Ex-moslim onthoofd in Somalië

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Ex-moslim onthoofd in Somalië

Bericht door Ariel »

:? Er is geen dwang is Islam.

Ex-moslim onthoofd in Somalië
28-10-2008

MANYAFULKA - Somalische moslimextremisten hebben in september een christen onthoofd in het dorp Manyafulka.

Dat heeft Open Doors Nederland gemeld. Naar nu bekend is geworden, werd de moord op het 25-jarige slachtoffer op 23 september gepleegd. De man was een medewerker van de Wereldvoedselorganisatie en voormalig moslim. Zijn ontvoerders beschuldigden hem ervan een heiden te zijn en te spioneren voor het Ethiopische leger.

Ooggetuigen zeiden tegen het Amerikaanse persbureau Compass Direct dat de moslimmilitanten de inwoners van Manyafulka bij elkaar riepen voor een feest. Ze gingen ervan uit dat een schaap of geit volgens lokaal gebruik zou worden geslacht. In plaats daarvan trokken vijf gemaskerde mannen de geboeide man het plein op.

Een van de gemaskerde mannen filmde de onthoofding met zijn mobiele telefoon. Deze opname is later verkocht in Somalië en omringende landen.
http://www.refdag.nl/artikel/1369815/Ex ... malie.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ex-moslim onthoofd in Somalië

Bericht door Hamid »

Ariel schreef::? Er is geen dwang is Islam.

Ex-moslim onthoofd in Somalië
28-10-2008

MANYAFULKA - Somalische moslimextremisten hebben in september een christen onthoofd in het dorp Manyafulka.

Dat heeft Open Doors Nederland gemeld. Naar nu bekend is geworden, werd de moord op het 25-jarige slachtoffer op 23 september gepleegd. De man was een medewerker van de Wereldvoedselorganisatie en voormalig moslim. Zijn ontvoerders beschuldigden hem ervan een heiden te zijn en te spioneren voor het Ethiopische leger.

Ooggetuigen zeiden tegen het Amerikaanse persbureau Compass Direct dat de moslimmilitanten de inwoners van Manyafulka bij elkaar riepen voor een feest. Ze gingen ervan uit dat een schaap of geit volgens lokaal gebruik zou worden geslacht. In plaats daarvan trokken vijf gemaskerde mannen de geboeide man het plein op.

Een van de gemaskerde mannen filmde de onthoofding met zijn mobiele telefoon. Deze opname is later verkocht in Somalië en omringende landen.
http://www.refdag.nl/artikel/1369815/Ex ... malie.html
Wat erg voor die arme man, hij had dus beter een moslim kunnen blijven, dan had hij mogen leven. Ik begrijp niet waarom zulke mensen hun eigen geloof verlaten, vooral als ze weten hoe erg dat door sommige landgenoten ervaren wordt. Maar dat is natuurlijk nu mosterd na de maaltijd.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik begrijp niet waarom zulke mensen hun eigen geloof verlaten,
Deze man wou zijn leven terugnemen.
Als Mohammedaan werd hem mentale dood opgedrongen. Een lot erger dan de echte dood.
Dat is wat Islam is. Als de mentale dood maakt dat je niets meer hebt om voor te leven is het erg makkelijk, is er zelfs geen andere keuze meer je leven en bloed te offeren voor Allah in Jihad.

Dit was een dappere man, die leven boven dood verkoos. Die dood verkoos boven verder te leven als een zombie.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

BFA schreef:
Ik begrijp niet waarom zulke mensen hun eigen geloof verlaten,
Deze man wou zijn leven terugnemen.
Als Mohammedaan werd hem mentale dood opgedrongen. Een lot erger dan de echte dood.
Dat is wat Islam is. Als de mentale dood maakt dat je niets meer hebt om voor te leven is het erg makkelijk, is er zelfs geen andere keuze meer je leven en bloed te offeren voor Allah in Jihad.

Dit was een dappere man, die leven boven dood verkoos. Die dood verkoos boven verder te leven als een zombie.
Dan maar beter een zombie die nog leeft, dan iemand die onder de zoden ligt. Wat kan hij nu in de grag doen? met de wormen spelen?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Op het journaal werd er gesproken over een overspelige vrouw dat gestenigd is. Wat is het nou? Je kan zo je vraagtekens zetten over de betrouwbaarheid hiervan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Op het journaal werd er gesproken over een overspelige vrouw dat gestenigd is. Wat is het nou? Je kan zo je vraagtekens zetten over de betrouwbaarheid hiervan.
Dat is weer een ander verhaal sweetheart.
Somalië kijkt niet op een dooie meer of minder. Ze hebben in hun ijver om de vrouw te arresteren ook nog een kindje doodgeschoten, maar daar hebben ze hun excuus voor aangeboden. Een foutje zullen we maar zeggen.


http://www.sun2surf.com/article.cfm?id=27042
Islamists stone to death Somali woman for adultery

KISMAYU, (Somalia), Oct 28 : Somali Islamists have stoned to death a woman accused of adultery in the first such public killing by the militants for about two years.
The 23-year-old woman was executed late on Monday in front of hundreds of people in the southern port of Kismayu, which the Islamist insurgents captured in August, witnesses said.

Guards opened fire when a relative ran forward, killing a child, they said.

"A woman in green veil and black mask was brought in a car as we waited to watch the merciless act of stoning," one local resident, Abdullahi Aden, told Reuters.

"We were told she submitted herself to be punished, yet we could see her screaming as she was forcefully bound, legs and hands. A relative of hers ran towards her, but the Islamists opened fire and killed a child."

The Islamists last carried out public executions when they ruled Mogadishu and most of south Somalia for half of 2006. Allied Ethiopian and Somali government forces toppled them at the end of that year, but they have waged an Iraq-style guerrilla campaign since then, gradually taking territory back.

As when they ruled Mogadishu in 2006, the Islamists now controlling the Kismayu area are again providing much-needed security, but also imposing fundamentalist practices such as banning entertainment seen as anti-Islamic.

Relatives of the woman executed in Kismayu, whom they named as Asha Ibrahim Dhuhulow, said she was unfairly treated.

"The stoning was totally irreligious and illogical," said her sister, who asked not to be named. "Islam does not execute a woman for adultery unless four witnesses and the man with whom she committed sex are brought forward publicly."

Islamist leaders at the execution said the woman had breached Islamic law. They promised to punish the guard who had shot the child in the melee around the execution.

"We apologise for killing the child. And we promise we shall bring the one who opened fire before the courts and deal with him accordingly," one unnamed Islamist leader told the crowd.
http://www.sun2surf.com/article.cfm?id=27042
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Verschrikkelijk voor de vrouw, maar niet voor de man. De vrouw was immers een moslim in tegenstelling tot de man die het geloof de rug heeft toegekeerd. Wie in de modder staat kan spetters verwachten, en zo is dat met de man.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

in tegenstelling tot de man die het geloof de rug heeft toegekeerd.
Je keurt het onthoofden, als straf voor apostasie, goed?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Verschrikkelijk voor de vrouw, maar niet voor de man. De vrouw was immers een moslim in tegenstelling tot de man die het geloof de rug heeft toegekeerd. Wie in de modder staat kan spetters verwachten, en zo is dat met de man.
:shock: And what about er is geen dwang in Islam Chaimae ? Heb jij al deze tijd tegen ons gejokt? Ik begon je namelijk bijna te geloven. Islam is vrede, en er is geen dwang in Islam...
Ik dacht nog, dit is niet Islamitisch, maar nu blijkt dat jij het met deze onthoofding eens bent.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dit 'dom' meisje, volgens BFA, keurt de doodstraf op apostasie goed, op voorbehoud. De doodstraf is lastig om over te oordelen, omdat eigenlijk Allah de enige is die het recht heeft om het leven van iemand te ontnemen. Ook schrijft het islamitisch recht voor dat een afvallige de kans moet krijgen zijn afval van de Islam te herroepen, wat normaal gezien moet dat binnen twee weken gebeuren, maar een afvalligen moet in principe volgens de islam zijn hele leven de kans te krijgen weer terug te keren tot de islam, waardoor de doodstraf dus simpelweg niet kan. Weer anderen vinden dat je niet iemands hart kunt beoordelen en dat je dus alleen maar kunt afgaan op wat iemand zelf verklaart, wat betekent dat er een redelijk breed verzet is tegen het beschuldigen van iemand van afval van de islam als die persoon. Al met al een lastig kwestie.
Laatst gewijzigd door Chaimae op vr okt 31, 2008 10:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dit 'dom' meisje, volgens BFA,
Ik heb je nog nooit 'dom' genoemd.
Dit is een nietszeggende reactie.
keurt de doodstraf op apostatie goed, op voorbehoud. De doodstraf is lastig om over te oordelen, omdat eigenlijk Allah de enige is die het recht heeft om het leven van iemand te ontnemen. Ook schrijft het islamitisch recht voor dat een afvallige de kans moet krijgen zijn afval van de Islam te herroepen, wat normaal gezien moet dat binnen twee weken gebeuren, maar een afvalligen moet in principe volgens de islam zijn hele leven de kans te krijgen weer terug te keren tot de islam, waardoor de doodstraf dus simpelweg niet kan. Weer anderen vinden dat je niet iemands hart kunt beoordelen en dat je dus alleen maar kunt afgaan op wat iemand zelf verklaart, wat betekent dat er een redelijk breed verzet is tegen het beschuldigen van iemand van afval van de islam als die persoon. Al met al een lastig kwestie.
Voor de doodstraf is er geen voorbehoud.
A)Je keurt ze goed.
B)Je keurt ze af.
Keuze: c) is er niet.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Dit 'dom' meisje, volgens BFA, keurt de doodstraf op apostatie goed, op voorbehoud.
Je bent inderdaad een dom meisje geworden. Wie met de Islamitische fundamentalistische website slaapt, vangt blijkbaar de bloeddorstige en mensonwaardige vlooien.

Spijtig.

Sorry Chaimae, ik respecteerde je, maar ik blijf nog meer trouw aan m'n principes van menswaardigheid en medeleven. Als Islam van jou maakt wat ik hier allemaal van jou lees, maakt me dat heel droevig. En niet een klein beetje boos ook.

Ik doe niet mee aan fascistoide internetonzin!

Besef dat jij in Afghanistan als schoolgaand meisje zou vermoord worden. Door de volslagen mensonwaardige idioten waarmee je hier op het internet mooi in koor meezingt. Kom maar op met die 'ideale wereld' van jou. Je zult zelf het mes moeten hanteren waarmee je mijn protesterende keel oversnijdt.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Verschrikkelijk voor de vrouw, maar niet voor de man. De vrouw was immers een moslim in tegenstelling tot de man die het geloof de rug heeft toegekeerd. Wie in de modder staat kan spetters verwachten, en zo is dat met de man.
Iedereen heeft recht op vrijheid van meningsuiting, maar met zo'n mening ben je beter op je plaats in Saoedi Arabie, Somalie, Marokko of een ander barbaars land.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Ja, dat wou ik dus net gaan vragen...ik lees wel meer posts van Chaimae waar op z'n zachtst gezegd mijn wenkbrauwen van omhoog gaan - en op zulke momenten vraag ik me dan echt af: Chaimae, waarom woon je nog hier? Als je echt zo over veel dingen denkt als je hier schrijft, waarom wil je dan in vredesnaam nog in een ongelovig land als Nederland wonen?
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Adinah schreef:Ja, dat wou ik dus net gaan vragen...ik lees wel meer posts van Chaimae waar op z'n zachtst gezegd mijn wenkbrauwen van omhoog gaan - en op zulke momenten vraag ik me dan echt af: Chaimae, waarom woon je nog hier? Als je echt zo over veel dingen denkt als je hier schrijft, waarom wil je dan in vredesnaam nog in een ongelovig land als Nederland wonen?
oo das heel simpel hoor. Chaimae wil graag in korte rokjes lopen want die hijaab ziet ze nog niet zo zitten. Chamae wil graag een opleiding volgen, en dat gaat niet zo makkelijk in een moslimland. Kortom.... hypocriete Chaimae wil dolgraag gebruik blijven maken van dit heidense land maar aan de andere kant wil ze dat ziekelijke geloof van haar ook nog een klein beetje aanhouden. Ze is namelijk heel bang om dood te gaan want dan komt ze in de hel (denkt ze) Allah zal geen medelijden met haar hebben als zij nu medelijden toont met slachtoffers van moslims. Zo is het toch Chaimae?? :twisted:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Loopt ze niet eens in hijab?! :shock: Tsss...van wat ik van haar lees, zou je minstens denken dat ze al een éénogige burqa draagt. Maar ze loopt er dus gewoon westers bij? Dat is nog eens met 2 maten meten. Hier de radicaal uithangen, maar ondertussen zichzelf niet eens aan de regeltjes houden.
ruth schreef:hypocriete Chaimae wil dolgraag gebruik blijven maken van dit heidense land
Ja, maar dat is toegestaan, hè? Ongelovigen mag je uitmelken, dat geeft niks. Weet nog een mooi staaltje daarvan te vertellen: een vriend van mij heeft een Turkse vriendin. Meisje is jarenlang kort gehouden thuis, mishandeld, geïndoctrineerd, noem het maar op. Een half jaar geleden is ze thuis weggegaan en heeft ze voor zichzelf gekozen. Haar ouders waren extreem gelovige moslims, maar ondertussen lichtten ze wel de boel op bij diverse uitkeringsinstanties en de studiefinanciëring. Dus ik zei tegen haar: "Nou, lekker, zó gelovig zijn en dan ondertussen zulke verkeerde dingen doen."
En toen legde ze me doodleuk uit dat haar ouders vonden dat niet erg is, want wij zijn ongelovige honden en daar mag je van profiteren. Sterker nog: zoveel als je kan!
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ketter schreef: Besef dat jij in Afghanistan als schoolgaand meisje zou vermoord worden. Door de volslagen mensonwaardige idioten waarmee je hier op het internet mooi in koor meezingt. Kom maar op met die 'ideale wereld' van jou. Je zult zelf het mes moeten hanteren waarmee je mijn protesterende keel oversnijdt.
Wie bedoel je eigenlijk hiermee? toch niet mij? als dat zo is, dan I will kill you.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ruth schreef:
Adinah schreef:Ja, dat wou ik dus net gaan vragen...ik lees wel meer posts van Chaimae waar op z'n zachtst gezegd mijn wenkbrauwen van omhoog gaan - en op zulke momenten vraag ik me dan echt af: Chaimae, waarom woon je nog hier? Als je echt zo over veel dingen denkt als je hier schrijft, waarom wil je dan in vredesnaam nog in een ongelovig land als Nederland wonen?
oo das heel simpel hoor. Chaimae wil graag in korte rokjes lopen want die hijaab ziet ze nog niet zo zitten. Chamae wil graag een opleiding volgen, en dat gaat niet zo makkelijk in een moslimland. Kortom.... hypocriete Chaimae wil dolgraag gebruik blijven maken van dit heidense land maar aan de andere kant wil ze dat ziekelijke geloof van haar ook nog een klein beetje aanhouden. Ze is namelijk heel bang om dood te gaan want dan komt ze in de hel (denkt ze) Allah zal geen medelijden met haar hebben als zij nu medelijden toont met slachtoffers van moslims. Zo is het toch Chaimae?? :twisted:
ik begrijp niet waarom jullie zo Chaimae met z'n allen aanvallen? Wat willen jullie eigenlijk? mogen we van jullie geen eigen mening hebben en allen ja en amen knikken op jullie bevel? dit is toch absurd. Ik dacht dat we in een land wonen waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel was.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hamid schreef: Wie bedoel je eigenlijk hiermee? toch niet mij? als dat zo is, dan I will kill you.
Achmed... :shock: Is that you?

http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Hamid schreef:
ik begrijp niet waarom jullie zo Chaimae met z'n allen aanvallen? Wat willen jullie eigenlijk? mogen we van jullie geen eigen mening hebben en allen ja en amen knikken op jullie bevel? dit is toch absurd. Ik dacht dat we in een land wonen waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel was.
Wij vallen Chaimae niet aan, wij wijzen alleen op haar hypocriete houding. Enerzijds alles gretig aanpakken wat haar in dit land geboden wordt en tegelijkertijd de vrome moslima uithangen en zich lekker afzetten tegen ditzelfde land. Wie A zegt moet ook B zeggen, dus laat ze zich maar snel hullen in een allesbedekkende tent, huwen en een zwik kinderen baren. Dan is ze pas goed bezig in de ogen van Allah.
Bovendien heb jij al helemaal geen recht van spreken want het I will kill you kwam wel heel erg vlot op een reactie die je niet aanstond, ACHMED :boxing:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:
Hamid schreef: Wie bedoel je eigenlijk hiermee? toch niet mij? als dat zo is, dan I will kill you.
Achmed... :shock: Is that you?

http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go
Waarom moet je zo nodig steeds voor andere mensen reageren?
Nee mijn naam is niet Achmed, maar Hamid. Heb je soms nieuwe brillen nodig?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hamid schreef:
ik begrijp niet waarom jullie zo Chaimae met z'n allen aanvallen? Wat willen jullie eigenlijk? mogen we van jullie geen eigen mening hebben en allen ja en amen knikken op jullie bevel? dit is toch absurd. Ik dacht dat we in een land wonen waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel was.
Chaimae is wel lief hoor, ze moest alleen niet zo'n pest hekel aan Joden hebben. Het is ook jammer dat Chaimae als Moslim geboren is.
Arme kind. Ze is nu geïndoctrineerd door Islam, en ze is slaaf van haar religie. Er was een tijd dat ze voor haar zelf kon denken, maar de laatste tijd begint ze op een mobot te lijken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hamid schreef:
Waarom moet je zo nodig steeds voor andere mensen reageren?
Nee mijn naam is niet Achmed, maar Hamid. Heb je soms nieuwe brillen nodig?
Heb je het filmpje al bekeken? :evil:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Zionist,

Waar heb je het in Godsnaam over? Moet ik je er op attenderen dat er onzin woorden uit je mond rollen. Waar haal je het lef vandaag moslims te beschuldigen van het niet kunnen argumenteren en redeneren, terwijl jij er zelf 'ook' geen kaas van hebt gegeten. De grote fout die eigen is aan de generalisering, is dat je te weinig voorbeelden noemt om de uitspraak te rechtvaardigen.

Je zei:
Ongelovigen mag je uitmelken, dat geeft niks. Weet nog een mooi staaltje daarvan te vertellen: een vriend van mij heeft een Turkse vriendin. Meisje is jarenlang kort gehouden thuis, mishandeld, geïndoctrineerd, noem het maar op. Een half jaar geleden is ze thuis weggegaan en heeft ze voor zichzelf gekozen. Haar ouders waren extreem gelovige moslims, maar ondertussen lichtten ze wel de boel op bij diverse uitkeringsinstanties en de studiefinanciëring. Dus ik zei tegen haar: "Nou, lekker, zó gelovig zijn en dan ondertussen zulke verkeerde dingen doen."
En toen legde ze me doodleuk uit dat haar ouders vonden dat niet erg is, want wij zijn ongelovige honden en daar mag je van profiteren. Sterker nog: zoveel als je kan!

In dit voorbeeld is de enige overeenkomst het feit dat ze ook een vrouwelijke moslim is. Verder zijn er weinig betekenisvolle overeenkomsten. Bovendien hoeft het feit dat ze ook moslim is niet relevant te zijn voor de conlusie die je trekt: moslims buiten de Hollanders uit, daar het uitbuiten aan de Westerlingen overlaat. De verschillen zijn veel belangrijker.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:
Hamid schreef:
ik begrijp niet waarom jullie zo Chaimae met z'n allen aanvallen? Wat willen jullie eigenlijk? mogen we van jullie geen eigen mening hebben en allen ja en amen knikken op jullie bevel? dit is toch absurd. Ik dacht dat we in een land wonen waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel was.
Chaimae is wel lief hoor, ze moest alleen niet zo'n pest hekel aan Joden hebben. Het is ook jammer dat Chaimae als Moslim geboren is.
Arme kind. Ze is nu geïndoctrineerd door Islam, en ze is slaaf van haar religie. Er was een tijd dat ze voor haar zelf kon denken, maar de laatste tijd begint ze op een mobot te lijken.
Ik begrijp werkelijk niet wat jullie willen? Ik kan toch ook niet helpen dat ik niet hier in jullie kikkerlandje geboren ben? ben ik daarom minder dan jullie? waarom laten jullie niet iedereen in zijn/haar eigen waarde? De wereld zou toch heel erg saai zijn als iedereen hetzelfde zou denken en precies op het zelfde manier zich zou gedragen? Chaimae is een geweldige meid en ik heb heel veel respect voor haar doorzettingsvermogen. Ik ben een hele tijd weg geweest en heb sinds heel kort weer besloten om hier te gaan kijken, maar zover ik weet, is Chaimae de enige die in haar eentje haar hoofd boven water weten te houden. Dit noem ik pas karakter. Jammer dat jullie heel iets anders in haar zien.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Plaats reactie