Hier feiten uit de koran

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Heilige Maagd Maria,

De CTRL-knop en V gebruiken kan ik ook. Je slikt toch niet alles voor zoete koek?

Stel jezelf eerst de volgende vragen bij het onderwerp: seksuele gemeenschap toegestaan bij slavinnen.

Wat is de definitie van een concubine?
Wat is de wijsheid hierachter?
Moet de slavin hiermee instemmen?
Is het altijd toegestaan, of slechts bij bepaalde situaties?
Wat is de positie van een kind wat daaruit geboren wordt?
Relevant in deze tijd? Of is het al afgeschaft?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 100
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 4:01 pm
Locatie: Breda

Bericht door Edith »

Chaimae, ik snap het niet meer.
De ene keer volg je de Koran blindelings (ook het "kwade/slechte") de andere suggereer je dat het niet meer van deze tijd is en dus niet meer van toepassing.
Het lijkt me dat het het een of het ander is.
Blindelings volgen of eigen interpretatie. In het laatste geval staat het men dan ook vrij om vele dingen niet te volgen en de veroordelen.

Moswolkje en Heilige Maagd Maria vragen:
Hoe kun je het verhaal dan op houden dat de Islam vrouwvriendelijk is? Ik schreef al eerder: De vrouwvriendelijke citaten zijn op één hand te tellen.
Ik ben oprecht benieuwd naar het antwoord. Zoals ik ook benieuwd ben naar het antwoord op de vraag welke rechten moslimvrouwen houden en kafirvrouwen niet. (Andere discussie op dit form.)
Als ik moet, dan ga ik wel naar de WC.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Wat is de definitie van een concubine?
Een vrouw waar mee je niet wettig getrouwd bent, maar waarmee je wel (sexuele) relaties onderhoud.
Wat is de wijsheid hierachter?
Beter dan een opblaaspop.
Moet de slavin hiermee instemmen?
Ja
Is het altijd toegestaan, of slechts bij bepaalde situaties?
Zolang je vrouw het niet merkt kan er heel veel.
Wat is de positie van een kind wat daaruit geboren wordt?
Een kind geboren uit een slaaf is een slaaf.
Relevant in deze tijd? Of is het al afgeschaft?
Wat denk je zelf? In welke landen bestaat slavernij nog steeds? Mmmm?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

De man mag seks hebben met zijn slavin, maar niet tegen de wil van de slavin.

24:33
En dwingt uw slavinnen, terwijl zij kuis wensen te zijn, niet tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken. Maar indien iemand haar dwingt, dan zal God na die dwang (voor haar) Vergevensgezind, Barmhartig zijn.

Deze slavinnen mag je niet zo noemen: "Let none of you say, "This man, or this woman, is my slave". He must rather say: "This is my man, and this my woman". Je moet haar voeden, zoals jij jezelf voedt en kleden zoals jij jezelf kleedt.

Een slavin is niet bestemd om te dienen als muizezel. Dit is een algemeen gangbaar begrip geworden voor slavernij in het Westen. Dit valt niet te bagatelliseren!

Na een oorlog of veldslag werd de overgegeven vijandige combatanten en hun nabestaande in koele bloede massaal afgeslacht. De doelstelling van de moslims was hen te laten integreren tot hun gemeenschap en de vijandschap te doven. Dit gebeurde uiteraard met de nodige voorzorgsmaatregelen, immers het blijven vijanden. Daarom was het inderdaad ook mede toegestaan om gemeenschap met hen te hebben en met hen te huwen.

Dat velen zich verbazen over de legalisatie van seks met slavinnen is te danken aan de onwetendheid.

Heilige Maagd Maria,
Mocht je vragen hebben, vraag ze dan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Heilige Maagd Maria
Berichten: 27
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 3:29 pm
Locatie: 's Zomers de Zevende Hemel, 's Winters Lucifer's Haard. Seizoen gezien van noordelijk halfrond.

Bericht door Heilige Maagd Maria »

Wat is de definitie van een concubine?
Een concubine is de bijzit van een man. Het woord concubine is van Latijnse komaf en betekent letterlijk: zij die (buiten de huwelijkse staat) in gemeenschap met een man leeft. Het is een eufemisme voor bijzit of minnares.

Het woord wordt ook vaak gebruikt voor de bijvrouwen van een man in een polygyne samenleving.


Weer van Wikipedia.

Wat is de wijsheid hierachter?
Als een man een bijzit heeft gaat hij niet elke dag op verkrachtingstocht?

Moet de slavin hiermee instemmen?
Nee. In oorlogen zijn ze gewoon oorlogsbuit. Die verkracht je gewoon. Denk je dat dat opeens verandert als ze thuiskomen met hun nieuwe slavenhouder?

Is het altijd toegestaan, of slechts bij bepaalde situaties?
Altijd toegestaan. Toch maar een slavin. In bepaalde situaties alleen ja, dus wanneer ze niet ongesteld is bij voorbeeld.

Wat is de positie van een kind wat daaruit geboren wordt?
Verschilt. Als het geluk heeft, verwerft het later dezelfde status als de vader. Heeft het kindje pech, dan is het niet meer dan een slaaf.

Relevant in deze tijd? Of is het al afgeschaft?
In beschaafde landen is het afgeschaft, ja. In Arabië ook officieel, alleen nemen ze het daar vaak niet zo nauw met de regeltjes als het dergelijke zaken betreft. Het is in zoverre relevant dat de ''profeet'' die een derde van de wereld aanhangt ook met slaven klooide. Raar he, mensen zien blijkbaar veel goeds in deze man. Ik vraag me nog altijd af waarom. :?


Na een oorlog of veldslag werd de overgegeven vijandige combatanten en hun nabestaande in koele bloede massaal afgeslacht. De doelstelling van de moslims was hen te laten integreren tot hun gemeenschap en de vijandschap te doven.

Aldus Chaimae.

Als iedereen dezelfde religie aanhangt is het makkelijk de boel te tiranniseren, dacht een mijnheer op een kameel met een baard en een jurk.
Wat zouden die overwonnen volkeren er in vredesnaam aan hebben om te integreren bij de islamieten? Ik persoonlijk gruw al van het idee.


En nog steeds heeft niemand sluitend antwoord gegeven op Moswolkjes citaten. We draaien er omheen en beginnen over andere dingen. Elif en Chaimae hebben er nog niks redelijks op gezegd.
Christenen geloven in de Bijbel, moslims geloven in de Koran, en ik geloof in de sprookjes van Grimm.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Heilige Maagd Maria,
Zie boven.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Elif
Berichten: 51
Lid geworden op: do aug 21, 2008 8:12 pm

Bericht door Elif »

BFA schreef:
dan heb jij niet opgelet.
Beter dan je denkt.
In je typische Mohammedaanse intro ontbreken de subtiliteiten van een Christelijke geboorte en opvoeding.
ten 2e heb ik verteld dat ik van het rooms-katholieke geloof naar het islamitisch geloof ben bekeerd.
Als een Moslim zijn mond opendoet, luister je tussen de lijnen. Daar vind je snel de Taqiyah of het liegen als opdracht van Islam.
maar nooit dat een mens de bijbel zou hebben geschreven
Je kent de 4 evangelisten niet eens. De hoekstenen van de bijbel. Dan durf jij beweren dat je Katholiek bent opgevoed.
Weer een teken van je geboren Mohammedaan zijn.
dan ben ik er trots op alhamdullilah dat jij denkt dat ik een geboren moslim ben.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dit maakt dat je er niet aan kan doen, is geen ziekte om trots op te zijn. Geen enkele ziekte is dat.
Gerechtvaardigde trots is op zijn plaats nadat je de ziekte overwonnen hebt.
Laatst gewijzigd door BFA op di aug 26, 2008 8:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:De man mag seks hebben met zijn slavin, maar niet tegen de wil van de slavin.

24:33
En dwingt uw slavinnen, terwijl zij kuis wensen te zijn, niet tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken. Maar indien iemand haar dwingt, dan zal God na die dwang (voor haar) Vergevensgezind, Barmhartig zijn.

.
Chaimae, hier hebben we het al vaker over gehad.
Een man mag een slavin niet tot prostitutie dwingen, maar kan haar gewoon elke dag gebruiken.
Een slavin is eigendom van de man, en daar mag hij dus seks mee hebben.
Je mag niet jokken, dat weet je toch..Lees deze hadith nog een keer heel goed..Hij mag haar niet dwingen tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken. Ze hoeft dus geen hoer te worden als ze dat niet wil.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
moswolkje
Berichten: 51
Lid geworden op: do aug 14, 2008 10:45 pm
Contacteer:

Bericht door moswolkje »

Ik sluit even aan op het onderwerp slavin...er wordt in de verleden tijd gesproken door Chaimae en Elif over slaven.

Zo'n maand of 3 geleden werd er in Londen een hele familie bevrijd die als SLAVEN gehouden werden door een rijke, islamitische familie.
Behoorlijk actueel hoor, en een slaaf, hoe mooi je het ook verwoord, is niets dan het bezit van zijn eigenaar , overgeleverd aan zijn temperament en willekeur.

Ik zie het zo...islamieten zelf zijn slaaf van deze oude, barbaarse doctrine; de islam en koran.
Maar ja, de beste slaven zijn diegenen die denken dat ze vrij zijn...
Geloven...ja, in mijzelf vooral.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:De man mag seks hebben met zijn slavin, maar niet tegen de wil van de slavin.
Dan wordt het tijd dat je als missionaris gaat werken in Saoedie Arabie en de Golf staten. Die regel is daar volkomen onbekend.

Ik merk op uit je opmerking dat je niet weet wat het begrip 'slaaf' inhoudt.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Een man mag een slavin niet tot prostitutie dwingen, maar kan haar gewoon elke dag gebruiken.
Een slavin is eigendom van de man, en daar mag hij dus seks mee hebben.
Je mag niet jokken, dat weet je toch..Lees deze hadith nog een keer heel goed..Hij mag haar niet dwingen tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken. Ze hoeft dus geen hoer te worden als ze dat niet wil.
Bij de slavernij in Europa was dat anders. Onder het Romeinse Recht hadden ook slaven/slavinnen nog zekere rechten. Een meester mocht niet zomaar zijn slavin verkrachten; daar stond de doodstraf op. Maar in de islamitische wereld mocht dat wel en dat begon er mee dat Mohammed zijn soldaten toe stond gevangen genomen vrouwen te verkrachten.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Dat is een van de problemen met de Met Ons Samen Leven Is Moeilijk mensen: buiten het bijzonder enge wereldje waarin ze leven staan ze stomverbaasd.

Slavernij kwam voor over de hele wereld, (en nog steeds in mohammedaanse landen) onder vrijwel alle volkeren gedurende alle tijden.

Als ik aan slavernij denk, denk ik in eerste instantie aan de Grieks-Romeinse tijd, daarna onder de Germanen en Vikingen, en tenslotte die in de Amerikas. Me goed realiserende dat slavernij ook in India en China voorkwam.
Als een mohammedaan aan slavernij denkt, denken ze uitsluitend aan de slaven die ze zelf puur theoretisch goed behandelden en hoe slecht die perfide westerlingen het altijd deden.

Misschien leuk voor Chaimae om te weten: de grootste slavenhandelaren waren de Arabieren. De Europeanen waren hooguit tussenhandel. Die deden het transito verkeer. Maar de inkoop was altijd volledig in handen van Arabieren.

Wij westerlingen ontdekten Afrika helemaal niet. Dat hadden de Arabieren allang gedaan, maar dat was handelsgeheim. Overal waar westerse ontdekkingsreizigers kwamen in donker Afrika waren de Arabieren al geweest. Zanzibar dreef op slavenhandel, om maar eens wat te noemen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Aan het onderwerp van de slavernij is uitgebreid aandacht besteed in een apart topic, dat speciaal daar aan geweid is. Zie vooral het laatste grote artikel.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=8665
Het is bekend dat er ongeveer 11.000.000 Afrikanen naar Amerika zijn gestuurd en ongeveer 13.000.000 naar islamitische landen. Dit is een totaal van 24.000.000 slaven. Voor iedere slaaf moesten vele anderen van de stam worden vermoord zodat de stam zich over zou geven aan slavernij. De ouderen, de zieken en de kinderen werden achtergelaten om te sterven. Het aantal van deze doden wordt voorzichtig geschat op ongeveer 5:1. Dit betekent dat er in 1400 jaar 120.000.000 Afrikanen zijn vermoord tbv de economische winst van de islam. Het algemene beeld wat er heerst over de blanke die de Afrikaanse bevolking gevangen nam om hen als slaven in Amerika te verkopen is onjuist. Toen de slavenboten van de blanken bij de Westkust van Afrika arriveerden, namen zij geen Afrikanen gevangen. Zij hoefden slechts in de hokken te kijken, een keuze te maken en de moslim slavenhandelaar zijn geld te geven en het eigendomsbewijs aan te nemen om vervolgens de slaven in de boten te laden.
De islamitische slavernij heeft dus ca. 120 miljoen Afrikaners het leven gekost!
moswolkje
Berichten: 51
Lid geworden op: do aug 14, 2008 10:45 pm
Contacteer:

Bericht door moswolkje »

Het topic waar mee gestart was ging over de rechten van de vrouw die moet leven met de koran.
Hier wederom zo'n voorbeeld (NOT!) over hoe er wordt omgegaan met meisjes/vrouwen:

Saudisch meisje 8 jaar oud wil scheiden
op 27-08-2008 @ 11:29

Een 8-jarig meisje uit Saudi-Arabië heeft bij een rechtbank een verzoek ingediend om te mogen scheiden van haar 50-jarige echtgenoot. Haar vader had haar, zonder dat ze het wist, uitgehuwelijkt. Het verzoek om ontbinding van het huwelijk is overigens ingediend door de moeder van het meisje, die ook niet gediend is van de uithuwelijking.
De 50-jarige echtgenoot van het meisje weigert de verbintenis echter te verbreken en zegt dat hij niets illegaals heeft gedaan.
In Saudi-Arabië klinkt de laatste jaren steeds meer kritiek op dergelijke uithuwelijkingspraktijken. Saudische activisten roepen al langer op tot een betere wetgeving en tot het vastleggen van een wettelijke leeftijd waarop getrouwd mag worden. Een Saudische columnist schreef: ''Zulke vaders zien hun dochters als slavinnen en verkopen ze simpelweg aan de hoogste bieder.’’Grootmoefti Sjeik Abdul Aziz al Sheik keert zich ook tegen dergelijke huwelijken. ''Volgens de islam moeten beide partijen instemmen met een huwelijkscontract’’, zo citeerde een Saudische krant de hoogste wetsgeleerde in de islamitische wetgeving.
Het uithuwelijken van jonge meisjes komt niet alleen in Saudi-Arabië vaak voor. Het gebeurt ook In Zuid-Azië, het Midden-Oosten en grote delen van Afrika. Dit jaar nog berichtte FOK! over de 8-jarige Nojoud Muhammed Nasser uit Jemen. Die mocht van een rechtbank scheiden van haar 28-jarige echtgenoot, die het huwelijk overigens al geconsumeerd had. De man kreeg wel een schadevergoeding toegewezen.

Bron: www.fok.nl


En dan nog een schadevergoeding nota bene, voor 's werelds ergste pedofiel uit te hangen! :twisted:
En alles in naam van Allah, natuurlijk.
Geloven...ja, in mijzelf vooral.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Hee moswolkje,

is dat een citaat van mijn 'betoog' op stop de hetze? :wink: Hoe meer het verspreid wordt, hoe beter! (hoewel veel van deze quotes gewoon op de site staan, maar ach)
Elif schreef:ten 2e heb ik verteld dat ik van het roomskatholieke geloof naar het islamitisch geloof ben bekeerd.
en daar heb ik toch iets heel anders van geleerd hoor op school, maar nooit dat een mens de bijbel zou hebben geschreven
Inderdaad, op welke school heb jij gezeten? Islamitisch?
En een vraag terzijde; hoe oud ben je?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Het uithuwelijken van jonge meisjes komt niet alleen in Saudi-Arabië vaak voor. Het gebeurt ook In Zuid-Azië,
Uithuwelijken gebeurt hier inderdaad erg vaak. Maar NOOIT met minderjarige meisjes en al helemaal niet met kleuters.
Tenzij de ouders erg graag 35 jaar in Bang Kwang prison ("Bangkok Hilton") willen doorbrengen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Elif
Berichten: 51
Lid geworden op: do aug 21, 2008 8:12 pm

Bericht door Elif »

Ilona schreef:Hee moswolkje,

is dat een citaat van mijn 'betoog' op stop de hetze? :wink: Hoe meer het verspreid wordt, hoe beter! (hoewel veel van deze quotes gewoon op de site staan, maar ach)
Elif schreef:ten 2e heb ik verteld dat ik van het roomskatholieke geloof naar het islamitisch geloof ben bekeerd.
en daar heb ik toch iets heel anders van geleerd hoor op school, maar nooit dat een mens de bijbel zou hebben geschreven
Inderdaad, op welke school heb jij gezeten? Islamitisch?
En een vraag terzijde; hoe oud ben je?
ik heb op een roomskatholieke school in maastricht gezeten heb nog bewijzen hoor hahaha.
ik ben vandaag 26 geworden dank je wel!
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Maar dan niet goed opgelet op school, anders schrijf je niet wat je schrijft, namelijk allerlei onzin, terwijl jij dondersgoed weet, dat die bijbelpassages tijdsgebonden zijn en nu totaal niet wordt gepraktiseerd.

Terwijl de koran niet tijdsgebonden is en wel wordt gepraktiseerd.
Waarom is dat nu zo moeilijk voor jou, om dat te erkennen? Of maken deze leugens van jou het makkelijk, om moslima te zijn?

Mij maakt het niet uit, of je wel of geen moslima bent, maar kom dan niet met allerlei leugens en smoesjes op dit forum.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

kom dan niet met allerlei leugens en smoesjes op dit forum.
Dan wordt je heel wat vriendelijker ontvangen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Elif schreef: ik ben vandaag 26 geworden dank je wel!
Van Harte gefeliciteerd Elif. Ik wens je een fijne dag toe. Of vier jij je verjaardag niet?

Je krijgt van mij een bloemetje



Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Elif schreef:ik ben vandaag 26 geworden dank je wel!
Gefeliciteerd! Afbeelding
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Relevant in deze tijd? Of is het al afgeschaft?
Nu, dit is interessant: wat mag er allemaal afgeschaft worden uit de Koran?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Nog een verlaat proficiat Elif
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Nu, dit is interessant: wat mag er allemaal afgeschaft worden uit de Koran?
Eens e Mohammedanen populatie groot genoeg, mogen de vreedzame verzen afgeschaft.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie