Hallo allemaal -- (Links666)

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Links666 schreef:
SDX schreef:Hadden ze in de 7de eeuw al Gilette venus? :razz:
Ja. God schiep één perfect Gilette mesje voor Mohammed. Sindsdien worden ze gekopieerd en allemaal door God beschermd. Als Chaimae haar Gilette Venus weggooit is dat dus Godschennis. Een scheermesjesinnovatie is ook nooit meer nodig. Dit is trouwens het bewijs dat Occam uit zijn nek lulde.
lol
*applaus*
Dat is goeie humor.
Kom op Chaimae, jij kan dat best ook. ;)
Laatst gewijzigd door Ketter op ma mei 26, 2008 9:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

scheermesjesinnovatie is ook nooit meer nodig.
Innovatie is fiqh.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Links666 schreef: Ja. God schiep één perfect Gilette mesje voor Mohammed. Sindsdien worden ze gekopieerd en allemaal door God beschermd. Als Chaimae haar Gilette Venus weggooit is dat dus Godschennis. Een scheermesjesinnovatie is ook nooit meer nodig. Dit is trouwens het bewijs dat Occam uit zijn nek lulde.
Absoluut lult wikipedia uit zijn nek. We moeten daar wat aan doen, we moeten dit item veranderen.

Trouwens....weten jullie dit?

Allah Al-Mushawwir المصور de Vormgever, heeft in liefde en barmhartigheid, het scheermesje vernoemd naar een vrouw van Mohammed.
De eer viel te beurt aan Gilette Bint al-Harith. Zij was de meest behaarde onder zijn vrouwen, en het was zij die het mesje voor het eerst mocht uitproberen.

In de koran wordt over de Gilette gesproken.

4:177 O, gij mensen, vreest uw Heer, Die van één enkele stukje ijzer een Gillete schiep zodat de gezellinnen van de profeet hun man kunnen behagen en overvloedig kunnen geven wat de profeet toekomt. Vreest God in Wiens naam gij u zult scheren en beroep op elkander als het mesje bot is, en wees plichtsgetrouw betreffende de liefdesbanden. Voorwaar, God is Bewaker over u.

In de Hadith kan je dit over de Gilette lezen.

Narrated 'Aisha: We set out with the Prophet for Hajj and when we reached Sarif I was hairy. When the Prophet came to me, I was weeping. He asked, "Why are you weeping?" I said, "I wish if I had not performed Hajj this year." He asked, "May be that you got some Pubic hair?" I replied, "Yes." He then said, "This is the thing which Allah has ordained for all the daughters of Adam. They all shall be Gilettised So do what all the pilgrims do except that you do not perform the Tawaf round the Ka'ba till you are shaved.
Sahih Bukhari 1:6:302
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Zelfcensuur.
Laatst gewijzigd door Freya op di mei 27, 2008 10:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

>> Freya is heel nieuwsgierig

OK :) Tijd voor PM's?


Nèh -- ik bedoelde alleen dat mensen waarschijnlijk geen zin hebben om hun precieze badkamergewoontjes op een forum te schrijven. Behalve Migrantenjong, misschien zou die het het liefst van de daken schreeuwen :) IK BEN BESNEEEEDDDUUUUUHHHHH!!!!!!!!!! En dan ermee helikopteren als een rockster.
Laatst gewijzigd door Links666 op di mei 27, 2008 10:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Dan haal ik het weg, maar dan moet je mijn citaat ook weghalen, want dat kan ik niet!
Nou, het is gelukkig niet mijn ritueel. Maar, is had toch wel vraagtekens bij Chaimeas verhaal. Het ritueel wat dus moslima's blijkbaar verplicht moeten doen, kan volgens mij praktisch niet zonder bepaalde ongemakken, en daar houd ik het maar bij.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Wat vinden jullie van mijn nieuwe signature?

Shahada voor moslims met pindakaas in hun mond.
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Leuk... :razz: Maar het lijkt mij meer dat dit de shahada is van een moslim is die een half schaap in zijn mond heeft.


Volgens mij klinkt de pindakaas shahada zo.
ʾašhpinda ʾan lā ilākaas illā-llākaas wa ʾašhpinda ʾanna muḥammadan pindasūlu-llākaas.

Maar ik kan me vergissen, :oops: en dan heb jij gelijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Klinkt allebei super, maar ik lust geen pindakaas...helaas... :P
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Links666 schreef:(1)
Chaimae schreef:We zijn niet op niveau om over de Koran te discussieren, daar hebben we de tafseers voor
Ja, nu wel. Hier is een leuk gedachte-experiment: Wat nu als je leefde ten tijde van Mohammed, in Mekka of Medina, voordat de tafseer bestond. Stel je voor, Mohammed vertelt zijn mensen een nieuw vers, dat aan hem geopenbaard is. Wat zou je dan tegen jezelf zeggen?
Ik zou tegen Mohammed zeggen: ” Luister eikel, je leugenachtige praatjes telkenmale, komen mij nu wel de strot uit. Misschien dat je je eigen familie zo kunt belazeren, maar mij niet. Vertel op, wanneer is die volgende openbaring en van wie komt die nu donderju? Van die zelfbedachte godseikel van jou of van die die postduif, ehhh . . . Gabriël zei je, nietwaar? Trouwens, als ik jou zo beluister dan heb ik de indruk dat je de klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. Heb jij soms nog nooit wat gelezen of zo? Je komt zo dom over.

De uitslag is bekend. Geen gezamelijk bezoek aan Mohammed zijn wekelijkse openbaringsrituelen die altijd strikt pivé waren. Een lijk bij de stadspoort zonder hoofd. Navraag leerde dat het later gevonden hoofd toebehoorde aan Hans van de Mortel. Hij was een vredelievend mens die aan Mohammed’s woorden twijfelde.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef: Ik zou tegen Mohammed zeggen: ” Luister eikel, je leugenachtige praatjes telkenmale, komen mij nu wel de strot uit. Misschien dat je je eigen familie zo kunt belazeren, maar mij niet. Vertel op, wanneer is die volgende openbaring en van wie komt die nu donderju? Van die zelfbedachte godseikel van jou of van die die postduif, ehhh . . . Gabriël zei je, nietwaar? Trouwens, als ik jou zo beluister dan heb ik de indruk dat je de klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. Heb jij soms nog nooit wat gelezen of zo? Je komt zo dom over.

.
:razz: Ik denk ook dat de Joden dit soort woorden tegen Mohammed gebruikt hebben. Misschien hebben ze het iets tactvoller gezegd, maar we weten hoe dat afgelopen is.
Koppen zijn gerold, en Mohammed stond tot zijn enkels in het bloed .
En omdat dit soort woorden gesproken zijn, haten Moslims de Joden met een diepe innige haat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

FYI:

Als je ARTE in je tv-pakket hebt, er is nu een interessante documentaire of Yezidi's in Kurdistan, en hoe Koerden met die gasten omgaan.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

@ Dutch : hahah! "Sweets for my sweety, sugar for my honey"

@ Aldebaran,
Aldebaran schreef:
Links666 schreef:Aldebaran's oplossing:
Aldebaran schreef:De aanpak die ik voorstel:
(1) kortweg een oproep tot echte dialoog en
(2) het scherper trekken van de grens tussen kerk en staat op alle fronten
(1) Wordt dat geen theologiediscussie?
Nee, ik ga niet over de islam discussiëren maar ik wil het debat over de inrichting van onze samenleving met daarin de scheiding van kerk en staat, de trias politica, democratie etc.
Kan je eens wat details noemen? Ligt de botsing van de ideologieën niet in het feit dat islam allesomvattend is (totalitair), zonder dat er democratie in voor komt; ergo: in islam geen plaats voor democratie; orthodoxe gelovigen hechten nauwelijks waarde aan de democratie waar ze aan deelnemen. SGP misschien evenmin.

Je weet dat moslims vaak aankomen met "volgens de Islam", "Allah zegt dat", "Profeet heeft gezegd dat". Als wij onze forummoslims willen wakker schudden, moet het ook met theologie. Is het dan niet onvermijdelijk dat we uiteindelijk bij hun theologie aanbelanden?
Aldebaran schreef:
Links666 schreef:(2) Dus dit wordt iets tussen Frankrijk en Turkije? Leidt ook dat niet tot inzichzelfkering van de moslims? Godsdienstig onderwijs mag van mij vandaag nog afgeschaft worden. Christenen en gristenen gaan hier over zeiken! Ik zie de koffiekopjes al door de 2e Kamer vliegen :)
Natuurlijk krijgen we daar gezeik over. Maar het is de achilleshiel van onze samenleving in de discussie met islam-aanhangers. Tijd om daar iets aan te doen.
Behalve afschaffing van religie-gebaseerd onderwijs, wat verder nog?Een gedachte die ik had was: Politieke partijen die nog eens extra onderstrepen dat zij tegen binnensluipende godsdienstwetgeving zijn, bijvoorbeeld een verklaring die zegt dat:
  • "Wij zullen geen wetten aannemen die gebaseerd zijn op godsdienst. Een uitzondering hierop vormt het waarborgen van de nationale identiteit die het Koninkrijk der Nederlanden de afgelopen honderden jaren gehad heeft. [wel westers, joods, antilliaans, niet islamitisch] Wij zullen geen enkele sharia wet aannemen [symbolisch]. "
Zo'n verklaring kan beginnen bij de PVV en VVD en TON. D66 en SP zullen volgen .. CU en SGP niet, maar dat is geen nieuws.
De PvdA echter kan hierbij ontmaskerd worden voor wat ze is :)
Na een hoop heisa ontstaat er misschien een moslim partij. Jammer, maar er is dan tenminste duidelijkheid. Het Christen Dhimmi Appél zal een dergelijke verklaring misschien willen marginaliseren, wegduwen of wat dan ook ...

Vervolgens kunnen de vereisten voor politieke partijen misschien aangescherpt worden, net zoals nu de AKP in Turkije onder de loep wordt genomen.

Maar dit is de politiek, niet de moslims zelf natuurlijk .. daarvoor moeten we Polleke's post nog eens teruglezen denk ik.
Laatst gewijzigd door Links666 op di jun 24, 2008 2:18 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Foei Chaimae, jij MAG je schaam- en ander streken helemaal nog niet scheren !!! Zolang je niet getrouwd bent moet je behaard blijven rondlopen hoor !
Scheren en epileren is slechts voor getrouwde dames, wist je dat dan niet ?
Trouwens, afgeschoren schaamhaar, eerst met de schaar getrimd of niet, groeit steeds opnieuw in en dan krijg je jeuk en puistjes... Waxen of op de traditionele wijze met suiker zoals in Noord-Afrika is de enige oplossing daarvoor.
Maar zoals gezegd mag jij dit nog niet doen, dat mag pas als je geconsummeerd gaat worden door je man ! Meisje toch !

Doe mij maar Braziliaans, zo'n landingsbaan is mooier.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef: Niet als je 't goed doet. Door het eerst te trimmen en vervolgens pas met een scheermes aan de slag te gaan. En na het scheren gebruik je baby-talkpoeder. Wanneer je blijft scheren, ondanks dat de eerste keren nogal veel irritaties opleveren, zal de huid hieraan wennen.
De versprekingen, tegenstrijdigheiden, zelfverzonnen leugens, onnadenkende opmerkingen zijn legio in het hoofd van onze toekomstige buurtmoskee journalist. Schamen doet zij zich allang niet meer. Vandaar dat schaamhaar wegscheren de gewoonste zaak en beschavingsnorm voor haar is geworden. Immers, wat ’allah’ schiep moet vooral als achterlijk en overbodig beschouwd worden. Net zoiets als besnijdenis. Iets dat die achterlijke arabieren klakkeloos van die religieuze gekke joden hebben over genomen, zoals bijna alles.
En na het scheren gebruik je baby-talkpoeder.
Zo zien we maar - volgens Chaimae - dat zelfs Mohammed in zijn tijd al geilde op Westerse goddeloze niet halal-producten.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Uit de serie: Lachen en Huilen met moslims
Chaimae, 26 juni schreef:Sinds ik Israelische producten boycot, vermijd ik coca cola, ..., National Geographic..
Chaimae, 11 juni schreef:Wij wisten ook niet waarom een man (van de islam) geen goud mag dragen. Nu is gebleken dat goud de witte bloedcellen afbreekt. ... ...

Ik heb dit op National Geographic gehoord.
Onze forum-moslima gebruikt nu zelfs dus Joden-media om onzinnige islam-regeltjes goed te praten !

Kies maar :

(1) "ik geef me over", en doe alsof er met de Islam niks aan de hand is
(2) Joden zijn heel erg slim
(3) Gefopt! Ik geloof helemaal niet in de Islam met z'n rare regeltjes!
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat was voor ik producten boycot, waarvan een deel naar Israel gaat. Sinds ik boycot (twee maanden) kijk ik inderdaad geen National Geographic meer.

Denk eens wat logischer na. Je ratio werkt niet echt mee, hé? Anders zou je namelijk weten dat mijn geloof nergens vertelt dat ik producten moet boycotten. Ik doe het omdat ik vind dat Israel één van de grootste terroristisch land is.

Als jij denkt dat dit met religie te maken heeft, dan ontbreekt er kennis van jou kant. Wie is er dan nou dom?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Ik zeg helemaal niet dat je boycot vanwege je 'geloof' (totalitaire ideologie).

Ik zeg wél dat je het goud-regeltje goed wilde praten, en dat deed je dmv. NG, dat "Joden-kanaal". Maar aangezien Joden-tv niet te vertrouwen is, kan je nu het goud-regeltje ook niet meer onderbouwen. Nu zal je moeten wachten totdat je een ander 'excuus' vindt voor het goud-regeltje.

Wel ben ik het met je eens dat 'staats terrorisme' bestaat, zoals jij van Israel zegt. Als je consequent wilt zijn, luister dan eens naar die podcast over de moslim-verovering van Constantinopel. Zo is de Islaam namelijk verspreid naar Istanbul, Albanië, Kosovo, Bosnië.
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Zo is de Islaam namelijk verspreid naar Istanbul, Albanië, Kosovo, Bosnië.
Dat had destijds écht verhinderd moeten worden.
Waren er geen Karel Martels meer? :?
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Scorelijst van forumlid 'Chaimae', gebaseerd op forum-posts :

- ze gelooft in de hel, waar alle 5.300.000.000 niet-moslims van de wereld zullen worden gemarteld door een god die Ar-Rahman (de Barmhartige) heet
- ze houdt intens veel van deze god. De god die zichzelf mooie titels geeft in zijn eigen boek.
- ze steunt doodstraf voor afvalligen (terwijl ze zelf een tijdje afvallig was)
- ze steunt steniging want ze spreekt zich er niet tegen uit
- ze steunt doodstraf voor homo's (passieve steun)
- ze noemt Mohammed die 9-jarige A'isha penetreert een 'prachtig huwelijk', terwijl ze alle andere pedofilie wel walgelijk vindt
- ze steunt slavernij omdat de Koran het niet afkeurt: het is oké zolang ze maar goed worden behandeld. Slaven die trouwen met meesters getuigt ook van "vrijwilligheid".
- doodstraf voor afvalligen: ze steunt Godsdienstvrijheid in NL Grondwet niet, terwijl ze er zélf gebruik van maakt
- ze vindt moslims per definitie betere vrienden dan niet-moslims
- ze vindt het normaal dat zij 0 mooie jongens krijgt in de hemel, terwijl mannen 72 maagden krijgen, want zij krijgt parels en een gouden kammetje.
- ze bezoekt het toilet met Mohammed-ritueel
- ze slaapt in Mohammed-houding
- ze houdt van Arabische cultuur maar in plaats van modern-Arabische cultuur kiest ze 7e-eeuws Mohammedanisme
- ze houdt van hoge hakken en zomerse kleding maar dan wel met hijab, veroordeelt alle mannen alvast als potentiële verkrachter

+ ze is enkele dagen vrij van islam geweest!!! :)
+ ze geeft toe dat de Koran een fout bevat: de aarde is niet plat maar rond, ach klein foutje


Ieder item = 10 punten

(15 x -10) + (2 x +10) = min 130 FFIHasanats onder het nulpunt van gezonde twijfel.

ALARM ALARM ALARM !
Alarmfase ROOD : het begaan van een "zonde" is zéér aan te raden, zodat gered kan worden wat er te redden valt!
(Suggestie: filmavond met The Life Of Brian onder het genot van een 1/2 glaasje martini met een 1/2 olijfje en 1/6 joint)
Laatst gewijzigd door Links666 op zo jun 29, 2008 2:25 am, 3 keer totaal gewijzigd.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

- ze houdt van Arabische cultuur maar in plaats van modern-Arabische cultuur kiest ze 7e-eeuws Mohammedanisme
Waar zit het verschil tss Modern-Arabische cultuur en 7de eeuws Mohammedanisme?
Ik zie er geen.
Als wij onze forummoslims willen wakker schudden, moet het ook met theologie. Is het dan niet onvermijdelijk dat we uiteindelijk bij hun theologie aanbelanden?
Heb je al Islamtheologen gelezen?
Heel depresserend. Uiteindelijk leidden ze bijna al naar het letterlijk interpreteren van de Koran boven rede en inzicht zoeken in oorzaak en gevolg. Met als enig mogelijke resultaat Al Qaida.
De meest verlichte, zoals Rumi, zien dan het opzoeken van geestelijke dood als grootste daad van liefde voor God. Er zijn dan ook Sufi-Taliban en terroristenorganisaties.

Islamtheologie is kompleet tegengesteld aan de theologie van de andere grote religies. Ik weet je niet of je iets in Islam onder theologie kan onderverdelen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

bleh
Laatst gewijzigd door Links666 op zo jun 29, 2008 10:44 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Links666 zei:
Chaimae zou op vakantie dus naar een mode show kunnen gaan - als dat haar ding is.
Chaimae gaat aan de slag met haar schoolwerk en zal gedurende de zomer Islamitische lessen volgen op een school speciaal voor mensen uit het buitenland. Je wordt dagelijks opgehaald door een busje! GEZELLIG.
Verder zal ze zo af en toe het strand bezoeken en er met pyjama zwemmen. Hahahaha. En op het balkon zitten en jongens irriteren met mijn zusjes en broertjes. Weet je hoe grappig! :lol: Water naar beneden gooien of jongens versieren en dan bukken.

En natuurlijk dagelijks met mijn ouders verschillende restuarants afgaan. Marokkaans eten.. (L)!En ik ga naar Fes, een stad rijk aan cultuur en geschiedenis! Dus ga daar veel vele plekken die bezienswaardig zijn bezoeken.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Nog een reactie op de min 130 FFIHasanats? Ik vind dat ik het lijstje met jouw dwaasheden secuur heb samengesteld.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

In jouw scorelijst is kop noch staart te vinden. Vooruit dan maar..

Links666 zei:
- ze gelooft in de hel, waar alle 5.300.000.000 niet-moslims van de wereld zullen worden gemarteld door een god die Ar-Rahman (de Barmhartige) heet
Wellicht dat het je ontgaan is, wat me stug lijkt. Maar elk moslim zal uiteindelijk naar de Hemel gaan. 'Le ilaha ina Allah, wa Mohammeden rasoellah,' is de sleutel tot het Paradijs.

Ik zal het bewijzen, d.m.v van een daliel (arabisch voor bewijs).

Anas ibn Maalik heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegt:
''De voorspraker zal voorspraak doen, en ieder die zegt Laa ilaaha illa Allaah en heeft een imaan tergrote van een graankorrel zal uit de hel worden gehaald. En zij zullen in het Binnenhof van het Paradijs staan en de mensen van het Paradijs zullen dan water op hun en, Totdat ze zullen groeien als zaatjes zullen groeien na een vloed. Al de sporen van vuur zullen verdwijnen''[Overgeleverd in Sahih Muslim, Baab adna Ahl al-Jannah Manzilatan, 1/178 Zie ook Sahih Muslim, Kitaab al-Imaan, Baab adna Ahl al-Jannah Manzilatan, 1/182]
Doe geen uitlatingen over hetgeen je geen kennis hebt, aub.

Links666 zei:
- ze steunt doodstraf voor afvalligen (terwijl ze zelf een tijdje afvallig was)
Ik wist dus niet dat we hier op FFI een geleerde op het gebied van Islamitisch recht in ons midden hebben. Knap hoor. Vooruit dan maar..

De doodstraf is lastig om over te oordelen, omdat Allah de enige is die het recht heeft om het leven van iemand te ontnemen. Het is zo dat in elk Islamitisch land andere regels gelden, omdat zij de Islam anders interpreteren. Het wil dan niet zeggen dat het bij de Islam hoort. De Koran is duidelijk over diegene die de Islam veralten, die gaan namelijk naar de Hel. Het islamitisch recht schrijft voor dat een afvallige van de islam de kans moet krijgen zijn afval van de Islam te herroepen. Normaal gezien moet dat binnen 2 weken gebeuren, maar een afvalligen moet in principe volgens de Islam zijn hele leven de kans te krijgen weer terug te keren tot de Islam. Een afvallige mag in leven blijven zolang het maar geen gevaar voor de samenleving vormt, dus anderen van zijn/haar nieuwe goddienst probeert te overtuigen.
In praktijk ligt het dus een stuk ingewikkelder. Veel geleerden vinden dat je niet iemands hart kunt beoordelen en dat je dus alleen maar kunt afgaan op wat iemand zelf verklaart. Dit betekent dat er een redelijk breed verzet is tegen het beschuldigen van iemand van afval van de islam als die persoon.De sharia bepaalt de doodstraf voor afvalligheid, vaak gebaseerd op een combinatie van afvalligheid met landverraad of actieve propaganda voor als anti-islamitisch beschouwde ideeën of andere religies.

Zet je roze bril af, Links666. Was het niet, Ariel?

Links666 zei:
ze wenst de ummah een speciale 'moslim-vrede', andere mens-categorieën krijgen die vrede niet van haar
Goh. Hoe kan een moslim tegen een ongelovige zeggen, “moge Allah vrede en zegeningen aan u schenken”, terwijl hij niet in Allah, de Verhevene gelooft? Gebruik je verstand in het vervolg, wil je. Logica?

De rest is onzin..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie