is niet de eigen-naam van iemand. Het is een taalkundig grammaticale soortnaam dat aanduidt: het gaat over het Opperwezen, wat of wie aanbidding toekomt.
Webster woordenboek definitie is: Elk van een categorie wezens, die men zich als onsterfelijk voorstelt, (2) mannelijke godheid (3) afgod of idool (4) een verafgood ding of persoon, (5) de Schepper van universum. Maar wie stellen we ons nu als zodanig voor en komt die aan bidding boven alles?

De ware God, wie aanbidding cq verering toekomt, heeft Zich aan de mens bekend gemaakt, nadat deze zcch ven Hem had gekeerd. Wie is nu deze God? De God die zich aan Abraham, Isaak en Jacob heeft voorgesteld, bekend gemaakt. Die God is persoonlijk en vormt een drie-éénheid. Dat is niet hetzelde als 3 goden, of 3 diverse verschijningsvormen van één God.
Drie-enig wil zeggen: 3 personen en toch één wezen, één natuur, één in identiteit.
Het één zijn van God is geen getalsmatige één, geen numerieke één, maar een idetitieits eenheid.
In de franse vertaling staat het juist weergegeven uit de griekse grondtekst: Hoor Israël onze Goden (Elohim) zijn Uniek., dwz enig in hun soort.
Wezen of identiteit heeft te maken met “wat” iemand is, persoon heeft te maken met “wie” iemand is. Wezen duidt op de hoedanigheid van iemand ongeacht met hoe velen ze zijn.
Het wezen, het zijn van God, het Opperwezen omvat drie personen: Vader, Zoon en H Geest. Vergelijk het met een één-ei drieling: drie onafhankelijke personen en toch wezens identitiek.
De éénheid, het één-zijn ligt in hun identiteit, niet in hun aantal.

De volgende vergelijking kan het verduidelijken. Op de zaak hebben we een directie. Die bestaat uit : algem directeur, techn directeur en econom directeur. Ze zijn met drie man, drie directeurs en toch is er maar één directie. We spreken niet van drie directies, maar toch zijn die 3 personen evenveel waard in gezag en functie enz.: ze zijn alle drie directeur.
Er is één directie omvattende 3 personen.
Zo analoog is de vergelijking in er is één God (directie) die bestaat uit drie personen: de Vader, de Zoon en de H Geest. Drie afzonderlijke personen die samen een éénheid vormen. We spreken niet van drie goden. Christenen geloven in één God of beter is eigenlijk te zeggen: één Godheid omvattende drie Goddelijke personen.

Door een foute uitleg komen moslims ertoe te denken dat we in drie goden geloven. En die fout komt van mohammed zelf. Geen enkel christen gelooft zoals de moslim veronderstelt dat christenen geloven: drie goden ttz Jezus , Maria en God.
Het Zoon zijn is iets geestelijk, drukt een relatie tussen 2 personen. Jezus is de eeuwige Zoon van de Vader, die er altijd geweest is. Maria is moeder van de menselijke hoedanigheid van Jezus, niet van zijn Goddelijke wezen.
Jezus Christus is een persoon met 2 naturen: Goddelijk en menselijk. Is dit zo vreemd te geloven, te aanvaarden. Zelfs de oude grieken geloofden dat dit kon en dan nog wel in relatie tot hun afgoden.

Hand14: Paulus en Barnabas in Lystra
8 In Lystra zat een man op straat die geen kracht in zijn voeten had; hij was al sinds zijn geboorte verlamd en had nooit kunnen lopen. 9 Toen deze man naar een toespraak van Paulus luisterde, keek Paulus hem strak aan en zag dat hij geloofde dat hij genezen kon worden. 10 Daarom riep hij hem toe: ‘Kom overeind en ga op uw benen staan!’ De man sprong op en begon te lopen. 11 Toen de mensen zagen wat Paulus had gedaan, verhieven zij hun stem en ze zeiden in het Lykaonisch: ‘De goden zijn in mensengedaante naar ons afgedaald!’ 12 Ze noemden Barnabas Zeus en Paulus Hermes, omdat hij de woordvoerder was.


Dus waarom zou de ware God niet in mensengedaante onder ons komen leven. En dat is juist wat Hij deed in Jezus Christus, God in mensengedaante.
En dat niet door zoals de moslims wijsgemaakt is.
Ook in de Islam heeft men het verhaal van de maagdelijke geboorte van Yeshua behoorlijk verdraaid. Volgens de Surat Maryam in de Qur’an [koran] kwam de engel Jibril [Gabriël] niet alleen als boodschapper bij Maryam [Maria], maar fungeerde tevens als verwekker van Isa [Jezus]. Zo kunnen we in de Sura 19:16-22 lezen: "En vermeld in het boek Maryam: Toen zij zich van haar familie terugtrok naar een oostelijke plaats en een afscherming tegen hen maakte, toen zonden Wij Onze geest [engel] naar haar en hij deed zich aan haar voor als een goedgevormd mens. Zij zei: ‘Ik zoek bij de Erbarmer bescherming tegen jou, als jij godvrezend bent’. Hij zei: ‘Maar Ik ben de gezant van jouw Heer om jou een reine jongen te schenken’. Zij zei: ‘Hoe zou ik een jongen krijgen, terwijl geen mens mij aangeraakt heeft, en ik ben geen onkuise vrouw’. Hij zei: ‘Zo is het. Jouw Heer heeft gezegd: ‘Het is voor Mij gemakkelijk. En het is opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken en uit barmhartigheid van Ons. En het is een beslissing die gevallen is’. Dus werd zij zwanger van hem en trok zich met hem terug naar een afgelegen plaats." Dat de engel Isa [Jezus] verwekt zou hebben en Maryam [Maria] dus niet door de Heilige Geest overschaduwd zou zijn, zoals wél in de Bijbel staat, wordt nog eens extra benadrukt in vers 34 van Sura 19: "Dat is Isa, de zoon van Maryam, het woord van de waarheid waaraan zij twijfelen. Allah is niet zo dat Hij zich een kind neemt..." In Sura 4:171b vinden wij een uitspraak met dezelfde strekking: "Immers Allah is een enig god; ver is het van Zijn lofprijzing dat Hij kinderen zou hebben". Nog feller gaat de schrijver van de Qur’an in Sura 9:30 te keer: "En de christenen zeggen: ‘de Masih [Messias] is Allah’s Zoon.’ - Dat is wat zij zeggen met hun monden, in aanpassing van de woorden van hen, die in vroeger tijd ongelovig waren. Allah moge hen bestrijden! Hoezeer zijn zij in leugen verstrikt!" Evenals door sommige hedendaagse "christelijke" theologen, voornamelijk uit reformatorischen huize, ontkennen ook de Moslims in alle toonaarden de g’ddelijkheid van Isa [Jezus]: "Ongelovig waren waarlijk zij, die zeiden: Allah is de Masih" (Sura 5:17). "Immers de Masih Isa, zoon van Maryam is slechts de boodschapper van Allah" (Sura 4:171) "Ongelovig zijn zij die zeggen: Allah is de Masih, zoon van Maryam" (Sura 5:72). "De Masih, de zoon van Maryam, is alleen maar een gezant aan wie de andere gezanten zijn voorafgegaan" (Sura 5:75). Gelukkig mogen wij in de Injel, zoals de Moslims het Nieuwe Testament noemen, precies het tegenovergestelde lezen, wetende dat wij het hier met G’ds Woord, dat waar is, te maken hebben: "Doch wij weten, dat de Zoon van G’d gekomen is en ons inzicht gegeven heeft om de Waarachtige te kennen; en wij zijn in de Waarachtige, in Zijn Zoon Jezus Christus. Dit is de waarachtige G’d en het eeuwige leven" (1 Johannes 5:20). "Simon Petrus, een dienstknecht en apostel van Jezus Christus, aan hen, die een even kostbaar geloof als wij hebben verkregen door de gerechtigheid van onze G’d en Heiland, Jezus Christus" (2 Petrus 1:1). "Jezus kwam, terwijl de deuren gesloten waren, en Hij stond in hun midden en zeide: Vrede zij u! Daarna zeide Hij tot Tomas: Breng uw vinger hier en zie Mijn handen en breng uw hand en steek die in mijn zijde, en wees niet ongelovig, maar gelovig. Tomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Here en mijn G’d! Jezus zeide tot hem: Omdat gij Mij gezien hebt, hebt gij geloofd? Zalig zij, die niet gezien hebben en toch geloven." (Johannes 20:28).
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik ben het helemaal met je eens dat deze bijzaken futiliteiten zijn.
Het maakt mij inderdaad niet uit of bijvoorbeeld een salafist naar muziek mag luisteren of niet. Dat kan en zal ons niet schaden. Men moet ook zelf weten of men rituelen wil volgen of niet.
Maar hoe denk je over dit probleem. Haten omwille van Allah.
Allah heeft de oorlog verklaard aan de vijanden van Allah. Laten we even eerlijk zijn islaminside.
Is het niet zo dat alle ongelovige vijanden van Allah zijn ? Dat een ieder die niet Allah aanhangt een vijand van Allah is? En dat de oprechte liefde voor Allah betekent dat moslims Allah´s vijanden moeten haten , en ze moeten zien als jullie vijand ?
Is het niet zo dat er twee soorten haat zijn ? Innerlijk en uiterlijke haat? En dat je hart bij deze innerlijke haat bijna moet overlopen als je vijanden voor je hebt die Allah´s naam verdoezelen? En dat jij je uiterlijke haat ook mag tonen als je een vijand van Allah voor je hebt ? Een die spot met Allah en zijn boodschapper, een die de strijd met jou aan gaat? Wees eens eerlijk Islaminside…
Als een ongelovige geen strijd aangaat met Allah en de profeet, dan moet je haten, maar verder dit mens met rust laten, en ze rechtvaardig behandelen, maar zodra iemand openlijk de strijd aangaat, dan mag een Moslim actie ondernemen.

Haten omwille van Allah… Bestaat dat islaminside ?

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

islaminside20 schreef:
Jij leeft voor jou salaris, ik leef voor goede daden.
.

Van goede daden alleen kan men niet eten islaminside, er zal ook gewerkt moeten worden, want anders heb je geen geld om te leven.
Of ben jij van mening dat de Nederlandse staat je maar moet onderhouden?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Mooie verhaal Strophke ik heb ook nog een paar duizend filosofische verhaaltjes, voor je als je wilt.
Sorry' als ik hard ben maar je kent vast tegen kritiek.
Ten eerst het kan me niets schelen tegen wie je gediscuseerdt hebt. Ik ken die persoon geeneens en ik weet al helemaal niet of hij verstand heeft van de Aqida van Ahloe-sounnah. Ten tweede als je wilt discussieren over wie God is dan moet je een discussie met mij aangaan, meschien als je wint wat ik nu al weet dat het toch niet zal gebeuren dan geef ik je gelijk.

Punt 3 een 14 jarige Christen jongen "Henry" bekeerdt zich tot de islam:
http://www.youtube.com/watch?v=Mjw3eojQ ... re=related

Net meschien zoals jou Marokkaanse vriendje die bekeerdt is tot de Christendom. Dit heeft allemaal met Kader(lotsbestemming) te maken.
En dit behoort tot de 6 tekens van Imaam. God leidt daarom wie hij wil.

Verder op de vraag discussie over wie God is.
Dan stel ik jou de volgende vraag: Jezus de zoon van maria een voor aan staande profeet. Die toegeschreven wordt aan zijn vrome deugzame en godvrezende moeder Maria. Een vrouw die verkozen is door Allah(sbht) boven alle vrouwen om de draagster te worden van de meest verbazingwekende dracht. Een vrouw die volgens onze profeet Mohammed (vzmh) de menselijke volmaking had bereikt .
Maria naar wie de aarsengel Gabriel(vzmh) is gekomen en in haar blies waarin zij zwanger raakte aan jezus (vzmh). En opzicht is dit niet vreemd . Als wij bedenken dat god degene is die deze opdracht heeft gegeven . Hij is het die slecht wees hoeft te zegeen en het geschied.
En als deze wonderbaarlijke geboorte van Jezus(vzmh) aanleiding is voor sommige mensen om Jezus tot god of de zoon van god te bombarderen, dan is mijn inziens Adam (vzmh) een grotere god dan jezus(vzmh) . Aangezien hij uit geen vader en geen moeder is voortgekomen . En voeg Eva daar aan toe die enkel en alleen uit Adam (vzmh) is voortgekomen. En het wekt volgens mij meer verbazing op
waneer een vrouw uit een man komt dan een man uit een vrouw.

Maar Beste Stropke,

Het is niet nodig om in allerlei rare bochten te wringen en met de meest vreemde opmerkingen te komen . Om deze wonderbaarlijke geboorte van Jezus te verklaren . En zeg dat gene wat de moslim in zo een geval zouden zeggen nameijk :

Voorwaar Allah is tot alles in staat .

Hij hoeft slecht wees te zegen en het geschiedt.
wat het ook mag zijn , vandaar dat Allah zegt in surat het huis van imraan :

God zegt in die vers: Voorwaar de gelijkenis van de schepping van Jezus(vzmh) is bij Allah)sbht) de gelijkenis bij de schepping van Adam(vzmh).

Hij schiep hem uit aarde en zij vervolgens tot hem wees en hij was.
En gelet op het volgende gesprek dat plaats zal vinden tussen Allah(sbht)
En jezus (vzmh) op de dag des oordeels .
Een gesprek waarin het onschuld van deze achtbare profeet word bewezen.
En Hij dus Jezus(vzmh) zich vrijpleit van alle blaam die hem trof door toedoen van anderen.

God de heer der werelden zegt: En gedenk de dag waarop Allah zegt.
O Jezus zoon van Maria heb jij tegen de mensen gezegd neemt mij en mijn moeder tot 2 goden naast god.

Waarin jezus (vzmh) zegt: HEILIG bent u NOOIT zal ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb.
En indien ik dit had gezegd, dan had u dat zeker geweten.
U weet wat er in mij omgaat en ik weet niet wat er in u omgaat .
U bent getuige van alles.

Dit is de getuigenis van jezus (vzmh) op de dag des oordeels.

En even voor de duidelijkheid Stropke,

Een moslim kent de wonderen die aan jezus (vzmh) worden toegekendt, worden toegeschreven. Wonderen die natuurlijk afkomstig zijn van de heer. En die als ondersteuningen dienen voor zijn profeten .
Maar deze wonderen mogen geen aanleiding geven om 1 van deze profeten goddelijk te verklaren. GEEN 1 VAN HEN. Jezus (vzmh) is en blijft en dienaar van Allah (sbht). Weliswaar een uitverkorene een geliefde dienaar maar ZEKER GEEN GOD EN GEEN ZOON VAN GOD .
En het feit dat Jezus lazures en andere uit de dood opwekte is geen unieke gelegenheid. En dus mag dit niet als reden genoemd worden om Jezus te verafgoden. Niet alleen jezus (vzmh) is er in geslaagd om mensen uit de dood optwekken. Maar ook Alias en Elia zijn er in geslaagd dit wonder tot uitvoer te brengen. En mensen uit de dood op te weken zoals de bijbel ons leert. Dus de bijbel vertelt zelf dat ook andere profeten er in zijn geslaagd om mensen uit de dood optewekken. Dus waarom wordt het alleen in geval van jezus(Vzmh) als reden genoemd om hem tot god te verklaren .


En indien jij waarachtig bent Stropke leg me deze tekst uit de bijbel uit: Johannes 17 : 3

En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, den enigen waarachtigen God, en Jezus Christus, Dien Gij gezonden hebt

Als ik deze tekst lees en dan bedoel ik de hele hoofdstuk lees. Dan lees ik niets anders dan de ene waarachtige god en Jezus Christus die door God is gezonden.

MVG, Bye The Way Mohammedin wordt in de bijbel genoemd, Het originele griekste testament. Waarin staat Muhammedien. Wat betekent in het grieks de geprezene, de brenger en heeft meer vertalingen.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Beste Ariel,

Na het bezitten van kennis, zekerheid, acceptatie, inschikkelijkheid, oprechtheid en zuiverheid moet je ook houden van degenen waarvan Allah zegt dat je van ze moet houden. En ook degenen haten waarvan Allah zegt dat je ze moet haten. Allah zegt in de koran:

Onder de mensen zijn er, die voorwerpen van aanbidding buiten Allah nemen en ze liefhebben, zoals zij Allah behoren lief te hebben. Maar zij die geloven zijn sterker in hun liefde voor Allah. En als zij die overtreden (nu) de tijd kunnen zien wanneer zij de straf zullen zien, (dan zouden zij beseffen) dat alle macht aan Allah toebehoort en dat Allah streng is in het straffen. De koran 2:165

De Boodschapper Mohamed (Vzmh) zei ook: De krachtigste vorm van Imaan is van iemand te houden omwille van Allah en iemand te haten omwille van Allah.(Musnad Imaam Ahmad en Adab u-Suhbah)

Daarom moet je dus van de Moslims, de gelovigen en de mujahideen houden en de Kuffaar, Shaytaan, en alle andere ongelovigen haten. Zo niet, dan schend je een van de voorwaarden van Tawhied met als gevolg dat je een ongelovige zou kunnen worden. Maar Ariel ik wil je wel uitleg geven he' voordat je het strakt verkeerd gaat opvatten.
Jij bent ongelovig' Ik haat jou niet vanwege jou persoonlijkheid. Maar ik haat jou daden die tegenstrijdig zijn met de voorschriften van Allah(sbht). God heeft ons op de ze aarde twee wegen geschonken. Twee handen. Namelijk de rechterweg of de linkerweg. En heleboel mensen lopen daar tussen in. Sommige volgen de rechterweg en een heleboel de linkerweg. Ik haat de Saytan en iedereen die saytan volgt.( de satan is degene die het slechte in de harten van de mensen influistert (slechte gedachtens) die je weerhouden om god te gedenken. Die je zonden
laten begaan. Zodat je vervloekt wordt en uiteindelijk samen met de saytans het hellevuur zal binnen gaan. Dit klinkt heel raar als je het voor het eerst leest. Maar als je niet genoeg kennis erover hebt dan zal je het nooit begrijpen. God laat ons houden van mensen die de rechterweg volgen en ons laat haten wie de duivel aanbidt en wie ongehoorzaam is aan de voorschriften van Allah(sbht). Allah(sbht) roept ons daarom tot geduld en gebed. Voorwaar Allah is met de geduldigen.

Zoals in de koran staat over bijvoorbeeld. Ik ben moslim en me mijn ouders zijn zogenaamd ongelovig. Dan zegt Allah(sbht). Maar indien (uw ouders) trachten u iets met Mij te doen vereenzelvigen, waarvan gij geen kennis hebt, gehoorzaam hen niet. Doch leef met hen samen in de wereld op een behoorlijke wijze en volg de weg van hem die zich tot Mij richt. Dan zult gij tot Mij terugkeren en Ik zal u inlichten over hetgeen gij deedt. Leef met hen op een behoorlijke wijze en goede wijze. En zo horen de mensen met elkaar te leven. Daarom roept Allah(Sbht) op tot het tehuis van Vrede.

Met vriendelijke groeten.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Plaats reactie