Hele Bijbel nu beschikbaar voor Afghanen

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Beste Chaimae,
Chaimae schreef: Er wordt ergens geinsuneerd dat de islam met de zwaard verspreid is, wat een mythe is, een mythe die in Europa populair was gemaakt ten tijd van de kruistochten.
Natuurlijk is dit geen mythe. Je moet gewoon historische bronnen gaan zoeken, en de veldslagen die gestreden zijn in Spanje, Perzië, Egypte, Indonesië, het Oost-Romeinse rijk, ...

Jouw quote van diezelfde O Leary zal ik 's aanvullen met een andere quote:
"The success of their expeditions seems to have surprised the Arabs and encouraged them to undertake the permanent occupation of the countries they had conquered. They had not the least desire to cultivate the soil or settle down to agricultural work, their idea was to establish a military occupation and live on the fruits of the toil of the native inhabitants."
Bron:
http://www.aina.org/books/hgsptta.htm#ch10

Jouw bronnen liegen.
Chaimae schreef:Moslims hebben 800 jaar lang Spanje overheerst.
En ze zijn daar gaan overheersen op uitnodiging van de locale bevolking of zo? Of geloof je dit internet-geschiedvervalsende morele superioriteitsgevoel?
Chaimae schreef:Elk moslim in Indonesie heeft vrijwillig voor de islam gekozen.
Nu nog altijd worden daar mensen vermoord omdat ze geen moslims zijn.
Lees verdorie http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_con ... bcontinent

Wordt toch eindelijk 's wakker en bekijk die idiote internetpropaganda 's vanuit de bril van de mensen die nu nog door Islam worden onderdrukt.

Verdorie toch. Chaimae. Ik dacht dat jij ten minste je verstand gebruikte.
Chaimae schreef:Maar zeg eens hé, tussen ons gezegd en gezwegen, ben je nou dom of stom? Begin langzamerhand steeds meer te begrijpen waarom er in de Koran staat dat de niet-moslim 'stom en dom' zijn.
Omdat ook Mohammed in zijn Koran niet kon antwoorden op eerlijke vragen van eerlijke mensen en dus op infantiel gescheld moet overschakelen. Al was het "met stijl".

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

appels met peren vergelijken (lees: Afghanistan en Darfur)
Beide vruchten groeien in de territoria van Islam, aan de boom van Islam. De manier van rijpen is een beetje anders, zo ook het stadium van verrotting. De vrucht is hetzelfde.
verkeerde toon
Niet onderdanig genoeg tov het irrationele?
Begin langzamerhand steeds meer te begrijpen waarom er in de Koran staat dat de niet-moslim 'stom en dom' zijn.
Irrationaliteit is troef in die Koran. Weer lever je een bewijs.
Halleluja! Gelukkig dan maar..
Let goed op hoe je, je wensen formuleert. Wie weet worden ze vervuld.
Of deze vervulling op de wijze zal zijn die jij voorstaat is een andere vraag.

In tegenstelling tot jou mag ik Hamid wel. Niet de ideologie die in hem leeft. Ondanks deze ideologie geeft hij blijk van intelligentie en toont hij dat er nog steeds een sprankje individualisme in hem leeft. Zelfs zijn schelden blijft beschaafd.
Bij jou is er niets van dit aanwezig. Moest je een echte Arabier zijn, in wiens taal het woord 'individu' onbestaande is, zou ik je kunnen vergeven. Aangezien je Berber bent, in NL bent geschoold is er voor jou geen excuus mogelijk.

Het Buddhistische gehalte van Hamids onderschrift intrigeert me ook.
Nooit geschoten is altijd mis.
Je kan dit vergelijken met de New-age adepten, die over meditatie en onthechting van de wereld bedrijven en de bevestiging hiervan zoeken in het irrationele van hun fantasie.
Schieten is een heel Buddhistische sport. Als je kogel op een 50-m baan in de roos slaat, weet je aan deze werkelijkheid dat je tijdens het overhalen van de trekker een ogenblik meditatieve onthechting bereikt hebt.(voor een langere baan moet ik naar een andere club)
Hamids onderschrift is bijna een Zen-Haiku, met een hele grote wijsheid achter verborgen. Een wijsheid, waarvan jij Chaimae, geen sprankje van bezit.

Ik heb steeds de indruk, met een andere ideologie zou ik met Hamid goed kunnen overeenkomen.

Hij geeft ook blijk van die koppige Redneck-mentaliteit die hier in de Ardenne leeft. (Les derniers sauvages habitent dans l'Ardenne, zoals de Walen zeggen)
Onmiskenbaar recht op volledige vrijheid en souvereiniteit op eigen grond, desnoods te verdedigen met het schouwsierstuk, souvenier uit WO II.
Bij Hamid komt het souvenier uit een andere oorlog.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:
Dat zijn geen Afghanen, dit is het werk van Taliban en zij horen helemaal niet bij ons. Ze komen uit Pakistan en zijn daar getrained om deze gruweldaden uit te voeren zodat Islam een slechte naam krijgt.
Dan zal je wel blij zijn met dit bericht Hamid. Dappere Deense soldaten hebben de Taliban uit een Afghaans dorp verdreven.
Denen verdrijven Taliban uit Afghaans dorp
zondag 26 oktober 2008


(Novum/AP) - Onder Deense militaire leiding heeft een gezamenlijke strijdmacht van Denen, Britten en Afghanen een groep Talibanstrijders verdreven uit een dorp in de regio Mirmandab van de zuidelijke provincie Helmand. Daarbij is aan Talibanzijde een onbekend aantal slachtoffers gevallen, meldde het Deense leger zondag.

Aan de driedaagse operatie, die zondag werd afgerond, werd deelgenomen door ongeveer vierhonderd Denen, Britten en Afghanen. Aan Deense zijde vielen geen slachtoffers. De operatie werd uitgevoerd met behulp van Amerikaanse, Britse en Nederlandse luchtsteun, zei legerwoordvoerder Hans Vedholm in Kopenhagen. Nadere bijzonderheden werden niet verstrekt.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... tid=209045
Ja, met zo'n bericht kun je mij en vele andere Afghanen heel erg blij maken. Weg met de Taliban en hun aanhangers.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

BFA schreef:
Nadere bijzonderheden werden niet verstrekt.
Dat over de bommen die op Afghaanse soldaten zijn gevallen vertelt Hamid wel.
Ik weet niet waar over je praat, maar het kan zijn dat het te maken heeft van die afghaanse soldaten die door amerikaanse troepen per "ongeluk" zijn gebambardeerd. Ik heb het nieuws even op afghaanse sataliet gehoord, maar er gebeuren dagelijks zulke "ongelukken" dus men begint er aan te wennen.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Chaimae schreef: Selaam aleykum,

Ajax die is druk bezig met zijn leventje, voor zover ik weet.. en de rest van de aanhang is bewust van dit forum afgegaan, maar die spreek en zie ik nog wel soms en bij anderen weer wat vaker. Mag ik je vertellen dat ik jouw geloof bewonder.. Tegenwoordig zijn er niet veel Afghanen(corrigeer me wanneer ik fout zit) in Nederland die het geloof verdedigen, kennen, dan wel niet praktiseren.
Waluikum as salaam, (ik weet niet hoe je dat fonetisch moet schrijven, maar je begrijpt wat ik bedoel)

Bedankt voor je reactie, sorry dat ik veel later reageer. Ik heb het heel druk en nu merk ik dat er heleboel berichten zijn geplaatst. Hebben die mensen niets anders te doen? :lol:

Bedankt voor je bemoedigende woorden, dat doet me heel erg goed, maar zoals je gemerkt hebt, ben ik ook niet zo'n hele goede moslim. Ik drink af en toe met mijn nederlandse vrienden een glaasje bier, en soms bij mijn afghaanse vrienden een beetje wodka, maar in mijn hart en denken probeer ik mijn geloof te behouden en goed te zijn voor mijn medemens, ongeacht hun geloof, ras of cultuur. Ik kan zelfs met mensen omgaan die nergens aan geloven. Een afghaanse spreekwoord zegt dat een schaap hangt aan zijn poten en en zo ook een geit. Met andere woorden iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Daarom reken ik op barmhartigheid en genade van Allah.

Je hebt helemaal gelijk met vele afghanen die hier in Nederland, hun eigen cultuur en afkomst helemaal aan de kant hebbet gezet, maar gelukkig zijn er ook velen die trouw naar de moskee gaan en zich verbonden voelen met het lot van landgenoten in Afghanistan.
Als je Ajax en anderen spreekt, doe mijn hartelijk groeten aan hun. Het zou toch beter zijn als niet vluchten voor een paar negatieve opmerkingen van mensen hier op FFI.
Met vriendelijke groeten
Hamid
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Chaimae schreef:
Dan zal je wel blij zijn met dit bericht Hamid. Dappere Deense soldaten hebben de Taliban uit een Afghaans dorp verdreven.
Wie in de modder springt, kan spetters verwachten.. Wanneer zullen de indringers eens tot het besef komen dat Afghanistan niet op jullie hulp en democratie staan te wachten? De Hollanders staan toch ook niet te wachten op Afghaanse troepen die de Sharia invoeren in Nederland? Ik weet vrijwel zeker dat de Hollanders dan de wapens oppakken en een oorlog beginnen, hetgeen wat de Afghanen nu doen, maar door jullie als terrorisme wordt bestempeld. Elk ieder die zegt dat de Afghanen het nodig hebben, kennen de Afghaans cultuur niet.

Hoop van ganser dat alle troepen in Afghanistan, Irak en alle andere islamitische landen op een gruwelijke wijze worden vermoord. Ameen.
Dit heb je heel goed verwoord Chaimae, ik ben het helemaal met je eens.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

BFA schreef:
Ik drink af en toe wel een biertje of vodka, zolang ik geen overlast bezorg voor anderen.
Hé, je burgert in. Je hebt iets van onze tradities overgenomen. Ik mag je steeds meer.
Ik prefereer een whiskey of cognac boven de wodka. Wij hebben geen Russische bezetting gehad.
Heel af en toe hou ik ook wel eens van een teugje van jullie luchtige traditie. Doe je dat ook?
We zouden eens samen een avondje moeten stappen. Zeg eens, wat vind je van een namiddag schietbaan (wapens aanwezig in de club, je hoeft niets mee te brengen) en daarna een fles sake.
Dit is een goed idee BFA, maar wat is eigenlijk Sake? is dat ook een soort drank of zo? ik hoop niet dat je nu mij rekent als een persoon die regelmatig sterke dranken gebruikt. Ik heb heel duidelijk gezegd dat ik af en toe iets drinkl, daarmee wil ik zeggen dat ik een gematigd moslim ben en geen fundamentalist.
Dat idee van de schietbaan vind ik heel leuk, maar laten we ons houden op uitspraak van Mel Gibson: Aim small, miss small. :cool:
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:
Chaimae schreef:Er wordt ergens geinsuneerd dat de islam met de zwaard verspreid is, wat een mythe is, een mythe die in Europa populair was gemaakt ten tijd van de kruistochten. Allereerst kent de Islam geen dwang.
Dan mag jij me uitleggen waarom er een zwaard op de vlag van Saudi Arabie is afgebeeld.

Afbeelding


Ik denk dat ik je weer even moet wakker schudden lieve Chaimae. 2:256 Er is geen dwang in de Godsdienst..laa ikraaha fid diin is geabrogeerd door koranvers 9:5 het zogenaamde zwaardvers.
Doodt dan de genotengevers ( niet moslims, polytheisten ) waar men hem aantreft en grijpt hen.
Iedere moslim die zich een beetje in de koran verdiept heeft weet dat.
en wat dacht je van de bijbel? daar staat ook heel veel over zwaard, ik heb er heel snel eentje gevonden dat zegt: En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes. (dit kwam uit de nieuwe testament, dus niet van het oude en staat in zo'n brief van Paulus of zo aan een bepaalde groep mensen) Wat ik wil zeggen is dat ook in jullie christendom en bijbel heel veel over zwaard verteld wordt. Waarom gaan jullie zo fitten op zwaard in Islam? Trouwens, waar heeft jullie voorouders tijdens de kruistochten mee gevochten? toch niet met machine geweer? :lol:
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

naar boven schreef:
Hamid schreef:Nee meneer of mevrouw naar boven, je had toch ietsie pietsie meer naar boven moeten gaan en je eigen opmerking had moeten lezen.
Je schreef als volgt:
Ondanks de goede bedoelingen, een beetje eigen schuld van deze vrouw is het inderdaad wel.
Men dient de waarschuwingssticker op het verdelgingsmiddel serieus te nemen.

verdelginsmiddel wordt toch gebruikt tegen onkruid en ongedierte, nu ga je mij ook nog de schuld geven van iets waar jezelf mee hebt begonnen. Je kijkt zeker altijd naar boven, wel vriend kijk uit dat je niet op je eigen stenen gaat struikelen. Wie een kuil graaft voor een ander ......
Het woord 'verdelgingsmiddel' heb ik als eerste gebruikt. Het woord 'onkruid' niet: die kwalificatie kwam van jou.

Het bewijs ligt er. Het spijt me voor je, maar niet alles is te verdraaien.

Lieg nooit op schrift, het zal je nagedragen worden..
Wat bedoelde je dan met verdelgingsmiddel? was dat soms een sterkdrankje voor die hulpverleners in Afghanistan of toch nog iets waarmee je ondkruid en ongedierte bestrijdt? Je moet verder denken dat je neus lang is.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

H.Numan schreef:
Hamid schreef:Dat zijn geen Afghanen, dit is het werk van Taliban en zij horen helemaal niet bij ons. Ze komen uit Pakistan en zijn daar getrained om deze gruweldaden uit te voeren zodat Islam een slechte naam krijgt.
Oh, ik hoor het al. De Afghanen zijn dus de marokkanen van Azie. Heel lief en knuffelig. Totaal onschuldig. Kweken uitsluitend bloemetjes. Niks mis mee. :razz:
Nee meneer de betweter, ik wilde duidelijk maken dat Taliban niet bij ons hoort. Ze zijn een groep mensen die met steun van Amerika en Saudi Arabie in Pakistan zijn opgeleid of beter gezegd gehersenspoeld. De meeste van hun spreekt ook Urde (taal van Pakistan) en slechts een minderheid Pashtu, (een van de talen in Afghanistan en de grensgebied van Pakistan en het noordwesten van Pakistan) of je dit wel of niet gelooft, zal mijn een worst wezen.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

BFA schreef: In tegenstelling tot jou mag ik Hamid wel. Niet de ideologie die in hem leeft. Ondanks deze ideologie geeft hij blijk van intelligentie en toont hij dat er nog steeds een sprankje individualisme in hem leeft. Zelfs zijn schelden blijft beschaafd.

Het Buddhistische gehalte van Hamids onderschrift intrigeert me ook.
Nooit geschoten is altijd mis.
Ik word er helemaal verlegen van om dit te lezen. Wel bedankt voor je mooie woorden, ik hoop echter wel dat je dit meent en dat het niet bedoeld is om tussen mij en mijn moslim vrienden hier op FFI een wig te drijven, want in zo'n geval zal ik je woorden als slijmerij ervaren en niet anders.

Wat betreft je opmerking over mijn onderschrift, daar kon je wel gelijk in hebben. Heel vroeger was Afghanistan een Budhistisch land. Misschien dat ik onbewust iets uit zo'n periode geerfd heb. Dat zullen we nooit achter komen, mijn voor en achter naam is gelukkig wel puur Islamitisch.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

maar wat is eigenlijk Sake?
Sake is een rijstwijn. Wordt warm gedronken.
In de zomer drink ik af en toe een biertje, in de winter wordt dit vervangen door een warme Sake. Het kan hier tot -25° C worden.
Soms een whiskey als aperitief en een cognac bij de koffie na het eten. Dit kan het hele jaar door, voornamelijk als er gasten zijn.
ik hoop niet dat je nu mij rekent als een persoon die regelmatig sterke dranken gebruikt. Ik heb heel duidelijk gezegd dat ik af en toe iets drinkl,
Neen, in het geheel niet. Met een biertje bedoel ik echt het cijfer één. Met mate is het gezond. Niet elke dag nodig. Maar als: de drank is in de man, is de wijsheid in de kan. Dat laatste is een stadium dat ik vermijd.
Dan wordt het: Aim small, miss big.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »


Waluikum as salaam, (ik weet niet hoe je dat fonetisch moet schrijven, maar je begrijpt wat ik bedoel)

Bedankt voor je reactie, sorry dat ik veel later reageer. Ik heb het heel druk en nu merk ik dat er heleboel berichten zijn geplaatst. Hebben die mensen niets anders te doen? :lol:

Bedankt voor je bemoedigende woorden, dat doet me heel erg goed, maar zoals je gemerkt hebt, ben ik ook niet zo'n hele goede moslim. Ik drink af en toe met mijn nederlandse vrienden een glaasje bier, en soms bij mijn afghaanse vrienden een beetje wodka, maar in mijn hart en denken probeer ik mijn geloof te behouden en goed te zijn voor mijn medemens, ongeacht hun geloof, ras of cultuur. Ik kan zelfs met mensen omgaan die nergens aan geloven. Een afghaanse spreekwoord zegt dat een schaap hangt aan zijn poten en en zo ook een geit. Met andere woorden iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Daarom reken ik op barmhartigheid en genade van Allah.

Je hebt helemaal gelijk met vele afghanen die hier in Nederland, hun eigen cultuur en afkomst helemaal aan de kant hebbet gezet, maar gelukkig zijn er ook velen die trouw naar de moskee gaan en zich verbonden voelen met het lot van landgenoten in Afghanistan.
Als je Ajax en anderen spreekt, doe mijn hartelijk groeten aan hun. Het zou toch beter zijn als niet vluchten voor een paar negatieve opmerkingen van mensen hier op FFI.
Met vriendelijke groeten
Hamid
Mag ik zo vriendelijk zijn om je te vragen waarom je zo af en toe wel eens een 'biertje drinkt?' Ik neem aan dat die Hollandse vrienden zich ook niet aan jou aanpassen, dus waarom zou jij het dan wel doen? Of is het de verleiding? Zal nooit aan een tafel zitten waar alcohol wordt geschonken, laat staan het benuttigen van khamr, maar is Chaimae weer. Beste Hamid, stop er alstublieft mee nu je nog leeft en God zal het je vergeven. Één van de eisen die aan berouw zijn gerelateerd is het nooit meer vervallen in de zonde. Verheven is Hij die de toestanden doet veranderen...” Mocht je tips hebben om je geloof op te krikken, dan mag je me ze gerust stellen zonder je hierbij te schamen.

En zeg zelf, je wilt toch wel straks in het Hiernamaals genieten van het overheerlijke wijn? Laten we daar straks samen op proosten met de wil van Allah.

God zegt:
De dag (zal komen) waarop de aarde en de hemel door een andere aarde en hemel zullen worden vervangen; en zij (de mensen) allen voor Allah, de Ene, de Opperste zullen verschijnen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hamid schreef: en wat dacht je van de bijbel? daar staat ook heel veel over zwaard, ik heb er heel snel eentje gevonden dat zegt: En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes. (dit kwam uit de nieuwe testament, dus niet van het oude en staat in zo'n brief van Paulus of zo aan een bepaalde groep mensen) Wat ik wil zeggen is dat ook in jullie christendom en bijbel heel veel over zwaard verteld wordt. Waarom gaan jullie zo fitten op zwaard in Islam? Trouwens, waar heeft jullie voorouders tijdens de kruistochten mee gevochten? toch niet met machine geweer? :lol:
Wil je het over de bijbel hebben Hamid ? Ik heb een bijbel over, en die wil ik wel naar je toesturen, dan kan je hem bestuderen, en dan kunnen we er een discussie over voeren.

Wat betreft het zwaard des Geestes,
En neemt de helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.” Uit de mond van de Heere Jezus Christus komt het Woord van God voort.

Kijk, goed onthouden In het oude testament wordt ook over het zwaard des geestes gesproken.

Hebr. 4:12. Want het Woord Gods is levend en krachtig, enscherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door totde verdeling der ziel, en des geestes, en der samenvoegselen, endes mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingendes harten.

Dat is dus een ander zwaard dan het zwaard van Islam. Het zwaard van Islam wordt gebruikt om de “vrede” te handhaven.

Koning Abdullah van Saoedi-Arabië heeft eens een zwaard aan de paus geschonken., Dat was symbolisch voor de diepe haat en minachting die velen in dat land voor het Westen koesteren. Ik vermoed dat Koning Abdullah hiermee wilde zeggen.. “Kijk eens beste Paus, dit zwaard staat jullie te wachten als je Islam een strobreed in de weg legt.

Saoedi-Arabië heeft een zwaard in zijn nationale vlag. Dit land, waar onthoofding een belangrijk onderdeel is van het juridisch systeem, spreidt op zijn vlag trots een zwaard tentoon, dat iedereen eraan moet herinneren dat de moslims komen met het zwaard om ongelovigen aan de islam te onderwerpen.
Want onder het zwaard staat de islamitische geloofsbelijdenis: Er is geen andere god dan Allah, en Mohammed is zijn profeet. De koning van Saoedi-Arabië beschouwt zich immers als hoeder van de heilige plaatsen Mekka en Medina, als de hoeder van de islam. En het zwaard hoort bij de islam, zoals het kruis bij het christendom. Want in alle landen waar de islam domineert, is deze godsdienst met geweld ingevoerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Hamid schreef: Wat bedoelde je dan met verdelgingsmiddel? was dat soms een sterkdrankje voor die hulpverleners in Afghanistan of toch nog iets waarmee je ondkruid en ongedierte bestrijdt? Je moet verder denken dat je neus lang is.
Wat ik bedoel dat begrijp je - of je begrijpt het niet. Is mij gelijk.

Dat je voortborduurt op mijn metafoor is prima. De betekenis verdraait: ook goed.

Maar de aansprakelijkheid voor de inhoud van reacties op mijn postings wijs ik af.
RTFM
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Chaimae schreef:

Waluikum as salaam, (ik weet niet hoe je dat fonetisch moet schrijven, maar je begrijpt wat ik bedoel)

Bedankt voor je reactie, sorry dat ik veel later reageer. Ik heb het heel druk en nu merk ik dat er heleboel berichten zijn geplaatst. Hebben die mensen niets anders te doen? :lol:

Bedankt voor je bemoedigende woorden, dat doet me heel erg goed, maar zoals je gemerkt hebt, ben ik ook niet zo'n hele goede moslim. Ik drink af en toe met mijn nederlandse vrienden een glaasje bier, en soms bij mijn afghaanse vrienden een beetje wodka, maar in mijn hart en denken probeer ik mijn geloof te behouden en goed te zijn voor mijn medemens, ongeacht hun geloof, ras of cultuur. Ik kan zelfs met mensen omgaan die nergens aan geloven. Een afghaanse spreekwoord zegt dat een schaap hangt aan zijn poten en en zo ook een geit. Met andere woorden iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Daarom reken ik op barmhartigheid en genade van Allah.

Je hebt helemaal gelijk met vele afghanen die hier in Nederland, hun eigen cultuur en afkomst helemaal aan de kant hebbet gezet, maar gelukkig zijn er ook velen die trouw naar de moskee gaan en zich verbonden voelen met het lot van landgenoten in Afghanistan.
Als je Ajax en anderen spreekt, doe mijn hartelijk groeten aan hun. Het zou toch beter zijn als niet vluchten voor een paar negatieve opmerkingen van mensen hier op FFI.
Met vriendelijke groeten
Hamid
Mag ik zo vriendelijk zijn om je te vragen waarom je zo af en toe wel eens een 'biertje drinkt?' Ik neem aan dat die Hollandse vrienden zich ook niet aan jou aanpassen, dus waarom zou jij het dan wel doen? Of is het de verleiding? Zal nooit aan een tafel zitten waar alcohol wordt geschonken, laat staan het benuttigen van khamr, maar is Chaimae weer. Beste Hamid, stop er alstublieft mee nu je nog leeft en God zal het je vergeven. Één van de eisen die aan berouw zijn gerelateerd is het nooit meer vervallen in de zonde. Verheven is Hij die de toestanden doet veranderen...” Mocht je tips hebben om je geloof op te krikken, dan mag je me ze gerust stellen zonder je hierbij te schamen.

En zeg zelf, je wilt toch wel straks in het Hiernamaals genieten van het overheerlijke wijn? Laten we daar straks samen op proosten met de wil van Allah.

God zegt:
De dag (zal komen) waarop de aarde en de hemel door een andere aarde en hemel zullen worden vervangen; en zij (de mensen) allen voor Allah, de Ene, de Opperste zullen verschijnen.
Beste Chaimae,
bedankt voor je reactie. Ik zal je advies ter harte nemen, maar het is ook heel erg moeilijk om hierin sterk te staan. Vooral als al je vrienden, zowel Nederlandse als Afghanen en Iraniers, wel van bier en drank houden.
Wat betreft die revieren van wijn in hiernamaals, ja, dat lijkt me ook veel beter. Mijn vader zegt dat je van zo'n wijn ook geen koppijn krijgt, omdat het door de engelen gemaakt wordt. Ik weet niet of dit klopt, maar daar wil ik heel graag met je samen proosten. Afgesproken?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

naar boven schreef:
Hamid schreef: Wat bedoelde je dan met verdelgingsmiddel? was dat soms een sterkdrankje voor die hulpverleners in Afghanistan of toch nog iets waarmee je ondkruid en ongedierte bestrijdt? Je moet verder denken dat je neus lang is.
Wat ik bedoel dat begrijp je - of je begrijpt het niet. Is mij gelijk.

Dat je voortborduurt op mijn metafoor is prima. De betekenis verdraait: ook goed.

Maar de aansprakelijkheid voor de inhoud van reacties op mijn postings wijs ik af.
dan moet je die trechtergeval van je hoofd weghalen om beter te kunnen zien. Nu zie je wel naar boven, maar je hemel is zo groot als een knikker :lol: als je tenminste begrijpt wat ik bedoel, dus ook een metafoor :evil:
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Beste Hamid,

Ik vind je GEWELDIG, ondanks het feit dat je zo af en toe een biertje drinkt. En de mensheid is zwak geschapen..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:
Hamid schreef: en wat dacht je van de bijbel? daar staat ook heel veel over zwaard, ik heb er heel snel eentje gevonden dat zegt: En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes. (dit kwam uit de nieuwe testament, dus niet van het oude en staat in zo'n brief van Paulus of zo aan een bepaalde groep mensen) Wat ik wil zeggen is dat ook in jullie christendom en bijbel heel veel over zwaard verteld wordt. Waarom gaan jullie zo fitten op zwaard in Islam? Trouwens, waar heeft jullie voorouders tijdens de kruistochten mee gevochten? toch niet met machine geweer? :lol:
Wil je het over de bijbel hebben Hamid ? Ik heb een bijbel over, en die wil ik wel naar je toesturen, dan kan je hem bestuderen, en dan kunnen we er een discussie over voeren.

Wat betreft het zwaard des Geestes,
En neemt de helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.” Uit de mond van de Heere Jezus Christus komt het Woord van God voort.

Kijk, goed onthouden In het oude testament wordt ook over het zwaard des geestes gesproken.

Hebr. 4:12. Want het Woord Gods is levend en krachtig, enscherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door totde verdeling der ziel, en des geestes, en der samenvoegselen, endes mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingendes harten.

Dat is dus een ander zwaard dan het zwaard van Islam. Het zwaard van Islam wordt gebruikt om de “vrede” te handhaven.

Koning Abdullah van Saoedi-Arabië heeft eens een zwaard aan de paus geschonken., Dat was symbolisch voor de diepe haat en minachting die velen in dat land voor het Westen koesteren. Ik vermoed dat Koning Abdullah hiermee wilde zeggen.. “Kijk eens beste Paus, dit zwaard staat jullie te wachten als je Islam een strobreed in de weg legt.

Saoedi-Arabië heeft een zwaard in zijn nationale vlag. Dit land, waar onthoofding een belangrijk onderdeel is van het juridisch systeem, spreidt op zijn vlag trots een zwaard tentoon, dat iedereen eraan moet herinneren dat de moslims komen met het zwaard om ongelovigen aan de islam te onderwerpen.
Want onder het zwaard staat de islamitische geloofsbelijdenis: Er is geen andere god dan Allah, en Mohammed is zijn profeet. De koning van Saoedi-Arabië beschouwt zich immers als hoeder van de heilige plaatsen Mekka en Medina, als de hoeder van de islam. En het zwaard hoort bij de islam, zoals het kruis bij het christendom. Want in alle landen waar de islam domineert, is deze godsdienst met geweld ingevoerd.
Beste Ariel,
Je hebt het over oude testament en dan vertel je over Hebr. 14:12, ik heb het even snel online gechekt, maar dit is in de nieuwe testament te vinden. Dus mijn advies voor jou is om je bijbel toch nog zelf te houden en dat goed te lezen zodat je het verschil tussen oude en nieuwe testament kan leren. Dit is toch 1 : 0 voor mij of niet soms?

Verder wil ik even iets zeggen over zwaard.
Mijn grootvader had ook een zwaard in de muur hangen die hij van een goede vriend kado had gekregen. Het betekende echt niet dat hij mijn grootvader dood wenste. In tegendeel, dat stond symbool voor dapperheid en was ook nog heel duur. Zo moet je ook de kado van die koning aan de Paus zien. Trouwens, wat heeft dan die Paus van jullie aan die koning gegeven? zeker zo'n hostie of hoe je het ook wel noemt en een slokje water (dat misschien al in wijn veranderd was)
:evil:
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Chaimae schreef:Beste Hamid,

Ik vind je GEWELDIG, ondanks het feit dat je zo af en toe een biertje drinkt. En de mensheid is zwak geschapen..
Beste Chaimae,
Hartelijk dank voor je bemoediging en begrip. Mijn dag kan niet meer stuk.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hamid schreef:Beste Ariel,
Je hebt het over oude testament en dan vertel je over Hebr. 14:12, ik heb het even snel online gechekt, maar dit is in de nieuwe testament te vinden. Dus mijn advies voor jou is om je bijbel toch nog zelf te houden en dat goed te lezen zodat je het verschil tussen oude en nieuwe testament kan leren. Dit is toch 1 : 0 voor mij of niet soms?
Jammer Hamid. Niks geen 1:0 voor jou. Misschien moet je toch maar mijn vriendelijke aanbod van de bijbel aannemen, want dan kan je in Efeziërs 6 ( NT) vers 17 lezen: En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.

Ik merk wel dat jij totaal geen kennis van de bijbel hebt. :evil: Ik hoop dat Afghan dit ook zal lezen, en wie weet heeft hij nog een vertaalde bijbel over die hij dan naar jou kan sturen.
Verder wil ik even iets zeggen over zwaard.
Mijn grootvader had ook een zwaard in de muur hangen die hij van een goede vriend kado had gekregen. Het betekende echt niet dat hij mijn grootvader dood wenste. In tegendeel, dat stond symbool voor dapperheid en was ook nog heel duur.
De vriend van je grootvader had liever een doos bonbons of een bos bloemen voor je grootmoeder kunnen kopen. Dat was minder duur en veel vriendelijker. Het zwaard is het symbool voor de hoge idealen van de strijders. Met een zwaard kan je vechten, en mensen verminken en dood maken.
Trouwens, wat heeft dan die Paus van jullie aan die koning gegeven? zeker zo'n hostie of hoe je het ook wel noemt en een slokje water (dat misschien al in wijn veranderd was)
Ik heb het voor je opgezocht. :D

Aan de koning schonk hij ( de paus) een16de-eeuwse prent en een gouden medaille van zijn pontificaat.


Het blijkt dat de Paus niet zo blij was met het cadeautje van de Koning.

Aan het eind van de ontmoeting overhandigde de Saudische koning de paus een traditioneel geschenk: een gouden zwaard versierd met edelstenen en gouden en zilveren beelden van een palmboom en een man op een kameel. De paus bewonderde de beelden, maar raakte het zwaard amper aan

Moslims hebben een sterk misplaatst eergevoel. Moslims denken dat alles opgelost kan worden door het zwaard.
Weet je wat het ware gezicht van Islam is Hamid?
Het ware gezicht van de islam kent maar één waar gezicht en dat is corruptie, dood, geweld, vrouwen onderdrukking, slavernij, Joden haat ook jegens Israel, homo haat, en anders denkenden.

Sorry jongen. Misschien moet jij je net zoals Afghan bekeren tot het Christendom. Misschien verdwijnt het ware gezicht van Islam dan ook uit jouw hart.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Beste Hamid,

Ik vind je GEWELDIG, ondanks het feit dat je zo af en toe een biertje drinkt. En de mensheid is zwak geschapen..
Je vindt Hamid GEWELDIG omdat hij een Moslim is Chaimae. Je kijkt naar het geloof, maar niet naar de mens. Elke Moslim is in jouw ogen GEWELDIG !!!!!!!!!!
Als ik me bekeer tot Islam dan vind jij me ook geweldig. Of ik nou een rotzak ben of niet.
Raar hoor. Niet moslims beoordelen een mens op zijn prestaties en karakter, maar nee, bij een Moslim is iemand GEWELDIG als hij 5 keer per dag met zijn billen omhoog ligt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Beste Hamid,

Ik vind je GEWELDIG, ondanks het feit dat je zo af en toe een biertje drinkt. En de mensheid is zwak geschapen..
En Allah niet, en dat is het mooiste bewijs is dat die hele Koran door een mens verzonnen is.

Jij weet het, ik weet het, alleen je wil het niet toegeven.

Ik vind het niet geweldig als andere mensen, Moslim of niet, de dood ingewenst worden of marteling toegewenst worden. Daarin verschil ik met de vrome moslim.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:
Chaimae schreef:Beste Hamid,

Ik vind je GEWELDIG, ondanks het feit dat je zo af en toe een biertje drinkt. En de mensheid is zwak geschapen..
Je vindt Hamid GEWELDIG omdat hij een Moslim is Chaimae. Je kijkt naar het geloof, maar niet naar de mens. Elke Moslim is in jouw ogen GEWELDIG !!!!!!!!!!
Als ik me bekeer tot Islam dan vind jij me ook geweldig. Of ik nou een rotzak ben of niet.
Raar hoor. Niet moslims beoordelen een mens op zijn prestaties en karakter, maar nee, bij een Moslim is iemand GEWELDIG als hij 5 keer per dag met zijn billen omhoog ligt.
zijn jullie in eens zo jaloers geworden dat in tegenstelling tot jullie, Chaimae mij wel een geweldig mens vindt? Ik had het gevoel dat ik tegen 100 man (en vrouw) moest vechten en was daarom zo enorm blij met de opmerking van mijn zuster. Gun mij toch een beetje blijdschap. Wat zijn jullie toch kleinzielige mensen, bah.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Plaats reactie