Freethinker.nl forum is schijn.

Is iemand voor arrogante kwast uitmaken een reden tot banning ?

ja, dat kun je niet maken.
5
20%
nee, dat moet kunnen, zo erg is dat niet.
20
80%
 
Totaal aantal stemmen: 25

wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

Bericht door wahlers »

Theo,

Ik zit zowel op freethinker als ook op dit forum.
Ik deel, als eenvoudig forumlid en geen moderator dus, jouw ervaring niet.
Ik zal dan ook trachten te achterhalen wat de reden van jouw ban is (aangenomen dat je gebanned bent).

Theo,

Ik kreeg geen hits toen ik zocht met de gebruikersnaam 'theo' op freethinker.nl.
Gebruikte je misschien een andere nickname op freethinker.nl?
Kun je als voorbeeld een link geven?


MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Theo
Berichten: 15
Lid geworden op: do aug 14, 2008 10:44 am

Bericht door Theo »

Beste Wim (mits correct)
Eigenlijk kan mij een forum als freethinker weinig schelen, heel eerlijk,
er zijn altijd wel weer elders mogelijkheden en mensen, die mij en wat ik heb te zeggen goed en positief oppakken.
Onder de pseudo Jan postte ik, uiteraard waren mijn laatste posten kwaad, en dan bedoel ik kwaad. Ik nam het niet alleen op voor mij als "Jan" De heren werden op het laats grof beledigend tegen meerdere posters. Een der forumleden Erik en dan had je nog ene 'collegavanerik', die ik effe niet snapte:
o ja, collega-van-Erik? Kijk,
als ik dan wat grapjes inbreng en humor slaat het daar wat rood aan: Andersom zat deze Erik voortdurend melig te doen tegen mij: Had ik een post gedaan begon het weer van: "Wat is je probleem Jan: Wil je erover praten?" Natuurlijk vragen hun dan om een ronduit bespottend antwoord van mij, en neem ik ze terug in de maling.
*Ja Erik weet je.. het begon allemaal vroeger, en zo" ..)

Ze beginnen een discussie, in dit geval: Is God dood?: Maar hebben alle antwoorden al bij voorbaat helemaal klaarstaan, en geven alleen een dommige uitleg van alle redenen en twijfelachtige argumentaties plus een hoop kwetsende opmerkingen naar wél religieuse mensen toe, waarom God dus dood is.
Dat is dus per definitie niet wat ik, versta onder Vrij Denken.
Ik vroeg eigenlijk, als het antwoord voor deze lieden toch honderd procent duidelijk is, waarom beginnen er dan een Topic over?
Zeer relevante vraag. Als ik overtuigd ben van de evolutieleer begin ik ook geen topic over de vraag: Is evolutie waar?
(Niet aan mij besteedt.)

Ik ben er de mens en de persoon niet naar, men leze mijn eigen blogs,
dat wat ik versta onder echte vrij denker.
Een ander poster merkte perslot op dat hij nooit eerder zo een forum had mee gemaakt in meest negatieve zin.
Dus, het kon echt niet aan mij alleen liggen.

Maar waarom zou ik freethinkers nog verder in enige belangstelling plaatsen. Bovendien lijkt het op een buur praatje, om te vertellen wat er bij die ander buur mis is.. Maar goed.


Theo.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Polleke schreef:ALLAH BESTAAT NIET!

Telkens wanneer fundamentalisten in de naam van Allah ongelovigen onthoofden, afvalligen stenigen, en telkens wanneer hysterische ayatollahs, extremistische imams en andere pleitbezorgers van dit barbarisme, vanuit hun moskeeën fatwa’s uitroepen tegen de ongelovigen die het wagen om de Islam te bespotten of te bekritiseren, vraag ik mij af: ‘wat is de oorzaak van al die redeloze agressie en haat?’ Volgens velen ligt de oorzaak van deze haat bij columnisten, tekenaars van spotprenten, rechtse politici en andere critici van de Islam. Ik betwijfel dit ten zeerste, en vermoed dat er een veel belangrijkere oorzaak aan ten grondslag ligt.

Bijna dagelijks worden veel gelovigen geconfronteerd met harde feiten, die het bestaan van Allah uiterst twijfelachtig maken. Dagelijks lijden miljoenen mensen honger, en vaak worden gebieden waar veel moslims wonen getroffen door aardbevingen, epidemieën en orkanen, en Allah doet niets. Allah doet niets zichtbaars om Zijn volgelingen te helpen, zelfs niet wanneer het gestamp van de Amerikaanse en Israëlische soldatenlaarzen door hun straten weerklinkt, of zware tanks en bulldozers de muren van hun huizen en moskeeën op de grondvesten doen schudden wanneer deze de islamitische steden komen binnenrollen. Miljoenen moslims zijn in oorlog. Niet alleen met christenen, heidenen en joden, maar ook met elkaar. Allah lijkt niet in staat te zijn om Zijn onderdanen te inspireren tot vreedzaam gedrag, al was het alleen maar om vrede en saamhorigheid binnen de eigen gelederen te behouden. Weinig gelovigen zullen het toegeven, maar ik denk dat de flegmatische aard van het ‘Opperwezen’, Zijn zwijgzaamheid en passiviteit, en de genadeloze willekeur waarmee gelovigen én ongelovigen worden ‘bestraft’ en ‘beloond’ door de grillen der natuur, vele gelovigen ernstige hoofdbrekens bezorgen.
Het is een bekend gegeven dat innerlijke spanningen hoog kunnen oplopen wanneer overtuigingen botsen met de harde dagelijkse realiteit, of met de meningen van anderen. Dergelijke gemoedstoestanden staan in de psychologie bekend onder de term ‘cognitieve dissonantie.’ Des te meer belang men hecht aan een overtuiging, des te onaangenamer voelt men zich wanneer men geconfronteerd wordt met bewijsmateriaal, feiten en meningen die met de overtuiging in conflict zijn. Cognitieve dissonantie kan gereduceerd worden door de bestaande overtuiging aan te passen, of door een geheel nieuwe overtuiging aan te nemen. Voor de dogmatische fundamentalist is dit geen optie. Hij zal koste wat kost zijn dierbare overtuiging in stand trachten te houden.
Sommige dogmatici kiezen ervoor om zich volledig af te sluiten van de buitenwereld. Dit is geen effectieve strategie, want voor de dagelijkse realiteit kan men niet weglopen, en in dit hoogtechnologische tijdperk is het bijna onmogelijk om compleet gevrijwaard te zijn van de opvattingen van anderen. Daarom leggen fundamentalisten vaak een obsessieve bekeringsdrang aan de dag. Omdat het aanpassen of opgeven van de geliefde overtuiging niet tot de mogelijkheden behoord, probeert men de tegenstrijdigheid tussen de eigen opvatting en die van de ander te verminderen, door de ander te bekeren. Maar dit zal bij de fundamentalist slechts uitlopen op een eindeloze herhaling van teleurstellingen, want keer op keer zal hij geconfronteerd worden met mensen die weigeren om de Islam te omarmen, mensen die de Islam bekritiseren, en mensen die de Islam vaarwel zeggen.
Daarom rest de fundamentalist nog maar één mogelijkheid om de dissonantie op te heffen: het toepassen van psychisch of fysiek geweld. Bedreig de ongelovigen en afvalligen met eeuwige marteling en pijn in het hiernamaals, behandel hen als tweederangsburgers en laat ze belastingen betalen, en als ze hier niet mee akkoord gaan, sluit ze dan op of breng ze ter dood. Dat is de dagelijkse praktijk in Islamitische landen. Er is vrijwel geen Islamitisch land op de wereld waar mensen openlijk hun twijfel omtrent het bestaan van Allah mogen uitspreken zonder voor hun leven te moeten vrezen. En zelfs in niet-Islamitische landen moet de ongelovige zich gedeisd houden. Als hij zich te luid uitspreekt roepen pleitbezorgers van het bijgeloof fatwa’s over hem uit, of zetten geldprijzen op zijn hoofd.

Triest is de geestesgesteldheid van de fundamentalist die kiest voor dit gewelddadige pad. Hij beseft niet dat hij de slaaf is van zijn emotionele gehechtheid aan een achterhaald geloof. Hij beseft niet dat hij zich in een neerwaartse spiraal bevindt, want door zijn geloof met geweld aan anderen op te dringen en door afvalligen te vervolgen, maakt hij zijn standpunt des te ongeloofwaardiger, en de dissonantie zal alleen maar vermeerderen. Hij verschilt niet van de alcoholverslaafde die het leven niet aan kan, naar de fles grijpt, en tijdens de schaarse momenten dat hij nuchter is, merkt dat zijn problemen alleen maar groter zijn geworden. En zoals de alcoholist steeds meer gaat drinken, zo zal de gewelddadige fundamentalist steeds waanzinniger en ongeloofwaardiger worden. Een God die jihadstrijders nodig heeft om Zijn vijanden te vernietigen, komt namelijk niet geloofwaardig over, en een God die beulen nodig heeft om mensen aan zich te binden, kan door een intelligent mens niet serieus genomen worden. Niet de ongelóvige is de grootste vijand van de Islam, maar de imams en terroristen die hem bedreigen, vervolgen en vermoorden. Het onthoofde lichaam van de ongelovige, en de striemen op de rug van de afvallige vormen het bewijs, en de jihadstrijder met het zwaard en de beul met zijn knoet zijn degenen die het bewijs leveren, althans, dat is mijn stelligste overtuiging: Allah bestaat niet!

---------------------------------------------

Devious of niet, ik vond er wel een goede post in de sectie Columns. Nu is het even wachten op de column van de heer JHenosch! 8)
wat een verschrikkelijk GOED artikel is dit Polleke!!! zooo heeee en nog steeds aktueel ondanks dat het zo lang geleden al geplaatst is!
Chapeau voor de schrijver ervan want ik meen te begrijpen dat je het v een ander forum hebt gekopieerd! Perfect! als de boodschap mar verspreid wordt aan zo veel mogelijk mensen! Perfect!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Kiwiwoman
Berichten: 69
Lid geworden op: di aug 05, 2008 11:38 pm
Locatie: Nieuw-Zeeland

Bericht door Kiwiwoman »

En toen dacht ik: waar zijn jullie in Godsnaam, Allahsnaam, wie-dan-ooks-naam mee bezig?

Lieve mensen, ieder mens heeft dezelfde waarde. Ook als ze anders leven en denken dan jij. Daarmee heb je geen recht to call names. En dat was de vraag van dit topic. Ja, JH, ik vind dat je buiten je boekje bent gegaan om een ander een karaktertrek toe te dienen, die hij of zij misschien wel heeft, maar waar jij geen recht toe hebt hem of haar zo te noemen. Gebanned worden vraagt natuurlijk meer, maar dat is al duidelijk naar voren gekomen. Hetzelfde verhaal voor Linda.

Ik was (en ben nog steeds) in de veronderstelling, dat deze fori opgezet zijn om elkaar wat meer kennis te geven over bepaalde onderwerpen. In dit geval duidelijk en dat geldt voor freethinker ook, over hoe je denkt over religies in het algemeen en in het bijzonder; het gedachtengoed - van de antwoorden op de vragen, waarom we op deze bol rondwandelen (en naar mijn idee, niet 1 keer, maar vele malen) - van iedereen, die hier naar eigen inzicht EN ervaring zijn zegje doet.

Dat moet kunnen, zonder dat je een ander onder de grond stopt, omdat diegene naar jouw opvatting, uit zijn of haar nek kletst.

Volgens mij heeft dat te maken met verdraagzaamheid. Een eigenschap die heel moeilijk uit te voeren is, maar laten we dat alsjeblieft proberen.

Niemand heeft het recht een ander te overtuigen. Wel kun je hem of haar een uitbreiding aan inzichten geven. En that's it! Niet meer en niet minder.

Nu is dit forum specifiek om de religie islam te onderzoeken. We zijn er met heel veel overtuigd van het feit, dat islam je vrijheid beknot en erger nog, je wilt voorschrijven hoe je moet leven en wat je gedrag moet zijn. En dat willen we niet en hoeven we ook niet, want onze verantwoording voor onszelf IS van onszelf, dus...

Is er iemand, die een oplossing heeft om die religies, die onze vrijheden aantasten, monddood en aktiedood te maken? (Niet letterlijk! :D Nee, daar doen we toch niet aan, want dat recht hebben we niet?!?!?)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

well said KiwiWoman!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Theo
Berichten: 15
Lid geworden op: do aug 14, 2008 10:44 am

Bericht door Theo »

[quote="Scarlatti"][quote="Polleke"]ALLAH BESTAAT NIET!

Ik snapte jouw hele verhaal eerlijk niet,
in verband met freethinker. Atheisme is net als fundamentalistische religie, behoorijk fundamentalistisch, juist op vele niet bewezen en niet bewijsbare gronden, waar ze stellig beweren, het is "zo" of "zo"
wat niet alleen arrogant aandoet maar ook stupide is, want deze Freethinkers kunnen hun "niet bestaan van God" net zo weinig hard maken als de geroep die wel iets geloven.

Bovendien betekend vrij denken in mijn opvatting, dat je alle mensen 1. in hun waarde laat 2. laat geloven of niet geloven hoe zij willen.
3. Mensen bannen is laf, niet alleen kunnen deze dan geen verhaal meer doen, maar hoeven zij hun eigen fouiten en ongelijk ook niet te verdigen. De grootste vergissing evenwel is,
dat je veronderstelt (althans zo lijkt het) dat het bij athisten als freethinkers alleen gaat om geloven of niet geloven en een strijd daartussen. Nee, concflict ontstaat op allehandde gronden waar arrogantie optreedt, waar mensen min worden behandelt.

Dezelfde regels die ze de posters voorschrijven, maar waar zij zichzelf feitelijk allerminst aan houden. Ze steken geld en uren in en forum en gaan het vervolgens zélf "verkloten" ...
Niet waartoe iemand behoort leid tot conflict, (althans niet voor mij)
maar uitsluitend de arrogante houding.


(p.s. ik had eerder een post verzonden, maar die kwam niet aan:
Wil men mits dit nou toch gebeurd die post dan wegnemen. Ik heb het nu opnieuw geplaatst.)
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Mensen die zielig gaan doen op andere fora, nadat ze ergens geband zijn, hebben het vaak aan zichzelf te danken.

Goeiedag!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Leuk T-shirt Kafir.
Heb je er ook een waarop staat : Mohammed is a cunt?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Theo
Berichten: 15
Lid geworden op: do aug 14, 2008 10:44 am

Bericht door Theo »

Kafir schreef:Mensen die zielig gaan doen op andere fora, nadat ze ergens geband zijn, hebben het vaak aan zichzelf te danken.




Goeiedag!
Kafir,

Ik kwam dit onderdeel toevallig tegen,
verschillende mensen uiten zich naar Freethinker toe,
het was voor mij wel even interessant om te lezen. Meer niet,
er bestaat trouwens nog een ander fora (Credible.nl + Freethinker)
daar kun je ook van andere posters eens lezen hoe men over Freethinker denkt.
Meer is het niet, de bijdrage die ik toevoegde zijn niet als "zielig" bedoelt, vandaar ik het hiermede ook afsluit.

Groet.
Theo
Berichten: 15
Lid geworden op: do aug 14, 2008 10:44 am

Bericht door Theo »

Kafir,

wat mij een beetje dwingt tot posten aan jouw is, dat je zelf nogal vooringenomen reageert op verschillende posters, en dat je voorzichtig dient te zijn met het woord "eigen schuld" of zielig.
Zielig zijn bij mij freethinkers die een zere schop tegen hun knie slechts beantwoorden met "bannen" Als ik op straat loop gebeuren er ook wel es rare zaken, een man met kaal hoofd die je uitmaakt voor "mongool" bijvoorbeeld, kan ik die man vervolgens bannen? Nee dus,
freethinkers moeten maar leren hun kleinzerigheden te overwinnen, ze hebben beslist ook wel eens een klap gekregen vroeger, als ze zich misdroegen. Bovendien is me op gevallen dat freethinkers bestaan uit zowel mannen als vrouwen, laatste doen behoorlijk kattig overigens.

Op het slot van een onderdeel: Bestaat God (of was het nou God bestaat niet (lijkt me meer voorhanden bij dat forum) zat de moderator een poster gewoonweg uit te schelden. Toen ik dat die ochtend las, werd ik kwaad. (Hij sloot het blog meteen af, kijk es aan.)

"Hoe kun je bewijzen van iets dat niet bestaat, dat het bestaat"
is een van die ondoordachte stupide Freethinkers opmerkingen: Met ander woorden, ze hebben telkens reeds de "claim" dat God of iets hogers niet bestaat, maar willen wél de bewijzen van die, die niet eens claimen dat God niet bestaat maar daar wel twijfels bij zetten. Waarom moet ik, die bij deze catagorie dus hoort, aan deze mensen bewijzen waarom ik twijfel , of God wel of niet bestaat? Waarom moet ik dat dus verdedigen of uitleggen, zijzelf leggen mij en helemaal niemand toch ook niet uit, waarom zij "claimen" dat God 'NIET' bestaat.
(Omdat ze de wetenschap hebben, is geen argument, de wetenschap is niet almachtig.)

o ja, dat iemand van Freethinkers word geweerd omdat iemand ze voor "nazi" uitmaakt? SO WHAT? De dagelijkse realiteit is niet anders..
Daar worden mensen zelfs vermoord om wat ze zijn.


GROET.
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Ariel schreef:Leuk T-shirt Kafir.
Heb je er ook een waarop staat : Mohammed is a cunt?
Heb ik nooit gezien, maar dat zou geen gek idee zijn; Prophet Muhammad is a cunt too!'

Grtz..
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Theo schreef:wat mij een beetje dwingt tot posten aan jouw is, dat je zelf nogal vooringenomen reageert op verschillende posters, en dat je voorzichtig dient te zijn met het woord "eigen schuld" of zielig.
Let op het vetgedrukte woord Theo. Ik zei 'vaak', niet altijd.

Maar regels zijn regels Theo. Iedereen heeft het recht om in zijn eigen forum of huis, regels op te stellen. Op straat mag je vloeken, maar op een christelijk forum bijvoorbeeld niet. Dat heb ik dan maar gewoon te accepteren.

Op Freethinker.nl heeft men gewoon de regel dat je inhoudelijk, en in duidelijke taal dient te schrijven. Kun je, of wil je dat niet: Take it or leave it. Dan ga je gewoon ergens anders heen, maar niet zielig lopen doen.
Theo
Berichten: 15
Lid geworden op: do aug 14, 2008 10:44 am

Bericht door Theo »

Ben het echt wel eens met je. Enig punt (per slot dan) is dat wanneer je op freethinker bent gebanned je ook de mogelijkheid word ontnomen om via een fatsoenlijk email contact een en ander uitleg te vragen van de moderator/s. Om dus met de moderator in contact te treden dien je jezelf in te loggen om dan weer te vernemen dat je bent gebanned(?)

Als een Freethinker lid dit leest en meent dat er wel een contact mogelijkheid is (na banned) dat wil ik hier graag de link.
Anders verdenk ik jullie Freethinkers hiermede met uiterste óneerlijkheid. Deze mogelijkheid zou ikzelf althans áltijd laten,
als ik dat niet doe ben ik vooringenomen arrogant en niet anders.

(waarmee ik het thema maar afsluit o.k.)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Afbeelding

Het feit dat je met zo een T-shirt hier kan rondlopen, laat eigenlijk zien hoe dat lapje stof op de romp zichzelf ondergraaft.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Kiwiwoman
Berichten: 69
Lid geworden op: di aug 05, 2008 11:38 pm
Locatie: Nieuw-Zeeland

Re: Hallo ik ben Linda.

Bericht door Kiwiwoman »

LindaK schreef:Ook ik ben gebanned op Freethinkers; niets freethinkers dus. Als je even iets zegt (schrijft) dat de Moderator niet aanstaat word je gebanned. Het (kleine) groepje mensen dat dagelijks hun mening op het forum zet bestaat voornamelijk uit gefrustreerde, kortzichtige, veelal met zichzelf ingenomen mensen. En het meest erge is is dat deze mensen geen enkel gevoel voor humor hebben.

Hallo!!! Ik ben Linda, de K is de eerste letter van mijn achternaam.
Ik ben niet geband, ik ben vandaag zelf weggegaan, want je hebt niets aan dat forum. Linda heeft met het bovenstaande volkomen gelijk. Vooral aan: Het (kleine) groepje mensen dat dagelijks hun mening op het forum zet bestaat voornamelijk uit gefrustreerde, kortzichtige, veelal met zichzelf ingenomen mensen. En het meest erge is is dat deze mensen geen enkel gevoel voor humor hebben.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Mensen zonder humor zijn dodelijk.


(Jezus, wat is dat een goed citaat!).
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Kiwiwoman
Berichten: 69
Lid geworden op: di aug 05, 2008 11:38 pm
Locatie: Nieuw-Zeeland

Bericht door Kiwiwoman »

Ik had er na 45 berichtjes alweer genoeg van! Niets te leren, daar.
Hier wel. Goed hoor!
(Jezus, wat is dat een goed citaat!)
Denk je, dat-ie je hoort? :lol:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

We hebben hier op dit forum wel eens een paar gasten van Freethinkers gehad die dachten dat ze ons wat fatsoen konden bijbrengen. We zien het allemaal verkeerd. Er is niks mis met Islam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

nee.. een regelrechte vredesreligion :evil: NOT! :twisted:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Ik kreeg de indruk dat die lui op freethinker allemaal opgesloten zitten in hun pseudo-intellectuele ivoren toren en totaal geen weet hebben van de dingen die zich buiten, in de realiteit afspelen.

Oeverloos debatteren over de 'onvolkomenheden/tegenstellingen' in de 'bijbel', alsof iemand die bijbel nog letterlijk en serieus neemt.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Teva Teff

Re: Hallo ik ben Linda.

Bericht door Teva Teff »

Kiwiwoman schreef:
LindaK schreef:Ook ik ben gebanned op Freethinkers; niets freethinkers dus. Als je even iets zegt (schrijft) dat de Moderator niet aanstaat word je gebanned. Het (kleine) groepje mensen dat dagelijks hun mening op het forum zet bestaat voornamelijk uit gefrustreerde, kortzichtige, veelal met zichzelf ingenomen mensen. En het meest erge is is dat deze mensen geen enkel gevoel voor humor hebben.

Hallo!!! Ik ben Linda, de K is de eerste letter van mijn achternaam.
Ik ben niet geband, ik ben vandaag zelf weggegaan, want je hebt niets aan dat forum. Linda heeft met het bovenstaande volkomen gelijk. Vooral aan: Het (kleine) groepje mensen dat dagelijks hun mening op het forum zet bestaat voornamelijk uit gefrustreerde, kortzichtige, veelal met zichzelf ingenomen mensen. En het meest erge is is dat deze mensen geen enkel gevoel voor humor hebben.
De meeste lol hebben freethinkers met degenen die zelf zo diep in hun spirituele lariekoek verstrikt zitten dat elk eigen gevoel voor humor daar diep onder begraven lijkt te zijn.
Dat lijkt samen met het relativerend vermogen verdwenen te zijn.
Het enige lachje van je wat ik uit jouw posts aldaar heb kunnen halen is een getheaterd hoongelach bij je afscheid welke niemand (inclusief jijzelf) heeft kunnen overtuigen.
Overigens het ging in de door jou volledig verloren discussie over de wetenschappelijke waarde van astrologie.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 63&start=0
Laatst gewijzigd door Teva Teff op ma sep 15, 2008 2:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Ariel schreef:We hebben hier op dit forum wel eens een paar gasten van Freethinkers gehad die dachten dat ze ons wat fatsoen konden bijbrengen. We zien het allemaal verkeerd. Er is niks mis met Islam.
Ariel,

Ik denk niet dat de vrije denkers daar (ik zou er ook 's een account moeten maken), vinden dar er "niks mis met Islam" is.

Zie dit:
http://www.freethinker.nl/index.php?opt ... &Itemid=29

Het is mogelijk dat sommigen daar vinden dat Moslims zelf hier gestigmatiseerd worden. Dat is goedaardige kritiek - en dat is niet altijd uit de lucht gegrepen, als je het forum leest, maar desalniettemin wordt hier meestal de moslimmens terecht gespaard.

Het is ook mogelijk dat ze het gevaar van die beweging helemaal verkeerd inschatten.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
antoon
Berichten: 2
Lid geworden op: zo sep 28, 2008 7:19 pm

Bericht door antoon »

Jan als je er nog bent ,ik ben Antoon van freethinkers, over freethinkers wil ik het verder niet zo hebben, maar ik maakte mij wel een beetje ongerust over jou na de trammelant bij freethinkers.
laat wat van je weten.
antoon
Plaats reactie