Ramadan Moebarak ...

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef:Het is eigenlijk heel simpel. Wanneer je ziet dat het een beetje donker wordt, dan mag je eten.

Ik heb gisteren gevast en mocht om half negen eten. Het valt dus reuze mee.

De witte en zwarte draad heten in het Arabisch: Asfah al bayt en asfah el khel.
Ach, doe mij een lol. De islam staat bekend om zijn chaos. Jij mocht niks om half negen eten. Want geen islamitische hond kan logischerwijs aantonen wanneer wat en hoe begonnen moet worden. Daarom is de islam de nog niet bedwongen virus van het idiotisme. Slaap zacht, eersteklas truttebol!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

En ik hoef ook geen receptindicatie meer te hebben van jou. Een truttebol die een zee van tijd nodig heeft om op een simpele vraag een antwoord te bedenken is niets anders dan een onbetrouwbaar geestelijk goed gestoord gefrustreerde truttebol eersteklas. En de hele wereld kijkt toe. Maar Chaimae weigert dat te erkennen. De grote meerderheid heeft al een hekel aan jou, vanwege je stiekeme misselijkmakende antwoorden en huichelachtige bemoeienissen over iets dat schrikbarend verwerpelijk is: islam. Ik, daarentegen heb veel geduld met jou gehad. Één ding is mij duidelijk geworden met jou, jij bent een theatrale suikerstok die overgebleven is van de jaarlijkse Ramadan. Kortom, een onbeduidende nietszeggende persoonlijkheid. JAMMER.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Kan iemand mij uitleggen of bovenstaande een Argumentum ad hominem is en indien niet, waarom niet?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Kom op Hans, houd het SVP beschaafd. Zo praat je niet tegen mensen en helemaal niet tegen een vrouw.

En ik heb zeker geen hekel aan Chaimae; het is een aimabele persoonlijkheid.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 100
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 4:01 pm
Locatie: Breda

Bericht door Edith »

Mahalingam schreef:Kan iemand mij uitleggen of bovenstaande een Argumentum ad hominem is en indien niet, waarom niet?
Daar lijkt het wel sterk op. Zie wiki:
In een debat noemt men een argument ad hominem wanneer het betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf.
en encyclo.nl:
`Ad hominem` is een begrip uit het Latijn en betekent `op de man`. In een debat noemt men een argument `ad hominem` wanneer het betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf. Dergelijke argumenten worden als oneigenlijk beschouwd.
Als ik moet, dan ga ik wel naar de WC.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Lodewijk Nasser schreef:Kom op Hans, houd het SVP beschaafd. Zo praat je niet tegen mensen en helemaal niet tegen een vrouw.

En ik heb zeker geen hekel aan Chaimae; het is een aimabele persoonlijkheid.
Ik heb geen hekel aan haar. Het is eerder een uiting van teleurstelling in mijn geest die ik eerlijk weergeef. Puur subjectief dus. Echt democratisch. Weleens goed haar postings gelezen . . . en het commentaar van Ariel? Blijkbaar niet. Wel even bij de les blijven, mijn beste!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Als het aan mij was gelegen, had zij twee jaar geleden al een ban gekregen. Ik had dit forum graag op een hoger plan willen tillen. Maar anderen beslisten anders.

Dat laat onverlet dat je haar met respect moet behandelen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 100
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 4:01 pm
Locatie: Breda

Bericht door Edith »

Lodewijk Nasser schreef:Als het aan mij was gelegen, had zij twee jaar geleden al een ban gekregen. Ik had dit forum graag op een hoger plan willen tillen. Maar anderen beslisten anders.

Dat laat onverlet dat je haar met respect moet behandelen.
Dit voelt voor mij toch wel dubbel. Juist het feit dat er als het ware ook "onder niveau" wordt gesproken vind ik prettig. Het geeft een zekere laagdrempeligheid. Daarnaast, wat mij in de afgelopen tijd duidelijk is geworden is dat de Islam juist in de voor mij onbenullige zaken in het dagelijks leven ingrijpt. Dan is het niet te vermijden dat ook "onbenullige"zaken besproken worden.

Wat ik wel heel erg jammer vind is dat er op directe vragen ineens geen antwoord wordt gegeven. Ik zit nog steeds te wachten op een antwoord wat Chaimae zelf vind van het niet handen schudden.
Als ik moet, dan ga ik wel naar de WC.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik zou niet weten waarom Chaimae een ban moet krijgen. Ze is toch altijd heel correct, en waarom zou zij haar stem niet mogen laten horen. Er is niks mis met Chaimae. Ze heeft alleen een andere kijk op het leven, en daar kunnen we over praten.

En wat mankeert er aan de gewone man/ vrouw Lodewijk. Denk jij nu werkelijk dat de in jouw ogen "elite" het beter zullen doen op dit forum ? Ik merk er nog niks van
Jij ben nu heel elitair bezig Lodewijk. Ik word hier een beetje boos om. Het is ook nog eens beledigend naar onze leden toe.
Een iedereen die het niveau van dit forum te min vind, moet naar mijn idee maar afscheid nemen, en wij zullen ze vriendelijk en zonder rancune uitzwaaien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Ik zou niet weten waarom Chaimae een ban moet krijgen. Ze is toch altijd heel correct, en waarom zou zij haar stem niet mogen laten horen. Er is niks mis met Chaimae. Ze heeft alleen een andere kijk op het leven, en daar kunnen we over praten.
Chaimae kan van mij ook best blijven. We moeten ook niet al "onze" moslims wegjagen, anders houden we alleen maar een club over die zichzelf naar de mond praat en daar is niets meer aan! Het is tenslotte ook ons doel om moslims tot andere inzichten te bewegen (of zelfs te helpen de Islam te verlaten) en dat doe je niet door ze maar gelijk te bannen. :wink:
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 100
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 4:01 pm
Locatie: Breda

Bericht door Edith »

Ariel schreef:Ik zou niet weten waarom Chaimae een ban moet krijgen. Ze is toch altijd heel correct, en waarom zou zij haar stem niet mogen laten horen. Er is niks mis met Chaimae. Ze heeft alleen een andere kijk op het leven, en daar kunnen we over praten.
Ik vind het juist prettig om te horen hoe Chaimae naar de dingen kijkt en over de dingen denkt. Ik ben niet opgegroeit met het geloof, ik vind het heel interessant om te horen hoe Chamae met haar geloof omgaat.
Ariel schreef:En wat mankeert er aan de gewone man/ vrouw Lodewijk. Denk jij nu werkelijk dat de in jouw ogen "elite" het beter zullen doen op dit forum ?
Wat ik eerder zei, juist dat het ook over allerdaagse dingen gaat, maakt dit forum bereikbaar voor een groter publiek.
Als ik moet, dan ga ik wel naar de WC.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

We hebben hier wel eens eerder zo'n soort discussie gehad, en iemand is toen boos weggelopen , maar ik blijf er bij dat een ieder op dit forum van harte welkom is. .
Het is zoals jij zegt. Dit forum moet open zijn voor het grote publiek.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ariel schreef:
En wat mankeert er aan de gewone man/ vrouw Lodewijk. Denk jij nu werkelijk dat de in jouw ogen "elite" het beter zullen doen op dit forum ? Ik merk er nog niks van
Jij ben nu heel elitair bezig Lodewijk. Ik word hier een beetje boos om. Het is ook nog eens beledigend naar onze leden toe.
Een iedereen die het niveau van dit forum te min vind, moet naar mijn idee maar afscheid nemen, en wij zullen ze vriendelijk en zonder rancune uitzwaaien.
Zo bedoel ik het niet. Wist niet dat het zo gevoelig lag. Ik ben zelf ook een gewone man; vandaar dat ik het fijn vind van anderen te leren. En zelf heb ik een broertje dood een elitaire mensen en groepjesvorming. Mensen die op anderen neerkijken doen dat om hun eigen gebreken niet onder ogen te zien.

Mijn kritiek op Chaimae bestond eruit dat zij zand in de motor gooit door discussies te kapen. Een mening en iedereen springt daarop. Mijzelf incluis.

Als ik het forum te min zou vinden, dan zou ik mijn naam er niet aan verbinden.

Ik verontschuldig mij als jij het idee hebt dat ik anderen beledig. Wel zie ik het vertrek van een aantal leden als een gemis.

Edith schreef:
Dit voelt voor mij toch wel dubbel. Juist het feit dat er als het ware ook "onder niveau" wordt gesproken vind ik prettig. Het geeft een zekere laagdrempeligheid. Daarnaast, wat mij in de afgelopen tijd duidelijk is geworden is dat de Islam juist in de voor mij onbenullige zaken in het dagelijks leven ingrijpt. Dan is het niet te vermijden dat ook "onbenullige"zaken besproken worden.
Goede opmerking, maar dat spreekt elkaar ook niet tegen Edith. Na een tijdje merk je dat je er meer van gaat afweten. Dan wordt de zoveelste discussie over de vraag of Mohammed pedofiel is, een beetje een saai nummertje.

Vergelijk het maar met gewichten heffen. Na een tijdje kan je de wat zwaardere gewichten aan.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Lodewijk Nasser schreef:Dat laat onverlet dat je haar met respect moet behandelen.
Sorry Chaimae, waarschijnlijk had ik je face to face niet zo aangesproken. Ik wil je graag met respect behandelen en vraag je mijn uitglijer als een gemis aan zelfbeheersing en theatrale emotionele overbodigheid te beschouwen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Klasse Hans,

Ik weet dat jij het hart op de goede plek hebt. Goede manieren zeggen ook overigens niet alles. De Farizeeërs spraken Jezus ook heel beleefd aan, terwijl hij ze voor alles wat lelijk was uitschold.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Edith,

Ik ben van mening dat je iemand van het ander geslacht een hand mag schudden. Een hand schudden is gewoon aardig bedoeld.

Dat er een deel van de moslims mensen geen handen schudden is gebasseerd op het menselijke oordeel van verschillende teksten. Een andere deel heeft aangetoond dat deze bewijsvoering zwak is.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Hans van mortel zei:
En ik hoef ook geen receptindicatie meer te hebben van jou. Een truttebol die een zee van tijd nodig heeft om op een simpele vraag een antwoord te bedenken is niets anders dan een onbetrouwbaar geestelijk goed gestoord gefrustreerde truttebol eersteklas. En de hele wereld kijkt toe. Maar Chaimae weigert dat te erkennen. De grote meerderheid heeft al een hekel aan jou, vanwege je stiekeme misselijkmakende antwoorden en huichelachtige bemoeienissen over iets dat schrikbarend verwerpelijk is: islam. Ik, daarentegen heb veel geduld met jou gehad. Één ding is mij duidelijk geworden met jou, jij bent een theatrale suikerstok die overgebleven is van de jaarlijkse Ramadan. Kortom, een onbeduidende nietszeggende persoonlijkheid. JAMMER.
Hans denkt een psychiater te zijn die me kan doorgronden.

In tegenstelling tot wat jij gewend bent schuilt er geen achterliggende gedachte achter mijn woorden. Ik zeg wat ik zeggen wil.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Pilgrim zei:
Chaimae kan van mij ook best blijven. We moeten ook niet al "onze" moslims wegjagen, anders houden we alleen maar een club over die zichzelf naar de mond praat en daar is niets meer aan! Het is tenslotte ook ons doel om moslims tot andere inzichten te bewegen (of zelfs te helpen de Islam te verlaten) en dat doe je niet door ze maar gelijk te bannen. :wink:
Dank.

Probeer nooit een gesprek aan te gaan met de intentie iemand te bekeren, dit brengt alleen frustraties. Begin met de intentie iemand iets bij te leren, dat brengt je veel verder.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ramadan moebarak.

Saudie Arabie kwam gisteren met het nieuws dat Ramadan maandag van start gaat.
O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Jammer dat je vandaag niet kan beginnen. :(
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ramadan maandag van start gaat.
Op die dag vertrekken onze zilveren engelen naar Afghanistan.
Om Talibans hoogste wens te vervullen.
Allah heeft gezegd: De opgejaagden, die het martelaarschap halen tijdens de Heilige maand, krijgen bonus maagden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ramadan begint maandag voor Belgische moslims


De ramadan, de vastenmaand voor moslims, begint in ons land op maandag. Dat heeft de moslimexecutieve berekend, onder meer op basis van gegevens van het KMI.

Tijdens de ramadan mogen moslims een maand lang van zonsopkomst tot zonsondergang niet eten, drinken, roken of seks hebben.

De ramadan zorgt in een aantal Brusselse gemeente voor een aparte situatie, omdat heel wat moslims zich tegelijk op straat begeven om te gaan winkelen.
Zo neemt de politie van de zone Brussel West maatregelen om de verkeerschaos zoveel mogelijk te beperken.

Zo zullen politieagenten plaats nemen op de belangrijkste kruispunten op de Gentse Steenweg, tussen het kanaal en het Zwarte Vijversplein. :?

Wie in september niet noodzakelijk in het centrum van Sint-Jans-Molenbeek en de Gentse Steenweg moet zijn, kan die buurt best zoveel mogelijk vermijden.
rbo (belga)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Zo zullen politieagenten plaats nemen op de belangrijkste kruispunten op de Gentse Steenweg, tussen het kanaal en het Zwarte Vijversplein.

Wie in september niet noodzakelijk in het centrum van Sint-Jans-Molenbeek en de Gentse Steenweg moet zijn, kan die buurt best zoveel mogelijk vermijden. rbo (belga)
Net kerstperiode.... :smile: :cool:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ik ben nu even wat onzin aan het plakken. Want dit soort waanzinnige heidense ouwe troep heb ik natuurlijk niet zelf bedacht.
Wat is “ramadan”?

Negende en heiligste maand van de moslimkalender. Het was in deze maand dat de koran verondersteld werd naar beneden gezonden te zijn, al-Baqara 2:185. Het werd genoemd de Nacht van Majesteit (Lailat al-Qadr).

Deze periode is een van de 5 pijlers in de islam.
• Gabriel bracht de tabletten naar de laagste hemel, Soera 97
• Poorten van het paradijs gaan open wanneer de Ramadan begint, Sahieh Boechari Volume 3, Boek 31, Nummer 122-123
• Gemeenschap met vrouwen is veroorloofd, al-Baqarah 2:187

Nieuwe maan
De maand Ramadan duurt 29 of 30 dagen. Zowel het begin als eind van de Ramadan worden bepaald door de maanstand (nieuwe maan). Voor het bepalen van de lengte van de maand zijn twee methoden toegestaan, namelijk berekening en waarneming.

Waarneming
Bij waarneming wordt naar de maanstand gekeken met het blote oog. Indien door bijvoorbeeld slechte weersomstandigheden de maanstand niet vastgesteld kan worden met het blote oog, wordt er vanuit gegaan dat het nog geen nieuwe maan is en dat de maand dus nog niet begonnen of voorbij is.

Berekening
Bij de berekeningsmethode wordt van te voren berekend wat de maanstand zal zijn. Het is echter al eens voorgekomen dat beide methodes verschillende data opleveren, waardoor de ene groep gelovigen een dag eerder begint met vasten of een dag eerder suikerfeest viert dan de andere.
Doordat de islamitische kalender een maankalender is met jaren van (circa) 354 dagen, valt de ramadan niet steeds op dezelfde data van de Gregoriaanse kalender.

Onthouding
Het vasten houdt in dat moslims tussen zonsopgang en zonsondergang niet eten, drinken, roken en dat ze zich onthouden van geslachtsgemeenschap.
Men geeft zelf (de idioten!) toe dat het vasten ongezond is. Want de zieken en zwakken - volgens de islam - kunnen het maar beter achterwegen laten voordat zij er aan kapot gaan. Maar eenmaal in hun gezondheid hersteld wordt verwacht dat zij hun herstel inhalen met weer schade lijden door te gaan vasten.

De islam kent niet één kenmerk van achterlijkheid, nee, zij bestaat voornamelijk kompleet uit achterlijkheid. Of vindt u soms afgoderij en heidense rituelen geen achterlijkheid, en thuishoren in onze moderne beschaving? Het is niet verboden als gek rond te lopen. Zolang u de maatschappij maar geen schade berokkend. Bij allahtone islamaanhangers ligt het iets genuanceerder. Zij zijn een miezerig gevaarlijk opdringerig cultureel middeleeuws erfgoed van de pedofiele prediker Mohammed die de wereld toonde hoe achterlijke primitieve ideeën omgezet werden in vernietigende mensonterende gebeurtenissen. En zij zijn ervan overtuigd dat die walgelijke fascistische denkbeelden van 1400 jaar geleden ook NU NOG MOETEN GELDEN. Niet alleen voor allahtone islamaanhangers, maar voor de hele beschaafde wereld. Die dient dus vervolgens zijn beschaving af te leggen. Op straffe van . . . (lees de koran!) Dit alles ten faveure van krankzinnige waanzinnige middeleeuwse ontoerekeningsvatbaarheid.
En dat allemaal vanwege één pedofiele analfabete kamelendrijver. Mijn god! Gelukkig stelt dat zooitje achterlijken niets voor. Het enige waarin zij uitblinken is in lafhartigheid en het geterroriseer van de andersdenkende waarbij lafhartige moorden eerder dagelijkse kost zijn dan psychopatische uitzondering.

ISLAM IS EEN ZIEKE OORLOGSZUCHTIGE RELIGIE.

Dat valt te ontkennen. Maar uitsluitend met gesloten ogen en de oren dicht.

Geen mens kan leven met de dood als alle dingen zonder zin zijn. (Cicero)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

De Koranschema gedurende de maand Ramadan. Als vrouwzijnde moet je rekening houden met zes tot zeven menstruatiedagen.
-Dag 1: Surat elfatiha - Surat Bagara aya 1t/m141.
-Dag 2: aya 142 t/m aya 252.
-Dag 3: aya 253t/m –Surat aliimraan aya 91.
-Dag 4: aya 92 t/m-Surat annissa aya 23.
-Dag 5: aya 24-t/m aya 147.
-Dag 6: aya 148 t/m Surat Almaida aya 81.
-Dag 7: aya 82 t/m Surat Al’an3am aya 110.
-Dag 8: aya 111 t/m Surat Al’a3raf aya 87.
-Dag 9: aya88 t/m Surat Al’anafal aya 40
-Dag 10: aya 41 t/m Surat tauba aya 92.
-Dag 11: aya 93 t/mSurat houd aya 5.
-Dag 12: aya 6 t/m yousef aya 52.
-Dag 13: aya 53 t/m Eind Surat Ibrahiem.
-Dag 14:Surat Elhijr t/m Eind Nahl.
-Dag 15: Surat elisra t/m surat elkahf aya 74.
-Dag 16: aya75 t/m eind surat taha.
-Dag 17: Surat alanbiya t/m eind surat elhaj.
-Dag 18: Surat moeminien t/m Furgaan aya 20.
-Dag 19: aya21-Surat Naml aya 55.
-Dag 20: aya 56 t/m Surat Al3ankabout 45.
-Dag 21: aya 46 t/mSurat Ala7zaab 30.
-Dag 22: aya 31 t/m Surat Surat Yasien 27.
-Dag 23: aya 28 t/m Surat Azoemr 31.
-Dag 24: aya 32 t/m Surat Elfosilat 46.
-Dag 25: aya 47 t/m eind Surat Djatia.
-Dag 26: Al’askaf t/m Surat Dariayat 30.
-Dag 27: aya 31 t/m eind Elhadith.
-Dag 28: Almudjadila t/m eind Surat Tahriem.
-Dag 29: Surat Elmulk t/m Eind Surat morsilaat.
-Dag 30: Surat anabba T/mNass.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie