Eerwraak

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Eerwraak

Bericht door Peter Louter »

Eerwraak?

Nederlandse Turk schiet ex-vrouw en dochter dood

Uitgegeven: 9 maart 2007 15:48
Laatst gewijzigd: 9 maart 2007 15:58

MÖNCHENGLADBACH - Een in Nederland wonende Turk heeft vrijdag in Duitsland zijn ex-vrouw en dochter doodgeschoten. De Duitse politie spreekt over een bloedig familiedrama.

De 38-jarige man sloeg toe in Mönchengladbach, net over de grens bij Roermond. Hij schoot midden op straat op zijn voormalige echtgenote en hun 18-jarige dochter. De vrouw stierf op straat, het meisje bezweek kort daarop in een ziekenhuis aan haar verwondingen.


Opsporing

De Turkse man vluchtte in een auto met Nederlands kenteken, meldden ooggetuigen aan de politie. Agenten zetten meteen een grootscheepse opsporingsactie op touw. De man meldde zichzelf vrijdagmiddag bij een politiebureau in het naburige Viersen.

Hij legde een vuurwapen op de balie en zei dat hij zijn ex-vrouw en dochter had doodgeschoten. De vrouw laat twee kinderen van negen en dertien jaar achter. Zij worden ondergebracht bij familie, aldus een politiewoordvoerder.

Bron: nu.nl
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Barbaren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

De Bijbel staat vol met verwijzingen naar eerwraak. Bovendien is eerwraak eigenlijk onmogelijk in de Islam. Je moet namelijk 4 getuigen hebben en een meisje moet altijd een tweede kans krijgen in de Islam.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:De Bijbel staat vol met verwijzingen naar eerwraak. Bovendien is eerwraak eigenlijk onmogelijk in de Islam. Je moet namelijk 4 getuigen hebben en een meisje moet altijd een tweede kans krijgen in de Islam.
Volgens mij hebben we deze discussie al eens gevoerd Chaimae.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:
Chaimae schreef:De Bijbel staat vol met verwijzingen naar eerwraak. Bovendien is eerwraak eigenlijk onmogelijk in de Islam. Je moet namelijk 4 getuigen hebben en een meisje moet altijd een tweede kans krijgen in de Islam.
Volgens mij hebben we deze discussie al eens gevoerd Chaimae.
Dat kan wel zo zijn. Ik heb last van een korte termijn geheugenverlies.


Of was 't nou een lange termijn?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Als het Gods wil is dat iemand overlijd dan gebeurt het ook,
DWZ: Alle Islamitische zelfontploffers zijn God's wil.
wees dan dankbaar met datgene wat je hebt
Het heeft niets te maken met dankbaar zijn, met voor jezelf te willen vechten. Dat kan enkel als de mens het wil.
Wij hebben in Europa en zelfs in Nederland een veel beter bestaan als je kijkt naar de landen in Afrika waar jonge kinderen overlijden aan gebrek aan hygiëne, medische zorg en voedsel
Daarvoor hebben we WHO, AZG, exporteren we zoveel mogelijk van onze kennis. Proberen we iets te doen aan het heel natuurlijke feit dat kinderen sterven door gebrek aan hygiene, medische zorg en voedsel. Uitgezonderd de laatste vijtig jaar, is dit sterven al honderduizend jaar de normaalste zaak van de wereld.

In de Moslimterritoria, waar inentingen, medische hulp en hygiene om religieuze redenen geweigerd worden, zullen we dit sterven opnieuw als de normaalste zaak van de wereld gaan zien.
Hoe ondankbaar zijn wij voor het leven als je die weg laat nemen doordat je ziek bent terwijl je nog zo oud kan worden als je gewoon leeft met je ziekte.
Wat weet jij van ongeneeslijk ziek zijn, de mentale dood die dit met zich mee kan brengen.


vergelijken met wat Hitler ook eigenlijk deed, hij vond dat gehandicapten,ouderen mensen enz. alleen maar tot last waren dus gedood moeten worden
Hitler vond dat. Op het ogenblik heeft geen enkele voorstander van euthanasie dezelfde gedachtengang.

Wat vind je van de Moslims? Die vinden dat ieder die een ander geloof aanhangt, atheist is, zich niet aan Allah wil onderwerpen mag gedood worden.

Omdat de geschiedenis zich niet mag herhalen, ontkennen Moslims de Holocaust en andere wandaden van hun geallieerde Hitler.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Eerwraak

Bericht door Trotse-Moslim »

Imams keuren eerwraak af

Turkse imams in Nederlandse moskeeën gaan de komende tijd tijdens het vrijdagmiddaggebed hun afkeer over eerwraak uitspreken. Het initiatief gaat uit van de Turks Islamitische Culturele Federatie (TICF).

De TICF is de grootste moskeeënorganisatie van Nederland. Zo'n tachtig procent van de moskeeën in ons land is bij die organisatie aangesloten.

Vandaag is al in twee gebedshuizen opgeroepen eerwraak te veroordelen. De andere 140 moskeeën van de TICF volgen het voorbeeld later.

Volgens Kasim Akdemir, woordvoerder van de TICF, hebben imams eerwraak wel vaker in hun preek veroordeeld. "Maar het is nooit eerder zo georganiseerd dat al onze moskeeën eraan meedoen."

Signaal
Met het initiatief wil de TICF een duidelijk signaal afgeven dat eerwraak niets met de islam te maken heeft. "De islam wijst moord af. Een goede moslim doet niet aan eerwraak", zegt Akdemir.

Eerwraak, waarbij vrouwen maar ook mannen gedood worden omdat ze de familie-eer hebben aangestast, komt veel voor in het zuidoosten van Turkije.

Eerwraak is geen typisch islamitisch, maar een regionaal verschijnsel. Naast Turkije komt het voor in Egypte, Jordanië, Irak, Iran, Syrië, Israël, Saudi-Arabië, Pakistan en Afghanistan. In Noord-Afrika bestaat het ook, maar daar worden "de schuldigen" over het algemeen niet gedood.

Vanwege de immigratie is het ook een Europees probleem geworden. In 2003 werd Nederland opgeschrikt door de eerwraak op de 18-jarige Turkse Zarife uit Almelo. Het meisje werd door haar vader tijdens een vakantie in Turkije met een jachtgeweer om het leven gebracht. Zarife zou vanwege mishandelingen het huis uit zijn gevlucht en daarmee de familie te schande hebben gemaakt.

Effectief middel
In Turkije is eerwraak momenteel een belangrijk onderwerp, zegt PvdA-Europarlementariër Emine Bozkurt . "Er zijn tal van films, series en praatprogramma's over eerwraak. Je hebt bijvoorbeeld een hele populaire tv-serie, 'Sila', waarin eerwraak sterk wordt afgekeurd. En dat is een heel effectief middel om het tegen te gaan."

Volgens Bozkurt wordt de serie ook door veel Turken in Nederland gevolgd.

In ons land staat eerwraak sinds 2003 op de politieke agenda. De problematiek wordt eindelijk erkend, zeggen deskundigen.

Het landelijk expertisecentrum eerwraak van de politie in Den Haag heeft vorig jaar 540 gevallen behandeld waarbij sprake was van eergerelateerd geweld. Vermoedelijk ligt dat aantal veel hoger omdat alleen de politie Haaglanden aan een gedegen registratie van eerwraak doet. De rest van de politiekorpsen doet dat nog niet.

Definitie
Betrouwbare cijfers over het aantal slachtoffers van eerwraak in Nederland zijn er niet. Daarvoor is onder meer eerst een eenduidige definitie van eerwraak nodig. Zo wordt eergeweld nogal eens verward met huiselijk geweld.

In 2006 is in de vrouwenopvang een pilot gestart voor de registratie van slachtoffers van eergeweld. Later dit jaar worden alle gegevens van politie, vrouwenopvang en gemeenten aan elkaar gekoppeld.

bron: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... wraak.html
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Eerwraak is geen typisch islamitisch, maar een regionaal verschijnsel. Naast Turkije komt het voor in Egypte, Jordanië, Irak, Iran, Syrië, Israël, Saudi-Arabië, Pakistan en Afghanistan. In Noord-Afrika bestaat het ook, maar daar worden "de schuldigen" over het algemeen niet gedood.
Toch wel toevallig dat het regionaal dan toch vooral in islamitische landen gebeurt....

maar ok, het is een goed teken dat er nu toch een algemene trend ontstaat waarin het eerwraak ritueel wordt afgekeurd.

Ook bij vrouwenbesnijdenis is die trend langzaam aan het komen.

Raar genoeg zijn beiden "geen islamitische gebruiken", maar zijn het wèl imams die er een invloed op pogen uit te oefenen?

Volgens mij hangen beide gebruiken zich weldegelijk op aan een aantal koranverzen (voor besnijdenis: de toestemming die Mohammed gaf aan de besnijdster, alhoewel ze 'niet te diep' mocht snijden - voor eerwraak: het koranvers waarbij overspelige vrouwen in hun huizen moeten worden opgesloten tot de dood hen achtervolgt. Dit wordt in Saoudi letterlijk toegepast: meisjes worden in een kamer ingemetseld, enkel een opening om eten door te geven en ontlasting terug te nemen, geen ramen, geen verder contact. De slachtoffers worden binnen de kortst mogelijke termijn stapelgek!).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

zulke ontwikkelingen zijn altijd goed als ze maar ook de moed hebben om eerlijk te onderzoeken waar dat eerwraak vandaan komt.

12 jaar geleden heb ik een tijdje onder bescherming van de justitie moeten leven.
ik had een familielid die me wilde vermoorden, allesz was voorbereid en dat voor de eer van mijn klote familie
nou dat wil niemand denk ik, geen contact met de buitenwereld, geen school en op een geheim adres leven en nog meer van dit soort regels, ga zo maar door.

maar goed, ben erg blij dat k hier leef en nergns anders want dan had ik het niet gered.

liefs nadia
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ik hoor geregeld beweren dat eerwraak niet Islamistisch is,dat het cultureel is, regionaal of hoe je het ook wil noemen. En dat het tegen de Islamitische wetten is. Nu gaan imams de eerwraak openbaar afkeuren.
In delen van de wereld waar al 1400 jaar de Islam het 'Leitmotif' voor het hele leven is, hebben ze nog steeds eerwraak. Waarom ?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

In delen van de wereld waar al 1400 jaar de Islam het 'Leitmotif' voor het hele leven is, hebben ze nog steeds eerwraak. Waarom ?
Omdat de essentie van Islam 'wraak' op het leven is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
carabo
Berichten: 312
Lid geworden op: di jan 15, 2008 12:45 am
Contacteer:

Duitsland zet Turk uit na eerwraak

Bericht door carabo »

Duitsland zet een Turk het land uit die is veroordeeld voor eerwraak. Zodra de man van 23 zijn straf uitgezeten heeft, moet hij Duitsland uit, heeft een rechtbank in Stuttgart bepaald.

De man bracht in 2004 de nieuwe vriend van zijn zus met veertig messteken om het leven. Daarmee wilde hij de familie- eer redden omdat zijn zus nog niet was gescheiden. Hij zit negen jaar cel uit.

De man is in Duitsland geboren. Toch ziet de rechtbank hem niet als "echte" Duitser. Hij mag worden uitgezet naar Turkije omdat hij de Turkse taal beheerst en sterk verbonden is met de Turkse levenswijze en cultuur.

---
Bron:
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/08 ... 1ACD8.html

Weer eens wat goed nieuws!
Alles in de koran over barmhartigheid, liefde, tolerantie en vergeving tegenover niet Moslims is afgeschaft door het zwaardvers sura 9:5 - Jalaluddin Al-Suyuti
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Je bent me net voor..


Goed voorbeeld doet goed volgen? Nederland ?
Is dit de manier om eerwraak tegen te gaan? Als men dit een paar keer doet, en men ook de familie met de geredde eer naar het oude vaderland laat vertrekken, dan zullen andere zich misschien enige keren bedenken voordat ze gaan moorden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Leve het dubbele paspoort!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Dat is wel opmerkelijk, want hij is in Duitsland geboren. In Nederland zou dit volgens mij (nog) niet kunnen. Want hier was toch ook een discussie, dat je marokkanen met dubbele paspoort, toch ook niet kon terugsturen naar Marokko?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Duitsland krijgt veel kritiek van de EG omdat het zuinig is met dubbele nationaliteiten.
Het merendeel van de Turken in Duitsland blijft Turk. Ook na enkele generaties.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Er zijn weer een paar Turken in Duitsland die ooit later als ongewenst persoon het land uit gezet worden terug naar Turkije.
De raadselachtige schietpartij waar de Duitse kranten vandaag vol van staan blijkt een eerwraak-dimensie te hebben.
http://www.welt.de/vermischtes/arti2323 ... inken.html
Und sie wollte doch nur Kaffee trinken
Warum musste Anna K. sterben? Die Griechin wollte nur kurz in eine Eisdiele in der Rüsselsheimer Fußgängerzone einkehren, da ging die Schießerei los. Den Ermittlungen zufolge wurde sie das unschuldige Opfer eines Konflikts zweier türkischer Männer.
Eerst zag het ernaar uit dat een paar Maffia's van Allah ruzie hadden, maar dat is niet zo. In Rüsselsheim (SPD + Grünen + multikul-links)is zo'n 25 % Allahtoon, hoofdzakelijk Turks. De facto een enclave in wording.
http://www.elsevier.nl/web/10199368/Nie ... Turken.htm
Schietpartij ijssalon was afrekening onder Turken
Het motief voor de schietpartij is nog niet bekend, maar de politie sluit eerwraak niet uit. Een Duitse rechter besloot onlangs nog tot uitzetting van een Turk, die omwille van eerwraak de nieuwe liefde van zijn zus had vermoord.
Volgens berichten hadden beide families al eerder in de week uitgebreid ruzie gehad over een soort Romeo en Julia zaakje: twee vijandige families en twee geliefden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
SILVESTER
Berichten: 2
Lid geworden op: vr aug 15, 2008 12:59 pm

eerwraak

Bericht door SILVESTER »

Rotterdams Dagblad, Zaterdag 18 December 1999
'Advocaat is er niet om publiek te plezieren'


Door Carel van der Velden

B>Rotterdam _ Volgens de vriendinnen van de in Zwijndrecht vermoorde vrouw Kezban Vural ging de raadsman van verdachte Errol C. donderdag zijn boekje ernstig te buiten. Hoewel C. heeft bekend, poogde advocaat S. Urcun voor de Dordtse rechtbank de schuld van het bloedige incident toch in de schoenen van het slachtoffer en haar 'geraffineerde vriendinnen' te schuiven. ,,Ik begrijp de emotionele reactie,'' zegt adjunct-secretaris C. van der Stelt van de Raad van Toezicht van de Orde van Advocaten in Rotterdam. ,,Maar een advocaat is er niet om het publiek te plezieren.''Errol C. bracht zijn ex-vrouw op een zomerdag in juni voor de ogen van haar beide kinderen met negen kogels om het leven. De advocaat vroeg om vrijspraak omdat er niet genoeg getuigen zijn geweest.

'Erekwestie'
Het belangrijkste ingrediënt van zijn pleidooi vormde de 'erekwestie'. Volgens Urcun was de eer van de verdachte aangetast. ,,Mijn cliënt werd geconfronteerd met een grillig en frivool geworden vrouw, die zich uitdagend en onwaardig gedroeg,'' stelde Urcun. In het Turkse recht wordt bij een misdrijf soms tot strafvermindering overgegaan als de familie-eer in het spel is.

Volgens C. van der Stelt van de Orde van Advocaten is het niet verboden dat een advocaat óók in de Nederlandse context aan een culturele waarde als de familie-eer appelleert. ,,Ik kan me voorstellen dat zoiets rauw overkomt. Maar de advocaat is er in de eerste plaats om zijn cliënt bij te staan. En de normen en waarden van een verdachte kunnen soms inzicht bieden in de achtergronden van een misdrijf. Een andere vraag is natuurlijk of de aanpak van de advocaat verstandig is. Er zullen ongetwijfeld advocaten zijn die dit pleidooi heilloos vinden.''

De in Capelle aan den IJssel gevestigde Turkse advocaat Urcun vindt het vanzelfsprekend dat hij de geschonden eer kan aanvoeren als een Turkse man zijn echtgenote vermoord. Ook een Nederlandse rechter houdt bij het bepalen van een strafmaat soms rekening met verzachtende omstandigheden. En hoewel niet bij wet geregeld, leert de jurisprudentie volgens Urcun dat 'aantasting van de eer' ook in het Nederlandse recht aanleiding kan zijn voor strafvermindering. ,,In 1987 werd een Turkse man voor de Dordtse rechtbank wegens moord op zijn echtgenote tot zes jaar veroordeeld. Dit vonnis viel relatief mild uit omdat de rechter rekening hield met de culturele achtergronden.'' Volgens officier van justitie mr. L. de Loor mogen in het geval van de Zwijndrechtse moord uitsluitend de Nederlandse normen als uitgangspunt worden genomen bij het bepalen van de strafmaat. C. van der Stelt van de Orde van Advocaten onderstreept die woorden min of meer. Volgens haar is de Nederlandse strafrechtspraak verder dan de Turkse pendant. ,,In Nederland heeft de overheid het geweldsmonopolie. Slechts met een succesvol beroep op het noodweerexces kan een schutter vrijuit gaan. In Turkije zijn er meer van dergelijke uitzonderingen. Ik kan mij voorstellen dat wij in Nederland niet terug die kant op willen.''

Kinderen
Voorzitter Ilhan Kabel van het Nederlands Centrum Buitenlanders vindt de aanpak van advocaat Urcun kwalijk. In De Volkskrant stelde hij gisteren dat Urcun zich presenteert als de man die elke Turk kan vrijpleiten van geweldsmisdrijven die gelden als het verdedigen van de eer. Hij baseert zich daarbij onder meer op een artikel van de advocaat, dat enkele maanden geleden in het Turkse tijdschrift Ekin verscheen.

Een citaat: 'Stelt u zich een vrouw voor die probeert haar man weg te jagen, haar kinderen naar bed brengt en samen met haar vriendinnen naar andere mannen gaat en tot 's morgens vroeg plezier maakt. In sommige islamitische landen krijgt de moordenaar van zo'n vrouw stafvermindering als hij dit soort gedrag kan bewijzen'. De advocaat koppelde het voorbeeld aan een voorspelling over de Zwijndrechtse zaak. ,,Daarom wil ik culturele factoren gebruiken als uitgangspunt van mijn pleidooi. Als ik dit hard kan maken, ga ik deze zaak winnen.''
Urcun is zich van geen kwaad bewust, al erkent de advocaat dat hij zich in sommige passages 'wat ongelukkig' te hebben uitgedrukt. ,,Dat 'winnen' bedoel ik niet letterlijk, althans niet in de zin dat het tot vrijspraak zou leiden. Als advocaat denk ik reeds aan winst als de rechtbank in haar vonnis aangeeft rekening te hebben gehouden met de door mij aangedragen culturele achtergronden.''
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Eremoorden zijn vreselijk.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste SILVESTER

Ik heb wel eens gelezen dat er eén eremoord per vier maanden gepleegd wordt in Nederland.

Het is natuurlijk schunnig dat deze advocaat de schuld bij het slachtoffer legt.
Daarom heb ik er eigenlijk een hekel aan dat er op dit moment zoveel moslims rechten gaan studeren. Je kan dan dit soort toestanden krijgen waarin een advocaat rustig durft te zeggen dat de man vrij moet, omdat er geen 4 getuigen waren.
De Sharia wetten spelen in hun achterhoofd .
Ik haat dit. Heel gevaarlijk als Islamieten zich met westerse wetten gaan bemoeien en excuses gaan verzinnen om hun islamitische cliënten vrij te spreken.

Nu speelt het gevaar nog niet zo erg, omdat er nog genoeg westerse rechters zijn , maar over een jaar of 20 kan dat wel eens anders worden.

Trouwens.. De moord op Emad Mitwally moet ook flink bestraft worden. Een moord is een moord, en of men nu met voorbedachten rade heeft gehandeld of in een vlaag van verstandsverbijstering, de straf van slechts een paar jaar is veel te licht.

Maar ja, dat is onze rechtspraak. Een burger kan de bak in gaan omdat hij zijn cliobak te vroeg buiten zet, en een moord wordt behandeld of dat men over eieren loopt.
Laatst gewijzigd door Ariel op zo aug 31, 2008 10:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Fijne advocaat door te verwijzen naar 'culturele factoren'. Al komt de verdachte dan misschien uit een land of cultuur waar de plaatselijke zeden gebaseerd zijn op machoisme, het kan nooit bijdragen aan een weloverwogen oordeel van de rechter.

Nederland heeft toch de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens ondertekent? En andere relevante verdragen? Daarom mogen culturele factoren nooit worden meegewogen door de rechter voor begrip of strafvermindering.

Wel voor strafvermeerdering wat mij betreft. Iemand ombrengen vanwege verloren eer is één van de achterlijkste praktijken van deze wereld.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ik ben ervan overtuigd dat heel wat ere-misdaden gewoon aan ons voorbijgaan hier in het Westen, gewoon in de doofpot gestopt ofwel niet als dusdanig bestempeld worden.
Zelf vind ik dat ere-misdanden juist zwaarder zouden moeten bestraft worden en dat ons juridisch systeem daaraan zou moeten aangepast worden. Nog al teveel mensen uit het gerechtelijk systeem kennen er niks van (van eremisdaden wel te verstaan) en kunnen er dan ook niet mee om. Dat gaat van de eenvoudige politieman tot en met de rechter. Ook sociale opvang heeft er geen idee van wat deze vrouwen meemaken, het wordt gruxwelijk onderschat of zelfs helemaal niet begrepen door gebrek aan kennis.
Hoe meer ruchtbaarheid er daarom aan deze misdaden wordt gegeven, hoe beter. Anders spelen we deze voorhistorische mentaliteit en de gevolgen ervan gewoon in de kaart !
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik ben ervan overtuigd dat heel wat ere-misdaden gewoon aan ons voorbijgaan hier in het Westen, gewoon in de doofpot gestopt ofwel niet als dusdanig bestempeld worden.
De Belgische politie denkt dat ze 3/4 van de eremisdaden niet herkennen.


Ik vind het verontrustend dat de mogelijkheid van evolutie in ons rechtssysteem, nu gebruikt wordt door Islamisten om het achteruit te voeren naar hun normen en waarden uit het stenen tijdperk.
Evolutie in ons rechtssysteem is er door de mogelijkheid van precedenten volgende uitspraken te laten beïnvloeden.

Op onze universiteiten zit nog een hele lichting Islamisten te wachten om hieraan mee te doen.
Deze sluipende Jihad is veel gevaarlijker dan gewapende Jihad. Zeker als er mensen uit cultuurrelativisme dit gaan goedpraten.

Eremisdaden zijn de achterlijkste vorm van misdaden die men kan begaan. Moord is moord. Cultuur gebruiken om moord goed te praten is walgelijk.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Wanneer worden die zielige mannetjes eens echte mannen zodat ze zelf een "eer" hebben en niet afhankelijk zijn van de "eer" van een vrouw?
Amorele atheistische nitwit
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Monique schreef:Wanneer worden die zielige mannetjes eens echte mannen zodat ze zelf een "eer" hebben en niet afhankelijk zijn van de "eer" van een vrouw?
Die "eer" van "hun" vrouw(en) interesseert ze geen zier.
Het is de oneer van "hun" vrouw(en) die hun "eer" niet mag bezoedelen.
Egaal egoïsme dus.

Een echte man met een echt eergevoel steunt zijn vrouw(en) onvoorwaardelijk.
Door dik, dun, eer en oneer.

Ja, daar is een woord voor..
RTFM
Plaats reactie