Moslima's verontwaardigd over scheidingen per sms

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Moslima's verontwaardigd over scheidingen per sms

Bericht door pd7835 »

Door simpelweg "Ik verstoot je, ik verstoot je, ik verstoot je" per sms te versturen, kun je in sommige landen rechtsgeldig scheiden. De Bahreinse krant Gulf Daily News berichtte vandaag dat het aantaal 'sms-scheidingen' in de Arabische Golfstaten intussen extreem is toegenomen. Daarom zoeken vrouwenrechtenactivisten nu naar middelen om tegen dit 'onmenselijk' gedrag op te treden.

Gerechtelijk vonnis
In de meeste Arabische landen kan een moslim zich van zijn echtgenote laten scheiden door drie keer "ik verstoot je" achter elkaar te herhalen. Vrouwen hebben voor een scheiding daarentegen steeds een gerechtelijk vonnis nodig, wat in verschillenden landen enkele jaren kan aanslepen. (belga/ep)

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relati ... -sms.dhtml
Islam is nu eenmaal onmenselijk.
Lasteraar
Berichten: 181
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 9:48 pm

Bericht door Lasteraar »

Talaq...talaq....talaq
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

wat is toch hun probleem?

de islam biedt vrouwen toch ZOOOVEEEEEEEEEEL rechten dat een eenvoudige verstoting toch niet direct tot de hongerdood of verplichte prostitutie moet leiden?

of heb ik het weer eens verkeerd begrepen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Heilige Maagd Maria
Berichten: 27
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 3:29 pm
Locatie: 's Zomers de Zevende Hemel, 's Winters Lucifer's Haard. Seizoen gezien van noordelijk halfrond.

Bericht door Heilige Maagd Maria »

Walgelijk. Zulke islamitische grapjes zijn zo achterlijk, irrationeel, extreem onrechtvaardig en ronduit bizar dat ik elke keer versteld sta. Inmiddels zou ik er wel aan gewend moeten zijn, maar die vrouwenrechtenactivisten zullen niets uit kunnen halen. Als ze niet kunnen scheiden door sms dan doen ze dat wel weer ouderwets door het gewoon te zeggen. Kan ook door de telefoon.
Christenen geloven in de Bijbel, moslims geloven in de Koran, en ik geloof in de sprookjes van Grimm.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Welkom op 't forum Maria :) Mooie nickname. Schaken is haram toch?
Heilige Maagd Maria
Berichten: 27
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 3:29 pm
Locatie: 's Zomers de Zevende Hemel, 's Winters Lucifer's Haard. Seizoen gezien van noordelijk halfrond.

Bericht door Heilige Maagd Maria »

Jep, schaken is haram. Ik ben graag lekker slecht :evil: :twisted: :oops: :wink: :) :)
Christenen geloven in de Bijbel, moslims geloven in de Koran, en ik geloof in de sprookjes van Grimm.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Heilige Maagd Maria schreef:Jep, schaken is haram. Ik ben graag lekker slecht :evil: :twisted: :oops: :wink: :) :)
De onheilsprofeet had zeker een schaakpartij verloren van een Jood, een andere reden kan ik niet bedenken om zoiets onschuldigs te verbieden. En alle gekken natuurlijk geloven dat hier "Allah's diepzinnige wijsheid" achter zit ... stakkers.
Heilige Maagd Maria
Berichten: 27
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 3:29 pm
Locatie: 's Zomers de Zevende Hemel, 's Winters Lucifer's Haard. Seizoen gezien van noordelijk halfrond.

Bericht door Heilige Maagd Maria »

Links666 schreef:
Heilige Maagd Maria schreef:Jep, schaken is haram. Ik ben graag lekker slecht :evil: :twisted: :oops: :wink: :) :)
De onheilsprofeet had zeker een schaakpartij verloren van een Jood, een andere reden kan ik niet bedenken om zoiets onschuldigs te verbieden. En alle gekken natuurlijk geloven dat hier "Allah's diepzinnige wijsheid" achter zit ... stakkers.
Ach, de menselijke opperbarbaar genaamd Mohammed was niet zo slim, daar hoef je 'm niet voor te pesten. Ik ben tegen het treiteren van intellectueel beperkten. Allah is trouwens een leuke grapjas, ik spreek hem beroepshalve vaak. In de Koran staat in het begin al dat Hij de oren en ogen van de ongelovigen heeft toegesloten opdat ze niet gelovig (kunnen) worden, en straft ze daarna heerlijk sadistisch omdat ze niet geloven. O, wat heeft Hij dan een lol. Ik zie Zijn maniakale grijns nog voor me.

Natuurlijk zorg ik dan dat ik uit de buurt kom, geestelijk labielen zijn erg gevaarlijk zo af en toe, oorlogszuchtig vooral, en nogal oversekst.

Hoe dan ook, Allah is gewoon en smoes voor onze woestijnbewonende medemens om zijn achterlijke behoeften uit te kunnen leven zonder enige verantwoordelijkheid te moeten nemen. Homo's stenigen we niet omdat we xenofoob zijn, maar omdat Allah dat nu eenmaal zo wil. Onze vrouw meppen we niet neer omdat we ofwel sadistich zijn ofwel te agressief en achterlijk, maar omdat Allah een soort slaaf/boksbal voor ons heeft geschapen etc.

666, mooi getal. Ga alsjeblieft niet naar de hemel, die wolkjes gaan erg vervelen, geloof me nou. Lucifer is veel gezelliger en heeft veel meer humor dan Jahweh :twisted:
Christenen geloven in de Bijbel, moslims geloven in de Koran, en ik geloof in de sprookjes van Grimm.
Elif
Berichten: 51
Lid geworden op: do aug 21, 2008 8:12 pm

Bericht door Elif »

waar ik echt van geschokt ben is dat een pagina moet zijn waar je vrijheid hebt in het kiezen van een geloof.
maar de vooroordelen over de islam is absurt :shock:
ten tweede heeft dit zogenaamd smsje echt niks met het geloof te maken maar met een cultuur van een land.
want heb wel als nl heeeeeeeeeel uitgebreid geluisterd naar de imam als het over scheiden gaat.
en zoals jullie het schrijven is het dus echt niet.
dan krijgen die mannen wel hun straf op de dag des oordeels
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Zijn cultuur en geloof dan twee gescheiden werelden? Of is de betekenis van cultuur hoe mensen invulling geven aan hun bestaan, waar religie een zekere rol in speelt?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

echt niks met het geloof te maken maar met een cultuur van een land.
Geloof en cultuur hebben hun wederzijdse invloed op elkaar.
In een seculiere staat, waar ze een apart vakgebied invullen helpen beiden elkaar in hun eigen evolutie.
In een Theocratische staat, zeker in een paganistische theocratie zoals Islam waar het individu volledig ondergeschikt gemaakt wordt aan een minutieuze regeling van het dagelijks leven, wordt cultuur volledig overgenomen door de religie. Is alle evolutie onmogelijk.

Eén van de dingen waar je het Christendom krediet voor kan geven, is dat het paganistische gebruiken, zoals die makkelijke scheiding bestreden en ongedaan heeft gemaakt.
Hoe komt het in feite dat Islam daar nooit in geslaagd is?
In feite moet die vraag zijn, hoe komt het dat Islam er nergens in geslaagd is van één paganistisch element uit het leven te verwijderen. Dit gaat ook over eremoord, mutulaties en ongelijkheden tussen sexen, rassen en mensen in het algemeen. Deze sharia-atrociteiten, in naam van religie zelfs boven mensenrechten stelt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie