Is voetbal haram?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Chaimae schreef:Die kerel op dat filmpje van Ariel is lachwekkend!

Hij zegt o.a dat de moslims geen voetbal mogen spelen, omdat Joden ook voetballen. Voor hetzelfde geld moeten de moslims een keer tegen het Joods elftal spelen. En verder zijn de Joden jaloers op de Arabieren.
Joden zijn niet jaloers op Arabieren.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Teva Teff schreef:
Chaimae schreef:Die kerel op dat filmpje van Ariel is lachwekkend!

Hij zegt o.a dat de moslims geen voetbal mogen spelen, omdat Joden ook voetballen. Voor hetzelfde geld moeten de moslims een keer tegen het Joods elftal spelen. En verder zijn de Joden jaloers op de Arabieren.
Joden zijn niet jaloers op Arabieren.
en waaròp zouden ze dan jaloers moeten zijn?? hahahaha!! :D :D
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Die kerel op dat filmpje van Ariel is lachwekkend!

Hij zegt o.a dat de moslims geen voetbal mogen spelen, omdat Joden ook voetballen. Voor hetzelfde geld moeten de moslims een keer tegen het Joods elftal spelen. En verder zijn de Joden jaloers op de Arabieren.
Ik wou dat jullie allemaal zo gelovig waren. Weet je wel dat Joden (niet schrikken) ademhalen? Dat betekend dat jullie onmiddelijk moeten stoppen met ademhalen. Wat een Jood doet, doen jullie vanzelfsprekend niet. :razz:

Waarom zouden joden, of wij, jaloers moeten zijn op Arabieren? Omdat we dan onze vrouwen ook als oud vuil kunnen behandelen?
Dat piepkleine landje doet het voorlopig een flink stuk beter dan alle arabische landen bij elkaar. Het is kleiner dan Nederland, maar alle Arabische naties tesamen kunnen nog geen deuk in een zacht pakje Israelische boter slaan... :bash:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Vera schreef:
Chaimae schreef:
Vera schreef:Als jij dat fijn vind, ga je gang. Het is jou feestje. Mijn ouders zijn sauna-gangers (we hebben zelfs 1 in de badkamer) dus ik ken het wel.

Maar dwing mij daar niet toe, geef mij de keuze om het onplezierig te vinden en het niet te doen.
Sinds ik weet dat het een vrouw niet toegestaan is een badhuis (hammam) te betreden vertik het, om in Marokko zo'n badhuis te betreden. Dit tot grote ergenis van mijn moeder. Nogal logisch dat het niet toegestaan is. Iedereen die je lichaam bewondert, dan wel niet afkeurt, en dan voornamelijk de vrouwen die opzoek zijn naar een potentiele vrouw voor hun zoon. Nou, als je dan ook uit het buitenland komt, en daarbij ook nog eens in mooi lichaamsbouw heb (in mijn geval) dan is dit nogal irritant.
Serieus? Oh dat wist ik helemaal niet..

Nouja, waneer je je moeder uitlegt dat je liever een goede Moslima wilt zijn dan te badderen, snapt ze het vast wel.
Salaam Aleykoum,

Chaimae, wat jij hier zegt begrijp ik totaal niet. Ik wil wel eens weten wat voor vrouwen daar rondlopen. Jij gaat niet naar de hammam omwillen van andere vrouwen? Met welke intentie ga jij dan naar de hammam? Ga je niet gewoon om lekker te baden en te relaxen? Wat kan de rest je schelen? Trouwens, als je zo denkt dan zou je zelfs niet naar de lokale marktjes (in Marokko) gaan, of naar familie of vrienden, of wat weet ik nog allemaal. Je hebt bijna overal van die vrouwen die "op zoek zijn naar een potentiële partner voor hun zoon". Mijd je dan elke plaats waar zulke vrouwen komen?

Nayla
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Sommige voruwen gaan weldegedelijk naar badhuizen om, zullen we zeggen, "vriendelijk" vrouwelijk gezelschap te ontmoeten...
En als ik zie hoe buitengewoon onaantrekkelijk mohammedaanse mannen flaneren met baarden die in geen tweehonderd jaar een kam of zeep hebben gezien neem ik ze dat echt niet kwalijk.

Kom, ik gan nog eens een bruine jongen brengen. :wink:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Links666 schreef:@$#@$#$%#%$#$#$ Ben ik vies of zo ?
Ga maar snel in Saoedi Arabië wonen, buitenaardse domoor, je bent er vast welkom. Bijvoorbeeld als kinderjuf, dan kan je ze fijn vertellen dat je Nederlandse vader en moeder in de hel zullen branden (kokend water) en de kinderen zullen het aannemen als zoete Ketellapper. Ik rouw voor Friesland, wéér een hartje minder op die vlag.
Nee je bent niet vies, ik hou er gewoon niet van als vreemden aan mij zitten. Het is mijn lichaam dus ik bepaal wie wat van me ziet en wie wat van me aanraakt.
Het zijn geen hartjes, maar pompeblêden.
Links666 schreef:Oh, je bent bang dat we de koran met de werkelijkheid zullen vergelijken of je confronteren met lelijke betrouwbare hadiths die je liever vergeet. Aa-ja, 't is een vrij land, extreem rechts mag soms ook.
Nee, ik merk aan mezelf dat ik wanneer ik hier ben me niet gedraag zoals het een goede Moslima betaamt. Dat wil ik mezelf en jullie niet aandoen.
Ja hoor
Laa ilaaha illallaah
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

H.Numan schreef:
Kom, ik gan nog eens een bruine jongen brengen. :wink:
Op wat trekt die laatste zin nu?

Zwarte humor?

Of moet ik zeggen, bruine humor?
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ach. Diep in jullie schuilt ook diaree... :yuk:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

hoi nayla,

je sig: "diep in jullie schuilt een moslim" snap ik niet. zou je zo vriendelijk willen zijn om het uit te leggen??

misschien kom ik tot de ontdekking dat ik ook een moslim ben.

dank voor je inspanning.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Nayla schreef:
Vera schreef:
Chaimae schreef: Sinds ik weet dat het een vrouw niet toegestaan is een badhuis (hammam) te betreden vertik het, om in Marokko zo'n badhuis te betreden. Dit tot grote ergenis van mijn moeder. Nogal logisch dat het niet toegestaan is. Iedereen die je lichaam bewondert, dan wel niet afkeurt, en dan voornamelijk de vrouwen die opzoek zijn naar een potentiele vrouw voor hun zoon. Nou, als je dan ook uit het buitenland komt, en daarbij ook nog eens in mooi lichaamsbouw heb (in mijn geval) dan is dit nogal irritant.
Serieus? Oh dat wist ik helemaal niet..

Nouja, waneer je je moeder uitlegt dat je liever een goede Moslima wilt zijn dan te badderen, snapt ze het vast wel.
Salaam Aleykoum,

Chaimae, wat jij hier zegt begrijp ik totaal niet. Ik wil wel eens weten wat voor vrouwen daar rondlopen. Jij gaat niet naar de hammam omwillen van andere vrouwen? Met welke intentie ga jij dan naar de hammam? Ga je niet gewoon om lekker te baden en te relaxen? Wat kan de rest je schelen? Trouwens, als je zo denkt dan zou je zelfs niet naar de lokale marktjes (in Marokko) gaan, of naar familie of vrienden, of wat weet ik nog allemaal. Je hebt bijna overal van die vrouwen die "op zoek zijn naar een potentiële partner voor hun zoon". Mijd je dan elke plaats waar zulke vrouwen komen?

Nayla
Wa aleykum selaam rahmatu'Allah wa barakatu,

Een vrouw moet niet haar gehele aura bedekken! Het auwrah dat gezien mag worden: van navel tot knie, dus dit gedeelte mag voor andere vrouwen te zien zijn..

Shaykh Ibn Baaz zei: ''De correcte meningen van de Geleerden is dat een moslima alles aan een andere vrouw mag laten zien behalve wat tussen de navel en de knie zit, of het nou een andere moslima is of een niet-moslim vrouw. Ook zei Mohammed op gezag van Djaabir wie in Allah en de laatste dag gelooft laat zijn vrouw niet naar de openbare baden gaan.

GEDVER! Het is zo slecht gesteld met de hygiene! Het is ver te zoeken..

En wat de markten betreft! Denk logisch na. Je mag er heen om je boodschappen te doen, maar niet om daar wat rondjes te lopen en met vrouwen staan praten. Zie je vaak, toch? Groepjes Marokkaanse vrouwen die dan roddelen op de markt. Nee, ik ben nooooooooooooit op de markt. Dat laat ik aan mijn vader over, en als ik dan toch ga, dan loopt mijn vader naast of achter me. Ben in ieder geval nooit alleen buiten in Marokko. Bijnaaa, trouwens!

Wa selaam,
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

H.Numan schreef:
Chaimae schreef:Die kerel op dat filmpje van Ariel is lachwekkend!

Hij zegt o.a dat de moslims geen voetbal mogen spelen, omdat Joden ook voetballen. Voor hetzelfde geld moeten de moslims een keer tegen het Joods elftal spelen. En verder zijn de Joden jaloers op de Arabieren.
Ik wou dat jullie allemaal zo gelovig waren. Weet je wel dat Joden (niet schrikken) ademhalen? Dat betekend dat jullie onmiddelijk moeten stoppen met ademhalen. Wat een Jood doet, doen jullie vanzelfsprekend niet. :razz:

Waarom zouden joden, of wij, jaloers moeten zijn op Arabieren? Omdat we dan onze vrouwen ook als oud vuil kunnen behandelen?
Dat piepkleine landje doet het voorlopig een flink stuk beter dan alle arabische landen bij elkaar. Het is kleiner dan Nederland, maar alle Arabische naties tesamen kunnen nog geen deuk in een zacht pakje Israelische boter slaan... :bash:
Waarom spreek je namens een groep? Ik en vele anderen met me delen zijn mening niet. Vertaalde slechts dat wat de man zei, aangezien Nayla het niet echt kon verstaan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Waarom spreek je namens een groep?
uit respect.
Volgens Nayla zijn deelt Islam de mensheid op in 3 soorten. En dit is ook zo volgens het grootste deel der mohammedanen.

Bovenaan de ladder van superioriteit staan de mohammedanen.
Halverwege, de mensen van het boek.
Heel onderaan de andere ongelovigen.

Als je de wereld indeelt in 3 groepen, waarom neem je het ons dan kwalijk dat we jullie zo aanspreken?

Voor ons zijn (waren) alle mensen gelijk. Jullie komst heeft dat veranderd. Het zijn jullie die daar op hebben aangedrongen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

De relatie tussen Duitsland en Israël is nogal een gevoelige.
Dan blijkt ook weer als er tegen Israël gevoetbald moet worden.
Opeens heeft dan de ploeg veel uitvallers. Dat komt door Joden-angst (jodofobie?)
http://www.pi-news.net/2008/09/angst-vor-israel/
Toen ze vorig jaar de uitwedstrijd speelden ( In Israël dus) deed Ashkan Dejagah niet mee om politieke reden, zoals die zelf verklaarde. Bij de terug-wedstrijd in Duitsland (kort geleden) was die er ook niet bij "vanwege een blessure'. En hij was niet de enige. Ook Baris Özbeks en Mesut Özal en Patrick Ebert waren er niet bij. Zelfde smoes. En zo deden de sterkste spelers niet mee. Een 0-0 was dan ook het maximaal haalbare.
En toch was er een moedige Moslim: Sami Khedira (VfB Stuttgart).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52330
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Er is nieuws over rammadammende voetballers in Engeland:
http://www.dailystar.co.uk/news/view/51 ... all-fatwa/
NOW IT COULD BE FOOTBALL FATWA
BARNSLEY football boss Simon Davey is risking a fatwa after sidelining a Muslim player.
French-born winger Mounir El Haimour, one of the Championship team’s top stars, was dropped for starving himself during Ramadan.
The 27-year-old has been warming the bench after suffering a dramatic loss of form during September’s holy month.

Yesterday manager Davey said the devout player’s fasting is affecting his football, as Muslims must abstain from all food and drink during daylight hours.
Haimour signed for £200,000 from Swiss club NE Xamax and Davey, 37, said: “It’s difficult for him, but as a football manager I need everyone at 100%.’’

But an angry fan wrote on an Islamic website: “The attitude of his manager is what we’ve come to expect from non-believers. He should be warned of the dangers of insulting Islam.’’
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

De islaam bepleit zorg voor het lichaam voor zowel man als vrouw. De eerste vraag die we toegeworpen krijgen op de Dag der Opstanding luidt:

''Heb Ik je geen gezond lichaam gegeven?''

Het moet natuurlijk niet ten koste van het geloof gaan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:De islaam bepleit zorg voor het lichaam voor zowel man als vrouw. De eerste vraag die we toegeworpen krijgen op de Dag der Opstanding luidt:

''Heb Ik je geen gezond lichaam gegeven?''


En als Allah je geen gezond lichaam gegeven heeft? Wat vraagt Allah dan?
Het moet natuurlijk niet ten koste van het geloof gaan.
Dus jij bent van mening dat de voetballer niet moet spelen in ramadan?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Sporten in de de Ramadan?

Mijn zusjes zwemmen, en spelen gewoon hockey gedurende het vasten.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

En deze vraag?
En als Allah je geen gezond lichaam gegeven heeft? Wat vraagt Allah dan?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Haal het niet in je hoofd om aan een handicap te denken.

Hiervan uitgaand kunnen we stellen dat het beoefenen van een sport sterk aanbevolen is.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Wat een slap antwoord Chaimae. Het is maar goed dat dit topic in de Zoo staat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:
Chaimae schreef:De islaam bepleit zorg voor het lichaam voor zowel man als vrouw. De eerste vraag die we toegeworpen krijgen op de Dag der Opstanding luidt:

''Heb Ik je geen gezond lichaam gegeven?''


En als Allah je geen gezond lichaam gegeven heeft? Wat vraagt Allah dan?
"Lekker weertje, niet?... whistling: ..."
RTFM
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

naar boven schreef:
Ariel schreef:
Chaimae schreef:De islaam bepleit zorg voor het lichaam voor zowel man als vrouw. De eerste vraag die we toegeworpen krijgen op de Dag der Opstanding luidt:

''Heb Ik je geen gezond lichaam gegeven?''


En als Allah je geen gezond lichaam gegeven heeft? Wat vraagt Allah dan?
"Lekker weertje, niet?... whistling: ..."
voor de tijd vh jaar nietwaar? jij ook nog een kopje thee? met EEEN koekje uiteraard maar als goed Hollander zijnd whistling:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
marokaantjj
Berichten: 1
Lid geworden op: wo mar 11, 2009 5:57 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door marokaantjj »

hallo lieve zusters ik heb vraag aan jullie :oops:
zoals ik heb bedacht sinds kort wil ik de ghimaar gaan dragen
de vraag is waar kan ik het gaan halen zoals ik net al las kost het maar heel goedkoop
ik woon in Almere er zijn niet veel dan dat soort hoofddoeken winkels ik hoop dat jullie een beetje
begrip voor mij hebben en ik wil ook insha'allah de soennah gaan volgen
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Vera »

marokaantjj schreef:hallo lieve zusters ik heb vraag aan jullie :oops:
zoals ik heb bedacht sinds kort wil ik de ghimaar gaan dragen
de vraag is waar kan ik het gaan halen zoals ik net al las kost het maar heel goedkoop
ik woon in Almere er zijn niet veel dan dat soort hoofddoeken winkels ik hoop dat jullie een beetje
begrip voor mij hebben en ik wil ook insha'allah de soennah gaan volgen
Masha'Allaah, goede keus zuster!
Je kunt op internet kopen, ik weet niet of dat mag van je ouders? In Utrecht, in de Kanaalstraat kan je ook kopen, 10 euro kosten ze daar. Ghair insha'Allaah!
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Doen zuster marokaantjj . Salaam aleikoem. En als ik jou was dan zou ik een lange zwarte nemen, want als je het wil doen dan moet je het goed doen.
kijk, hier kan je de ghimaar online bestelen.
http://www.islamproducten.nl/dameskleding_ghimaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.islamproducten.nl/ghimaar-ve ... euren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Deze is erg mooi. hij kost maar 18 euro. Als je dat niet kan betalen, dan betaal ik hem voor je.

En je moet niet "insha'allah" de soennah gaan volgen, maar doen....want ik weet zeker dat Allah dat wil.

Vriendenlijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie