Het geloof bij God is de islam.

islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Scarlatti schreef:vind je wat op deze video 'gezegd' wordt, normaal?islam is vrede? denkt deze man/islamiet toch heel anders over dunkt me
http://www.dailymotion.com/video/x3nig2 ... t-est_news

Ik heb naar deze man geluisterd hij zegt niets ergs. Hij heeft het over dat moslims onderdrukt worden in Tjechtenie etc en dat de moslims moeten optreden om hun broeders te helpen. Hij heeft het over harbioen... om ongeloof te bestrijden zodat haraam overgaat naar Halaal. En dit kan je met verschillende manieren doen door bijvoorbeeld dahwa te verrichten, en mensen uit te nodigen naar de islam. Wat ik nu doe is ook een soort van oorlog voeren maar dan met woorden. Ik bestrijdt nu ongeloof door de islam te verkondigen. Je moet met Arabisch oppassen dat je dingen niet verkeerd gaat interpeteren. Je moet kennis hebben van de islam om deze man te begrijpen. Ik ken deze man niet! Wie is deze man/islamiet? Is hij een geleerde? Hoe heet hij en wat heeft hij bestudeert? Van welke stroming is hij? Je moet niet denken dat wat alle mensen zeggen gelijk dat inhoudt anders kan iedereen wel Imaam zijn. Wat ik daarom tegen iedereen zeg: je moet oppasen met wat je aanneemt en ga zelf opzoek naar kennis. En voor degene die je meest van moet oppassen dat zijn de innovators, (degene die het godsdienst veranderen), dat zijn de dwalenden. Om één uitspraak over de islam te maken moet je aan bepaalde zaken voldoen. Als jij nu 100 moslims met een baard overal ter wereld de zelfde vraag zal stellen, dan is de kans heel groot dat je verschillende antwoorden zult krijgen! Maar vraag je 100 imaams van volgelingen van de koran en de sounnah dan krijg je overal en bij iedereen het zelfde antwoord. De meeste moslims in Nederland volgen het Credo van Ahlou soennah. En dit is de enige waarheid, namelijk het volgen van de ahlu-sounnah wal jammah. En de rest is allemaal innovatie. Hoe denken wij over de salaf u salihien(oprechte metgezellen) van de profeet (Vzmh). Hoe zien wij hen, en wat zeggen wij over hen. Want hier onderscheiden wij ons ook mee van anderen. En het weerlegen van verkeerde denkkade's en verkeerde gedachtens die heersen bij sommige groeperingen. Want ik denk dat iedereen van jullie wel iemand is tegen gekomen die hele rare dingen verkondigd over de islam. Hele rare dingen zegt over de metgezellen van de profeet(vzmh). Hele rare dingen zegt over de geloofsovertuiging(aqida) of over de eigenschappen van Allah(Sbht). Die mensen die kom je tegen. Dus moeten wij kennis hebben van onze Aqida(geloofsovertuiging) omdat te kunnen weerlegen. Ahlu-sunna praat aan de hand van de wijzen, en niet aan de hand van valse verlangens. Als iemand van Ahlu-sunna wat zegt,: dan zegt hij daarna de profeet(Vzmh) heeft gezegd....... , of Allah(Sbht) zegt:... . En zo zie je dat andere groeperingen hele teksten voordragen maar geen enkele keer zeggen de profeet(vzmh) zegt ....... of Allah(sbht) zegt: ...... . Ahlu-sunna zullen bij elke punt zeggen de profeet(Vzmh) zegt........ en Allah(Sbht) zegt....... . Ahlu-sunna bestrijdt Bida'ah(innovatie's). Ahlu sunna zegt neem het geloof aan net zoals de profeet(Vzmh) het geloof aan ons heeft overgedragen. En daarom als iemand staat om een daad van aanbidding te verrichten dan zeg ik tegen hem luister niet naar wat anderen zeggen. Maar ga opzoek naar overleveringen waarin de profeet(Vzmh) ons uitlegd hoe zo een daad van aanbidding tot uitvoer verricht dient te worden.Zo gaat iemand die tot Ahlu-sunnah behoort tewerk. De Aqida van Ahlu-sunna kent een aantal opzienbaarende kenmerken, eigenschappen, die alleen voor deze aqida gelden en niet voorkomen bij de aqida van anderen.
En dit vanwege het feit dat de Aqida van ahlu-sunna afkomstig is van Allah(sbht). Het vloeit voort uit de openbaring van Allah(Sbht). Dus het kent een goddelijke bron. Terwijl anderen zich soms basseren op hun eigen meningen.Dan zeggen wij als het gaat om de Aqida om het credo die dient aangenomen te worden vanuit de openbaringen, vanuit de zuivere bron (Kitaab wa Soennah).

Mvg,
Laatst gewijzigd door islaminside20 op di aug 26, 2008 4:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

islaminside20 schreef:
Scarlatti schreef:vind je wat op deze video 'gezegd' wordt, normaal?islam is vrede? denkt deze man/islamiet toch heel anders over dunkt me
http://www.dailymotion.com/video/x3nig2 ... t-est_news
Wie is deze man/islamiet? Is hij een geleerde? Hoe heet hij en wat heeft hij bestudeert? Van welke stroming is hij?
,
Hij heeft een baard, net zoals jouw held van de foto.
Maar volgens mij heeft hij nog wel al zijn vingers, dus hij heeft nog niet met dynamiet gespeeld.

Volgens mij is deze man toch wel een beetje islamitisch islaminside.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Hij heeft een baard, net zoals jouw held van de foto.
Maar volgens mij heeft hij nog wel al zijn vingers, dus hij heeft nog niet met dynamiet gespeeld. Volgens mij is deze man toch wel een beetje islamitisch islaminside.
Moet hij ook maar even met een dynamiet spelen vind je niet?
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

islaminside20 schreef:
Moet hij ook maar even met een dynamiet spelen vind je niet?
Volgens mij wil hij dat wel islaminside, ( als ik hem zo hoor) maar waarschijnlijk heeft hij de kans nog niet gehad.
ik hoop wel, dat als hij gaat spelen met dynamiet, dat hij dan voorzichtiger als jouw held zal zijn. Het lijkt me niet leuk om een halve hand rond te moeten lopen.. Net of hij met vuurwerk gespeeld heeft. Het is ook heel dom om een kort lontje te hebben.

Je bent namelijk een rund als je met vuurwerk stunt

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Een man met een baard is een extremist? Een baard is verplicht.

@Islaminside,
Wie is de man op je avatar?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef: @Islaminside,
Wie is de man op je avatar?
This is the great Ahmed Deedat Chaimae.
Dat je dat niet weet. :shock:
Hij is nu dood. Dat allah zijn ziel mag redden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ahmed_Deedat

Hij heeft een hersenbloeding gehad.
Hier ligt hij in bed....

http://media.isnet.org/off/Islam/Deedat ... atNow.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Abdoel Djabber van De Ven is dol op het werk Deedat.

Het is net alsof hij moslim is geworden omdat hij het Christendom verachtte. Tot die conclusie kwam ook Hans Jansen, hoewel ik Bombrieven helaas niet heb kunnen bemachtigen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik heb bom brieven Lodewijk. Toen ik las dat er maar een uitgave zou komen heb ik het gelijk gekocht.
Je mag hem lezen als je wilt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Top, als wij elkander inshallah ooit ontmoeten zal ik je daaraan houden. Zelf leen ik nooit boeken uit. Die zijn mij heilig.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

islaminside20 schreef:
Scarlatti schreef:vind je wat op deze video 'gezegd' wordt, normaal?islam is vrede? denkt deze man/islamiet toch heel anders over dunkt me
http://www.dailymotion.com/video/x3nig2 ... t-est_news

Ik heb naar deze man geluisterd hij zegt niets ergs. Hij heeft het over dat moslims onderdrukt worden in Tjechtenie etc en dat de moslims moeten optreden om hun broeders te helpen. Hij heeft het over harbioen... om ongeloof te bestrijden zodat haraam overgaat naar Halaal. En dit kan je met verschillende manieren doen door bijvoorbeeld dahwa te verrichten, en mensen uit te nodigen naar de islam. Wat ik nu doe is ook een soort van oorlog voeren maar dan met woorden. Ik bestrijdt nu ongeloof door de islam te verkondigen. Je moet met Arabisch oppassen dat je dingen niet verkeerd gaat interpeteren. Je moet kennis hebben van de islam om deze man te begrijpen. Ik ken deze man niet! Wie is deze man/islamiet? Is hij een geleerde? Hoe heet hij en wat heeft hij bestudeert? Van welke stroming is hij? Je moet niet denken dat wat alle mensen zeggen gelijk dat inhoudt anders kan iedereen wel Imaam zijn. Wat ik daarom tegen iedereen zeg: je moet oppasen met wat je aanneemt en ga zelf opzoek naar kennis. En voor degene die je meest van moet oppassen dat zijn de innovators, (degene die het godsdienst veranderen), dat zijn de dwalenden. Om één uitspraak over de islam te maken moet je aan bepaalde zaken voldoen. Als jij nu 100 moslims met een baard overal ter wereld de zelfde vraag zal stellen, dan is de kans heel groot dat je verschillende antwoorden zult krijgen! Maar vraag je 100 imaams van volgelingen van de koran en de sounnah dan krijg je overal en bij iedereen het zelfde antwoord. De meeste moslims in Nederland volgen het Credo van Ahlou soennah. En dit is de enige waarheid, namelijk het volgen van de ahlu-sounnah wal jammah. En de rest is allemaal innovatie. Hoe denken wij over de salaf u salihien(oprechte metgezellen) van de profeet (Vzmh). Hoe zien wij hen, en wat zeggen wij over hen. Want hier onderscheiden wij ons ook mee van anderen. En het weerlegen van verkeerde denkkade's en verkeerde gedachtens die heersen bij sommige groeperingen. Want ik denk dat iedereen van jullie wel iemand is tegen gekomen die hele rare dingen verkondigd over de islam. Hele rare dingen zegt over de metgezellen van de profeet(vzmh). Hele rare dingen zegt over de geloofsovertuiging(aqida) of over de eigenschappen van Allah(Sbht). Die mensen die kom je tegen. Dus moeten wij kennis hebben van onze Aqida(geloofsovertuiging) omdat te kunnen weerlegen. Ahlu-sunna praat aan de hand van de wijzen, en niet aan de hand van valse verlangens. Als iemand van Ahlu-sunna wat zegt,: dan zegt hij daarna de profeet(Vzmh) heeft gezegd....... , of Allah(Sbht) zegt:... . En zo zie je dat andere groeperingen hele teksten voordragen maar geen enkele keer zeggen de profeet(vzmh) zegt ....... of Allah(sbht) zegt: ...... . Ahlu-sunna zullen bij elke punt zeggen de profeet(Vzmh) zegt........ en Allah(Sbht) zegt....... . Ahlu-sunna bestrijdt Bida'ah(innovatie's). Ahlu sunna zegt neem het geloof aan net zoals de profeet(Vzmh) het geloof aan ons heeft overgedragen. En daarom als iemand staat om een daad van aanbidding te verrichten dan zeg ik tegen hem luister niet naar wat anderen zeggen. Maar ga opzoek naar overleveringen waarin de profeet(Vzmh) ons uitlegd hoe zo een daad van aanbidding tot uitvoer verricht dient te worden.Zo gaat iemand die tot Ahlu-sunnah behoort tewerk. De Aqida van Ahlu-sunna kent een aantal opzienbaarende kenmerken, eigenschappen, die alleen voor deze aqida gelden en niet voorkomen bij de aqida van anderen.
En dit vanwege het feit dat de Aqida van ahlu-sunna afkomstig is van Allah(sbht). Het vloeit voort uit de openbaring van Allah(Sbht). Dus het kent een goddelijke bron. Terwijl anderen zich soms basseren op hun eigen meningen.Dan zeggen wij als het gaat om de Aqida om het credo die dient aangenomen te worden vanuit de openbaringen, vanuit de zuivere bron (Kitaab wa Soennah).

Mvg,
nou islaminside.. noem dat maar 'niets ergs' ik denk een beetje Frans te kunnen begrijpen en ik kom, in het kort, tot deze 'vertaling' ervan;

je mag van die niet-moslim zijn huis afpakken,
al zijn goederen,
àlles wat ie heeft..
en als ie zich bekeert mag ie blijven leven en is dan onze broeder,
maar al zijn eigendommen zijn voor de verdeling onder de moslims(uiteraard van origine, anders zou die bekeerling zijn bezittingen kunnen houden nietwaar!)..
de vrouwen en kinderen mogen niet doodgemaakt worden maar ja..
stel dat zo'n kind een geweer pakt en op je richt dan heb je geen keus het is hij of ik..
en liever een kind van hen dan een van ons nietwaar, waarop gelachen wordt.
Laatst gewijzigd door Scarlatti op wo aug 27, 2008 12:25 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:
Hij heeft een baard, net zoals jouw held van de foto.
Maar volgens mij heeft hij nog wel al zijn vingers, dus hij heeft nog niet met dynamiet gespeeld. Volgens mij is deze man toch wel een beetje islamitisch islaminside.
Moet hij ook maar even met een dynamiet spelen vind je niet?
Die *rochel* religie van jouw, was dat er een van vrede?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:Ik weet voor mijn eigen ziel waarom Ibn Sad het oordeel velde,...
Een ziel. Leuk. Kan dat wat wat nader specificeren?
- waar zit die ziel precies?
- hoeveel weegt een ziel?
- hoe neem de de ziel waar? (Ze missen organen om waarnemingen te doen)
- hoe ontstaan zielen?
- wat gebeurt er met zielen als het lichaam sterft?

Je kan aardig copieren, kijk eens wat je hier over kan copieren.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

nou islaminside.. noem dat maar 'niets ergs' ik denk een beetje Frans te kunnen begrijpen en ik kom, in het kort, tot deze 'vertaling' ervan;
Ik denk niet dat je me hele tekst heb gelezen! Als je in de islam iets
goed wilt keuren dan moet je houden aan sommige wetten. Namelijk de Koran en de sounnah. Wij weten dat er een heleboel verschillende groeperingen zijn met verschillende opvattingen. Daarom zeg ik dat de meerderheid van de moslims het Credo van Ahlou sounnah volgen. En dit is de enige leiding in de islam. Als iemand van Ahlu-sunna wat zegt,: dan zegt hij daarna de profeet(Vzmh) heeft gezegd....... , of Allah(Sbht) zegt:... . En zo zie je dat andere groeperingen hele teksten voordragen maar geen enkele keer zeggen de profeet(vzmh) zegt ....... of Allah(sbht) zegt: ...... . Ahlu-sunna zullen bij elke punt zeggen de profeet(Vzmh) zegt........ en Allah(Sbht) zegt....... .
Wij baseren ons op uitspraken van de profeet(vzmh) en van Allah(sbht) en niet dat van gewone mensen net zoals deze man, of ik of wie dan ook. En wij moeten ook weerlegen van verkeerde denkkade's en verkeerde gedachtens die heersen bij sommige groeperingen. Want ik denk dat iedereen van jullie wel iemand is tegen gekomen die hele rare dingen verkondigd over de islam. Hele rare dingen zegt over de metgezellen van de profeet(vzmh). Hele rare dingen zegt over de geloofsovertuiging(aqida) of over de eigenschappen van Allah(Sbht). Die mensen die kom je tegen. Dus moeten wij kennis hebben van onze Aqida(geloofsovertuiging) omdat te kunnen weerlegen. Ahlu-sunna praat aan de hand van de wijzen, en niet aan de hand van valse verlangens.

je mag van die niet-moslim zijn huis afpakken,

Zoals ik al in de vorige post zei: De islam vergeld goed met goed en kwaad met Kwaad. Allah(sbht) zegt: Doch de vergelding van het kwade is het daaraan gelijke; maar wie vergeeft en verbetering voor ogen houdt, zijn loon rust bij Allah. Voorzeker, Hij houdt niet van de onrechtvaardigen". (Koran 42: 40.

God houdt niet van onrechtvaardigheid. En in de ogen van God behoort diefstal(het afpakken van iemand zijn huis) tot onrechtvaardigheid. Allah(sbht) zegt in de heilige koran: O, gij die gelooft, weest oprecht voor Allah en getuigt met rechtvaardigheid. En laat de vijandschap van een volk u niet aansporen, om onrechtvaardig te handelen. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij de vroomheid en vreest Allah, voorzeker, Allah is op de hoogte van hetgeen gij doet. (Koran 5: 8

Daarom mogen wij niet aan het bezit van andere mensen komen tenzij!! zij aan het bezit van ons zitten!! Want Allah(sbht) heeft geopenbaard:Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief. Maar Allah verbiedt u vriendschap te betonen aan degenen, die tegen u gevochten hebben om de godsdienst, en die u uit uw huizen hebben verdreven of geholpen hebben u te verdrijven…(Koran 60: 8-9

De profeet(vzmh) heeft daarop weer beantwoord in een Authentieke overlevering dat hij op zijn laatste preek dat hij hield heeft gezegd:

Allah(sbht) heeft jullie levens en bezit voor elkaar verboden gemaakt. Ik mag niet aan jou leven en bezittingen komen en jij niet aan dat van mij en wie dit ook maar doet met een klein beetje onrechtvaardigheid zal zijn straf daarin ondervinden.

Dit is het in de islam en dit onderwerp gaat nog heel diep. ik heb alleen op een eenvoudige manier proberen aan te tonen, aan de hand van de koran en de sounnah dat de islam leidt naar Rechtvaardigheid en elke vorm van onrechtvaardigheid verwerpt.

al zijn goederen,
stelen is verboden,Punt. Allah spreekt namelijk niet alleen naar de moslims maar naar de gehele Mensheid. Hij zegt: O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend. (Koran 49: 13

Over diefstal. De islam verbied elke vorm van stelen behalve één vorm niet, en dat is als een persoon dood gaat aan de honger en hij kan echt niets meer doen dan stelen. Alles wat er op aarde te vinden is van Allah(sbht). En hij heeft diefstal verbodengemaakt ongeacht huidskleur, religie of status. De almachtige zegt: En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van God. God is Almachtig, Alwijs. Maar degene, die na zijn overtreding berouw heeft en zich betert - God zal Zich gewis in barmhartigheid tot hem wenden; voorwaar, God is Vergevensgezind, Genadevol. Weet gij niet, dat het koninkrijk der hemelen en der aarde aan God toebehoort? Hij straft, wie Hij wil en Hij vergeeft, wie Hij wil en God heeft macht over alle dingen. O gij boodschapper, laat degenen, die gemakkelijk in het ongeloof vervallen u niet verdrieten, n.l. zij die met hun mond zeggen: "Wij geloven," maar in hun hart hebben zij niet geloofd. En onder de Joden zijn er die naar een leugen zouden willen luisteren, dezen luisteren terwille van een ander volk dat niet tot u is gekomen. Zij verdraaien woorden, nadat zij op hun juiste plaatsen waren gezet en zeggen: "Als u dit wordt gegeven, neemt het dan aan, maar als het u niet wordt gegeven, past dan op." En wie God wenst te beproeven, gij zult hem tegen God stellig niets baten. Dit zijn degenen, wier hart het God niet heeft behaagd te louteren; er zal voor hen schande in deze wereld en een grote straf in het Hiernamaals zijn.
Zij zijn luisteraars naar leugens en verbruikers van verboden dingen. Indien zij tot u om recht komen, spreek recht tussen hen of wend u van hen af. En indien gij u van hen afwendt kunnen zij u in het geheel niet schaden. En indien gij rechtspreekt, richt tussen hen met rechtvaardigheid. Voorzeker, God heeft de rechtvaardigen lief.

De islam leert ons dat wij altijd rechtvaardig moeten handelen ongeacht situatie of beproeving.

àlles wat ie heeft..
Het is verboden om te stelen. In de Sharia staat namelijk
enkele daden, die hoofdzonden zijn en die aan strenge straffen onderhevig zijn:

Liegen;
Overspel of sodomie begaan;
Roven of stelen;
Iemand bedriegen;
Iemand vals aanklagen;
Iemand vals beschuldigen;
Iemand belasteren;
Misbruik van iemand maken of iemands gevoelens kwetsen.


Zoals Allah(sbht) zegt: En (aangaande) de man en de vrouw die verslaafd zijn aan diefstal, hak hun handen eraf als een straf voor wat ze hebben verdiend, een voorbeeldige straf van Allah. En Allah is Machtig, Wijs. Maar wie berouw heeft na zijn wandaad en zich betert, Allah zal Zich (genadig) tot hem wenden. Waarlijk, Allah is Vergevend, Genadig.”

en als ie zich bekeert mag ie blijven leven en is dan onze broeder, maar al zijn eigendommen zijn voor de verdeling onder de moslims(uiteraard van origine, anders zou die bekeerling zijn bezittingen kunnen houden nietwaar!)..
Beste Scarletti ooit de koran gelezen? Hoe kan je nou uitspraken van mensen volgen terwijl je niets hebt gelezen. Onze heer zegt: O, gij mensen, vreest uw Heer, Die u van één enkele ziel schiep en daaruit haar gezellin schiep en uit hen beiden mannen en vrouwen verspreidde en vreest Allah in Wiens naam gij een beroep op elkander doet en (weest plichtsgetrouw) betreffende de familiebanden. Voorwaar, Allah is Bewaker over u. . En geeft de wezen hun eigendom en verruilt het slechte (van u) niet voor het goede (van hen) noch verbruikt hun eigendom met het uwe. Voorzeker, dat is een grote zonde.

Het stelen van iemand zijn eigendommen is een van de grote zondens in de islam.
de vrouwen en kinderen mogen niet doodgemaakt worden maar ja.. stel dat zo'n kind een geweer pakt en op je richt dan heb je geen keus het is hij of ik..
De profeet(saw) heeft gezegd: Het is verboden om vrouwen, kinderen en bejaarden te doden. En als iemand kwaad doet dan mag je hem kwaad bestraffen of als hij berouw toont vergeven.
en liever een kind van hen dan een van ons nietwaar, waarop gelachen wordt.
Wie zoiets zegt maakt ongelijkheid en onrechtvaardighed. Zoals ik eerder in de tekst heb aangeven is dat iedereen in de islam gelijk is.
En wie één leven redt. Redt de gehele mensheid en wie één leven dood heeft de gehele mensheid gedood.

Betreft het volgen van de koran en de sounnah:

Dit zijn de door Allah vastgestelde bepalingen en wie Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamt, Hij zal hem tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen, daar zullen zij in verblijven en dat is een grote zegepraal. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt en Zijn grenzen overschrijdt zal Hij het Vuur doen binnengaan; hij zal daarin verblijven en dit zal voor hem een vernederende straf zijn.

En weet dat God zegt: Er is geen (aanvaarding van) berouw voor degene, die kwaad doet, totdat de dood hem in het gezicht staart en hij zegt: 'Ik heb berouw;' noch voor degenen die als ongelovigen sterven. Dezen zijn het, voor wie Wij een pijnlijke straf hebben bereid.

MVG, Ik ben weer bezig met projecten voor school dus zal ik niet meer zoveel van die leugens van jullie weerleggen. Allah zal zijn licht uiteindelijk vervolmaken en de mensen uitnodigen naar dit mooie geloof. Hij leidt wie hij wil naar het rechterpad en alle glorie behoort tot hem.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Een man met een baard is een extremist? Een baard is verplicht.
Ik heb nog geen baard wil er wel één. En als mensen denken dat je een extremist bent wanneer je een baard draagt dan denken ze dat toch. Ze mogen van mij alles denken, zolang het maar een leugen is.

Ma salaama,
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Een baard is verplicht voor de islamitische man. Doen dus!

Mannen met baarden hebben iets moois en rustgevend. Val persoonlijk op mannen met een islamitisch baard en islamitische gewaden boven de enkel.

Moge Allah me er één schenken. Ameen.

Wa aleykum selaam,
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Baarden zijn een broeinest van bacteriën.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Een man met een baard is pas een echte man. Gladde gezichten zijn zo mieterig.

Een moslims wast zijn baard vijf keer per dag.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Een moslims wast zijn baard vijf keer per dag.
Is dat zo?
Op foto's lijkt het heel anders.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

"iets moois en rustgevend"

Lol. Maar dat jeukt toch.

Kussen van een gladgeschoren man is toch iets anders.

Je denkt aan hoe hij eruit zal zien maar denk niet aan hoe hij zal voelen.

Er is weer een andere daad waarbij een baard alleen een belemmerend effect heeft maar ik ga het niet zeggen. :wink:
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Chaimae schreef:Een man met een baard is pas een echte man. Gladde gezichten zijn zo mieterig.

Een moslims wast zijn baard vijf keer per dag.
Dan laat ik hem voortaan staan. Je wilt per slot van rekening niet als mietje overkomen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Voor het gebed verricht je de rituele wassing. En daarbij hoort het drie keer strijken over je gezicht.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

drie keer strijken over je gezicht.
Op welke temperatuur stel je het ijzer in?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Maar nee jong, je snapt het niet.

Allah zegt dat je je baard moet gladsrijken. Vlooien zullen er dan vanaf glijden want krulle haren zijn juist wat vlooien graag hebben.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Persian_Revenge,

Het hoeft geen lange baard te zijn. Een klein en bescheiden baardje is al prima. Zolang hij het maar met de juiste intentie doet. Meer stel ik niet als eis.

Er zijn moslims die zeggen dat een baard slechts soenah is. Dit zeggen ze om hun gedrag te rechtvaardigen. Een baard is namelijk wajib=vereiste.

Het afscheren van je baard gaat gepaard met ongehoorzaamheid aan Allah en Mohammed. En de beste leiding is die van de Profeet.

Knip je snor en laat je baard met rust. Wees anders dan de mensen van het schrift.

Verder gaat het gepaard met het imiteren van de vrouwen. En hier zei hij het volgende over:

Moge Allah die mannen vervloeken die de vrouwen imiteren, en moge Hij die vrouwen vervloeken die mannen imiteren.

LANG LEVE DE MANNEN MET BAARDEN.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Het hoeft geen lange baard te zijn. Een klein en bescheiden baardje is al prima. Zolang hij het maar met de juiste intentie doet. Meer stel ik niet als eis.
Dat noemde Youp van 't hek eens. Een pratende ......

Het rijmt op put
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Plaats reactie