28 oktober: Happy Divali !!!

Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door Mahalingam »

Deepavali, or Diwali,is a major Indian festival, and a significant festival in Hinduism, Sikhism and Jainism. Many legends are associated with Diwali.
Today it is celebrated by Hindus, Jains and Sikhs across the globe as the "Festival of Light," where the lights or lamps signify victory of good over the evil within every human being .
The festival is also celebrated by Buddhists of Nepal, particularly the Newar Buddhists.


Afbeelding


Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Happy Divali voor een ieder voor wie dit feest belangrijk is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Leuk feestje, lijkt het.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:Leuk feestje, lijkt het.
jazeker een leuk feest. in tegenstelling tot de islam is de hindoefeestdag zonder massa slachting van schapen of andere dieren (leef en laat leven). :evil:
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Leuk feestje, lijkt het.
Inderdaad, en alleen er aan denken levert jouw het eeuwige hellevuur op. (Als het bestond, tenminste.)
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

weda schreef:
Chaimae schreef:Leuk feestje, lijkt het.
jazeker een leuk feest. in tegenstelling tot de islam is de hindoefeestdag zonder massa slachting van schapen of andere dieren (leef en laat leven). :evil:
En jij consumeert natuurlijk nooit vlees?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Hindu's zijn beschaafde mensen. In tegenstelling tot barbaren slachten Hindu's geen dieren om hun vreugde te uiten.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:
weda schreef:
Chaimae schreef:Leuk feestje, lijkt het.
jazeker een leuk feest. in tegenstelling tot de islam is de hindoefeestdag zonder massa slachting van schapen of andere dieren (leef en laat leven). :evil:
En jij consumeert natuurlijk nooit vlees?
nee chaimae, ik ben vegetarier (hoe je het ook wilt noemen). eet geen vlees, vis en ei.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ik ook. Ik eet voornamelijk graseters. :wink:
Lees ik goed dat je heel dicht in de buurt van het veganisme zit?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

H.Numan schreef:Ik ook. Ik eet voornamelijk graseters. :wink:
Lees ik goed dat je heel dicht in de buurt van het veganisme zit?
ik weet niet wat de term veganisme inhoud. bij mij geldt de norm: moet ervoor gedood worden? dan mag het niet.

voor melk, zuivel, kaas bv wordt de koe niet gedood. daarom gebruik ik zuivel.

leer: deze komt niet in mijn maag. ook voor leer wordt de koe niet gedood, hoewel het wel na de dood verkregen wordt. het is een bijproduct. mocht de koe omwille van huid (leer) gedood worden, dan zou ik naar alternatieven zoeken. niet dat ik gek ben op leer, momenteel heb ik zelfs geen lederen spullen.

het hindoeisme (vedische leer) verbiedt mij om bovenstaande te nuttigen.

groet,
weda,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

En eieren dan? Die zijn onbevrucht, dus geen dieren. Wel dierlijke producten, maar er zijn geen dieren voor gedood. Veganisme is de extreme vorm van vegetarier zijn. Die drinken ook geen melk, dragen geen leer (schoenen, riemen etc.). Dat is Volkert vd Graaf vegetarier zijn. Ik was economisch vegetarier, lang geleden. Ik vond vlees gewoon te duur. Een stukje vlees kost evenveel als de hele maaltijd + toetje.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

H.Numan schreef:En eieren dan? Die zijn onbevrucht, dus geen dieren. Wel dierlijke producten, maar er zijn geen dieren voor gedood. Veganisme is de extreme vorm van vegetarier zijn. Die drinken ook geen melk, dragen geen leer (schoenen, riemen etc.). Dat is Volkert vd Graaf vegetarier zijn. Ik was economisch vegetarier, lang geleden. Ik vond vlees gewoon te duur. Een stukje vlees kost evenveel als de hele maaltijd + toetje.
ik wist dat die vraag zou komen. je kunt nooit 100% zeker weten of die ei wel/niet bevrucht is. enkel als er geen haan in de buurt van de kip is. in een legfarm kunnen er ook hanen zijn (hoeft niet). bevruchte eieren zijn uit den boze. ik eet wel ONBEVRUCHTE eieren. het legfarm waar ik die eieren koop heeft geen hanen in de hok. ik haal dus geen eieren uit de aldi, AH etc etc etc.

dus: nuancering over het ei eten.
groet,
weda.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Me dunkt dat net en vooral eieren uit legbatterijen met zekerheid niet bevrucht zullen zijn. Daar zitten nooit hanen tussen.

Indien men kippen wil kweken dan houdt men die wel apart zodat ze kunnen bevrucht worden door speciaal daarvoor gebruikte haantjes.
Schijnt voor die haantjes de job van hun leven te zijn, om daar te kunnen werken... men zou denken dat het bijna op het islamitische paradijs lijkt! :cool:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

circe schreef:Me dunkt dat net en vooral eieren uit legbatterijen met zekerheid niet bevrucht zullen zijn. Daar zitten nooit hanen tussen.

Indien men kippen wil kweken dan houdt men die wel apart zodat ze kunnen bevrucht worden door speciaal daarvoor gebruikte haantjes.
Schijnt voor die haantjes de job van hun leven te zijn, om daar te kunnen werken... men zou denken dat het bijna op het islamitische paradijs lijkt! :cool:
daar gaat het mij ook om.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

circe schreef:Indien men kippen wil kweken dan houdt men die wel apart zodat ze kunnen bevrucht worden door speciaal daarvoor gebruikte haantjes.
Schijnt voor die haantjes de job van hun leven te zijn, om daar te kunnen werken... men zou denken dat het bijna op het islamitische paradijs lijkt!
_________________

Ik zie dat ik me hier schromelijk heb vergallopeerd met dat islamitische kippenparadijs in mijn achterhoofd. Het blijkt helemaal niet zo te zijn:

http://www.waardelozehaantjes.nl/conten ... een+eieren
Kunstmatige geboorte
Het leven van elke legkip begint op een vermeerderingsbedrijf. Hier worden de eieren bevrucht door middel van kunstmatige inseminatie. Deze eieren gaan naar een ander bedrijf, de kuikenbroederij. Met tienduizenden tegelijkertijd worden de eieren in een broedstoof gestopt. Na 21 dagen kruipen de kuikens uit hun ei zonder hun moeder ooit te hebben gezien
:sad2: :sad2: :crying:
Seksen: 30 miljoen haantjes meteen vergast
Van alle kuikentjes is 50 procent een haantje. Dit betekent dat jaarlijks in Nederland 30 miljoen haantjes direct na de geboorte vergast, versnipperd of verdronken worden. Boeren beschouwen haantjes namelijk als waardeloos. Ze kunnen niet alleen geen eieren leggen, maar zij zijn ook niet 'productief' genoeg om te worden vetgemest als slachtkip. Het kippenras is namelijk doorgefokt op een hoge ei-productie en dat gaat niet samen met een hoge vleesproductie. Het afmaken van alle haantjes gebeurt bij de productie van álle eieren, dus ook bij biologische en biologisch-dynamische eieren
.

Zodus Weda, je kan gerust eieren eten hoor! Al die haantjes zijn al lang foetsie!
en die paar :turban: die ze dan gebruiken om hun "sperm" van te kunnen gebruiken, tja.... daar heb ik dus géén idee van... toch 72 hoeries? whistling:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

beste circe,
je hebt veel speurwerk verricht. :P

ik eet ei die ik zelf bij de legfarm haal.

kijk, bij de aldi, ah etc heb je ook schalerkipei. navraag heeft mij geleerd dat er ook hanen bij van pas kunnen komen.

daarom koop ik die eieren gewoon bij de legfarm om zeker van te zijn...

groet,
weda,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Weda. Dit is geen kritiek, want ik eet zo nu en dan wel vlees, en ik bewonder je filosofie .
Maar, ik zit nu toch wel in een soort van moreel spagaat als ik je post over de eieren lees.
Ik neem aan dat een van de redenen van jouw geen vlees eten is dat je het dier respecteert.
Maar…Jij eet nu eieren van een legbatterij alleen maar om het feit dat een scharrelkipei misschien bevrucht kan zijn, maar hoe denk jij dan over het welzijn van de kippen. Een scharrelkip heeft toch een beter leven? Telt dat niet voor jou? Weegt die mogelijke bevruchting zwaarder dan het rotleven wat een kip heeft in een legbatterij?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ik zie vegetariers een beetje als vroeg middeleeuwse priesters, die gewapend met knotsen ten strijde trokken. Waarom knotsen? Er staat ergens in de bijbel dat priesters geen zwaarden mogen voeren. Vandaar.

De mens is een omnivoor. Voor ons dieet is een zekere hoeveelheid fauna nodig en een zekere hoeveel flora. Dat kan je aan de lengte van ons darmgestel zien, en het gebit.

Ik ben zelf bijna net als de meeste vegetariers: als ik het kan 'herkennen' hoeft het voor mij niet meer. Dus als ik kan zeggen 'kijk, dit is een scheenbeen', 'dit zijn de zenuwen', 'hier zien we spierweefsel'; 'dus dit komt van een dijbeen af' of als ik er bloed uit zie lopen schakel ik subiet over op een boterham met pindakaas. Kleinzielig, ik weet het. Maar kom er tenminste eerlijk voor uit.

Pindakaas?? :shock: Weet je hoeveel onschuldige pinda's een gruwelijke dood sterven voor jouw boterhammetje met pindakaas?? :smile:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

H.Numan, je laat me denken aan mijn vroegere "bijna-schoonzoon". Zowel hij als mijn dochter gingen vegetarisch zijn. Hij wou wel nog vlees eten, maar "enkel als hij het zelf gevangen had".... :shock: , vissen hoefde hij niet zelf te vangen gezien hij uit een vissersfamilie kwam. Mijn dochter verliefd schaap liep rond met "fish have feelings too", kaas aten ze wel, maar geen franse kazen omdat die kernproeven deden, snoepjes ook niet want daar zat gelatine van varkens in (wil iemand het onze moslims ook eens duidelijk maken dat ze geen snoepjes meer mogen eten aub???).

Maar over eieren hebben ze dus nooit een probleem gemaakt!

Weda: de "scharrelkipeieren" uit de Aldi (en alle andere OFFICIELE scharrelkipbenamingen, behalve de boer waar je rechtstreeks kan gaan kopen), zijn kippen die gewoon meer plaats hebben om rond te lopen in plaats van in hokjes van 30cm te zitten (9 kippen/m2). ZONDER HANEN! die kippen moeten eieren leggen hé, geen orgieën houden!
(en in Aldi kosten zo'n scharreleieren slechts 1 euro voor zes - ik zeg het maar).

in de scharrelstal tegenover de vrije uitloop
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding ... loopei.svg

Zeg nu niet dat jij bij zo'n Aldischarrelkipeidoosje van die idyllische boerderijvisioenen kreeg hé :roll2: ? :roll:

-------------------------------------------------

maar even terug on topic.

Allerheiligen is natuurlijk een afgietsel van het keltische feest HALLOWEEN, en vermits de Kelten Indogermanen waren, is het meer dan waarschijnlijk dat dit keltische feest (dag waarop de slechte geesten even terug naar de bewoonde wereld kwamen voordat ze terug een heel jaar naar de onderwereld werden verbannen) op zijn beurt weer is afgeleid van het hier besproken feest Divali waar "the lights or lamps signify victory of good over the evil within every human being" .
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

ariel,
ik kom later op terug. \

groet,
weda.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

ZONDER HANEN! die kippen moeten eieren leggen hé, geen orgieën houden!
Een kip legt beter met een haan op het erf. Een bevrucht ei blijft langer goed.
(9 kippen/m2)
Biedt geen ruimte voor een haan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

BFA schreef:
ZONDER HANEN! die kippen moeten eieren leggen hé, geen orgieën houden!
Een kip legt beter met een haan op het erf. Een bevrucht ei blijft langer goed.
(9 kippen/m2)
Biedt geen ruimte voor een haan.
Wat maakt het jou uit? jij bent toch een zwijn
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Circe meldde dat Diwali mogelijk via de Indo-Europeanen en de Kelten tot ons is gekomen en getransformeerd tot het Christelijke? Halloween.
Dit feest is/was nu aan de gang. Hier doen we er niet veel aan; in de USA is het wel populair. Bezuiden onze rivieren heeft men iets vergelijkbaars: Sint Maarten op 11/11. Groepen kinderen lopen met lampions, zingen een liedje en krijgen snoep ervoor.

Voor Mohammedanen levend in de Dar al-Harb is Halloween een probleem.
Hoe kunnen ze deze belediging het beste doorstaan? Hier is een antwoord
http://islam.about.com/library/weekly/aa103098.htm
Surviving Halloween
An Islamic perspective on a traditional holiday

It's that time of year again, when those of us in North America and elsewhere face the upcoming "holiday fever." It starts with Halloween, with its ghosts and goblins, and continues thereafter with turkeys, Christmas trees, bunnies, four-leaf clovers, etc. Every year we as Muslims face the same dilemma: How do we handle it? Do we hide out and try to avoid the celebrations, or do we give in and allow our children to participate in some aspects of the fun?
Het lijkt zo onschuldig, een feestje voor kinderen dat een onderdeel is van de omringende kultuur. Maar men moet naar de oorsprong kijken om te zien dat dit een gevaar is voor de zieleheil van Mohammedaanse kinderen.
What should be clear to Muslims is that all of these traditions are based either in ancient pagan culture, or in Christianity. As Muslims, our celebrations should be ones that honor and uphold our faith and beliefs. How can we worship only Allah, the Creator, if we participate in activities that are based in pagan rituals, divination, and the spirit world? May Allah protect us from such misguidance.
En dat de schrijver niet uit zijn nek kletst wordt bewezen met een citaat:
"When it is said unto them, 'Come to what Allah has revealed, come to the Messenger,' they say, 'Enough for us are the ways we found our fathers following.' What! Even though their fathers were void of knowledge and guidance?" (Qur'an 5:104)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Eeerlijk is eerlijk. Ook in Nederland waarschuwen predikanten de bevolking tegen het Halloweenfeest.

In Urk bijvoorbeeld. daar noemt men het "het feest van het dodenrijk."
URK - Vijftien Urker predikanten waarschuwen de bevolking tegen het komende Halloweenfeest.

In een open brief in nieuwsblad Het Urkerland noemen de dominees Halloween „het feest van het dodenrijk.” „Of dat nu gebaseerd is op een oude Keltische legende of dat er verwezen wordt naar Allerheiligen van de Rooms-Katholieke Kerk, in beide gevallen gaat het om voorouderverering. Halloween heeft heidense wortels.”

Vanuit het Keltische denken gelooft men dat Halloween de tijd is dat je met de „geest van de overledene in contact kan komen”, aldus de predikanten. „Het is de tijd om de geesten en de duivel, door je zo eng mogelijk te kleden, af te schrikken. Dat is een totaal andere boodschap dan het Evangelie van Jezus Christus, dat wij zondags in de kerken mogen verkondigen.”

De predikanten roepen de Urkers „met klem” op Halloweenfeesten in het vissersdorp en bijvoorbeeld in pretparken te mijden. Ze laken onder meer een „groots opgezet” Halloweenfeest volgende week zaterdag in de plaatselijke discotheek Het Eiland. „We kunnen geen compromissen sluiten en net doen alsof het maar een beetje griezelen is. Het is spelen met de aartsvijand van God. En spelen met jouw of uw eeuwig leven.”

De open brief is ondertekend door alle Urker predikanten, met uitzondering van de predikanten van de gereformeerde kerken
.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

beste Ariel,

dat kippen een ellendig leven hebben in een legfarm hield mij niet bezig. nu wel. ik zal geen legfarm ei eten. vrienden geven mij eieren uit hun eigen ren, waar geen hanen zijn. ik weet dat dat goed zit.

jij stelt wel een gewetens vraag. ik zal die vraag ook aan jouw stellen.
w.s eet jij ook gebak, koekjes etc. hierin is vaak legfarm ei verwerkt. hoe denk jij daarover.?

groet,
weda.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Plaats reactie