Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Zo zeg :o En heb je je verhaal ergens gedeeld?

Goed dat je jezelf eruit hebt weten te krijgen dan. Je wil natuurlijk voor geen goud weer terug naar die periode? :)
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Zo zeg En heb je je verhaal ergens gedeeld?

Goed dat je jezelf eruit hebt weten te krijgen dan. Je wil natuurlijk voor geen goud weer terug naar die periode?
Nee,heb men verhaal nergens neergeschreven ofzo..
Ik doe eerlijk gezegd ook geen moeite om bv bekeerde meisjes
te laten inzien dat ze fout bezig zijn, je moet er zelf uit ( willen ) geraken..

Ik zou inderdaad voor geen goud ter wereld terug willen naar die periode in mijn leven..Maar zou ze ook voor geen geld ter wereld gemist willen hebben..
Ik heb er echt veel uit geleerd, en ik geloof erin dat ik het nodig had om dat mee te make,en dat ik me daardoor op dit moment in mijn leven zo goed en gelukkig voel.
Ik apprecier de 'vrijheid' van het leven eens zo hard nu :smile:

X
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Knap van je, Steffie! Dat je er een wijze les uit hebt mogen halen en er tevens ook veel zelfverzekerder door bent geworden.

Wens je alle, en veel vrijheid toe.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Chaimae schreef:Wens je alle, en veel vrijheid toe.
Je wenst haar alle wat? Veel hellevuur? Ach ja, haar eigen fout! Dom dom dom ... Wát een domme oliebol, die Steffi! Hee Chaimaatje! Ze hebben ook internet in Marokko zie ik, wow! Hoe is het weer daar, word je al bruin?

PS. In een andere thread spraken we erover wat voor straf er stond op het openlijk stoppen met de Islam in Turkije en Marokko. Kan je eens aan een politieagent vragen wat voor straf er op staat? (zeg maar gewoon dat rare internetkaffers het willen weten, dan gaan ze geen rare dingen over jou denken!) Thanks!

Fijne vakantie verder! :)
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Hoi Steffi!

Ben blij dat je je gelukkig voelt ... ik vroeg me al af hoe het met jou ging (maakte me stiekem eigenlijk een klein beetje zorgen) ... maar gelukkig gaat alles goed zo te horen ... nou ... ik wens je het beste toe ... en een fijne vakantie!

Groetjes!
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Kijk eens aan. Daar hebben we mijn favoriete Moslim. :razz: Long time no see.
Ik heb je gemist vriend. Alles goed met jou?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ariel schreef:Kijk eens aan. Daar hebben we mijn favoriete Moslim. :razz: Long time no see.
Ik heb je gemist vriend. Alles goed met jou?
Haha ... en daar hebben we onze grote vriendin :D

Ja inderdaad ... een beetje hechtische periode achter de rug (nu nog steeds eigenlijk) oa. door verhuizing. Dus ben tegenwoordig heel wat minder vaak op het internet te zien (alsook dus op deze forum).

Ik heb je stiekem ook wel gemist hoor :oops:

Maar voor de rest gaat alles van 't leien dakkie (zoals wij 't hier zeggen in utreg). En hoe gaat het verder met jou? :)
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Trotse-Moslim schreef:...
Contra principia negantem disputari non potest
Zoals mensenrechten..
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Trotse-Moslim schreef:

Ja inderdaad ... een beetje hechtische periode achter de rug (nu nog steeds eigenlijk) oa. door verhuizing. Dus ben tegenwoordig heel wat minder vaak op het internet te zien (alsook dus op deze forum).

Ik heb je stiekem ook wel gemist hoor :oops:

Maar voor de rest gaat alles van 't leien dakkie (zoals wij 't hier zeggen in utreg). En hoe gaat het verder met jou? :)
Nou goed zo. Blij dat het goed gaat met je. Met mij gaat het ook goed hoor. Dank je wel. Als ik heel even mag klagen, Een beetje last van mijn nek. Maar dat komt omdat ik te lang achter de computer zit. Ik moet eigenlijk naar de fysiotherapeut , maar daar moet ik de moed nog voor verzamelen. Het is voor mij moeilijk om hulp van andere te aanvaarden, dus… ( zucht) Dat is een soort van verkeerde hoogmoed., daar ben ik me van bewust.

Dus jongen. Een verhuizing . :( Tja, dat neemt tijd en energie in beslag. Ik wens je succes en sterkte.
Gaat alles goed met de studie? Of ben je al klaar…

Groetjes en hou je taai TM. , en kom weer eens buurten als je wat meer tijd hebt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10)
Heel dubbelzinnig.
Hoeveel gepaste wijzes zijn niet er om de ongelovigen te verlaten.
Dat er een vreedzame bestaat, zoals je wil laten uitschijnen, hoort niet bij de opties.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

naar boven schreef:
Trotse-Moslim schreef:...
Contra principia negantem disputari non potest
Zoals mensenrechten..
Iedere persoon op aarde kent mensenrechten. Maar voor elke persoon is de definitie hiervan anders. Wij (in de westerse wereld) zien bijv. de mensenrechten in het "oosterse wereld" om het zo te noemen als geen of weinig rechten. (Om het zo zwart/wit te noemen) Dat kan. Maar men kan nog wel met hen discussieren over mensenrechten. Maar dan dient men zich te verplaatsen in hen schoenen om vanuit hun visie en perspectief deze mensenrechten te zien. Anders verstaan zij jou niet en versta jij hun niet.

(Ik bedoel, wat de boer niet kent, dat eet hij niet).

Dus er valt wel degelijk te redeneren omtrent HUN beginselen over het mensenrechten.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt.

Groetjes!

Ps. het kan zijn dat het héél lang duurt voordat ik reageer of dat ik helemaal niet reageer, aangezien ik nauwelijks op internet ben, dus alvast mijn excuses daarvoor :oops:
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ariel schreef:
Trotse-Moslim schreef:

Ja inderdaad ... een beetje hechtische periode achter de rug (nu nog steeds eigenlijk) oa. door verhuizing. Dus ben tegenwoordig heel wat minder vaak op het internet te zien (alsook dus op deze forum).

Ik heb je stiekem ook wel gemist hoor :oops:

Maar voor de rest gaat alles van 't leien dakkie (zoals wij 't hier zeggen in utreg). En hoe gaat het verder met jou? :)
Nou goed zo. Blij dat het goed gaat met je. Met mij gaat het ook goed hoor. Dank je wel. Als ik heel even mag klagen, Een beetje last van mijn nek. Maar dat komt omdat ik te lang achter de computer zit. Ik moet eigenlijk naar de fysiotherapeut , maar daar moet ik de moed nog voor verzamelen. Het is voor mij moeilijk om hulp van andere te aanvaarden, dus… ( zucht) Dat is een soort van verkeerde hoogmoed., daar ben ik me van bewust.

Dus jongen. Een verhuizing . :( Tja, dat neemt tijd en energie in beslag. Ik wens je succes en sterkte.
Gaat alles goed met de studie? Of ben je al klaar…

Groetjes en hou je taai TM. , en kom weer eens buurten als je wat meer tijd hebt.
Ben ook blij dat het goed met jou gaat ... afgezien van dat stijve nek. Trouwens ... me moeder gaat ook 1x per week meen ik naar de fysio ... bij haar duurde het ook heel lang voordat ze uberhaupt over werd gehaald dat het beter voor haar is en bla bla. Anyway ... maar het komt erop neer dat jij het grootste werk doet en jij het initatief neemt. Wat hij/zij kan doen is slechts aansturen en tips geven. Wat ik je ook alvast als tip kan meegeven is dat je zelf thuis ontspanningsoefeningen kan doen. Me moeder kreeg een bandje (ja het klinkt ouderwets, maar dat vind me moeder toch handiger dan een cd) waarop ontspanningsoefeningen ingesproken zijn. Dit luistert ze dan elke avond voor t slapengaan, dan gaat ze die ontspanningsoefeningen doen, (ong. 10 min.) Het zijn van die simpele soort aerobic-achtige oefeningen om het bloeddoorstroom te stimuleren.

Misschien kan je zulke dergelijke oefeningen op het internet vinden? Want ik weet ongetwijfelt dat de fysio jou dat ook zal aanraden.

Ik ben ook zo een persoon die niet graag geholpen wilt worden. Zo heb ik echt jaren last van kiespijn bij een bepaalde kies. Als ik iets zoets eet krijg ik er heel erg last van. Ik heb van jongs af aan ook al dat "opstandige". Dat ik doe alsof ik nooit en nergens hulp bij nodig heb en dat ik het wel zelf aankan.

Ik ben onderhand klaar met me studie (informatica) en ik werk op dezelfde school als waar ik op zat (stoer he? :D) als netwerk/systeembeheerder. Dat is ook een reden waarom ik weinig op internet ben, omdat me levenspatroon is veranderd (wat minder vrije tijd).

Poeh ... wat ben ik toch een babbelkous ... ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik een verhaaltje neerkwak wat eigenlijk helemaal niets met de topic heeft te maken? :oops:

Dus ik hou maar gauw op ... voordat je het wel erg vind :P

Nou take care mijn cyber-moederfiguur :oops:
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

BFA schreef:
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10)
Heel dubbelzinnig.
Hoeveel gepaste wijzes zijn niet er om de ongelovigen te verlaten.
Dat er een vreedzame bestaat, zoals je wil laten uitschijnen, hoort niet bij de opties.
Nou ... dat verschilt per persoon, als ik mezelf als voorbeeld neem: Als ik héél boos op iemand ben (wat ik niet zo gauw wordt) dan laat ik dat liever niet merken en ga ik op een onopvallende manier weg ... want dan denk ik: het enige wat ik nu kan doen/zeggen is iets slechts/onislamitisch. Dan laat ik niks van me horen totdat ik ben afgekoeld en doe ik daarna alsof er niets is gebeurd.

Maar soms als ik een beetje boos ben op iemand, laat ik dat weten waarom diegene mij boos heeft gemaakt en laat ik diegene beseffen dat hij/zij onrechtvaardig is geweest.

In ieder geval, wat ik hiermee wil zeggen is dat elke persoon en elke situatie weer anders is hoe men op een gepaste manier kan weggaan. Zolang het maar (voor jou gevoel) op een gepaste wijze gebeurd. Dus niet schelden, boos worden, schreeuwen, etc. Want zolang men zijn/haar gevoelens (op en negatieve manier) de boventoon voert is dat voor mijn definitie al een ongepaste wijze.

Maar natuurlijk hoort vreedzaam ertussen. Het hoort juist op een vreedzame manier. Omdat vreedzaam zijn bij onze natuurlijke aanleg (fitrah) hoort. In tegenstelling tot woede. Dat is de reden waarom men vaak na woede-uitingen schuldgevoelens begint te krijgen. Maar tegelijkertijd is het ook een uitlaat van onze gevoelens, daarna voelen we ons ook opgelucht. (Had ik ooit gelezen in een boek over psychologie).

Nou ... ik hoop dat het bovenstaande een beetje duidelijk is, want het kan een tijdje duren voordat ik reageer of het kan zelfs zo zijn dat ik helemaal niet op jou eerstvolgende post reageer, omdat ik nauwelijks op deze forum actief ben.

Groetjes!
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Trotse-Moslim schreef:
naar boven schreef:
Trotse-Moslim schreef:...
Contra principia negantem disputari non potest
Zoals mensenrechten..
Iedere persoon op aarde kent mensenrechten. Maar voor elke persoon is de definitie hiervan anders. Wij (in de westerse wereld) zien bijv. de mensenrechten in het "oosterse wereld" om het zo te noemen als geen of weinig rechten. (Om het zo zwart/wit te noemen) Dat kan. Maar men kan nog wel met hen discussieren over mensenrechten. Maar dan dient men zich te verplaatsen in hen schoenen om vanuit hun visie en perspectief deze mensenrechten te zien. Anders verstaan zij jou niet en versta jij hun niet.

(Ik bedoel, wat de boer niet kent, dat eet hij niet).

Dus er valt wel degelijk te redeneren omtrent HUN beginselen over het mensenrechten.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt.

Groetjes!

Ps. het kan zijn dat het héél lang duurt voordat ik reageer of dat ik helemaal niet reageer, aangezien ik nauwelijks op internet ben, dus alvast mijn excuses daarvoor :oops:
Niet kletsen.
De mensenrechten zijn heel duidelijk geformuleerd.
En als we daar postmodern cultuurelativistisch gewauwel op loslaten dan blijft er niets van over.
De mensenrechten zijn te serieus om ze in een diffuus loterijsysteem te deponeren.

Wie over 'beginselen over mensenrechten' gaat redeneren heeft de mensenrechten al verkwanseld.
Mensenrechten zijn beginselen (komt van: 'begin')

Zo kan men zich misschien wel een voorstelling maken over hoe een psychopaat over mensenrechten denkt.
Maar dat betekent niet dat men er ook maar een centimeter in mee moet gaan of er begrip voor moet opbrengen.

Abjecte opvattingen verdienen geen begrip. Dat is zwart-wit. Ja. Gelukkig wel..
RTFM
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Trotse-Moslim schreef: Iedere persoon op aarde kent mensenrechten. Maar voor elke persoon is de definitie hiervan anders. Wij (in de westerse wereld) zien bijv. de mensenrechten in het "oosterse wereld" om het zo te noemen als geen of weinig rechten. (Om het zo zwart/wit te noemen) Dat kan. Maar men kan nog wel met hen discussieren over mensenrechten. Maar dan dient men zich te verplaatsen in hen schoenen om vanuit hun visie en perspectief deze mensenrechten te zien. Anders verstaan zij jou niet en versta jij hun niet.
Waarover heb je het?

Het zijn de Universele rechten van de mens, die door heel veel en heel diverse volkeren zijn geschreven en nu over de hele wereld worden aanvaard (behalve dan door enkele dictators).

ENKEL, en ik zeg wel degelijk ENKEL de Islamitische wereld heeft een "alternatieve" versie opgesteld waar een Moslim MEER is dan een niet-Moslim.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Deze universele rechten vd mens kan elke individu weer anders "zien". Maw. zoiets algemeens blijft altijd open voor (mis)interpretaties door individuen.

Hoeveel mensen er op de wereld zijn, zoveel verschillende meningen, visies, interpretaties, etc. er zijn over de universele rechten vd mens.

Ook onder de moslims bestaat er de zgn. Universele islamitische verklaring van mensenrechten, die (zowat) gelijk zijn aan de Universele rechten van de mens (zie : http://nl.wikipedia.org/wiki/Universele ... senrechten ) die (zowat) gelijk zijn aan de Universele rechten vd mens.

Trouwens ... 'naar boven' ik ben niet degene die over mensenrechten was begonnen, dat was jij, terwijl je daarna zegt dat we niet over beginselen vd mensenrechten horen te praten. dus dat klinkt een beetje tegenstrijdig.

Tot slot wil ik zeggen tegen 'naar boven' dat ik niet echt onder de indruk ben van jou taalgebruik. 'Niet kletsen' zeg je maar tegen je moeder of tegen wie dan ook die dat van jou pikt, maar niet tegen mij. IK dacht (of hoopte eigenlijk stiekem) dat men volwassener op deze forum is geworden door mij hetzelfde te behandelen en aan te spreken als de rest. Maar nee hoor ... waar het hart vol van zit loopt de mond nog steeds van over, nl. moslim-haat.

Ik ben altijd netjes tegen jou geweest en ik verwacht toch (ondanks dat ik een moslim ben) hetzelfde terug.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Trotse-Moslim schreef:Deze universele rechten vd mens kan elke individu weer anders "zien". Maw. zoiets algemeens blijft altijd open voor (mis)interpretaties door individuen.

Hoeveel mensen er op de wereld zijn, zoveel verschillende meningen, visies, interpretaties, etc. er zijn over de universele rechten vd mens.
Dat is niet wat je eerst zei, maar kom.
Trouwens, er zijn amper interpretatieverschillen. Deze rechten zijn klaar en duidelijk gesteld, en de interpretatie is meestal niet cultuurgebonden, maar bij toepassing op individuele gevallen.

Geef eens een voorbeeld van culturele verschillen?
Trotse-Moslim schreef:Ook onder de moslims bestaat er de zgn. Universele islamitische verklaring van mensenrechten, die (zowat) gelijk zijn aan de Universele rechten van de mens (zie : http://nl.wikipedia.org/wiki/Universele ... senrechten ) die (zowat) gelijk zijn aan de Universele rechten vd mens.
Ze zijn niet universeel, TrotseMoslim, omdat ze niet door quasi alle volkeren zijn goedgekeurd. En dat is normaal ook, want Moslims hebben een uitzonderingspositie. Dus niet alle mensen zijn gelijk.

En bovendien verschillen ze zeer sterk. Ik kan je duidelijk en onmiskenbaar aantonen dat er zeer sterke verschillen zijn. Maar weet je, ik zal jou eerst even laten spreken.

Heb je ze eens netjes gelezen, TrotseMoslim? Wat valt je op?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Trotse-Moslim schreef:Deze universele rechten vd mens kan elke individu weer anders "zien". Maw. zoiets algemeens blijft altijd open voor (mis)interpretaties door individuen.

Hoeveel mensen er op de wereld zijn, zoveel verschillende meningen, visies, interpretaties, etc. er zijn over de universele rechten vd mens.

Ook onder de moslims bestaat er de zgn. Universele islamitische verklaring van mensenrechten, die (zowat) gelijk zijn aan de Universele rechten van de mens (zie : http://nl.wikipedia.org/wiki/Universele ... senrechten ) die (zowat) gelijk zijn aan de Universele rechten vd mens.

Trouwens ... 'naar boven' ik ben niet degene die over mensenrechten was begonnen, dat was jij, terwijl je daarna zegt dat we niet over beginselen vd mensenrechten horen te praten. dus dat klinkt een beetje tegenstrijdig.
Zoals ik schreef: mensenrechten zijn beginselen.
Dus wie over 'beginselen van beginselen' begint denkt niet meer helder en maakt de discussie mistig .
Trotse-Moslim schreef:Tot slot wil ik zeggen tegen 'naar boven' dat ik niet echt onder de indruk ben van jou taalgebruik. 'Niet kletsen' zeg je maar tegen je moeder of tegen wie dan ook die dat van jou pikt, maar niet tegen mij. IK dacht (of hoopte eigenlijk stiekem) dat men volwassener op deze forum is geworden door mij hetzelfde te behandelen en aan te spreken als de rest. Maar nee hoor ... waar het hart vol van zit loopt de mond nog steeds van over, nl. moslim-haat.
'Niet kletsen' was nog netjes uitgedrukt. Daar waar onzinpraat wordt aangetroffen wordt het door mij genadeloos aan de kaak gesteld. Bovendien heb ik duidelijk gemaakt waarom het geklets was.
(en mijn moeder leeft niet meer).
Trotse-Moslim schreef:Ik ben altijd netjes tegen jou geweest en ik verwacht toch (ondanks dat ik een moslim ben) hetzelfde terug.
Van mij kan beter niemand iets verwachten: hij/zij zal vermoedelijk teleurgesteld worden..
(dat je moslim bent maakt voor mij niet uit: kijk maar eens hoe ik zo hier en daar anderen, niet-moslims, aanpak)
RTFM
ibn-mahmoud
Berichten: 1
Lid geworden op: di feb 24, 2009 8:48 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door ibn-mahmoud »

Hallo alle om wat te zeveren over dit en dat terwijl dat je niks weet over de islam dan alleen dat geen wat je op het nieuws of op het straatbeeld strookt helemaal niet met de werkelijkheid van de praktiserende moslims ...En kom nu niet af met islam dit islam dat maar er zijn tegenwoordig genoeg mogelijkheden om de religie te bestuderen en te oordelen over het geen je gelezen hebt van de KORAN ik hoop dat je het echt leest voor je het slecht maakt en ben er van overtuigt van als jullie het lezen en dan wel met de intensie om het uit te zoeken wat erin staat dat je na helft al een heel andere kijk gaat hebben en als je dat toch niet doet het lezen ALLAH leidt wie hij wil blijf je onwetend over het geen erin staat wasalam .......
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door BFA »

dan alleen dat geen wat je op het nieuws of op het straatbeeld strookt helemaal niet met de werkelijkheid van de praktiserende moslims ..
Oef, maak je me even gelukkig. Al dat geweld en al die bedreigingen zijn niets meer dan een hallucinatie.
ALLAH leidt
Ik blijf ze zien vliegen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Ariel »

Welkom ibn-mahmoud.
Ik zou graag van jou willen horen wat nou de werkelijkheid van de praktiserende moslims is.
Kan jij me dat vertellen?

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Welkom ibn-mahmoud.
Ik zou graag van jou willen horen wat nou de werkelijkheid van de praktiserende moslims is.
Kan jij me dat vertellen?

Vriendelijke groet.
Sorry dat ik interrumpeer. Die werkelijkheid loopt bij de islam van A tot Z door elkaar. Er is namelijk geen eenheid in islam zoals bij de Jehovah’s Getuigen. Vandaar die chaos, lange tenen, korte lontjes, geweld en onwetendheid en het dilemma dat een als moslim gestigmatiseerd mens nooit meer van zijn onwetendheid afkomt op straffe van vermoord te worden. Gezellig rustgevend en ontspannen vredelievend geloof hebben die moslims! Zoiets past toch in het geheel niet meer in een moderne samenleving van het gezonde verstand? We leven in een kennis economie. Maar daar hebben moslims geen weet van. Die zitten nog met hun verstand ergens in de woestijn van 1400 jaar geleden. :turban:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door H.Numan »

ibn-mahmoud schreef:Hallo alle om wat te zeveren over dit en dat terwijl dat je niks weet over de islam dan alleen dat geen wat je op het nieuws of op het straatbeeld strookt helemaal niet met de werkelijkheid van de praktiserende moslims ...En kom nu niet af met islam dit islam dat maar er zijn tegenwoordig genoeg mogelijkheden om de religie te bestuderen en te oordelen over het geen je gelezen hebt van de KORAN ik hoop dat je het echt leest voor je het slecht maakt en ben er van overtuigt van als jullie het lezen en dan wel met de intensie om het uit te zoeken wat erin staat dat je na helft al een heel andere kijk gaat hebben en als je dat toch niet doet het lezen ALLAH leidt wie hij wil blijf je onwetend over het geen erin staat wasalam .......
Beste Ibn, korte(re) zinnen en paragrafen... maakt een en ander makkelijker leesbaaar.
Maar goed, vertel eens. Waarom weten wij niets over het mohammedanisme? Alleen als het in het Arabisch staat, is het correct? Dat is nogal een dooddoener, omdat 90% van alle mohammedanen nauwelijks een woord Arabisch spreekt.
Het nieuws en het straatbeeld geven een verkeerde indruk? Dat kan. Ik neem direct op je woord aan dat al die bontkraagjes helemaal geen "echte" mohammedanen zijn. Waarom doen jullie er zelf dan niets aan? Of dat Mohammed B eerder de Jehova's getuigen vertegenwoordigde dan het mohammedanisme. Jij bent tenslotte de expert, niet waar? Als expert zou ik graag wat bewijs willen horen dat die allah bestaat.

Vertel eens hoe wij die koran moeten intepreteren. De paar spaarzame 'goede' verzen staan voorin. Mij is verteld, door koran deskundigen, dat de nieuwere verzen de oudere overschrijven. Dus die goede verzen staan eigenlijk alleen maar ter decoratie in dat boekwerkje.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Ariel »

Helaas was ibn-mahmoud een eendagsvlieg. Hij heeft een ei gelegd, en kijkt er niet meer naar om.
Jammer hoor.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Scarlatti »

Ariel schreef:Helaas was ibn-mahmoud een eendagsvlieg. Hij heeft een ei gelegd, en kijkt er niet meer naar om.
Jammer hoor.
what's new? Het zijn toch steeds dezelfde 'zinnen' die men uit? De niet-moslim die de koran niet màg lezen en of de koran niet begrijpen kan/de verkeerde uitleg er aan geeft en idd, al die rellen en vechtpartijen en verkrachtingen en aanslagen worden door 'niet echte moslims' gepleegd...

jammer hè dat internet bestaat en undercover camera's die dit 'lekkere volkje' ontmaskeren kan van hoe ze zijn als ze zich onder henzelf wanen en hoe ze zijn naar de niet-moslim...

ik zou bijna roepen Tequilaaaa ware het niet dat ook dàt algemeen bekend is dat het Taquuiiaah is... dus..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Plaats reactie