Ramadan Moebarak ...

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Daar verzet ik mij nou tegen Links.

Dat vind ik getuigen van weinig empathie. Mensen hebben gewoon behoeft aan zingeving.

Het gebrek daaraan zie ik als een van de grootste crisisverschijnselen van het Westen.

Die vacuüm lijkt te zijn opgevuld met hedonisme en algemeen nihilisme.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Chaimae schreef:@Lodewijk,

De mens is van natura geneigd een religie te belijden. Religie is eigenlijk de wijze waarop mensen zin geven aan hun bestaan.

Daarbij heeft het geloof ook een aantal functies: maatschappelijk, manifest, integrerend en compensatie.

Door religie wordt het leven in een veelomvattend en betekenisvol perspectief geplaatst. Het overwint de chaos.
Daar sluit ik mij bij aan. Maar de Islam is wel méér. Het is een politiek en juridisch systeem, dat zich bovendien, inherent daar aan, wil verspreiden. Vandaar dat ik mij er tegen verzet.

Jij zou hetzelfde gedaan hebben als jij niet als moslim geboren was.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Die jongen met de paardenstaart en bril is Jezus?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Denk het..
Toen ik met hem gewerkt heb had hij korter haar. De clip is een jaar ouder. Had een heel goede DJ bij. De enige die met zijn tenen heb zien scratchen. Zeg nu zelf, dat is toch een goddelijke gave.
Laatst gewijzigd door BFA op za aug 23, 2008 12:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Chaimae schreef:De mens is van natura geneigd een religie te belijden. Religie is eigenlijk de wijze waarop mensen zin geven aan hun bestaan.

Daarbij heeft het geloof ook een aantal functies: maatschappelijk, manifest, integrerend en compensatie.

Door religie wordt het leven in een veelomvattend en betekenisvol perspectief geplaatst. Het overwint de chaos.
Vul voor religie in: arbeid, hobby, sport, muziek...en het klopt net zo goed, of net zo goed niet..
RTFM
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Lodewijk Nasser schreef:Daar verzet ik mij nou tegen Links. Dat vind ik getuigen van weinig empathie. Mensen hebben gewoon behoeft aan zingeving. Het gebrek daaraan zie ik als een van de grootste crisisverschijnselen van het Westen. Die vacuüm lijkt te zijn opgevuld met hedonisme en algemeen nihilisme.
Ik ben niet tegen spiritualiteit hoor. Maar Moslims geloven de grootste flauwekul (in georganiseerd verband) en dat is allemaal inbegrepen bij Chaimae's "zingeving". Brand liever privé wat wierook en houd het daarbij.

Ik voel een beetje haat/liefde voor hedonisme. Jeugd in een discotheek is een positief teken (vrijheid). Spullen kopen daar ben ik minder weg van. Wat voor nihilisme zie je als probleem? De indruk die ik nu heb is dat doorgeschoten kapitalisme mensen te consumptiegericht maakt.

Trouwens, er is een groot verschil tussen de westerse "zingeving" en de Islamitische. Wij hebben een leven en geven het zin. De moslims hun leven behoort Allah toe en hem plezieren (niet noodzakelijk fellatio) is de zin. Niet alleen de zin voor de Moslim maar voor de hele wereld, want iedereen is als Moslim geboren.
Laatst gewijzigd door Links666 op za aug 23, 2008 1:23 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Chaimae schreef:Het is gewoon niet toegestaan. Die moeftie heeft het niet bij het rechte eind. Een fatwa is niet bindend.

De Ramadan dien je op eigen houtje door te komen.

Al zou het 50 graden zijn, ik zal en moet de maand vasten. Op mijn eigen beentje. Dat is de zoetheid van het vasten.

Turken staan ook niet echt bekend om hun geloof, en het grootste gros is Aleviet.
Kan iemand mij uitleggen wat er 'mis' zou zijn met Alevieten en zijn zij dan een ander soort moslim?
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het zijn moslims maar net weer even anders dan de gewone moslims. Foute moslims in Chaimae haar ogen.


De Alevieten hebben hun eigen cultuurbeleving, religieuze uiting en levensbeschouwing. De Alevieten bidden in speciale aangepaste moskeeën, waar ook de vrouwen en kinderen aanwezig kunnen zijn in de gebedsdiensten.

Meer informatie vindt je hier Scarlatti

http://www.sipans.com/2007/12/alevieten.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Het intepreteren van de geloofsregels is altijd verschillend. Mijn familie is RK. Mijn opa was bijzonder streng RK: tijdens de vastenmaand kwam de brievenweger op tafel, en werden de broodkorstjes afgesneden.
Mijn ooms (toen jonge tieners) vielen om de haveklap flauw in de kerk. In die dagen moest je nuchter (niets gegeten dus) ter kerke gaan. Minder strakke gelovigen, onder andere de pastoor zelf, vroeg mijn opa of het niet iets minder rigide kon. En mijn opa gaf dan als antwoord: nee, het kan niet minder rigide. Dit zijn de regels en die voer ik uit.

De echte RK vasten is zo'n verleden tijd. Het beperkt zich nu tot geen koekje bij de koffie op aswoensdag en goede vrijdag.

Ik stel me zo voor dat hetzelfde probleem zich onverkort voordoet bij de mohammedanen. Met een verschil: ze mogen zich helemaal klem vreten, drinken en wippen als de zon onder is, en doen dat ook.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dat vind ik getuigen van weinig empathie. Mensen hebben gewoon behoeft aan zingeving. Het gebrek daaraan zie ik als een van de grootste crisisverschijnselen van het Westen. Die vacuüm lijkt te zijn opgevuld met hedonisme en algemeen nihilisme.
Welke empathie ontbreekt? De empathie met het goddelijke?
Waar trek je de grens van wat hedonisme is en wat niet.
Naar clubs en optredens gaan, dansen tot de ochtend of de middag, reken ik niet als hedonistisch. Zelfs als dit met wat jointjes en bolletjes gepaard gaat.
Voor mij begint hedonisme waar het individuele in de kiem gesmoord wordt. Alle religies hebben ook hun individualiteitsdodende en hedonistische trekjes. Hun masochistische factor zorgt hier in de eerste plaats voor.
Het is die masochistische factor die maakt dat religie de vijand van de mensheid is. Net zoals die maakt dat de mens niet zonder religie kan.
Als dit een natuurlijke neiging in de mens is, zal de mens zichzelf moeten veranderen en deze neiging bevechten.
Want het is een neiging die gebaseerd is op schaamte en walging voor het eigen zelf. De basis van masochisme. Spijtig genoeg bouwen de meeste religies hun macht op het in de mens instellen van deze zelfschaamte en walging. Het is ook dit masochisme dat voor een gebrek aan empathie met de medemens zorgt.
Uitgezonderd Islam, dat niet anders doet dan individuloze slaven creëren, kan je de andere religies nog krediet geven voor bepaalde verwezenlijkingen.

Confucianisme, voorouderverering en Buddhisme bewijzen dat er geen geloof in God nodig is om een zekere graad van spiritualiteit of zelfverheffing te bereiken. Deze spiritualiteit is even oud als de mens zelf. Bij zijn ontstaan had de mens geen goden nodig. Goden heeft de mens later gefabriceerd. De mens heeft zichzelf uit het dier verheven, met de ontdekking van het vuur.
Voor de jacht is de mens de beweging van het dier gaan nabootsen. Hieruit is dans ontstaan. Uit dans en de bewegingen van de dieren gevechtssporten en Sjamanisme. Deze zorgen op hun beurt voor het ontstaan van de religies. Eerst Paganistische, die het individu ondergeschikt maken aan de groep. Enkele onder deze zijn naar de openbaring van het individu geëvolueerd, zijn zo het paganisme ontstegen.
Vul voor religie in: arbeid, hobby, sport, muziek...en het klopt net zo goed, of net zo goed niet..
Alles draait in de eerste plaats om de trance en bijhorende extase. Alle spiritualiteit ontstaat hier.
Makkelijkste voor de mens te bereiken trances zijn de groepstrances van dans en religie. Hierna volgen de individuele van sport, muziek (kan groepstrance zijn ook, meestal gemengd) en het is aan de mens om deze daarna over te brengen naar zijn arbeid en zo naar de maatschappij.
In deze maatschappij lost het individu tijdelijk op om daarna terug individueel te gaan.
Zoals in de koorzangen van Bach. De solist treedt uit het koor, verheft zich individueel om daarna terug in het koor op te lossen.

Religie en Clubcircuit, beiden doen hetzelfde. religie is een spiritualiteit en trance gebaseerd op het verleden. In het clubcircuit wordt met een spiritualiteit en trance voor de toekomst geëxperimenteerd. Uiteindelijk zullen beiden terug samen lopen, terwijl er een andere solist zijn stem laat horen.
De weg om te lopen is naar de toekomst, niet naar het verleden.
In een verre toekomst zal er gen God meer zijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Link666,

Heb je moeite met moslims die zich vijf of meer keer per dag in het gebed werpen?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Link666,

Heb je moeite met moslims die zich vijf of meer keer per dag in het gebed werpen?

Als ik me er ook even mee mag bemoeien ....
Chaimae, Eigenlijk vind ik 5 keer te weinig. Ik heb eigenlijk een beetje de pee in Musa . Waar bemoeide hij zich mee toen allah tegen Mohammed zei dat de moslims 50 keer per dag de salat moesten verrichten, en dat hij toen Mohammed drie keer terug stuurde om vermindering voor gebeden te vragen.

Ik ben nog steeds voor 50 gebeden per dag. Een moslim kan zich naar mijn inzien niet vaak genoeg ter aarde werpen.
Dit is goed voor zijn ziel, en voor de wereld vrede.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

God is slim.

Het is toch nooit goed. Moesten we ons 50 keer per dag ter aarde werpen, dan zouden de niet-moslims zeggen dat een Barmhartige God ons boven ons vermogen belast.

De verplichte gebeden zijn de sleutel tot het Paradijs. Als je gebeden goed waren, dan is alles goed.

Verder denk je toch niet dat dat het bij de verplichte gebeden blijven? Moslims bidden de nafl, witr-sfah en soenah-gebeden.De Sfah en Witr verricht je na het allerlaatste gebed. Deze gebed omsluit drie rakaat's en is sterk aanbevolen.

Bid en vast nu het nog kan. Mijn moeder vroeg me waarom ik elke maandag en donderdag vast. Dit vind ze een beetje teveel van het goede. Chaimae zei toen: 'vast en bid nu het nog kan. Voor je het weet ben ik oud, en is dit niet mogelijk. Je zal dan spijt krijgen dat je dit in je gezonde en jonge jaren achterwege hebt gelaten.'

Ik heb in Marokko meerdere malen de begraafplaats bezocht. Daar zal ik binnekort liggen.

De dood is iets wat we nooit hebben geproefd en iets wat we slechts één keer zullen proeven.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:God is slim.

Het is toch nooit goed. Moesten we ons 50 keer per dag ter aarde werpen, dan zouden de niet-moslims zeggen dat een Barmhartige God ons boven ons vermogen belast.
Allah is slim? Hoe kom je daar nu bij. Allah is omgepraat. Allah vertelde Mohammed.. "mijn volgelingen moeten 50 keer per dag bidden. Het was Musa die slim was. Te slim naar mijn idee.
De verplichte gebeden zijn de sleutel tot het Paradijs. Als je gebeden goed waren, dan is alles goed.
Zo zie je maar weer dat Allah het beste met jullie voor had. 50 keer per dag de sleutel naar het Paradijs. dat is toch beter dan 5 keer?
volgens mij wilde Musa niet te veel moslims in de hemel, en heeft hij daarom Mohammed naar Allah gestuurd om vermindering te vragen. Musa is minder aardig dan dat Moslims denken.

Verder denk je toch niet dat dat het bij de verplichte gebeden blijven? Moslims bidden de nafl, witr-sfah en soenah-gebeden.De Sfah en Witr verricht je na het allerlaatste gebed. Deze gebed omsluit drie rakaat's en is sterk aanbevolen.
Heel goed.. Je kan niet genoeg bidden.
Bid en vast nu het nog kan. Mijn moeder vroeg me waarom ik elke maandag en donderdag vast. Dit vind ze een beetje teveel van het goede. Chaimae zei toen: 'vast en bid nu het nog kan. Voor je het weet ben ik oud, en is dit niet mogelijk. Je zal dan spijt krijgen dat je dit in je gezonde en jonge jaren achterwege hebt gelaten.'
Doen meisje.. Veel bidden en vasten is het recept voor de hemel. Je kan met bidden en vasten veel hasanats verzamelen.
Ik heb in Marokko meerdere malen de begraafplaats bezocht. Daar zal ik binnekort liggen.

De dood is iets wat we nooit hebben geproefd en iets wat we slechts één keer zullen proeven
.

Hoe snel is binnenkort Chaimae :shock: :shock: Ben je ziek ? Voel jij je niet goed?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Chaimae schreef:"sleutel tot het Paradijs"

"Bid en vast nu het nog kan"

"de begraafplaats bezocht. Daar zal ik binnekort liggen"

"De dood is iets wat we nooit hebben geproefd"
Gossie Sjaantje, wat een reli-taal sla je uit, de endorfinen werken goed zo te horen! Zulke Quatsch kan ik ook typen hoor:
  • Oh ja, bidden! Maar als je zingt dan bidt je wel drie maal! En ik bid dat De Heer, zijn Jinns, Elfen en zijn uit groen vuur geschapen Gnomen je mogen leiden op Het Gouden Goddelijk Pad en je drie maag daags bij Zijn Gratie het sfahkwakiquotl gebed mag laten doen, deze gebed omvat 17 rakikwiebel devoties (alhamdoboemaboema) volgens Heilige Zegel der Zeggers en Zieners (vzmhpqx) Glorie is aan de Heer der 23 Eeuwige Hemelen! Voorwaar Zij die van het Rechte Pad afzijn: Geloof toch in uw Heer dan zal het hiernamaals zoet proeven! En zal het Rijk van de Hemelse Meester, hij met 999 schone Namen, zal wederkeren om een nieuw tijdperk in te luiden! Het tijdperk van volmaakte spirituele Eenwording Verheffing en Vervolmaking met God. Ieder uit uw leven, wiens biologische leven ten einde was zal uit het graf herrezen worden en met de Goddelijke Toverstok speciaal voor u tot leven getoverd worden! Gij zult vertoeven, ondeugend genietend met 20,000 speciaal voor dit doeleinde schapen Hemelse Maagden aan de Rechterzijde van Zijn Majestueuze Troon!
PS. Ik hoop niet dat je binnenkort op de begraafplaatst ligt... Ik hoop dat alles goed is en dat je overdreef. In dat geval heb je nog zo'n 60 jaar: een lange tijd! :wink:
Laatst gewijzigd door Links666 op za aug 23, 2008 6:24 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Toch heeft "Meneertje vulgair taalgebruik" weer eens hartstikke gelijk:
BFA schreef:Religie en Clubcircuit, beiden doen hetzelfde

extase ... spiritualiteit ...
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Links666 schreef:Toch heeft "Meneertje vulgair taalgebruik" weer eens hartstikke gelijk:
BFA schreef:Religie en Clubcircuit, beiden doen hetzelfde

extase ... spiritualiteit ...
Zoals zo vaak..

Maar bedenk dat deze vaststelling voor religieuzen niets minder dan blasfemie is.
Hun heilige spirituele ervaringen durven gelijk te stellen met een platvloers clubcircuit. Foei!

En ze hebben gelijk. Het is niet hetzelfde: het clubcircuit heeft niet die valse pretenties en is dus waarachtiger..
RTFM
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

You can't stop the music.

extase ... spiritualiteit ... en trance.
Into the Fourth Dimension - The Orb.
http://uk.youtube.com/watch?v=lDQnD6qOPq4

Laat ons verder gaan voor nog een klein half uurtje The Orb.
BLUE ROOM
http://uk.youtube.com/watch?v=yyMZDBdoe8g
Towers of Dub
http://uk.youtube.com/watch?v=e8xqMEOjtlA
Little Fluffy Clouds
http://uk.youtube.com/watch?v=GUfQe1O5Jm8

Trance, niet alleen de mens, zelfs dieren presteren beter, indien trance aangeleerd.
Ieder kent het kerstliedje:
Djinglebells, djinglebells, djingle all the way ...
Denkt dan dat de belletjes het paard zijn aangebracht voor Kerstmis. Ten dele wel, omdat het feestelijk klinkt.
Het is vooral omdat het paard het geluid van zijn eigen hoefslag mist in de sneeuw. Geluid die het in trance brengt. De trance brengt regelmaat in de stap en geeft groter uithoudingsvermogen aan het paard. Maakt het minder schrikkerig.
Bij endurancepaarden wordt de mogelijkheid van het paard om in trance te gaan heel belangrijk. Niet elk paard bezit dit.
Belletjes dienen om het jonge paard dit te leren. Het paard gaat zich concentreren op het in ritme brengen van het geluid van het belletje. Later volstaat de hoefslag.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

De verplichte gebeden tellen als vijftig gebeden.

De Barmhartigheid van God.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Chaimae schreef:De verplichte gebeden zijn de sleutel tot het Paradijs

En schreef vervolgens:
De verplichte gebeden tellen als vijftig gebeden.
Waarom ben je zo zeker dat deze Islamitische Spaarpunten nog iets waard zijn nadat je leven ten einde is? Heb je, afgezien van jullie boek, er aanwijzingen voor dat er iets is na dit leven? Ook Moslims in Moslimgraven vergaan op biologische wijze, zoals alles in de natuur. Op den duur is er niets meer over van een dood lichaam. Tenzij je in magie gelooft natuurlijk. Maar ik vraag me of we dat zomaar moeten geloven ...

Als een opperwezen je lichaam herstelt op "de dag des oordeels" (zoals in een boek vermeldt wordt) wie zegt dan dat lichaam werkelijk hetzelfde is als jij? Een kloon is ook niet het zelfde individu, het is een replica. Zo'n "opperwezen" moet dus de "ziel" van een persoon hier op aarde, plaatsen in dat nieuw-gecreëerde lichaam: oude ziel in een opnieuw-geschapen lichaam. Heb jij aanwijzingen dat er een onzichtbare "ziel" is? Die anders is dan wat er afspeelt in de hersenen? Er zijn wetenschappelijke boeken vol geschreven over het feit dat onze hersenen wel degelijk onze persoonlijkheid en eigenheid bepalen. Waarom zou er dan nog een "ziel" zijn? Tenzij je in magie gelooft natuurlijk: onzichtbare zielen die rondzweven zoals onzichtbare jinns.


In de bovenstaande theorie komen de volgende onbewezen en onzichtbare elementen voor:
  • 1) leven na de dood
    2) dag des oordeels
    3) opperwezen ("Allah")
    4) bidden (=communiceren met opperwezen)
    5) ziel
Er zijn dus al 5 dingen die je aannemelijk moet maken (of bewijzen) zodat mensen je niet uitlachen om een dergelijke theorie. Sorry, maar zulke theorieën neem ik niet serieus.

groeten,
- Links
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Chaimae schreef:Muziek is afkomstig van de Sheitan
En wat zijn muzikanten dan? Hulpjes van Satan? Tjonge jonge meid, laat me niet lachen! Het pad waarop je nu zit is een heel vreemd pad ... Geloven in één God: prima. Maar alle gekke regeltjes komen toch echt van de Islam, je kunt er beter mee stoppen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:De verplichte gebeden tellen als vijftig gebeden.
De Barmhartigheid van God.
Zo. Hoeveel aflaten levert dat op?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Muziek is afkomstig van de Sheitan
Dus: meer muziek: Young Gods.

Dit nummer als eerbetoon aan de mannen die dit weekend, zoals jaarlijks mijn dorp onderdompelen in een 3dagen durende religieuze ervaring met de geur van benzine, raceolie en de decibels van free pipes.

Saying a prayer for the moto.
Young Gods: Gasoline man.
http://uk.youtube.com/watch?v=YxWLVRlGa10

Islam erkent enkel de religieuze onderwerping als trance-ervaring. Op alle andere middelen die dit kunnen bieden wordt een verbod geplaatst. Geen wonder dat Mohammedanen in de achterlijkheid en onwetendheid van het verleden verdrinken.

Omdat echte goden naar de toekomst leiden:
Young Gods: Kissing the sun.
http://uk.youtube.com/watch?v=z9js1eGZJK0&NR=1

De blokkades opgeworpen door hun millenialange geestelijke onderdrukking maakt dat mohammmedanen nog een lange weg hoeven te gaan eer ze tot het besef van wat hun gevangenis maakt kunnen kmen.

Young Gods: longue route.
http://uk.youtube.com/watch?v=cVLfKbZ_syw

Vooral omdat God niets anders dan liefde is. Liefde alle extases toelaat.
Young Gods: L'amourir.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Regels, regels en nog meer regels in Islam.
Ook voor het vasten zijn er heel veel regels.
Wel gemakkelijk als je in je leven zo onzeker bent dat je niet zonder regels kan functioneren.

"wat moet ik doen om een goed mens te zijn, zeg het me en ik zal het doen, want ik ben zwak, en zonder begeleiding kan ik niet leven, kan ik dus ook geen goed mens zijn."

Vasten: van verplicht tot verboden

Het is algemeen bekend dat moslims over de hele wereld in de islamitische maand Ramadan vasten. In deze periode eten en drinken zij tussen de ochtendschemering en de zonsondergang niets. Echter zijn er naast de Ramadan nog een aantal dagen waarop het aanbevolen is om te vasten. Daarentegen zijn er ook dagen waarop het onthouden van eten en drinken juist verboden is.

De islamitische rechtsleer (fiqh) bestaat uit 5 termen waarmee de wettelijke status van een religieuze handeling, waaronder dus ook het vasten, wordt weergegeven. Deze termen zijn haraam (verboden) tegenover fardh (verplicht). Mandoeb (aanbevolen) tegenover makroeh (afgeraden). En ten slotte moebaah wat toegestaan betekent.

Wanneer is het volgens de rechtsgeleerden (foekaha) haraam oftewel verboden om te vasten?

Het is verboden om te vasten tijdens het Ramadanfeest en het Offerfeest. Het ramadanfeest valt op de eerste dag van de maand Sjawwaal. De tweede dag van deze maand mag er wel weer gevast worden. Het offerfeest valt op de 10e dag van de maand Dhoel-Hidjah.

De 11e, 12e en 13e van de maand Dhoel-Hidjah worden de drie “tasjrieq-dagen” genoemd. Dit zijn de dagen die volgen op het offerfeest, waarop het overgebleven vlees van de offerdieren wordt geroosterd. Op deze dagen mag zich men niet ontdoen van eten en drinken.

Ook is het volgens de geleerden verboden om de 30e dag van de maand Sja’baan te vasten. De laatste dag van deze maand wordt ook wel jaumoes-sjak genoemd, oftewel de dag van de twijfel. Dit vanwege het feit dat er twijfel kan bestaan of het nog de 29ste of de 30ste dag van Sja´baan is, of de 1ste van de ramadan.

Tevens is het verboden om twee of meer dagen achtereen te vasten, zonder een dag van onderbreking. Volgens een overlevering zei de boodschapper van Allah: ´Wie vast zonder onderbreking, vast niet.´

Wanneer is een moslim verplicht om te vasten?

Volgens de meerderheid van de geleerden zijn moslims verplicht om alle dagen van de maand Ramadan te vasten. Naast de Ramadan zijn er nog een aantal situaties waarin men moet vasten in de vorm van boetedoening. Wanneer men een belofte niet nakomt, moet men hiervoor boete doen in de vorm van vasten (koran 5.89). Als boete vanwege het per ongeluk doden van een moslim is men ook verplicht een aantal dagen te vasten (koran 4:92,93). Tijdens de Ramadan en andere dagen waarop gevast wordt, is het verboden om geslachtsgemeenschap te hebben in de periode tussen de ochtendschemering en de zonsondergang. Wanneer men wel geslachtsgemeenschap heeft in deze periode is hij of zij verplicht een vastgesteld aantal dagen extra te vasten.

Naast de dagen waarop men verplicht is te vasten zijn er ook situaties waarin de moslim vrij is om te vasten. Zo is het aanbevolen om op de volgende dagen te vasten:

Op de dag van Arafah, dit is de 9e dag van de maand Dhoe el hijaah, de maand waarin de bedevaart (Hadj) wordt verricht. Deze dag wordt door alle bedevaartgangers die de Hadj verrichten, in aanbidding doorgebracht op de vlakte van Arafah. Deze plaats ligt ongeveer 15 kilometer ten Noord-Oosten van Mekka. Het is aanbevolen voor hen die op bedevaart zijn, deze dag te vasten.

Tevens is het aanbevolen om te vasten op de dag van Asjoerah, de 10e dag van de maand Moeharram, het vasten gedurende zes dagen in de maand Sjawwaal, de maand na de Ramadan, het vasten op de 15e dag van de maand Sja´baan, omdat de profeet gewend was een gedeelte van deze maand te vasten.

Verder zijn moslims vrij om te vasten op de zogenaamde ´witte dagen´, dit zijn volgens de islamitische jaartelling de 13e, 14e en 15e dag van elke maand. Veel moslims vasten ook op maandag en donderdag, omdat de Profeet op deze dagen gewend was te vasten.

Echter is het op een aantal dagen afgeraden om te vasten. Op vrijdag, de dag van het gemeenschappelijke vrijdagmiddaggebed en zaterdag is het niet aangeraden om te vasten. Ten slotte wordt het voor hen die de Hadj verrichten, afgeraden op de dag van Arafah te vasten
http://www.nioweb.nl/2008/08/12/verplic ... te-vasten/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 100
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 4:01 pm
Locatie: Breda

Bericht door Edith »

Wat een inperfecte wezens heeft Allah op de wereld gezet. Had hij ze niet gelijk met gezond verstand kunnen uitrusten? Was hij sneller klaar geweest.
Ik word al moe als ik al die regels lees.
Plaats reactie