Tabaks STANK terug in cafees...

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Ariel schreef:Als ik ooit nog eens de gore lef heb om op een terras of zo een sigaret op te steken, dan zal ik een grote bel omhangen en een bord waarop staat.. “Pas op !!!!!!!!! Onbeleefde, egoïstische roker, die geen greintje medeleven heeft en zelfs heel agressief kan worden.
Maak je geen zorgen Ariel, dat mag nog steeds. En rokers doen het ook gewoon, of het de normaalste zaak van de wereld is. Ik vraag hun niets, ik ben degene die mijn drankje wel weer verhuist naar een ander plekje of gewoon naar binnen ga. Dat is de realiteit. Niet wat jij schrijft.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Mag ik aannemen dat je nu iedere avond in de kroeg zit te genieten van een rookvrije omgeving? Nadat je heerlijk in een rookvrij restaurant hebt gedineert? Nee? Waarom niet? Dat was toch de reden dat er overal een rookverbod moest komen?

Klinkt een beetje magertjes als je zegt 'ik ga 1x per jaar naar de kroeg, en 2x per jaar naar een restaurant, net als voor de invoering van het rookverbod'.

Wat mij betreft maakt ieder horeca bedrijf zelf uit of ze al dan niet rookvrij gaan. Als jij niet naar een restaurant gaat omdat het er stinkt (de rest is in wezen bijzaak) zou je dat uiteraard wel doen in een rookvrij restaurant.

Ik erger me niet aan een trend dat er minder gerookt wordt. Dat moet ieder voor zich zelf bepalen. Ik heb grote problemen met een overheid die allerlei ge- en verboden oplegt, uit idealistische motiven. Vandaag kunnen de rokers de kanker krijgen. Met jouw zegen. Volgende week kunnen Mc Dondalds en frieteters een hartverzakking krijgen. En wie of wat is er daarna aan de beurt?

Enig idee hoe gering de stap van 'een schone lichaams gezondheid' naar 'een schone geestelijke gezondheid' is?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

H.Numan schreef:Mag ik aannemen dat je nu iedere avond in de kroeg zit te genieten van een rookvrije omgeving? Nadat je heerlijk in een rookvrij restaurant hebt gedineert? Nee? Waarom niet? Dat was toch de reden dat er overal een rookverbod moest komen?
Nee, dat doe ik niet. Heb ik ook niet echt het geld en de tijd voor. Maar ik zal wel vaker gaan dan eerst. Maar, H.Numan, je bent wel verkeerd geïnformeerd. Het rookverbod is er niet gekomen voor de klanten, maar voor het personeel van de horeca. Dat was de echte reden, met prettig neveneffect voor de niet-rokende klanten.
Heb zelf iemand gekend die in horeca werkte. Was een niet-roker, maar door al die rokende klanten en collega's, ging zij ook maar roken. Ze was het wel zat, dat ze zelf altijd zo vreselijk stonk. Ze heeft een andere baan gevonden en is toen onmiddelijk gestopt met roken. Ze vindt het nog onbegrijpelijk hoe ze het ooit heeft kunnen uithouden, werken in de horeca.

H.Numan schreef:Klinkt een beetje magertjes als je zegt 'ik ga 1x per jaar naar de kroeg, en 2x per jaar naar een restaurant, net als voor de invoering van het rookverbod'.
Dus, nu moet ik van jou, maar mijn bezoeken gaan verdubbelen of verdriedubbelen? Beetje vreemd. Ik hou rekening met mijn portemonne en mijn tijd. Dat ik wellicht vaker uit eten ga, ik denk het wel. Maar niemand gaat mij verplichten, om vaker te gaan, omdat rokers blijkbaar zo zwak zijn, dat ze niet kunnen eten of drinken zonder te roken. Ik vind dit weer zo'n typische uitspraak van een roker, hoewel ik niet zeker weet of jij een roker bent. Maar het is op 1 hoop te gooien met de andere rokers, die ervan overtuigd zijn dat de gehele horeca onder hun niet bezoek zal instorten. Italië en Ierland bewijzen echter anders.De horeca is daar niet ingestort.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Prima, we beschermen de niet-roker werknemer tegen roken. Niet Helemaal eerlijk als een bedrijf waar alle werknemers roken daar ook onder valt, nietwaar? Maar ik begrijp dat we geen discriminatie kunnen veroorloven.

Ik blijf bij mijn stelling dat de invoering van een algemeen rookverbod de horeca ongeveer 25% omzet kost. Dat is namelijk wat er in andere landen ook gebeurde. En in al die landen beweerden anti rook organisaties dat het verlies van omzet wel mee zou vallen, dat niet rokers nu eindelijk een kans kregen en meer van dat soort loze beloftes.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

H.Numan schreef:Prima, we beschermen de niet-roker werknemer tegen roken. Niet Helemaal eerlijk als een bedrijf waar alle werknemers roken daar ook onder valt, nietwaar? Maar ik begrijp dat we geen discriminatie kunnen veroorloven.

Ik blijf bij mijn stelling dat de invoering van een algemeen rookverbod de horeca ongeveer 25% omzet kost. Dat is namelijk wat er in andere landen ook gebeurde. En in al die landen beweerden anti rook organisaties dat het verlies van omzet wel mee zou vallen, dat niet rokers nu eindelijk een kans kregen en meer van dat soort loze beloftes.
Heb je toch gemeld, dat er werknemers zijn, die pas zijn gaan roken, nadat ze in horeca gingen werken? Ook zijn er geen rokende medewerkers. Lijkt mij ook vreemd, om steeds door een rokende ober bediend te worden. Bovendien, meeroken is nog steeds schadelijk, uit onderzoek blijkt dat meeroken net zo schadelijk is dat zelf roken.

En jouw stelling van 25% minder omzet, ik weet niet waar je dat vandaan haalt, want in andere landen blijkt, na dip in het begin, dat horecabezoek zoals altijd is.

Maar goed, ik weet nu welhaast zeker dat je een roker bent, gezien je reacties. Moet haast wel, dat overtrokkene. Net zoals de andere rokers van dit forum. Trek gewoon maar alles in het belachelijke. Wat ik schrijf, is gewoon wat ik heb meegemaakt, niets meer en niet minder.

Dat zielige gedoe van rokers, net zoals jij met je "Rauchers nicht erlaubt", dat heb je gewoon gedaan alsof rokers worden achternagezeten door de nazi's. Of Ariel die schreef:
Als ik ooit nog eens de gore lef heb om op een terras of zo een sigaret op te steken, dan zal ik een grote bel omhangen en een bord waarop staat.. “Pas op !!!!!!!!! Onbeleefde, egoïstische roker, die geen greintje medeleven heeft en zelfs heel agressief kan worden.

Moet dat grappig zijn? Overdrijven is ook een vak. Rokers hebben gewoon nog hun rechten, zij zijn degenen die minder hard werken, omdat ze moeten roken. Of zal ik eens recalcitrant doen, en iedere keer als ik wat moet drinken, dat niet werkend doe, maar daar ook speciaal voor naar buiten ga?

Het vreemde is, op dit forum beschuldigt men de moslims ervan, dat ze niet kunnen relativeren en dat ze hun mening en gewoonten aan ons willen opdringen. Ik begin nu wel in te zien, dat rokers daar ook wel wat op lijken.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Freya schreef:...
Het vreemde is, op dit forum beschuldigt men de moslims ervan, dat ze niet kunnen relativeren en dat ze hun mening en gewoonten aan ons willen opdringen. Ik begin nu wel in te zien, dat rokers daar ook wel wat op lijken.
:D Dat punt - dat niet-rokers zich gedragen als islamieten - heb ik, met onderbouwing, al drie keer gemaakt in dit topic.
De argumenten niet weerleggen maar wel kapen , de 'tegenstander' beschuldigen van wat je zelf doet, de zaak omdraaien, de rokers ervan beschuldigen dat ze niet tolerant zijn voor intolerantie: dat is - inderdaad - islamitisch (en links)..

Maar laten we rustig afwachten wat de volgende aangeleerde gehypete fobie zal worden..
RTFM
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

naar boven schreef:
Freya schreef:...
Het vreemde is, op dit forum beschuldigt men de moslims ervan, dat ze niet kunnen relativeren en dat ze hun mening en gewoonten aan ons willen opdringen. Ik begin nu wel in te zien, dat rokers daar ook wel wat op lijken.
:D Dat punt - dat niet-rokers zich gedragen als islamieten - heb ik, met onderbouwing, al drie keer gemaakt in dit topic.
De argumenten niet weerleggen maar wel kapen , de 'tegenstander' beschuldigen van wat je zelf doet, de zaak omdraaien, de rokers ervan beschuldigen dat ze niet tolerant zijn voor intolerantie: dat is - inderdaad - islamitisch (en links)..

Maar laten we rustig afwachten wat de volgende aangeleerde gehypete fobie zal worden..
Je hebt het fout, het zijn de rokers die zich gedragen als islamieten. Jij schrijft, dat het de niet-rokers zijn. Want, hoe tolerant vind jij zelf de rokers, gezien wat ik zelf heb meegemaakt en beschreven? Hoe vind jij het dat ze decennia, als minderheid, het leven zuur maakt voor de meerderheid? Hoe vind jij het, dat niet-rokers, altijd maar moesten wijken voor rokers? Hoe vind jij het, dat rokers tegenwoordig zich met veel misbaar opstellen, dat ze zielig zijn, paria's en welhaast alsof ze door de nazi's worden vervolgd?

Dat is wat ik heb gelezen, van de rokers hier. Ik, als niet-roker, begin nu een klein beetje te profiteren van het veranderde beleid. Maar ik heb wel jarenlang moeten "meegenieten" van rokende collega's. Nu zeuren ze dat ze ergens anders moeten zijn, maar ze werken dat niet. Nu is er sinds 1 juli een rookverbod in de horeca, nog geen maand, maar het ach en wee is niet van de lucht. Niet te vergelijken met de tientallen jaren waarin niet-rokers hebben moeten afzien.

Naar boven, jij draait dus de feiten om. En argumenten heb ik genoeg gegeven, alleen daar wordt door de rokers ook niet op gereageerd. Er wordt alleen maar overdreven en gezeurd, precies hetgene wat de rokers altijd tegen de niet-rokers doen.

En wat is dat, gehypte fobie? Ik had al last in mijn vroegste kinderjaren van de rook. Dacht niet dat ik daartoe was opgezet, ik las namelijk geen krant en keek geen tv, merkte het aan mijn luchtwegen en mijn ogen. Wat ben je met dit onderwerp toch vreselijk vervelend. Je hebt inderdaad geen greintje instellingsvermogen. Ook een typisch geval van ikke ikke en de rest kan stikken.

Trouwens, je hebt totaal niet gereageerd op mjin eerste post, aan jou gericht. Dus de pot verwijt de ketel...
Laatst gewijzigd door Freya op di jul 29, 2008 1:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Decennia? Jullie worden al eeuwenlang medogenloos onderdrukt! Af ten toe verzetten wijze mensen zich, zoals de kerk bijvoorbeeld door rokers de doodstraf te geven. Schitterende tijd was dat. Gelukkig komt die binnenkort weer terug.

Je moet niet overdrjiven. Toen zeer recent was roken totaal geen probleem. Nergens. Je zou de schoolboekjes eens moeten zien waar mijn echtgenoot zijn Duitse lessen uit haalt. Die zijn in de jaren 50 geschreven. Je slaat stijl achterover. Absoluut niet correct. Zinnen zoals 'dit is Hans, hij mag nog niet roken, want hij is nog te jong' dat kan nu gewoon niet meer. :wink:

Maar nu iedereen overal een probleem van maakt, en rokers gode zij dank gewillige doelwitten zijn kan men zijn gram halen.

Wat is het volgende onderwerp dat verboden moet worden? Vet eten, te zoet eten, of allebei?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

H.Numan schreef:Decennia? Jullie worden al eeuwenlang medogenloos onderdrukt! Af ten toe verzetten wijze mensen zich, zoals de kerk bijvoorbeeld door rokers de doodstraf te geven. Schitterende tijd was dat. Gelukkig komt die binnenkort weer terug.

Je moet niet overdrjiven. Toen zeer recent was roken totaal geen probleem. Nergens. Je zou de schoolboekjes eens moeten zien waar mijn echtgenoot zijn Duitse lessen uit haalt. Die zijn in de jaren 50 geschreven. Je slaat stijl achterover. Absoluut niet correct. Zinnen zoals 'dit is Hans, hij mag nog niet roken, want hij is nog te jong' dat kan nu gewoon niet meer. :wink:

Maar nu iedereen overal een probleem van maakt, en rokers gode zij dank gewillige doelwitten zijn kan men zijn gram halen.

Wat is het volgende onderwerp dat verboden moet worden? Vet eten, te zoet eten, of allebei?
Wat loop jij nu te zeiken, als ik zo vrij mag zijn om te citeren, wat rokers mij toewerpen?

Trouwens, als iemand overdrijft, dan ben jij het wel. Over die schitterende tijd, dat rokers de doodstraf kregen. Je hebt er echt een handje van, net als jouw flirt met dat de nazitijd is ingetreden, met je "rauchen verboten".

Ik overdrijf totaal niet. Ik weet wat ik doormaak bij rook. De mensen kunnen het na verloop van tijd ook zelf zien, maar verkiezen hun eigen genot, dat ik last heb, kan ze geen moer schelen.

Wat kan mij het schelen, dat jij vet eet, ik heb daar direct geen last van, misschien wel indirect, door hogere ziektekostenpremies, maar dat kan ik ook wel zeggen van hardrijders (autoongelukken), driftkikkers (slecht voor hun hart) etc.
Maar van de sigarettenwalm heb ik wel last van. Hoe moeilijk is het voor jou en andere rokers, om dat te begrijpen? Of is het een kwestie van niet willen begrijpen?

En in de jaren vijftig, toen leefde ik niet, maar mijn ouders en hun generatiegenoten wel. En roken was toen gewoon ingeburgerd. Iedereen rookte, hun ouders, zijzelf, in de bios, op het werk, kortom, overal.

En ook ik, nog relatief jong, heb de tijd meegemaakt, dat ik op mijn werk werd lastiggevallen door rook. Officieel mocht het toen geloof ik ook niet, maar het gebeurde toch. En dan heb ik het niet over recepties, feesten, partijen, stations, bushaltes, visite, café, restaurant etc. waar volop gerookt werd of wordt en dat als heel normaal werd beschouwd.

Of, dat het blijkbaar normaal is, dat er gerookt wordt op plaatsen waar het helemaal nu niet mag. Maar dan ben ik ook een zeikerd, als ik daar wat van zeg. Ga jij maar eens in de trein zitten, en er wordt opeens gerookt in de coupe. Mag niet, maar gebeurde wel. En wie ik dan wel niet was, toen ik opmerkte, dat dit niet mocht. Zelfde verhaal in zelfbedieningsrestaurant in het niet-roken gedeelte. Rookgedeelte was vol, dus, ga maar lekker roken in het niet-roken gedeelte. Ik was toch niet de manager van het bedrijf of de politie, dus oprotten moest ik.

Die zinnen in dat schoolboekje is dan misschien zo, ik heb het niet gelezen, maar strookte totaal niet met de werkelijkheid op dat moment, dus ga mij geen onzin vertellen.

En wat is dat nou weer voor onzin, dat ik jou verbied te roken? Voor mijn part rook jij jouw longen stuk, zolang het mijn longen maar niet zijn die jij vult met jouw rook. Dat lijkt mij wel zo eerlijk. Is toch ook niet moeilijk te begrijpen, maar toch voor vele bij dit onderwerp, die bij andere onderwerpen zich van hun intelligentste kant laten zien, hier opeens zich in een poel van onwetendheid laten zakken.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Freya schreef:...
Je hebt het fout, het zijn de rokers die zich gedragen als islamieten....
1) Feit blijft dat ik dit punt - dat niet-rokers die zich gedragen als islamieten - als eerste gemaakt heb en een tu quoque (jij-bak) is een zwakke discussietruc is.
Er dingen bijslepen (roken op de werkplek) die niets met het onderwerp te maken hebben vervuilt slechts de discussie.

2) Waar zeur ik in dit topic over het feit dat de niet-rokers de restaurants veroverd hebben? Integendeel: ik heb de voordelen van het rookverbod opgesomd.

3) Een overdreven rampzalige voorstelling van zaken, zowel door de niet-rokers als de rokers, zie ik als contraproductieve exaltatie.

4) Het is een gevaarlijke ontwikkeling, maar helaas begrijpen de meeste niet-rokers niet dat zij een instrument zijn in de handen degenen die de samenleving aan het kneden zijn in de vorm die zij voor ogen hebben.
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Freya schreef:...
En in de jaren vijftig, toen leefde ik niet, maar mijn ouders en hun generatiegenoten wel. En roken was toen gewoon ingeburgerd. Iedereen rookte, hun ouders, zijzelf, in de bios, op het werk, kortom, overal.
...
En niemand die er last van had. Hoe kan dat?

Simpel: net zoals roken, vloeken en geloven is last hebben van rook aangeleerd..
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89850
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Freya schreef:

En jouw stelling van 25% minder omzet, ik weet niet waar je dat vandaan haalt, want in andere landen blijkt, na dip in het begin, dat horecabezoek zoals altijd is.

Dat was geen onzin verhaal Freya. In Engeland sluiten wekelijks pubs door het rook verbod. Ik wil de karantenartikelen wel voor je opzoeken.

Of Ariel die schreef:
Als ik ooit nog eens de gore lef heb om op een terras of zo een sigaret op te steken, dan zal ik een grote bel omhangen en een bord waarop staat.. “Pas op !!!!!!!!! Onbeleefde, egoïstische roker, die geen greintje medeleven heeft en zelfs heel agressief kan worden.
Kind, dit meen ik. Ik voel me een paria. Als ik op een terras rook, dan kijk ik schichtig om me heen of iemand aanstoot aan me neemt.
zij zijn degenen die minder hard werken, omdat ze moeten roken.
Nou maak je het te bont. Ik heb mijn leven lang keihard gewerkt , en ik hoop voor jouw baas dat jij net zo hard als ik zal werken. Dan heeft hij een uitstekende kracht aan je.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89850
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Meldpunt voor rookoverlast op terras
dinsdag 29 juli 2008


(Novum) - Terrasbezoekers die zich ergeren aan rokers die het terras in rook hullen, kunnen vanaf dinsdag klagen bij een speciaal meldpunt op internet. Het gaat om een initiatief van Clean Air Nederland. Daar zijn sinds het rookverbod in de horeca begin deze maand van kracht werd veel klachten binnengekomen over rokers die hun toevlucht zoeken tot het terras, stelt de antirookorganisatie.

Volgens Clean Air Nederland zorgen de uit de kroeg verjaagde rokers voor veel extra overlast voor niet-rokers op terrassen. De tientallen klachten die al zijn binnengekomen voor de opening van het internetmeldpunt, zijn volgens de organisatie slechts het topje van de ijsberg.

Met het meldpunt wil Clean Air Nederland de mate van overlast in kaart brengen. De cijfers moeten horecaondernemers overtuigen van de noodzaak van een oplossing. Volgens voorzitter Willem van den Oetelaar hebben ondernemers de verantwoordelijkheid om het terras voor zowel rokers als niet-rokers toegankelijk te maken. "Men kan zich niet verschuilen achter regelgeving", verwijst hij naar het feit dat roken op het terras onder voorwaarden wel is toegestaan.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... tid=197432
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

H.Numan schreef:

...

Als nu Wahlers neem: op het eerste gezicht lijkt het volkomen redelijk. Wathem betreft mag er best gerookt worden in een restaurant, alleen niet als er iemand waar dan ook in dat restaurant aan het eten is.
Denk je iets verder door dan kan je concluderen dat hij toch iewat overdrijft.

...
Nogmaals en ten overvloede...
Dit is jouw stroman. Dit heb ik immers nooit gezegd of beweerd.

Ik heb alleen de objectieve waarneming gedaan en geuit dat we leefde in een ingesleten rokers cultuur. En dat één van de gevolgen/uittingen die ik constateerde was dat rokers het heel normaal vonden (en misschien nog steeds vinden) dat zij na hun maaltijd 'gezellig' een sigaretje gaan opsteken.
Dit alles terwijl ik ook op hetzelfde moment waarnam dat ik nog nooit - althans niet dat ik me kan herinneren! - ooit een roker heb gezien die tussen twee soeplepels in even een teugje aan zijn sigaret neemt.

Dit waren dus uitsluitend constateringen.
Wel maakte ik de vergelijking met stierengevechten. Maar alleen en uitsluitend in de zin van en met het argument dat dit ook een ingesleten cultuuruiting was (en nog steeds is).
Daarbij stelde ik - inderdaad stelde ik! - dat ook al heeft een cultuuruiting eeuwen bestaan dat dit nog geen reden is om die cultuuruiting te laten voort bestaan.
Ik gebruikte daarbij ook het argument dat we nu diepgaander en nauwkeuriger inzichten hebben in de verslaving en schadelijkheid van roken - een schadelijkheid voor anderen in de directe omgeving. Ik vind het dus inderdaad een van zelfsprekendheid dat wij onze collectieve verantwoording nemen en deze, inmiddels gebleken, ongezonde cultuuruiting corrigeren ten gunste en ter bescherming van de niet-rokers in publieke omgevingen waar deze niet-rokers direct worden blootgesteld aan een verslavingsdrang van rokers waarvoor zij (=niet-rokers) niet gekozen hebben.
Dit alles op basis van de huidige objectieve medische kennis waarover wij nu beschikken.
H.Numan schreef:

...

Nu mag je ook niet bij de deur roken. Want ook daar nemen ze aanstoot aan.

...
Noem eens één goede reden waarom ik verplicht ben om eerst door een vermijdbare giftige rookwolk heen te lopen voordat ik mijn aan kanker stervende moeder in het ziekenhuis kan bezoeken?
Het is vermijdbaar omdat de bewuste roker best wel een plaatsje iets verder van deze publieke ingangen kan opzoeken. Maar zo'n discrete opstelling zat (en zit nog steeds niet) in de rokerscultuur.
Nb. Mijn moeder is in 2004 aan kanker overleden (ter info: Nee! Geen longkanker, maar leverkanker).
H.Numan schreef:

...

Wahlers heeft flubberdehoeplakee, meen ik. Anderen, die er uit zien alsof ze de marathon fluitend uitlopen hebben opeens last van astma.

...
Wat wil je hier mee zeggen of insinueren?
Dat ik mijn chronische aandoening veins om die arme rokers eens een loer te draaien?
Dat ik mijn chronische aandoening misbruik om een politiek verbod door te drukken? Het is immers een hoax volgens jou!

Ik vind dat nogal een paranoïde standpunt die ik graag door jou met feiten beargumenteert zie.


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
olafo
Berichten: 51
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 11:11 am

Bericht door olafo »

quote/Ik blijf bij mijn stelling dat de invoering van een algemeen rookverbod de horeca ongeveer 25% omzet kost. Dat is namelijk wat er in andere landen ook gebeurde. quote/



Ik kan je melden dat het veel meer is,door mijn werk kom ik elke week in allerlei horeca zaken en zie elke keer weer op papier hoe de omzet daalt zowel als de bar en speelautomaten.
Uitbaters gaan langzaam kapot aan het gevoerde beleid van deze overheid.nergens hoor ik dat er meer mensen binnenkomen omdat er niet meer gerookt mag worden.ik zie dat ook op papier zaken die meer
als 50% teruglopen,maar die geen rookhok kunnen maken omdat ze dan niet genoeg meters overhouden voor een drankvergunning.
als dan een aantal mensen buiten gaat staan roken komt ook nog even de politie melden dat er maar maximaal 3 mensen voor de deur mogen staan. deze mensen die dachten dat hun zaak een goede pensioenvoorziening was zijn dus ook bestolen.
met dank aan ons christelijk kabinet die alle dingen die genot op kunnen leveren wil uitbannen.
nog even en je mag 6 dagen werken tot je zeventig jaar bent en een dag in de week in de kerk zitten, en dan dood gaan zodat je niets meer kost.
Zij die niets te zeggen hebben zoeken het gezelschap van anderen op.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

olafo schreef:Ik kan je melden dat het veel meer is,door mijn werk kom ik elke week in allerlei horeca zaken en zie elke keer weer op papier hoe de omzet daalt zowel als de bar en speelautomaten.
Uitbaters gaan langzaam kapot aan het gevoerde beleid van deze overheid.
...
De overheid zal wel bij gaan springen met belastingverlagingen voor de noodlijdende horecaondernemers.

En dan hebben de niet-rook-zeloten het helemaal voor elkaar.

Wat is er tenslotte lekkerder dan anderen laten opdraaien voor de kosten van de fantoombestrijding van je fobie en je wentelen in het heerlijke gevoel om naar een rookvrij café of restaurant te kunnen gaan en...ultieme extase:...het niet doen..
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89850
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Klachten over roken op het terras

DEN HAAG - Het heeft gisteren honderden klachten geregend over rokers die buiten op een terrasje een sigaret opstaken.

Op de eerste dag dat Clean Air Nederland (CAN) op internet een meldpunt lanceerde, registreerde de antirokersclub ruim 750 reacties, verklaarde voorzitter Willem van den Oetelaar.

Met het meldpunt op www.cleanair.nl wil hij de aard en omvang van de overlast in kaart brengen die wordt veroorzaakt door rokers die sinds de invoering van het rookverbod op 1 juli hun heil op het terras zoeken in plaats van in de kroeg. Met de klachten in de hand wil hij over een maand of twee in overleg treden met brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland. ,,Een algeheel rookverbod op het terras hoeft heus niet per se. Ondernemers kunnen overwegen een deel van het terras rookvrij te maken of het voor een deel af te schermen met plexiglas. Maar niks doen is geen optie.’’

Volgens de CAN-voorzitter is het meldpunt nu al een succes. ,,Veel mensen zijn blij dat ze hun verhaal kwijt kunnen.’’

Klachten zijn onder meer afkomstig van astmapatiënten of van mensen die in sigarettenrook proberen te dineren.
http://www.ad.nl/binnenland/2486741/Kla ... erras.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Een simpel voorbeeld hoe "tolerant" fanatieke niet-rokers zijn. Let wel, ongeveer 30% van de bevolking rookt. Of je dat nou leuk vind of niet.

Laten we aannemen dat ongeveer 25% van alle passagiers op Schiphol rookt. Tot voor kort ging dat zonder problemen. Dat wil zeggen, zonder noemenswaardige problemen. Alle vertrek en aankomst hallen zijn rookvrij. Er mocht alleen in de barren en cafe's gerookt worden.

Maar dat is niet genoeg. (Het is immers nooit genoeg voor fanatieke niet-rokers.) Dus, om die groep ter wille te zijn, zijn die cafe's en barren nu ook rookvrij.

Die 25% van alle passagiers moeten nu als ze willen roken in miniatuur luchtdichte cabines roken. Waar (zou dat toeval zijn?) een kleine fan de rook doodeenvoudig niet aan kan. Je kan de rook niet alleen snijden, maar gewoon figuurtjes van kneden. Het totaal oppervlak waar gerookt mag worden is minder dan een promille van het totaal reizigers areaal. Kom je uit zo'n rook cabine, inderdaad, dan stinken je kleren echt.

Een grote cabine, met ruim voldoende rookafzuiging zou uiteraard mogelijk zijn, maar dat is (uiteraard) niet de bedoeling. Nu kunnen mensen met aanstelleritus, pardon, flubberositas, tevreden zeggen dat er nu met iedereen rekening gehouden wordt. 99.99% van Schiphol is voor hun min of meer acceptabel, en die kleine groep van 25% reizigers heeft 0,01% ter beschikking.

Let wel, tenminste een kwart van alle reizigers roken. En verreweg de meesten zijn beleefde mensen die zoveel mogelijk rekening houden met hun omgeving en zich houden aan het rookverbod. Niet omdat het afgedwongen wordt met een boete, maar omdat ze dat normaal vinden. Wat die mensen ook normaal vinden is dat er enigszins met hun rekening gehouden wordt. En daar schort het nogal aan.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ariel schreef:
Klachten over roken op het terras

DEN HAAG - Het heeft gisteren honderden klachten geregend over rokers die buiten op een terrasje een sigaret opstaken.

Op de eerste dag dat Clean Air Nederland (CAN) op internet een meldpunt lanceerde, registreerde de antirokersclub ruim 750 reacties, verklaarde voorzitter Willem van den Oetelaar.

Met het meldpunt op www.cleanair.nl wil hij de aard en omvang van de overlast in kaart brengen die wordt veroorzaakt door rokers die sinds de invoering van het rookverbod op 1 juli hun heil op het terras zoeken in plaats van in de kroeg. Met de klachten in de hand wil hij over een maand of twee in overleg treden met brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland. ,,Een algeheel rookverbod op het terras hoeft heus niet per se. Ondernemers kunnen overwegen een deel van het terras rookvrij te maken of het voor een deel af te schermen met plexiglas. Maar niks doen is geen optie.’’

Volgens de CAN-voorzitter is het meldpunt nu al een succes. ,,Veel mensen zijn blij dat ze hun verhaal kwijt kunnen.’’

Klachten zijn onder meer afkomstig van astmapatiënten of van mensen die in sigarettenrook proberen te dineren.
http://www.ad.nl/binnenland/2486741/Kla ... erras.html
Wat zit die anti-rookmaffia nu weer te zeiken?

Ze hebben nu een rookvrije horeca BINNEN... ga dan gvd BINNEN zitten!

Maar..... deze idioten zullen altijd wel wat te zeiken hebben...is het niet roken dan is het wel wat anders.
Even zoeken jongens en je vindt wel weer iets nieuws om een ander het leven zuur te maken.

Volgende stap is dat ze gaan klagen dat er rook vanuit auto's naar buiten drijft de openlucht in.
Dus... vanaf volgende maand alleen nog maar toegestaan te roken in auto's die volkomen luchtdicht zijn en de deur mag pas open wanneer alle rook uit de auto verdwenen is zodat er geen rook in de gezonde buitenlucht kan ontsnappen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Trucker uitgerookt

AMSTERDAM - Onder Nederlandse vrachtwagenchauffeurs is grote woede en onrust ontstaan, omdat steeds meer transportbedrijven het wettelijke rookverbod in cabines willen naleven. Werkgevers treden soms keihard op als truckers stiekem achter het stuur toch een sigaret of sigaar opsteken.

De chauffeurs zijn niet blij met het stringente nalevingsbeleid van hun werkgevers. Transporteurs op hun beurt riskeren een boete van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) die nu regelmatig cabines controleert. Brancheorganisatie Transport en Logistiek Nederland benadrukt dat roken in een cabine wettelijk verboden is. "Het is een werkplek en daar mag niet gerookt worden", aldus een zegsman. "Formeel moeten werkgevers de wet ook binnen ondernemingen handhaven." En die wetgeving dateert van de invoering van de verplichte Tabakswet in 2004, maar werd volop door transportbedrijven genegeerd vanwege de sociale relatie met de truckers.
(rest van het artikel in de krant en op de site)
De Telegraaf

Een trucker zit alleen in zijn wagen. Edoch, dit is tenslotte een werkplek, en voor werkplekken geldt een rookverbod. Dus als hij wilt roken, stopt hij z'n wagen maar. Wet is wet, tenslotte. En dit is voor de man zijn eigen bestwil.

Kijk, we zijn helemaal niet intolerant. We weten best dat de chauffeur niet mag roken in cafe's, restaurants, op kantoor, bij de klant, op een laadstation. Van ons mag hij best wel roken hoor. Bij voorkeur in een crematorium.

Niet wij zijn intolerant, maar jullie rokers zijn dat. Jullie lijken wel mohammedanen! Begrijp dat dan: wij doen dat uitsluitend voor jullie eigen gezondheid, dhimmies. :roll:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89850
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nog een paar reacties van anti-rookmaffia leden.

Ik heb al heel wat lange afstanden gereden, en veel vrachtwagens ingehaald, maar ik heb nog nooit gezien dat een vrachtwagenchauffeur een peuk naar buiten gooide.
terecht... het is ongelooflijk hoeveel peuken te om de oren vliegen als je langs een vrachtwagen rijdt. raampje open en gooien maar. Je schrikt je lam als je als motorrijder net inhaalt en je moet bukken voor nog brandende peuken. stoppen zeg ik! Ik rij cabrio. gelukkig nog nooit een peuk in de auto gehad, maar het scheelde vaak niet veel.
:?
Vrachtwagenchauffeurs zijn de hele dag bezig met van alles behalve opletten op het verkeer.Lezen,koffiezetten,bellen zeveren in hun bakkie,roken,spelen met de tom tom, eten warm maken en noem maar op.Al deze bezigheden moeten verboden worden en daartoe svp camera's in de cabines en gecontroleerd door hun baas.Dit zal veel levens sparen van onschuldige slachtoffers die door de onoplettendheid van chauffeurs omdat ze door hun "speeltjes" afgeleid zijn van de weg.


:mad:
Gelijk hebben ze, wel eens zo'n roker in de auto gezien: slingerend gaan, door hun verslaving, de rokers over onze wegen.Roken mag wel en bellen niet, beetje vreemd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89850
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Duitse cafeetjes krijgen gelijk om rookverbod
woensdag 30 juli 2008


(Novum/AP) - Het rookverbod in de Duitse horeca is woensdag onder druk komen te staan door een uitspraak van het Federale Constitutionele Hof in Karlsruhe. Het hof bepaalde dat het verbod in strijd is met de grondwet, omdat het kleine cafés die geen aparte rookruimte kunnen inrichten discrimineert.

Het hof deed de uitspraak in een zaak die was aangespannen door caféhouders in de deelstaten Berlijn en Baden Württemberg. Het rookverbod wordt in Duitsland op niveau van de deelstaat gehandhaafd.

Het besluit van woensdag dwingt alle deelstaten, die aparte rookruimtes toestaan, om hun regelgeving opnieuw te evalueren. Volgens de rechter moeten deelstaten roken helemaal verbieden, of de regels voor kleine etablissementen aanpassen. De deelstaten hebben tot eind volgend jaar gekregen om met nieuwe wetgeving te komen.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... tid=197555
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Hoe zit dat met leaseauto's van de zaak?
Verkopers b.v. die naar een klant rijden.
Dit gebeurt onder werktijd.
De verkoper is dus aan het "werk" in zijn auto.

Gaat de politie iedereen die in de auto rookt controleren of die persoon aan het werk is?
Of.... wordt geewoon iedereen die tussen 9 en 5 in een auto rookt gecontroleerd en moet dan aantonen dat hij/zij NIET aan het werk is?

Hoe doen ze dat?

Het zou uiteraard veel leuker voor de anti-rookmaffia zijn wanneer er speciale kliklijnen geopend worden waarin deze zieke lieden kentekens kunnen doorgeven van auto's waarin gerookt wordt?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89850
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

En hoe zit het met mensen die thuis werken? Die zitten op een werkplek.
En hoe zit het met zorgverleners die thuis clienten bezoeken? Dat is een werkplek voor deze mensen. Waarschijnlijk krijgen straks veel oudjes te horen dat er niet meer in hun huis gerookt mag worden, en als ze dat toch doen, dan krijgen ze geen hulp meer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Monique schreef:Hoe zit dat met leaseauto's van de zaak?
Dat is dus een werkplek.
Verkopers b.v. die naar een klant rijden.
Dat is dus een werkplek.
Dit gebeurt onder werktijd.
En op een plaats waar gewerkt wordt.
De verkoper is dus aan het "werk" in zijn auto.
De politie agent is aan het "werk" buiten die auto. Met het controleren van ....
a) drugsrunners b) geweldsmisdrijven c) gemakkelijk een snelle boete uitschrijven zonder probleempjes.
Gaat de politie iedereen die in de auto rookt controleren of die persoon aan het werk is?
Dat is beslist niet onwaarschijnlijk.
Of.... wordt geewoon iedereen die tussen 9 en 5 in een auto rookt gecontroleerd en moet dan aantonen dat hij/zij NIET aan het werk is?
Welnee. Er wordt 24 uur per dag gewerkt. Dus uiteraard ook 24 uur per dag gecontroleerd.
Hoe doen ze dat?
In eerste instantie vrij simpel. Zodra je staande gehouden wordt om wat voor reden dan ook even naar de papieren vragen, en via de centrale navragen. Naderhand zal men wel een heel systeem opzetten. Goed voor het milieu, mensen met floeberitus, de ontwikkelaar, GL, SP, PvdA en de flitsofficier.
Het zou uiteraard veel leuker voor de anti-rookmaffia zijn wanneer er speciale kliklijnen geopend worden waarin deze zieke lieden kentekens kunnen doorgeven van auto's waarin gerookt wordt?
Dat gebeurt al.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie