Sylvie van Sylver gaat scheiden na twee jaar huwelijk

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Sylvie van Sylver gaat scheiden na twee jaar huwelijk

Bericht door pd7835 »

De 27-jarige Sylvie De Bie, zangeres van de danceformatie Sylver, gaat na twee jaar huwelijk scheiden van haar man Khalid Boujida.

Het duo trouwde op 29 april 2006 in Heist-op-den-berg. Het koppeltje leerde elkaar kennen in 2001 in een discotheek. Samen hebben ze een dochtertje van zeven maanden, Noor. Hun nieuwe huis staat al te koop voor ruim 500.000 euro.

De twee gaan "als goede vrienden" uit elkaar, stellen hun advocaten. Toch doen over Khalid geruchten van overspel en drugs de ronde. Sylvie is daarvan op de hoogte maar heeft er "nooit bewijzen van gezien". "We zijn gewoon uit elkaar gegroeid". Dat melden onze collega's van Het Laatste Nieuws.

http://www.hln.be/hln/nl/946/Muziek/art ... lijk.dhtml
Dat is dan het huwelijk dat destijds door de 'progressieven' onder ons als voorbeeld werd opgevoerd. Frontapgiannieuws in de kranten en op tv.
Volop met interviews. Volgens Sylvie was Khalid toch een echte man, want hij kookte niet, kuiste niet en waste niet. En waarin Khalid zei: "als ik moet kiezen tussen een homo als zoon en een gehandicapte zoon, dan nog liever een gehandicapte want dan is de schande minder groot..."
Ook vond Sylvie dat ze uit respect voor haar man mee diende te doen met de ramadan want ze kon toch moeilijk in het bijzijn van haar man zitten te eten... enz. Haar frank (euro) is uiteindelijk toch gevallen. Beter laat dan nooit. Wel spijtig voor het kind, haar man zal, als goede moslim, haar vroeg of laat wel opeisen om haar islamitisch op te voeden....
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Daarom ben ik dus tegen gemengde huwelijken! Het kan en mag gewoon niet..En wat betreft zijn uitspraak. Hij is geen haar beter dan een 'homo.' In het huwelijksbootje gestapt met een Belgisch dame, alsof hij nu oh zo vroom is. De credo van mijn vader luidt: '' De Marokkaanse mannen zijn er voor de Marokkaanse dames, en de Marokkaanse dames zijn er voor de Marokkaanse mannen.''
Laatst gewijzigd door Chaimae op zo jun 22, 2008 1:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het is heel gek. Een gemengd huwelijk tussen een katholiek of Hindoe of noem het maar op, heeft wel een grote kans tot slagen, maar een huwelijk met een Moslim zelden of nooit. Hoe zou dat toch komen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:Het is heel gek. Een gemengd huwelijk tussen een katholiek of Hindoe of noem het maar op, heeft wel een grote kans tot slagen, maar een huwelijk met een Moslim zelden of nooit. Hoe zou dat toch komen.
Ook de normen en waarden stroken niet met elkaar. Het is niet alleen het geloof dat een dwarsboom is.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ook de normen en waarden stroken niet met elkaar.
We hebben dus de Marokkanen geen goed gedaan, met ze naar hier te halen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Chaimae schreef:Daarom ben ik dus tegen gemengde huwelijken!
Het kan en mag gewoon niet..
Eng type, die Chaimae.

Deze slaafse volgzaamheid van haar "godsdienst" lijkt wel verdacht veel op verstokte racisten in de VS, waar trouwen met een 'nigger' je duur betaald wordt gezet. Het lijkt ook op de rassen-focus in de jaren '20 (+/-) van de vorige eeuw toen Hitler's theorieën ook onder gewone mensen leefden, toen werden door sommigen bijvoorbeeld zuid-Europeanen als minderwaardig gezien.

Toch denk ik niet dat Chaimae een racist is, dit Islamitische voorschrift (toch?) heeft volgens mij een stammen-oorsprong, en voor Mohammed kwam het maar als te goed uit om zijn ummah af te zonderen en gehoorzaam te houden.
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

BFA schreef:
Ook de normen en waarden stroken niet met elkaar.
We hebben dus de Marokkanen geen goed gedaan, met ze naar hier te halen.
Grootste gros van de Marokkanen houden zich aan de regels van het (gast)land. Alleen is een huwelijk tussen een Marokkaan en Hollandse toch wat lastiger en is de kans van slagen niet groot. Beter voorkomen, dan genezen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Grootste gros van de Marokkanen houden zich aan de regels van het (gast)land.
Voorlopig. Het gedrag van hun kinderen laat het ergste verwachten.
Beter voorkomen, dan genezen.
Welke remedie stel je voor.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Links666 schreef:
Chaimae schreef:Daarom ben ik dus tegen gemengde huwelijken!
Het kan en mag gewoon niet..
Eng type, die Chaimae.

Deze slaafse volgzaamheid van haar "godsdienst" lijkt wel verdacht veel op verstokte racisten in de VS, waar trouwen met een 'nigger' je duur betaald wordt gezet. Het lijkt ook op de rassen-focus in de jaren '20 (+/-) van de vorige eeuw toen Hitler's theorieën ook onder gewone mensen leefden, toen werden door sommigen bijvoorbeeld zuid-Europeanen als minderwaardig gezien.

Toch denk ik niet dat Chaimae een racist is, dit Islamitische voorschrift (toch?) heeft volgens mij een stammen-oorsprong, en voor Mohammed kwam het maar als te goed uit om zijn ummah af te zonderen en gehoorzaam te houden.
Het heeft helemaal niks met de islaam te maken. Mohammed heeft gezegd dat een Arabier niet beter is dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier niet beter is dan een Arabier. En een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden.

Het is dus meer iets cultureels. Als moslimzijnde mag ik elk islamitsch man trouwen. Of mijn vader dit op prijs zou stellen? Dat is weer een verhaal apart.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Chaimae schreef:Als moslimzijnde mag ik elk islamitsch man trouwen.
Klinkt leuker dan dat het is, wat gebeurt er in een Islamitisch land als ??

- moslim toch met ongelovige trouwt?
- moslim de islam afwijst om met ongelovige te trouwen?
- moslim trouwt met ongelovige, huwelijk niet geldt en huwelijk wel praktiseert omdat het liefde is?

Kortom, de richtlijn is van discriminerende aard. Jouw Islaam discrimineert. Mijn christelijke nichtje is onlangs nog getrouwd met een atheist. De rare pastoor deed hun huwelijk in een kerk. Hoe het ook zij, het christendom bestraft dit soort huwelijken niet. Islam doet dat volgens mij wel. Straffen daar is jullie Mohammed en zijn 'Allah' goed in.
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Er staan geen straffen op het huwen met niet-islamitisch iemand. Het is niet verstandig om iemand met een ander religie of gedachtengang te trouwen. Twee religies op één kussen, daar slaapt de duivel tussen.

Twee neven zijn met Hollandse dames getrouwd. Resultaat: ééntje consumeert alcohol en niet halal-vlees. Zijn kinderen heeft hij Hollandse namen gegeven: Dewi en Amber. Twee prachtdames die niks van de Marokkanse cultuur afweten. Toen ik ze een keer vroeg wat ze nou zijn, beantwoorden ze mijn vraag met Hollandse. '' Maar prinsesjes, jullie zijn half Marokkaans.'' Dan beginnen ze te huilen en zeggen ze dat ze 't niet zijn.. Doodzonde.

Mijn tante heeft nog één zoon, waarvan ze (de zussen) hopen dat hij er niet vandoor zal gaan met een Hollandse. Ze heeft een oogje op me.. En wacht nog even drie jaar (dan ben ik klaar met mijn studie).
Laatst gewijzigd door Chaimae op zo jun 22, 2008 2:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Mohammed heeft gezegd dat een Arabier niet beter is dan een niet-Arabier,
In de Koran staat dat Arabieren de besten aller mensen zijn. Dat zwarten een rozijnenhoofd hebben.
Het is dit wat de Koran etnocentrisch maakt.
Het is dit wat maakt dat Moslims hun eigen kultuur en afkomst verwerpen en gaan doen en denken dat ze Arabier zijn.

Alle racisme ontspringt uit etnocentrisme. Op het ogenblik zijn er weinig zo racistische ideologieën als de Koran. Naast apartheid volgens sekse, en geloof is er ook een grote apartheid volgens ras.

Vraag dat maar aan de Indische en Indonesische Moslims die in SA gastarbeider spelen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Er staan geen straffen op het huwen met niet-islamitisch iemand.
Maar enkel de man heeft het recht om een vrouw uit het boek te trouwen.Voor een vrouw geldt dit niet. Die mag enkel een Moslim.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Chaimae schreef:Maar prinsesjes, jullie zijn half Marokkaans.'' Dan beginnen ze te huilen en zeggen ze dat ze 't niet zijn.. Doodzonde.
:( Ja zonde dat ze niet trots zijn op hun Marokkaanse afkomst (religie buiten beschouwing gelaten) ... Maar als je hun later een hoofddoek aanpraat, dan gaat dat de slechte reputatie van de Marokkaanse Nederlanders echt niet verbeteren. Het klinkt alsof je neef en zijn dochtertjes geassimileerd zijn: heel goed!! :) Misschien gaan je nichtjes ooit nog eens in God geloven, dan hebben jullie nóg iets gemeen. Ik hoop alleen dat dat niet de slavendrijver Horror Allah is, dan zou al het moderne opvoed-werk van je neef weer teniet gedaan worden.
Mijn tante heeft nog één zoon, waarvan ze (de zussen) hopen dat hij er niet vandoor zal gaan met een Hollandse. Ze heeft een oogje op me.. En wacht nog even drie jaar (dan ben ik klaar met mijn studie).
(1) Serieus: check of de kans op genetische defecten niet te groot is (!) Volgens mij wel ...

(2) Is het niet de bedoeling dat JIJ en je NEEF elkaar leuk vinden? Wat heeft tante truus er mee te maken?
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

:( Ja zonde dat ze niet trots zijn op hun Marokkaanse afkomst (religie buiten beschouwing gelaten) ... Maar als je hun later een hoofddoek aanpraat, dan gaat dat de slechte reputatie van de Marokkaanse Nederlanders echt niet verbeteren. Het klinkt alsof je neef en zijn dochtertjes geassimileerd zijn: heel goed!! :) Misschien gaan je nichtjes ooit nog eens in God geloven, dan hebben jullie nóg iets gemeen. Ik hoop alleen dat dat niet de slavendrijver Horror Allah is, dan zou al het moderne opvoed-werk van je neef weer teniet gedaan worden.
Dat is doodzonde! Boven het feit dat ze de Marokkaanse cultuur en normen en waarden niet kennen, beheersen ze het Darija ook niet (Marokkaans-Arabisch). Kinderen leren een taal het best op een jong leeftijd, dus is het bijna te laat.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dat is doodzonde! Boven het feit dat ze de Marokkaanse cultuur en normen en waarden niet kennen,
Drijft er iets positiefs rond in die beerput van achterlijkheid.
Graag enkele vb.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Chaimae schreef:doodzonde, doodzonde
Ja je moet je afkomst in ere houden (tot op zekere hoogte ...)

Wel triest dat je Arabische religie/landen/cultuur/taal als superieur beschouwt tot alles in Nederland. In feite ben je dan toch een 'buitenlander' of 'vreemdeling' met Nederlands paspoort?
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Typisch voor moslims : neven en nichten die trouwen.
Gezien in Egypte.

Vooral ook erg in zwang bij de rijkere moslim - families. Reden : het geld binnen de clan houden.

Dus 2 broers erven het familiefortuin van vader ; dochter en zoon van elk van hen worden gekoppeld.

In onze beschaving is dat not-done ; dat kan de genetische wetenschap wel bevestigen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ariel schreef:Het is heel gek. Een gemengd huwelijk tussen een katholiek of Hindoe of noem het maar op, heeft wel een grote kans tot slagen, maar een huwelijk met een Moslim zelden of nooit. Hoe zou dat toch komen.
Sorry Ariel, dat is niet helemaal correct. Een gemengd huwelijk heeft een veel grotere kans op mislukken. Dat is statistisch vastgesteld. Hoe groter het verschil, hoe groter de kans op mislukken.

Een huwelijk tussen een hindoe (of Boeddhist) en een westerling (dat is het in de meeste gevallen) heeft meer kans op slagen, maar alleen als beide partners een hoop water bij de wijn doen. Vaak, maar lang niet altijd gebeurt dat ook.

Als een westerling trouwt met een mohammedaan, en beiden doen veel water in de wijn, dan kan het huwelijk stand houden. Als een van beide partners vasthoud aan gewoontes die de ander afgrijselijk vind (hetgeen vrome mohammedanen uiteraard onbegrijpelijk vinden) is het een kwestie van tijd voor er gescheiden gaat worden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Twee neven zijn met Hollandse dames getrouwd. Resultaat: ééntje consumeert alcohol en niet halal-vlees. Zijn kinderen heeft hij Hollandse namen gegeven: Dewi en Amber. Twee prachtdames die niks van de Marokkanse cultuur afweten. Toen ik ze een keer vroeg wat ze nou zijn, beantwoorden ze mijn vraag met Hollandse. '' Maar prinsesjes, jullie zijn half Marokkaans.'' Dan beginnen ze te huilen en zeggen ze dat ze 't niet zijn.. Doodzonde.
Waarom doodzonde? Omdat ze meer realiteit vertonen dan jij kan bevatten? Jij bent net zo goed Nederlandse, maar dat wil je niet erkennen.

Ik heb het al meer geschreven: jouw vader of grootvader die uit marokko kwam, die heeft recht om zoiets te zeggen. Hun kinderen die hier geboren zijn, nauweijks. En hun kinderen (ik gok er op dat je 3e generatie bent) helemaal niet.

Het feit dat je je hoe dan ook weigerd aan te passen aan de feiten is nou net datgene wat de meeste Nederlands afstoot in mohammedanen. Niemand hier die zegt dat onze cultuur superieur is aan die van jullie. Maar jullie cultuur is net zo goed niet superieur aan die van ons.

Wat jij hier keer op keer op keer onomstoten verteld is dat jij (en verreweg de meeste marokkanen) hun cultuur als compleet superieur beschouwen tov van die van ons.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Lasteraar
Berichten: 181
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 9:48 pm

Bericht door Lasteraar »

De meest effectieve methode om de Marokkaanse cultuur te behouden is om in Marokko gaan wonen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lasteraar schreef:De meest effectieve methode om de Marokkaanse cultuur te behouden is om in Marokko gaan wonen.
Nee hoor.
Ik spreek thuis darija (het Marokkaans dialect), beluister Marokkaans muziek en geniet van de Marokkaanse keuken. Marokkaans genoeg?

Maar wat versta jij nou onder de 'Marokkaanse cultuur?' Cultuur is namelijk voortdurend in beweging..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Lasteraar schreef:
De meest effectieve methode om de Marokkaanse cultuur te behouden is om in Marokko gaan wonen.
Wijsneus schreef:
Nee hoor.
JA hoor !

"Si fueris Romae, Romano vivito more; si fueris alibi, vivito sicut ibi"

"When in Rome, do as the Romans do, when you are elsewhere live as they live elsewhere' !"
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

SDX schreef:
Lasteraar schreef:
De meest effectieve methode om de Marokkaanse cultuur te behouden is om in Marokko gaan wonen.
Wijsneus schreef:
Nee hoor.
JA hoor !

"Si fueris Romae, Romano vivito more; si fueris alibi, vivito sicut ibi"

"When in Rome, do as the Romans do, when you are elsewhere live as they live elsewhere' !"
EXACT!
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Salaam Aleykoum,

Er zijn volgens de Koran 3 soorten mensen:

1. de moslims (zij die zich onderwerpen tot Allah swt)
2. de mensen van het boek (Joden en Katholieken)
3. de heidenen

Voor een moslimman is het halal (toegestaan) om te trouwen met iemand van punt 1 of 2, maar haram (verboden) om een heidene tot echtgenote te nemen.

Belangrijk hierbij is dat de kinderen opgevoed moeten worden naar de godsdienst van de vader (= Islam). Om die reden gaan de meeste koppels uiteen. Ze komen niet overeen in de opvoeding van hun kinderen.

Maar om terug te komen op het verhaal van Sylvie. Ik denk niet dat het hier ging om een kwestie van religie. Als die Khalid met drugs en overspel bezig was, dan was hij waarschijnlijk ook niet echt bezig met de Islam.

Nayla
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Plaats reactie