Het geloof bij God is de islam.

Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

omdat jezelf doodsbang bent (gemaakt) voor de zogenaamde god
Klopt maar dat is niet alleen eigen aan Islam. Alle Abrahaamse godsdiensten (Islam, Jodendom en Christendom) proberen angst te zaaien en je dus te dwingen te doen wat die god wil.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Persian_revenge schreef:Wat Chaimae op een subtiele manier probeert te doen is te zeggen dat zij zo is DANKZIJ Islam (als ik het niet vergis) en dat vind ik wel spijtig.
Dat is zo, en dat is spijtig ook. Ik waardeer haar als ze is, en dat is ze ondanks Islam.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Persian_revenge schreef:
omdat jezelf doodsbang bent (gemaakt) voor de zogenaamde god
Klopt maar dat is niet alleen eigen aan Islam. Alle Abrahaamse godsdiensten (Islam, Jodendom en Christendom) proberen angst te zaaien en je dus te dwingen te doen wat die god wil.
Iets nauwkeuriger: te dwingen wat de religieuze leiders willen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Alle Abrahaamse godsdiensten (Islam, Jodendom en Christendom) proberen angst te zaaien
Buddhisme kent meer dan 8 000 geschriften die over de hel gaan. Is de religie die aan de hel het meest aandacht aan geeft.
Judaisme is de religie die het minst aandacht besteed aan een hel. Net zoals aan het paradijs.
Hel en Paradijs zijn volgens het Judaisme een toestand die je vooral hier op Aarde creëert. Waar je na je wedergeboorte mee te maken krijgt.
Christendom heeft de hel reeds lang afgeschaft. Ook het paradijs staat op de helling in de laatste theologie.
Deze theologie begint het onderwerp wedergeboorte (in de 5de eeuw uit het Christendom geschrapt) terug aan te halen, treedt daarmee terug meer in lijn met het Judaisme.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Persian_revenge schreef:Klopt maar dat is niet alleen eigen aan Islam. Alle Abrahaamse godsdiensten (Islam, Jodendom en Christendom) proberen angst te zaaien en je dus te dwingen te doen wat die god wil.
Hoe feitelijk juist deze kanttekening ook mag zijn: de bedoeling ervan zal niemand ontgaan.

Dit is een klassieke tu quoque (jij-bak), vergelijkbaar met #6 en #7.

Door er andere godsdiensten bij te halen wordt de aandacht verlegd van de islam naar monotheïstische religies in het algemeen.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ketter schreef:
Persian_revenge schreef:Wat Chaimae op een subtiele manier probeert te doen is te zeggen dat zij zo is DANKZIJ Islam (als ik het niet vergis) en dat vind ik wel spijtig.
Dat is zo, en dat is spijtig ook. Ik waardeer haar als ze is, en dat is ze ondanks Islam.
Heel triest. Met moslims werkt het zo.
Alles wat Allah beveelt of alles wat Mohammed gedaan heeft is goed , alleen maar om het feit dat Allah het beveelt heeft of omdat Mohammed het gedaan heeft , en als men zich nu maar aan deze regels houdt dan kan er niks fout gaan in je leven.
Dat een mens zelf een moreel gedrag heeft , en dat een normaal mens zelf heel goed kan voelen wat goed of kwaad is vergeet men voor het gemak.

Dus Mohammed is een goed mens en men moet hem volgen in alles, komt alleen omdat de koran en islamitische dogma dat zegt , en men kijkt niet of het ethisch was wat Mohammed gedaan heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Persian_revenge schreef:
omdat jezelf doodsbang bent (gemaakt) voor de zogenaamde god
Klopt maar dat is niet alleen eigen aan Islam. Alle Abrahaamse godsdiensten (Islam, Jodendom en Christendom) proberen angst te zaaien en je dus te dwingen te doen wat die god wil.
Wat wil die god dan? Is het niet door mensen bedacht wat die god wil?

BFA heb ik vanaf het begin op dit forum leren kennen als een bijzonder interessante man met allemaal scherp analytische postings. Dan ligt het voor de hand dat ik hem heel graag in het echt wil leren kennen. Om over een aantal gemeenschappelijke zaken van gedachten te wisselen. We hebben elkaar eerder - helaas - misgelopen. Maar eind september gaat het dan gebeuren. Onder het genot van eten met stokjes en de daarbij behorende sake. Zo heb ik ook Ariel al eerder mogen leren kennen. Daarbij waren tevens Pilgrim en Wim. Jammer dat niet meer leden acte de presence konden geven. Daar gaat het om in het leven. Elkaar in het gezicht kijken en de vreugde willen delen van elkaars gedachten en visies. Ariel en ondegetekende zijn overtuigd van een Almacht die wij niet begrijpen kunnen. Wim houdt het bij de ongeëvenaarde evolutietheorie. Wim houdt vast aan 11-09 als memorial day aan de kracht van allahtone aanhangers. Ik blijf vasthouden aan mijn overtuiging dat de CIA dat scenario zelf in elkaar gesleuteld heeft. Natuurlijk ben ik er niet honderd procent van overtuigd. Ik heb mijn lesje wel geleerd in mijn leven, dat je pas honderd procent overtuigd kunt zijn als je zelf onderzoek hebt gedaan en je niet op voorhand gemakshalve HEBT laten overtuigen door anderen.

Wat we allemaal gemeen hebben is onze wijsheid, de bereidheid om naar elkaars mening te luisteren, onze mening eventueel te herzien en de god van en door de mensen met rust te laten. Want een zelf bedachte god is nu eenmaal altijd een heidense en dus misslukte god, die heeft in de loop der geschiedenis alleen maar herrie en tweespalt veroorzaakt. Gelukkig zijn er beetje bij beetje in het vrije westen steeds meer moslims die dit ook zijn gaan inzien. Zij verkiezen voortaan hun eigen intelligentie boven een pedofiel analfabetisch gevormde zogenaamde zekerheid.

Dus, wijsheid van god of wie dat dan ook veroorzaakt mag hebben - bestaat dit? Jazeker! We hebben toch hersens om na te denken? Laten we die dan volop gebruiken (het schijnt dat wij een groot deel van onze hersenfuncties nog steeds ongebruikt laten). En als er al een god bestaat, laten we die dan vooral met rust laten. Dát getuigt pas van respect voor die god! Maar hoe leg ik dat nu aan moslims uit? Die verwerpen verstand en goede zeden door de achterlijkheid te aanbidden vanuit hun pedofiele inzicht waaraan zij de voorkeur geven. Hij was analfabeet, leefde tezamen met de kamelen, beweerde uit het heelal een bezoek gekregen te hebben van een loei grote postduif van ’allah’, meende dat de aarde plat is en vastgeroest zit in de ruimte. Vrouwen dienen vooral als een akker die je bewerken kan. En ga zo maar door met de gedachten van dat pedofiele mannetje die het niet na kon laten zijn ongecontroleerde hersenspinsels aan zijn woestijnlandgenoten te verspreiden onder bedreiging van het grote vlijmscherpe kromme zwaard. Niet goedschiks? Dan kwaadschiks. Geheel in de aard van dat agressieve pedofieltje wordt hij nu intens aanbeden door miljoenen moslims. Als ware het de goddelijke verheerlijking van alles dat naar vredelievendheid ruikt. Erger kan het niet mis zijn met je verstand. Nou ja, we kennen de situatie van de moslims. Zolang zij niet in het romige paradijs van de ongelovigen verkeren, is armoede, ziekte en alle andere vormen van ellende in de wereld hun deel.

Dat de islam alles beter weet, daar geeft dit achterlijk georiënteerde middeleeuwse instituut al 1400 jaar getuigenis van. Islam weet alles beter. Logisch toch? Zij hoeven niet te leren. Slechts losse flodderregels uit een dun boekje uit het hoofd leren is voor allahtone islamaanhangers al voldoende om alle wijsheid voor het leven te bevatten. DE KORAN. Oorzaak van heel veel diarree, de tweede doodsoorzaak in het grootste moslimland ter wereld, Indonesië is nog steeds de KORAN! Het is nog steeds zo in een beschaafd land dat wie geslaagd is voor zijn theorie examen niet aan het verkeer deel mag nemen wanneer hij gezakt is voor zijn praktijk. En de praktijk leert ons nu juist dat islam ondanks de koranwijsheid tot de achterlijkste soort in de geschiedenis hoort.

Zonder hulp en ondersteuning vanuit de westerse ongelovige en christelijke beschaving zijn islamaangangers over de hele wereld reddeloos verloren.

Koran is een boek dat niets anders doet dan andersdenkenden pagina na pagina smerig beledigen. Islam is derhalve een herkenbare oorlogszuchtige religie.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

citerende Chaimae schreef:Een man had grote zonden tegen zichzelf begaan, en toen de dood naderde, beval hij zijn zoons: ''Als ik overleden ben, verbrand mij, vermaal mij dan en strooi mijn as in de zee, want, bij Allah, als mijn Heer mij te pakken krijgt, dan zal Hij mij op zo’n manier straffen als Hij niemand anders heeft gestraft.'' Dit deden zij met hem. Toen zei Allah tegen de aarde: “Breng voort wat je hebt genomen – en daar was hij! En Allah zei tegen hem: “Wat heeft jou ingegeven om te doen wat je deed?” Hij zei: “Angst voor U, O mijn Heer, en om deze reden vergaf Hij hem.
Jammer, Chaimae dear, wat een ongelukkig citaat -- het is inderdaad de angst voor Allah dat de moraal van dit verhaal is. Lekker positief wereldbeeld.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

citerende Chaimae schreef:Een man had grote zonden tegen zichzelf begaan, en toen de dood naderde, beval hij zijn zoons: ''Als ik overleden ben, verbrand mij, vermaal mij dan en strooi mijn as in de zee, want, bij Allah, als mijn Heer mij te pakken krijgt, dan zal Hij mij op zo’n manier straffen als Hij niemand anders heeft gestraft.'' Dit deden zij met hem. Toen zei Allah tegen de aarde: “Breng voort wat je hebt genomen – en daar was hij! En Allah zei tegen hem: “Wat heeft jou ingegeven om te doen wat je deed?” Hij zei: “Angst voor U, O mijn Heer, en om deze reden vergaf Hij hem.
Een verhaaltje dat vooral vragen oproept:

- wat zijn 'zonden tegen zichzelf'?
- waarom volgen die zoons het bevel op? (het lijkt me dat je dan mot met het opperwezen krijgt)
- waarom stelt die allah een vraag? (even niet meer alwetend?)

Het antwoord van de man vind ik overigens wel sluw:
het opperwezen lijkt te doelen op de 'zonden tegen zichzelf'; de man verklaart waarom hij zich heeft laten verassen en verstrooien!
RTFM
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 100
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 4:01 pm
Locatie: Breda

Bericht door Edith »

islaminside20 schreef:Het is vanzelfsprekend dat als je leeft volgens de koran en de sounah en Allah(sbht) en zijn boodschappers volgt nergens angstig voor hoeft te zijn.
Dat klopt toch niet, je weet het pas aan het eind als de weegschaal gewogen wordt. Stel je eens voor dat er ergens in de koran een foutje is geslopen en niemand hier op aarde weet dat. Stel dat een van de boodschappers het fout heeft. Je kunt nooit met zekerheid zeggen dat het niet zo is.
islaminside20 schreef:Maar geloof je nergens in dan is de angst voor de dood veel groter want je weet niet waar je terecht komt. Maar als moslim weet je ik heb geleeft volgens god ik weet dat Allah(sbht) het paradijs voor ons heeft voorbereidt, geen angst.
Je hoeft geen moslim te zijn om geen angst voor de dood te hebben. Mensen met een ander geloof (zij geloven dus WEL) en zij die in geen enkel geloof kunnen geloven, kunnen vrij zijn van de angst voor de dood.
Tot het moment dat ik dood ga, zal ik het leven vieren. En na mijn dood, dat zie ik dan wel. Misschien is er niets, misschien komen we terug, misschien worden we wel spookjes.
Ondanks slechte mensen en slechte daden, blijf ik geloven dat het leven goed is en dat dat nooit opgevolgd kan worden door hel en verdoemenis.
Als ik moet, dan ga ik wel naar de WC.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

- wat zijn 'zonden tegen zichzelf'?
Ondefinieerbaar en onuitspreekbaar.
Er is geen angst die zo de capaciteit bezit geestelijke dood te veroorzaken dan de angst voor het ondefinieerbare?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

"Zonde" is een religieus concept, verbonden aan één enkele religie.
Voor de een is het eten van een varkensburger een zonde. Voor de ander is het niet opeten van een varkensburger doodzonde. Weer andere gelovigen vinden het een zonde als je danst, rundvlees eet of in je neus zit te pulken. Het hangt er gewoon vanaf welke religie je belijdt.

Verder is het begrip 'zonde' aan tijd en omstandigheden onderhevig. In de Steentijd en de IJzertijd was het normaal om een 'overspelige' (wat is overspelig?) vrouw te onthoofden, stenigen of te begraven. Die 'zonde' is al uit de mode sinds de middeleeuwen, in elk geval in het westen.

Wat 100 jaar geleden een zonde was, is nu niet meer, en in de nabije toekomst weer wel een zonde: het zwemmen in een bikini bijvoorbeeld.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Inderdaad, "zonde" is religieus. Het is een dogmatische gedragsregel waarvoor je kiest geen enkele rationele, eerlijke reden op te geven.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Dat klopt toch niet, je weet het pas aan het eind als de weegschaal gewogen wordt. Stel je eens voor dat er ergens in de koran een foutje is geslopen en niemand hier op aarde weet dat. Stel dat een van de boodschappers het fout heeft. Je kunt nooit met zekerheid zeggen dat het niet zo is.
Wij moslims volgen het zekere voor het onzekere. En als je gelooft in God dan hoef je niet angstig te zijn. Aangezien de koran geen fout bevat. Allah(sbht) zegt:

“En gelooft in wat Ik heb neer gezonden, als bevestiging van wat bij jullie is en wees niet de eersten die daarin niet geloven. En verruilt Mijn Verzen niet voor een geringe prijs. En vreest daarom alleen Mij.”

Het Geloven in hetgeen Allah heeft geopenbaard (de heilige Koran). De Koran die aan de geliefde dienaar, boodschapper en profeet van Allah, Mohammed (vrede zij met hem), is geopenbaard. Allah draagt hen op hierin te geloven, te eerbiedigen, en de goddelijke Wetgevingen in de praktijk te brengen. Dit impliceert het geloven in de waarachtigheid van de Openbaring en het volgen van degene die met deze nobele openbaring is gekomen, de profeet Mohammed (vrede zij met hem). Dit is wat hen is opgedragen en dit is wat zij dienen na te volgen.
Allah maakt het volgen van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) voor hen gemakkelijker door hen te wijzen op de correlatie (het aanwezige verband) die de boodschap van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) heeft met hetgeen reeds (in het verleden) aan hen is geopenbaard. De heilige Koran is een bevestiging van hetgeen reeds bij hen aanwezig is. Allah maakt duidelijk dat hetgeen dat aan de profeet Mohammed (vrede zij met hem) is geopenbaard conform de eerdere geopenbaarde boeken (die zij in bewaring hebben) is. De openbaringen zijn met elkaar in overeenstemming, zonder enige discrepantie (verschil) of contradictie (tegenstrijd).

En er is geen fout of tegenstrijd in de koran! God daagt de gehele mensheid uit. De almachtige zegt:

En, indien je in twijfel bent omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben geopenbaard, probeert dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept jouw helpers buiten God, als je waarachtig bent.

Bekijken zij dan de koran niet nauwkeurig? Als het van een ander dan van Allah was geweest, hadden zij daar zeker veel tegenstrijdigheden in gevonden.

Wat ik wil zeggen is dat de kuise mensen van het boek en de moslims nergens angstig voor hoeven te zijn zolang zij in Allah geloven, want in de koran is geen fout of misvatting dit is waarlijk,een openbaring van de Heer van de werelden.koran 26:192.

Maar ik denk dat jij een misvatting heb met de koran en de overleveringen. Er bestaan meer dan 700.000 ahadith's. De overleveringen zijn alleen als een versterking voor de koran. De koran daar zit geen twijfel in. Maar in de ahadith zijn sommige teksten zwak bevatten geen meldingsketting of er ontbreken sommige meldingskettens, sommige ahadiths zijn gelogen, niet goed gekeurd. Wat ik je er nog bij wil zeggen is dat er in deze eeuw mensen zijn die boekjes hebben geproduceert met valse overleveringen. Dus een overlevering moet je pas volgen totdat de geleerden het goedgekeurd hebben.
Je hoeft geen moslim te zijn om geen angst voor de dood te hebben. Mensen met een ander geloof (zij geloven dus WEL) en zij die in geen enkel geloof kunnen geloven, kunnen vrij zijn van de angst voor de dood.
Iedere mens heeft angst maar ik heb het nu niet over de gelovigen. De gelovigen kun je in 2 catogorieen indelen, Namelijk:

1: Degene ziet zijn heer NIET, maar beseft wel dat god naar hem kijkt. (Gemiddelde geloofsovertuiging) hij ziet god niet maar beseft toch dat hij bestaat.

2: Dit is de hoogste vorm van Imaan namelijk dat jij god ziet en beseft dat hij jou ziet.

Alleen degene die vorm 2 hebben bereikt dat zijn bijv de geleerden zullen geen angst hebben voor de dood. Want zij zijn 100% overtuigd zij kunnen Allah al zien vanaf de aarde en zij beseffen dat god hen ziet.
En voor de rest heeft iedereen angst voor de dood, ook al is het niet te merken. Iedereen heeft in zijn hart angst voor de dood ik en alle mensen behalve degene die God zien. (Met angst voor de dood bedoel ik bang zijn dat je niet meer op aarde zult leven) Maar vertel me hoeveel mensen zien God, dat zijn er heel weinig. Je kunt angst op verschillende manieren indelen. Sommige mensen hebben pijn in hun lichamen en willen het liefst dood. Zij hebben wel angst voor de dood maar door die pijn zijn ze liever dood dan dat ze steeds die pijn voelen.
Er kunnen een heleboel factoren meespelen waarom iemand het leven verlaat maar iedereen die god niet ziet is angstig voor de dood.
Tot het moment dat ik dood ga, zal ik het leven vieren. En na mijn dood, dat zie ik dan wel. Misschien is er niets, misschien komen we terug, misschien worden we wel spookjes.
Tot het moment dat ik dood ga, zal ik goede daden sparen. En een goede score is altijd beter dan verliezen en toch blij zijn. Want ik hou niet van verliezen. Sommige mensen zeggen speel gewoon dit leven maakt niets uit of je verliest of wint. Ik zeg nee want als je wint dan ben je echt blij en verlies je dan voel je echt niet blij, geloof me maar.
Je moet voorbereid zijn en trainen voor wat je te wachten staat.
Want na dood, zullen de gelovigen glimlachen hun ziel zal zo blij zijn dat zij gewonen hebben in het wereldse leven en zowel in het hiernamaals. Dit gevoel zal dan in je lichaam zitten. En de mensen die dan verloren hebben zullen willen wensen dat zij nooit bestonden. Over sprookjes betreft. Ik heb een keer gedroomd dat aarde een sprookje was, maar dat is niet zo kwam ik achter in mijn droom, het is gewoon echt!!Er zijn verschillende typen mensen op aarde. Sommigen zijn eerlijk terwijl anderen leugenaars zijn. Sommige mensen vrezen Allah en passen goed op Zijn grenzen terwijl anderen tegen Hem in opstand komen. Het einde van ieders groep zal beslist overeenkomen met hun houding. Door Zijn eindeloze genade, zal Allah iedere type persoon rechtvaardig belonen. Deze absolute belofte is in de volgende verzen verwoord:

"Verbeelden diegenen, die slechte daden doen, dat Wij hen zullen behandelen zoals hen, die geloven en goede werken verrichten, zodat hun leven en hun dood gelijk zullen zijn? Verkeerd is hun oordeel. Allah heeft de hemelen en de aarde in waarheid geschapen, zodat elke ziel voor hetgeen zij verdient vergolden moge worden en hun zal geen onrecht worden aangedaan." (Surat al-Jathiyah 45:21-22)

Het hiernamaals is de plaats waar mensen rechtvaardig beloond zullen worden. Dit is een DUIDELIJK feit. Allah is op de hoogte van elk voorval en kent elke daad, goed of slecht. Bepleit dus nooit onwetendheid over het bestaan van het hiernamaals, de plek waar Allah's eigenschap van rechtvaardigheid volledig zichtbaar zal zijn en elke daad zal rechtvaardig beloond worden. Houd bovendien in gedachte dat het tonen van onverschilligheid ten aanzien van dit punt, en het simpelweg zeggen: "We zullen tot aarde wederkeren als we sterven", de verrijzenis van de mens niet zal belemmeren en het feit, dat hij berecht zal worden. Het is waarschijnlijk, dat een persoon zichzelf in deze wereld zal misleiden. Door het feit van het hiernamaals te verwerpen, zou hij zich kunnen inspannen om "er het beste van te maken." Hij zou de stem van zijn geweten wel tot stilte weten te brengen. Echter, dit zal in geen geval zijn dood verhinderen, wat op een voorbeschikte dag in de aanwezigheid van Allah is, en zijn wederopstanding uit de dood wat ook is voorbeschikt. Of hij het nu verwerpt of niet, elk individu zal zeker vanuit de dood herrijzen om voor Allah te staan; op die dag zal ieder persoon door Allah beloond worden volgens zijn goede of slechte daden. Vervolgens zal hij naar zijn werkelijke en eeuwige verblijfplaats gestuurd worden om zijn beloning te ontvangen. Op die dag, zullen zowel degenen, die falen dit voor de hand liggende feit onder ogen te zien als degenen die simpelweg zichzelf met deze wereld tevreden proberen te stellen, naar de hel gestuurd worden, tenzij Allah hen door Zijn grensloze vergevingsgezindheid vergeeft. Deze mensen, die het verdienen om in de hel te vertoeven daar zij zelfs in gebreke zijn van oprechte geloof ter grootte van een atoom en geen geweten hebben, zullen daar voor eeuwig verblijven. Allah beschrijft in de volgende verzen de gedachten, de woorden en de toestanden van de ongelovigen die net doen alsof zij het bestaan van een hiernamaals niet begrijpen, en die het opstaan vanuit de dood tegenspreken:

"En hij die Allah leidt, is goed geleid, doch voor hem die Hij laat dwalen zult gij buiten Hem geen helper vinden. En Wij zullen hen verzamelen op de dag der opstanding, op hun aangezicht, blind, stom en doof voorover liggend. Hun verblijfplaats zal de hel zijn; telkenmale als het Vuur afneemt, zullen Wij de vlam voor hen aanwakkeren. Dat is hun vergelding, daar zij Onze woorden verwierpen en zeiden: "Zullen wij indien wij beenderen en stof zijn geworden werkelijk worden opgewekt in een nieuwe schepping?" (Surat al-Isra 17: 97-98

Het antwoord op de in het vers gestelde vraag is DUIDELIJK: het heelal waarin wij leven wemelt van de bewijzen van de roemrijke creatie van Allah. Voorzeker, Degene Die wonderbaarlijk alles creëert wat ons omgeeft, heeft de kracht om op ieder moment hun tegenhangers in het hiernamaals te creëren. Allah spreekt in de Qoer-aan de mensen aan, die net doen alsof zij het feit van het hiernamaals niet begrijpen door hen vragen te stellen die een helder antwoord hebben:

"Zien zij niet in, dat Allah, Die de hemelen en de aarde schiep, bij machte is hun evenbeeld te scheppen? Hij heeft voor hen een termijn vastgesteld waaromtrent geen twijfel bestaat. Doch de onrechtvaardigen tonen slechts ondankbaarheid" (Surat al-Isra 17:99

Bepleit nooit onwetendheid over het feit, dat de mens beoordeeld zal worden en in het hiernamaals voor al zijn daden beloond zal worden, de plaats waar Allah's eigenschappen van rechtvaardigheid volledig zichtbaar zullen zijn.
Ondanks slechte mensen en slechte daden, blijf ik geloven dat het leven goed is en dat dat nooit opgevolgd kan worden door hel en verdoemenis.
De meerderheid van de mensen verklaren, dat zij in het hiernamaals geloven en ondanks dat laten zij het na om er dieper over na te denken. Zij bepleiten simpelweg onwetendheid over het feit, dat zij daar al hun verrichte daden in deze wereld onder ogen zullen zien. Ze misleiden zichzelf door een eigen interpretatie te geven aan het hiernamaals, de dag des oordeels, het paradijs en de hel in plaats van op de manier waarop Allah het voor hen in de koraan introduceert.
Allah geeft een gedetailleerde beschrijving van het hiernamaals, het moment van rechtspraak, degenen die het verdienen het paradijs te betreden en degenen die naar de hel gestuurd worden. Op de dag des oordeels zal ieder persoon alleen voor het aangezicht van Allah staan en verantwoording afleggen over alle momenten, die hij doorgemaakt heeft in het aardse leven. Degenen die zich gedurende hun leven in hebben gespannen om de goede tevredenheid van Allah te verdienen, zullen het paradijs betreden en er in alle eeuwigheid verblijven, omgeven door overvloedige gunsten van Allah. Aan de andere kant zullen degenen die enkel en alleen voor deze wereld hebben geleefd zonder het hiernamaals te overwegen een eeuwige marteling onder ogen moeten zien, tenzij Allah hen gratie verleent door Zijn genade.
Zij die zeggen "Allah zal mij, onder welke omstandigheid dan ook, vergeven", zij die beweren "Ik doe anderen geen kwaad" en dus denken dat ze het paradijs zullen betreden, zij die veronderstellen dat het alleen uitvoeren van sommige bepaalde daden van aanbidding hen zal redden van de bestraffing, misleiden zichzelf hoewel zij de feiten kennen. In de Qoer-aan vestigt Allah onze aandacht op deze werkelijkheid, de werkelijkheid, dat de mens zich bewust is van de feiten ondanks het aanvoeren van excuses:

"Slechts bij uw Heer zal dan uw toevlucht zijn. De mens zal op die Dag worden onderricht over hetgeen hij vooruitzond of achterliet. Neen, de mens is een bewijs tegen zichzelf. Zelfs al biedt hij (zijn) verontschuldigingen aan." (Surat al-Qiyamah: 75:12-15)

Zoals Allah in bovenstaande vers uit de koran verklaart, is de mens een getuige tegen zichzelf. Elk persoon is zich bewust van de waarheid. Daarom is het absurd om onwetendheid te bepleiten over de feiten door excuses aan te voeren. Dat er vele andere slecht gemanierde mensen zijn, is geen excuus dat iemand op de dag des oordeels zal redden. Noch zal het feit, dat iemands ouders en grootouders gelovige mensen zijn, noch dat zij de armen in hun behoefte voorzien, noch het zeggen "Ik ben een moslim" maar niet in staat is om goede daden te verrichten, om het genoegen van Allah te verdienen en dat zal hem niet van het grootste verdriet redden, behalve door de genade van Allah. Het geeft niet wat anderen doen, iedere levende ziel is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. We zullen allen alleen staan voor Allah en alleen beoordeeld worden. Mensen voeren vele excuses aan om zichzelf te misleiden: dat ze het heel druk hebben, dat zij in hun levensonderhoud moeten voorzien, voor de kinderen moeten zorgen, ze hebben beroepen die toegewijd zijn aan de verbetering van de mensheid of wat zij doen is belangrijker dan ander gedane zaken om het genoegen en de tevredenheid van Allah te verkrijgen. Ondanks dit, is het belangrijk om te herinneren dat al deze uitspraken een ieders eigen standpunt weerspiegelen - niet het standpunt van de Qoer-aan - en in geen geval de verlossing beloven van een rampzalig einde. Voorzeker, de Qoer-aan geeft de nauwkeurigste informatie hoe een persoon zijn leven dient door te brengen om het paradijs te bereiken.

Zij die manieren van leven omarmen anders dan dat als goed is beschouwd door de koran, zij die tijd verliezen wachtend op de latere jaren van het leven om Allah te aanbidden, zij die zowel zichzelf als anderen misleiden door het aanvoeren van excuses, zouden allemaal in gedachten moeten houden dat hun uitvluchten hen in het hiernamaals niet zullen redden. Allah zal geen leugens accepteren. Bovendien zullen deze mensen op de dag des oordeels niet aan het woord worden gelaten. Op die dag zullen die mensen, die de feiten negeren, de beloningen van Allah misbruiken en de bevelen van Allah niet gehoorzamen hun oprechte spijt betuigen:

"Op die dag zal de hel (hem) worden getoond; op die dag zal de mens de vermaning willen volgen, maar hoe zal de vermaning hem kunnen baten? Hij zal zeggen: "O had ik (vroeger), voor dit leven iets verricht." Niemand straft zoals Hij op die dag zal straffen. Noch boeit iemand zoals Hij zal boeien." (Surat al-Fajr 89:23-26

De scènes die op de dag des oordeels plaats zullen vinden, zijn de ultieme uitdrukkingen van de oneindige rechtvaardigheid van Allah. Op die dag zullen degenen, die de stemmen van hun geweten volgen gescheiden worden van degenen die dat niet doen. Om dus zo'n spijt te vermijden, bereid je dan voor op het hiernamaals en vergeet nooit dat je jouw prestaties daar tegen zal komen. Verdedig nooit dat je deze feiten niet hebt begrepen. Verspil je leven niet voor niets en in krachtsinspanningen van geen betekenis.

Dit kortstondig leven is vergeleken met het hiernamaals waardeloos. Staatspaleizen, ostentatieve huizen omgeven door tuinen, motorboten, jachtschepen, gloednieuwe auto's, nachtclubs, luxueuze hotels, gewaardeerde vakmensen, gezonde kinderen, mooie en gewaardeerde echtgenotes… zulke gunsten, die in dit leven aan de mens zijn gegeven hebben zeker allure. Een leven zou eraan toegewijd kunnen worden om het allemaal te bemachtigen. Desondanks, zelfs als iemand ze allemaal zou bezitten of een deel ervan, zal hij toch het hiernamaals bereiken op die voorbestemde dag, alles achterlatend wat hem gegeven is.

Misschien ben jij ook één van die mensen, die zijn leven heeft toegewijd aan het bezitten van deze gunsten. Echter, beweer nooit dat je niet hebt begrepen, dat deze gunsten je in het hiernamaals niet zullen redden.

Op het moment dat de toegewezen engelen jou ontmoeten om je jouw ziel te ontnemen, zul je deze wereld verlaten, al je bezittingen achterlatend. Er zal geen weg meer terug zijn en je zult geen kans krijgen hen nog eens te zien. Eenmaal uit de dood herrezen, zul je op een totaal andere plaats berecht worden, in de aanwezigheid van Allah. Onthoud dat, op dat moment, je noch gevraagd zal worden over de hoeveelheid bezittingen, noch je kinderen, noch je status, noch je opvoeding. Op die voorbestemde dag, zullen noch de belangrijkste staatshoofden, noch koninginnen en koningen, die ooit gedurende de geschiedenis geleefd hebben, een superieur over andere mensen zijn. Geen boezemvriend zal zijn vriend opzoeken. Bovendien zullen ongelovigen hun wereldse goederen aanbieden om hun eigen verlossing af te kopen:

"En een vriend zal een vriend niet vragen, Hoewel zij elkander kunnen zien. Op die dag zal de schuldige zich gaarne van de straf willen vrijkopen door zijn kinderen, en zijn vrouw en zijn broeder, en zijn familieleden die hem een toevlucht waren, en allen die op aarde zijn, om zich te redden. Stellig niet! Waarlijk het is een laaiend vuur. Het zal zijn huid afschroeien. Het zal hem opeisen, die zich afwendt en wegloopt. En rijkdommen verzamelt, en deze (gierig) terughoudt." (Surat al-Ma'arij 70:10-18

Overdenk dus deze feiten, die in de verzen vermeld zijn en bepleit nooit onwetendheid over het feit, dat de spijt op die dag groot zal zijn, zo groot dat een ieder zichzelf zal proberen te redden door het aanbieden van al zijn wereldse bezittingen als losgeld.

In de volgende vers vertelt Allah dat ongelovigen alles zouden willen geven wat zich op de wereld bevindt - als ze het ooit hadden gehad - alleen om de bestraffing in de hel te vermijden:

En indien de onrechtvaardigen bezaten al hetgeen op de aarde is en nog eens zoveel daarbij, zullen zij dit op de dag der opstanding als losprijs voor de vreselijke straf willen aanbieden. En wat zij nooit dachten zal hun door Allah onthuld worden. (Surat az-Zumar 39:47

In feite zou slechts een korte overdenking elk persoon met een gezond verstand tot de duidelijke conclusie brengen. Niemand zou bijvoorbeeld een voorstel om een directe leven in het paradijs te leiden in ruil voor wat zij hier op aarde bezitten afwijzen. Zonder een moment van aarzeling zou iedereen zijn bezittingen, zonen, en status achterlaten en proberen het paradijs te bereiken. Dit is in feite de enige verantwoordelijkheid van de mens: zijn bezittingen en zichzelf aan Allah toevertrouwen, niet vastgehouden worden door onnodige ambities in dit leven, het genoegen van Allah te verdienen en in ruil daarvoor het paradijs bereiken. Toch wordt de mens door iets bedrogen. De korte tijdspanne in deze wereld wordt als een lange ervaren. Dat is waarom mensen onverstandig genoeg aan dit leven de voorkeur geven, wat in vergelijking met een eeuwige paradijs eerder kort en tijdelijk is.

Aan de ene kant is er een kortstondig leven, begrensd tot zes of zeven decennia, en aan de andere kant een leven dat tot in de eeuwigheid zal duren.

Aan de ene kant, een oneindig, niet eerder voorgekomen en schitterend leven waar al het gewenste aanwezig is zonder enige inspanning dan ook, en aan de andere kant, een kort, tijdelijk leven waar alles veroordeeld is tot onvolmaaktheid. Het doet er niet toe hoe jong en mooi je bent, dit is een leven waarvan voorbestemd is, dat je het uiteindelijk over een paar decennia of morgen zult verliezen. Een leven dat beslist een onbehoorlijke arena is waarin de lusten bevredigd worden.

Negeer dus nooit dit feit. Nu je nog in de gelegenheid bent om de weergaloze gunsten van het paradijs te bereiken, mag je de stem van je geweten niet het zwijgen opleggen om alleen de onvolmaakte en tijdelijke bezittingen van deze wereld te bemachtigen. Bepleit nooit onwetendheid over wat mensen voor altijd zullen verliezen omwille van een kort leven, slechts omdat ze niet denken.

Eén van de hoofdredenen waarom mensen het bestaan van het hiernamaals negeren, is het feit, dat het merendeel van de mensen zo'n standpunt innemen. Zonder twijfel is dit hoe dan ook het geheim van de test. Dit is de manier waarop Allah de mensen op de proef stelt. Omwille hiervan waarschuwt Allah Zijn dienaren tegen het volgen van de meerderheid:

En als gij het merendeel degenen die op aarde zijn, volgt, zullen zij u van Allah's weg doen afdwalen. Zij volgen slechts vermoedens en zij doen niets dan gissen. (Surat al-An'am 6:116

Dat de meerderheid van de mensen het pad van Allah niet volgt zou je in geen geval negatief moeten beïnvloeden daar iedereen verantwoordelijk is voor zichzelf. Allah verklaart in de Qoer-aan, dat het merendeel van de mensen niet zullen geloven. Aan de andere kant is er ook verklaard, dat zij die geloven niet gelovig zijn zonder deelgenoten aan Allah toe te schrijven. Men concludeert uit deze verklaring het volgende: het merendeel van de mensen breidt zich niet voor op het hiernamaals en dat is de reden waarom zij het paradijs niet zullen bereiken. Zo'n verklaring is zeker geen uitvlucht voor gewetensvolle mensen maar een reden om meer angst voor Allah te voelen. Dat is waarom je nooit onwetendheid moet bepleiten en denken dat, "de meerderheid van de mensen hetzelfde doet." Zelfs als je in de steek wordt gelaten in je pogingen, begin je voor te bereiden op het hiernamaals, ervan bewust zijn dat je alleen voor jezelf verantwoordelijk bent.

Allah beschrijft voor ons in de Qoer-aan het soort krachtsinspanning die men moet ondernemen voor eeuwige verlossing. Op de dag des oordeels, zullen mensen beoordeeld worden op hun toewijding voor Allah, hun angst voor Hem en het gedrag dat voortvloeit uit deze angst. Alleen een oprechte toewijding voor Allah zal de verlossing van de mens in het hiernamaals veiligstellen. Allah verklaart, dat noch bezittingen noch kinderen manieren zijn om je dichter bij Allah te voelen en alleen degenen die geloven en zich bezighouden met goede daden zullen het paradijs bereiken.

Noch uw rijkdommen noch uw kinderen kunnen u tot Onze nabijheid brengen, maar zij die geloven en goede werken doen, zullen een veelvuldige beloning ontvangen, voor hetgeen zij deden en zullen veilig zijn in verheven woningen. (Surat Saba 34: 37

Allah verklaart dat alleen taqwa, of tewel "Godsvrees", waarde heeft in Zijn aanwezigheid:

O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend. (Surat al-Hujurat 49:13

Bepleit omwille van deze reden niet de onwetendheid, dat taqwa je eeuwige verlossing zal geven, en dat kinderen, bezittingen en de verlokkingen van deze wereld waardeloos zullen zijn in de aanwezigheid van Allah.

Daar is het tehuis van het hiernamaals! Wij geven het degenen die op aarde geen zelfverheffing wensen, noch wanorde stichten, en het einde is voor de godvruchtigen. (Surat al-Qasas 28: 83

Met vriendelijke groeten,
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Islaminside, raak jij dan nooit uit je enge cirkelredenering van "de koran is het woord van god omdat de koran dat zelf zegt..." ? Je gaat uit van een zeer wankele stelling daar.
Het is triest dat jouw verstand je niet helpt om daarbuiten vrij te kunnen redeneren.
Of misschien doet het dat wél en dwing jij jezelf juist om "binnen de enge lijntjes" te denken ?
Dan is er nog hoop.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ketter schreef:Inderdaad, "zonde" is religieus. Het is een dogmatische gedragsregel waarvoor je kiest geen enkele rationele, eerlijke reden op te geven.
De term is van oorsprong religieus. Het begrip 'zonde' is al lang niet meer religieus.
Als ik zeg: "Ik zondig tegen mijn principes als ik me bezig hou met de dialoog tussen een man en een opperwezen in een verhaaltje." (wat inderdaad zo is: ik zondig tegen mijn principes), dan bega ik dus een zonde tegen mijn principes.

De vraag was ook niet: wat is een zonde, maar: wat is een 'zonde tegen zichzelf'?
Bovendien lijkt me dat een 'zonde tegen zichzelf' (wat dat dan ook mag zijn) bij uitstek niet-religieus..
RTFM
Paardestaart
Berichten: 33
Lid geworden op: ma aug 25, 2008 2:28 am

Bericht door Paardestaart »

Nou moe! Alle zondes bega je toch uiteindelijk tegenover jezelf??

Zonde is natuurlijk helemaal geen religieus begrip - de religie heeft alleen getracht de wetten van oorzaak en gevolg aanschouwelijk te maken voor onnozelen en kinderen.
Je wordt niet door iemand gestraft voor wat je doet, je wordt om je oren geslagen met de gevolgen van het kwaad dat je doet - dié achtervolgen je tot in lengte van dagen - dàt wordt er bedoeld

Iedereen weet natuurlijk wat kwaad is - wat gij niet wilt dat u geschied, weet je wel? - en als je het tòch doet dan heeft dat gevolgen die mensen over het algemeen heel aardig weten te benoemen, als ze niet hun straatje proberen schoon te vegen.

Zo weet je bijvoorbeeld best dat je die walgelijk dikke pens krijgt doordat je stiekem walgelijk zit te schranzen als iedereen slaapt. Daardoor zweet je als een otter, kun je de trap niet meer op en schamen je kinderen zich rot voor je.
Een ander kan het niet laten achter elke vrouw aan te gaan die hij ruikt en raakt zijn vrouw en kinderen kwijt.

Hij weet heel goed dat hij het leven van de aardige brave vrouw waar hij ooit van hield verpest heeft en dat 'ie zijn kinderen in de steek heeft gelaten, en ook nu kan hij zich niet beheersen, raakt aan de drank en vervolgens aan de bedelstaf, en over drie jaar hoort 'ie opeens dat z'n dochter zich op breezerparties een bescheiden beroemdheid heeft veroverd. Wéer gaat 'ie de fout in want nu heeft hij natuurlijk een ontzaggelijk medelijden met zichzelf, en gaat esoterische gedichten maken - ik schets hier maar ff een eenvoudig te volgen beeld. D'r zijn natuurlijk veel meer en veel ingewikkelder narigheden die je je bijna allemaal zèlf op de hals haalt als je het verdomt om je demonen in de hand te houden omdat je vindt dat je maar éen keer leeft.

Of je het nu hebt over deugden hebt, over 'goed bezig zijn' praat of emmert over zelf-realisatie - zonde bestaat, met of zonder god. Het is gewoon het woord waarmee sommigen het kwaad aanduiden waarmee mensen nu eenmaal worstelen

Moslims niet, die hebben een makkie. Daarom beginnen ze ook altijd gelijk tegen anderen te preken.
Als je nu maar de regels volgt en je onderwerpt aan een jaloerse god zit je goed: dan hoef je de vlammen van het graf niet te vrezen, je bezittingen zullen vermeerderd worden en je haan zal koning kraaien.

Zelfs als je zó tekeer bent gegaan dat je je lichaam tot as zou willen laten vermalen uit doodangst voor de straf als je in zijn handen valt, nog is niet alles verloren: zodra Hij hoort hoe bang je was is alles vergeven en vergeten.
Verder mag een moslims iedereen die twijfelt aan zijn onberekenbare dondergod een afvallige noemen, of zich ontzettend goedertieren voelen als 'ie nog even geduld met hen heeft
Wat een niet te versmaden bonus is: je mag 'de ongelovigen, de huichelaars en de afvalligen' haten, verachten en vermoorden - dat is nog een goeie daad ook - en vervolgens mag je hun spullen jatten en hun vrouwvolk tot slavin maken.

God en de deugd volgens de logica van de kinderkamer.
Ik vrees dat we nog niet veel verder gekomen zijn
Laatst gewijzigd door Paardestaart op ma sep 01, 2008 2:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Om de dingen te begrijpen moet je ze eerst bij bij hun naam noemen - Lao Tse
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:Wij moslims volgen het zekere voor het onzekere.
Eerder andersom, baardmans. Mohammedanen volgen het onzekere voor de zekerheid.

Stel je eens voor (weet ik, kan je niet) dat jullie de VERKEERDE god aanbidden.
Die god wordt alleen maar kwader en kwader naar mate jullie meer bidden..
(Homer Simpson Praise Be Upon his Pizza)
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

islaminside20 schreef:

En er is geen fout of tegenstrijd in de koran! God daagt de gehele mensheid uit.
Nou zeg.. :smile: heeft Allah even buiten FFI gerekend
Hoeveel tegenstrijdigheden wil je zien islaminside…
Ik geef je er een paar… Ik heb er nog veel meer hoor. Je roept maar.

WEL VOORSPRAAK OF GEEN VOORSPRAAK.
De koran produceert tegenstrijdige uitspraken of op de dag des oordeels voorspraak mogelijk is. Nee (soera 2:122-123, 2:254, 6:51, 82:18-19, enz.). Ja (soera 20:109, 34:23, 43:86, 53:26, enz.).

IS ALLAH DICHTBIJ OF HEEL VER WEG?
Allah is dichterbij dan een halsader (soera 50:16). Hij zit ook op zijn troon (57:4), die op het water is (11:7) en tegelijkertijd is Hij ver weg. Hoe ver is ver weg? Ook dat is onduidelijk. Volgens soera 32.5 duurt het 1.000 jaar om bij Hem te komen. Soera 70:4 houdt het echter op 50.000 jaar.


ZAL MEN ELKAAR ONDERVRAGEN IN HET HIERNAMAALS?
“Noch zal de één naar de ander vragen” (soera 23:101). “En zij zullen zich vragend tot elkander wenden” (52:25). “Sommigen hunner zullen zich tot anderen wenden, elkander wederkerig ondervragend” (37:27).

ZIJN ENGELEN BESCHERMERS?
“Buiten Allah is er geen beschermer of helper voor u” (soera 2:107, 29:22). Maar in andere soera’s worden engelen beschreven als bewakers (soera 13:11, 50:17-18, 82:10). En in soera 41:31 zeggen de engelen zelf: “wij zijn uw vrienden in dit leven en in het Hiernamaals”.

WANNEER HAD HET VOLK BEROUW OVER HET AANBIDDEN VAN HET GOUDEN KALF?
Voordat Mozes terugkwam (soera 7:149-150). Nadat Mozes terugkwam (soera 20:91).

WAS AARON MEDESCHULDIG?
Nee (soera 20:85:90). Ja (soera 20:92, 7:151).

WERD JONA OP EEN KAAL STUK STRAND GEWORPEN OF NIET?
“Wij wierpen hem op een kaal strand terwijl hij ziek was” (soera 37:145). “Als een gunst van zijn Heer hem niet had bereikt dan zou hij zeker op een dorre kust geworpen zijn, terwijl hij vernederd werd” (68:49).

KAN HET LASTEREN VAN KUISE VROUWEN WORDEN VERGEVEN?
Ja (soera 24:5). Nee (24:23).

HOE ONTVANGEN WIJ HET BOEK OP DE DAG DES OORDEELS?
Op de dag des oordeels ontvangen de verdoemde mensen het boek (met hun slechte daden): achter hun rug (soera 84:10), of in hun linkerhand (soera 69:25).
”Maar hij, wie het boek achter zijn rug wordt gegeven, Hij zal vernietiging wensen En een laaiend Vuur ingaan” (soera 84:10-12). Nog afgezien van de betrokkene zelf zal van het boek niet veel meer overblijven.

Vriendelijke groet, en een happy ramadan toegewenst.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Speciaal voor Ali Blabla:

Skeptics Annotated Quoran

En aangezien Ali Blabla meer eelt op z'n knietjes heeft dan hersens denk ik dat onze forum genoten hier een schitterende goed gedocumenteerde bron hebben om Ali Blabla en allah aardig om de oren te slaan.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Chapeau aan jullie, gewèldig hoe jullie op de hoogte zijn,

nu nog de regeringen hiervan doordringen en we zijn 'home-free' en verlost van dit gedoe..

mijn dank voor t vermelden van deze duidelijkheden!

Scarlatti :D

p.s.
mag ik dit 'vrijelijk' kopieren en verspreiden btw?
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Scarlatti schreef: p.s.
mag ik dit 'vrijelijk' kopieren en verspreiden btw?
Natuurlijk Scarlatti. No problem.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Nou zeg.. heeft Allah even buiten FFI gerekend
Hoeveel tegenstrijdigheden wil je zien islaminside…
Ik geef je er een paar… Ik heb er nog veel meer hoor. Je roept maar.

Alles wat er in de hemelen en op aarde is behoord toe aan Allah(sbht).
Jij hebt dat misschien niet in de gaten maar dat is logisch.
Iemand die praat uit onwetendheid en valse verlangens zal alles zien als tegenstrijd.Maar wat je niet beseft is dat je zelf tegenstrijdig bezig bent. Daarom wil je alstublieft alle tegenstrijdigheden geven zodat de moslims de juiste uitleg eraan kunnen geven en niet een onwetende domme uitleg van een satanist.

Laten we nu een kijkje nemen:
WEL VOORSPRAAK OF GEEN VOORSPRAAK.
De koran produceert tegenstrijdige uitspraken of op de dag des oordeels voorspraak mogelijk is. Nee (soera 2:122-123, 2:254, 6:51, 82:18-19, enz.). Ja (soera 20:109, 34:23, 43:86, 53:26, enz.).
2;122. O, gij kinderen Israëls, gedenkt Mijn gunsten die Ik jullie bewees, dat Ik jullie boven de volkeren verhief. 123. En vrees de Dag, waarop geen ziel een andere ziel van nut kan zijn, waarop geen losprijs van haar zal worden aanvaard, geen voorspraak haar zal baten, noch zullen zij worden geholpen.

Het gaat hier om een bepaalde groep. Namelijk de bewoners van de hel. Voor hen kan niets van nut zijn en geen losprijs wordt er van hen aanvaard. En geen voorspraak zal hen baten nog zullen zij worden geholpen omdat zij de tekenen van god vergaten zullen zij worden vergeten.
2:254 O, jij die gelooft, geef van het geen Wij je hebben geschonken, voordat de dag komt, waarop noch handel, noch vriendschap, noch voorspraak zal zijn; en de ongelovigen zijn de onrechtvaardigen.
Allah(sbht) spreekt hier tot de gelovigen en zegt: Geef van het geen wij jou hebben geschonken. Geef voor dat de tijd aanbreekt! Geef aan de armen, behoeftige, wezens, geef voordat het te laat is en de dag komt waarop zij niet kunnen handelen nog vrienden hebben of voor kunnen spreken. En zij de ongelovigen zijn daarop ongelovig.
6;51 Waarschuw daarmede degenen die vrezen, dat zij tot hun Heer worden verzameld, dat zij buiten Hem vriend noch bemiddelaar hebben, opdat zij (God) mogen vrezen.
Waarschuw daarmee degene die godvrees bezitten omdat zij tot hun heer zullen worden verzameld. En niemand zal hen kunnen helpen behalve Allah. Niemand buiten God kan vriend of bemiddelaar zijn. Vrees daarom Allah zodat de liefdevolle die vriend en bemiddelaar word voor de godvrezende. En God zal daarom op de dag des oordeels het geschil oordelen waarin de mens verschillenden en de ongelovigen en leugenaars zullen geen bemiddeling hebben behalve de Godvrezende.
82;18-19 14. En de slechten zijn omringd door de hel, 15. Daarin zullen zij verbranden op de Dag des Oordeels; 16. En zij zullen er niet aan kunnen ontsnappen. 17. En wat weet gij er van wat de Dag des Oordeels is? 18. Nogmaals, wat weet gij er van wat de Dag des Oordeels is? 19. De Dag waarop een ziel iets vermag voor een andere ziel! Op die Dag berust het gebod alleen bij God.
Ariel je moet de hele tekst gelezen hebben niet 2 zinentjes. De slechten zullen worden omringd door de hel daarin zullen zij branden. En zij zullen niet kunnen ontsnappen. En wat weten wij van wat de dag des oordeels is? Die dag zullen de mensen in groepen verschijnen zij zullen tegen elkaar zeggen geef me een beetje goede daden wij zijn toch vrienden. Maar zij zijn geen vrienden want op die dag vermag geen ziel voor een andere ziel. Iedereen is onderpand van zijn eigen daden. Op die dag berust het gebod alleen bij Allah de rechter der werelden.


Volgende:
20:109. Op die Dag zal voorspraak niet van nut zijn behalve van hem aan wie de Barmhartige verlof geeft en wiens woord Hem welgevallig is.


Op die dag zal voorspraak voor de leugenaars,ongelovigen etc niet van nut zijn want hun lotsbestemming staat vast namelijk het vuur( zij zullen dus Niet voorspraak kunnen maken). Voorspraak zal alleen gelden voor wie de barmhartigheid verlof geeft en wiens woord hem welgevallig is. Dus hij of zij die goede werken verricht en gelovig is, hoeft geen ongerechtigheid of verlies te vrezen en weet dat hij voorspraak mag maken.
34: 23. Geen voorspraak geldt bij Hem, behalve voor degenen aan wie Hij het toestaat, tot zij, wanneer de vrees van hun hart wordt weggenomen, zeggen: "Wat zeide uw Heer?" Zij zullen antwoorden: "De Waarheid." En Hij is de Hoogverhevene, de Grote.
Het is al in de tekst geven aan degene die voorspraak mogen maken zullen antwoorden: De waarheid en hij is de hoogverhevene de Grote. Met andere woorden de gelovigen zullen voorspraak mogen maken en de ongelovigen etc niet.
43:86 En degenen die zij naast God aanroepen bezitten geen macht tot bemiddeling, behalve hij, die de Waarheid getuigt; en dat weten zij.
Alleen degene die geloven en de waarheid getuigen zullen bemiddelen. De ongelovigen Niet.
53:26. En hoeveel engelen zijn er niet in de hemelen wier voorspraak van geen nut zal zijn, behalve nadat God verlof heeft gegeven aan wie Hij wil en wie Hem behaagt.
Allah bepaalt aan wie hij verlof geeft. Want hoeveel engelen zijn er niet in de hemelen voor wie geen voorspraak van nut kan zijn god geeft verlof aan wie hij wil en wie hem behaagt namelijk de waarachtige,de gelovigen met andere woorden degene die zich onderwerpen aan God (moslims zijn). Definitie moslim: Iemand die zich overgeeft aan de wil van god.

Conclusie van de koran teksten: Allah geeft bemiddeling aan de gelovigen, is vriend van de gelovigen, geeft voorspraak aan de gelovigen en aan wie hij wil die hem behaagt of aan degene die hij verlof geeft. De bewoners van de hel in tegenstellingen zullen geen bemiddeling krijgen, zij hebben geen vrienden ( zij hebben namelijk op aarde het materialisme aanbeden wat hen wanneer zij dood zijn niet zal kunnen helpen, al hun losprijs is vergaan geld, huizen, etc.) zij zullen geen voorspraak maken zij behoren met andere woorden tot de verliezers. Op die dag zal hun hart,mond en handen getuigen van wat zij deden. Zij hebben daar geen kennis van. Zij volgen alleen een vermoeden en het vermoeden kan tegen de waarheid niets baten. Wend u daarom van hem af die zich van de gedachtenis aan Ons afwendt, en die niets wenst dan het leven dezer wereld. Zo ver reikt hun kennis. Voorwaar, uw Heer kent het beste degene die van Zijn pad afdwaalt en Hij kent het beste degene die Zijn leiding volgt. En aan God behoort hetgeen in de hemelen en hetgeen op aarde is, opdat Hij degenen die slecht deden moge vergelden voor hetgeen zij hebben gewrocht en opdat Hji degenen die goed doen, met het beste moge belonen. Zij, die behalve kleine feilen, de ergste zonden en slechtheden vermijden - voorwaar, uw Heer is de Heer der Alomvattende Vergiffenis. Hij kende u toen H. u uit aarde deed ontstaan en toen gij een embryo waart in de baarmoeder uwer moeder. Prijst daarom uzelf niet om reinheid. Hij kent de godvruchtigen het beste. Ziet gij hem die zich afwendt (van het rechte pad) En die weinig geeft en vrekkig is? Bezit hij de kennis van het onzichtbare, zodat hij kan zien? Is hem niet verteld over hetgeen in de geschriften van Mozes staat, En van Abraham, die de geboden hield? Dat geen drager van last de last van een ander zal dragen; En dat de mens niet meer kan krijgen dan hetgeen waarnaar hij streeft. En dat zijn streven spoedig zal worden opgemerkt; Dan zal hij er volledig voor worden beloond. En dat alles uiteindelijk tot uw Heer komt, En dat Hij het is, Die doet lachen en wenen En dat Hij het is, Die de dood veroorzaakt en het leven geeft. En dat Hij de twee echtgenoten schept, de vrouwelijke en de mannelijke Uit een levenskiem wanneer deze uitgegoten wordt: En dat de volgende opwekking (tot leven) op Hem rust: En dat Hij het is Die voldoening en rijkdom geeft En dat Hij de Heer van Sirius is. En dat Hij de oude (stam van Aad) vernietigde en Samoed, en Hij spaarde (hen) niet, Evenals het volk van Noach vóórdien; waarlijk zij waren uiterst onrechtvaardig en opstandig En Hij bracht de verwoeste steden ten val, Zodat hetgeen bedekken kon, hen bedekte. Over welke gaven van uw Heer wilt gij dan redetwisten? Deze waarschuwer is gelijk aan de vroegere waarschuwers. Het Uur nadert, Niemand behalve God kan het ontsluieren. Verwondert gij u dan over deze aankondiging? En lacht gij in plaats van te wenen, Terwijl gij achteloos zijt? Werpt u voor God neder en aanbidt (Hem).

MVG
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Paardestaart
Berichten: 33
Lid geworden op: ma aug 25, 2008 2:28 am

Bericht door Paardestaart »

Ah - een waarschuwing!
Bekeert u, of brandt in de hel.

Dus jij gelooft omdat je anders straf krijgt?
Dat is geen geloof - dat is onderwerping aan een maffiabaas!
Om de dingen te begrijpen moet je ze eerst bij bij hun naam noemen - Lao Tse
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:Alles wat er in de hemelen en op aarde is behoord toe aan Allah(sbht).
En jullie vertegenwoordigen zeker allah, nietwaar? Dus behoren jullie de boel te beheren, neem ik aan.
Als je wakker wordt met een natte plek in je pyama heb je een natte droom gehad, klets-majoo... korpo... recruut. :roll2:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie