Marokkaanse ukkies terroriseren Den Haag

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Marokkaanse ukkies terroriseren Den Haag

Bericht door Ariel »

Marokkaanse ukkies terroriseren Den Haag

AMSTERDAM - Den Haag lijdt al een tijdje onder het terreur van Marokkaanse jongeren. Vooral in de buurt van het Zuiderpark is de overlast groot: berovingen zijn bijna orde van de dag. Wie denkt dat het gaat om volwassen criminelen heeft het mis.
Op de site van de Telegraaf is een filmpje te zien hoe ukkies een jongen zijn brommer afhandig maken.
Op een schokkend filmpje is te zien hoe een jongen wordt beroofd en mishandeld door jochies van amper twee turven hoog.

Afbeelding

Morgen een uitgebreid verslag in De Telegraaf.

Het filmpje was moeilijk oplaadbaar op mijn computer. De jongen moest zijn brommer sleutel afgeven aan kinderen van een jaar of 9.
Niemand van de wat grotere Hollandse jongens hielpen deze brommer eigenaar.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1870 ... aag__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Marokkaanse ukkies terroriseren Den Haag

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
Marokkaanse ukkies terroriseren Den Haag
Op de site van de Telegraaf is een filmpje te zien hoe ukkies een jongen zijn brommer afhandig maken.
Op een schokkend filmpje is te zien hoe een jongen wordt beroofd en mishandeld door jochies van amper twee turven hoog.
We kennen de oorzaak. Die ligt klip en klaar bij die achterlijke infantiele analfabete Marokkaanse ouders. Vraag de vader om commentaar en hij hij zal zijn schouders ophalen . . . kan hij er wat aan doen? Het is zijn kind die dit gedaan heeft. Het is de wil van Allah. Nee, ik ben niet sarcastisch, dit is historisch. Zo denken al die geïmporteerde seniele godsdienstwaanzinnigen uit Marokko. Opvoeden? Huiswerkbegeleiding? Aanmoedigen in fatsoen en respect voor anderen? Waarom zou de vader? Allah beschikt. Allah is wijs, en ga zo maar door met de waanzin van een achterlijke Marokkaanse cultuur die slechts de armoede als enig nationaal wapenfeit kent.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ook het AD bericht nu over dit voorval.
Dit filmpje is duidelijker dan op Telegraaf site.
Brute mishandeling door jochies

DEN HAAG - Twee jongetjes van 11 en 14 jaar staan op film terwijl zij in het Haagse Zuiderpark een 17-jarige Hagenaar op brute wijze mishandelen en zijn scooter afpakken.

Afbeelding


Het relaas speelt zich om vijf uur ’s middags af, op een drukke maandagmiddag (25 augustus).

Op het filmpje is te zien hoe de belagers op de scooter van het slachtoffer gaan zitten en op agressieve toon zijn sleutels opeisen. Als het slachtoffer dat niet doet, slaat een van de verdachten hem in het gezicht. Vervolgens duwen ze hem tussen de toeschouwers door naar de rand van het grasveld.

Net buiten zicht van de camera wordt het slachtoffer daarna geslagen en met een aardappelschilmesje gestoken. Zijn belagers eisen geld van de jongen, of anders wordt hij nog verder fysiek afgeranseld.

Nadat het filmpje ten einde kwam, wist de jongen zijn scooter terug te halen. Hij is daarna naar het politiebureau gegaan en heeft aangifte gedaan van mishandeling en afpersing.

Woordvoerder Wim Hoonhout vertelt dat de politie de zaak zeer hoog opneemt. „Hier is een grens overschreden.’’ Direct na de aangifte heeft politie van Bureau Zuiderpark de jongen laten afspreken met zijn belagers om hen geld te geven in verband met de afpersing. Dat gebeurde om half acht ’s avonds. Meteen na de overdracht van het geld zijn de twee jeugdige afpersers aangehouden door de politie.

De 11-jarige jongen is onder kinderbescherming geplaatst, omdat hij niet kan worden vervolgd. Dat kan in Nederland pas vanaf 12-jarige leeftijd.

Zijn 14-jarige maatje is voor twee weken in verzekerde bewaring gesteld in de gesloten jeugdinrichting Teylingereind in Sassenheim. Hij moet morgen voor de raadkamer verschijnen, die beslist of hij in verband met het onderzoek nog langer in hechtenis moet blijven. „Het feit dat een jongen van die leeftijd al twee weken vastzit, geeft wel aan hoe hoog de zaak wordt opgenomen.’’

De politie onderzoekt ook de rol van filmer en de mensen die bij het incident aanwezig waren. Het is nog onduidelijk of zij toeschouwers waren of dat zij betrokken waren bij het incident
http://www.ad.nl/denhaag/2596238/Brute_ ... chies.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Wilders wil ouders veelplegers het land uit zetten

Bericht door naar boven »

Wilders wil ouders veelplegers het land uit zetten

AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders wil de ouders van minderjarige allochtone veelplegers hard gaan aanpakken. Desnoods moet de hele familie het land uit. Dat stelt hij in een interview met NU.nl

Wilders reageert met zijn plan op de bedreigingen van ambulancepersoneel in Amsterdam en een filmpje op Telegraaf.nl waarop zeer jonge allochtone jongens een jongen slaan als die zijn scooter niet wil afstaan.

"De tijd van pappen en nathouden moet nu echt over zijn. We raken ons land kwijt aan dit tuig, waarvan sommigen nauwelijks twee kratten hoog zijn", aldus de PVV-fractievoorzitter.

Ouders

"Als deze kinderen steeds weer in de fout gaan moeten de ouders maar mee de cel in. Als dat nog niet genoeg is moet de hele familie maar het land worden uitgeknikkerd door hen te denaturaliseren of de verblijfsvergunning te ontnemen."

Volgens Wilders volstaan minder rigide maatregelen als het terugdraaien van de kinderbijslag niet om de problemen met minderjarige allochtonen aan te pakken.

Vorige week legde het ambulancepersoneel in Amsterdam tijdelijk het werk neer nadat een aantal van hen werd bedreigd door omstanders.

Lees het hele interview donderdag op NU.nl
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Harde woorden van Wilders, maar ook loze woorden.
Dit lukt natuurlijk nooit.
Ik ben wel van mening dat ouders ook mede schuldig zijn.
Misschien is het terugdraaien van de kinderbijslag nog de beste oplossing. Dan pakt men de ouders in de portemonnee .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Klopt. Wilders weet dat zelf heel erg goed. Maar je kan geen veranderingen bereiken als je onderwerpen onbespreekbaar maakt of houdt. Verder weet Wilders als geen ander dat je in de politiek (veel) meer moet vragen dan je kan krijgen.

Als Wilders beleefd vraagt of het misschien mogelijk is om dit soort kinderen te corrigeren wordt hij de kamer uitgelachen. Als Wilders eist dat deze kinderen plus hun incompetente ouders het land uitgezet worden is de kamer doodstil. Van schrik bestaat zelfs de mogelijkheid dat ze het mogelijk maken dat dit soort beginnend crimineeltjes voor lange tijd opgeborgen wordt. En dan heeft Wilders precies bereikt wat hij wilde hebben.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:Klopt. Wilders weet dat zelf heel erg goed. Maar je kan geen veranderingen bereiken als je onderwerpen onbespreekbaar maakt of houdt. Verder weet Wilders als geen ander dat je in de politiek (veel) meer moet vragen dan je kan krijgen.

Als oplossing voor het cultuur minderwaardige Marokkaanse probleem zijn vele scenario’s denkbaar.

Wegsaneren. Dat is de beste optie. We moeten namelijk ook bedenken dat we anders een generatie overdraagbare Marokkaanse DNA-crimineeltjes kweken. Die mensen zijn anders. Net zo goed als dat Numan en ik niet hetzelfde zijn. Met dit verschil dat wij bereid zijn van elkaar te leren en uit hetzelfde beschavingshout zijn gensneden. En heel belangrijk: wij kunnen tot tien tellen. En dat niet alleen, wij gegrijpen het ook. Maar zoals gezegd, dit scenario is niet haalbaar.

In speciale interneringskampen plaatsen. Ik denk dat dit een heel goede optie is, maar ook geen kans van slagen heeft. Je plaats niet alle Marokkanen in die kampen, maar alleen die lieden die onaanpasbaar zijn. Die ook inderdaad NIET willen integreren en zich schuldig maken aan kinderopvoeding verwaarlozing. Nou ja, dan wordt het toch weer bijna de gehele Marokkaanse gemeenschap opsluiten.

Een goed gesprek. Ander optie. Een goed gesprek met de Marokkaanse gemeenschap. Dat ze in Marokko hun familie en vrienden dicht bij de hand hebben. Hun gewoonten en gebruiken. De geur van hun geliefde land. de hele dag arabisch om je heen horen. het geluid van de kameel, het zwerfvuil, waterverontreiniging, ziekte en armoed. Dat moet toch fantastich zijn voor de naar nostalgie hunkerende Marokkaan? Vooral omdat zich hierin zo duidelijk de wil van ’allah’ manifesteert. Waarom dan niet terug naar de bron van liefde van ’allah’? Met geld toe. Wat wil een gelovig mens in de wil van ’allah’ nog meer verlangen?

De allerbeste optie. Voer de militaire dienstplicht weer in. Ik zelf heb een hekel aan alles wat mij ongewild wordt opgedrongen en een vies stinkend aureool van politieke zelfzucht met zich meenbrengt. Ik ben wel realist. De dienstplicht doet de mens beseffen dat hij gehoorzamen MOET. Gehoorzamen aan regels. Marokkaanse rotjochies komen na hun diensttijd als herboren weer tevoorschijn. Zij hebben bevelen leren opvolgen van vrouwelijke sergeanten zonder schaamhaarlap. Goed aangepaste gedisciplineerde fatsoenlijke burgermannetjes worden ze. Uitzondering daargelaten. Wie aanleg voor crimineel heeft zoals bij veel meeste Marokkaanse pubers het geval is, kan zo nog tijdig in aanleg omgeturnd worden. Ik was in mijn 6 weken durende diensttijd een grappenmaker, maar overtrad nooit de grens van het ontoelaatbare. Heb ook nooit straf gekregen. Een sterke Amsterdamse blufgoser met de bekende grote bek, pikte natuurlijk niets. Ik ben zijn naam vergeten. Ik dacht dat hij Pikker heette. Was een keer op de vuist gegaan met zijn superieur omdat hij afgeblaft was door zijn sergeant. Werd toen verbannen naar Nieuwersluis, een gevangenis met een ondraaglijk streng regime.

En wat is er van die agressieve ’zelfbewuste’ grootsmoel terecht gekomen? Wat denkt u? Hij heeft zijn straf uitgezeten en heeft het nog tot sergeant gebracht ook. En neemt u maar van mij aan dat je dit soort sergeanten maar beter niet tegen kunt komen. Dat zijn de allerbesten waar nooit mee te spotten valt.
Kijk, dit is een positief bericht. Hoe rottig slecht en koran verpest die Marokkaanse griezels ook ter wereld zijn gekomen. De militaire dienst maakt ze weer gezond voor de maatschappij. Hun ouders moeten we afschrijven. Die blijven doorgaans niet meer te veranderen zwakzinnigen. Maar voor de kinderen van ’allah’ is dit de allerbeste oplossing om ze in een korte tijd te laten integreren in de Nederlandse beschaving als een volwaardig schepsel van de chrsitelijke god.

Elke weigering om een fout te herstellen heeft agressie tot gevolg. (Godfried Bomans)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Update over het brommer incident.
DEN HAAG - Een schokkend filmpje waarin een 17-jarige jongen wordt belaagd door twee Marokkaantjes van 11 en 14 jaar duikt overal op in Den Haag. Een getuige nam de ruzie op met zijn mobiele telefoon. Sindsdien sturen jongeren het ter vermaak aan elkaar door.

Op het filmpje is te zien hoe twee hondsbrutale jongetjes op 25 augustus de scootersleutels eisen van een forse Haagse puber. Wanneer de knul dat weigert, krijgt hij van een van de jochies een harde klap in het gezicht. Ook twee grote Nederlandse jongens geven het slachtoffer een oplawaai.

De ruzie wordt gadegeslagen door een grote groep jongeren. In plaats van hulp te bieden, of naar 112 te bellen, kijken ze luid lachend toe bij de mishandeling.

Mes

Het beeldmateriaal werd naar deze krant gestuurd door de moeder van het slachtoffer. Ze wil daarmee laten zien hoe erg het er soms toegaat in Den Haag, vooral in de buurt van het Zuiderpark.

"Mijn zoon is ook nog gestoken door dat ene Marokkaantje", zegt ze ziedend. "Hij had een aardappelschilmesje bij zich. Mijn zoon had mazzel dat hij een leren jas droeg. Het mesje is er godzijdank niet doorheen gedrongen."

Volgens de moeder kon haar zoon zijn belagers van zich afschudden door op hun afpersingspraktijken in te gaan en hen 50 euro te beloven.

In het ziekenhuis is de gezwollen kaak van de jongen op de foto gezet. Gebroken was hij niet, maar wel ernstig gekneusd.

De twee Marokkaantjes zijn dezelfde middag nog door de recherche opgepakt. Dat lukte door middel van een list. Het slachtoffer maakte met zijn belagers een afspraak om de beloofde 50 euro af te leveren. Op het moment van de overdracht werden ze gearresteerd door agenten in burger.

We nemen deze zaak erg hoog op", zegt politiewoordvoerder Wim Hoonhout. "Deze jongens zijn als beesten tekeergegaan."

De 11-jarige jongen kan niet strafrechtelijk worden vervolgd voor de mishandeling en afpersing, omdat jeugdige daders pas vanaf 12 jarige leeftijd voor de rechter komen. De politie heeft zijn dossier aan de Raad voor de Kinderbescherming overgedragen. De 14-jarige jongen zit vast in jeugdgevangenis Teylingereind. In de loop van dinsdag zal worden bekeken of zijn hechtenis wordt verlengd.

De politie is nog bezig met het vervolgonderzoek. Zo moeten de Nederlandse belagers van de jongen ook nog worden opgepakt. Daarnaast wordt bekeken of ook de omstanders eventueel vervolgd kunnen worden.

BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Er is één ding wat ik echt nie snap. Vroeger in mijn tijd werden dergelijke ruzies onder jeugd met een blauw oog en dikke lip afgedaan, onder mekaar eens flink meppen en twas gedaan. De sterkste won en de ander droop af, KLAAR.
Waarom kon die gast van 17 da etterbakske van 11 niet de baas? Die snotneus geef je een goei veeg om de oren dat hij aan de andere kant van het park ligt,toch en klaar.
Of zie ik da weer verkeerd??? :roll:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Maar vroeger waren er geen mobieltjes die gebruikt werden om een horde vrienden op te trommelen.
De jongen op dat filmpje met dat witte matjes haar, die Hollander, is ook een ettertje. Net zo erg. Hij lacht en deed niks. Hij vond het wel leuk. Ook hij verdient straf.
Als die jongen die belaagd werd een klap verkocht had aan die snotneus, dan had hij de hele bende op zijn nek gekregen. Wie weet hoe hij dan uit de strijd gekomen was.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 100
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 4:01 pm
Locatie: Breda

Bericht door Edith »

Ik moest even terugrekenen maar ongeveer 15, 16 jaar geleden was ik een keer in Scheveningen op de boulevard.
Twee jongens met gitaren waren lekkere deuntjes aan het spelen. Heerlijk weer, heel gezellig, al ras was een grote groep mensen in een boog om de jongens heen. Toen de jongens een pauze hielden, kwam een zwerver/dakloze (hoe je het ook wilt noemen) en vroeg of hij even gitaar mocht spelen. En geweldig dat die man kon spelen. Het gehele publiek bleef zitten en genieten. Bijna iedereen gaf spontaan geld, zo mooi. Toen kwamen een paar marokaanse schoffies van, nou wat zou het geweest zijn?, 11, 12? Iets in die koers. Die begonnen heel denigrerend een kammetje, een kauwgommetje e.d. voor de man zijn voeten te gooien. Ik werd zo boos. Ik stond op en zei er iets van. Oepsie, de paar schoffies, in eerste instantie 3, werden ineens 10 of zo en van een heel andere leeftijd. Ik stond daar niet meer zo lekker, dat kun je wel stellen. Ik heb toen de mazzel gehad, dat 3 hele grote Nederlandse jongens (ze waren echt heel groot) achter mij zijn gaan staan. De groep is toen afgedropen. Dat was de laatste keer voor mij dat ik publiekelijk opstond tegen onrecht.
Als ik moet, dan ga ik wel naar de WC.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Dat is de kant die men zorgvuldig niet belicht: de 'ukkies' (klein in formaat, groot in kwaad) weten donders goed dat wanneer ze echt in de problemen komen er altijd wel een paar grote (marokkaanse) jongens in de buurt zijn die ze zullen helpen. Als dat niet genoeg is: met een mobiel in de hand mobiliseer je het ganse land.

De ukkies weten ook heel goed dat een beetje janken op het politiebureau prima werkt. Snotter je hart uit, en de kinderrechter zal zeer begripvol de ukkies naar huis sturen. Hetgeen overigens ook gebeurt is.

Geen van de 'ukkies' zit nog in voorarrest. Argument? Ze kunnen de school niet missen....
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

H.Numan schreef:De ukkies weten ook heel goed dat een beetje janken op het politiebureau prima werkt. Snotter je hart uit, en de kinderrechter zal zeer begripvol de ukkies naar huis sturen. Hetgeen overigens ook gebeurt is.
Ik hoop dat er ooit eens een rechter begrijpt dat "naar huis"betekent de andere kant van de straat van Gibraltar. Bij Zuid Spanje de grens over, die 15 km moet toch niet zover zijn. Als ze een tunnel van 35 km maken van Calais >>>Dover ist toch een fluitje om er daar ook een aan te leggen.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Klopt, en dat is wat Maroc dolgraag zou willen. Betaald en gebouwd door anderen, uiteraard. Ze doen dan ook hard hun best met zeuren om steun voor de Gibraltar tunnel bij Frankrijk en de EU.

Gelukkig vind moeder natuur het een heel slecht idee. Het gebied is nogal onderhevig aan plaat tektoniek ("aardbevings gevaar"). Die tunnel moet flink wat dieper komen te liggen dan de Channel, en flexibel gebouwd worden.

Op zich is dat best te doen, zij het tegen een fenomaal prijskaartje. Maar dan gaan we kijken wie er gebruik van gaan maken. Veel economisch rendabel verkeer tussen Europa en Afrika is er niet. Dus die tunnel zal zeer waarschijnlijk nooit financieel rendabel worden. Dat ontmoedigd Bob de Halal Bouwer en Ali de Halal Inversteerder.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

De tongen komen nu los. Als er een schaap over de dam is dan volgen er meer.
Het blijkt dat men nu ook in andere steden durft te spreken over lastige marokkaanse drie turven hoog jongetjes.
Nijmegen wil Marokkaanse jeugd keihard aanppaken

Politie en gemeente bereiden een keiharde aanpak voor tegen jonge Marokkaanse criminelen in Meijhorst (Dukenburg) en Neerbosch-Oost.

Volgens wethouder Hans van Hooft sr. staan justitie en politie op het punt om in de laatste wijk negen Marokkaanse jongeren op te pakken.

Zij worden ervan beschuldigd de wijk te terroriseren. Ze zijn volgens Van Hooft betrokken bij grove drugshandel zoals verkoop van coke. Hij noemt de jongens levensgevaarlijk. Vooral omdat ze ook binnen de eigen groep voor stevige problemen zorgen. "Ze roven de illegale wietplantages van elkaar leeg. Wat ik ervan hoor, is ernstig. Ik vrees dat er in een bende-oorlog wel eens doden zouden kunnen vallen."

De wethouder spreekt van een duidelijke verharding onder de hangjeugd in Meijhorst en Neerbosch-Oost. In de laatste wijk heeft de politie zich de afgelopen maanden intensief laten zien na klachten uit de buurt. De overlast op straat is zichtbaar verminderd, al is er de laatste weken weer sprake van een stijging.

In Meijhorst is er volgens Van Hooft eveneens sprake van een weer toenemend intimiderend gedrag van vooral Marokkaanse jongeren. " Ze dreigen zelfs met het in de fik steken van het nieuwe jongerencentrum de Horizon. Ze spelen de baas op straat."

Volgens Van Hooft heeft de politie en de gemeente de groepen afgelopen maanden in kaart gebracht. " Het afschuwelijke is dat we zien dat veel van die jongeren jongere broertjes zijn van de generatie die enkele jaren geleden voor veel overlast en ellende zorgde."

Van Hooft vindt dat de gemeente en welzijnsinstellingen nu ook achter de voordeur moeten ingrijpen. "We zien dat het vaak jongeren zijn die bij alleenstaande moeders wonen. Maar zelfs als er een vader bij woont, heeft dat soms weinig effect. Voor die kinderen is die vader geen autoriteit meer."

Van Hooft benadrukt dat er op tal van andere plekken in de stad ook juist positieve ervaringen met Marokkaanse jongeren zijn. In Willemskwartier en Heseveld bijvoorbeeld gaat het zelfs zeer goed, aldus Gelderlander.nl.

"Ik zie gelukkig dat talloze Marokkaanse jongeren hun groep juist willen verheffen. Ze zijn zeer betrokken bij de wijken. Dat is onze hoop. Maar die andere criminele jongetjes zijn een ware ramp."
http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=11594
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

En de volgende groep begint te morren. Ditmaal zijn het de buschauffeurs die hun hoofd in de wind gooien en na een lange tijd de problemen een naam durven te geven.
Bus mijdt Goudse wijk

GOUDA - Na een reeks incidenten heeft vervoersbedrijf Connexxion gisteren besloten de Goudse probleemwijk Oosterwei links te laten liggen.

De maatregel volgt op klachten van buschauffeurs. Zij melden dat zij op hun route door de wijk worden bespuugd, bedreigd en beroofd door vooral Marokkaanse jongeren, die stelselmatig tegen de bussen zouden schoppen.

,,De maat is na een lange reeks incidenten vol", bevestigt woordvoerster Anja Pieroen van Connexxion.

Sinds gisteren rijden de chauffeurs met een grote boog om de beruchtste plekken in de probleemwijk Oosterwei heen.

Mes

De druppel die de emmer deed overlopen was de beroving van een 37-jarige chauffeur in Gouda, die woensdag onder bedreiging van een mes zijn wisselgeld aan een nog voortvluchtige man moest afstaan. Connexxion zegt een signaal aan de politie en de gemeente te willen geven dat het zo niet langer kan. ,,Wij beseffen heel goed dat het mijden van bepaalde buurten niet de oplossing voor dit hardnekkige probleem is. Er worden namelijk mensen gedupeerd die hier part noch deel aan hebben", aldus de zegsvrouw. De Goudse burgemeester Wim Cornelis liet gisteren weten het besluit van de chauffeurs te respecteren. Cornelis: ,,Ik vind het heel begrijpelijk dat zij het niet langer pikken om op deze schandalige wijze te worden bejegend."

Reizigersvereniging Rover zegt volledig achter het besluit van Connexxion te staan om de Goudse probleemwijk te mijden. Wel doet de woordvoerder een klemmend beroep op de betrokken partijen om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1916 ... ijk__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

De problemen worden nu ook benoemd in Nijmegen.
Het blijkt dat men daar ook meer dan gemiddeld last heeft van straatschoffies, en men wordt het daar ook spuugzat.
De Graaf: avondklok in Meijhorst

door Wim van de Louw. zondag 21 september 2008

NIJMEGEN - De directe omgeving van de Boerderij en het winkelcentrum in Meijhorst wordt in de nachtelijke uren verboden terrein.

Burgemeester Thom de Graaf van Nijmegen heeft dit besluit genomen nadat onbekenden gisternacht opnieuw brand hadden gesticht in het voormalige jongerencentrum de Boerderij. "Het is het zoveelste incident", zegt De Graaf. "Een nacht eerder is hetzelfde gebeurd." Afgelopen week zijn er drie brandstichtingen en andere incidenten geweest. Vrijdagnacht brandde een pas gerenoveerd deel af, in de nacht van zaterdag op zondag is brand gesticht in het deel van de Boerderij dat als kinderdagverblijf dienst deed.

"We hoeven er geen doekjes om te winden. En het wordt tijd dat we benoemen waar het hier om gaat: jongeren van Marokkaanse afkomst die voor enorm veel overlast zorgen."

De Graaf zegt geen 'toestanden te willen zoals in Ede' waar groepen Marokkanen een complete wijk terroriseren. "We gaan hard optreden." Hij weet nog niet tussen welke tijdstippen het gebied wordt afgesloten. Dat beslist hij in overleg met belanghebbenden en de politie later deze week.

De Graaf gaat vandaag op bezoek in Meijhorst om de schade te overzien en om te praten met winkeliersvertegenwoordiger Nico de Boer om te bespreken wat er verder moet gebeuren. Hij zegt in overleg te zullen treden met politie en justitie om een harde, repressieve aanpak tegenover de raddraaiers in te stellen. "We moeten dit niet pikken. Die vandalen duiken overal op, in Meijhorst, maar ook in Hatert en Neerbosch-oost."
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nog meer ellende, die dan niet met naam benoemd wordt.
AMERSFOORT - De buurt Amelisweerd in de Amersfoortse wijk Schothorst heeft ernstig te lijden onder terreur en overlast van een grote groep jongeren.

Daarvan doen verschillende buurtbewoners melding. Het varieert van dreigementen en gevaarlijk scheuren met scooters tot gooien met bierflessen en verregaande geluidsoverlast.

Op de bijeenkomst drongen tientallen bewoners er bij politie, gemeente en Stichting Welzijn Amersfoort op aan actie te ondernemen. Omwonenden nemen zich voor vaker melding te gaan doen van de overlast. Een onderzoek van de SWA wees eerder uit dat er relatief weinig officiële klachten uit de buurt komen. Velen durven uit vrees voor represailles geen aangifte van bedreigingen of melding van overlast te doen. De politie moet volgens de buurt harder en professioneler optreden tegen de jongerengroep. De politie reageert volgens bewoners soms laat op meldingen.
http://www.ad.nl/amersfoort/2631619/Jon ... weerd.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

LANG LEVE DE CLOWN BALKENENDE!

Kijk, een slimme politicus maakt handig gebruik van het fenomeen angst. Angst bestaat niet als het niet zichtbaar is, niet dreigend. Dat begint pas een rol te spelen wanneer het de persoon in kwestie zelf aangaat. Wat dat betreft is de Nederlander een lafhartig miserabel aftreksel van een in mijn ogen onzichtbare beerput omdat hij die toch niet ruiken kan. Wat voor hem telt is de ’ver weg van mijn bed-show’. Het interesseert hem geen ene malle moer totdat hij er plotsklaps zelf mee geconfronteerd wordt. En juist dat is wat de PVV zou moeten benadrukken in een groots opgezette reclame campagne.

De politicus dient er voor te zorgen dat de Nederlander zich bewust wordt van de zich verplaatsende beerput. Een beerput uiteraard dient tenminste afkomstig te zijn van originele Marokkaanse afkomst. Achterlijke analfabete godsdienstwaanzinnigen, van de islam afgeleide idioten, zijn hier ooit naar toe gehaald om het telort aan arbeidskrachten op te vullen. Deze, meestal uit de Riff van Marokko afkomstige holbewoners hebben gemiddeld 6 à 8 kinderen. Van opvoeding hebben zij nog nooit gehoord. Laat staan kaas gegeten. Was ook niet nodig in een land waar armoede de levenstandaard voor bijna iedereen is. Vandaar dat wij nu met al die ellende zitten van onderontwikkelende islamitisch ’geschoolde’ mensen en hun van god verlaten kroost.

Islam heeft een beschaving anno de 21ste eeuw niets te bieden, behalve dan een terugtreding naar zijn intellectuele status van voor de middeleeuwen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Het is grappig om te zien hoe jouw eerste alinea in werkelijkheid verloopt hans. Ik weet dat in mijn woonplaats mensen ineens heel anders zijn gaan kijken naar Marokkanen sinds er steeds meer en hevigere rellen uit zijn gebroken. Incident na incident en zonder erkenning zorgen ervoor dat mensen cynischer worden en ook harder. Blijkbaar opent alleen de realiteit (van verbrande auto's en beroofde bejaarden) de ogen van mensen.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkaanse ukkies terroriseren Den Haag

Bericht door Mahalingam »

Om eens terug te komene op dit bericht:
AMERSFOORT - De buurt Amelisweerd in de Amersfoortse wijk Schothorst heeft ernstig te lijden onder terreur en overlast van een grote groep jongeren.
Daarvan doen verschillende buurtbewoners melding. Het varieert van dreigementen en gevaarlijk scheuren met scooters tot gooien met bierflessen en verregaande geluidsoverlast.
een eindje terug daterend van 22 sept. 2008 van Ariel.
We zijn inmiddels een tijd verder en hoe staat het nu? Iets verbeterd?
http://www.rtvutrecht.nl/programmapagin ... l/2/232418
WOENSDAG 17 MAART - Een aanhoudende reeks straatroven zorgt voor veel onrust onder inwoners van Amersfoort. De berovingen vonden de afgelopen maanden plaats in en rond de wijk Schothorst. Om precies te zijn op het Jan van Riebeeckpad, bij de Meridiaantunnel en ook bij het park Schothorst op het Enkeerdpad.

Zo wordt in de nacht van 16 op 17 januari een man onder doodsbedreiging beroofd van zijn pinpas in de Meridiaantunnel. Met een mes op zijn keel wordt hij gedwongen zijn pincode te geven. Er zijn zeker vier of vijf verdachten bij betrokken. Terwijl een of meer personen het slachtoffer in bedwang houden, gaan een paar anderen bij een pinautomaat met de gestolen passen geld pinnen. De verdachten hebben telefonisch contact met elkaar en spreken een Arabische taal. De rekening van de man wordt geplunderd. Het is voor hem een verschrikkelijke ervaring geweest en hij is niet het enige slachtoffer.
Andere berovingen rondom park Schothorst en de Meridiaantunnel gingen op een soortgelijke manier. Op 16 februari wordt opnieuw een jongen onder doodsbedreiging beroofd. Dit keer op het Enkeerdpad. Met veel geweld wordt hij gedwongen zijn pincode te geven. Mogelijk is er een verband met andere berovingen. Het slachtoffer heeft het volgende signalement gegeven van de overvallers:

Overvaller 1: - 17 jaar - 1.80 m - donker haar - vermoedelijk Marokkaanse of Turkse afkomst - zilverkleurige Nokia of Samsung telefoon
Overvaller 2: - 17 jaar - 1.75 -1.80 m - vermoedelijk Marokkaanse of Turkse afkomst - stijl haar, zat een beetje wild - zwarte Nike Air Max
Overvaller 3: - 17 jaar - 1.75 – 1.80 m - vermoedelijk Marokkaanse of Turkse afkomst - dunner van postuur - zwarte Nike schoenen
Het gaat zeker om vijf daders, maar misschien is de groep groter en werken ze in wisselende samenstellingen.
Niets geen verbetering dus. Langzame evolutie van overlast naar overval.
Video:
http://www.politie.nl/utrecht/opsporing ... atroof.asp
Het is dezelfde manier als b.v. in Veenendaal. Langs fietspaden tussen centrum en buitenwijken wachten ze in het duister op voorbijgangers.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie