Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef:Je mag een niet-moslim nooit met 'selaam aleykum' begroeten.
Je mag niet in het park poepen, maar je struikelt over de hoopies.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Chaimae schreef:
Je mag een niet-moslim nooit met 'selaam aleykum' begroeten.
Ik wil niet eens een moslimse 'selaam aleykum', want ik weet maar al te goed wat die moslimse 'selaam' betekent...en dat is niet dezelfde opvatting die ik heb over 'vrede'.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Shem d'tarifesht? (Berbers)
Khun ging moe dai mai? (Thais)

Je mag een mohammedaan weldgelijke met salaam aleikoem begroeten. Ik heb veel met Saoedis gewerkt, geeneen die er problemen mee had. En als die feestjurken het goed vinden ... wie ben jij dan?

Sterker nog, ik heb nog nooit waar dan ook, ook niet in Iran, ergens enig probleem gehad als ik een muzelman begroette met salaam aleikoem.
Laatst gewijzigd door H.Numan op za jun 14, 2008 3:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Chaimae schreef:Je mag een niet-moslim nooit met 'selaam aleykum' begroeten.
C, wat ben je toch een mooie.
Nee, de niet-moslims zijn een vredeswens "echt niet waard"

ja maar, ja maar, ja maar, we doen dat zo!

Hallo! In de kerk zeggen ze regelmatig "vrede van Christus" tegen elkaar, gecombineerd met een handje.
Wat ik als atheïst dan zeg is: "vrede" (zonder Christus) en geef ze ook een handje.
Een verdwaalde moslim zal van die katholieken, en mij, óók een vredeswens krijgen.

pfffffffffffffffffffffffffff
o o o o o o o o o o o waar moet het heen met die dogmatiek van onze moslimvrienden?
Maarja, ik ben op een ander terrein weer een klootzak.
Zo is ieder, op zijn/haar manier, een klootzak.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimaea, super ge-integreert en volledig democratisch als ze is, probeert ons multkultureel correct duidelijk te maken dat dhimmies en andere apen niet te spreken hebben tegen hun meesters en/of eigenaren. :smile:

Dat was vroeger inderdaad zo. Maar dat zijn verhaaltjes die haar grootvader (de eerste generatie die Nederland kwam uitvreten) hoorde van zijn grootvader's grootvader. Wat het hele gebied was in zijn eigen tijd al Franse kolonie. De meeste Europeanen in het Riff waren Franse militairen, die bij wijze van antwoord op een geweigerd salaam de mohammedaan lieten koekhappen. (= knabbelen aan de kolf van een geweer.)

Nog eventjes, en we mogen allemaal speciale gewaden aantrekken, met aparte kapsels, zodat de ubermenschen de untermenschen wat gemakkelijker kunnen ontdekken. De Duitsers hadden genoeg aan een ster, maar mohammedanen zijn nu eenmaal niet zo slim.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Marokia, jouw bijdragen zijn hier dan ook totaal niet nuttig en vaak compleet gejat van andere sites, zoals dat verhaaltje wat begon met die nonnen, compleet overgenomen van een andere site, zoals http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... 5&p=436461.

De regel van deze site is, als je je bezondigt aan knip en plakteksten, zet er dan een link bij. Maar net zoals islamonline20, die ook net doet of hij alles zelf schrijft, doe jij dat niet.

Dan nog een achterlijke tekst, helemaal in hoofdletters, lekker leesbaar en ook zo kinderlijk van inhoud.

Je bent gewoon een domme gans en daarom verdien jij ook de islam. Ik heb totaal geen intentie om van jou een niet-moslima te maken, want daar heb jij duidelijk de intelligentie niet voor.

Het was goed dat je hier was, om weer eens geheel duidelijk te maken, hoe dom jij bent. Maar nu mag je weg want je verveelt me.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

marokia1 schreef: http://www.youtube.com/watch?v=xNjhKsDkBVk
DEZE TOEN DAT MEISJE HEEL JONG WAS VIERDE ZIJ SINTERKLAAS FEEST EN DAN DROEG ZE VAN DAT SPECIALE KLEREN EN DAN IS ZIJ DAARNA BEKEERD TOT DE ISLAM KIJK MAAR..

http://www.youtube.com/watch?v=bwS0ucfJ ... re=related
Heb deze twee links bekeken, maar behalve van wat achterlijkheden, zie ik totaal geen meisje dat sinterklaas vierde. Want in de VS vieren ze geen sinterklaas, wel kerstmis. Even nadenken, om maar met jouw woorden te spreken. Dat je wat links plakt van mensen die zich bekeren tot de islam, dat is geen bewijs. Er zijn duizenden, vooral vrouwen, die dat doen omdat ze met een moslim zijn en door verkeerde propaganda worden gebrainwasht.

Er zijn ook moslims die zich bekeren tot het christendom of atheist worden. Alleen komen die niet zo uitgebreid in beeld, vanwege het niet willen vernietigen van de familiebanden, omdat ze anders worden uitgekotst door hun familie, of gewoon omdat ze anders mishandeld of gedood worden. Niet alleen in landen waar het officieel een misdaad is, om christen te worden, waar de doodstraf op staat, zoals in Afghanistan, of waar het verboden is om een bijbel te bezitten.

Denk daar maar eens over na, hoe heerlijk "tolerant" deze islamitische mensen en landen zijn.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

marokia1 schreef:*** Verwijderd, geen zin in discussie,
als ik iets verkeerd heb, ik verontschuldig mij.

Moge Allah mij vergeven, InsjaAllah.
Lieve meid, waarom vraag je vergeving van allah voor je gedrag hier? Daar ben je zelf toch bij? Of ben je een allah-robot? In dat geval hoef je je nergens voor te verontschuldigen. Robots (en de meeste mohammedanen) hebben geen vrije wil.
In het andere geval, als je wel over vrije wil beschikt is het gepast je te verontschuldigen (indien zulks nodig is) voor de groep. Niet tegen iets dat a) niet bestaat, en b) voor de meeste mensen toch redelijk aanstootgevend is.

Ben je er nog steeds niet achter gekomen dat Belgie een katholiek land is?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

SDX schreef:Chaimae schreef:
Je mag een niet-moslim nooit met 'selaam aleykum' begroeten.
Ik wil niet eens een moslimse 'selaam aleykum', want ik weet maar al te goed wat die moslimse 'selaam' betekent...en dat is niet dezelfde opvatting die ik heb over 'vrede'.
Die zal ik je ook nooit geven.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Links666 schreef:
Chaimae schreef:Je mag een niet-moslim nooit met 'selaam aleykum' begroeten.
C, wat ben je toch een mooie.
Nee, de niet-moslims zijn een vredeswens "echt niet waard"

ja maar, ja maar, ja maar, we doen dat zo!

Hallo! In de kerk zeggen ze regelmatig "vrede van Christus" tegen elkaar, gecombineerd met een handje.
Wat ik als atheïst dan zeg is: "vrede" (zonder Christus) en geef ze ook een handje.
Een verdwaalde moslim zal van die katholieken, en mij, óók een vredeswens krijgen.

pfffffffffffffffffffffffffff
o o o o o o o o o o o waar moet het heen met die dogmatiek van onze moslimvrienden?
Maarja, ik ben op een ander terrein weer een klootzak.
Zo is ieder, op zijn/haar manier, een klootzak.
Zit je er zo erg mee dat een moslim je niet met de 'selaam aleykum' mag begroeten? Een Jood zal me ook niet met Shalom begroeten en een christen zal me evenmin niet met vrede van christus begroeten.

@Human:
Dat is cultuur! Cultuur en geloof zijn nauw verbonden. Mijn moeder begroet christelijke Arabieren met de 'selaam aleykum.' Dan denk ik natuurlijk: fout, moeder. Het is niet toegestaan. Maar dat weten vele moslims van met name de oude generatie niet. Als een niet-moslim je dan toch met de vredesgroet begroet, dan dien je hierop 'wa aleykum' te zeggen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Chaimae schreef:
Chaimae schreef:Je mag een niet-moslim nooit met 'selaam aleykum' begroeten.
Zit je er zo erg mee dat een moslim je niet met de 'selaam aleykum' mag begroeten?
Ja Chaimae daar heb ik een probleem mee. Christenen zeggen 'vrede van christus' alleen in de kerk en maken daar geen onderscheid tussen mensen. Nederlandse Joden ken ik niet, jij wel?

Het grootste probleem is dat je SDX gelijk geeft: dat moslim-vrede alleen voor moslims is. Dit symboliseert of betekent een vijandschap tussen mensen.

Moslims zien zichzelf graag als 'ras', of tenminste etnisch-cultureel afgebakende groep.
En wat doe jij? Je wenst mensen buiten je groep/ras geen vrede!
Zeg eens eerlijk: Omdat wij Allah niet dienen, zijn wij daarom een 2e categorie mensen die minder belangrijk is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Links666 schreef:
Chaimae schreef:
Chaimae schreef:Je mag een niet-moslim nooit met 'selaam aleykum' begroeten.
Zit je er zo erg mee dat een moslim je niet met de 'selaam aleykum' mag begroeten?
Ja Chaimae daar heb ik een probleem mee. Christenen zeggen 'vrede van christus' alleen in de kerk en maken daar geen onderscheid tussen mensen. Nederlandse Joden ken ik niet, jij wel?

Het grootste probleem is dat je SDX gelijk geeft: dat moslim-vrede alleen voor moslims is. Dit symboliseert of betekent een vijandschap tussen mensen.

Moslims zien zichzelf graag als 'ras', of tenminste etnisch-cultureel afgebakende groep.
En wat doe jij? Je wenst mensen buiten je groep/ras geen vrede!
Zeg eens eerlijk: Omdat wij Allah niet dienen, zijn wij daarom een 2e categorie mensen die minder belangrijk is?
De vredesgroet is slechts aan de moslims besteeedt. Een moslim draagt ook geen kruis, toch? Bovendien mag je me best met 'selaam aleykum' begroeten, aangezien ik jouw groet dan beantwoordt met 'wa aleykum.' Het is dus niet zo dat de moslims de niet-moslims niet mogen begroeten, alleen is er wel onderscheid in het groeten van de moslims en niet-moslims. Dit is nogal logisch en komt ook bij de andere religies voor, een christen gedraagt zich anders tegen een kerkgenoot dan een niet-christelijk iemand. Dit is gewoon menselijk.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef: een christen gedraagt zich anders tegen een kerkgenoot dan een niet-christelijk iemand. Dit is gewoon menselijk.
Dat is niet waar Chaimae. Een Christen behandeld een niet Christen op de zelfde manier als een Christen.
Dat komt door hun geloof in Jezus die ook geen onderscheid maakte tussen mensen.
Alleen in Islam vindt je dit gedrag.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:
Chaimae schreef: een christen gedraagt zich anders tegen een kerkgenoot dan een niet-christelijk iemand. Dit is gewoon menselijk.
Dat is niet waar Chaimae. Een Christen behandeld een niet Christen op de zelfde manier als een Christen.
Dat komt door hun geloof in Jezus die ook geen onderscheid maakte tussen mensen.
Alleen in Islam vindt je dit gedrag.
Ik heb het niet over de handelingen, maar het gedrag van jezelf is anders. Als ik met een islamitisch vriendin ben dan gedraag ik me anders dan bij mijn Hollandse klasgenootjes. Goede omgangsvormen gelden voor zowel niet-moslims als moslims.
In Surah Loeqmaan zegt Allah:
"En als zij jou dwingen dat jij iets aan Mij toekent, zonder dat jij er kennis over hebt: gehoorzaam hun dan niet. En vergezel hen vriendelijk op de wereld."
Als ik ongelovige vriendinnen zou hebben dan zou ik ze thuis uitnodigen. Ze zouden met veel gastvrijheid worden onthaald en zouden alles bij me kwijt kunnen, zonder dat ze bang zijn dat ik het zou doorvertellen of hen er vreemd op zou nakijken. Ik zal er voor ze zijn wanneer het nodig is en ze zelfs meenemen naar Marokko. Dit allemaal vloeit niet alleen uit mijn persoonlijkheid, maar ook uit deels uit mijn religie voort.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Chaimae schreef:De vredesgroet is slechts aan de moslims besteeedt. Een moslim draagt ook geen kruis, toch?
Hoe je het ook wendt of keert: jij wenst een niet-moslim géén vrede
en je vindt dat heel normaal. Volgens mij omdat de Qur'an vanuit de Ummah redeneert en jij zo bent gaan denken.

in Vlaanderen hebben ze daar een mooie spreuk voor

Eigen Volk Eerst

In oorlogen is het logisch dat je je eigen volk/geloof op 1 zet.
In het dagelijkse leven is het: discriminatie.
Kies maar: Discrimineert Islam of is er nu een koude oorlog van geloof bezig?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Die zal ik je ook nooit geven.
Begrijp je nu een beetje waarom we straks heel veel ellende gaan krijgen? Behoorlijk wat Nederlanders hebben dat geintje best wel door. En de rest komt er binnen vijf jaar achter.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Ik heb het niet over de handelingen, maar het gedrag van jezelf is anders. Als ik met een islamitisch vriendin ben dan gedraag ik me anders dan bij mijn Hollandse klasgenootjes. Goede omgangsvormen gelden voor zowel niet-moslims als moslims.
.
Je hebt het wel over handelingen lieverd, want je wil een niet moslim geen vredesgroet geven.
Je weet waar deze regel vandaan komt niet waar?
Dat is alleen maar omdat Mohammed een pesthekel aan Joden had.

Verily if the Jews greet you, and one of them says,
'As-saamu 'alaykum,' then say, 'wa 'alaykum.'


Is het niet diep treurig dat Moslims gedeeltelijk hun menselijkheid verloren hebben alleen maar omdat ze Mohammed volgen. Het zijn niet wij die afstand tussen moslims scheppen, maar het zijn moslims die afstand tussen ons scheppen.
Laatst gewijzigd door Ariel op za jun 14, 2008 2:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

H.Numan schreef:
Chaimae schreef:Die zal ik je ook nooit geven.
Begrijp je nu een beetje waarom we straks heel veel ellende gaan krijgen? Behoorlijk wat Nederlanders hebben dat geintje best wel door. En de rest komt er binnen vijf jaar achter.
In Nederland mag je geen Arabisch spreken, hier spreken we Nederlands! Ik spreek je dus gewoon met 'hoi' aan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:De vredesgroet is slechts aan de moslims besteedt.
Waarom? Geen parels voor de -letterlijk- zwijnen gooien?
Een moslim draagt ook geen kruis, toch?
Nog niet. Maar als jullie in Nederland de smaak van het onthoofden te pakken krijgen (zoals mohammedanen in Thailand regelmatig doen, indien de tijd het toestaat) is de kans groot dat jullie weldegelijk kruisen gaan dragen. :wink:
Het is dus niet zo dat de moslims de niet-moslims niet mogen begroeten, alleen is er wel onderscheid in het groeten van de moslims en niet-moslims. Dit is nogal logisch en komt ook bij de andere religies voor, een christen gedraagt zich anders tegen een kerkgenoot dan een niet-christelijk iemand. Dit is gewoon menselijk.
Lulkoek. Dat is niet gewoon menselijk, dat is glashard liegen. Een christen gedraagt zich exact hetzelfde tegenover een niet christen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:In Nederland mag je geen Arabisch spreken, hier spreken we Nederlands! Ik spreek je dus gewoon met 'hoi' aan.
En beleefd als ik ben, zal ik om me heen kijken, en vragen van wie dat ding is dat tegen vreemde mannen spreekt.

Sinds wanneer mag je in Nederland geen Arabisch spreken? Je mag zelfs in Arabisch je rijbewijs halen.
Laatst gewijzigd door H.Numan op za jun 14, 2008 2:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Een Christen behandeld een niet Christen op de zelfde manier als een Christen.
Dat komt door hun geloof in Jezus die ook geen onderscheid maakte tussen mensen.
Die claim is niet hard te maken. Een kwartiertje surfen levert me genoeg uitpraken en regeltjes van christenen op die het tegendeel bewijzen. Nu weet ik wel dat 90% van wat er op het Internet staat onzin is, maar er blijft nog genoeg over om dit sprookjesverhaal te ontkrachten.

Bovendien is het creëren van een 'good guys <-> bad guys' onderscheid het doel van religies..

Zomaar een citaatje:
We moeten ook de broederlijke omgang met hem stoppen. Dat bete­kent dat we niet meer met hem omgaan, zoals we dat met een mede­christen zouden doen. We moeten hem behandelen, zoals we een buitenstaander zouden behandelen: "dan zij hij u als de heiden" (Matth. 18:17). Er moet afstand worden bewaard.
bron
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Alle religies zijn vals naar boven, daar ben ik het met je eens. Maar ik spreek uit ervaring. Alhoewel ik uit een zeer Christelijke familie kom, heb ik nog nooit gemerkt dat men niet gelovige anders benaderd dan gelovige. Dat druist tegen de prediking van Jezus in.

Naastenliefde
Dan zal de Koning tegen wie rechts van hem staan zeggen :
"Mijn Vader heeft u gezegend. Kom en neem bezit van het koninkrijk dat voor u gemaakt is vanaf de schepping der wereld.
Want ik had honger en u hebt mij te eten gegeven.
Ik had dorst en u hebt mij te drinken gegeven.
Ik was vreemdeling u had mij opgenomen.
Ik was naakt en u gaf mij kleren.
Ik was ziek en u verzorgde mij.
Ik was in de gevangenis en u hebt mij bezocht."
En de rechtvaardigen zullen hem vragen :
"Heer, wij hebben u nooit dorstig of hongerig gezien.
Hoe hebben wij u dan te eten of te drinken kunnen geven ?
Wij hebben nooit gezien dat u vluchteling was of schamel gekleed ging.
Wij hebben nooit gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat.
Hoe hebben wij u dan kunnen bezoeken ?"
Dan zal de Koning antwoorden :
"Luister goed naar wat ik u zeg :
Al wat u gedaan hebt voor een van mijn broeders hier, al was het de onbelangrijkste, hebt u voor mij gedaan."
(Mattheüs 25 : 35 t/m 40)


Vergeld geen kwaad met kwaad
Hebt uw vijanden lief en bid voor hen die u vervolgen.

Enz, enz…

Wat je link betreft, ik weet niet van wat voor site die afkomt. Het lijkt me een zeer extreme vorm van het Christendom. ( zwarte kousenkerk) ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik gedraag me niet anders naar een niet-moslim toe. Maar mijn eigen gedrag en houding is anders in het bijzijn van een niet-moslim.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Laten we even een paar zaken correct definieren, voor we elkaar in de haren vliegen:
Wat christenen (of mohammedanen) tegen elkaar tijdens een religieuze dienst zeggen is hun zaak. Katholieken wensen elkaar de vrede in het latijn, bijvoorbeeld.

Wat christenen in het openbaar tegen niet christenen zeggen is exact hetzelfde als ze tegen een mede gelovige zeggen. We zeggen of goedemorgen, of niks. Maar niet half goede morgen, heiden.

En tenslotte zijn er ook mensen die op zeer racistische boeken geilen, zoals de bijbel (OT) of de koran. En hun gedrag daarop baseren en goedpraten.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Bedankt NB, toont maar weer eens aan dat religies één pot nat zijn. Toch vermoed ik dat de islamitische pot natter is. Een wij-tegenover-zij mentaliteit. Ik vind dat buitengewoon teleurstellend voor een religie. Wij tegenover zij heb je bij primitieve stammen en had je ook bij de Nazi's.


Als je dit in een religie vindt zijn er twee mogelijkheden

1) de religie doet niet aan gelijkheid, en/of is ethnocentrisch (soort van eigen volk eerst)

of . . . .

2) het gaat om een ideologie waarbij niet het Goddelijke centraal staat maar het 'wereldse' ! (territoriale controle, buit, genot)
Laatst gewijzigd door Links666 op za jun 14, 2008 2:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie