Ramadan Moebarak ...

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:
Chaimae schreef:Als je het niet weet is het ook goed..
Mijn beste Chaimea, soera's boeien me totaal niet. Nederland is groot geworden zonder soera's en verzinkt in het niet met. Verveel iemand anders met koran spelletjes.

Probeer te bewijzen dat jouw god bestaat. Als je dat kan heb je geen vuriger aanhanger dan mij.

Tot het moment dat je me weet te overtuigen of ik van een hoog gebouw geworpen wordt (wat als eerste komt) behoudt ik mijn voorhuid.
We voeren af en toe interessante gesprekken in de kantine van de voetbalclub terwijl mijn zoon moet trainen. Zo ook met mijn vriend Jelle. Toen ik hem vertelde dat ik van huis uit een twijfelaar ben (anders had ik natuurlijk nooit JG af kunnen worden) die altijd bereid is zijn mening te herzien, antwoordde hij mij positief: JIJ TWIJFELT. DAT IS EEN TEKEN DAT JE NADENKT.
Ik dacht toen gelijk aan die anderhalf miljard zielige islamfiguurtjes op de wereld die nooit nadenken. Immers, zij hebben geen enkele reden tot twijfel. Je vraagt je dan af wat ze allemaal in die ongelovige heidense landen moeten zoeken. Hun geluk misschien? Het ware toch beter geweest wanneer ze in hun eigen cultuur gaar waren gesmoord.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ramadantent dubbel zo groot

ROTTERDAM - De Ramadantent aan het Schouwburgplein wordt dit jaar twee keer zo groot.

Van 19 tot en met 23 september is het voor vijfhonderd personen mogelijk om gezamenlijk een gratis maaltijd te nuttigen. Vorig jaar, toen de tent voor het eerst neerstreek op het Schouwburgplein, was er ruimte voor 250 mensen. Het evenement staat in het teken van de ramadan, de islamitische vastenmaand die momenteel gaande is.

De Stichting Islam Dialoog wil zo de contacten tussen moslims en niet-moslims bevorderen. ,,Iedereen kan binnenlopen en aanschuiven. Het gaat erom dat het gezellig is en mensen met elkaar in gesprek komen,’’ zegt Alper Alasag van de stichting die een Turkse achterban heeft. Ook is er muziek en cabaret.

Iedere dag heeft een bepaald thema, om het gesprek op gang te brengen, aldus Alasag. ,,De eerste dag gaat over solidariteit en nodigen we alle daklozen uit. Ander onderwerp is het belang van goede buren.’’

Het avondprogramma is van zeven uur tot half tien. ’s Middags is er een marktje in de tent en presenteren de sponsors zich.
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2592476 ... groot.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Ook is er muziek en cabaret.
Prima, eindelijk gaan we de goede kant op. Nu moeten ze alleen mij nog uitnodigen als cabaretier. Mijn onderdeel zal bestaan uit humoristisch sarcastische persiflage op het leven van de pedofiele analfabeet en amateur kamelenkeutelverzamelaar Mohammed. Waarschijnlijk zal de tent te klein zijn. Kan volgend jaar tenminste uitgezien worden naar een alweer dubbel zo grote tent.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:De Koran beperkt zich niet alleen tot de authentieke overleveringen en tafseers.
Nogmaals mijn vriendelijk verzoek: in Marokko leer ik arabisch. In Nederlands schrijf jij Nederlands.
Tafseers is geen Nederlands woord. Dus schrijf je netjes tussen haakjes wat het betekend.

Geen manieren geleerd?

Het feit de koran (enige) authentieke overleveringen bevat wil niet zeggen dat de koran derhalve de waarheid is. Harry Potter boeken doen dat ook. Lord of the Rings doet dat ook. JP Balkenende ook.
Er zijn een tal van methodes waarmee je de Koran kan interpreteren.

Je kan de koran intepreteren zoals je wilt. Net als alle andere religieuze geschriften. Dat is nou net de reden waarom ze nooit door een of andere god gegeven zijn. Het telefoonboek is neutraler en aanzienljk correcter.

Missioneren kan je beter over laten aan onze geitenaaier Ali Blabla.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

In Marokko wordt er in het dagelijks leven met het Maghrebijns-Arabisch gesproken, oftewel Darija. In het schriftelijke communicatie wordt het Standaard-Modern Arabisch aangehouden.

Versta ze allebei, maar spreek slechts het Maghrebijns Arabisch, en een klein beetje Tamazight (Berbers).

Mijn excuses. Wat is een Tafseer? Dat is een exegese.

Wil je hier meer over weten, laat je het me dan even weten? Moet nu als de gek naar school, vandaar het korte bericht.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Iran sluit eettentjes wegens verkoop in ramadan

TEHERAN - Iran heeft meer dan tweehonderd eettentjes gesloten omdat ze voedsel verkochten tijdens de islamitische vastenmaand. Ook kregen ruim 26.000 mensen een waarschuwing, wegens eten voor zonsondergang tijdens de ramadan of voor het aanbieden van voedsel. Dat maakte de politie woensdag bekend

Tussen de dageraad en zonsondergang mogen moslims tijdens de ramadan niet eten, drinken, roken of vrijen. De Iraanse politie waarschuwde voor de aanvang van de vastenmaand op 2 september al streng te zullen controleren op verkoop van voedsel overdag. Alleen supermarkten en kruideniers zijn uitgesloten van de strenge regel.

De Iraanse politie treedt sinds een jaar hard op tegen zogenoemde 'immorele activiteiten'.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1888 ... dan__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nederlander proeft niet van islamitische maaltijd

09-09-08

De zon is bijna onder. Hoewel Ahmed Akgunduz al ruim vijftien uur niets heeft gegeten en gedronken, bruist hij van de energie. Hij schudt de handen van enkele bekenden en reageert bij het zien van een aantal onbekenden nog enthousiaster. ,,Welkom, welkom. Laat de maaltijd u goed vallen”, lacht hij zijn gasten toe.

Akgunduz is rector en president van de Islamitische Universiteit Rotterdam (IUR). Al enkele jaren organiseert hij tijdens de islamitische vastenmaand ramadan een iftarmaaltijd in het universiteitsgebouw. Iedereen is welkom: moslims, christenen, joden. ,,Normaal gesproken komen er zo’n driehonderd gasten op onze maaltijd af, maar dit jaar hebben we dat ruim overtroffen”, zegt Akgunduz, terwijl hij vol trots de zaal overziet. De zolder van de universiteit puilt inderdaad uit. Aan de lange tafels hebben zeker vijfhonderd mannen en vrouwen plaatsgenomen.

Opvallend, en tegelijkertijd teleurstellend, is hoe weinig autochtone Nederlanders op de maaltijd afkomen. Aan een tafel in het midden van de zaal zijn twee buurtgenoten verlegen aangeschoven, een tafel verder zitten enkele collega’s uit het vakgebied van Akgunduz en iets verderop stelt een blanke man zich voor als gemeenteraadslid. Het overgrote deel van de gasten zijn mensen van Marokkaanse en Turkse afkomst. De president wijst liever op de hoge opkomst, maar het contact met de Nederlandse man van de straat lijkt moeilijk te leggen.

De iftarmaaltijd is volgens Akgunduz bedoeld om bruggen te slaan en kennis te maken met andere geloven en culturen. Hij hoopt dat moslims en niet-moslims duurzaam met elkaar in contact komen. Met respect, begrip en dialoog kunnen mensen met verschillende achtergronden dichter bij elkaar komen, zo stelt hij in zijn toespraak.

,,Weet u, onbekend maakt onbemind”, legt Akgunduz uit. ,,Helaas, er is veel onwetendheid onder mensen. Christenen weten weinig van de islam, moslims weten weinig van het jodendom. Deze onwetendheid ligt vaak aan de basis van allerlei problemen, wereldwijde problemen.” Zijn boodschap is deze avond dan ook duidelijk: ,,Maak kennis met iedereen.”

De maaltijd wordt goed benut, gepraat wordt er veel: over het eten, over de politiek en over muziek en films. De bedoelingen van Akgunduz zijn goed, maar lijken door het gebrek aan veelzijdigheid onder zijn gasten niet goed uit de verf te komen. Na de maaltijd spoeden de meesten zich naar de wasbak om zich te reinigen voor het gebed. Het blijkt het signaal voor de niet-islamitische gasten huiswaarts te keren.

Bron: ANP
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Hoewel Ahmed Akgunduz al ruim vijftien uur niets heeft gegeten en gedronken, bruist hij van de energie. Hij schudt de handen van enkele bekenden en reageert bij het zien van een aantal onbekenden nog enthousiaster.
Ja dat effect ken ik van de tijden dat ik in Pakistan was en ze aan het rammadannen waren. Doping. Amphetamine. Mijn advies is: kijk naar de ogen en dan vooral de pupillen, die reageren niet normaal op licht.

Een advies van mij voor de zeldzame gewone Nederlander die zich bij zo'n maaltijd waagt: vermijd het "Israel"woord uit te spreken. Valt dat aan de andere kant: maak dat je zo snel mogelijk de biezen pakt tijdelijk richting het toilet.
Voor de rest is mijn advies: praat zelf over koetjes en kalfjes en laat hen praten over schapen en geiten.
En dan die ongeschreven gedragscodes: voor het wassen de tent uit gaan als ongelovige.
De maaltijd wordt goed benut, gepraat wordt er veel: over het eten, over de politiek en over muziek en films.
Gepraat? In welke taal?
Over politiek? Vooral zorgen dat je meningen en opmerkingen die zijn van een goede dhimmie van de juiste multiculturele en politiek correcte huize komt. Niet zeggen dat je Wilders een prima vent vindt. Gastvrijheid heeft zijn grenzen. En over films? Welke dan? Fitna? Submission? The Life of the Pedophile Prophet?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

De gebedstijden voor het ochtendgebed kloppen niet. Sterker nog, het vreet me op dat ik het ochtendgebed vanochtend om 5;22 heb verricht. Aanleiding hiervan is een broeder dat een vraag stelde aan een tv-imaam.

Hij zei:
We zitten met een probleem hier in Nederland, namelijk dat we geen adaan hebben en dus afhankelijk zijn van gebedstijden ( kalenders) en op die tijden zien we dat fadjr ongeveer bijna 2 uur voor shoeroeq is. Wt moeten we doen? En hoe te doen met het beginnen van het vasten, moeten we ons houden aan deze tijden van fadjr of niet?
De imaam atwoordde met het verhaal dat je de Fajr pas dient te verrichten, wanneer je een beetje licht ziet in het oosten. In de Koran vinden we het volgende terug:

'Hetgeen Allah u heeft verordend; en eet en drinkt, totdat bij de dageraad de witte draad zich onderscheidt van de zwarte draad.'

Het komt erop neer dat moslims het vasten en ochtendgebed een uur te vroeg vasten en verrichten. Nou stond ik vanochtend rond een uur of 5;20 voor het raam, waar het nog pikdonker was. Het ochtendgebed wordt dus door menige moslims te vroeg verricht.
Afbeelding
http://home.hccnet.nl/v.d.horn/weersver ... ergang.htm
Laatst gewijzigd door Chaimae op do sep 11, 2008 1:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:De gebedstijden voor het ochtendgebed kloppen niet. Sterker nog, het vreet me op dat ik het ochtendgebed vanochtend om 5;22 heb verricht.
Oei oei oei oei.... soewarte piet ziet dat gelijk, zodat Sint allah het in het gróóóóóóóóóóte boek kan pennen!

Sint allah is geen gemakkelijke. Neemt geen genoegen met domme smoesjes, zoals Chaimae donders goed weet. Of je nu wel of niet braaf je kontje 5x in de lucht steekt is niet genoeg. Je krijgt ook een turfje als je het te vroeg of te laat doet. Te veel turfjes betekend niet een jaartje zwoegen in de marsepein groeves in Spanje. Welnee. Het betekend voor altijd een eeuwig op gruwelijk wijze gemarteld te worden. Voor altijd en eewig. Dat is erg lang. Stel je de periode voor waarin leven op aarde ontstond tot en met de ondergang van de dinosaurus. Ongeveer 2 miljard jaar dus. Dat is dus niet genoeg om die zonde uit te boeten van te vroeg bidden. Stel je de periode voor sinds het ontstaan van het universum. Dat is ongeveer 15 miljard jaar. Genoeg is genoeg; tenzij je nymphomaan bent. Of allah. Want allah heeft nooit genoeg.

Pardon, jullie aanbidden toch een god van *kuch* liefde? :prop:
Ik krijg meer de indruk dat jullie een sadistisch aangelegde actuaris aanbidden die de nacht er voor te veel gezopen heeft.
Laatst gewijzigd door H.Numan op do sep 11, 2008 1:38 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik ben van mening dat 5 uur 22 een prachtige tijd is voor het ochtendgebed.
Je bent nu heel egoïstische bezig. Je moet wat voor Allah over hebben Chaimae
Dus niet zeuren, en hup je bed uit om 5 uur in de morgen.

Bah… wat een geklaag. Allah heeft voor jou toch ook alles over?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel,

Begrijpend lezen. Het gaat me niet om het tijdstip, maar dat het tijdstip simpelweg niet klopt. De imaam atwoordde dat je de Fajr pas dient te verrichten, wanneer je een beetje licht ziet in het oosten.

Allah, voor Hem heb ik alles over.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Ariel,

Begrijpend lezen. Het gaat me niet om het tijdstip, maar dat het tijdstip simpelweg niet klopt. De imaam atwoordde dat je de Fajr pas dient te verrichten, wanneer je een beetje licht ziet in het oosten.

Allah, voor Hem heb ik alles over.
Gebruik dan de rede die je van Hem naar verluit gekregen hebt, Chaimae, en zet je af tegen het blind volgen van regels.

Want alles wat ik de laatste tijd van jou hoor is: Regeltjes, regeltjes, regeltjes. En dan nog de zotste eerst (geen muziek?!)

Als het leven echt een examen is, wat je beweert, dan zal je geen punten krijgen voor het blind reproduceren van de "leerstof", maar voor de creativiteit die je aan de dag legt om de énige echt bron van moraliteit te volgen: je geweten.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Ariel,

Begrijpend lezen. Het gaat me niet om het tijdstip, maar dat het tijdstip simpelweg niet klopt. De imaam atwoordde dat je de Fajr pas dient te verrichten, wanneer je een beetje licht ziet in het oosten.

Allah, voor Hem heb ik alles over.
We zitten hier niet in het oosten schat. Bij ons komt de zon eerder op, dus moet je de Fajr verrichten als je een beetje licht ziet. Zo heeft Allah het bevolen.
Als je de ramadan wil vieren in een land bent waar het later licht wordt, omdat je te lui bent om wat eerder uit bed te komen dan moet bijvoorbeeld ramadan in Saudi Arabie gaan vieren. Dat is trouwens een goed plan, want dan kan je eens met de echte Islam kennis maken.

Ik ben heel blij voor jou en voor alle moslims dat volgend jaar de ramadan in juli of augustus valt. Dan kunnen jullie nog beter en langer allah dienen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lieve Ketter,

Aan een religie zijn nou éénmaal een leer, riten, gedragsregels en een gemeenschap te onderkennen.

De Koran vereist niet dat de mensen blind geloven. Het richt zich tot degene die nadenken, die nadenken over hetgeen wat zij horen en zien, hetgeen ze over zichzelf en de wereld om zich heen waarnemen. Kortom, de Koran legt de nadruk op het feit dat kennis en verstand een deugdelijke manier zijn om tot het geloof en godsbewustzijn te zijn.

Denken zij niet na over de Koran? Dit is een duidelijk uitdaging voor zowel de moslims als niet-moslims. Het nodigt ons letterlijk uit om een fout te vinden. De uitdaging is in strijd met de menselijke natuur, hoe een mens in elkaar zit. Niemand die een examen maakt en onderaan het examen de opmerking ''dit examen is perfect, er zitten geen fouten in.. Vind er maar een als je kunt'' zet.

Voorts, noemt de Koran een aantal feiten en zegt dan 'als je hier meer van wilt weten, en als twijfelt wat hier staat, dan moet je naar degenenen met de kennis gaan.' Dit is een verassende benadering.

De Koran noemt de oorsprong van de mens en voeg er min of meer meer aan toe 'onderzoek het.'

Binnen de islam heeft niet alles te maken met logica naar menselijke individuele maatstaven.
Laatst gewijzigd door Chaimae op do sep 11, 2008 2:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel,

Je snapt het niet. De Ramadan in de maanden agustus en juli zal ik in Marokko doorbrengen. :lol:

Het is vandaag snikheet, en ik mag niks drinken.
Laatst gewijzigd door Chaimae op do sep 11, 2008 2:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:De Koran vereist niet dat de mensen blind geloven. Het richt zich tot degene die nadenken, die nadenken over hetgeen wat zij horen en zien, hetgeen ze over zichzelf en de wereld om zich heen waarnemen. Kortom, de Koran legt de nadruk op het feit dat kennis en verstand een deugdelijke manier zijn om tot het geloof en godsbewustzijn te zijn. ....
Whahahahahahahahahaaahaaa!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Binnen de islam heeft niet alles te maken met logica naar menselijke individuele maatstaven.
In islam is totaal géén logica.

Wat de rest van je religieuze gezwatel betreft sluit ik me aan bij Pilgrim :

Whahahahahahahahahaaahaaa!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gert
Berichten: 91
Lid geworden op: zo feb 09, 2003 7:03 pm
Locatie: NL

Bericht door Gert »

Chaimae schreef: De Koran vereist niet dat de mensen blind geloven. Het richt zich tot degene die nadenken, ......
Ik wacht al véél te lang tot het moment dat moslims tot dit zelfde inzicht komen, en inderdaad gáán nadenken. Zie de wantoestanden op dat andere forum, waar ik eerder aanwezig was. Er wórdt helemaal niet nagedacht door de moslims, ze blaten gewoon andere nablaters na, die weer anderen nablaten. Het lijkt me dat Chaimae juist één van díe uitzonderingen is die de regel bevestigen.



:turban:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:

Denken zij niet na over de Koran? Dit is een duidelijk uitdaging voor zowel de moslims als niet-moslims. Het nodigt ons letterlijk uit om een fout te vinden.
.
Oké lieverd. Mooi . Wees lief, en ga jij eens voor mij uitzoeken waar volgens de koran sperma geproduceerd wordt, en waar ik informatie over het eicel kan vinden.
Wie weet kan je dan letterlijk een fout vinden.
Allah zal blij met je zijn als je hem op een fout kan wijzen. Hij kan die fout dan herstellen, en wie weet zend hij dan een toevoeging naar deze aarde.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gert
Berichten: 91
Lid geworden op: zo feb 09, 2003 7:03 pm
Locatie: NL

Bericht door Gert »

Chaimae schreef: Het is vandaag snikheet, en ik mag niks drinken.
Chaimae, ik verkoop soms kippen aan een Marokkaan, andere tijden komt hij dan om twaalf uur, of twee uur in de middag. Nu komt hij dus na zes uur in de avond, houdt dat ook verband met de regels van het vasten? Hij snijdt die kippen bij mij de hals af, en neemt ze zo mee naar huis, er vloeit dus bloed.

Wanneer is het suikerfeest? Met ander worden, wanneer zal hij geen kippen meer wensen te hebben?

:tumbleweed:
Gert
Berichten: 91
Lid geworden op: zo feb 09, 2003 7:03 pm
Locatie: NL

Bericht door Gert »

Ariel schreef: .. .....

Zit je lekker, zo tussen mij in? :razz:


:wink:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik voel me thuis tussen jouw posten Gert.. Maar..... :shock: Kippen aan Moslims verkopen die dan op een halal manier geslacht worden bij jou thuis????? ben je nou helemaal betoeterd. Arme kip.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gert
Berichten: 91
Lid geworden op: zo feb 09, 2003 7:03 pm
Locatie: NL

Bericht door Gert »

Ariel schreef:Ik voel me thuis tussen jouw posten Gert.. Maar..... :shock: Kippen aan Moslims verkopen die dan op een halal manier geslacht worden bij jou thuis????? ben je nou helemaal betoeterd. Arme kip.

Mijn vader had een boerderij, en op die boerderij waren zo'n vijfhonderd scharrelkippen, met een 'circulatietijd' van twee jaar. Mijn vader doodde die kippen door ze met een hakbijl de kop af te hakken, elk jaar zo'n 250 stuks. Deze moslim doet ze de halve nek doorsnijden, is praktisch hetzelfde, hoewel ik denk dat de methode van mijn vader meer 'halal' is dan die van de moslim, omdat op die wijze de kip sneller leegbloedde. En juist dát is de bedoeling van het 'halal' slachten.
Gert
Berichten: 91
Lid geworden op: zo feb 09, 2003 7:03 pm
Locatie: NL

Bericht door Gert »

Ariel schreef: .... ben je nou helemaal betoeterd. Arme kip.

Ik wil je wel en keer uitnodigen, gaan we een kippenslachterij bekijken..... :lol:

Dan heb je niet zoveel medelijden meer met mijn kippen. :wink:



8)
Plaats reactie