Het geloof bij God is de islam.

Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is? (Ketter)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

In de naam van Allah de barmhartige de Genadevolle.


Wat hebben hongerige kinderen er aan dat jij vast islaminside… Niks….Dat zal hun honger niet verminderen.
Dat klopt wat je zegt,: maar het doet me beseffen hoe het voelt om honger te hebben. Hoe het voelt om niet te mogen eten omdat ik niet kan eten. Het laat me denken hoe die mensen leven die niets kunnen eten. Ramadan brengt de moslims dicht bij de armen en het is een soort aanmaning en een vermaning om de armen niet te vergeten. Voor ons is het om half 9 uur avonds feest onze hele tafel zit vol met eten maar in arme landen hebben ze nauwelijks eten op tafel en met dat klein beetje eten dat zij hebben zijn zij dankbaar voor. En wij zijn er niet dankbaar voor wij denken alleen aan onze buik en aan steeds meer en meer. Het is niet de islam maar de moslims die het verpesten. Want geld en geluk dat is er in de islam maar de mensen maken er puinhoop van. Allah is barmhartig en houdt van de barmhartige. Allah(sbht) is vrijgevig en houdt van de vrijgevige. Op de dag des oordeels wanneer de mensen verzameld zullen worden zal god Zegen: Ik heb jullie gevoed waarom hebben jullie de armen niet gevoed terwijl jullie in staat waren? Uit het niets breekt die tijd aan en het verleden kan je niet terughalen dus als je een goede daad wilt doen dan moet dat nu gebeuren. Want elke daad telt.

Ik ga er onmiddellijk van uit dat jij je halve salaris aan een goed doel geeft. Ik hoop alleen dat het bij de juiste mensen terecht komt.

Ik ben student ik heb ook weer niet zo een groot salaris hoor. Maar ik geef wat er in mijn vermogen is. En ook al is het niet veel het gaat om de intentie. Als je iets doet omwille van God dan is jou beloning vele malen hoger dan dat je het doet voor aanzien of dergelijke.
Ik heb een vermoeden dat de liefdadigheid van Moslims in de zakken van Hamas en andere van dit soort vage gasten verdwijnt. Er zullen wel wapens van gekocht worden.

Volgens mij kijk je naar teveel propaganda vanuit Israel. Het geld wat de moslims binnen halen gaat naar de armen het heet niets voor niets”: Armenbelasting (zakaat). Dat is bedoeld voor armen en behoeftige.
Tot nu toe heb ik er nog weinig van gemerkt dat Islam zich inzet voor de armoede en honger in islamitische landen.
Ik heb het wel gemerkt misschien omdat ik moslim ben, Maar het kan nog veel en veel beter.
Vervolg van u tekst ik heb de site doorgenomen en ik doneer niet op die site. Het gaat mij ook niet om wat jij doet of wat het westen of moslims doen. Het gaat mij om Allah(sbht). God zegt namelijk in de koran:

Wat heeft jullie in de Hel gebracht?" Zij zullen antwoorden:" Wij behoorden niet tot hen die bidden. Wij voedden de armen niet. En wij voerden ijdele gesprekken met den die ijdele gesprekken voerden. En wij ontkenden de Dag des Oordeels. Totdat de dood ons overviel."

God zal tegen de schuldigen zeggen: Oh mensen wat heeft jullie naar de hel gebracht:
Zij zullen antwoorden: Wij voeden de armen NIET.

Iedereen moslim die dit leest moet dit beamen en moet dit begrijpen. Het niet voeden van de armen en gierig zijn leidt naar de hel en leidt naar zeer zeker niet naar het paradijs. Waarom stort ik me geld niet op de site van Ariel. Heel simpel, ik wil niet dat die mensen geleidt worden naar het hellevuur door mijn geld. Ik geef mijn leven voor de islam laat staan mijn bezittingen. Ik moet juist de armen sporen tot het goede namelijk tot het aanbidden van de ware ene god: Allah.(dat is mijn eerste doel) Want de eerste vraag die Allah(sbht) stelt aan de mensen van het vuur is; Wat heeft jullie in de Hel gebracht?" Zij zullen antwoorden:" Wij behoorden niet tot hen die bidden. En de grootste zonde bij god is het toekennen van een deelgenoot aan hem. Wat doen de christenen zij aanbidden Jezus en hebben hem als god of zoon van god gemaakt. Zij doen aan Shirk(het toekennen van een deelgenoot aan Allah) en ze bidden de verkeerde persoon aan. Geef geld aan armen niet van weg een geloof maar vanwege omdat zij Arm zijn. Waarom moet je hen het verkeerde onderwijzen vanwege een voedselprijs? Als moslim zijnde moet armen, behoeftige, weeskinderen helpen omdat zij behoefte hebben aan eten, onderdak en de rechterweg. Want degene die de rechterweg volgt zal jaren vasten omwille van de heer der werelden. Dit is bye the way een goede en zeer vertrouwelijke site:

http://www.islamic-relief.nl/content/view/59/87/

Maar het best is om zelf naar de armen toe te gaan en hen uittenodigen voor eten of iets.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik vertrouw de islamitische organisaties niet zo. Het is daarom beter om gewoon op vakantie in Marokko een willekeurig arm huishouden binnen te lopen, om eens te zien wat ze nou nodig hebben. Vervolgens koop je de benodigheden en geef je het netjes af, zonder dat het gezin weet van wie ze het hebben gekregen.

Laat je linkerhand niet zien wat je rechterhand uitgeeft.

Wellicht een raadgeving voor jou, Islaminside. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan het bovenstaande.

Tenslotte nog,
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Chaimae op ma sep 15, 2008 1:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Nu we het toch over de sadaqa hebben.

Mijn vader overhandigde me net een pamflet inclusief acceptgiro van de organisatie ISRAA. Deze organisatie houdt gedurende de maand Ramadan extra projecten omtrent Palestina. Deze pamfletten werden door een aantal Palestijnen in de moskee uitgedeeld onder de aanwezigen.

Ik doe het niet, omdat ik het botweg niet vertrouw. Voor hetzelfde geldt wordt al het geld doorgeluist naar Hamas of Fatah.

Voor meer informatie over ISRAA:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Paardestaart
Berichten: 33
Lid geworden op: ma aug 25, 2008 2:28 am

Bericht door Paardestaart »

Om de armen te voeden hebben wij de religie niet nodig, Islam
Wij voeden iederéen - niet eens medegelovigen, familie of vrienden: wij voeden zelfs onze vijanden. Daarvoor verwachten we niet eens de eeuwige beloning in het paradijs, want wij geloven niet in God of een paradijs. Het enige dat er is, is dit leven, en wij vinden het vreselijk om anderen te zien lijden.
We geloven evenmin in de hel, en al helemaal niet in het bestaan van een god die met verdoemenis dreigt. We weten langzamerhand wel dat die meestal komt omdat zoveel stervelingen denken de hemel op aarde te moeten realiseren, of dat ze die in het hiernamaals zullen verdienen door anderen het enige leven dat ze hebben te ontnemen
En jij gelooft in een god die dat van zijn kinderen vraagt?
Nog erger - je doet dat omdat je vreest anders naar de hel te zullen gaan?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Ik vertrouw de islamitische organisaties niet zo. Het is daarom beter om gewoon op vakantie in Marokko een willekeurig arm huishouden binnen te lopen, om eens te zien wat ze nou nodig hebben. Vervolgens koop je de benodigheden en geef je het netjes af, zonder dat het gezin weet van wie ze het hebben gekregen.
Klopt. Zo werkte de gristelijke liefdadigheid vroeger ook. De Vincentius vereniging had onbeperkte huiszoek mogelijkheden (je kreeg geen droog brood als je niet alle kastjes of dozen optrok waar het patronaat om vroeg) en ze hielden een absentielijst bij met kerkbezoek.

Veel oudere mensen die ik ken hebben hun geloof om die reden verlaten. Ze vonden weinig wanstaltiger dan dat.

Maak je geen zorgen. Zo ver zijn jullie nog lang niet. Voorlopig weet U En Zo precies wat er met centjes gebeurd die in mohammedaanse goede doelen gestort worden.
En als het niet in iemand's zakken verdwijnt? Er zijn maar twee goede doelen die mohammedanen kennen: missioneren en Israel vernietigen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef:Ik vertrouw de islamitische organisaties niet zo. Het is daarom beter om gewoon op vakantie in Marokko een willekeurig arm huishouden binnen te lopen, om eens te zien wat ze nou nodig hebben. Vervolgens koop je de benodigheden en geef je het netjes af, zonder dat het gezin weet van wie ze het hebben gekregen.
Geweldig Chaimae! Zoiets getuigt van inzicht en verstand en van ware liefde voor de medemens. Het is laf en gemakzuchtig om je geld af te geven aan het eerste de beste mooie verhaaltje. Vertrouw GEEN ENKELE organisatie. Dus ook geen Nederlandse organisaties. Inzicht en kennis is vereist. Heb je die niet, wantrouw dan! Mijn complimenten.

Waarheid is wat de wereld eenvoudiger maakt en niet wat chaos schept. (A. de Saint-Exupeery 1939)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:In de naam van Allah de barmhartige de Genadevolle.
Moet je me toch eens vertellen: in wat is die allah van jouw barmhartig en genadevol?

Hij loopt met een peukje potlood te turven of zijn gelovigen wel correct vasten, en op de juiste tijdstippen hun kont in de lucht gooien.

Mensen die dit niet doen lopen het risico voor eeuwig gemarteld te worden. Dat is bepaald niet barmhartig, om het voorzichtig uit te drukken.

Genade verstrekt die allah van jouw helemaal niet. Mensen die jouw idiote gezwatel accepteren voor wat het is (idioot gezwatel dus) komen naast die oprechte gelovigen die om wat voor reden dan ook niet konden vasten of bidden. Om voor eeuwig gemarteld te worden.

Dus vertel eens: waar in is die god van jouw barmhartig, en waarin is het genadevol?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:
Ali Blabla schreef:In de naam van Allah de barmhartige de Genadevolle.
Moet je me toch eens vertellen: in wat is die allah van jouw barmhartig en genadevol?

Hij loopt met een peukje potlood te turven of zijn gelovigen wel correct vasten, en op de juiste tijdstippen hun kont in de lucht gooien.

Mensen die dit niet doen lopen het risico voor eeuwig gemarteld te worden. Dat is bepaald niet barmhartig, om het voorzichtig uit te drukken.

Genade verstrekt die allah van jouw helemaal niet. Mensen die jouw idiote gezwatel accepteren voor wat het is (idioot gezwatel dus) komen naast die oprechte gelovigen die om wat voor reden dan ook niet konden vasten of bidden. Om voor eeuwig gemarteld te worden.

Dus vertel eens: waar in is die god van jouw barmhartig, en waarin is het genadevol?
Chaimae schreef: Het is daarom beter om gewoon op vakantie in Marokko een willekeurig arm huishouden binnen te lopen, om eens te zien wat ze nou nodig hebben. Vervolgens koop je de benodigheden en geef je het netjes af, zonder dat het gezin weet van wie ze het hebben gekregen.
Wat Chaimae hierboven schrijft en wat mij goed doet, staat in flagrante tegenspraak met hoe zij denkt over ’allah’. Dus, toen ik de koran gelezen had dacht ik - heb ik het nu wel goed gelezen - en begon weer opnieuw te lezen. Dat is niet zo moeilijk want dat lullige simpele voor kinderen geschreven boekje, lees je vingervlug binnen één dag uit. Ik ben toen overal in de koran met rood gaan aanstrepen welke regels naar geweld verwezen, aanmoedigden of gewelddadig van toon of karakter waren. Dat heeft mij zeker twee rode potloden gekost. Ik bleef aan het strepen. Gevolg is dat mijn koran er van binnen rood doorlopen uitziet. Je zou kunnen zeggen: in bloed gedrenkt.

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat zo’n jonge lieve vrouw als Chaimae zich kan conformeren met zoveel voor de geest onbarmachtig opdoemend geweld zonder enig zicht op de rede van het verstand?

Ben ik dan zo’n naïeve sukkel dat ik de moslimmens niet begrijpen kan?

”Geluk voor de moslim betekent vijf maal op een dag bidden met zijn of haar achterwerk als geestelijke uitlaatklep richting ’allah’.” (HvdM)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Om de armen te voeden hebben wij de religie niet nodig, Islam
Wij voeden iedereen - niet eens medegelovigen, familie of vrienden: wij voeden zelfs onze vijanden. Daarvoor verwachten we niet eens de eeuwige beloning in het paradijs, want wij geloven niet in God of een paradijs.
Iedereen zegt: Ja’ wij voeden armen en iedereen. Maar toch is dat niet te merken aangezien er nog steeds mensen op de wereld aan honger overlijden. Dus hou liever die mooie smoes voor je. Het voeden van de armen behoort in de islam tot een van de 5 pilaren. En wij zeggen niet wij voeden iedereen omdat er nog steeds mensen op de wereld lopen die honger lijden. Het is verplicht voor elke moslim om zijn steen bij te dragen omwille van zijn intentie. Allah(sbht) zegt namelijk: De ware gelovigen dat zijn degene die met hun leven en bezittingen strijden op de weg van Allah(SBH). Die een Jihad in hun eigen IK voeren. En de grootste vijand van de mens dat is de duivel. Degene die het slechte in de harten van de mensen en de djins influistert. Wie kan een strijd voeren tegen degene die jouw aardse leven een nachtmerrie maakt. Die jou belemmerd in jouw religie en degene die jij vervloekt. Maar zijn vermaak is door jou volgeboekt. Hij is ook degene die je haat maar tegelijkertijd is hij ook jouw allerbeste maat! De duivel zal genieten van jouw ondergang. Hij is degene die zal verschijnen. Op de dag dat jouw goede daden zullen verdwijnen. Maar dan is het te laat.
De profeet (vzmh) heeft gezegd: Al zouden je zonden tot de hemel reiken en je zou God om oprechte vergeving vragen dan zal hij jou vergeven. Maar degene die niets vraagt zal ook niets krijgen. Daarom bij de tijd. Iedereen is in verlies. Behalve degene die geloven en goed werk doen en elkander aansporen tot de waarheid en geduld.

Het enige dat er is, is dit leven, en wij vinden het vreselijk om anderen te zien lijden.
Het enige waar wij mensen, dieren etc. (wezens) momenteel in leven is de planeet aarde. En het is een beproeving om mensen te zien lijden. Maar de vraag is hoe ga je hiermee om? Stel je voor dat als iedere persoon op de wereld een deel van zijn vermogen zou geven zouden er dan nog armen op aarde zijn? God heeft dit verplicht gesteld aan de wereldbewoners. En dit behoort tot de tekenen van Imaan. En het hiernamaals bestaat Zeker. God heeft je een leven gegeven, adam, lucht, en hij zal dit van je afnemen. Is hij dan niet weer in staat om je weer leven in te blazen? Er zijn mensen die zich laten cremeren( hun lichaam laten verbranden wanneer zij dood zijn). Denken zij te ontvluchten voor de dag der opstanding. Hebben zij wel de koran gelezen?

Allah(sbth) heeft in de koran het volgende gezegd:
Neen! Ik roep de Dag der Opstanding tot getuige. 2. Neen! Ik roep de zichzelf beschuldigende ziel tot getuige. 3. Denkt de mens dat Wij zijn beenderen niet kunnen verzamelen? 4. Zeker; Wij hebben de macht hem te herstellen tot in zijn vingertoppen. 5. Maar de mens wenst in 't vervolg slecht te handelen. 6. Hij vraagt: "Wanneer is de Dag der Opstanding?" 7. Maar als het oog verblind wordt, 8. En de maan verduisterd zal zijn, 9. En de zon en de maan zullen samen gebracht worden, 10. Op die Dag zal de mens zeggen: "Waarheen te vluchten?" 11. Neen! Geen schuilplaats! 12. Slechts bij uw Heer zal dan uw toevlucht zijn. 13. De mens zal op die Dag worden onderricht over hetgeen hij vooruitzond of achterliet. 14. Neen, de mens is een bewijs tegen zichzelf. 15. Zelfs al biedt hij (zijn) verontschuldigingen aan. 16. Beweeg uw tong er niet mede om deze (woorden) haastig (opte nemen!) 17. Het verzamelen en het verkondigen er van rust op Ons. 18. Wanneer Wij dus (de Openbaring) verkondigd hebben volg dan de verkondiging. 19. Daarna rust de verklaring er van op Ons. 20. Neen, maar gij (mensen) hebt dit leven lief. 21. En gij geeft het Hiernamaals prijs. 22. Op die Dag zullen sommige gezichten verlicht zijn, 23. Opziende naar hun Heer; 24. En andere gezichten zullen op die Dag somber zijn. 25. Wetende dat een vreselijke ramp hen spoedig zal overkomen. 26. Ja! Als de ziel van de stervende tot de keel zal opstijgen, 27. En er zal worden gezegd: "Wie is de geneesheer?" 28. Dan weet hij dat hij scheiden moet. 29. En wrijft (in doodsangst) het ene been tegen het andere. 30. Dan wordt (hij) tot uw Heer gedreven, 31. Want hij (mens) nam de Waarheid niet aan, noch bad hij. 32. Doch hij verloochende (de profeet) en wendde zich af. 33. Dan ging hij trots naar zijn familie terug. 34. "Wee u! Wee dus over u." 35. "Wee u nogmaals en nog eens wee!" 36. Denkt de mens dat hij zonder doel zal worden gelaten? 37. Was hij niet een kleine levenskiem die werd uitgestort? 38. Dan werd hij een klonter bloed daarna schiep en vervolmaakte Hij hem. 39. Daarvan (de kiem) maakt Hij een paar, man en vrouw. 40. Is Hij dan niet bij machte de doden te doen herleven?

We geloven evenmin in de hel, en al helemaal niet in het bestaan van een god die met verdoemenis dreigt.
Ik kan je nu duizenden teksten geven. Maar dat ga ik niet doen. Ik zeg gewoon wat er in de koran staat namelijk”:

Maar niemand weet welke verkwikking der ogen voor hen verborgen is gehouden als beloning voor wat zij hebben gedaan. 18. Zou dan de gelovige gelijk zijn aan hem die ongehoorzaam is? Zij zijn (stellig) niet gelijk. 19. Zij, die geloven en goede werken doen, zullen Tuinen hebben tot verblijf, als onthaal voor het geen zij deden. 20. Maar het tehuis van de ongehoorzame zal het Vuur zijn. Telkens wanneer zij er uit willen komen, zullen zij er weer in worden teruggedreven en hun zal worden gezegd:"Ondergaat de straf van het Vuur die gij loochende." 21. Wij zullen hen inderdaad de lichtere straf doen ondergaan vóór de grotere straf opdat zij zich mogen bekeren. 22. En wie is onrechtvaardiger dan hij die door het teken van zijn Heer wordt vermaanden zich er toch van afwendt? Wij zullen de schuldigen beslist straffen. 23. Voorzeker, Wij gaven Mozes het Boek - twijfel dus niet aan de ontmoeting met Hem - en Wij maakten dit tot een richtsnoer voor de kinderen van Israël. 24. En Wij stelden leiders uit hun midden aan, die het volk door Ons gebod leidden, zolang zij standvastig waren en in Onze woorden een hecht geloof hadden. 25. Voorwaar, uw Heer zal op de Dag der Opstanding onder hen richten over hetgeen waaromtrent zij onderling verschillen. 26. Komen zij niet tot inzicht (door het feit) dat Wij zovele geslachten vóór hen hebben vernietigd in wier woonplaatsen zij nu rondlopen? Daarin zijn zeker tekenen. Willen zij dan niet luisteren? 27. Hebben zij niet gezien dat Wij het water naar het droge land voeren en daardoor oogsten voortbrengen waarvan zij en hun vee eten? Willen zij dan niet inzien? 28. En zij (de ongelovigen) zeggen: "Wanneer zal deze beslissing plaats vinden als gij de waarheid spreekt?" 29. Zeg: "Op de Dag der Beslissing zal het geloof der ongelovigen hen niet baten, noch zal hun uitstel worden verleend." 30. Wendt u daarom van hen af, en wacht; voorzeker zij wachten ook.
We weten langzamerhand wel dat die meestal komt omdat zoveel stervelingen denken de hemel op aarde te moeten realiseren, of dat ze die in het hiernamaals zullen verdienen door anderen het enige leven dat ze hebben te ontnemen.
Het ontnemen van wat? Het dragen van een hoofddoek? Het verrichten van een gebed? Het niet moge drinken van wijn? Het niet mogen eten van varkenvlees, het niet mogen roddelen, het niet mogen nemen van ongelovige vrienden, het onderwerpen van de ene ware god.

En jij gelooft in een god die dat van zijn kinderen vraagt?
Zijn wij kinderen van God? Wie zegt dat en waar staat dat?!. Als christenen dit zeggen! Waarom heeft God dan de farao en zijn leger vernietigd? Waarom laat hij Jezus(vzmh) boeten voor de zonden van Adam? Als wij kinderen van god zijn waarom gaan wij dood, waarom doet de almachtige dit. Jij kan mij het antwoord Niet geven. De koran geeft het duidelijke antwoord namelijk: God heeft het leven en de dood ingesteld om te beproeven wie ervan jullie goed gedraagt. Alles wat jij en ik meemaken is een beproeving. Hoe handel jij tegen over verdriet, goede tijden slechte tijden, werken, samen zijn. Er zijn mensen van wie leugens een levenstijl is. Er zijn mensen van wie roddelen en levensstijl is, er zijn mensen van wie stelen een levenstijl is. Alleen zijn dit zaken die god verboden heeft gemaakt. Er zijn mensen van wie goed doen een levenstijl is er zijn mensen van wie liefde een levenstijl is, er zijn mensen van wie de waarheid een levenstijl is en dit heeft Allah aanbevolen. God heeft daarom een weegschaal opgericht met aan de ene kant Geloof (Imaam) en aan de andere kant Gedrag.
En hier zal iedere persoon mee beoordeeld worden.

De profeet(vzmh) heeft gezegd: God kijkt niet naar het uiterlijk van de mens maar naar het innerlijk. En in de ogen van Allah zijn de beste mensen degene die zich goed gedragen en die god vrezen. Want degene die god vrezen vermijden het slechte en doen wat god wil namelijk Goed gedrag. Hierbij wil ik bevestigen dat zonder geloof je niet goed kan gedragen. En zonder goed gedrag je geen ware gelovige kan zijn. Dus je moet dit allebei bezitten wil je glimlachen om de dag dat je rapport aan je zal worden gegeven.
Nog erger je doet dat omdat je vreest anders naar de hel te zullen gaan?
Vrees jij de Nederlandse wet? Zo niet pleeg overvallen, vermoord mensen, doe alles wat tegenstrijdig is met de Nederlandse wet. Vrees jij Allah? Zo niet pleeg leugens, bedrieg, verricht zonden, steel, vermoord mensen, doe alles wat tegenstrijd is met de voorschriften van God. Je zult dan zelf merken wat er gebeurt het vergt slechts een kwestie van tijd. En de aarde zal aan zijn einde komen? Geniet dus nu het nog kan en als ik jou was zou ik het maar niet met mate doen want voor dat je het weet is het te laat. Zoals een bekende geleerde zij: ( tijd is onvoorspelbaar)= (Alleen God kent de toekomst) = ( niemand kan iets planning in de toekomst)=( als iets moet gebeuren dan moet het nu gebeuren) = ( want tijd raakt op). Zoals Allah in de koran zegt: Bij de tijd( het verleden,het heden en toekomst) iedereen is in verlies behalve degene die geloven en goed werk doen en elkaar aansporen tot de waarheid en geduld.


Mvg
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Chaimae schreef:
Ik vertrouw de islamitische organisaties niet zo?
Wie vertrouw je dan wel? Stel je voor zij zouden liegen! Zij zouden zeggen:

Steun de armen mensen en Stort u geld op …… . Wij zorgen ervoor dat wij voedsel zullen kopen voor de armen etc.

Dan is mijn vraag zouden christelijke en ongelovige organisaties dit ook niet kunnen doen?
Met andere woorden zijn zij wel te vertrouwen? Iedereen kan mooie verhalen vertellen en vervolgens het geld ergens anders aan stoppen. Hoe zit jou vertrouwen in mensen en organisaties. Een winkel wil zijn klanten behouden zou een organisatie dat ook niet willen die geld aan armen steunt. Als zij daadwerkelijk aan tonen dat zij de armen helpen en steunen zoals Islamic relief doet waarom zou je hen dan niet vertrouwen. Zij zeggen bye the way La ilaha illah. Zij hebben een verbond met Allah gesloten dat zij niet zullen liegen en niet zullen bedriegen en wie dit toch wel doet zijn bestraffing is bij Allah. Het gaat om de zoveelste keer om intentie. Als wat je doet gaat omwille van jou tegen over jou heer. En als je bepaalde dingen niet vertrouwt dan doe je het niet. Je moet alles kunnen verantwoorden met een geldige reden.

Vrede zij met jou
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:
Ik vertrouw de islamitische organisaties niet zo?
Wie vertrouw je dan wel? Stel je voor zij zouden liegen! Zij zouden zeggen:
U en zo.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

islaminside20 schreef:Zij hebben een verbond met Allah gesloten dat zij niet zullen liegen en niet zullen bedriegen en wie dit toch wel doet zijn bestraffing is bij Allah.
Allah laat alles toe in zijn glorie.

Je hebt het zelf gezegd: hij vergeeft alles buiten ongeloof.
Dus gelieve me te vergeven als je absoluut niet geloofwaardig overkomt.

Overigens, Chaimae heeft gelijk. Vele Islamitische organisaties zijn in handen van radicalen.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

De paar die het niet zijn verdelen de buit onder de armen. Hun linker en rechter arm.

Misschien erg vervelend voor je: het verschil tussen mijn en dein is nogal onbekend bij mohammedanen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:De paar die het niet zijn verdelen de buit onder de armen. Hun linker en rechter arm.

Misschien erg vervelend voor je: het verschil tussen mijn en dein is nogal onbekend bij mohammedanen.
Dat klopt. Vooral bij Marokkanen. Ik wil het hier nu niet over stelen hebben, maar over het zijdelingse begrip van ’mijn en dijn’.

Voorbeeld. Voor de speler is ’dijn’ dan de betekenis van wat mij toebehoort. In de zin van autoriteit en kennis van de regels en hoe deze toe te passen door mij. ’Mijn’ heeft dan voor de scheidsrechter de betekenis dat hij zijn mond moet houden tegen de scheidsrechter en geen commentaar moet geven.

Ik ben weer aan het scheidsrechteren geslagen voor de voetbalclub. En elke keer weer moet ik vooral spelers van Marokkaanse afkomst corrigeren. Ook weleens een autochtone lummel. Maar van de 13 spelers (inclusief wissels) waarvan er hooguit twee van marokkaanse afkomst meespelen, zijn het vooral die lieden die een brutaliteit aan de orde van de dag leggen waar ik nog aan moet wennen.

Vorige week zaterdag bij de senioren was het een Marokkaanse jongen van ongeveer 26 jaar. Een zeer onaangename agressieve speler. Van mijn eigen club notabene. Niets deugde er van mijn leiding geven. Floot ik voor een overtreding - die met een vrije trap bestraft moet worden, dan gaf hij mij ongewild raad door te zeggen dat het geen vije trap was, en zo ging het maar door met zijn commentaar en gemene overtredingen.

Tot op een bepaald moment dat hij een speler die bij hem langszij doorgebroken was finaal onderuit haalde door hem zijn beide benen onderuit te schoppen. Ik floot en rende naar hem toe. Ik had hem direct het veld uit kunnen sturen. Maar wat deed ik? Ik zei hem zijn tegenstander excuus aan te bieden, want de onderuit gehaalde (autochtone) speler mankeerde niks en reageerde ook niet agressief op deze lafhartige daad. ”Waarom zal ik excuus aanbieden?” was het arrogante antwoord van de schopper. Nu ben ik best in voor een gezellige discussie. Maar NIET met jongens van Marokkaanse afkomst, omdat ik weet dat dit altijd tot NIETS leidt. Dus gaf ik hem het bevel te vertrekken.. Hij kon het speelveld direct verlaten. Een medespeler van hem bemoeide zich ermee met de niet ter zake doende opmerking dat zijn medespeler niet zijn excuus hoefde aan te bieden. ”Correct,” bevestigde ik. ”Klopt helemaal. Juist daarom gaat hij er nú ook uit.”
Uiteindelijk werd de zaak gesust, mede door de tegenpartij. De speler van Marokkaanse afkomst hoefde van hen niet het veld af. Ik ben geen despoot of dictator. Ik ben er voor de spelers. Dus, prima zo. Ik gaf dat etterbakkie wel te verstaan dat bij de volgende keer hij geen kans meer zou krijgen op excuus en direct zijn biezen kon pakken. Verder geen last meer gehad.

Afgelopen zondag. Een ander jochie van 13 jaar speelde weliswaar niet gemeen, maar ging mij steeds vertellen (op een nette manier - dat wel)wat ik wel en niet moest doen. Ook weer door mij te instrueren wanneer het wel of geen vrije trap was en wanneer ik weer het spel moest hervatten. Ik vroeg hem of hij soms de slimste van zijn klas op school was. ”Ja,” zei hij. Waarop ik weer zei: ”Maar hier in ieder geval niet. Want je maakt op mij een heel domme indruk. Dus verder mondje dicht of anders ga je er vijf minuten uit.” Ook van dit ’keurige’ jongetje van Marokkaanse afkomst verder geen enkel woordje last meer gehad.

Ik weet wel hoe ik deze lieden moet opvoeden. In ieder geval NOOIT als zachte heelmeester, meneer Balkenende! Zeker nog nooit gevoetbald of een wedstrijd gefloten, meneer Balkenende? En al helemaal NOOIT de koran gelezen. Terwijl je zo’n agressief fascistisch kutboekie in een dag kunt uitlezen.
De talenten van begaafde mensen zijn verschillend
en ieder tijdperk heeft zijn eigen karakter.
Laat ieder tonen waartoe hij in staat is
en laat niemand jaloers zijn op een ander
die op zijn manier en naar de mate van
zijn krachten probeert iets bij te dragen tot
het onderricht van allen.


Erasmus aan Jean de Carondelet
Bazel, 5 januari 1523
De talenten van begaafde mensen . . .
Was dit discriminatie van Erasmus? Want hij sluit hiermee wel allahtone islamaanhangers uit.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blbabla schreef:In de naam van Allah de barmhartige de Genadevolle.
Mijn allerbeste Ali Blabla, kom eens van je bidkleedje af, en vertel even waarom die allah van jouw zo barmhartig en genadevol is.
Ik schijn dt stukje gemist te hebben. De enige god die nog bloeddorstiger en onbarmhartig is dan die van jouw is Kail.
Hoe het voelt om niet te mogen eten omdat ik niet kan eten. Het laat me denken hoe die mensen leven die niets kunnen eten. Ramadan brengt de moslims dicht bij de armen en het is een soort aanmaning en een vermaning om de armen niet te vergeten.
Als je ons kunt vertellen waarom die allah van jouw zo barmhartig en gendadevol is, kan je gelijk vertellen waarom mohammedanen zo bijzonder weinig geld geven aan ontwikkelingshulp.

Neem nou die beruchte Tsunami. De totale mohammedaanse bijdrage om het mohammedaanse land Indonesie weer op poten te krijgen was aanzienlijk minder dan wat een enkel westers land doneerde.

Saoedi-Arabie behoort tot de rijkste (en de meest achterlijkste) landen ter wereld. Ze geven echter schandalig weinig om de armen te helpen. En wat ze doneren is puur missie werk. Een moskee of een mohammedaans ziekenhuis (waar je uitsluitend verpleegt wordt als je van het ware geloof bent) is geen ontwikkelingshulp.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

islaminside20 schreef:Het voeden van de armen behoort in de islam tot een van de 5 pilaren.
Vreemd genoeg heb ik nog nooit gehoord dat een islamitische organisatie zich inzet voor de hongersnood in de wereld.

Er zijn zo'n 1 miljard moslims in de wereld die allemaal door hun denkbeeldige dictator verplicht worden om "zakaat" te betalen, dat moet een forse smak poen zijn...
Kun je misschien doormiddel van een betrouwbare bron aangeven waar al die zg. "zakaat" blijft meneer Ali Blabla?
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

In de naam van Allah de barmhartige de Genadevolle,

Allah laat alles toe in zijn glorie.
Om te beginnen. De profeet vrede zij met hem heeft gezegd:

Iedere persoon op aarde maakt zondes, maakt iets uit wie! Zelfs de meest sterkste gelovigen maken zondes. Met andere woorden niemand is perfect en uniek, want dat is alleen God de heer der werelden. Iedere mens dus jij en ik maken zondes. Er zijn 2 vormen van zondes, namelijk: Zondes die je beseft dat je ze doet en zondes uit onwetendheid. Maar wat zijn de voorwaarden van berouw? De grote geleerden hebben gezegd”:

De eerste van de voorwaarden is dat je spijt betuigd voor de zondes die je gepleegd hebt.
Ibn-Qayim heeft gezegd: Spijt is de belangrijkste pilaar van berouw.
De tweede voorwaarde is dat je stopt met zondigen.
De derde voorwaarde is dat je goede daden verricht (gebed, goed gedrag, reine daden etc.). En als enkele bepaalde zonden te maken heeft met iemands recht, dan dien je best te doen om deze rechten aan hun bezitters terug te geven, in zo verre dat je in staat bent. ‘Voorbeeld: heb je geld gestolen van iemand dan dien je spijt te hebben van je daad, daarna stoppen met het verrichten van dat soort daden daarna zoveel mogelijk goede daden verrichten en je best doen om het geld dat je gestolen hebt terug te geven aan de slachtoffers’
De 4de voorwaarde en tevens de laatste is dat je beseft dat je oprechte berouw toont. Wees zeker van het feit dat Allah zeer verheugd is met je berouw. En Allah is niet afhankelijk van de werelden. Allah de verhevene zegt:

En degene die naast Allah en andere god aanroepen en die niemand doden, waarvan (het doden) door Allah verboden is, behalve volgens het recht. En die geen Ontucht plegen, want wie dat doet zal een bestraffing ontmoeten. Voor hem zal de bestraffing vermenigvuldigd worden op de dag des oordeels en vernederd zal hij daar eeuwig leven. BEHALVE degene die berouw toont, gelooft en goede daden verricht. Voor diegene wisselt Allah hun zonden in voor goede daden.

Dus oprechte berouw wordt vergeven. In de authentieke Hadith staat dat Allah de verhevene zegt:

Oh Zoon van Adam! Zolang jullie Mij verzoeken en jullie hoop vestigen in Mij zal ik jullie vergeven ondanks hetgeen dat jullie gedaan hebben, het zal Me niet uitmaken. Oh Zoon van Adam! Als jullie zonden tot aan de hemel rijken en jullie vragen Mij om vergiffenis, dan zal Ik jullie vergeven, en het zal Me niet uitmaken. Oh Zoon van Adam! Als jullie Me zouden ontmoeten met zondes die de aarde vullen, en jullie zouden Me dan ontmoeten zonder genoten aan Mij toe te kennen, dan zal Ik jullie begroeten met het gelijke in vergiffenis.

Allah(de verheven) laat zijn dienaren weten dat zij niet moeten wanhopen niet moeten treuren. Elke adem dat je uitblaast is een kans dat je moet grijpen. Vraag om oprechte vergeving en god zal je vergeven.

En degene die wanhopen, zullen niet in aanmerking komen voor vergeving. Ibn Abbas heeft overgeleverd dat een man zei: Oh Boodschapper van Allah! Wat zijn de ernstige zondes (kabaa'ir)? Hij (saw) zei:

Om Allah genoten toe te kennen, om te wanhopen over de genade van Allah, en om te wanhopen van de genade van Allah. (Al Haythaami zei: deze hadith is overgeleverd door al Bazaar en at Tabaraani. De overleveraars zijn betrouwbaar. As Soeyoeti and al 'Iraaqi beoordeelden de hadith als hasan.)

De boodschappers (moge de zegeneningen van Allah over hen zijn) hebben nooit gewanhoopt over de hulp van Allah en de overwinning. Integendeel, zij wanhoopten over de Imaan van hun volkeren.

Allah (swt) zegt:

"Totdat, wanneer de boodschappers wanhoopten en zij dachten dat zij voor leugenaars verden gehouden, Onze hulp tot hen kwam en dan werd gered, wie Ons behaagde. En Onze kastijding wordt van een zondig volk niet afgewend." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soera Joesoef 12, vers 110

Tot slot:

Voorwaar, uw Heer is vol van vergiffenis voor het mensdom, ondanks hun onrechtvaardigheid en voorwaar, uw Heer is streng in het vergelden." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soera Ar Rad 13, vers 6
Overigens, Chaimae heeft gelijk. Vele Islamitische organisaties zijn in handen van radicalen.
Overigens, heeft niemand gelijk. Zonder onderzoek en bewijs is niets WAAR.

http://nl.youtube.com/watch?v=OrzxqhPaGiw
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Zeg eens, meester Babbelmans. Verklaar eens waarom die allah van jou zo barmhartig en genadevol is. Is dat zo moeilijk te beantwoorden?
Overigens, heeft niemand gelijk. Zonder onderzoek en bewijs is niets WAAR.
Doe naar mijn woorden, maar niet naar mijn daden, he?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

islaminside20 schreef:
Overigens, Chaimae heeft gelijk. Vele Islamitische organisaties zijn in handen van radicalen.
Overigens, heeft niemand gelijk. Zonder onderzoek en bewijs is niets WAAR.
Heel juist, Islaminside, tijd om jouw Koran bij de afdeling FICTIE te zetten.

Jouw "Allah" is incoherente onzin.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

vraagje aan islam inside

Bericht door Miep »

beste Islaminside,

Waar zijn de 10 geboden gebleven?

Ik hoor (lees) graag hierover van je.

groeten Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Roelof schreef:
islaminside20 schreef:Het voeden van de armen behoort in de islam tot een van de 5 pilaren.
Vreemd genoeg heb ik nog nooit gehoord dat een islamitische organisatie zich inzet voor de hongersnood in de wereld.

Er zijn zo'n 1 miljard moslims in de wereld die allemaal door hun denkbeeldige dictator verplicht worden om "zakaat" te betalen, dat moet een forse smak poen zijn...
Kun je misschien doormiddel van een betrouwbare bron aangeven waar al die zg. "zakaat" blijft meneer Ali Blabla?
Krijgen wij nog antwoord meneer knip en plak?
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

In de naam van Allah de Barmhartige de Genade volle.


Ik denk dat je beter dit leven in de categorie FICTIE kan zetten. Aangezien de mens toch voor iets leeft en werkt. Er is niemand op deze wereld die zo hard werkt en leeft om uiteindelijk te onder te gaan “met ander woorden dood te gaan'. En als wij naar de schepping van de hemelen en de aarde kijken dan kunnen wij niet zeggen dat dit blinde toeval is. Ik wil je daarom iets heel kleins toelichten. In landen waar technologie nog niet in ontwikkeling is. In die landen waar Internet, televisie en beeld nog niet te vinden is. In die landen met die Inwoners beseffen de waarde van de aarde en de hemelen. Zij zien de zon, maan en sterren elke dag. Wij hebben onze ogen gericht op internet en televisie in Fictie en zij hebben hun ogen gericht naar de Maan en sterren naar Non-fictie. Het is maar dat je het weet maar alles wat je ziet is verbeelding. Alles waar je voor werkt en voor leeft is niets. Je hebt geen doel in je leven je gaat toch dood en je zal nooit meer bestaan. Je kan jezelf eigenlijk nu al van een flat gooien wat maakt het nou uit of je nu dood gaat of over 20 jaar. De tijd gaat toch snel!. Je gaat toch dood en je zult nooit meer bestaan. Helaas voor jou dat de koran dat ons niet leert tenzij je erzelf voor kiest om naar de hel te gaan. De koran leert ons dat alles wat er aarde te vinden is een gunst is van Allah en dat alles geschapen is door Allah. En ik heb de koran- uitleg (wetenschappen) gelezen dus de uitleg zal heel kort duren. De islam is de waarheid en de koran is het woord van Allah.

God zegt in dit boek. De koran Vers De Berg

Hebben zij (de mensen) zichzelf geschapen of zijn zij uit het niets gekomen? En stel je voor je komt een gek tegen die zegt ik heb mijn zelf geschapen. Dan zegt Allah(sbht): Of schiepen zij de hemelen en de aarde wat nog ingewikkelder is dan de mens? Wij weten ook dat wetenschappelijke feiten aan tonen dat men nooit heeft kunnen waarnemen dat vanuit levenloze bacterie vanzelf iets is ontstaan. Nee, alles wat je ziet en niet kunt zien is geschapen door de almachtige. En in deze tijden waarin geld ( Papier) status (hoogmoedigheid) en verboden zaken (haram) de dienst uitmaken. Mensen beseffen de waarde van het leven niet meer. Ze zijn zo verdwaald en dit lijkt erop dat de duivel zijn taak heeft voldaan. Want de duivel heeft een plechtige belofte aan god gemaakt nadat hij van het paradijs is verbannen. Hij heeft belooft alle mensen te verleiden naar zijn woonplek genaamd het hellevuur. Dit is niet om je bang te maken maar om je te laten beseffen. Het slechte en het goede bestaat en het vuur en het paradijs bestaat. Allah zegt in de koran: Wat weet de Mens? Welke verwikkelingen voor het oog verborgen zijn gehouden!!, Subhanallah.


O mensen, een gelijkenis wordt gegeven, luistert er naar. Voorzeker, degenen die gij in plaats van Allah aanbidt kunnen zelfs geen vlieg scheppen, al zouden zij daar allen toe samenwerken. En indien een vlieg iets van hen zou wegnemen, zouden zij dat niet kunnen terugnemen. Zwak is zowel de zoeker als de gezochte. De koran 2: 73

De koran is het ultieme bewijs op aarde. Dit boek daar kan geen enkele boek op tegen. Dit boek is volmaakt en bevat geen twijfel.

Hebt gij niet gezien, dat Allah al hetgeen op aarde is in uw dienst heeft gesteld, en dat de schepen op Zijn bevel de zeeën doorkruisen? En Hij weerhoudt de hemel ervan op aarde te vallen behalve met Zijn toestemming. Waarlijk, Allah is Liefderijk en Genadevol voor de mensen. Hij is het, Die u leven schonk. Hij zal u doen sterven, daarna zal Hij u wederom tot leven opwekken. Waarlijk de mens is uiterst ondankbaar. Voor elk volk hebben Wij wijdingen vastgesteld die zij moeten volgen; laat hen daarom niet met u er over redetwisten; doch nodigt hen tot uw Heer, waarlijk gij volgt de juiste leiding. Doch indien zij met u redetwisten, zeg dan: "Allah weet het beste wat gij doet." Allah zal onder u richten op de Dag der Opstanding over datgene waarover gij van mening verschildet." Weet gij niet dat Allah al hetgeen in de hemelen en op aarde is, kent? Voorwaar dat is vastgesteld in een Boek, dat is gemakkelijk voor Allah. En zij aanbidden naast Allah, waartoe Hij geen machtiging heeft nedergezonden, en waaromtrent zij geen kennis bezitten. En voor degenen die kwaad bedrijven is er geen helper. En wanneer Onze duidelijke tekenen aan hen worden voorgedragen zult gij afkeuring bespeuren op het gezicht der ongelovigen. Bijna zouden zij degenen, die Onze tekenen aan hen verhalen, aanvallen. Zeg: "Zal ik u over iets ergers dan dat inlichten? Het Vuur, Allah heeft het beloofd aan de ongelovigen. En dat is een slechte bestemming."

Vrede zij met de oprechte,
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

islaminside20 schreef:In de naam van Allah de Barmhartige de Genade volle.
Het is me nogal niks om in de naam van Allah de Barmhartige de Genade volle te spreken. Een beetje hoogmoedig lieverd. Hoe weet jij dat hij daar van gediend is. Voor dat je het weet zeg je wat verkeerds en denken mensen dat het de woorden van Allah zijn. Dat zal je niet in dank afgenomen worden door Allah.

Hallo islaminside. Alles goed met je? Suikerfeest over, en alle lekkernijen op? Fijn om je weer te zien.

Hamid is ook weer terug. Ga hem even begroeten, je zal het best met hem eens zijn. Hij is tenslotte jouw broeder.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 962#149962
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Mijn beste Ali bin Blabla, je moet dat toch eens uitleggen.
In de naam van Allah de Barmhartige de Genade volle.
Waarom is die allah van jullie barmhartig (zonder hoofdletter) en genadevol (zonder hoofdletter, en als een woord gescheven)?
Of ben je nog niet zover gekomen in je bid klas? Vraag het eens aan de imam. Misschien kan je een verklaring ergens kopieren?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie