Meeste Egyptische mannen vallen vrouwen lastig

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Meeste Egyptische mannen vallen vrouwen lastig

Bericht door Ariel »

Meeste Egyptische mannen vallen vrouwen lastig
Uitgegeven: 17 juli 2008

CAIRO - Bijna twee derde van de Egyptische mannen heeft toegegeven vrouwen seksueel te hebben lastiggevallen. Volgens de meesten is het de schuld van de vrouwen zelf.

Dat toont een donderdag gepubliceerde enquête van het Egyptische Centrum voor Vrouwenrechten.

Het lastigvallen betreft onder meer aanraken van en lonken naar vrouwen, het maken van seksuele opmerkingen en het tonen van het mannelijk geslachtsdeel. "Dit is een ernstig probleem aan het worden in de Egyptische maatschappij", luidde het verslag.

Ruim 2000 mannen en vrouwen waren in de hoofdstad Caïro ondervraagd. Van de Egyptische vrouwen zei 83 procent te zijn lastiggevallen en bij buitenlandse vrouwen ging het om 98 procent. De helft van de vrouwen liet weten dat het dagelijks gebeurt.

Aandacht

De vrouwen klaagden tegen de onderzoekers over de ongewenste mannelijke aandacht, maar slechts een zeer klein aantal had het aangegeven bij de politie. De meesten dachten dat het toch niets zou helpen. Daarnaast waren sommigen bang dat het hun reputatie zou schaden.

Ondanks de conservatieve inslag van de traditionele islamitische samenleving, gaven de mannen toe dat ze ook vrouwen met hoofddoekjes lastigvielen.

Een meerderheid van zowel mannen als vrouwen vond dat vrouwen die strakke kleding droegen, de ongewenste intimiteiten aan zichzelf te danken hadden. De ondervraagde vrouwen vonden echter dat ze zelf conservatieve kleding droegen.

(c) ANP
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

nou dan kan Dutch dr borst nàtmaken... figuurlijk dan..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Alhoewel ik regelmatig alleen op stap ga ik Cairo, heb ik er - gelukkig - nog geen last van gehad.
Wel al dergelijke relletjes -lastigvallen van vrouwen (meestal gesluierde wel) gezien :

http://www.youtube.com/watch?v=DH7nQW1mP90
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

ik vond t bovenal een vreselijk lawaaierig filmpje met al dat auto getoeter, wat is er ad hand trouwens dat er steeds van die oploopjes zijn? ik zie steeds een vrouw met een lange witte sjaal er in voorkomen.. voor de rest kon ik de beelden niet goed zien.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Auto getoeter in Cairo : 24 u op 24 dat lawaaierig gedoe.
Geen stoplichten, slechts 1 verkeersbord daar : niet toeteren.
Niemand houdt zich daaraan.
Filmpje verkeer daar :

http://www.youtube.com/watch?v=zxODO5fu ... re=related

Gelukkig verblijven wij daar altijd een heel stukje buiten de stad.
Maar toch vind het toch wel iets speciaals hebben daar, afgezien van de moslims daar ....

Reden van die relletjes : armoede (onze chauffeur - goed betaald - verdient 150 euro per maand - arbeiders in fabriek 30 euro per maand).

Verveling - als ze al werken doen ze al niet veel, gewoon zitten te zitten en kijken naar de machines.

Ook erg :
1 halve dag in de rij moeten staan om brood te gaan kopen, met het risico een mes in je rug te krijgen ...
Iedere dag gemiddeld 10 moorden in de rij bij de bakker.

Verkeer : op 1 dag heb ik eens 8 dode mensen gezien bij auto ongevallen - gewoon met wat krantenpapier bedekt lagen ze op straat.
Mensenlevens stellen niet zo veel voor daar zou je zo denken.

Islam heeft er niets mee te maken zeggen ze dan ....
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

In hoeverre heeft de grote polygamie-wens bij de mannen hier invloed op?
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6592
De kwalijke consequenties van polygamie.
Waarom moslims zulke frustraten zijn.

het is een lang doortimmerd verhaal.
In polygame samenlevingen bestaat per definitie een relatief vrouwentekort: mannen willen altijd meer vrouwen huwen dan er beschikbaar zijn. In de meeste culturen wordt een man pas voor vol aangezien als hij een vrouw en kinderen heeft, een levensopgave die in monogame maatschappijen aanzienlijk makkelijker te vervullen is dan in polygame (‘op ieder potje past wel een dekseltje’). Het kost naar polygamie snakkende mannen grote moeite een partner te vinden en mannen met maar één vrouw (die ook daar de meerderheid vormen) blijven schlemielen, aangezien het ideaal er meerdere voorschrijft. Een aanzienlijke minderheid slaagt er niet in een huwelijkspartner (en daarmee een respectabele plaats in de gemeenschap) te veroveren en dat is een bron van ongekende frustratie. De concurrentie om vrouwen, met alle negatieve gevolgen van dien, is dan ook fel.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

mijn god! 10 MOORDEN alleen al in de rij voor de bakker???!!

Waarom DAT dan?? wat een idioterie en mij dus sowieso al niet maar nu zeker nooit in dergelijke landen te zien..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Ja, scarlattii, dat is voor ons onbegrijpelijkk en voor-oorlogs.
Ik heb de rijen daar gezien.
Eerst dacht ik, dat zal wel een lekkere bakker zijn.... , tot ik het hoorde ....
De sterkste man van de familie wordt er op uit gestuurd, gewapend met een mes, om uren tot 1 dag in de rij te staan.

De rest van de familie zit thuis te "bidden" dat hij veilig en levend terug geraakt met het brood.

Ik kon dat ook eerst niet geloven , verschrikkelijk is dat.

http://news.egypt.com/en/index.php?opti ... &Itemid=52
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

mijn god! 10 MOORDEN alleen al in de rij voor de bakker???!!

Waarom DAT dan??
Honger,
door bevolkingsexplosie.
door corruptie en slecht onderhoud van de irrigatiesystemen. Verdwijnen van vruchtbare landbouwgrond door stads-en dorpsuitbreridingen. Ieder wil bij de Nijl wonen op de enige plaatsen waar er vruchtbare gronden zijn. Met elk huis gaat er een stuk graanveld weg.
Egypte is een graanuitvoerder geweest. Nu Egypte graan moet importeren is de stijging van de graanprijzen een ramp voor de bevolking.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Het is niet alleen het falen van de irrigatiesystemen. Sinds de bouw van de stuwdam is er geen jaarlijkse overstroming dus geen vruchtbaar slib meer. Dit moet opgevangen worden met kunstmest. Maar kunstmest maken slurpt energie, dus kunstmest wordt snel duurder de laatste jaren.
Een bijkomend probleem: de distributie loopt via de staat zijn Principal Bank for Development and Agricultural Credit (PBDAC) met een credit-systeem op dorpsniveau.
http://www.fao.org/docrep/008/y5863e/y5863e0c.htm
Nu is niet alleen het brood maar ook de kunstmest schaars.
Met irrigatie is het verleidelijk om al het opgepompte water te gebruiken voor de plantengroei. In een klimaat met droge lucht krijg je verzilting van de bodem; er zit dan wel weinig zout in het water maar dat zout blijft wel achter.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

BFA schreef:
mijn god! 10 MOORDEN alleen al in de rij voor de bakker???!!

Waarom DAT dan??
Honger,
door bevolkingsexplosie.
door corruptie en slecht onderhoud van de irrigatiesystemen. Verdwijnen van vruchtbare landbouwgrond door stads-en dorpsuitbreridingen. Ieder wil bij de Nijl wonen op de enige plaatsen waar er vruchtbare gronden zijn. Met elk huis gaat er een stuk graanveld weg.
Egypte is een graanuitvoerder geweest. Nu Egypte graan moet importeren is de stijging van de graanprijzen een ramp voor de bevolking.
Kortom; niks met de islaam te maken beste Katie.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Kortom; niks met de islaam te maken beste Katie.
Alles met Islam te maken.
Islam verplicht mensen te kweken als konijnen. Islam is de eerste veroorzaker van de bevolkingsexplosie.
Meer Islam is een bron van meer corruptie en neglegatie van irrigatie.

Zoals overal heeft Islam hier ook problemen gestookt, om zichzelf aan te bieden als oplossing.
De Pyromane brandweerman.
De Pyromane brandweerman is een misdadiger.
Islam is een misdaad tegen de mensheid.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

katie schreef:Auto getoeter in Cairo : 24 u op 24 dat lawaaierig gedoe.
Geen stoplichten, slechts 1 verkeersbord daar : niet toeteren.
Niemand houdt zich daaraan.
Filmpje verkeer daar :

http://www.youtube.com/watch?v=zxODO5fu ... re=related
Amaai zeg, das iets voor het verkeersprogram, Blik op de Weg of Wegmisbruikers.
De naam Kijk Uit van het program van ons Belgische wegpolitie met tips is daar zekers van toepassing.
Als daar nie zot wordt... :lol: :lol:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Blik op de Weg (Turkse versie)
http://www.youtube.com/watch?v=emNdjBqGbyg
Istanbul Highway Traffic Madness
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Blik op de Weg (Turkse versie)
http://www.youtube.com/watch?v=emNdjBqGbyg
Istanbul Highway Traffic Madness
:razz: Prachtig. Dat daar geen ongelukken gebeurd zijn ... :shock:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Ariel schreef:
Mahalingam schreef:Blik op de Weg (Turkse versie)
http://www.youtube.com/watch?v=emNdjBqGbyg
Istanbul Highway Traffic Madness
:razz: Prachtig. Dat daar geen ongelukken gebeurd zijn ... :shock:
:shock: :evil: :twisted: :roll:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

En dan ook eens proberen straat over te steken in Cairo :

http://www.youtube.com/watch?v=3gKOrzLS8dU

(ik niet hoor)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Mag ik vragen Katie en anderen, wat je/jullie daar zoekt/zoeken in dat Egypte?
mij trok het al helemaal niet en als je dan ook nog eens deze beelden ziet dan voelt dat alleen als bevestiging van mijn weerzin..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Heel simpel Scarlatti : big business.
De mensen zijn zo stom daar dat iemand met een beetje verstand en een goede manier van aanpakken daar veel geld ken verdienen.
Ik zou me dood moeten schamen maar zolang het nog kan , profiteren wij ervan ....
En ik moet ook zeggen, als je de stad daar een beetje kent, heeft het ook iets magisch.
New York in Afrika , vind ik Cairo.
Vreemd genoeg, ik ga helemaal niet met tegenzin, voel me daar zelfs goed op mijn gemak, maar we wonen daar ook in een buitenbuurt, heel mooi.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

merci voor je antwoord Katie.. en mocht je enigszins wat 'te veel' hebben dan geef ik je graag mijn bankrekeningnummer door :wink: :razz: :D :wink:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Over de economische situatie in Egypte merkte ik op dat de gestegen energieprijzen de kunstmest zo duur maken.
Dat gaat natuurlijk ook op voor de brandstof voor al die kleine waterpompen voor irrigatie.
Hoeveel vermindering van de oogst dit tot gevolg heeft? Misschien 20 procent.
Net zoals het in de rij staan voor gesubsidieerd brood een gevaarlijke zaak is (amok lopers), zo is voor het tanken van benzine een cursus ninja-vechten erg handig.
http://www.monstersandcritics.com/news/ ... dized_fuel
Swordfights and scuffles erupted in cities in northern Egypt after motorists queuing up to buy subsidized, scarce gasoline lost their tempers, a local newspaper reported Monday.

In several such incidents in the coastal city of Alexandria, scuffles broke out in petrol stations among motorists fighting to be served first, culminating in a swordfight in case, the independent daily al-Masri al-Youm said.

Long queues outside petrol stations in Egypt's second largest city reached up to one kilometre in the city centre.

Other cities in the Nile Delta north of Cairo, saw similar quarrels, according to the newspaper.

In May, the Egyptian government raised the prices of unsubsidized, higher-grade types of gasoline but kept unchanged the prices of state-subsidized lower grade fuel, known as 80 octane.

Prices of the medium-grade octane fuel rose from the equivalent of 0.245 cents to 0.330 cents per litre while the highest grade fuel increased from 0.264 cents to 0.349 cents per litre.

This led to an increase in demand for subsidized fuel and created a shortage. The government retains state subsidies on key commodities, such as cheap fuel and bread, to avoid a possible popular uprising, such as the 1977 riots over a rise in bread prices.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

katie schreef:Heel simpel Scarlatti : big business.
De mensen zijn zo stom daar dat iemand met een beetje verstand en een goede manier van aanpakken daar veel geld ken verdienen.
Geef eens een tip! :D
Plaats reactie