voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

voorstellen

Bericht door Adinah »

Ik ben nieuw op het forum, noem mij maar Adinah. Dat is een Hebreeuwse naam, die 'slank' betekent, en aangezien ik idd niet één van de breedsten ben, leek dat me wel toepasselijk. :)

Ik ben studente geschiedenis. Als je nog meer wilt weten, vraag maar! :)
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Re: voorstellen

Bericht door Hamid »

Adinah schreef:Ik ben nieuw op het forum, noem mij maar Adinah. Dat is een Hebreeuwse naam, die 'slank' betekent, en aangezien ik idd niet één van de breedsten ben, leek dat me wel toepasselijk. :)

Ik ben studente geschiedenis. Als je nog meer wilt weten, vraag maar! :)
Beste Adinah,
Ik wil je bij deze welkom heten.
Je naam is ook erg bekend in Afghanistan, waar ik vandaan kom.
Ben je ook een moslim? dat hoop ik van harte, want we kunnen je hier goed gebruiken tegen al deze Islamhaters op FFI.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Hoi Hamid,

Nee, ik ben geen moslim. Ik heb Adinah eigenlijk alleen als nick gekozen vanwege de betekenis (en omdat het een mooie naam is natuurlijk).
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Van Harte Welkom Adinah.

Leuk om je hier te zien, en we kunnen zeker een studente geschiedenis gebruiken op dit forum.
Ik vermoed dat je Hamid moet teleurstellen, want ik denk eerder dat je Joods bent. klopt dat?

Wat je ook bent, Joods of Moslim, het maakt niet uit, want je bent meer dan welkom op dit forum.
Ik wens je een fijne tijd toe op FFI.

Vriendelijke groet.

PS... Laat je ook niet afschrikken door de... Critical Error. Could not connect to the database error . Daar hebben we soms last van, maar er wordt aan het probleem gewerkt. Binnenkort gaan we naar een andere server.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Adinah schreef:Hoi Hamid,

Nee, ik ben geen moslim. Ik heb Adinah eigenlijk alleen als nick gekozen vanwege de betekenis (en omdat het een mooie naam is natuurlijk).
Hoi Adinah,
bedankt voor je reactie en jammer dat je geen moslim bent. Jou naam in mijn taal betekent vrijdag en dat is een heilige dag voor ons, daarom dacht ik even dat je een moslima was. Het lijkt wel dat je pro joods bent, dus we kunnen stevige gesprekken met je voeren. Tenminste als je dat wil.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Welkom Adinah.

Tof dat je ons komt versterken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Ariel schreef:Leuk om je hier te zien, en we kunnen zeker een studente geschiedenis gebruiken op dit forum.
Haha, nou, ik ben pas eerstejaars, hoor :lol:, dus ik weet niet of ik echt bijdragen op doctorandus-niveau kan geven, maar ik zal mijn best doen. ;-)
Ariel schreef:Ik vermoed dat je Hamid moet teleurstellen, want ik denk eerder dat je Joods bent. klopt dat?
Niet van huis uit. Wel grote sympathie voor Israël en het jodendom. Poosje in Israël gewoond en gewerkt (fantastische tijd gehad) en ik ga ook zéker weer terug, als ik klaar ben met mijn studie (en met een beetje geluk zelfs tijdens mijn studie al).

Jij wel joods trouwens? Twee Israëlische vrienden van mij heten ook Ariel. :-)
Ariel schreef:Laat je ook niet afschrikken door de... Critical Error. Could not connect to the database error . Daar hebben we soms last van, maar er wordt aan het probleem gewerkt. Binnenkort gaan we naar een andere server.
Ik zag het inderdaad al, ja. Dacht eerst dat het forum eruit lag, maar het is elke keer maar één klik en de volgende doet ie het alweer. Maar goed om te zien dat ik dan iig niet de enige ben met dat probleem.
Hamid schreef:Het lijkt wel dat je pro joods bent, dus we kunnen stevige gesprekken met je voeren. Tenminste als je dat wil.
Een stevig gesprek ga ik nooit uit de weg. Mijn basismotto is altijd "ik respecteer iedereen, zolang dat ook terugkomt" - en van daaruit voer ik ook graag mijn discussies (je zult mij bijv. nooit iets hersenloos horen roepen als 'alle moslims moeten dood' of zo...simpelweg omdat ik van zulke uitspraken het nut niet in zie).
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Adinah schreef:

Jij wel joods trouwens? Twee Israëlische vrienden van mij heten ook Ariel. :-)
Nee, ook niet Joods, maar net zoals jij ook grote sympathie voor Israël en het jodendom.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:
Adinah schreef:

Jij wel joods trouwens? Twee Israëlische vrienden van mij heten ook Ariel. :-)
Nee, ook niet Joods, maar net zoals jij ook grote sympathie voor Israël en het jodendom.
Wat ben je toch een slijmbal Ariel.
je doet me denken aan het nederlanse spreekwoord dat zegt: zoals de wind waait, waait mijn jasje.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Adinah schreef:
Hamid schreef:Het lijkt wel dat je pro joods bent, dus we kunnen stevige gesprekken met je voeren. Tenminste als je dat wil.
Een stevig gesprek ga ik nooit uit de weg. Mijn basismotto is altijd "ik respecteer iedereen, zolang dat ook terugkomt" - en van daaruit voer ik ook graag mijn discussies (je zult mij bijv. nooit iets hersenloos horen roepen als 'alle moslims moeten dood' of zo...simpelweg omdat ik van zulke uitspraken het nut niet in zie).
Dan heb je in mij toch een vriend, want ik denk er ook zo. Alleen begrijp ik niet waarom je zo pro Israel en joden bent. Heb je dan je ogen voor de leed die ze daar voor duizenden mensen veroorzaken gesloten?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hamid schreef:
Wat ben je toch een slijmbal Ariel.
je doet me denken aan het nederlanse spreekwoord dat zegt: zoals de wind waait, waait mijn jasje.
Nee lieve Hamid, ik ga juist tegen de wind in. In deze huidige tijd is het "Not done" om grote sympathie voor Israël en het Jodendom te hebben.
Dat komt door jouw linkse Hollandse vriendjes die hier Islam aan het promoten zijn. Als je tegenwoordig mee wilt doen, dan moet je pro Islam, en anti Israël zijn.
Ik denk dus eerder dat jouw linkse vrienden slijmballen zijn omdat ze heulen met de vijand van de vrije wereld. Ik zie ze als een soort van moderne NSBers.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Ik weet dat er een hoop leed is, ja. Ik weet ook dat vast niet élke inwoner van Gaza het zo wil als het nu gaat. Ik geloof in die zin absoluut dat er in Gaza ook mensen wonen die gewoon zoiets hebben van "man, ik wil gewoon een normaal leven leiden en ik wil dat dit ophoudt." Voor die mensen vind ik het erg. Maar met de Hamas-aanhangers die ten volle achter de vernietiging van Israël staan, heb ik geen spatje medelijden.

De politiek van Israël is met name gericht op lijfsbehoud, en niet anders dan dat. Wat ik ook ten volle kan begrijpen als je een klein land bent dat omringd wordt door vijanden die je liever vandaag dan morgen nog de zee in zouden willen drijven.

Ik ben een groot voorstander van de twee-staten-oplossing, maar dan wél op de voorwaarde dat de veiligheid van Israël ten volle gegarandeerd kan worden. En (helaas) ziet het er dus niet naar uit dat dit mogelijk is.
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Adinah schreef:Ik weet dat er een hoop leed is, ja. Ik weet ook dat vast niet élke inwoner van Gaza het zo wil als het nu gaat. Ik geloof in die zin absoluut dat er in Gaza ook mensen wonen die gewoon zoiets hebben van "man, ik wil gewoon een normaal leven leiden en ik wil dat dit ophoudt." Voor die mensen vind ik het erg. Maar met de Hamas-aanhangers die ten volle achter de vernietiging van Israël staan, heb ik geen spatje medelijden.

De politiek van Israël is met name gericht op lijfsbehoud, en niet anders dan dat. Wat ik ook ten volle kan begrijpen als je een klein land bent dat omringd wordt door vijanden die je liever vandaag dan morgen nog de zee in zouden willen drijven.

Ik ben een groot voorstander van de twee-staten-oplossing, maar dan wél op de voorwaarde dat de veiligheid van Israël ten volle gegarandeerd kan worden. En (helaas) ziet het er dus niet naar uit dat dit mogelijk is.
Dan ben ik nog meer vriend van je, want ik ben ook geen aanhanger van Hamaz en mensen die geweldadig tegen andere mensen zijn. Ik heb wel heel veel medelijden met de duizenden arme mensen die slachtoffer geworden zijn van de strijd tussen Israel en Hamaz.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Ja, voor die mensen vind ik het ook erg. Maar met die idioten die feest vieren en snoepjes uitdelen als er Israëlische doden zijn gevallen bij een aanslag of zo...nee sorry, met hen heb ik echt geen medelijden. Ik zat begin dit jaar, ten tijde van die afsluiting van de Gaza-strook, in Tel Aviv - en daar werd echt geen feest gevierd en er werden ook geen snoepjes uit gedeeld als er Palestijnse slachtoffers waren gevallen.

Ik geloof oprecht, dat als de Palestijnen morgen de wapens neerleggen, dat er vrede kan zijn. Als de Israëli's hetzelfde doen, is er morgen geen Israël meer.
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Adinah schreef:Ja, voor die mensen vind ik het ook erg. Maar met die idioten die feest vieren en snoepjes uitdelen als er Israëlische doden zijn gevallen bij een aanslag of zo...nee sorry, met hen heb ik echt geen medelijden. Ik zat begin dit jaar, ten tijde van die afsluiting van de Gaza-strook, in Tel Aviv - en daar werd echt geen feest gevierd en er werden ook geen snoepjes uit gedeeld als er Palestijnse slachtoffers waren gevallen.

Ik geloof oprecht, dat als de Palestijnen morgen de wapens neerleggen, dat er vrede kan zijn. Als de Israëli's hetzelfde doen, is er morgen geen Israël meer.
Wat dacht van als Amerika morgen Israel in de steek laat, dan zijn ze foetsie? Het is niet hun wapen dat hun in stand houdt, maar de onvoorwaardelijke steuen van Amerika en westerse landen. Verder denk ik dat je een goede mens bent met je hart op de juiste plaats. Alleen jammer dat je niet hetzelfde gevoelens voor moslims hebt wat je wel voor joden hebt.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »


Ik geloof oprecht, dat als de Palestijnen morgen de wapens neerleggen, dat er vrede kan zijn.
Als alle Palestijnen de wapens neerleggen hebben ze geen reden van bestaan meer. Rest hun nog enkel collectieve zelfmoord.
Palestijnen zijn een als symbool gecreëerd volk.
Symbool van het wachten op de nieuwe Saladin die Joden en kruisvaarders in de zee drijft. Het enige wat ze kunnen is naar dat symbool leven.
Het neerleggen van de wapens is het neerhalen van die symbolische waarde van hun bestaan. Blijft er hun niets over om voor te leven.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Hamid schreef:Wat dacht van als Amerika morgen Israel in de steek laat, dan zijn ze foetsie? Het is niet hun wapen dat hun in stand houdt, maar de onvoorwaardelijke steun van Amerika en westerse landen.
'De westerse landen' wou ik dan niet zeggen, want het is tegenwoordig heel hip om anti-Israël te zijn.

Toch geloof ik ook dat je Israël zelf qua wapens (en qua mentaliteit) niet moet onderschatten...als Amerika hen zou laten vallen, krijgen ze het stellig heel moeilijk, maar of het meteen foetsie is, zoals jij zegt, daar ben ik nog niet zo zeker van.
Hamid schreef:Alleen jammer dat je niet hetzelfde gevoelens voor moslims hebt wat je wel voor joden hebt.
Dat ligt er maar aan in welke hoek ze zitten. Als ze zelf de kant van de agressor zijn, nee, dan heb ik er niet zo'n medelijden mee: als je klappen uitdeelt, kun je immers ook verwachten dat je ze terugkrijgt en dan moet je ook niet gaan zitten jammeren. Wie kaatst, kan nu eenmaal de bal verwachten, zo werkt dat.

Als moslims vandaag of morgen ergens onrechtvaardig worden behandeld, zal ik ook de eerste zijn om te zeggen dat dat niet eerlijk is. Gewoon omdat het dan tegen mijn principes van rechtvaardigheid indruist. Amerikaanse soldaten die bijv. in Irak vrouwen hebben verkracht, dat soort dingen...daar kan ik me echt woest over maken. Zulke acties maken je zelf geen haar beter dan het kwade regime wat je zegt te bestrijden (waarvoor je daar immers bent).

Ik juich echt niet alle geweld tegen moslims toe omdat ik bij mezelf denk "oh, het zijn toch maar moslims" of zo. Daarentegen kom ik, als het andersom is, vaak wel de uitspraak tegen "oh, het zijn toch maar joden".
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Annemarie
Berichten: 41
Lid geworden op: di sep 30, 2008 10:29 pm

Bericht door Annemarie »

Hallo Adinah
Ik wil je ook even de hand schudden welkom hier.
Zeg mij wie u vrienden zijn .Dan zal ik zeggen wie u bent.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Adinah zei:
Ik geloof oprecht, dat als de Palestijnen morgen de wapens neerleggen, dat er vrede kan zijn. Als de Israëli's hetzelfde doen, is er morgen geen Israël meer.
De Israeli's plegen nooit geweld? Wat vind je trouwens van de moord op Rachel Corry?
Laatst gewijzigd door Chaimae op wo okt 29, 2008 11:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

De Israeli's plegen nooit geweld?
Zelfverdediging.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Palestijnen.
Zelfverdediging.

De Afghanen.
Zelfverdediging.

Of niet?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Palestijnen.
Zelfverdediging.
Symbool van het wachten op een nieuwe Saladin.
Aanval.
De Afghanen.
Zelfverdediging
Laffe kindermoordenaars.

Afbeelding

Insurgents use children as human shields


KABUL, Afghanistan — Insurgents used two Afghan children as shields while they attempted to emplace IEDs in a road in Farah province Oct. 18.

Initially the Marines observed four adults and two children in a truck laden with burlap sacks and shovels. The adults began digging holes. Once the burlap sacks were removed from the truck and opened, the Marines were able to see IED materiel in the sacks and that the holes being dug in the road were for IEDs.

Marine snipers shot two of the positively identified insurgents as they emplaced an IED. After the initial shots were fired, the other two insurgents grabbed the two children they had brought with them and held them in front of them to use them as shields.

The Marines waited until the children were let go and ran away before snipers shot the remaining two insurgents. The children fled in the direction of a mosque and were unharmed.

Dappere Amerikaanse soldaten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Amerika.
Terrorisme.

Israel.
Terrorisme.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Amerika.
Terrorisme.
Baken van vrijheid. (in ieder geval nog tot verkiezingen, daarna Obama ???)


Israel.
Terrorisme.
Baken van democratie en vrijheid voor het MO.
Als je, jezelf slaaf noemt is het normaal dat je er niets aan hebt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Israel en democratie? Daar kan ik een heel uiteenzetting over typen, maar dat ben je niet waard. In Israel is de militaire censuur pas in februari 1992 afgeschaft. Hoe kan je van democratie spreken?

Het is een beschaafd land, hé.

'Israëlische soldaten sollen met dode Palestijnen'

'Sharon en Mofaz willen meer dode Palestijnen.'


Adinah,

Zoals je al wel vernomen hebt verafschuw ik de staat Israel met heel mijn hart en boycot ik sinds een half jaar producten waarvan een deel van de winst naar Israel gaat. Sta achter de minister van Iran betreft zijn anti-Israelische uitspraken.. En hoop dat het staatje gauw van de landkaart wordt geveegd. Liever vandaag dan morgen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie