Het geloof bij God is de islam.

Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

islaminside20 schreef:Zeg: "Zal ik u over iets ergers dan dat inlichten? Het Vuur, Allah heeft het beloofd aan de ongelovigen. En dat is een slechte bestemming."
Waarom eindig je altijd "vrede", voorafgegaan door een perverse onmenselijke bedreiging? Denk je dat je op die manier ooit door redelijke mensen gaat serieus genomen worden? Het is alsof een psychopaat me vrede wenst.

Ik heb de "wetenschap" van de Koran hier al verscheidene malen tot pulp herleid. Totale wetenschappelijke waar jij, Islaminside, op den duur niet meer kan op antwoorden en moet zeggen "ik geloof toch, wat je ook zegt".

En ik zal het blijven doen. Let 's goed op!

Waarom maakt Allah een basale fout tegen de algebra in het erfrecht waar de Moslimgeleerden zelf een regel moeten voor verzinnen om het weer in orde te maken?

De schepper van het heelal zou zo'n fout niet maken. Dus wordt eindelijk wakker uit jouw fictie. Niet het leven, zoals jij zegt, maar de Koran is fictie.

En ik weet waarom ik leef, dank je, Islaminisde, het is niet omdat God een zielig jongetje is die heel de tijd om aandacht vraagt, zoals je suggereert.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

In de naam van Allah de Barmhartige de Genade volle.

Ariel vroeg zich af waarom ik dit zeg? In Abou Dawood staat dat Abou Thamina heeft gezegd: "Ik reed achter de profeet (VZMH) toen zijn rijdier struikelde, en ik zei: <moge shaytaan vergaan> Toen de profeet (VZMH) dit hoorde zei hij: <Zeg niet moge de shaytaan vergaan, want als je dit zegt wordt de shaytaan opgewonden en groeit in omvang en zegt 'ik heb hem geraakt met mijn kracht', maar als je zegt bismillaah wordt hij vernedert en krimpt tot de grootte van een vlieg.
Ik weet dat op deze site duivelen zijn daarom begin ik met in de naam van Allah(bismillah). Zodat de Duivelen zullen krimpen met de wil van Allah(sbht). Moslims moeten met elke handeling dat zij verrichten beginnen met in de Naam van Allah (Bismillah) en De Barmhartige en Genadevolle (Arahmaan irahahiem). Als je gaat slapen, eten, werken, schrijven etc. Dan moet je beginnen met het uitspreken van Bismillah. Dit is een Overlevering van de profeet vrede zij met hem. Wij mensen bezitten niets. Alles is afkomstig van God. En omdat alles afkomstig is van Allah moeten wij alles in zijn naam uitspreken wat de almachtige heeft toegestaan. Je kan DUS!! niet zeggen in de naam van Allah ga ik stellen of moorden( dit zijn kenmerken van een saytaan). Aangezien de heer der werelden dat verboden heeft gemaakt. En door te beginnen met bismillah spaar je goede daden op, zonder dat je het beseft. Allah(sbht) zegt namelijk:

Dit is omdat God nooit een gunst die Hij een volk heeft bewezen zal veranderen totdat zij, wat in hun hart is, veranderen. En voorzeker God is Al horend, Alwetend.

Vrede zij met Jou, nu naar de volgende vraag:
Waar zijn de 10 geboden gebleven?
Ter zake, de vraag die je me stelt heeft betrekking op de regels die God aan de wereldbewoner heeft neder gezonden vermeldt in de Thora en bijbel. Jezus zegt' ik ben tot jullie gekomen, bevestigend van het gene wat voor mij was namelijk de Thora en om jullie iets van wat jullie eerder verboden was gemaakt toe te staan. En ik ben tot jullie gekomen met een teken van jullie heer vreest daarom god en gehoorzaam mij. (Het huis van Imraan) vers 50.

Deze woorden van Jezus woorden bevestigd door de teksten in de bijbel.
zo staat in Mattheus vers 17 vermeld dat Jezus zegt; denk niet dat ik gekomen ben om de wet of de profeten af te schaffen. Maar ik ben niet gekomen om ze af te schaven maar om ze tot vervulling te brengen. En met het opvaren van Jezus naar de hemel is dan ook een einde gekomen aan deze tendens van gezonde profeten naar het huis van Israël.

De profeet Jezus heeft de zelfde boodschap verkondigt als de Profeet Mozes (vzmh) . En je zult het niet geloven maar de Boodschap van Mohammed(vzmh) is het zelfde als die van de profeet Mozes(vzmh) en de profeet Jezus(vzmh). Want simpel gezegd de boodschap van Allah is één.

Jij hebt het speciaal over 10 geboden. Er zijn geen tien geboden laat ik je dat alvast maar verklappen. Er zijn meer dan 100 geboden!!! Alleen de belangrijkste in de islam zijn er 10. Daarom wil ik jou een overlevering aanhalen wat de profeet(vzmh) 14 eeuw geleden heeft gezegd: Namelijk, God kijkt niet naar het uiterlijk van de mens maar naar het innerlijk en in de ogen van god zijn de beste mensen degene die zich GOED GEDRAGEN(Imaam hebben) en die GOD VREZEN( Taqwa bezitting). Want degene die god vrezen gedragen zich Goed. Deze twee belangrijke elementen in de godsdienst kan je indeling in 2 rijtjes wat totaal 10 wordt, namelijk:


In het rijtje God vrezen behoren de 5 pilaren van Tawqa namelijk:

Het getuige van dat er maar één God is. En dat niets of niemand gelijk aan hem is. Hij is de barmhartige de genadevolle.
Het gebed ( Het verschil tussen degene die zijn heer gedenkt en niet gedenkt is het verschil tussen de levenden en de doden)
De zakaat ( armenbelasting ' degene die weet dat zijn buurman dood gaat aan honger en hij kan zijn buurman voeding geven maar doet het niet zal zijn straf ondervinden in het vuur).
Het vasten (Ramadan ' God zegt het vasten is jullie voorgeschreven zoals het aan degene voor jullie(= christenen, Sabiers, Joden etc is voorgeschreven. Opdat jullie Taqwa ( het versterken van Godsvrucht) moge bezitting.
De laatste pilaar is niet voor iedereen bestemd. Alleen als je er toe in staat bent financieel en lichamelijk. En dat is de Bedevaart.( het is niet voor iedereen bestemd dus zonder deze heb je 10 geboden met deze 11 geboden).

Tot het rijtje van Imaam behoren de 6 belangrijke pilaren. Namelijk het geloven in:

God
In zijn engelen ( Mikael, Israfiel, Azraiel, en Gabriel en alle andere engelen)
In zijn profeten (Noach, Ismaël, David, Jezus, Mozes, Mohammed in alle andere profeten (vzmha)
In zijn boeken ( De Thora, De Zaboer, De bijbel en de Heilige Koraan.
In zijn lotsbestemming ( in zowel het goede als het slechte)
En in de laatste dag ( De dag des oordeels)

Dus als je gelooft in de Koran en de boeken van God dan is jou Gedrag dat je Schaamt, dat je niet steelt, niet gedriegd, geen overspel pleegt, geen leugens verklaart, geen moorden pleegt etc.
De profeet(vzmh) heeft gezegd de laagste vorm van Imaam is het oprapen van vuil op straat en de hoogste vorm van imaan is het uitspreken van er is maar één God en tot hem zullen wij terugkeren.

En iedereen die 1 korreltje Imaan heeft zal uiteindelijk het paradijs Intreden, met de Barmhartigheid van Allah. Want de profeet(vzmh) heeft gezegd: Iedereen die één korreltje imaan bezit zal uiteindelijk het paradijs intreden. Maar wil je rechtstreeks naar het paradijs dan dien je jou leven in te stellen op de bovengenoemde pilaren, en te vragen om vergeving.

http://nl.youtube.com/watch?v=n5fa5bzjf ... re=related
Laatst gewijzigd door islaminside20 op za okt 04, 2008 1:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Waarom maakt Allah een basale fout tegen de algebra in het erfrecht waar de Moslimgeleerden zelf een regel moeten voor verzinnen om het weer in orde te maken?
Ik heb deze vraag niet van je opgemerkt? Geef aan welke koranvers en je krijgt een antwoord van me. Zolang het met respect gaat beantwoord ik alles dat weet je toch?

Met vriendelijke groeten
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

H. Human je mag alles over mij denken en zeggen. Het kan mij niet zoveel schelen wat jij denkt of zegt. Plak anders weer plaatjes van Schapen of zo. Ik neem jou in elk geval niet serieus. Jij kijkt naar de persoon en niet naar de uitspraken van de persoon. Als je geeneens in staat bent om mijn naam netjes te typen dan is er echt wat mis met je. Ik Negeer je! Dit is een vermaning voor dat je er nog niet achter bent gekomen! Wil je met mij praten dan dien je mij ten eerst te respecteren. Wil je dat niet ga zo door met wat je aan het doen bent en ik wens je veel sterkte.

Islaminside,
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Mijn allerbeste Ali Blabla - dat is weldegelijk je naam. Nu. Vind het wel leuk dat andere forum gebruikers je ook zo noemen. Want je bent gewoon een hele vervelende -en domme- bid machine. :razz:

Kijk, als dit het Usenet was had ik je al maanden geleden een enkele reis Plonkville gegeven. Maar dat kan helaas niet. jij bent dus een kruisje wat we hier moeten dragen. Helaas. (Tot je op de trein naar Alibabastan gezet wordt, uiteraard.)

Maar goed, sinds je je knietjes blauw bid, vertels eens, knullemans. Waarom is de allah van jouw barmhartig en genadevol? Je weet het niet, he? Je lult gewoon wat domme korankreten, denk ik.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

blaatinside20 schreef:...blaatblaatblaat... Als je geeneens in staat bent om mijn naam netjes te typen dan is er echt wat mis met je. Ik Negeer je! Dit is een vermaning voor dat je er nog niet achter bent gekomen! Wil je met mij praten dan dien je mij ten eerst te respecteren. Wil je dat niet ga zo door met wat je aan het doen bent en ik wens je veel sterkte.
Ik weet het nu zeker, 'muslimsupremacy' is iets wat álle muzelmannen in zich hebben.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

reactie op ismlaminside betreft 10 geboden

Bericht door Miep »

beste islaminside,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Jezus zegt' ik ben tot jullie gekomen, bevestigend van het gene wat voor mij was namelijk de Thora en om jullie iets van wat jullie eerder verboden was gemaakt toe te staan.
Dat zou betekenen dat God op Zijn woord terug komt.
Dus wat jij hier beweerd is een leugen. De zedelijke wetten ,oftewel de 10 geboden zijn in 2 stenen tafelen gegraveerd wat een eeuwig duren karakter heeft.
Dus voor altijd. Bij de 1e mensen is dit in het hart gegrift.

Jij hebt het speciaal over 10 geboden. Er zijn geen tien geboden laat ik je dat alvast maar verklappen. Er zijn meer dan 100 geboden!!!


God heeft het volk Israel in de woestijn de 10 geboden gegeven .
Daarnaast Heeft hij de burgelijke wetten en de priesterlijke wetten gegeven. Deze laatste 2 hebben geen eeuwig durend karakter.
Maar we kunnen er wel lering uit trekken.

Verder is elk gebod niet beperkt tot wat de woorden zelf zeggen.
Ik neem aan dat je het gebod(verbod) kent over aanbidding van beelden, afgoden of iets anders dat niet God is. En God is niet zichtbaar in persoon voor ons.Dus mogen we Hem ook niet aanbidden in de vorm van beelden , plekken, etc.
Denk eens aan de kaaba en hoeveel geld er daarin omgaat.
Dat is 1 grote afgodendienst.
Zo ook het aanbidden of onnodig eren van plekken waar Jezus heeft gewandeld.
Eert uw vader en uw meoder
Nog een voorbeeld is dat je je ouders moet gehoorzamen, dat betekent je BEIDE ouders. Ook houd het in dat je de overheid moet gehoorzamen,mensen die over je gesteld zijn.
Zo zijn er nog meer geboden die meer inhouden.


Dus als je gelooft in de Koran en de boeken van God dan is jou Gedrag dat je Schaamt, dat je niet steelt, niet gedriegd, geen overspel pleegt, geen leugens verklaart, geen moorden pleegt etc.
De profeet(vzmh) heeft gezegd de laagste vorm van Imaam is het oprapen van vuil op straat en de hoogste vorm van imaan is het uitspreken van er is maar één God en tot hem zullen wij terugkeren.


Een mens zondigt in gedachten ,woorden en werken. nou Islaminside....
Dat kan er geen mens in de hemel komen. Zie je dat?
God eist de goede werken,maar je kan er geen hemel mee verdienen.
Wel wil God de goede werken in het leven belonen,dat is algemene genade.
Immers Adam en Eva hebben het werkverbond verbroken.Dus de straf op de zonden gekregen die God belooft had.
En niet zoals in de islam beweerd word dat God terug komt op Zijn woord.Bij jullie word er gezegd dat God het de mens vergeven heeft en dat ze vanaf dan bij goede werken alsnog het paradijs inkomen.
Met andere woorden...... . God komt terug op wat Hij gezegd heeft,en dus niet meer betrouwbaar is.
Dat is jouw allah.......Islaminside. Je kan niet van hem opaan, en avn wie kan je dat nog meer niet???????????

Heel duidelijk begrijp een moslim niets van de bijbel.Door de hele bijbel loopt er een draad. En dat gaat over de Messias, de Zoon van God.Die de mens verlossen zal van de schuld die een mens draagt en die eens betaalt moet worden.Daarvoor heeft Hij aan het kruis gehangen.

1 is er die niet wilt dat de mens behouden word,en een onuitgesproken hekel heeft aan Messias,Jezus Christus en dus aan God. En dat is de duivel
Nu alles wat Gods Woord zegt over Jezus en zeker dat Hij de verlosser is, Gods Zoon word in de koran ontkent. Zomaar opeens is het allemaal niet waar.
Denk nou eens na Islaminside, het is de duivel die jou wilt laten geloven dat Jezus niet de Zoon van God is. Duidelijk?????
Zonder Jezus geen verlossing,eeuwig de duivel gezelschap houden.
Want waar de duivel is , is God niet. Dus in de hel geen liefde ,geen troost,helemaal niets. Alleen maar pijn ,dorst etc.

Kijk als mens staan we gelijk. Jij zal net als ik je naaste niet over hebben voor het verderf,vandaar al je uitleggingen en weerleggingen.
En we zijn allemaal even zondig, dus kan nooit boven een ander staan.

Maar ik probeer je ook duidelijk te maken dat de islam je leid naar het verderf.

Ik wens je een goede zondag en weltrusten voor vannacht.

groetjes Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

blaatinside20 schreef:Wil je met mij praten dan dien je mij ten eerst te respecteren.
Geef mij eens één goede reden waarom ik iemand die 5X per dag buigt voor een barbaarse ideologie uit de middeleeuwen die mij met erger dan een beest vergelijkt en aanzet om mij met hardheid te bestrijden of zelf om het leven te brengen omdat ik mij niet door de bedreigingen ervan laat indoctrineren, en deze ideologie als de absolute waarheid beschouwd zou moeten respecteren? WAT DENK JE EIGENLIJK WEL, DOMME CLOWN MET EEN MOORDENAAR IN JE AVATOR!
Denk je dat een jood respect op zal brengen voor iemand die het nazisme aanbid?

Jij buigt voor een ideologie (en beschouwd deze als absolute waarheid) die mij als niet of anders gelovige discrimineert om mijn geloofsovertuiging, die mij met erger dan een beest vergelijkt, en de oorlog verklaard omdat ik mij niet laat onderdrukken door de bedreigingen van één of andere pedofiele woestijnrover uit de middeleeuwen, en verwacht ook nog dat ik daar respect voor opbreng?!?

BEN JE WEL HELEMAAL LEKKER IN JE BOVENKAMER MAFKEES???


BTW, wanneer gaan we antwoord geven op mijn vraag?:
Roelof schreef:
islaminside20 schreef:Het voeden van de armen behoort in de islam tot een van de 5 pilaren.
Vreemd genoeg heb ik nog nooit gehoord dat een islamitische organisatie zich inzet voor de hongersnood in de wereld.

Er zijn zo'n 1 miljard moslims in de wereld die allemaal door hun denkbeeldige dictator verplicht worden om "zakaat" te betalen, dat moet een forse smak poen zijn...
Kun je misschien doormiddel van een betrouwbare bron aangeven waar al die zg. "zakaat" blijft meneer Ali Blabla?
Ontwikkelingshulp is eigenlijk alleen maar afkomstig uit westerse (christelijke) landen, terwijl er (arabische) islamitische landen zijn die schatrijk zijn door inkomsten uit olie maar die geen rooie cent uitgeven aan de medemens die van de honger omkomt.
En zo is het ook bij rampen, ik heb nog nooit gehoord dat een islamitische organisatie geld beschikbaar stelde of hulp aanbood als er weer een ramp heeft plaatsgevonden.
Lees ook: WAAR BLIJFT AL DIE ZAKAAT KONTENKRUIPER VAN MOHAMMED???
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Mijn allerbeste bidkleedjesverslijter, je zit met een vet probleem.
De profeet Jezus heeft de zelfde boodschap verkondigt als de Profeet Mozes
Die bestonden namelijk niet. Het boek Mozes is tenminste 250 tot 500 jaar later geschreven. De Hebreeuwen kenden het schrift nog niet. Mozes zou hooguit in hieroglyfen geschreven kunnen hebben. :razz:

Gewoon een simpel voorbeeldje voor domme mensen zoals jij. Je had ook Harry Potter of de sprookjes van 1001 nacht kunnen citeren.

Dan die Jezus. Dat is helemaal moeilijk. Jezus niets opgeschreven. Dat kan ook niet door iemand die nooit bestaan heeft. Hij heeft -gesteld dat hij wel bestond- ook nooit in Nazareth gewoont, want ... dat bestond ook nog niet!

Wat je me daar van? Als je bidkleedje niet op de grond lag, was je er waarschijnlijk van afgevallen, niet waar?

Enne, waarom is die allah van jou barmhartig en allemachies genadevol? Grapje van Bassie?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

H.Numan schreef:Mijn allerbeste bidkleedjesverslijter, je zit met een vet probleem.
De profeet Jezus heeft de zelfde boodschap verkondigt als de Profeet Mozes
Die bestonden namelijk niet. Het boek Mozes is tenminste 250 tot 500 jaar later geschreven. De Hebreeuwen kenden het schrift nog niet. Mozes zou hooguit in hieroglyfen geschreven kunnen hebben. :razz:

Gewoon een simpel voorbeeldje voor domme mensen zoals jij. Je had ook Harry Potter of de sprookjes van 1001 nacht kunnen citeren.

Dan die Jezus. Dat is helemaal moeilijk. Jezus niets opgeschreven. Dat kan ook niet door iemand die nooit bestaan heeft. Hij heeft -gesteld dat hij wel bestond- ook nooit in Nazareth gewoont, want ... dat bestond ook nog niet!

Wat je me daar van? Als je bidkleedje niet op de grond lag, was je er waarschijnlijk van afgevallen, niet waar?

Enne, waarom is die allah van jou barmhartig en allemachies genadevol? Grapje van Bassie?
Beste H Numan,

Om eerlijk te zijn kan ik geen touw aan jouw bericht vastknopen.
En ook je beweringen klopppen niet.

Ze zijn met veel bijbels mar ook met veel niet bijbelse boeken,geschiedenissen ,etc te weerleggen.
Ik geeg je enkele sites, raad je aan om, als je wilt, er de tijd voor te nemen om ze te lezen.
dank je......

http://www.bga.nl/nl/artikelen/daniel.html

http://www.bijbelseplaatsen.nl/plaatsen/Babylonstad.htm

groetjes
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

habibti schreef:
H.Numan schreef:Mijn allerbeste bidkleedjesverslijter, je zit met een vet probleem.
De profeet Jezus heeft de zelfde boodschap verkondigt als de Profeet Mozes
Die bestonden namelijk niet. Het boek Mozes is tenminste 250 tot 500 jaar later geschreven. De Hebreeuwen kenden het schrift nog niet. Mozes zou hooguit in hieroglyfen geschreven kunnen hebben. :razz:

Gewoon een simpel voorbeeldje voor domme mensen zoals jij. Je had ook Harry Potter of de sprookjes van 1001 nacht kunnen citeren.

Dan die Jezus. Dat is helemaal moeilijk. Jezus niets opgeschreven. Dat kan ook niet door iemand die nooit bestaan heeft. Hij heeft -gesteld dat hij wel bestond- ook nooit in Nazareth gewoont, want ... dat bestond ook nog niet!

Wat je me daar van? Als je bidkleedje niet op de grond lag, was je er waarschijnlijk van afgevallen, niet waar?

Enne, waarom is die allah van jou barmhartig en allemachies genadevol? Grapje van Bassie?
Om eerlijk te zijn kan ik geen touw aan jouw bericht vastknopen.
En ook je beweringen klopppen niet.

Ze zijn met veel bijbels mar ook met veel niet bijbelse boeken,geschiedenissen ,etc te weerleggen.
Ik geeg je enkele sites, raad je aan om, als je wilt, er de tijd voor te nemen om ze te lezen.
Het is duidelijk dat je me niet begrijpt. Dus zal iemand met het verstand van een Ali Blabla het helemaal niet doen.

Laat ik het even uitleggen: Ali Blabla, dom als hij is, citeert vlot koran of bijbelteksten al naar gelang hij daar belang bij heeft. Ik ben er redelijk zeker van dat Ali Blabla moeiteloos de koran kan opzeggen. Met recht een geheelonthouder!

Alleen werkt het niet. Want het citeren van de torah, bijbel of koran zegt totaal niets. Dat moet je met feiten doen. En daar hebben religieuze mensen, niet noodzakelijkerwijze onze geiten aaier alleen, grote problemen mee. Want dat kunnen ze niet. Het citeren van bijbel of koran citaten als 'bewijs' is het verwijzen naar quote yy uit Harry Potter of In de Ban van de Ring.

Neem nou Nazareth, waar Jesus gewoont zou hebben. Hij wordt immers niet voor niets Jezus van Nazareth genoemt, nietwaar? Wel, dat Nazareth bestond helemaal niet. Het wordt vernoemt in rabinale geschriften, maar verdwijnt tijdens de Diadochen oorlogen van de kaart. Het werd verlaten, omdat het in een bewist gebied lag. We horen pas weer over Nazareth na de Judese oorlog van Vespanius. In de tussentijd bestond het niet.

Zo staan torah dus ook de bijbel en dus ook de koran BOL van verzonnen verhaaltjes die gewoon niet kloppen. Er was nooit een vlucht uit Egypte. Augustus hield inderdaad een census, maar niet in Judea. Want dat maakte geen onderdeel uit van het Romeinse rijk.

Kijk, Ali Blabla is heel sterk in het neerzetten van een quote, maar verdedigen? Dat doet hij dus nooit. Is ook zijn bedoeling niet, en daar heeft hij absoluut geen training in. Want zelfs de beste geheelonthouders uit de mohammedaanse wereld kunnen dat niet. Dus een minkukel als Aliblbabla helemaal niet. De gewone methode is negeren. En als je het niet kan negeren? Dan maak je suggesties (in het westen) of vaardigd een fatwa uit (in het midden oosten) en een van je meer ijverige geloofsgenoten lost het probleem wel voor je op.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Dan die Jezus. Dat is helemaal moeilijk. Jezus niets opgeschreven. Dat kan ook niet door iemand die nooit bestaan heeft. Hij heeft -gesteld dat hij wel bestond- ook nooit in Nazareth gewoont, want ... dat bestond ook nog niet!
Ja. Er wordt ook beweerd dat Jesus het Semitische plagiaat is van de Perzische profeet Mitra. Ik weet niet hoeveel je over Mitra weet maar de gelijkenissen zijn markant. De omstandigheden waaronder ze geboren zijn, zelfs hun symbolen lijken op elkaar.
Zo staan torah dus ook de bijbel en dus ook de koran BOL van verzonnen verhaaltjes die gewoon niet kloppen.
Ik heb die cultisten nooit kunnen begrijpen. Hoe kun je in godsnaam een boek als bewijs nemen? Voor moslims is koran zelfs een wonder want Mohammad kon geen fantastische dingen doen zoals Jesus of Mozes (tenminste als je hun wonders aannemelijk acht). Weet je wat? Jij en ik kunnen ook ons cult vormen. Wij nemen een poezieboek en beweren dat het van god komt en verdienen miljoenen dankzij domme mensen.
-------------------------------------------------------
Roman troops prefer to suffer any fate rather than look a Persian in the face [Libianus, XVIII}
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Dat zou betekenen dat God op Zijn woord terug komt.
Dus wat jij hier beweerd is een leugen. De zedelijke wetten ,oftewel de 10 geboden zijn in 2 stenen tafelen gegraveerd wat een eeuwig duren karakter heeft. Dus voor altijd. Bij de 1e mensen is dit in het hart gegrift.
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. De tien geboden die zijn er en die blijven. Jezus(vzmh) werd naar de verloren schapen van Israël gestuurd om iets van wat hen eerder verboden was gemaakt toe te staan. En gebod is dus niet verbod. En dan heb ik het nog alleen over geboden en niet over verboden. In de islam betekent verbod = Haram, niet toegestaan. Daarvan is een hele grote rij en niet alleen 10 of 20. Een paar voorbeeld van haram zaken zijn:
Het aanbidden van een andere god naast God de Almachtige de Alwijze.
De islam verbiedt het zich aangeven aan waarzeggers en tovenaars en hen geloven. De islam verbiedt het geloven in horoscopen (dus aan de hand van iemand sterrenbeeld zogenaamd zijn lot kunnen voorspellen). De islam verbiedt iedere geloof van bijgeloof die niet berust op godsdienst. De islam verbiedt het om elkaar te vervloeken. De islam heeft het verboden om geld te verkwisten te verspillen. De islam heeft het verboden om mensen zonder gegronde iets te beschuldigen. De islam heeft het verboden om een vals getuigenis af te legen. De islam heeft het verboden om achter iemands rug te praten. De islam heeft het verboden voor ieder om zich schuldig te maken aan lasterpraat en roddelen. De islam heeft het verboden om elkaar te bespotten. de islam verbiedt het om je zelf aan te prijzen. De islam heeft het verboden om te moorden. de islam heeft het verboden om zelf moordt te plegen. De islam heeft het verboden om overspel te plegen. De islam heeft het verboden om elkaar te discrimineren op basis van huidskleur, komaf, geld vermogen, en maatschappelijk positie, verboden van het eten van varkensvlees, drinken van alcohol etc. deze zaken behoren tot zonden en tot het volgen van de linker pad. Allah(sbht) zegt in de heilige koran.

Volg hetgeen wat je is geboden en weerhoud je van het geen je is verboden. Dus wij moeten de pilaren van Tawqa(Godsvrucht) en Gedrag (imaam) volgen (De geboden). En wij moeten ons weerhouden van de Verboden zaken.

Verder: In de Koran staat het volgende:

Waarlijk, Wij zonden de Torah neder, waarin leiding en licht was, waarmede de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden, omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen... En Wij deden Jezus, zoon van Maria in hun voetsporen treden, vervullende, hetgeen vóór hem in de Torah was (geopenbaard), en Wij gaven hem het Evangelie, dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarvóór in de Torah was en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden. En laat de mensen van het Evangelie richten naar hetgeen Allah daarin heeft geopenbaard en wie niet richten naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarvóór in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot één volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah al Maidah: 43-49

Wij moslims geloven in de boeken van god en in zijn profeten. Maar wij volgen de koran ALLEEN!! en dit omdat de Thora en de bijbel verandert zijn door de priesters, Schriftgeleerden en Farizeeën. Dus God vertelt ons niet alleen dat er ander boeken dan de koran zijn neder gezonden. Maar de almachtige vertelt ook hoe de mesen met de boeken om gingen. De Joden hebben de profeet Jezus(vzmh) verjaagd en de christenen hebben van Jezus(vzmh) god gemaakt of zoon van god gemaakt. De Joden zeggen: "De Christenen hebben geen ware grondslag en de Christenen zeggen: "De Joden hebben geen ware grondslag", terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen. Hetzelfde zeggen degenen, die geen kennis hebben. Maar Allah zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ik heb een korte studie over Mithras gedaan, zeer interessant. Vooral het gemak waarmee men elkaar sterke punten kopieerde. :wink:
De corona van heiligen komt direct uit het Mithrascisme. De geboorte in de stal: exacte kopie.

Natuurlijk kan je een boek gebruiken om je te rechtvaardigen. Het kan best als bewijs gebruikt worden. Zelfs een sprookjesboek. Er is zeer goede reden om aan te nemen dat sprookjes zoals Hans & Grietje, waarbij ouders of anderen kinderen aten zijn geschreven tijdens of direct na de 30 jarige oorlog.

Maar dat speelt hier geen rol. Onze locale randdebiel Ali Blabla zou beslist niet weten waar we het over hebben. Beek Air Control Center leidt daarom het gesprek op 35.000 meter boven hem om. :wink:

Er is geen enkele persoon in de wereld die mij kan overtuigen waarom ik voetstoots moet aannemen waarom een of andere Jodokus Kwak opeens de polka op het water kan dansen. Of die Jodukus nu Jezus heet of niet. Dit soort 'wonderen' zijn buitengewoon. En vereisen daarom ook buitengewone bewijslast.

Onze zielepoot Ali Blabla moet dat woord in een woordenboek opzoeken. Bewijslast heeft 3 lettergrepen, moeilijk Nederlandse woord, en is bepaald niet iets waar mohammedanen graag mee werken. Mohammedaanse bewijslast bestaat meestal uit een groot scherp voorwerp met de vraag of je een probleem hebt. Goed woord, bewijslast. Mohammedanen vinden bewijs erg lastig. :razz:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Een mens zondigt in gedachten ,woorden en werken. nou Islaminside.... Dat kan er geen mens in de hemel komen. Zie je dat?
Allah(sbht) zegt:

'O mijn dienaren die buitensporig zijn geweest tegen zichzelf, wanhoop niet aan Mijn genade, voorwaar, Ik vergeef alle zondes.'

Allah(sbht) vergeeft alle zondens wanneer men oprechte berouw toont. En iedere persoon maakt zonden niemand is volmaakt. Daarom zegt de profeet(vzmh):

Degene die regelmatig smeekt om vergeving voor hem zal Allah een uitweg maken van elke beknelling. En een oplossing geven voor al zijn zorgen en hij zal hem gunsten geven, zonder te weten waar vandaan.
(Overgeleverd door Ahmed)

Wat ik bedoel met het bezitten van één korreltje imaam is:

Iemand die zijn hele leven aan verboden zaken heeft begeven en toch in zijn hart dat éne korreltje geloof had, zal uiteindelijk nadat hij zijn bestraffing gehad heeft het paradijs inkomen. Dus dat betekent dat hij of zij nog gered zal worden. Van alle mensen zij er maar 2 die niet in het paradijs in komen, namelijk: degene die uit hoogmoed NIET geloven (Nooit in hun hart beseft hebben dat er een schepper is, nooit gezocht naar een antwoord) (dus Ongelovig zijn). En degene die een andere god naast Allah hebben aanbidden die hen niets baten kan (velengodendienst). Dus dat betekent iedere persoon die Godvrucht in zijn hart heeft het paradijs zal in komen, alleen niet tegelijk. Allah(sbht) heeft daarvoor de weegschaal opgericht. Iedere persoon word beoordeelt op zijn daden(gedrag) en Tagwa(godsvrucht). Allah(sbht) zegt: Degene die goed doet het in in zijn eigen voordeel en degene die slecht verdrijft het is in zijn eigen nadeel. Allah is de Vergever der zonden de Aanvaarder van berouw de Gestrenge in het straffen de Heer van genade. En er is geen God buiten Hem tot Hem is de terugkeer.

Allah subhana huwa ta'ala zegt: Oh Zoon van Adam! Zolang jullie Mij verzoeken en jullie hoop vestigen in Mij zal ik jullie vergeven ondanks hetgene dat jullie gedaan hebben, het zal Me niet uitmaken. Oh Zoon van Adam! Als jullie zonden tot aan de hemel rijken en jullie vragen Mij om vergiffenis, dan zal Ik jullie vergeven, en het zal Me niet uitmaken. Oh Zoon van Adam! Als jullie Me zouden ontmoeten met zondes die de aarde vullen, en jullie zouden Me dan ontmoeten zonder genoten aan Mij toe te kennen, dan zal Ik jullie begroeten met het gelijke in vergiffenis. (Overgeleverd door At Tirmidhi die zei dat de hadith hasan is.

Zij zeiden: 'Wij hebben u inderdaad in waarheid blijde tijding gegeven, behoor dus niet tot hen die wanhopen'. Hij zeide: 'Wie kunnen aan de genade van hun Heer wanhopen, dan de dwalenden?'." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soera Al Hidjr 15, vers 55 - 56)

"Zij, die in de tekenen van Allah en de ontmoeting met Hem niet geloven, wanhopen aan Zijn barmhartigheid; dezen zullen een smartelijke straf ontvangen." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soera Al Ankaboet 29, vers 23

In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle, Allah ik heb nooit in u getwijfeld ik vraag U o Almachtige om vergeving: Astagfirrulah. Vergeef me voor mij fouten u bent mij heer ook al hebben de ongelovigen er een hekel aan, u bent onafhankelijk, de meest barmhartige, de genadevolle. Alle lof behoort aan Allah.
Laatst gewijzigd door islaminside20 op ma okt 06, 2008 11:11 am, 2 keer totaal gewijzigd.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Kijk, het weer wordt slechter, de kinderboederij heeft de geiten op stal gezet en mamma burka wil niet dat Ali de hele dag over straat slenterd. Dus gaat Ali Blabla vrolijk door met forum vervuiling:
Ali Blabla schreef: Allah zegt:
'O mijn dienaren die buitensporig zijn geweest tegen zichzelf, wanhoop niet aan Mijn genade, voorwaar, Ik vergeef alle zondes.'
Nee, mijn allerbeste bidkleedjesverslijter. Dat zegt allah niet. Dat zeggen zijn auteurs. Harry Potter zegt net zo veel. Namelijk niets. Is bedacht door mw. Rowlings. Allah is lang geleden bedacht. Niet door mo. Maar even zo vrolijk bedacht.

Bewijs ons eens dat die allah van jouw bestaat. Daar hangt je toekomst namelijk vanaf. Stel, je staat voor de (gouden) poef van allah. Die zal jou zonder enige twijfel vragen: die Numan, dat was geen domme jongen. Hij vroeg jouw om te bewijzen dat ik besta. Omdat je dat nagelaten hebt mis ik een enthousiaste bekeerling. Daarom ga jij naast Numan voor eewig gemarteld worden.

Dus opschieten, geitenaaier. De tijd tik door. :P
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

reactie op islaminside vele geboden

Bericht door Miep »

Hoi Islaminside,

Jullie vele geboden worden samen gevat in de 10 geboden.
Ik heb je dat al uitgelegd.

Verder kunnen we dank ik wel bezig blijven, het blijft toch een wellus nietus spelletje.
Ik denk dat God dat helemaal niet wilt dat wij ruzie krijgen en gaan spotten.

Ik de grond beginselen zijn er al hele belangrijke verschillen waardoor het verder en breder word het verschil.

1 ding kan ik je zeker zeggen, ik vind geen liefde in de islam nog de koran. Alleen maar veel dood en haat.
Als ik de koran zou volgen zou ik dood ongelukkig zijn en blijven.
Daar is geen hoop,geen troost. En dat zeg ik niet omdat ik je graag wil kwetsen,maar ik voel dat ook echt!!!!!

Beste Islaminside,probeer de bijbel eens goed te bestuderen.
Het is belangrijk om te weten hoe de mens was voor de zondeval en hoe de mens daarna is geworden.

Ik wens je een pretige avond.
ook alle kaas alibababa's een fijne avond.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Alle lof zij Allah de heer der werelden.
Jullie vele geboden worden samen gevat in de 10 geboden.
Ik heb je dat al uitgelegd.
De geboden worden niet verdeelt in 10 geboden! De belangrijkste geboden zijn er 10! dat is een groot verschil.
Verder kunnen we dank ik wel bezig blijven, het blijft toch een welles nietes spelletje. Ik denk dat God dat helemaal niet wilt dat wij ruzie krijgen en gaan spotten.
Hier heb je helemaal gelijk in. Ik respecteer jou, maar ik ben het niet volledig eens met jou standpunten.
1 ding kan ik je zeker zeggen, ik vind geen liefde in de islam nog de koran. Alleen maar veel dood en haat.
Ik ken jou niet en ik weet niet wat jij van de islam kent. Maar wat ik ken is genoeg om in de heilige koran te geloven. Want ik weet dat er geen ander boek meer op aarde bestaat wat toleranter en vrediger is dan de Heilige Koraan. En Mohammed(vzmh) is de Koning van Tolerantie en Genade. Welke dood en welke haat? Kom met koranteksten daarover ik weerleg ze voor je één voor één en dit doe ik echt. En ik kan je nu wel teksten voordragen maar dat doe ik niet. Aangezien ik vindt dat iedereen zijn weg moet vinden naar geloof. Ik heb mijn tijd besteedt aan het bestuderen van de islam, ik had net zo goed me tijd kunnen verdoen aan disco's en chillen op straat. Maar dat heb ik niet gedaan omdat de islam mij inspireerde. En iedereen moet zijn weg vinden in geloof en wie zijn weg niet kan vinden die heeft pech. Ik probeer alleen de valsheid te onderscheppen en de waarheid te verdedigen. Zodat mensen niet afdwalen naar het verkeerde pad. Allah(sbht) zegt:

'Het is de waarheid van uw Heer, laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil'.

Vermaan, hen daarom want je bent slechts een vermaner.

Als ik de koran zou volgen zou ik dood ongelukkig zijn en blijven.
Om deze conclusie te trekken heb je ooit de islam begrepen? Of kijk je alleen maar naar de propaganda van het Westen. Mijn korte conclusie over de islam.: De waarheid is gekomen en de valsheid zal ten ondergaan. Iedereen beweert dat zijn geloof de waarheid is. Maar wat is de waarheid? En hoe kan je valsheid van waarheid onderscheiden? Deze vragen kan je niet zomaar in het kort beantwoorden het vergt vele onderzoek en wetenschappelijke bewijzen. En toen ik eenmaal de koran gelezen had bevestigd de koran voor mijn zelf dat het de waarheid is. Ik voelde me toen zo gelukkig de islam gaf me kracht die nergens anders te verkrijgen is. Ik stelde aan mijn zelf de volgende vragen: Waarom leven wij op aarde? Wat is het nut daarvan? Waar leven wij voor? Wie heeft ons gemaakt? Etc. Ik wilde graag een heldere antwoord krijgen op mijn vragen. Ik heb de koran in het Nederlands uit de bieb gehaald en ik begon te lezen en te lezen. In die tijd had ik nog geen internet thuis. Alles wat me antwoord kon geven schreef ik op in mijn schrift en ik deed dit tot laat in de nacht. De islam heeft me toen alle antwoorden geven.
Daar is geen hoop,geen troost. En dat zeg ik niet omdat ik je graag wil kwetsen,maar ik voel dat ook echt!!!!
Dat kan kloppen, waarom niet! Maar dan is mijn vraag hoe komt dat? Is het onwetendheid of wil je gewoon niets met de islam te maken hebben. In mijn geval gaf de islam mijn wel hoop en kracht.
Beste Islaminside,probeer de bijbel eens goed te bestuderen.
Het is belangrijk om te weten hoe de mens was voor de zondeval en hoe de mens daarna is geworden.
Beste Habiti wil je dan alstublieft de volgende vragen voor mijn beantwoorden als de bijbel correct is?

Vraag 1: Als Jezus(vzmh) god is of zoon van god wat is Adam dan een grotere god? Want Adam had geen vader en geen moeder? En wie is Eva dan een nog grotere god omdat zij vrede zij met haar uit de Rib van Adam is gekomen?

Vraag 2: Waarom wordt Jezus vrede zij met hem bestraft voor de zonden van Adam? Dit begrijp ik echt niet.

Vraag 3: Als wij kinderen van God zijn waarom bestaat het goede en het slechte?

Vraag 4: Waarom heeft god slechts 1 zoon en niet 20 of 10000?

Tip: Je zult geen correct antwoord kunnen geven tenzij u de koran leest. Dit is een tip en niet om je te kwetsen!
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

islaminside20 schreef:Tip: Je zult geen correct antwoord kunnen geven tenzij u de koran leest. Dit is een tip en niet om je te kwetsen!
Tip: Je zult geen correct antwoord kunnen geven tenzij je de Bijbel leest. Dit is een tip en niet om je te kwetsen!

@Islaminside, hoe lang ga je nog met deze vervelende topic door? Ik lees het al lang niet meer!
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

@Islaminside

Sorry maat maar je lijkt me een herboren moslim die een onrealistisch romantisch beeld van Islam heeft. Vergeet niet dat Islam in praktijk gelijk staat aan Iran of Afghanistan onder Taliban en dat zou je echt niet willen ervaren.

Vertel me eens, heb je ooit echt in het Midden-Oosten gewoond?

Als ik jou was, zou ik me liever concentreren aan mijn studies (ik weet natuurlij niet hoe oud je bent), vind een goede baan, verhef jezelf en je familie. Leer die boeren door jouw diploma's dat ze jou en jou gemeenschap moeten respecteren. "Beat them in their own game", bij wijze van spreken.
Het is natuurlijk zeer mooi te lezen dat je je tijd niet verspilt aan drugs of uitgaan maar je verspilt blijkbaar je tijd op een andere manier. Ik zou eerlijk gezegd mijn tijd besteden door een nuttig boek te lezen waarmee ik wat kennis kan vergaren. Je hebt Islam of Koran niet nodig om je te zeggen dat je van drugs moet afblijven. Gezond verstand is genoeg.
Met zulk nonsense over Islam ga je - in de tijd van vandaag- nergens respect krijgen. Ga met je tijd mee.
Laatst gewijzigd door Persian_revenge op zo okt 12, 2008 3:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-------------------------------------------------------
Roman troops prefer to suffer any fate rather than look a Persian in the face [Libianus, XVIII}
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

@Islaminside, hoe lang ga je nog met deze vervelende topic door?

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
-------------------------------------------------------
Roman troops prefer to suffer any fate rather than look a Persian in the face [Libianus, XVIII}
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Alle lof zij Allah de Heer der Werelden
Sorry maat maar je lijkt me een herboren moslim die een onrealistisch romantisch beeld van Islam heeft. Vergeet niet dat Islam in praktijk gelijk staat aan Iran of Afghanistan onder Taliban en dat zou je echt niet willen ervaren.
De islam staat voor de koran en de sounnah en niet voor wat jij of wie dan ook zegt. De taliban heeft de koran niet neer gezonden. Dat heeft Allah(sbht) de heer der werelden gedaan. En de almachtige heeft ons vertelt dat wij moeten geloven in zijn profeten, boeken, engelen en de dag des oordeels. En dat wij niemand moeten volgen behalve God en zijn boodschappers. En de islam staat voor vrede en tolerantie. En wat de Taliban zegt of wat jij zegt kan me niet zoveel schelen. Ik heb de koran gelezen en ik weet goed waar het over gaat.
Vertel me eens, heb je ooit echt in het Midden-Oosten gewoond?
Vertel me is er één islamitische staat die één Khilafa heeft net zoals in de tijd van SalahEdine Ayoubi of Omar Ibn Khattab? Want toen was de islam namelijk één nu is de islam gesplitst in groeperingen omdat ze van religie afwijken! En ik heb nooit in het Midden-oosten gewoond maar mijn vader heeft wel een schotel met 60 Arabische zenders. Het nieuws over de oorlog die door Amerika is gevoerd in Afghanistan en Irak heeft me vele tranen doen vallen. Zo veel onschuldige mensen zijn omgekomen het leek net of er atoombom in Afghanistan was gevallen. Maar ja dat maakt toch niet uit het zijn maar moslims, Toch? En dan nog de burgeroorlog die tussen de Sjiieten en Soennieten velen jaren heerst. En weer opgewekt is door Amerika door een valse oorlog te beginnen in Irak om zo de macht over de Islamitische territorium te grijpen. Dit zijn allemaal spelletjes. En iedereen met een gezond verstand weet dit. De islam is vrede en tolerantie en dit al 14 eeuw lang en natuurlijk zullen er altijd wel mensen zijn die het verpesten maar de meerderheid blijft en is toch altijd vredig. De Koran is de bron van kennis en de bron van wijsheid. En met elke discussie gebruik ik de koran dit doe ik omdat ik weet dat er niemand tegen de koran op kan.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

De islam staat voor de koran en de sounnah
Dat zeg jij als Soenniet. Het staat nergens in koran dat je de Sounnah moet volgen.
en niet voor wat jij of wie dan ook zegt.
En wie zegt dat het staat voor wat je zegt? Jouw mening en jouw interpretatie is ook subjectief. Wie weet misschien is de interpretatie van Taliban de juiste. Je gaat me niet zeggen dat jij meer over Islam weet dat de Taliban die van kleinsaf aan koran leren lezen en zelfs van buiten leren.
De taliban heeft de koran niet neer gezonden.
Je snapt het niet, man. De Taliban heeft Islam in praktijk gezet. Ik heb nooit gezegd dat koran door Taliban geschreven is. Ik zeg dat Taliban het letterlijk heeft toegepast. Wensen voor sharia en een Islamitische staat, staat gelijk aan wensen voor een land zoals Afghanistan onder Taliban.
En de islam staat voor vrede en tolerantie.
vertel dat aan jouw bloeddorstige Imam, Omar Ibn Khattab, die bibliotheken platverbrandde en mijn voorouders in duizenden vermoordde. Jouw bewering is alleen waar in jouw hoofd. Lees eens de geschiedenis in plaats van Koran want jouw bewering ontbreekt enige inhoud.
En wat de Taliban zegt of wat jij zegt kan me niet zoveel schelen. Ik heb de koran gelezen en ik weet goed waar het over gaat.
Dan steek je je hoofd in het zand en doet alsof.... zoals ik eerder zei, je hebt een onrealistisch romantisch beeld van Islam en het Midden-Oosten en je hebt er niet eens in gewoond.
Vertel me is er één islamitische staat die één Khilafa heeft net zoals in de tijd van SalahEdine Ayoubi of Omar Ibn Khattab?
Het feit dat je een bloeddorstig figuur als Omar Ibn Khattab als je voorbeeld neemt, wil twee dingen zeggen. Ofwel ken je hem niet en bent niet op de hoogte van zijn misdaden ofwel keur je zijn misdaden goed en dat maakt je een gevaarlijk iemand.

En laat me je een ding vertellen, vriend. Even het westen terzijde. Wat jouw natte droom over Khalifa betreft, kan ik je van een ding verzekeren. Wij Perzen zullen alles doen om te voorkomen dat zoiets kwaads opnieuw tot stand komt want dan zullen wij ons Perzisch rijk nieuw leven inblazen. Khalifa is het Arabisch imperialisme en noch Turken noch Perzen zijn daar geinteresseerd in.
Begrijp me niet verkeerd want ik ben voor betere economische samenwerking onder ons om te voorkomen dat westerlingen ons zullen verdelen. Ik wil graag iets zoals de Europese Unie tot stand zien komen om economische redenen en niet om achterlijke godsdienstige redenen.
Kennis is het wapen van vandaag. Zonder kennis kun je het niet opnemen tegen het westen.
Want toen was de islam namelijk één nu is de islam gesplitst in groeperingen omdat ze van religie afwijken!
Onjuist. De breuk begon vanaf de dag dat Mohammad stierf wat wil zeggen dat tegen de tijd van Omar de Bloeddorstige of Salahudeen (de koerd, dus geen arabier) was Islam reeds gesplitst.
Het nieuws over de oorlog die door Amerika is gevoerd in Afghanistan en Irak heeft me vele tranen doen vallen.
Akkoord. ik geloof er ook niet in al dat nonsense over democratie. Het gaat allemaal over olie en uitbuiting maar ik zou zeggen "stay tuned" het is nog niet afgelopen en ze worden betaald gezet. Je denkt maar dat Irak of Afghanistan door hen gecontroleerd wordt.
Wist je bijv. dat zowel de Iraakse president (een koerd) als de premier decennia lang in Iran als vluchtelingen hebben gewoond en als ze naar Iran gaan, hebben ze geen tolk nodig. :wink:
Irak wordt al door Iran gecontroleerd dankzij de Amerikanen en hun missie in Afghanistan gaat zeker en vast mislukken. Afghanistan is traditioneel de achtertuin van Iran.
Zo veel onschuldige mensen zijn omgekomen het leek net of er atoombom in Afghanistan was gevallen. Maar ja dat maakt toch niet uit het zijn maar moslims, Toch?
Dat is politiek, vriend. Denk je dat dat mijn bloed niet doet koken?
Maar Islam is de oplossing niet. Kijk naar de joden. Weet je wat ze gedaan hebben na WOII ? Ze gingen naar school. Ze werden advokaten, politici, dokters, ingenieurs en begonnen landen zoals de V.S. van binnen veranderen. En al dat door middel van KENNIS.
Zich opblazen of bij Taliban gaan vechten is de oplossing niet.
De islam is vrede en tolerantie en dit al 14 eeuw lang en natuurlijk zullen er altijd wel mensen zijn die het verpesten maar de meerderheid blijft en is toch altijd vredig.
Sorry maar dat is onzin. Islam heeft zich niet eens binnen het arabisch schiereiland vredig kunnen spreiden. Laat staan buiten het Arabisch Schiereiland.
De Koran is de bron van kennis en de bron van wijsheid.
Ter informatie: Omar zijn troepen gebruikten hetzelfde principe om de grootste bibliotheken in Perzie plat te verbranden. De boeken waren teneerste niet in het Arabisch en men voerde aan dat al wat wij nodig hebben is koran, bron van alle kennis.
Het is debiel wat je zegt.
-------------------------------------------------------
Roman troops prefer to suffer any fate rather than look a Persian in the face [Libianus, XVIII}
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Ali Blabla schreef:De Koran is de bron van kennis en de bron van wijsheid. En met elke discussie gebruik ik de koran dit doe ik omdat ik weet dat er niemand tegen de koran op kan.
Zoek dan maar eens goed in dat middeleeuwse boekje waar jij al je waarheden uithaalt waar de zakaat van al jouw onderdrukte broeders en zusters blijft, en wat de moslims allemaal doen tegen de hongersnood in de wereld, want daar heb ik tot op heden nog geen antwoord op gehad...
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

islaminside20 schreef:
Waarom maakt Allah een basale fout tegen de algebra in het erfrecht waar de Moslimgeleerden zelf een regel moeten voor verzinnen om het weer in orde te maken?
Ik heb deze vraag niet van je opgemerkt? Geef aan welke koranvers en je krijgt een antwoord van me. Zolang het met respect gaat beantwoord ik alles dat weet je toch?
Zeker,

Wel, heb je nog niet gehoord over de "wetenschap" in de Islamitische leer die Al-Fara’id heet: het verdelen van de erfenis.

Wel, daarin heeft de Islamitische leer dingen moeten verzinnen die niet in de Koran staat.

Namelijk, soms komt de verdeling uit de Koran van de erfenis te hoog uit, bvb. een man die sterft en z'n vrouw, z'n moeder en 2 zussen nalaat. Dan krijgt z'n vrouw 1/4, z'n moeder 1/3 en z'n zussen 2/3: samen 15/12 te verdelen. Dan wordt de "awl" wet toegepast en alles herrekend naar 15-den.

Soms heeft men nog "over" van de erfenis. Enkel een vrouw bvb: zij krijgt 1/4. Wat met de rest? Dan heeft men de regel "usbah" verzonnen waarbij alle overschot naar een mannelijk familielid gaat.

Vertel me 's: waar in de natuur moet de mens tussenkomen omdat de algorithmen van "Allah" niet kloppen? Waarom dan wel in de Koran?

Dus dan is de Koran dan duidelijk toch niet goddelijk, he, als hij moet gecorrigeerd worden door de mens.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie