Kabinet wil geen algemeen boerkaverbod

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Precies. Heb meerdere universiteiten een half jaar geleden al gevraagd hoe ze er tegenover stonden, en ze vonden het helemaal oke. Dus september 2009, universiteit Utrecht, here I come!
Laa ilaaha illallaah
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Je zet de stap naar de burqa, en ik naar die van de ghimaar.

Weet niet hoe het beleid van mijn school geregeld is, maar een ghimaar moet door de beugel kunnen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Vera schreef:Waarom zou een kind op de basisschool en op de middelbare school wel zelf mogen kiezen of het in aanraking komt met een niqaab/burqa, of wordt het kind er iig voor beschermd, terwijl dat niet zo is bij een student? Die vraagt er toch ook niet om, om met een niqabi in de klas te zitten?
Een beetje vaag dus.

Verder vind ik het onzin en ben blij dat ze afblijven van het hbo en wo.
Ik snap er helemaal niks van. Wat is je punt?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Inderdaad, Vera.

We kunnen de burqa dus gewoon vrijuit dragen. :cool:
lekker doen dames.. maar dan ook niet zeuren als je geen baan en dus ook geen uitkering krijgt.
Voor een uitkering ga je dan maar naar de moskee.

hallo Vera. leuk om je weer eens te zien. Alles goed met je?

PS... En mag ik in Allah's naam weten wat iig betekend. ik kom tegenwoordig steeds meer afkortingen tegen. is dit sms taal?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel,

De afkorting iig staat voor in ieder geval.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dank je Chaimae
Is het te veel werk om op dit forum "in ieder geval" te typen?
Ik kan me voorstellen dat het "iig" gemakkelijk te gebruiken is voor een sms'je, maar op een forum.. Kom nou.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Dank je Chaimae
Is het te veel werk om op dit forum "in ieder geval" te typen?
Ik kan me voorstellen dat het "iig" gemakkelijk te gebruiken is voor een sms'je, maar op een forum.. Kom nou.
Ze moet nog veel leren in de journalistiek. Het getuigt van slechte journalistieke vaardigheid om afkortingen te gebruiken. Trouwens, dit soort afkortingen wijst op kleutergedrag.

En even naar die blauwe nylonkous over haar kop. Wie het weet mag het zeggen. Ik ben in ieder geval niet in staat te onderscheiden of ik tegen de voorkant of achterkant van dit islamitisch gedrocht aankijk. Misschien wel beter zo. De moslimvrouw is immers vlees noch vis.

Moslims zijn mensen die denken dat ze denken, maar dat denken ze maar.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Hans zei:
Ze moet nog veel leren in de journalistiek. Het getuigt van slechte journalistieke vaardigheid om afkortingen te gebruiken. Trouwens, dit soort afkortingen wijst op kleutergedrag.
Insgelijks.

Ook jij hebt nog veel te leren -kuchkuch- lezen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik moet even opkomen voor Chaimae.
Het was nu Vera die deze afkorting gebruikte Hans.. :D Ik heb nog nooit afkortingen gezien in Chaimae haar bijdragen.

Vera is een bekeerd moslim meisje, die haar verstand op nul gezet heeft. Ze moet maar snel een boerka gaan dragen, dan hoeven we als Nederlanders niet meer naar haar gezicht te kijken. Dat is mooi meegenomen, want ik word altijd zo weeïg in mijn maag als ik naar een bekeerde Moslima moet kijken

Eigenlijk moet het verplicht worden dat alle bekeerde Moslima’s een boerka met een gaasje dragen.
We kunnen ze dan beter herkennen. Net zoals sommige vrouwen na de oorlog. Weet je nog wel. Een zwart hoofd met kippenveren.

Afbeelding

Best wel leuke kleurtjes deze boerka's.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Hahaha, is Vera een bekeerling? Dan moet je wel heel erg aan lager wal geraakt zijn....
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Je zet de stap naar de burqa, en ik naar die van de ghimaar.

Weet niet hoe het beleid van mijn school geregeld is, maar een ghimaar moet door de beugel kunnen.
Als de school -wat ik sterk betwijfel- een grein gezond verstand had, zouden ze je vriendelijk verzoeken om carnavalskleding op carnaval te dragen.

Helaas. Scholen en zeker tertiare instellingen zijn zo links (tegenwoordig 'multikultureel') als mogelijk is. Dus mag jij rustig in je gitaar laten zien hoe diep je Nederland veracht. Want je weet net zo goed als ik dat het dragen van dit soort kleding niet voorgeschreven is in de koran en dat het allerminst meewerkt aan het oplossen van de multikulturele problemen die de marokkanen zelf geschapen hebben.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Hans zei:
Ze moet nog veel leren in de journalistiek. Het getuigt van slechte journalistieke vaardigheid om afkortingen te gebruiken. Trouwens, dit soort afkortingen wijst op kleutergedrag.
Insgelijks.

Ook jij hebt nog veel te leren -kuchkuch- lezen.
Als op basis van hoe je schrijft (niet wat je schrijft) zou moeten raden waar jij naar school ging zou ik de journalisten opleiding als allerlaatste noemen. Mag ik aannemen dat je opgeleid wordt tot foto journalist?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
RightWing
Berichten: 36
Lid geworden op: di sep 09, 2008 4:25 pm
Locatie: New Boomtown

Bericht door RightWing »

Het is altijd leuk om het gekronkel van moslims te lezen als zij zich hier weer eens willen legitimeren (rechtvaardigen dat zij hier zijn).

De realiteit: zij willen doorleven en presteren op middeleeuws niveau, doch wel genieten van moderne technische voorzieningen en sociale uitkeringen. Dit is uiteraard een wrange tegenstelling, maar mossel Chaimae heeft 'iig' een verheven antwoord: zij wenst te genieten van de vrijheid. Vrijheid die zij uit het niets verkregen heeft, het werd haar verleend onder de verfoeilijke socialitische paraplu. Ondertussen maakt zij flink propaganda voor de islam, de kwaadaardige religie die niets gepresteerd heeft, als je de genocides en andere ellende tenminste buiten beschouwing laat. Leuk zo'n reclamezuil, dat is nu precies wat we nodig hebben in een moderne samenleving: in het westen is een vraag, Chaimae biedt het ons aan.

Vertel ons 'iig' even wat jij denkt over bevolkingsstromen, reclamezuil, denk je ook niet dat er een stroming zou moeten zijn van dichtbevolkte naar dunbevolkte gebieden in plaats van (ipv in SMS/gorgeljargon) net andersom?
Gebruikersavatar
RightWing
Berichten: 36
Lid geworden op: di sep 09, 2008 4:25 pm
Locatie: New Boomtown

Bericht door RightWing »

Mag ik aannemen dat je opgeleid wordt tot foto journalist?
Zeer gemene steek onder water, heer Numan: je weet donders goed dat het gezichtsbedekkende circus ontzettend belemmerend is bij het maken van foto's. Ik stel daarom ook voor om maar een luik in de reclamezuil te maken met westerse, lichtlopende scharnieren en een wetgeving te maken die het kijken naar de vrouwelijke fotograaf verbiedt op het moment dat ze een kiekje op de gevoelige plaat vastlegt...

Een alternatief zou misschien een soort duikerspak voor moslima-foto-journalisten kunnen zijn, eentje met ingebouwde camera: gemaakt in het westen uiteraard. Tenslotte kunnen we al nauwelijks meer een moslim waarnemen zonder telefoon in handen, dus die camera - in de helm - kan er ook nog wel bij...
Gebruikersavatar
RightWing
Berichten: 36
Lid geworden op: di sep 09, 2008 4:25 pm
Locatie: New Boomtown

Bericht door RightWing »

Hahaha, is Vera een bekeerling? Dan moet je wel heel erg aan lager wal geraakt zijn....
Dat zie je verkeerd Lodewijk. Vera is juist heel erg trendy, getuige de verrichtingen van onze Staatstelevisie. Het begon allemaal met Donald Jones en moet je de megalomane 'melting pot' eens aanschouwen waartoe het nu allemaal getransformeerd is. Multikul ter ondersteuning van de multikul, de hype aller hypes. De NPS stuurt Prem en Jürgen - men kiest tegenwoordig de achtersten uit de rij - naar de USA ter ondersteuning van de electie van Obama, het nieuwe symbool voor de verbruining der maatschappij en import van ongecultiveerde volken.

Het is 'hot' tegenwoordig om op een etnische vulkaan te zitten, dus geef het volk halal voedsel en twijfelachtige spelen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef: Want je weet net zo goed als ik dat het dragen van dit soort kleding niet voorgeschreven is in de koran en dat het allerminst meewerkt aan het oplossen van de multikulturele problemen die de marokkanen zelf geschapen hebben.
Het zijn lastposten die Mohammed-aanhangers. Dat zag je ook in de tijd van de Beatles die adoratie. Meisjes vielen massaal in katzwijm en deden alles om de Beatles te behagen. Ze hadden hun verstand verloren. Dit soort vrouwen in islam is precies zo. Ze kunnen niet genoeg overdrijven om in hun geest de pedofiele kamelenkeutelverzamelaar en profeet-hobbyist naar de zin te maken. Ze hebben daarom ook geen enkele moeite dat ze door hun man als slavin gezien en gebruikt worden. Hoe meer haar man haar afranselt hoe dieper ze in het geloof verzeild raakt, hoe meer het haar genoegdoening geeft. Haar beleving van vrouw zijn is nu eenmaal anders dan die van een geëmanciperde vrouw in de beschaafde wereld die vrij is van slavernij en onderdrukking; die niet als kunst-, lust- en werk-object wordt gezien, maar als medemens. Iets waar men in de islam nog nooit van heeft gehoord. Islam staat niet voor niets bekend als een barbaarse middeleeuwse oorlogszuchtige religie. Dat weet iedereen, behalve de onmens, de allahtone islamaanhanger en navolger van de pedofiele keurslager Mohammed.

Islam is dan ook de enige religie die tezamen met een afsplitsing van de Mormonensekte in Amerika, een privé hoerenkast als gelegaliseerd beschouwd. Op instigatie van pedofiel en kamelenkeutel- en vrouwenverzamelaar Mohammed.

Religie heeft alles te maken met een vrijwillig verworven verwrongen geest
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

RightWing schreef:Het is altijd leuk om het gekronkel van moslims te lezen als zij zich hier weer eens willen legitimeren (rechtvaardigen dat zij hier zijn).
Hoi RightWing,

Dat ziet er goed uit jouw postings. Precies wat we nodig hebben. Het is DE manier om iets duidelijk te maken over islam. En nog prettig verfrissend creatief om te lezen ook.

Een aanwinst op dit forum. Welkom.

Hartelijke groet,
Hans
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

RightWing schreef:
Mag ik aannemen dat je opgeleid wordt tot foto journalist?
Zeer gemene steek onder water, heer Numan: je weet donders goed dat het gezichtsbedekkende circus ontzettend belemmerend is bij het maken van foto's.
Wel nee. Je kan prima foto's maken als je je camera maar voor je burka houdt. :wink:

Mijn gemene steek onderwater is meer gericht op het totale gebrek aan literair journalistieke capaciteiten van Chaimae. Veel verder dan one liners of twee, drie regeltjes komt ze niet. Opbouw? Zit er niet in. Redelijke argumentatie opbouwen? Moet ik nog tegenkomen.

Dus van haar literaire capaciteiten moet ze het niet hebben op die school. Foutloos Nederlands schrijven doet ze wel, maar dat is nogal basis voor een journalisten opleiding. Dus denk ik dat ze misschien in opleiding is voor foto journalist.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
RightWing
Berichten: 36
Lid geworden op: di sep 09, 2008 4:25 pm
Locatie: New Boomtown

Bericht door RightWing »

hans van de mortel: Hoi RightWing,
Dat ziet er goed uit jouw postings. Precies wat we nodig hebben. Het is DE manier om iets duidelijk te maken over islam. En nog prettig verfrissend creatief om te lezen ook.
Een aanwinst op dit forum. Welkom.
Mijn dank voor de hartelijke welkomst, Hans. Het is nog maar de vraag of ik sommige van jullie voortreffelijke postings zelfs maar kan evenaren...
Soms plopt het er gewoon uit, net als een moslima-hoofd uit een burka, vaak ook heb ik wel de ideeën maar kan ze niet 'op papier' krijgen, net als een Job Cohen die tracht het zoveelste maatschappelijke onrecht weer als 'rechtvaardig' aan de bevolking te verkopen zeg maar...
Gebruikersavatar
RightWing
Berichten: 36
Lid geworden op: di sep 09, 2008 4:25 pm
Locatie: New Boomtown

Bericht door RightWing »

H. Numan: Wel nee. Je kan prima foto's maken als je je camera maar voor je burka houdt.
Het is alleszins niet de bedoeling om een voortreffelijk schrijver en politiek analist van kritiek te voorzien, maar een burka lijkt me niet echt handig, ik gebruikte dan ook het woord 'belemmerend' :wink:

Verder schrijf je dat het Nederlands van C. wel in orde is maar daarin spreek je jezelf enigszins tegen, immers, dat is op basis van de door haar geplaatste one- two- en three-liners waarin zij het SMS jargon niet schuwt moeilijk te beoordelen... :evil:

Verder nog hulde voor het goede artikel op HVV over de 'voor de goede zaak' opgeofferde webmaster van rechtser.com...
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ik vraag me wel af wat de politie doet als ze iemand raar zien rijden en bij aanhouding blijkt het een dame in burka te zijn. Mag ze verder rijden ondanks dat haar uitzicht beperkt is door een raster met kleine gaatjes?
Wat wint het: verkeersveiligheid of vrijheid van religieuze klederdracht?
In Arabië hebben ze dit probleem niet: vrouwen mogen geen auto besturen.
maar de mannene hebben daar wel een groot probleem n.l.; "twee ogen kijken de wereld in" en dat is veel te sexie. En dat terwijl 1 oog voldoende is. Dus kwam een sheikh met een idee: de 1-ogige niqab.
Ja, het is echt serieus en geen hoax.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/7651231.stm
Saudi cleric favours one-eye veil
A Muslim cleric in Saudi Arabia has called on women to wear a full veil, or niqab, that reveals only one eye.

Sheikh Muhammad al-Habadan said showing both eyes encouraged women to use eye make-up to look seductive.

The question of how much of her face a woman should cover is a controversial topic in many Muslim societies.

The niqab is more common in Saudi Arabia and the Gulf, but women in much of the Muslim Middle East wear a headscarf which covers only their hair.

Sheikh Habadan, an ultra-conservative cleric who is said to have wide influence among religious Saudis, was answering questions on the Muslim satellite channel al-Majd.
Die sheikh zou natuurlijk het liefst de zaak zo regelen dat vrouwen nooit buitenshuis komen. Algemeen straatverbod. Maar dat is niet haalbaar.
Waarom die de Afghaanse Burqa niet aanprijst als remedie, dat snap ik niet. Zelfs 1 oog kan sommige mannen te veel worden!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:Waarom die de Afghaanse Burqa niet aanprijst als remedie, dat snap ik niet. Zelfs 1 oog kan sommige mannen te veel worden!
Zelfs één vagina. Het heeft alles te maken met zelfbeheersing. Een arabische moslimgek heeft dat niet. Die denkt maar aan één ding: ik ben een boerehufter en wil een akker ploegen. Zo gauw ik een vrouw zie verlies ik mijn zinnen. Ik ben ontoerekeningsvatbaar zoals alle mohammedanen zijn. Het liefst zie ik dan ook de ogen niet van een vrouw. Jezus, wat een achterlijk laf zooitje die arabieren. Bang zijn voor een vrouw. Gekker moet het niet worden.

OPSODEMIETEREN MET DAT GEESTELIJK ZIEKELIJKE GESTOORDE ISLAMTUIG!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Mahalingam schreef:...
Dus kwam een sheikh met een idee: de 1-ogige niqab.
Ja, het is echt serieus en geen hoax.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/7651231.stm
Saudi cleric favours one-eye veil
A Muslim cleric in Saudi Arabia has called on women to wear a full veil, or niqab, that reveals only one eye.
Of is dit om te verbergen dat de Saoudische vrouwen ook met speelgoedpistooltjes bezig zijn geweest?
RTFM
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Op 9 september schreef Ariel hier over Prof.dr.mr. Maurits Berger .

Hij is in het nieuws omdat hij zijn inaugurele rede in Leiden gaat houden.
http://www.nieuws.leidenuniv.nl/reactie ... idisch.jsp
De titel van zijn rede is: ‘Islam and the Uncertainty Principle’.
Hij gaat klagen over de reactie op de Islam die te sterk politiek-juridisch is. Hoe draait deze islamofiel dit in elkaar?
Berger is naast Arabist zelf jurist, en geef toe dat dit vreemd klinkt uit zijn mond. ‘Maar je ziet dat alle partijen momenteel hun toevlucht zoeken in regels. Moslims vragen zich bij van alles af: mag dat wel of niet van de islam? Doe ik het wel goed volgens de regels? Een imam zegt: ‘Ik mag van de islam de hand van een vrouw niet schudden’. En de reactie hierop is politiek-juridisch. Politici willen verboden en geboden. Handen schudden zou verplicht moeten zijn, vond Verdonk. Gelaatsbedekkende kleding op scholen mag niet, vindt Plasterk. Maar het recht is niet bedoeld om het sociale verkeer te reguleren. Om voor te schrijven wat voor kleren je aan moet, of hoe je iemand netjes groet.’
Nederlands recht moet dus niet doen wat Sharia recht zeer zeker doet. Voordat je het weet hebben we hier dus ook Sharia op zijn westers, als ik deze prof zijn denkwijze volg.
En ik snuif ook weer de bekende universitair-linkse geur op van de pseudo-wetenschappelijkheid:
Berger gaat doceren in de bachelor- en masteropleiding Islamitische theologie en in de specialisatie Islam in de bacheloropleiding Wereldgodsdiensten en de masteropleiding Religious Studies.
"Studies" moet je niet serieus nemen; dat zijn marxistische indoctrinatie cursussen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Maar het recht is niet bedoeld om het sociale verkeer te reguleren. Om voor te schrijven wat voor kleren je aan moet, of hoe je iemand netjes groet.’
Het recht is wel degelijk bedoeld om (ook) het sociale verkeer te reguleren.
De mate waarin dit gebeurt is afgenomen, maar volledig afgeschaft is de wetgeving hieromtrent nooit.
De jurist zou beter moeten weten.
RTFM
Plaats reactie