Oplossing gevonden voor Marokkaans tuig!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Zwartmeer schreef:Wat heel erg in ons nadeel is geweest is de CP van Janmaat. Ook zij riepen dergelijke dingen maar waren aantoonbare fascisten.
Ik heb zelf ook ondervonden dat je een boodschapper vaak niet los kan zien van zijn boodschap, waardoor ik de Islam jarenlang heb onderschat. Dat geldt voor veel mensen, vrees ik. Bestond de CP inderdaad uit aantoonbare fascisten? Janmaat was volgens mij gewoon een volkse man.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Scarlatti schreef:...vertel het eens NB, je getuigt altijd nogal van een scherpzinnig inzicht, ben heel benieuwd, want dàt er iets gedaan moet worden zeg en zie jij toch ook.
:D NB als richtingaanwijzer?

Eerlijkgezegd denk ik dat er helemaal geen oplossing is.
Niet zolang we de verkeerde tegenstanders bijven bestrijden met de verkeerde methoden.
Niet zolang we onszelf en onze wijsheid veel te serieus bijven nemen.
En niet zolang we onze echte tegenstanders - die veel slimmer (en beter geoutilleerd) zijn dan wij wensen te erkennen - blijven onderschatten.

Timing is key,
dat snappen zij,
maar wij nie..
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:. Bestond de CP inderdaad uit aantoonbare fascisten? Janmaat was volgens mij gewoon een volkse man.
Ik heb geen idee Pilgrim..Ik had ook een pest hekel aan Janmaat, en spuugde op hem, maar nu achteraf denk ik wel eens dat hij ( wat sommige dingen betreft ) toch wel een heel heldere kijk op de zaken had. Misschien was hij te eerlijk, en had hij fascistische denkbeelden, maar hij had geen charisma , en de tijd was niet rijp voor de boodschap die hij bracht.
Hij was naar mijn idee in ieder geval geen staatsman , en hij had ook geen diplomatieke talenten.
Waarschijnlijk had zijn partij het in deze tijd beter gedaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

Pilgrim schreef: Bestond de CP inderdaad uit aantoonbare fascisten? Janmaat was volgens mij gewoon een volkse man.
Zo uit mijn hoofd. Janmaat en de zijnen vergaderden vaak bij weduwe Rost van Toningen. Haar man zat in de oorlog voor de NSB in de tweekamer. Janmaat had een herdershond die dezelfde naam had als de herdershond van Hitler. Verder zijn CP bestuursleden met verborgen camera betrapt op het huis vol hebben van nazie-lectuur en propaganda. Dit alles bij elkaar zegt meer dan genoeg. In ieder geval mij wel.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

@Zwartmeer,

Ik kan het fout hebben want ik weet niet zo heel veel van Janmaat, maar vergis je je niet met Joop Glimmerveen van de NVU? :?
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

Pilgrim schreef:@Zwartmeer,

Ik kan het fout hebben want ik weet niet zo heel veel van Janmaat, maar vergis je je niet met Joop Glimmerveen van de NVU? :?
Nee beslist niet. Glimmerveen was een openlijke fascist. Janmaat ontkende steevast dat te zijn. Janmaat en co kun je wat dat betreft vergelijken met moslims die zich braaf voordoen. Zelfs al worden ze met verborgen cameras op de meest walchelijke uitspraken betrapt dan nog weten ze er een draai van 'uit zijn verband gehaald' aan te geven. Dit soort dingen is uiteindelijk de nekslag geworden voor de CP. Het volk geloofde hen niet meer.

Door de CP zijn de problemen waar ze over spraken juist lang onbespreekbaar gebleven. Pim Fortuyn heeft dat veranderd maar ook hij moest zich steeds weer verdedigen tegen beschuldigingen een rechtsextremist te zijn.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Bericht door Zwartmeer »

Bij deze een in mijn ogen prachtige uitzending uit 2005 van het programma Profiel over Janmaat. Na het zien hiervan werd mij wel duidelijk dat wat voor slechts er ook over Janmaat gezegd kan worden hij zijn tijd ver vooruit was.

http://reporter.kro.nl/uitzendingen/200 ... nmaat.aspx
Profiel: Hans Janmaat
Uitzending 28 september 2005

Op 9 juni 2002 overleed Hans Janmaat. Op zijn begrafenis waren 35 mensen. Het nieuws van zijn dood was niet meer dan een één-kolommer op pagina zeven. Hans Janmaat. De man die met z'n opvattingen bijna twintig jaar lang het boegbeeld was geweest van extreem-rechts in dit land. Oprichter van de Centrum Democraten.

Toen hij in 1982 in de Tweede Kamer kwam, was het land te klein. Maar zijn politieke carrière was niet bepaald een succes. Extreem rechts bleef onder zijn leiding een politieke dwerg, amper in staat om de kiesdrempel te overschrijden. Janmaat. Van beroep: stoorzender. Geminacht door collega-politici.

Een man met een uniek talent op de verkeerde momenten de verkeerde dingen te zeggen. Een warhoofd, ook. Zijn analyses raakten zelden doel. Maar: als het gaat om kritiek op de multiculturele samenleving, dan is veel van wat hij destijds beweerde in politiek Den Haag inmiddels gemeengoed geworden. Want ook dat is Janmaat: foute timing. Fons de Poel en Heleen Minderaa schetsen de tragische held van extreem rechts.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Oplossing gevonden voor Marokkaans tuig!
Wij maar zoeken en zoeken en zoeken en benoemen en duiden tot we er amechtig van worden.De Chinezen hebben een oplossing. Gebaseerd op 1000 jaar ervaring in Het Rijk van het Midden. Hoe gezellig gaan de Chinese autoriteiten rammadannen met de Mohammedannen?
http://www.iht.com/articles/2008/09/08/asia/ramadan.php
Local Chinese governments impose rules for Ramadan
Local governments in a Muslim desert region in western China have imposed strict limits on religious practices during the traditional Muslim fasting month of Ramadan, which began last week, according to the Web sites of four of those governments.

The rules include prohibiting women from wearing veils and men from growing beards, as well as barring government officials from observing Ramadan. One town, Yingmaili, mandates that local officials check up on mosques at least twice a week during Ramadan.

The local governments administer areas in the western part of Xinjiang, a vast autonomous region that is home to the Uighurs, a Muslim Turkic people who often chafe under rule by the ethnic Han Chinese.

In August, a wave of attacks swept through Xinjiang, the largest surge of violence in the region in years. Some local officials blamed the instability on separatist groups, and the central government dispatched security forces to the area.

The limits on religious practices put in place by the local governments appear to be part of the broader security crackdown. The areas affected by the new rules are near Kuqa, a town struck by multiple bombings on Aug. 10.

The Web site of the town of Yingmaili lists nine rules put in place to "maintain stability during Ramadan."

They include barring teachers and students from observing Ramadan, prohibiting retired government officials from entering mosques and requiring men to shave off beards and women to take off veils. Mosques may not let people from outside the town stay overnight, and restaurants must maintain normal hours of business. (Many restaurants close during daytime hours over Ramadan because of the fasting, which is supposed to last from sunrise to sunset. Muslims observing Ramadan typically eat substantial meals at night.)

In nearby Xinhe County, the government has decreed that Communist Party members, civil servants and retired officials not observe Ramadan, enter mosques or take part in any religious activities during the month. Worshipers cannot make pilgrimages to tombs, so as to "avoid any group event that might harm social stability," according to the Xinhe government's Web site.

In addition, children and students cannot be forced to attend religious activities, and women cannot be forced to wear veils.

County rules also stress the need to maintain a strict watch over migrant workers and visitors from outside. Companies and families who have workers or visitors from outside the county are required to register the outsiders with the nearest police station and have the outsiders sign an agreement "on maintaining social stability."

Some of those rules are similar to ones implemented in Beijing just before the Olympic Games started in early August.

Shayar County, which includes the town of Yingmaili, said on its Web site that migrants must register with the police, and that any missionary work by outsiders is banned. (Even outside Ramadan, China is wary of missionaries doing any kind of work in the country.)

The city of Artux is also preventing its teachers and students from observing Ramadan. As a result, schools have to keep serving food and water, city authorities said. As with the other governments, the overall goal is "to maintain social stability during Ramadan."

In some parts of the world, militants see Ramadan as a good time to carry out attacks because they believe achieving martyrdom during the holy fasting month is an especially sacred act.

Religious extremists in Iraq, for example, have carried out waves of bombings during Ramadan in recent years. But the Chinese government has not presented any evidence showing that separatists in Xinjiang might do the same this year.

Huang Yuanxi contributed research.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Het Rammadannen ook in China voorbij en de Olympische Spelen zijn voorbij. Nu kunneen de autoriteiten zich volop bezig houden met het bewaren van de orde in de maatschappij.
http://islaminaction08.blogspot.com/200 ... begun.html
China's Islamic Crackdown has Begun
... China in enforcing laws and regulations restricting the practice of Islam.
"Of course this makes people angry," Mohammad, a teacher, told The New York Times on Sunday, October 19.
"Excitable people think the government is wrong in what it does. They say that government officials who are Muslims should also be allowed to pray."
Eisen van Mohammedanen vallen in China op dovemansoren. Want de anti-acties van de regering gaan gewoon door:
In Khotan, signs posted in front of the grand mosque say the weekly Friday prayer sermon must not extend beyond than a half-hour.
Under the rules, imams are banned from teaching the Qur'an in private and only official versions of the Qur'an are allowed.
Wat is dat? Hebben de Chinezen al een Koraan in verbeterde versie zoals bij ons Geert Wilders zou willen hebben? Ter dikte van de Donald Duck misschien?
En hoe ontmoedigen ze de pelgrimstocht? Want hoe minder geloofsbanden er zijn met de Arabieren, hoe beter de Chinezen dat vinden. (Geldt ook voor Katholieken)
Signs painted on mud-brick walls in the winding alleyways of old Kashgar warn against making "illegal" hajj.

"Implement the policy of organized and planned pilgrimage; individual pilgrimage is forbidden," reads a red banner hanging on a large mosque in Urumqi, the regional capital of Xinjiang.

Authorities have also confiscated passports of Uighur Muslims across Xinjiang to force them to join government-run hajj tours rather than their own trips.

Once a person files an application, the authorities do a background check into the family.

If the applicant has children, the children must be old enough to be financially self-sufficient, and the applicant is required to show that he/she has substantial savings in the bank.

To get a passport to go on an official hajj or a business trip, applicants must leave a deposit of nearly $6,000.
De tijd zal leren of deze politiek van restricties gunstig uitwerkt.
Ik denk het wel want uiteindelijk geldt in China "Alle politieke macht komt uit de loop van het geweer (Chairman Mao).
In het verleden hebben er diverse ontvolkingen van rebelse provincies plaats gehad.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Wat ik me afvraag is of in China het eenkindbeleid. ook geldt voor Moslims.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

In China is religie volstrekt ondergeschikt aan de staat. (Er is misschien niet veel goed daarzo, maar dat hebben ze door!) Dus mohammedanen zullen het daar iets minder vaak dan de konijnen moeten doen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Wikipedia zegt er over:
http://en.wikipedia.org/wiki/One-child_policy
More than 90% of the population of China are Han Chinese. Most ethnic minorities have different quotas from Han, with the quotas depending on whether they are living in urban, rural, or remote regions. The 55 official minority groups are limited to two or sometimes three children. Foreigners are exempt from this policy. As a partial consequence, ethnic minorities have seen their proportion of the Chinese population grow from 6.1% in 1953, to 8.04% in 1990, and 9.44% in 2005. While ethnic minorities represent less than 10% of the total population, they comprised 35% of the net increase in China's overall population between the censuses of 1982 and 1990,[51] and 42% of the net increase in China's population between 1990 and 2000. According to a recent survey, ethnic minorities are currently growing about seven times faster than Han Chinese.[52][53][54][55] However, this relative increase is not only due to differential birthrates but also to a process of ethnic revival or growing self-consciousness or reidentification of minority nationalities, which has been occurring over the past few decades.[56]
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie