Oprechte liefde voor moslims

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Oprechte liefde voor moslims

Bericht door Ariel »

Wat een simpele ziel is deze man. Lief, maar oh zo naïef.
Hij denkt werkelijk dat als men hard core islamieten de andere wang toesteekt deze Moslims bekeerd zullen worden tot het Christendom.
Oprechte liefde voor moslims
29-10-2008 | J. M. Stolk


ERMELO - „Bijbelsmokkelaar” Anne van der Bijl is tachtig jaar, maar reist nog de hele wereld over om vervolgde christenen te bemoedigen. Vooral die in de moslimwereld hebben zijn hart. Dinsdag was hij even op het kantoor van Open Doors in Ermelo om over zijn nieuwe boek ”Geheime gelovigen” te vertellen.

Het zijn geen „bloedige verhalen” geworden. Wel laat Van der Bijl zien wat het betekent om als ex-moslim in een islamitisch land te wonen.

Pakistan, 5 februari 1997. Iemand gooit een met de hand geschreven vodje papier met een anti-islamitische leus in een moskee. Niemand ziet wie het gedaan heeft, maar onmiddellijk wordt via de luidsprekers van de moskee een groep jongemannen opgetrommeld. Iemand beweert dat er bladzijden uit de Koran zijn verbrand. Een politieagent bericht dat er alcohol aan moslims is verkocht. Anderen zeggen dat de profeet Mohammed is gelasterd. Het moeten christenen zijn geweest.

Met elke beschuldiging neemt de woede van de plaatselijke moslims toe. Een grote groep marcheert richting enkele christelijke dorpen, steekt twee kerken in brand en verbrandt Bijbels en liedboeken. Dan komen er messen en geweren, handgranaten en benzinebommen tevoorschijn. De volgende morgen zijn 15.000 christenen hun huis en bezittingen kwijtgeraakt. Van hun vee, fruitbomen, kruiwagens, tractoren en fietsen is niets meer over.

Hoe reageer je dan als christen? Van der Bijl: „Je kunt je vuisten ballen van machteloze woede. Of je kunt een ander vergeven. Christenen kunnen vergeven omdat Christus hun vergeven heeft. We moeten moslims niet als vijanden zien, maar als mensen die voor Christus gewonnen moeten worden. Als bewogenheid niet de drijfveer van ons handelen is, krijgen we botsingen.”

Doodstraf
Van der Bijl stond aan de wieg van Open Doors, de organisatie die opkomt voor vervolgde christenen en vroeger Kruistochten heette. In 1955 vertrok hij met een koffer vol christelijke boeken naar landen achter het IJzeren Gordijn.

Christenen in islamitische landen hebben het volgens hem moeilijker dan degenen die destijds onder een communistisch regime leefden. „Toen kon je als christen geheime samenkomsten bezoeken. Werd je gepakt, dan belandde je in de gevangenis. In islamitische landen volgt vaak de doodstraf.”

Van westerse landen hoeven deze christenen niet veel te verwachten, stelt hij. In zijn boek staat een brief van Afghaanse christenen, gericht aan de Amerikaanse president Bush. In Afghanistan was in 2003 een nieuwe grondwet opgesteld en de christenen maakten zich zorgen of er wel voldoende ruimte voor niet-moslims zou zijn. Ze vroegen zich af of dit het doel van de coalitietroepen was toen ze het land van de taliban bevrijdden.

Er is in Amerika wel over de brief gesproken, weet Van der Bijl. „Maar Bush heeft die nooit gelezen. En wij laten onze jongens in Afghanistan sterven, een land waar duizenden moskeeën zijn en geen enkele kerk. We steunen een regime met een grondwet waarin geen enkele ruimte is voor christenen.”

Half bloot
Moslims zijn volgens hem totaal niet onder de indruk van de westerse democratie of samenleving. „Onze decadentie spreekt luider dan welke woorden ook. Veel christenen zullen concluderen dat we een opwekking nodig hebben. Dat is echter niet het juiste antwoord. Een opwekking vult alleen de kerkbanken. Er is iets veel krachtigers nodig: een culturele reformatie. Christenen moeten hun levens veranderen. Moslims moeten aan ons kunnen zien dat we anders zijn.

Ik kijk graag naar tennis. In Dubai organiseren ze grote toernooien, waar dan half blote meisjes uit Rusland met een kruisje om hun nek op de baan staan. Als Arabische vrouwen zich zó zouden kleden, zouden ze meteen gestenigd worden. In zo’n kruisje, daar zit het christendom natuurlijk niet in. Maar het bepaalt wel hoe moslims over ons denken.”


Angst
Van der Bijl constateert dat veel christenen angstig zijn voor de islam. „Ze zijn bang voor beïnvloeding omdat ze zelf niet sterk in het geloof staan. Iemand vroeg me eens wat ik ervan vond dat in Egypte jaarlijks 20.000 christenen moslim worden. Echt tijd om een wetenschappelijk antwoord te geven had ik niet, maar ik zei: Echte christenen worden geen moslim. Als je op weg bent naar de hel, dan maakt het niet uit hoe je er komt.”

In de contacten met moslims is een stap in het geloof nodig, aldus Van der Bijl. „Laten we leren om een moslim -misschien wel één met een machinegeweer in de hand- te zien als iemand voor wie Jezus Christus is gestorven. We moeten het woord ”islam” leren spellen: I Sincerely Love All Muslims. Ik houd oprecht van alle moslims. Maar misschien geloven we eerder in een God der wrake dan in een God Die vergeving aanbiedt.”

De „onstuitbare groei” van de islam is volgens hem alleen tegen te houden door christenen die door hun gedrag de liefde van Christus laten zien. „Als we in Nederland écht christen zijn, dan zijn we niet bang voor moslims. We hebben namelijk een veel betere boodschap dan zij, een Boodschap van liefde.

Waarom zouden we ons druk maken over het feit dat de islam het Westen verovert? Waarom zou God een maatschappij beschermen als Hij in onze moraal of geestelijk leven niets vindt wat Zijn bescherming waard is? Misschien wordt het tijd dat we onze kerken eens serieus onder de loep nemen en toegeven dat die in werkelijkheid zwak zijn en weinig of geen echt getuigenis vormen voor moslims.”
http://www.refdag.nl/artikel/1370014/Op ... slims.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Hmm...ik waardeer de oprechtheid van bovenstaande meneer, maar ik heb toch serieus mijn twijfels of het werkelijk zo werkt....
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oprechte liefde voor moslims

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:Wat een simpele ziel is deze man. Lief, maar oh zo naïef.
Hij denkt werkelijk dat als men hard core islamieten de andere wang toesteekt deze Moslims bekeerd zullen worden tot het Christendom.
Oprechte liefde voor moslims
29-10-2008 | J. M. Stolk
Doodstraf
Van der Bijl stond aan de wieg van Open Doors, de organisatie die opkomt voor vervolgde christenen en vroeger Kruistochten heette. In 1955 vertrok hij met een koffer vol christelijke boeken naar landen achter het IJzeren Gordijn.

Van westerse landen hoeven deze christenen niet veel te verwachten, stelt hij. In zijn boek staat een brief van Afghaanse christenen, gericht aan de Amerikaanse president Bush. In Afghanistan was in 2003 een nieuwe grondwet opgesteld en de christenen maakten zich zorgen of er wel voldoende ruimte voor niet-moslims zou zijn. Ze vroegen zich af of dit het doel van de coalitietroepen was toen ze het land van de taliban bevrijdden.
http://www.refdag.nl/artikel/1370014/Op ... slims.html
Ja ja, waarom hebben ze dan hun naam van kruistochten veranderd in iets anders?
Hoe komen ze aan dat zogenaamde brief van Afghaanse christenen? Voor zover ik weet, is er helemaal geen Afghaanse christenen in Afghanistan of daarbuiten. Ja, we zullen wel hier en daar een handje vol Afghanen tegen komen, die in ruil voor luxe hun geloof hebben verkocht. Moge Allah hun weer terug brengen op het richte pad.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Oprechte liefde voor moslims

Bericht door Ariel »

Hamid schreef: Ja ja, waarom hebben ze dan hun naam van kruistochten veranderd in iets anders?
Misschien omdat ze de deur opengezet hebben voor Moslims, zodat als Moslims de deur van Islam achter zich gesloten hebben ze gelijk een welkome open deur zullen zien ?
Hoe komen ze aan dat zogenaamde brief van Afghaanse christenen? Voor zover ik weet, is er helemaal geen Afghaanse christenen in Afghanistan of daarbuiten. Ja, we zullen wel hier en daar een handje vol Afghanen tegen komen, die in ruil voor luxe hun geloof hebben verkocht. Moge Allah hun weer terug brengen op het richte pad.
Nou dat moet je niet zeggen. Ik ben andere verhalen gehoord.
Trouwens...Als ik het vanuit de koran bekijk kunnen mensen er niks aan doen als ze Islam laten vallen Hamid. Het is de schuld van Allah.

Wat staat er in de Koran…Laten we even kijken.

Hij wil en leidt wie Hij wil. Laat uw ziel dus niet wegkwijnen uit verdriet over hen

En Wij leggen een bedekking over hun hart en doofheid in hun oren zodat zij het niet kunnen begrijpen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oprechte liefde voor moslims

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:
Hamid schreef: Ja ja, waarom hebben ze dan hun naam van kruistochten veranderd in iets anders?
Misschien omdat ze de deur opengezet hebben voor Moslims, zodat als Moslims de deur van Islam achter zich gesloten hebben ze gelijk een welkome open deur zullen zien ?
Hoe komen ze aan dat zogenaamde brief van Afghaanse christenen? Voor zover ik weet, is er helemaal geen Afghaanse christenen in Afghanistan of daarbuiten. Ja, we zullen wel hier en daar een handje vol Afghanen tegen komen, die in ruil voor luxe hun geloof hebben verkocht. Moge Allah hun weer terug brengen op het richte pad.
Nou dat moet je niet zeggen. Ik ben andere verhalen gehoord.
Trouwens...Als ik het vanuit de koran bekijk kunnen mensen er niks aan doen als ze Islam laten vallen Hamid. Het is de schuld van Allah.

Wat staat er in de Koran…Laten we even kijken.

Hij wil en leidt wie Hij wil. Laat uw ziel dus niet wegkwijnen uit verdriet over hen

En Wij leggen een bedekking over hun hart en doofheid in hun oren zodat zij het niet kunnen begrijpen.
Ten eerste, Ermelo ligt ergens in Veluwe en daar ben jij zelfs als een rasechte nederlandse niet eens van harte welkom, laat staan een moslim, dus jou opmerking slaat nergens op.
Ten tweede, sinds wanneer heeft onze Allah jou als Zijn secretarisse nodig gehad? Jij moet je bemoeien met je bijbel en de joodse boeken. Blijf af met je vieze vingers van onze Heilig Boek.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Hamid, een beetje hoffelijkheid kan nooit kwaad.
En ja, het moest niet mogen dat Ongelovigen woorden uit de Koran halen om te gebruiken in een discussie. Dat recht hebben alleen de Mohammedanen. En dan nog eens niet iedere Mohammedaan. Waar zijn anders de schriftgeleerden voor?
Jouw argument om het gebruik van het Woord van God te beperken tot de groep Gelovigen snijdt voor de Ongelovigen geen hout. Ze doen dat gewoon en je kan het niet tegenhouden omdat de Mohammedanen niet de baas zijn en er nog geen Goddelijke Wetten in gebruik zijn in de vorm van de Sharia.

En om even je secretaresse opmerking te weerkaatsen:
Sind wanneer heeft Allah zulk Grondpersoneel nodig zoals jij?

En ja, ik heb een aangetrouwde achterneef in Harderwijk (vlak bij Ermelo en de indoorlingen daar zijn net zo fijn van draad als in Ermelo) en als ik er een weekend ben dan moet ik mee naar de kerkgang. Gelukkig is er een passend zondag kerk-kostuum voor me en als ik dan een uitgestreken gezicht trek, dan val ik daar best in de smaak. Doe in Rome zoals de Romijnen. En in de kerk krijg ik tijdens de donderpreek (ook zo op zijn tijd een hele belevenis) geregeld pepermuntjes van het merk King (een goedgekeurd snoepje in die kringen) aangeboden.

En voor je er tegen mij over begint: er zijn meer godsdiensten en als Heilig ervaren boeken op de wereld dan de Koraan, de Bijbel en de Torah. Met geen van drieën (allen zgn. geopenbaarde geloven) heb ik veel op.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Het grote probleem met alle mohammedanen is, dat zij hulpeloos ontredderd zijn. Want hun ’allah’ waarvan zij de naam niet eens kennen - er zijn wel miljoenen goden - geeft nooit thuis. Logisch! Dus wat doen die mohammedanen dan, zo gefrustreerd als ze zijn? Omdat ze weten dat ze in onze ogen volkomen belachelijk staan en als niet volwaardige mensen beschouwd worden? Ze herkennen dat en reageren daarom al hun woede en frustratie - dankzij de pedofiele analfabeet Mohammed - af op de logica. Het bevestigt eens te meer het agressieve oorlogszuchtige karakter van allahtone mensen. Die ook best wel weten dat Jezus niet één mens heeft gedood, noch iemand heeft aangezet om te doden. Juist dat contrasterende feit met de pedofiele analfabete massa moordenaar Mohammed frustreert de trots van de zichzelf minderwaardig voelende mohammedaan. Daar kan ik niets aan veranderen.

De mohammedaan zelf zal tot inkeer moeten komen. En dat is heel moeilijk voor iemand die weet dat hij dankzij zijn ouders tot haast onomkeerbare achterlijkheid is veroordeeld!

Ik heb niks tegen niemand, mits hij maar geen moslim, Jehovah’s Getuige of andere godsdienstwaanzinnige is!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Oprechte liefde voor moslims

Bericht door naar boven »

Oprechte liefde voor moslims
Half bloot
Moslims zijn volgens hem totaal niet onder de indruk van de westerse democratie of samenleving. „Onze decadentie spreekt luider dan welke woorden ook. Veel christenen zullen concluderen dat we een opwekking nodig hebben. Dat is echter niet het juiste antwoord. Een opwekking vult alleen de kerkbanken. Er is iets veel krachtigers nodig: een culturele reformatie. Christenen moeten hun levens veranderen. Moslims moeten aan ons kunnen zien dat we anders zijn.
Altijd handig als je ze nodig hebt, die moslims.
Bijvoorbeeld als je ze wil exploiteren om je eigen christenen ervan te overtuigen dat ze van hun decadente levenswijze af moeten stappen.
Waarom zouden we ons druk maken over het feit dat de islam het Westen verovert? Waarom zou God een maatschappij beschermen als Hij in onze moraal of geestelijk leven niets vindt wat Zijn bescherming waard is? Misschien wordt het tijd dat we onze kerken eens serieus onder de loep nemen en toegeven dat die in werkelijkheid zwak zijn en weinig of geen echt getuigenis vormen voor moslims.”
Waarom zouden we ons druk maken over de conditie van onze dijken?
Of over de kwaliteit van het drinkwater?
Waarom plaatst men bliksemafleiders?

Maar stel nu eens dat het niet gewardeerd wordt dat je door de hoepel springt alleen maar omdat je denkt dat het gewardeerd wordt als je door de hoepel springt..
RTFM
Plaats reactie