Hallo allemaal -- (Links666)

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Hallo allemaal -- (Links666)

Bericht door Links666 »

Goedemiddag!


Ik lees dit forum al weer een tijdje dus het werd eens tijd me er voor te registreren. Verder ben ik, zoals Hans Jansen het noemt, een Aboriginal die atheïst is. En iemand die blijkbaar ook naar de hel gaat (vlg. de islam, nietwaar?). Toch leuk dat ik nog tot 2008 nog in de multikulwaanwereld heb gezweefd. Al klaar met :roll2: ? Of met :bash: ? Mooi! Verder weet ik nog niet veel van de islam, maar het gaat hier vast een mooie leerervaring worden :)


Oja, Belangrijk punt 2: Ariel, ik wilde jou en je kornuiten alvast hartelijk bedanken voor alle belangrijke nieuwsberichten die jullie hier op het forum posten!
Chaimae verdient ook een bedankje. Het is goed om een tegengeluid te horen.


tot later,
- Links666
Laatst gewijzigd door Links666 op di mei 20, 2008 8:04 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Hartelijk welkom hier bij ons , links 666
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Welkom LInks666
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nogmaals van harte welkom Links666.
Ik wens je een fijne tijd toe op het forum.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Welkom Links666 :D
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Hartelijk welkom en prettige tijd hier.

Tot later.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ook van mij een hartelijk welkom.
Links 666 ... 666 is toch het cijfer van de duivel, niet ?
En dan een linkse duivel ????
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Dutch schreef:En dan een linkse duivel ????
meh

@ Dutch > Darul Hourria
Even kijken of mijn Google-Arabisch al goed genoeg is,
betekent dit misschien: "Oord der Lekkere Wijven"?

Bedankt voor de welkomsberichten :)
Laatst gewijzigd door Links666 op za mei 24, 2008 6:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Ja, 666 ; ik durfde het al niet te vragen.
Niet aan nieuwe leden ....
Hierbij dus wel een vraag : 666 - vanwaar je naam , our devil ?
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Zomaar, er hoort geen spannend verhaal bij.

'Links', daar zit wel een reden achter. Namelijk, wat moet je als linkse kiezer (om economische en CO2 redenen) als je je ook nog zorgen maakt om de islam? Ik heb me er nog niet écht in verdiept, maar om eerlijk te zijn verwacht ik van de pvda/groen links niet veel beters dan van Balkie & Hirsch Ballin :( Bovendien hebben jullie ook een artikel gepost over zo'n Fawaz Jneid type die voor de pvda in de R'damse gemeenteraad zat, dat was flink schrikken.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Links666 schreef:
Dutch schreef:En dan een linkse duivel ????
Is dat een pleonasme, dubbel-zo-erg of gewoon een waarheid als een koe?

@ Dutch > Darul Hourria
Even kijken of mijn Google-Arabisch al goed genoeg is,
betekent dit misschien: "Oord der Lekkere Wijven"?

Bedankt voor de welkomsberichten :)
Dar el houriya kan ook huis/plek van vrijheid betekenen? Maar dan spreek je het anders uit..

Hourria (kort uitgesproken) betekent niks anders dan mooie dames, maar als je het woordje hourria wat langer maakt in uitspraak: hou-riya, dan heb je vrijheid.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Chaimae schreef:Dar el houriya kan ook huis/plek van vrijheid betekenen? Maar dan spreek je het anders uit..
Aha! :)

Je hebt al aardig wat berichten gepost trouwens. Heb je al mensen gered van de hel? Of zijn de FFI-ers per ongeluk je internetvrienden geworden -- Gaat dat niet heel toevallig tegen het "woord van God" in?? (ongelovigen als vrienden nemen)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Links666 schreef:
Chaimae schreef:Dar el houriya kan ook huis/plek van vrijheid betekenen? Maar dan spreek je het anders uit..
Aha! :)

Je hebt al aardig wat berichten gepost trouwens. Heb je al mensen gered van de hel? Of zijn de FFI-ers per ongeluk je internetvrienden geworden -- Gaat dat niet heel toevallig tegen het "woord van God" in?? (ongelovigen als vrienden nemen)
Wat versta jij onder het woordje 'vrienden.'
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Goed antwoord Chaimae. Well done. Ik weet uit betrouwbare bron dat Dutch huis van de vrijheid bedoeld.

Links, Ik vermoed dat jij Talbi bedoelt ?
Wat betreft Fawaz Jneidachtige types , die zitten in veel gemeenteraden.
Zo nu en dan komt er weer eens een “eerlijk” gezicht tevoorschijn, Kijk naar Amsterdam waar mevrouw Yman Mahrach even uit haar rol viel.
Zelfs Marcouch en Ahmed Aboutaleb ( toch heel gematigd ) laten wel eens een steekje vallen als het gaat over handen geven of over boerka . Moet kunnen hebben ze gezegd.
Als je de laatste tijd het nieuws gevolgd hebt, dan kan je de toestand van Bouchra Ismaili nog wel herinneren die openlijk haar steun gaf aan de Hizb ut-Tahrir.
Ik weet niet of jij bekend bent met deze Hizb ut-Tahrir, een extremistische groep die de wereld wil onderwerpen aan Islam ? En zij was niet eens de enige.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... hp?t=11154

Islam is er op uit om de wereld te onderwerpen, en of een moslim nu gematigd is of fanatiek, op dit punt zijn ze het eens. Het is namelijk voor moslims verplicht om djihad
Te plegen, ( Hierover laat de Koran (bijvoorbeeld in de Soera’s 2, 8 en 47) geen misverstand bestaan, en de jihad gaat in fases.

1. het hart, het denken van het individu, de ‘inspanning van het geloof’,
2. het gebruik van het woord, op podium, in de pers, boeken en propaganda
als ‘culturele invasie’ met het gedachtegoed en begrippenkader van de
islam,
3. de klassieke djihad is de daad waarmee op vreedzame of gewelddadige
wijze de moslimsamenleving wordt verwezenlijkt met het invoeren van de
sjaria.


Heb je dit artikel wel eens gelezen?
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... hp?t=11864
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Links666 vroeg me
Is dat een pleonasme, dubbel-zo-erg of gewoon een waarheid als een koe?
Nee hoor, ik vroeg me gewoon af of "Links" verwees naar je politieke insgesteldheid, dat is alles. Maakt voor mij niks uit, als we maar leuke en goede mensen zijn.
Ik ben het met je eens dat het voor linksgezinden met het hart op de juiste plaats knap lastig begint te worden nu links alom de islam aan het opvrijen meent te zijn, maar ondertussen zelf langzaamaan opgevreten wordt...

En ik verblijf wel degelijk in het "Huis van de Vrijheid", namelijk in mijn eigen hoofd :lol:
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Chaimae schreef: Wat versta jij onder het woordje 'vrienden.'
Vrienden zoals ik en jij.

Ik zie je graag, Chaima.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Welkom, overigens.


Welke politieke visie hangt u aan, als ik vragen mag?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

@ Chaimae & Migrantenjong
migrantenjong schreef:
Chaimae schreef: Wat versta jij onder het woordje 'vrienden.'
Vrienden zoals ik en jij.
Precies. Heb je niet-moslims die je zelf als vrienden (in de koran-ische zin van het woord) beschouwt, en wat zegt het al-wetende toverboek daarover? Ik wil niet peuren in je privé leven .. maar ben gewoon nieuwsgierig.


@ Migrantenjong, over politiek
Hm ... 'k ben over het algemeen sociaal democratisch, met anti-kapitalistische trekjes. Als er nu nationale verkiezingen zouden zijn zou ik m'n keuze baseren op 1. global warming 2. links qua sociale zaken 3. islam kwestie ? Ik weet het niet meer ... Knappe Marianne Thieme misschien? Wat zijn jullie politieke voorkeuren!? Vlaams Belang is zeker te soft voor je, Migrantenjong :razz:


@ Ariel
Ja ik ben bekend met het world domination idee. Mede dankzij jullie ben ik hier gelukkig van op de hoogte. Met enige scepsis nog steeds maar dat is een kwestie van tijd en meer lezen. Zoals gezegd moet ik er nog wat op studeren maar "Moslims V. niet-Moslims" is zo in-en-in-en-in-triest .. welke verwrongen geest verzint zoiets? Ik zou wel 's willen weten wat een 'mild' persoon als Hassan Radwan daar van vindt.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Och, dat is geen probleem. Ik heb maar twee vriendinnen, en die zijn beide Marokkaans en dus islamitisch.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Links666 schreef:

@ Ariel
Ja ik ben bekend met het world domination idee. Mede dankzij jullie ben ik hier gelukkig van op de hoogte. Met enige scepsis nog steeds maar dat is een kwestie van tijd en meer lezen. Zoals gezegd moet ik er nog wat op studeren maar "Moslims V. niet-Moslims" is zo in-en-in-en-in-triest .. welke verwrongen geest verzint zoiets? Ik zou wel 's willen weten wat een 'mild' persoon als Hassan Radwan daar van vindt.
Wij willen heus niet dat alle Moslims het land uitgezet worden hoor Links.
Er zijn hier mensen op het forum die met een moslim getrouwd zijn, of een relatie met een Moslim hebben. Moslims zijn mensen zoals wij, met dezelfde wensen zoals jij en ik. Als ze het hier naar hun zin hebben, dan moeten ze lekker in Nederland blijven.
Als ik voor mezelf mag spreken dan kan ik alleen maar zeggen dat ik tot nu toe alleen maar leuke lieve Moslims op mijn werk ontmoet heb.

Het is soms wel dubbel , want als ik enorm veel hoofddoekjes op de markt of straat tegen kom, dan raak ik wel geïrriteerd. Dan wil ik een discussie met deze dames aangaan over dat domme hoofddoekje.
Ik doe dat nu niet meer, want het is me nog nooit gelukt om een werkelijk goed gesprek met hoofddoekjes aan te gaan. Pas geleden heb ik me er weer eens aan bezondigd.
Moeders liep geheel in het zwart, en aan haar hand had ze een klein meisje van nog geen 6 jaar. Ik vroeg haar waarom ze haar dochtertje een hoofddoek omgedaan had want is het niet zo dat een meisje/ vrouw pas haar schoonheid moet bedekken als ze gemenstrueerd heeft , maar de dame liep me straal voorbij. Ze keek niet eens naar me. Ik probeerde nog haar te zeggen dat ze toch niet dacht dat haar dochter op deze leeftijd al aantrekkelijk voor mannen was, maar ik kreeg geen gehoor. Het arme mens wist niet hoe snel ze door moest lopen. Waarschijnlijk dacht ze dat ik een extreemrechts figuur was die haar hoofddoek van haar hoofd en van het hoofd van haar kind wilde afrukken.
Het is triest dat sommige Moslims geen contact met Nederlanders willen hebben, maar dat komt door hun shit religie..
Neem Christenen en Joden en zeker geen atheïsten tot uw vriend, want dat wil Allah niet hebben, . ( staat in de koran, alhoewel niet in deze vrije vertaling) Vandaar dat Chaimae ook nooit vrienden met ons mag of wil worden.

Ik vermoed dat deze Moslims versus niet Moslim verhouding eerder vanuit de moslims komen dan vanuit ons. Zeker als ze goed gelovig zijn zullen ze geestelijk niet dicht bij ons komen. Stel je voor dat ze worden net zoals wij.
Ik ben bang dat het nooit wat wordt tussen niet gelovige en Moslims. Moslims voelen zich meer op hun gemak tussen hun geloofgenoten.

Eigenlijk zijn Moslims zielig. Je zou ze willen redden van Islam, van hun angst voor de hel. Want dat is de reden waarom Moslims zo blijven hangen in hun religie, en hoe ouder ze worden, hoe fanatieker de meeste Moslims hun geloof gaan belijden.

Een voorbeeld hoe Nederlanders proberen om contact met Moslim vrouwen proberen te krijgen.
Hulp aan allochtone vrouwen
Door MARCO GERLING
ALPHEN - Allochtone vrouwen en meiden uit hun isolement halen en bij de maatschappij betrekken.

Dat is de voornaamste doelstelling van het project Buurtvrouwen, van de stichting welzijn. Ten minste vijftig allochtonen moeten door Buurtvrouwen aansluiting vinden bij bijvoorbeeld sportclubs, cursussen of koffieochtenden.

,,Wij constateren dat veel allochtone vrouwen in een sociaal isolement zitten,’’ stelt Nienke de Raad namens de stichting welzijn. Cijfers zijn niet beschikbaar, maar de doelstelling van vijftig vrouwen is volgens De Raaf zeker haalbaar. Ze verwacht dat met name vrouwen tussen de 40 en 60 jaar in aanmerking komen voor het project.

,,Alle allochtone vrouwen zijn welkom, maar de doelgroep van 15 tot 25 jaar spreken we hier waarschijnlijk niet mee aan.’’ Dat met name de oudere allochtone vrouwen gebaat zijn bij het project Buurtvrouwen, komt volgens De Raaf door hun taalachterstand. Deze achterstand is een van de belangrijkste redenen waarom deze vrouwen thuisblijven, hetgeen tot een sociaal isolement leidt.

Het is de bedoeling dat ongeveer vijftien speciaal opgeleide Buurtvrouwen de allochtone vrouwen gaan helpen hun weg te vinden in de Alphense samenleving. Zo moeten zij hen bijvoorbeeld de eerste keer begeleiden bij een gang naar een voorlichtingsavond over diabetes, het aanvragen van een pasje voor de bibliotheek, naar zwemles of een aerobicsgroep in het buurthuis. De Raaf: ,,Sporten is heel populair.’’

Momenteel is de stichting welzijn bezig met de zoektocht naar Buurtvrouwen die voor begeleiding kunnen gaan zorgen. Dit moeten vrouwen zijn die bekend zijn in Alphen en zowel het Nederlands als de taal van de begeleide allochtone vrouw beheersen. ,,In de praktijk komt het erop neer dat we bijvoorbeeld Turkse, Marokkaanse en Antilliaanse begeleidsters krijgen.’’

Zij moeten rond half juni hun opleiding hebben afgerond, om vervolgens hulp te gaan bieden. Het is de bedoeling dat de vrouwen kortstondig begeleiding krijgen.

,,Buurtvrouwen helpen deze vrouwen een-op-een en kunnen zo’n drie mensen tegelijk onder hun hoede hebben. Die begeleiden zij dan drie tot maximaal vijftien keer, afhankelijk van de mate van isolement waarin ze leven.’’

http://www.ad.nl/groenehart/alphen/2306 ... ouwen.html
Ik vermoed dat dit weer een project is dat gedoemd is te sterven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Links666 schreef:Zomaar, er hoort geen spannend verhaal bij.

'Links', daar zit wel een reden achter. Namelijk, wat moet je als linkse kiezer (om economische en CO2 redenen) als je je ook nog zorgen maakt om de islam? Ik heb me er nog niet écht in verdiept, maar om eerlijk te zijn verwacht ik van de pvda/groen links niet veel beters dan van Balkie & Hirsch Ballin :( Bovendien hebben jullie ook een artikel gepost over zo'n Fawaz Jneid type die voor de pvda in de R'damse gemeenteraad zat, dat was flink schrikken.
Welkom, en ja, ik heb hetzelfde probleem.

Ik ben links progressief en agnost. Ik geloof in solidariteit, en in vooruitstrevendheid, en niet in de bijgeloven van de mensheid, maar vooral... ik vind dat ik verbijsterd ben door de "linkse" politieke partijen, die per sé één van de meest conservatieve ideologieën op dit moment, genaamd "Islam", met hand en tand willen verdedigen gewoon omdat ze kiezers daardoor bijwinnen.

Ik ben sterk voorstander van het verdedigen van de minderheden. Maar hallo, hun conservatieve eisen moeten daarom toch niet om de haverklap worden ingewilligd? Fascisten zijn ook een minderheid, weet je. Hun mensenrechten moeten beschermd, niet hun gedachtengoed.

Trouwens, is Islam wel een minderheid? Zeker niet in het zgn. werelddorp, zou ik zeggen.

De linkse politieke partijen brengen zichzelf dan ook voortdurend in verlegenheid. Pijnlijk om te zien.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Vlaams Belang is te soft en te pupulistisch. Het is wat ik noem een idiotaire partij.

Overigens is politiek een bijzonder complexe zaak. Ik heb dan ook geen mening die ik altijd bovenhaal, ik heb verschillende ideeen voor verschillende situaties.
Mijn utopisch beeld verschilt van mijn pragmatisch beeld, en die verschilt op zijn beurt van mijn momentair beeld.
Mijn momentair beeld zegt mij: weg met die Islam!
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

"Moslims V. niet-Moslims" is zo in-en-in-en-in-triest .. welke verwrongen geest verzint zoiets?
Dat moslims vs niet-moslims is dus verzonnen door een of andere woestijngek 1400 jaar geleden. Daar heb je je verwrongen geest.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

@ rotjong
hehehe :)


@ Chaimae
Gelukkig maar .. Stel je voor, een niet-moslim als echte vriendin of vriend, dat is toch on-ethisch, niet waar?
Wat is die tekst bij het volkslied van de EU ook al weer? "Alle Menschen werden Brüder" Hm, horen de moslims wel in de EU? Zeg jij het maar.


@ Ariel
Je schreef:
>> "Neem Christenen en Joden en zeker geen atheïsten tot uw vriend, want dat wil Allah niet hebben", en:
>> Ik vermoed dat deze Moslims versus niet Moslim verhouding
>> eerder vanuit de moslims komen dan vanuit ons

Ja, maar het feit dat dat in de koran ideologie zit roep bij mij wel zéér negatieve, antagonistische gevoelens op.
Chaimea > corrigeer me aub als ik het mis heb.


@ Ketter
Hm Hm precies -- En bij welke partij voel jij je nu het meeste thuis en waarom?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel zei:
Goed antwoord Chaimae. Well done. Ik weet uit betrouwbare bron dat Dutch huis van de vrijheid bedoeld.
Dat is geen complimentje waard, het is immers mijn moedertaal.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie