Oproep tot meer vrede en respect

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Oproep tot meer vrede en respect

Bericht door Ariel »

15-05-08 Oproep tot meer vrede en respect


Tijdens de afsluiting van een driedaagse conferentie in Qatar, riepen de aanwezigen op om de sfeer in de wereld te verbeteren door middel van de dialoog. Volgens hun zal dit leiden tot meer vrede en respect. Dit meldde de Arabische nieuwszender Aljazeera op hun website.

De conferentie in Qatar werd voor de zesde keer georganiseerd door het ‘Internationale Doha Centrum voor Dialoog tussen Religies’ en vond plaats van 12 tot en met 14 mei. Deelnemers van de driedaagse conferentie benadrukten gisteren het belang van de dialoog op zowel lokaal, regionaal als internationaal niveau.

“De deelnemers zijn teleurgesteld in de personen die de vrijheid van meningsuiting misbruiken om religieuze symbolen en de vrede overal ter wereld te schenden”, meenden de deelnemers van de conferentie. De aanwezigen drongen er bij de regeringen en civiele organisaties op aan om samen te werken om de normen en waarden van verschillende religies en culturen te verspreiden. Op deze wijze willen zij proberen om ervoor te zorgen dat men respect krijgt voor religies.

Bij de debatten tijdens de conferentie verzocht Abdul-Rahman Abid, de secretaris-generaal van geleerden in Palestina, aandacht te schenken aan de kwestie van de dertienduizend Palestijnen die vastgehouden worden in Israëlische gevangenissen. Hij zei dat Palestina het enige land in de wereld is met een ministerie voor vluchtelingenzaken. Volgens hem heeft Israël sinds 1967 ongeveer 811.000 gevangen van de 4 miljoen inwoners uit de Palestijnse gebieden.

De Frans joodse rabbijn Michel Serfaty vroeg moslims om de ontwikkelingen met betrekking tot de tolerantie tussen het Vaticaan en het Jodendom goed te volgen. ” Over het algemeen hebben moslims een negatief beeld over joden. In plaats van eenzijdige informatie over te nemen, vraag ik moslims om ook andere bronnen te raadplegen.”

In totaal waren er 200 deelnemers met verschillende achtergronden bij de bijeenkomst aanwezig.
http://www.nioweb.nl/2008/05/15/oproep- ... n-respect/

“De deelnemers zijn teleurgesteld in de personen die de vrijheid van meningsuiting misbruiken om religieuze symbolen en de vrede overal ter wereld te schenden”, meenden de deelnemers van de conferentie.

Helemaal met eens..:rock: Kom op Moslims... respect.

Afbeelding

En nog meer respect.
Afbeelding

En nog wat respect voor de Thora.
Afbeelding

En als laatste nog wat respect voor het beeld van Maria.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

En respect voor atheisten
Ook voor: SEX DRUGS and ROCK & ROLL, it's all your brain and body needs.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Dit soort oproepen zijn geloofwaardiger als ze worden gedaan vanuit staten met vrijheid van religie.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Dit is het respect dat moslims tonen voor Joden.

http://www.youtube.com/watch?v=Kp9TOFhL7ss
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Verdorie!!!!!!! Nou ben ik dit soort respect nog vergeten. Hoe dom kan ik zijn.:oops:


Afbeelding

Respect....

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

SDX schreef:Dit is het respect dat moslims tonen voor Joden.

http://www.youtube.com/watch?v=Kp9TOFhL7ss

Ongelofelijk. Wat een haat zeg, en ze ontkennen het niet eens.
Die zwarte smurf aan het eind van het filmpje had beter haar mond kunnen houden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Die zwarte smurf aan het eind van het filmpje had beter haar mond kunnen houden.
:razz:
Ik heb bij dat filmpje een 'beetje' discussie gehad met een paar moslims, dit is mn laatse reactie:
Miemerke (1 week ago)
You can come up with anything you want, it wont make mo a better person, you wanna follow his example; go ahead. But this is not about mohamad, this is about the disrespect the 2 muslims show towards the Jewish girl, the lady in black, I can understand that, maybe this is the only time she can leave the house with permission of her husband, only to insult Jews, otherwise she'd have to stay home and cook for him.
:cool:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

SDX schreef:Dit is het respect dat moslims tonen voor Joden.

http://www.youtube.com/watch?v=Kp9TOFhL7ss
Dat verdienen de Joden, het as van het kwaad! Kwaad dien je met kwaad te bestrijden.

Oog om oog, tand om om tand? Waar kwam dat uit? Ochja, de Joodse Bijbel..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Jij bent echt niet normaal...ben je zóóó verschrikkelijk bang voor de hel dat je denkt goede punten te scoren bij je armzalige allah door je Jodenhaat zo tentoon te spreiden, het zal je niet helpen meis, jij gaat regelrecht naar de hel, jij zal eeuwig branden want je aanbid een duivel! HA :evil:
(sorry, kon het echt nie laten)
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Oog om oog, tand om om tand? Waar kwam dat uit? Ochja, de Joodse Bijbel..
Nou als de Joden oog om oog gaan afrekenen, dan staat Palestina nog wat de wachten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
SDX schreef:Dit is het respect dat moslims tonen voor Joden.

http://www.youtube.com/watch?v=Kp9TOFhL7ss
Dat verdienen de Joden, het as van het kwaad! Kwaad dien je met kwaad te bestrijden.

Oog om oog, tand om om tand? Waar kwam dat uit? Ochja, de Joodse Bijbel..
De Joden kennen geen "Bijbel", Chaimae.

Je bent duidelijk het kind van propaganda, Chaimae. Joden zijn mensen.

Om mensen te begrijpen moet je jezelf even in hun plaats stellen. Je bent geboren in een volk gehaat door al je buren. Je bent al meerdere keren brutaal aangevallen door je buren ('56, '67, '73). Je buren zijn bereid hun jonge mensen, tot kinderen toe, op te blazen om jou en je kinderen te treffen. Hoe zou jij reageren? Hoe zou je zijn?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

SDX schreef:Jij bent echt niet normaal...ben je zóóó verschrikkelijk bang voor de hel dat je denkt goede punten te scoren bij je armzalige allah door je Jodenhaat zo tentoon te spreiden, het zal je niet helpen meis, jij gaat regelrecht naar de hel, jij zal eeuwig branden want je aanbid een duivel! HA :evil:
(sorry, kon het echt nie laten)
Nee, ik heb een hekel aan de staat ISRAEL.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Chaima,

Ik wil je ontmaagden.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

migrantenjong schreef:Chaima,

Ik wil je ontmaagden.
:razz: Dat noem ik nou liefde.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

migrantenjong schreef:Chaima,

Ik wil je ontmaagden.
In je wildste dromen..Vraag het mijn vader anders even. Eens zien of je dan nog leeft.. :lol:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Oog om oog, tand om om tand? Waar kwam dat uit? Ochja, de Joodse Bijbel..
De joden hebben geen Bijbel, maar de Torah. Bovendien worden rabbijnen die oproepen tot geweld redelijk vaak voor het hekje gehaald. Israel is, in tegenstelling tot alle mohammedaanse staten een democratie.

Als het principe oog om oog, tand om tand gebruikt kan worden, prima. Dan kunnen de mohammedanen de borst wel natmaken. Er staat nog een fikse rekening die met rente betaald moet worden. In Israel, Europa, Azie en ook in Nederland.

Zullen we dat dan maar doen?
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Reactie verwijderd door Moderator.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Je bent me toch een rotkind. Zou jij je reactie willen verwijderen..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

chaimae, je hebt gelijk om mij uit te schelden. ik had bijvoorbaat al excusses aangeboden. ben ook blij dat het bericht verwijderd is.

maar...., jij bent zelf in de fout gegaan om je persoonlijke verhaal hier te vertellen. groetjes,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Chaimae schreef: In je wildste dromen..Vraag het mijn vader anders even. Eens zien of je dan nog leeft.. :lol:
Waarom je vader? Wat weet hij nu van wat een goede loverboy is?

Of misschien weet hij het wel ;)

Ajajaj.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Bernie schreef:Dit soort oproepen zijn geloofwaardiger als ze worden gedaan vanuit staten met vrijheid van religie.
Islamitisch geschoolde en moslimachtig geïndoctrineerde vrouwen mogen hier met een schaamhaarbedekking vrijelijk rondlopen. SCHANDE! Ik noem dat een belediging en aantasting van eer en goede zeden. Zo’n smerige aanblik confronteert mij rechtstreeks via de geest met het misselijkmakende karakter van de islam; een middeleeuws bolwerk van rechts extremisme, fascisme en mensonwaardig handelen. Hoezo respect voor de medemens en andersdenkende in een dictatoriale islamitische moslimstaat? Zo iets noem ik uitermate provocerend. En ze gaan maar door. Nog even en we worden gek gemaakt met het achterlijke arabische gebral dat ik niet horen wil. Het gebral van het middaggebed vanaf de minaret van de moskee. Daarbij wordt mijn geest weer gekweld door de herinnering die automatisch opgehaald wordt aan moslims die in de moskee op de grond geknield liggen met hun reet omhoog naar god. SCHANDE! Schande dat deze godslastering door justitie wordt getolereerd. SCHANDE! Overheid en justitie doen niks. Helemaal niks. Sterker nog, ze staan direct klaar met de subsidie- en vergunningenbuidel voor weer een nieuwe moskee.

Ik word verschrikkelijk gediscrimineerd in dit land. Moslims hebben totaal geen respect voor mijn geloof. Ze doen alsof ik niet besta en hebben schijt aan mijn god die op zo een verschrikkelijke manier door al die moslims beledigd wordt.

Sorry mensen, als er één groep is die constant wordt beledigd, geprovoceerd, niet gerespecteerd en aangetast in zijn geloof, dan is het wel de groep van de niet-moslim door de waanzin en brutaliteit van de allahtone mohammedaans islamitische moslim brigade.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

BFA schreef:En respect voor atheisten
Ook voor: SEX DRUGS and ROCK & ROLL, it's all your brain and body needs.
Vergeet niet meer respect voor grote Denen (het hondenras)
Ook voor: blonde stoten.
Meer respect voor homo's
Ook voor: kleine kinderen.

Ik zie geen enkel verband tussen atheisten, sex, drugs en rock en roll. Daarom plaatse ik nog twee van dat soort populaire maar illlogische verbintenissen.

Doen gristenen doen dat niet? Deze atheist houdt wel van sex, niet van drugs en helemaal niet van rock. Wel van Barok, met name Haendel en Bach. Mijn durgsgebruik beperkt zich tot (veel) koffie en sigaretten.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:
BFA schreef:En respect voor atheisten
Ook voor: SEX DRUGS and ROCK & ROLL, it's all your brain and body needs.
Vergeet niet meer respect voor grote Denen (het hondenras)
Ook voor: blonde stoten.
Meer respect voor homo's
Ook voor: kleine kinderen.

Ik zie geen enkel verband tussen atheisten, sex, drugs en rock en roll. Daarom plaatse ik nog twee van dat soort populaire maar illlogische verbintenissen.

Doen gristenen doen dat niet? Deze atheist houdt wel van sex, niet van drugs en helemaal niet van rock. Wel van Barok, met name Haendel en Bach. Mijn durgsgebruik beperkt zich tot (veel) koffie en sigaretten.
In een achterlijke cultuur zonder democratie zoals de islam wordt respect opgeëist. In een beschaving anno 2008 wordt respect verdiend en aan niemand opgedrongen in tegenstelling tot de primitieve oerheidense godsdienstwaanzin van de islam!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Sorry, maar we hebben met inflatie te maken. Tegenwoordig verdient iedereen respect.

Ik hoor van vrienden in Nederland dat brugklassers eisen niet in de rede gevallen te worden door hun docent, want ze verdienen respect.

Ik hoor van een senior manager dat zijn junior managers respect eisen van de CEO van de onderneming, en ronduit zaken weigeren die ze niet 'leuk' vinden. Ze hebben al zoveel werk...

Dat is de erfenis van PROVO en hippies. Iedereen eist nu respect. Met als gevolg dat niemand het krijgt. Kinderen wordt door de ouders geleerd dat ze uniek zijn. Ze hebben een eigen identiteit. Kom voor je mening op. Jouw mening is de enige die telt. Kinderen van 5 jaar moeten alle aandacht krijgen, niet die nodig is, maar die beschikbaar is. Of het nu wel of niet toepasselijk is.

Gevolg: een bijzonder arrogante samenleving. Dank u wel hippies. Oh, die hippies van toen zijn de bestuurders van nu. Flink wat rechters zijn eigenlijk en in ieder geval in hun hart linkers. Maar wel hypocriet, want ze schamen zich rot voor hun hippie verleden.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

H.Numan schreef:Sorry, maar we hebben met inflatie te maken. Tegenwoordig verdient iedereen respect.
Schitterend verwoord.


Er was de erfzonde van de katholieken, en nu is de erfrespect van de Linkse Kerk hier.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Plaats reactie