Henk Kamp: PVV te negatief over migranten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Henk Kamp: PVV te negatief over migranten

Bericht door Ariel »

Onzin. De PVV is niet negatief over allochtonen maar over Islam. Ik heb de PVV nog nooit wat negatiefs horen zeggen over bijvoorbeeld Ayaan, Eshan Jami of Afshin Ellian .
Toch zijn dat ook allochtonen. Ik heb de PVV ook nog nooit iets negatief horen zeggen over Chinezen, of Hindoes.

Henk Kamp weet niet waar hij het over heeft.

Henk Kamp: PVV te negatief over migranten
woensdag 21 mei 2008

VVD-Kamerlid Henk Kamp zet zich af tegen de standpunten van de PVV over de integratie van migranten in Nederland. Kamp hekelt de manier waarop PVV'er Sietse Fritsma allochtonen 'over één kam scheert'.

Volgens Kamp uit Fritsma ‘uitsluitend negatieve kwalificaties over migranten' en maakt het PVV-Kamerlid geen onderscheid tussen criminele, allochtone jongeren en migranten die wel een waardevolle bijdrage leveren aan de samenleving, zo meldt persbureau ANP.

Vogelaar
Met zijn opmerking lijkt Kamp een stap in de richting van minister Ella Vogelaar (PvdA, Integratie) te zetten.

Kamp herhaalt met zijn stelling namelijk een eerdere uitlating van Vogelaar. Eind vorig jaar stelde zij dat Geert Wilders van de PVV en Rita Verdonk (Trots op Nederland) een wig tussen moslims en de rest van Nederland drijven.

Tegenstellingen
Vogelaar noemde toen ook met name Henk Kamp toen als iemand die de ‘tegenstellingen tussen bevolkingsgroepen aanscherpt'. Kamp reageerde toen door te stellen dat Vogelaar de problemen met moslims ontkent.

Op dit moment lijken de twee elkaar genaderd te zijn. Kamp stelt dat het ‘met een deel (van de immigranten) langzamerhand goed gaat'.

Vogelaar herkent op haar beurt de ‘twee werkelijkheden' zoals Kamp die schetst van enerzijds criminele en werkloze migranten en anderzijds de groep die goed geïntegreerd is.

Door Robin van der Kloor
http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/ ... index.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Bericht door Vrijdenker »

Laat Henk Kamp maar zwetsen. Deze *kuch* rechtsbuiten *kuch* van de VVD kreeg als resultaat bij de Amerikaanse stemwijzer nota bene alleen maar linkse Democraten als advies. Ik kreeg gewoon, hoe men dat van een échte rechtse liberaal mag verwachten, de gematigde Republikein Giuliani als stemadvies.

Dat Henk Hamp de "rechtsbuiten" van de VVD is, zegt overigens ook veel over de linksigheid van de rest van de VVD.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Giuliani is volgens mij een dwaas. Zijn adviseur Podhoretz zegt, na Irak, heel vrolijk: "hup we moeten Iran platgooien!". Giuliani lijkt me nog minder intellectueel dan McCain en dus in staat om 'zomaar' zulke adviezen op te volgen. Ik ben blij dat hij snel uit de race was.

Persoonlijk bewonder ik Nader erg. Zo iemand zou de VS meer op de EU's lijn brengen en bovendien het Israel/Arabieren probleem kunnen oplossen .. Een echte Amerikaan (die dus van zijn land houdt) en ook nog arabisch spreekt. Maar helaas de Amerikanen vinden het behoud van hun rotte twee partijen systeem belangrijker dan om een echt vernieuwende en capabele president te kiezen. Dus Nader of welke 3e kandidaat dan ook zal waarschijnlijk met slinkse tactieken van de tv debatten weggehouden worden.

Obama is een mannelijke Hillary, met een leuk gezond bruin kleurtje die het leuk vindt om voor de spiegel van zijn slaapkamer zijn MLK shtick te oefenen.
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Guiliani heeft de bendeproblemen in New York opgelost.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Bericht door Vrijdenker »

Links666 schreef:Giuliani is volgens mij een dwaas. Zijn adviseur Podhoretz zegt, na Irak, heel vrolijk: "hup we moeten Iran platgooien!".
Echt zo een "van horen zeggen"-opmerking. Militair ingrijpen, bijvoorbeeld het bombarderen van bepaalde nucleaire installaties in Iran, is toch heel iets anders dan "Iran platgooien". Heb jij wel eens een artikel van Norman Podhoretz zélf gelezen? Schijnbaar niet.

Tip: op www.commentarymagazine.com worden vaak artikelen en blog-commentaren van Podhoretz gepubliceerd. Lees eens wat hij écht vindt.

Op www.luxetlibertas.com/artikel03112007a.html staat overigens een boekbespreking.

Podhoretz is overigens niet Giulianis enige adviseur. Mensen als Martin Kramer, Peter Berkowitz, Nile Gardiner, Robert Kasten en Daniel Pipes zitten ook in zijn adviseursteam.
Links666 schreef:Giuliani lijkt me nog minder intellectueel dan McCain en dus in staat om 'zomaar' zulke adviezen op te volgen.
Wat is dat nou? Lees je soms alleen Nederlandse media, die Democraten bijna zonder uitzondering als intellectuelen bestempelen en Republikeinen als dommerikken?

Giualiani is intellectueler dan menig Nederlandse journalist wil toegeven. Dat die journalisten andere politieke standpunten hebben, betekent niet dat Giuliani dom is.

Tip: www.observer.com/2007/rudy-giuliani-conservatives
Laatst gewijzigd door Vrijdenker op do mei 22, 2008 1:00 am, 2 keer totaal gewijzigd.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Bericht door Vrijdenker »

migrantenjong schreef:Guiliani heeft de bendeproblemen in New York opgelost.
Niet alleen de bendeproblemen, maar ook andere problemen met betrekking tot criminaliteit.

Zie: www.luxetlibertas.com/artikel08052007a.html

Bovendien was zijn fiscaal beleid zeer goed.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Vrijdenker schreef:
Links666 schreef:Giuliani is volgens mij een dwaas. Zijn adviseur Podhoretz zegt, na Irak, heel vrolijk: "hup we moeten Iran platgooien!".
Echt zo een "van horen zeggen"-opmerking. Militair ingrijpen, bijvoorbeeld het bombarderen van bepaalde nucleaire installaties in Iran, is toch heel iets anders dan "Iran platgooien". Heb jij wel eens een artikel van Norman Podhoretz zélf gelezen? Schijnbaar niet.

Tip: op www.commentarymagazine.com worden vaak artikelen en blog-commentaren van Podhoretz gepubliceerd. Lees eens wat hij écht vindt.

Op www.luxetlibertas.com/artikel03112007a.html staat overigens een boekbespreking.

Podhoretz is overigens niet Giulianis enige adviseur. Mensen als Martin Kramer, Peter Berkowitz, Nile Gardiner, Robert Kasten en Daniel Pipes zitten ook in zijn adviseursteam.
Links666 schreef:Giuliani lijkt me nog minder intellectueel dan McCain en dus in staat om 'zomaar' zulke adviezen op te volgen.
Wat is dat nou? Lees je soms alleen Nederlandse media, die Democraten bijna zonder uitzondering als intellectuelen bestempelen en Republikeinen als dommerikken?

Giualiani is intellectueler dan menig Nederlandse journalist wil toegeven. Dat die journalisten andere politieke standpunten hebben, betekent niet dat Giuliani dom is.

Tip: www.observer.com/2007/rudy-giuliani-conservatives
Nee ik heb nog niets van Podhoretz gelezen, maar een militaire actie tegen Iran lijkt me zeer risicovol. Ik heb er geen probleem mee om zeer rechtse denkers ook intellectueel te noemen. Maar Irak-achtig interventionisme met een dubya achtig persoon als president die 'bekwame' en 'integere' mensen zoals Rumsfeld en Gonzales om zich heen verzamelt dat geeft mij weinig vertrouwen in de toekomst van de VS en de wereld.
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Bericht door Vrijdenker »

Links666 schreef:een militaire actie tegen Iran lijkt me zeer risicovol.
Een islamofascistisch regime met atoomwapens vind ik vele malen risicovoller. Niet alleen heeft Mahmoud Ahmadinejad meerdere malen geopperd Israël te willen vernietigen, maar hij heeft tevens apocalyptische denkbeelden.

Zie: http://nl.danielpipes.org/article/3318

Ik ben niet voor een grootschalige militaire interventie en vervolgens nation building, maar wel voor een gerichte militaire actie tegen de nucleaire installaties (mochten andere middelen niet helpen). Israël heeft een enigszins vergelijkbare actie (in 1983?) op een Iraakse nucleaire installatie uitgevoerd. Het zou overigens best kunnen dat Israël zich, bij passiviteit van de VS, genoodzaakt ziet zelf een militaire actie uit te voeren. De plannen daarvoor liggen klaar bij de Israëlische legerleiding.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

"hup we moeten Iran platgooien!".
De Nucleaire installaties in Iran hadden al lang moeten weggebombardeerd.
Samen met de zenuwcentra van de ICRG, en zoveel mogelijk Ayatollahs.
een militaire actie tegen Iran lijkt me zeer risicovol.
Hoeft niet. Als het maar gericht genoeg is.
Door enkele jaren te wachten is Iran beter bewapend, heeft het betere tereurnetwerken opgebouwd, In het opbouwen van allianties heeft het niet de resultaten die het verwacht heeft behaald.

De kosten van de bewapening, de gelden voor de terreurnetwerken hebben de inflatie vergroot en de bevolking ontevredener gemaakt.

Iran heeft niet het leger, noch de economie om een oorlogsmachine, anders dan tegen zijn eigen bevolking in werking te stellen.
Laat de Ayatollahs een eigen Bom ontwikkelen, ze vormen een dreiging voor gans de wereld.

Obama president, Bush laat bombarderen, geen twijfel aan.
Mc Cain president, er is kans dat Bush de beslissing aan hem overlaat.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

BFA schreef: Obama president, Bush laat bombarderen, geen twijfel aan.
Mc Cain president, er is kans dat Bush de beslissing aan hem overlaat.
Denk je dat Bush het nog kan uitvoeren in zijn korte tijd aan de troon?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Nee. Dat zou de kans dat McCain president wordt aanzienlijk verkleinen. Zeg maar gerust: dat zou een weggevertje zijn voor de democraten.

Amerika had verstandiger moeten zijn voor ze het wespennest Irak binnenstapten. Leren mensen (niet alleen Amerikanen) het nooit? De Vietnam oorlog duurde over de 30 jaar. Amerika verloor tegen een gewone vijand, die een eigen land wilden. (Ho Chi Minh werd in principe pas communist toen hij zag dat hij niets te verwachten had van het Westen.) Dus mensen zijn bereidt 30 jaar onmenselijke ellende te verdragen voor een nationalistisch ideaal. Religie kwam nauwelijks ter sprake.

Irak is een compleet ander verhaal. Zeker, het was geen slecht idee om Saddam een hennepen halssnoer te geven. Maar de koninklijke families en presidenten van Saoedie, Kuweit, Pakistan verdienen dat net zo goed. Gewoon dom dus om dat te vergeten, omdat ze toevallig bondgenoot zijn. Verder staat het Midden Oosten bekend om zijn fanatisme aangaande religie. Men kon dus weten, zonder veel diepgaand onderzoek dat een invasie van heidenen nu niet direct geaccepteerd zou worden. Hoe noodzakelijk ook.

Maar de Amerikanen zitten er nu eenmaal. Terugtrekken is onmogelijk. Als ze dat doen, is het hek van de dam. Is er iemand die zelfs maar denkt dat mohammedanen Amerika een nette kans geven om zich terug te trekken? En waarom zouden ze? Ze hebben dan immers gewonnen. Leer mij de muzelmannen kennen. Die gaan het van de daken en moskeeen roepen om de overwinning (want dat is het weldgelijk)op de grote satan zo groot mogelijk te vieren.

Ik denk dat de oorlog in Irak voorlopig op een spaarvlammetje blijft staan sputteren. Tot de verkiezingen voorbij zijn.

Als de democraten winnen, gaan Amerika en het westen zware tegemoet. Die willen, in ieder geval nu tijdens de verkiezingen, terugtrekken.
Als de republikeinen winnen denk ik dat de Iraniers iets voorzichtiger moeten zijn met hun grote bekken. Want dan gaat de muilkorf er af. Gelukkig zijn de Iraniers dom en provocatief genoeg om voor een handig incident te zorgen.

Of de democraten gaan winnen is helemaal de vraag. De Europese pers is altijd pro democraten, en in deze verkiezingen helemaal. Zo goed staan de democraten er niet voor. Ze hebben een verdeeld kamp (Obama en Clinton) en de republikeinen niet, of veel minder. Als ik nu mijn geld op een van beide kampen zou moeten inzetten, zou ik gokken op de republikeinen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Denk je dat Bush het nog kan uitvoeren in zijn korte tijd aan de troon?
Ja, tot ongeveer een maand na de verkiezingen kan hij dat.
Of hij het gaat doen is een andere zaak. Dat hangt af van wie de meeste waarschijnlijkheid heeft van president te worden.
Een president die met Iran wil onderhandelen, is iets wat Bush wil vermijden.
Wie er de meeste kans heeft om president te worden, Obama of Cain is van hieruit niet te zien.

I
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Bericht door Vrijdenker »

BFA schreef:Wie er de meeste kans heeft om president te worden, Obama of Cain is van hieruit niet te zien.
Als we 90% van de Nederlandse journalisten moeten geloven, dan kan Obama helemaal niet meer verliezen. Ik volg zelf verschillende Amerikaanse media en dan krijgt men toch een heel ander beeld. McCain zou best wel eens kunnen winnen. De Nederlandse journalisten verwarren schijnbaar hun persoonlijke voorkeur met de voorkeur van de Amerikaanse kiezers.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Dat is precies wat ik bedoel. Volgens de media zjin de democraten gigantisch aan het winnen; je hoort nauwelijks iets over de republikeinen.
Aangezien beide partijen rond de 50% hangen zou je niet de niet onterechte conclusie uit kunnen trekken dat er niet veel roddels of negativiteit uit het republikeinse kamp te melden valt.
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Bericht door Vrijdenker »

H.Numan schreef:Volgens de media zjin de democraten gigantisch aan het winnen; je hoort nauwelijks iets over de republikeinen.
En áls het over de Republikeinen gaat, dan is het al snel negatief. Over de Democraten wordt daarentegen doorgaans positief gesproken. En als bijvoorbeeld Obama in de VS wordt bekritiseerd (en men het zelfs in de Europese media niet kan negeren), dan wordt van een politiek-ideologische kwestie al snel een "rassenkwestie" gemaakt. Heel demagogisch en goedkoop allemaal, maar het heeft weinig met de werkelijkheid te maken.

Vandaar dat ik de Amerikaanse politiek vooral via de Amerikaanse media volg.

Een tip: www.realclearpolitics.com
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie