Aanval op Iran verwacht

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Aanval op Iran verwacht

Bericht door Ariel »

Aanval op Iran verwacht
AIVD haalt spion terug wegens plan VS


AMSTERDAM - De Nederlandse inlichtingendienst AIVD heeft de afgelopen jaren een ultrageheime operatie laten uitvoeren in Iran met als doel infiltratie en sabotage van de wapenindustrie in de islamitische republiek.

De als uiterst succesvol omschreven operatie is onlangs stopgezet in verband met plannen voor een ophanden zijnde Amerikaanse luchtaanval op Iran. Daarbij zouden ook doelen worden gebombardeerd die in verband staan met de Nederlandse spionageactie. Dat verklaren goed ingevoerde bronnen tegenover De Telegraaf.

Atoombom

Teheran werkt vermoedelijk aan een atoombom en weigert gehoor te geven aan de eisen van het Westen om te stoppen met het verrijken van uranium.

Een van de betrokken agenten, die onder supervisie van de AIVD wist te infiltreren in de Iraanse industrie, is recent teruggeroepen omdat in de VS de beslissing zou zijn genomen binnen enkele weken met onbemande vliegtuigen Iran aan te vallen. Tot de potentiële doelwitten behoren naar verluidt niet alleen nucleaire fabrieken, maar ook militaire installaties die mede door toedoen van de AIVD in kaart zijn gebracht. Informatie uit de AIVD-operatie is de afgelopen jaren gedeeld met de Amerikaanse inlichtingendienst CIA, aldus bronnen.

Ook konden diverse leveranties worden gesaboteerd en tegengehouden. Het ging om onderdelen voor raketten en lanceerinstallaties. Iran is sinds 2006 drie keer getroffen door VN-sancties wegens het omstreden nucleaire programma. Westerse inlichtingendiensten vrezen dat het land van de ayatollahs in 2010 over kernwapens kan beschikken. De Iraanse president Ahmadinejad dreigt regelmatig Israël van de kaart te vegen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1796 ... cht__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Fantastisch dat het in de krant staat. Dankjewel Telegraaf. Met zulke vrienden hebben wij geen vijanden meer nodig.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

87 percent of American voters say if Iran developed nuclear weapons it would pose a threat to the U.S.;
90 percent say if Iran acquired nuclear weapons, it would share the technology or materials with terrorist organizations;
81 percent say the international community should try to prevent Iran from further nuclear research;
62 percent feel there is still an opportunity to pursue a diplomatic solution with Iran to prevent it from developing nuclear weapons;
55 percent say they would approve of the United States and its allies making targeted strikes against Iran’s nuclear weapons facilities;
63 percent say if diplomacy fails, they would approve of Israel taking targeted military action against Iran’s nuclear sites to prevent Iran from getting a nuclear weapon;
69 percent say America should be a supporter of Israel and only six percent say America should be a supporter of the Palestinians


The time to act is now (video ad)

http://www.theisraelproject.org/site/c. ... id=3936330
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik had vandaag of gisteren dit bericht al ergens anders gelezen. Ik geloof op geen stijl, maar toen kon ik het niet geloven.
Het zal toch niet waar zijn? :shock:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Ik had vandaag of gisteren dit bericht al ergens anders gelezen. Ik geloof op geen stijl, maar toen kon ik het niet geloven.
Het zal toch niet waar zijn? :shock:
Gewoon even afwachten. :o Ik houd mijn hart vast! :ohmy:
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ik wist dit al maanden trouwens. Is ook heel logisch. Bush zal aftreden en wil dit varkentje nog even wassen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 100
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 4:01 pm
Locatie: Breda

Bericht door Edith »

Lodewijk Nasser schreef:Ik wist dit al maanden trouwens. Is ook heel logisch. Bush zal aftreden en wil dit varkentje nog even wassen.
En dan mag de volgende het brandje blussen.
Als ik moet, dan ga ik wel naar de WC.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Dat overkwam Kennedy met het Varkensbaai-incident. Anderen hadden dat voorbereid, het mislukte en hij moest alle verantwoordelijkheid op zich nemen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Plaats reactie