Vraag van de dag - Bidden op het werk

Plaats reactie
Gert
Berichten: 91
Lid geworden op: zo feb 09, 2003 7:03 pm
Locatie: NL

Vraag van de dag - Bidden op het werk

Bericht door Gert »

8)

  • Vraag van de dag - Bidden op het werk

    Onderzoekers van de Vrije Universiteit Brussel (VUB) doen drie opvallende voorstellen die moeten leiden tot een betere integratie van moslims.


    Moeten moslims kunnen bidden op het werk?

    Ja: 21.85%
    Nee: 78.15%
    Al: 604 stemmen



    http://www.standaard.be/Interactie/?poll=7348
Heb zelf "Ja" gestemd, er zijn schafttijden, en binnen zulke schafttijden moet er gelegenheid zijn om te kunnen bidden, zowel voor christenen als moslims, en andere religies. Deze tijden zullen moeten worden aangemerkt als 'vrije tijd', zodat het bedrijf er geen 'arbeidsloon' tegenover hoeft te stellen.


8)
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Wat voor idioterie is dat allemaal? :shock:

Bidden doe je thuis maar als je zonodig moet...en als je écht wil bidden en écht in een god gelooft kan je ook bidden terwíjl je werkt, gewoon in je hoofd, daar hoef je jezelf niet voor in alle onmogelijke houdingen en bochten te wringen of te kruipen.

Op je werk wordt er van je verwacht dat je wérkt!
In je pauze doe je wat je wil, mits je geen anderen lastigvalt met je fratsen.

Al die idiote fratsen, vooral moslimfratsen komen langzamerhand de strot uit!

Hans, schrijf hier nog eens een mooi stukje over, zoals 'met de kont richting 'dinges-whatshisname'... :smile:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Nee78,86%
Ja21,14%
[Aantal stemmen : 686]

NEE dus!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik ben ook tegen. Ik kan niet stemmen want ik ben niet geregistreerd.
Bidden doe je maar thuis en in de moskee.
Op het werk behoor je te werken .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gert
Berichten: 91
Lid geworden op: zo feb 09, 2003 7:03 pm
Locatie: NL

Bericht door Gert »

Ariel schreef:Ik ben ook tegen. Ik kan niet stemmen want ik ben niet geregistreerd. Bidden doe je maar thuis en in de moskee. Op het werk behoor je te werken .

Registreren is eenmalig en gratis.

Zoals ik zei hadden we thuis een boerderij, en tussen de middag aten we altijd de warme maaltijd waarbij dan gebeden werd. In principe is dat dus "bidden op het werk". Maar omdat het in een privé sfeer gebeurt zal niemand zich er aan storen. Dan lijkt het me redelijk dat je hetzelfde kunt doen in een (eventueel afgescheiden ruimte) op het werk. Waarom kunnen er wél afgescheiden ruimtes creëren voor rokers?


:razz:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik begrijp dat je uit een Christelijk gezin komt Gert. Maar als jij voor en na het eten bid dan doe je dat in je pauze.
Ik kom ook uit een Christelijk gezin, dus ik weet er alles van.
Mijn vader had een kotter, en ook daar werd voor het eten gebeden. Een gebed voor en na het eten duurt misschien twee minuten .
Maar... Ik kan me niet voorstellen dat bij jullie thuis op de boerderij, je vader tussen zijn kippen een lang gebed gaat houden, ( op vaste tijden) en dan ook nog een stukje uit de bijbel gaat lezen, net zo min als ik me voor kan stellen dat de bemanning onder het binnenhalen van het net of de visverwerking 10 minuten met de billen in de hoogte zich neer bogen voor God.
Een moslim die een gebed wil doen is ongeveer 20 minuten kwijt . Hij moet zich ritueel wassen, zijn bidmatje uitrollen, en daarna kan hij pas aan het gebed beginnen. Als er 20 of 30 procent moslims op een bedrijf werken, dan kan dat wat betreft arbeidsverlies flink oplopen.

Maar even wat anders.. Waarom denk jij dat God op gebeden zit te wachten. Geloof jij nu werkelijk in een God die wil dat zijn ego gestreeld wordt?
Net zoals Moslims, vermenselijkt jij God. Jij dicht aan God menselijke eigenschappen toe.
Een mens wil misschien geprezen en geëerd worden, maar een God heeft die poespas niet nodig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gert
Berichten: 91
Lid geworden op: zo feb 09, 2003 7:03 pm
Locatie: NL

Bericht door Gert »

Ariel schreef: .... Ik kan me niet voorstellen dat bij jullie thuis op de boerderij, je vader tussen zijn kippen een lang gebed gaat houden, ( op vaste tijden) en dan ook nog een stukje uit de bijbel gaat lezen, net zo min als ik me voor kan stellen dat de bemanning onder het binnenhalen van het net of de visverwerking 10 minuten met de billen in de hoogte zich neer bogen voor God.
.......
Mijn vader nam zijn geloof met heel wat korrles zout, liet 'het werk' aan zijn vrouw over, die dat dan maar deed als een soort 'schuldgevoel'. Je zult begrijpen dat religie bij ons niet erg diep zit 'ingebrand', dus heeft ieder van de vijf kinderen de ruimte gekregen om ZELF zijn religieuze waarden in te vullen.


Tijd is om, ga nog even lezen. Laters.



:razz:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vraag van de dag - Bidden op het werk

Bericht door Manon »

Gert schreef:8)

Heb zelf "Ja" gestemd, er zijn schafttijden, en binnen zulke schafttijden moet er gelegenheid zijn om te kunnen bidden, zowel voor christenen als moslims, en andere religies. Deze tijden zullen moeten worden aangemerkt als 'vrije tijd', zodat het bedrijf er geen 'arbeidsloon' tegenover hoeft te stellen.


8)
dit is natuurlijk je reinste onzin gert.

de islamitische bidtijden hebben niks te maken met onze eet- en andere rustpauzes.

Ik neem aan dat je zou wensen dat de westerse werknemers zich dan ineens maar zullen aanpassen aan de islamitische rust- en bidgetijden?
Ineens ook maar vasten tijdens de ramadan en zo?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Vrije Universiteit Brussel (VUB
En dat durft zich een vrije universiteit te noemen :roll:

Schande voor heel België (heb er helemaal totaal geen heimwee naar), een mens zou toch denken dat universiteiten zich bezighouden met belangrijke dingen, dat ze hun tijd en financiën beter zouden kunnen besteden :mad:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

SDX schreef:
Vrije Universiteit Brussel (VUB
En dat durft zich een vrije universiteit te noemen :roll:

Schande voor heel België (heb er helemaal totaal geen heimwee naar), een mens zou toch denken dat universiteiten zich bezighouden met belangrijke dingen, dat ze hun tijd en financiën beter zouden kunnen besteden :mad:
de islamisten zijn al diep geinfiltreerd. Buiten de VUB hebben we ook nog de unversiteit van Gent waar communist Herman De Ley een heus Islamitisch Centrum uit de grond heeft gestampt, met onze alom gekende islamapologete Linda Bogaerts als sublieme Goebbeliaanse reincarnatie! zie: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/index.htm

Maar het ergste in deze studie is dat ze er wéér van uit willen gaan dat islamitische kinderkes per definitie ARABISCH als moedertaal hebben ....

Het groot intelligent licht Goeman vindt namelijk dat om moslims beter te integreren, ze niet enkel les in het nederlands moeten krijgen, maar tevens in hun MOEDERTAAL, wat volgens een ander artikel dan natuurlijk het de taal van Allah Himself, nl. het ARABISCH is.
Dat het niet zozeer over alle inwijkelingen gaat lijkt me duidelijk, ik heb nog geen enkele achterlijke poco horen kwijlen voor het aanbieden van lessen in de 250 moedertalen die in het Antwerpse en Brusselse gesproken worden. maar de taal van Allah lijkt daarop toch een uitzondering te maken.

Verder wou ze ook zo graag vergelijken met Detroit, waar je de aanwezigheid van moslims blijkbaar alreeds in het straatbeeld kan bemerken! Iets wat men in het Brusselse of Antwerpse natuurlijk totaal niet zou kunen bevroeden nietwaar. In Detroit mogen ze dan ook hun hoofddoek dragen! dat bevordert dus hun integratie zie je.
Bovendien worden in Detroit ook islamitische evenementen gesteund! wat zeg je nu daarvan! Daar kunnen ze in Brussel, Antwerpen en Nederland nog wel eens een puntje aan zuigen met de ramadanfestivals hé!
(zie ook hier en hieren hier)


degenen die zich geroepen voelen om over deze "studie" een mailtje naar de intelligente opstellers te sturen: be my guest:

[email protected] en [email protected]
Laatst gewijzigd door Manon op vr sep 12, 2008 8:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Goh thx circe, ik ben weer wat wijzer geworden.
Van die univ in Gent wist ik al wel een beetje, maar dit allemaal... :shock:
Nóg een reden derbij om me diep te schamen voor België, mijn vaderland, het land waar ik zo van hield. :cry:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik heb het artikel over het bidden op het werk gevonden.
'Laat moslims bidden op het werk'

Onderzoekers van de Vrije Universiteit Brussel (VUB) doen drie opvallende voorstellen die moeten leiden tot een betere integratie van moslims in België.


Een team van de Vrije Universiteit Brussel ging in de Amerikaanse stad Detroit onderzoeken waarom de integratie van moslims daar beter lukt dan hier. Ze kwamen terug met drie opvallende voorstellen.

Eerste aanbeveling: laat moslims zichtbaar zijn in de samenleving en laat hen altijd en overal hun hoofddoek dragen. 'In Detroit zetten ze grote ogen op wanneer we over onze hoofddoekendiscussie vertellen', zegt onderzoekster Hannelore Goeman. 'Ginds is dat geen discussiethema. De moslimgemeenschap is er zichtbaar aanwezig, onder meer met een eigen festival en een eigen museum.'

Volgens de onderzoekers zou het ook goed zijn als onze werkgevers zich wat meer aanpasten aan de moslimgebruiken. Door bijvoorbeeld gebedsmomenten op de werkvloer toe te laten en moskeebezoek op vrijdag. Richard Lewis, vorser aan de VUB: 'Als de moslimwerknemer nadien die niet-productieve tijd voor zijn werkgever weer inhaalt, is er toch niets aan de hand?'

Lewis erkent dat godsdienstbeleving in Detroit anders is dan bij ons. 'Daar gelooft de meerderheid van de bevolking in een of andere god. Daarom heeft de baas er sneller begrip voor dat zijn werkvolk tijd vraagt voor de geloofsbelevenis.'

De derde aanbeveling gaat over onderwijs. 'In Canada krijgen moslimkinderen in de eerste jaren van hun schoolopleiding hun lessen deels in het Arabisch. Dat zou ook hier moeten. Op die manier lopen de kinderen veel minder leerachterstand op. Let wel: die lessen in het Arabisch moeten uitdovend zijn. Bijvoorbeeld alleen maar in de eerste twee studiejaren.'

'We doen deze aanbevelingen omdat we zien dat de integratie in Detroit veel beter lukt dan in Brussel', zegt Hannelore Goeman. 'Die stad heeft de grootste immigratie van moslims in de Verenigde Staten, net zoals Brussel bij ons. Maar in Detroit klimmen moslims sneller op de maatschappelijke ladder. 45 procent gaat naar de universiteit. Bij ons één procent. Al moet wel gezegd dat de Amerikaanse moslims uit de betere landen uit het Midden-Oosten komen. Ze emigreren ook met het idee voor altijd in Amerika te blijven. Onze moslims zien hun migratie vaak als tijdelijk en ook dat remt de integratie.'

De Brusselse minister van Onderwijs, Guy Vanhengel (Open VLD), maakt alvast kanttekeningen bij de voorstellen. Hij vindt dat de suggestie om kinderen de eerste twee leerjaren ook in het Arabisch les te geven, voorbij gaat aan het feit dat de Brusselse taalsituatie veel complexer is dan die in de Verenigde Staten. Daar spreekt iedereen Engels en is het volgens hem dus niet zo noodzakelijk dat moslimkinderen snel andere talen leren, aldus De Standaard.

'Als ze er één taal bij kennen - Engels in dat geval - is het genoeg', zegt hij.

'Bij ons zit je al met het gegeven van het tweetalige Brussel en de razendsnelle opkomst van het Engels. Om hier goed geïntegreerd te raken, moet je dus al drie talen bovenop kennen. Daar begin je het best zo snel mogelijk mee. Komt daarbij dat de Amerikaanse selectie van migranten veel strenger is dan bij ons.'

Over het idee moslims zichtbaar te laten zijn en hen altijd een hoofddoek te laten dragen, zegt Vanhengel: 'Ik ben bereid dat principe te aanvaarden op het moment dat ik er voor honderd procent van overtuigd ben dat al die Brusselse meisjes uit vrije wil de hoofddoek dragen.'

'Maar dat is zo niet. In heel veel gevallen wordt de hoofddoek hen opgedrongen door de omgeving. Ik heb nogal wat contacten in Rabat, de hoofdstad van Marokko, waar veel Brusselse allochtonen vandaan komen. In Marokko zie je steeds meer vrouwen in topfuncties. Telkens als ik er ben, valt het me weer op dat toch maar weinig van die vrouwen een hoofddoek dragen.'
http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=11611
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Onze (:roll:) moslims zien hun migratie vaak als tijdelijk en ook dat remt de integratie.'
Waar wáchten ze dan in vredesnaam nog op om terug te gaan...de oerknal??
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Ariel schreef:45 procent gaat naar de universiteit. Bij ons één procent.
En dat komt omdat ze niet mogen bidden op het werk?

Dat cijfer zegt genoeg.

Meer dan 70% van de tweede generatie moslims hier trouwt met een geïmporteerd eerste generatie voor de poen. In de VS niet.

Stop die mogelijkheid, en die jonge mensen gaan zichzelf meer kansen geven.

Het is weer een studie die probeert aan te tonen dat de Belgische regering en de Belgische werkgever vanalles moeten doen. Dat ben ik niet gewoon. Toen ik studeerde, werd er mij altijd op gewezen wat IK moest doen om werk te vinden, niet m'n werkgever of de staat.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 60
Lid geworden op: do jul 17, 2008 5:07 pm
Locatie: Brasc

Bericht door Paul »

Persoonlijk vind ik dat bidden op je werk een grote flauwe kul is, trouwens het bidden op zich vind ik onzin.Maar ik weet dat er mensen zijn, die daar iets mee hebben.Doe dat dan lekker thuis, en in je eigen tijd.Ze zijn hier naar toe gekomen ,omdat het in hun eigenland enorm slecht is . Misschien is het daar ook slecht,omdat er teveel tijd verspeeld word met bidden en die onzin .Ze hebben gewoon geen tijd om te werken,en nu willen ze dat hier ook .komt nu de vraag willen ze bidden onder het werk of willen ze niet werken.Zelf werk ik op een tanker ,en bevaar de Rijn van Rotterdam naar Basel op en neer. Stel je voor we hebben alleen van die moslims aan boord,en die willen 5a6 keer per dag met de kont naar Staphorst liggen. Dat werkt toch niet.
Laat dat spul lekker terug gaan naar hun zandbak ,en daar werken en met de kont omhoog liggen richting Staphorst, en ons met rust laten.
Sla nooit naar de hand die u voed
Sla nooit naar de hand die voor uw uitkering werkt
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Gert schreef:Zoals ik zei hadden we thuis een boerderij, en tussen de middag aten we altijd de warme maaltijd waarbij dan gebeden werd. In principe is dat dus "bidden op het werk". Maar omdat het in een privé sfeer gebeurt zal niemand zich er aan storen. Dan lijkt het me redelijk dat je hetzelfde kunt doen in een (eventueel afgescheiden ruimte) op het werk. Waarom kunnen er wél afgescheiden ruimtes creëren voor rokers?
Om met dat laatste te beginnen: omdat er vervelende azijnpissers zijn die zich daar aan storen.

Bidden doe je maar in je vrije tijd. En niet in een apart bidhok.
De eerste stap is eisen dat men 5x per dag het werk moet kunnen onderbreken om te bidden.
De volgende is eisen dat de werkgever (wie anders?) speciale bidhokken beschikbaar stelt.
De volgende eis is dan binnen handbereik: het recht om artikelen niet aan te raken op religieuze gronden. Zoals verschillende supermarkten in het UK al doen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

H.Numan schreef:Om met dat laatste te beginnen: omdat er vervelende azijnpissers zijn die zich daar aan storen.

Bidden doe je maar in je vrije tijd. En niet in een apart bidhok.
De eerste stap is eisen dat men 5x per dag het werk moet kunnen onderbreken om te bidden.
De volgende is eisen dat de werkgever (wie anders?) speciale bidhokken beschikbaar stelt.
De volgende eis is dan binnen handbereik: het recht om artikelen niet aan te raken op religieuze gronden. Zoals verschillende supermarkten in het UK al doen.
Trek de lijn maar gewoon door.
De stap erna is dat de 'onaanraakbare' artikelen om economische redenen uit de schappen verdwijnen.
Nog slechts verkrijgbaar in speciaalzaken tegen een hoge prijs: de jiziya-heffing (de niet-rooklobby noemt die heffing tabaksaccijns).
De volgende stap is dat de massa zichzelf wijsmaakt dat ze de verboden producten niet eens meer wíl consumeren.
VRIJE WIL = VERSLAVING
RTFM
mph
Berichten: 2
Lid geworden op: za mar 28, 2009 1:49 pm

Re: Vraag van de dag - Bidden op het werk

Bericht door mph »

Wie meer wil weten over hoe en waar christenen in NL en B bidden op hun werk (in hun eigen lunchpauze), kan terecht op de site http://www.bedrijfsgebed.nl. Het aantal kleine en grote bedrijven en organisaties waar dat gebeurt, groeit continu, de teller nu op zo'n 250 plaatsen. Het actuele overzicht staat op de site.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vraag van de dag - Bidden op het werk

Bericht door Ariel »

Welkom mph.

Ik vind het een beetje achterlijk dat Christenen nu ook opeens op het werk willen bidden. Men lift weer mee op de staart van de duivel Islam.
Bidden doe je thuis. Bidden behoort geen poespas te worden.
Jezus zei: bid alleen, tot God, niet in het openbaar tot mensen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mph
Berichten: 2
Lid geworden op: za mar 28, 2009 1:49 pm

Re: Vraag van de dag - Bidden op het werk

Bericht door mph »

Ik weet niet of Christenen 'nu ook opeens' op het werk willen bidden. Ik weet dat christenen in NL al samen bidden op hun werk sinds 1980. Bidden doe je óók thuis, want bidden heeft alles te maken met de relatie met je Schepper. Bidden behoort zeker geen poespas te worden. Christenen op het werk bidden samen met elkaar heel bescheiden en in een besloten setting tot God, en zeker niet in het openbaar tot mensen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Vraag van de dag - Bidden op het werk

Bericht door naar boven »

mph schreef:Ik weet niet of Christenen 'nu ook opeens' op het werk willen bidden. Ik weet dat christenen in NL al samen bidden op hun werk sinds 1980. Bidden doe je óók thuis, want bidden heeft alles te maken met de relatie met je Schepper. Bidden behoort zeker geen poespas te worden. Christenen op het werk bidden samen met elkaar heel bescheiden en in een besloten setting tot God, en zeker niet in het openbaar tot mensen.
De juiste plaats om te bidden is daar waar zich het opperwezen bevindt: binnen de hersenpan.

Hardop kletsen tegen voorwerpen die geen oren hebben heeft geen nut, hoewel - naar men zegt - plantjes er beter van gaan groeien..
RTFM
Plaats reactie