Daar zou ik nooit naar willen kijken. Wat dat betreft ben ik hypocriet, want ik eet soms wel kip. Maar die is dan al dood....

Chaimae schreef:Lieve Ketter,
Voorts, noemt de Koran een aantal feiten en zegt dan 'als je hier meer van wilt weten, en als twijfelt wat hier staat, dan moet je naar degenenen met de kennis gaan.' Dit is een verassende benadering.
Chaimae schreef:Lieve Ketter,
Aan een religie zijn nou éénmaal een leer, riten, gedragsregels en een gemeenschap te onderkennen.
Chaimae schreef:De Koran vereist niet dat de mensen blind geloven. Het richt zich tot degene die nadenken, die nadenken over hetgeen wat zij horen en zien, hetgeen ze over zichzelf en de wereld om zich heen waarnemen. Kortom, de Koran legt de nadruk op het feit dat kennis en verstand een deugdelijke manier zijn om tot het geloof en godsbewustzijn te zijn.
Chaimae schreef:Denken zij niet na over de Koran? Dit is een duidelijk uitdaging voor zowel de moslims als niet-moslims. Het nodigt ons letterlijk uit om een fout te vinden.
Chaimae schreef:Voorts, noemt de Koran een aantal feiten en zegt dan 'als je hier meer van wilt weten, en als twijfelt wat hier staat, dan moet je naar degenenen met de kennis gaan.' Dit is een verassende benadering.
De Koran noemt de oorsprong van de mens en voeg er min of meer meer aan toe 'onderzoek het.'
Chaimae schreef:Binnen de islam heeft niet alles te maken met logica naar menselijke individuele maatstaven.
Ariel schreef:Ik heb geen medelijden met je kippen, maar ik heb medelijden met een kip die zijn kop afgehakt wordt.
Daar zou ik nooit naar willen kijken. Wat dat betreft ben ik hypocriet, want ik eet soms wel kip. Maar die is dan al dood....
Chaimae schreef:De gebedstijden voor het ochtendgebed kloppen niet.
Averroës, in plaats van de "moderne" Islamitische reflex van zich vast te pinnen aan regeltjes, juiste een volledig rationele benadering van de teksten deed (en hij kwam tot het besluit dat alles een symbolische, niet letterlijke betekenis had)? Had deze laatste de benadering waarvan bepaalde Christelijke theologie zeiden: "ho maar, wacht 's ..." en wat uiteindelijk leidde tot een meer menselijk Christendom?
Dus beste Gert, het vasten is voor mij nog lang niet voorbij; 6+6= 12 dagen.
Chaimae schreef:Gert,
De Ramadan nadert helaas rond 1 oktober zijn einde.
Zij die het balen vinden, kunnen de maand na Ramadan: Shawaal, gedurende zes dagen vasten. Het is sterk aanbevolen.
Mohammed (vrede zij met hem) zei:
Voor wie gedurende de maand Ramadan vast en daarbij zes dagen in de maand Sjawaal, is het alsof hij het hele jaar heeft gevast.
De dame dient uiteraard eerst haar menstruatie dagen in te halen, alvorens ze de zes aanbevolen kan vasten.
Chaimae schreef:Ariel,
Begrijpend lezen. Het gaat me niet om het tijdstip, maar dat het tijdstip simpelweg niet klopt.
De imaam atwoordde dat je de Fajr pas dient te verrichten, wanneer je een beetje licht ziet in het oosten.
Allah, voor Hem heb ik alles over.
Chaimae schreef:De dame dient uiteraard eerst haar menstruatie dagen in te halen, alvorens ze de zes aanbevolen kan vasten.
Chaimae schreef:Gert,
Zij die het balen vinden, kunnen de maand na Ramadan: Shawaal, gedurende zes dagen vasten. Het is sterk aanbevolen.
Voor wie gedurende de maand Ramadan vast en daarbij zes dagen in de maand Sjawaal, is het alsof hij het hele jaar heeft gevast.
De dame dient uiteraard eerst haar menstruatie dagen in te halen, alvorens ze de zes aanbevolen kan vasten.
Ketter schreef:Wat is nou de zin om een hele maand te vasten in de maand "Ramadan", als je in de maand "Sjawaal" een significatief superieur effect kunt krijgen in amper 6 dagen? Of zijn rekensommetjes en zieleheil eigenlijk slechte vrienden?
groetjes,
Ketter
Chaimae schreef:
Gert,
hans van de mortel schreef:
Chaimae is gewoon een ordinaire tempel prostituee. Kijk maar naar haar avatar. Waar komt dat gebruik van schaamhaarlappendoekjes namelijk vandaan? Dat is toch niet normaal? Welke vrouw draagt nu elke dag verplicht een schaamhaarbedekking? Dat was de tempel prostituee in de tijd van de Soemeriërs, lang voordat pedofiele achterlijke Mohammed geboren was. De mens leert van zijn voorganger, zo ook de pedofiele viezerik Mohammed. Niets lekkerders om je eigen vrouw als hoer te beschouwen. Tenminste, in de psyche van de islamaanhanger.
SDX schreef: ... Allemaal zéér 'beschaafde' hersenkronkels.
maar voor zover ik ze ken komen ze op mij over als vrij beschaafd
Pilgrim schreef:Ik ben het met Gert eens dat sommige mensen te hard zijn tegen Chaimae. Deze site is opgericht om de Islam terug te dringen en dat kan o.a. door twijfel te zaaien bij moslims. Er is een groeiende trend naar afvalligheid onder moslims en dat moeten we stimuleren. Daarom moeten we met ze in debat blijven en ze niet gelijk wegjagen door ze grof te bejegenen. Daar schieten we immers niets mee op.
Pilgrim schreef:Ik ben het met Gert eens dat sommige mensen te hard zijn tegen Chaimae. Deze site is opgericht om de Islam terug te dringen en dat kan o.a. door twijfel te zaaien bij moslims. Er is een groeiende trend naar afvalligheid onder moslims en dat moeten we stimuleren. Daarom moeten we met ze in debat blijven en ze niet gelijk wegjagen door ze grof te bejegenen. Daar schieten we immers niets mee op.
Terug naar “Samenleving & Integratie”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten