Onderzoek naar huwelijk islamgeestelijke met 12-jarige

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Onderzoek naar huwelijk islamgeestelijke met 12-jarige

Bericht door Ariel »

Wat nu.... :shock: Gelden de wetten van de profeet niet meer voor zijn volgelingen?
Onderzoek naar huwelijk islamgeestelijke met 12-jarige
dinsdag 28 oktober 2008

De Indonesische politie onderzoekt of een rijke moslimgeestelijke de wet heeft overtreden door te trouwen met een 12-jarig meisje. Volgens de islamiet was het meisje oud genoeg om te trouwen, omdat ze al menstrueerde.

Afbeelding
De geestelijke met zijn 12-jarige 'vrouw' (screenshot van Flickr)

Een politiechef stelde in de dinsdageditie van de krant The Jakarta Post dat de geestelijke mogelijk kan worden vervolgd voor onder meer het dwingen van een minderjarige tot seks.

Oud genoeg
De 43-jarige zakenman en moslimgeestelijke Pujiono Cahyo Widiyanto uit Semarang in midden-Java is in augustus met het 12-jarige meisje Lutfiana getrouwd.

Hij zei dat het meisje oud genoeg was om te trouwen, omdat ze al menstrueerde.

Kinderhandel
Justitie in Indonesië meent echter dat Pujiono in strijd met de wet heeft gehandeld. In een wet op het huwelijk uit 1974 staat dat het verboden is de trouwen met een persoon die nog geen 16 is.

De geestelijke riskeert met deze bizarre misdaad een celstraf van slechts vijf jaar en een boete van 100 miljoen roepia, oftewel 7.000 euro.

Kinderrechtenorganisaties willen dat Pujiono wordt vervolgd wegens kinderhandel.

Door Robin van der Kloor


BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

wat mij betreft moeten ze de ouders van dit meisje net zo hard aanpakken. Die mensen verdienen het niet om kinderen te hebben, sicko's.
Hoe kun je je dochter weggeven aan zo'n pedo. :mad:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Kijk eens aan. In Thailand, dat de naam heeft een pedo toeristen paradijs te zijn, zou baardmans minimaal 30 jaar stenen kloppen krijgen. De ouders overigens ook. Wegens het uithuwelijk van dan wel verhuren van hun kroost.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 60
Lid geworden op: do jul 17, 2008 5:07 pm
Locatie: Brasc

Bericht door Paul »

Het blijft een barbaren volk! Hij betaald de boete en een beetje extra en de pedo blijft gewoon buiten de gevangenis.De ouders van het kind krijgen er nog een beetje geld bij, om te verklaren dat ze er zelf voor gekozen heeft! . Het is een smerig volk:
Sla nooit naar de hand die u voed
Sla nooit naar de hand die voor uw uitkering werkt
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Vieze ouwe geilbak! :twisted:
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Adinah schreef:Vieze ouwe geilbak! :twisted:
je hoeft ze niet uit te schelden. Dat is misschien hun manier van leven en gewoonte. Ik ben trouwens niet eens met zulke mannen. Je partner moet gewoon van je eigen leeftijd zijn en in ieder geval volwassen (dus 18 jaar of ouder). Helaas gebeuren zulke dingen in landen waar ook heel veel gebrek aan kennis is. Vaak zijn het ook mensen die niet kunnen lezen of schrijven. Hoe kun je ze dan kwalijk nemen?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hamid schreef:Hoe kun je ze dan kwalijk nemen?
Ze hebben waarschijnlijk teveel naar de Imam geluisterd Hamid. Van hem hebben ze gehoord dat Mohammed ook met een meisje van 6 jaar getrouwd was, en als goede Moslims willen ze in zijn schoenen lopen.

Toch fijn dat jij dit afkeurt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Hamid schreef:... Dat is misschien hun manier van leven en gewoonte. Ik ben trouwens niet eens met zulke mannen. Je partner moet gewoon van je eigen leeftijd zijn en in ieder geval volwassen (dus 18 jaar of ouder). Helaas gebeuren zulke dingen in landen waar ook heel veel gebrek aan kennis is. Vaak zijn het ook mensen die niet kunnen lezen of schrijven. Hoe kun je ze dan kwalijk nemen?
Mo was 54, meen ik en Aisha 9.
Deze zakenman is 43 en z'n bruidje 12.

Dus het gaat de goede kant op.

Over 2800 jaar zijn we er misschien..
RTFM
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

naar boven schreef:
Hamid schreef:... Dat is misschien hun manier van leven en gewoonte. Ik ben trouwens niet eens met zulke mannen. Je partner moet gewoon van je eigen leeftijd zijn en in ieder geval volwassen (dus 18 jaar of ouder). Helaas gebeuren zulke dingen in landen waar ook heel veel gebrek aan kennis is. Vaak zijn het ook mensen die niet kunnen lezen of schrijven. Hoe kun je ze dan kwalijk nemen?
Mo was 54, meen ik en Aisha 9.
Deze zakenman is 43 en z'n bruidje 12.

Dus het gaat de goede kant op.

Over 2800 jaar zijn we er misschien..
Je mag niet zo denigrerend over onze profeet praten. Jullie halen alles uit de context en verglijken appels met peren. Als ik jou was, zou Ik me niet bemoeien met zaken die boven ons zijn , maar in jou geval kan het waarschijnlijk niet anders. Ga maar verder naar boven, je zult ooit je hoofd ergens tegen aan botsen.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Je mag niet zo denigrerend over onze profeet praten.
Bedoel je: pedofeet?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

BFA schreef:
Je mag niet zo denigrerend over onze profeet praten.
Bedoel je: pedofeet?
Eerst dacht ik dat we vrienden konden worden, maar met deze opmerking heb je de deur echt dicht gedaan.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Hamid schreef:
Adinah schreef:Vieze ouwe geilbak! :twisted:
je hoeft ze niet uit te schelden. Dat is misschien hun manier van leven en gewoonte. Ik ben trouwens niet eens met zulke mannen. Je partner moet gewoon van je eigen leeftijd zijn en in ieder geval volwassen (dus 18 jaar of ouder). Helaas gebeuren zulke dingen in landen waar ook heel veel gebrek aan kennis is. Vaak zijn het ook mensen die niet kunnen lezen of schrijven. Hoe kun je ze dan kwalijk nemen?
Omdat zelfs de meest ongeletterde persoon donders goed weet dat een kind van 12 niet uitgehuwelijkt mag worden. Daarvoor heb je geen kennis nodig, dat is een goede ouder ingebakken. Slechts een misleid gehersenspoeld ouder zal zijn kind uitleveren aan zo'n gore pedofiel. Een geestelijke?? My ass, het is gewoon een ziekelijke smeerlap.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ruth schreef:
Hamid schreef:
Adinah schreef:Vieze ouwe geilbak! :twisted:
je hoeft ze niet uit te schelden. Dat is misschien hun manier van leven en gewoonte. Ik ben trouwens niet eens met zulke mannen. Je partner moet gewoon van je eigen leeftijd zijn en in ieder geval volwassen (dus 18 jaar of ouder). Helaas gebeuren zulke dingen in landen waar ook heel veel gebrek aan kennis is. Vaak zijn het ook mensen die niet kunnen lezen of schrijven. Hoe kun je ze dan kwalijk nemen?
Omdat zelfs de meest ongeletterde persoon donders goed weet dat een kind van 12 niet uitgehuwelijkt mag worden. Daarvoor heb je geen kennis nodig, dat is een goede ouder ingebakken. Slechts een misleid gehersenspoeld ouder zal zijn kind uitleveren aan zo'n gore pedofiel. Een geestelijke?? My ass, het is gewoon een ziekelijke smeerlap.
Ja, hoor daar hebben we onze betweter weer.
Ik heb al eerder gezegd dat ik niet een voorstaander van zoiets ben, maar wie ben ik om de gewoonten van andere culturen te beoordelen? het is in veel landen heel gebruikelijk om de meisjes op jonge leeftijd naar het huis van geluk te sturen (zo wordt dat gezegd) en wat kunnen jullie de zorg en druk voorstellen dat op die ouders rusten om hun dochters eervol en ongeschonden tot zo'n moment te begeleiden?
Het is in heel veel landen geen pret om dochters groot te brengen en als er geen aanzoek gedaan wordt voor de hand van de dochter, dan is dat een enorm grote klap voor de eergevoel van de ouders. Dit is natuurlijk voor jullie heel erg moeilijk voor te stellen. Hier verlaten de meiden al op 16 of 17 jaar hun ouderlijke huis en als ze 18 jaar zijn dan hebben de ouders ook niets meer te zeggen.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Nou, het aantal meisjes dat op 16- of 17-jarige leeftijd het ouderlijk huis al verlaat, is hier erg klein, hoor. Dat zijn meestal alleen de kinderen bij wie het thuis niet goed zit. Maar tegenwoordig blijven jongeren juist relatief langer thuis wonen. Gewoon omdat het er leuk is.
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Adinah schreef:Nou, het aantal meisjes dat op 16- of 17-jarige leeftijd het ouderlijk huis al verlaat, is hier erg klein, hoor. Dat zijn meestal alleen de kinderen bij wie het thuis niet goed zit. Maar tegenwoordig blijven jongeren juist relatief langer thuis wonen. Gewoon omdat het er leuk is.
Ik woon lang genoeg hier in Nederland om het tegendeel te kunnen ervaren dan wat jij zegt. Of misschien is dit toevallig hier in mijn woonplaats het geval en jij woont in een of ander gat ergens in het noorden.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Ik woon gewoon in de Randstad, hoor...en echt niet in een dorp of zo. En hier wonen kinderen allemaal minstens tot hun 21/22e nog thuis. Die komen gewoon uit een normaal gezin waarin ze het goed kunnen vinden met hun ouders en helemaal niet zonodig de deur uit hoeven op hun 16e of 17e omdat het thuis niet meer te harden is. Kom op, de meeste kinderen zitten dan zelfs nog op de middelbare school als ze 16 of 17 zijn!
De probleemgevallen uitgezonderd, is de vroegste leeftijd toch meestal wel 18...en dan vaak alleen maar als ze echt verder weg gaan studeren en het niet te doen is om elke dag heen en weer te reizen. Maar de meesten wonen gewoon tot ergens in hun 20ste thuis.

Hier: "95% van de jongeren van 16 jaar woont thuis."
"Jongeren blijven steeds langer thuis wonen, ook na hun studie, zorgen zo dat ze geld overhouden en gaan uiteindelijk uit huis om een redelijk huis te kopen."
(zie: http://www.edith.nl/rouwen/pabo3/klas3g ... 0wonen.htm )
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Hamid zei:
die ouders rusten om hun dochters eervol en ongeschonden tot zo'n moment te begeleiden?
Wat bedoel je hiermee?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Chaimae schreef:Hamid zei:
die ouders rusten om hun dochters eervol en ongeschonden tot zo'n moment te begeleiden?
Wat bedoel je hiermee?
Hoi Chaimae,
je hebt een paar woorden van mijn bericht weggelaten. Ik heb zelf van dichtbij meegemaakt hoe mijn buren in Afghanistan die alleen maar dochters hadden, enorm bezorgd waren om de toekomst van hun docnters. Ze hadden vier dochters en allen zijn rond 14e getrouwd met iemand die minstens 10 of 15 jaar ouder waren. Van mijn moeder had ik toen gehoord dat het niet makelijk was voor zulke ouders om hun dochters tot het moment van huwelijk als maagd te houden. Jij moet dit toch kunnen begrijpen? of is het bij jullie anders?
Ik heb geen zussen gehad, dus dat gevoel of zorg ken ik niet.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Misschien zouden ouders zich ook eens zorgen moeten maken over wat hun zoontjes allemaal uitspoken en of die wel maagd blijven. Want mannen moeten dat ook, maar daar hoor je niemand drama over maken als ze geen maagd meer zijn.
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Adinah schreef:Misschien zouden ouders zich ook eens zorgen moeten maken over wat hun zoontjes allemaal uitspoken en of die wel maagd blijven. Want mannen moeten dat ook, maar daar hoor je niemand drama over maken als ze geen maagd meer zijn.
ja dat weet ik, dat is het voordeel om een jongen of man te zijn. Jongens hebben veel meer vrijheid dan meisjes. Het is nu eenmaal zo, daar kan ik niets aan doen. Gelukkig kunnen wij niet zwangeer raken, anders hadden we hetzelfde probleem als jullie.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Bericht door Adinah »

Dus omdat jongens niet zwanger kunnen raken, is het oké als ze er (tegen de regels van de islam) gewoon maar op los rotzooien? Zina is toch zina, zwanger of niet??
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Hamid,

Een cultuur dat in stand wordt gehouden door de mannen, waaronder mijn vader, wat tegelijkertijd ook één van de redenen is dat het niet klikt tussen mijn vader en ik. Maar zeg eens, de man behoort ook als maagd het huwelijk in te gaan?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Adinah schreef:Dus omdat jongens niet zwanger kunnen raken, is het oké als ze er (tegen de regels van de islam) gewoon maar op los rotzooien? Zina is toch zina, zwanger of niet??
Ik rotzooi zelf niet, maar weet dat dit wel gebeurt. Daar kan ik niets aan doen. Je hebt gelijk dat Zina (overspel) gewoon zina is. hoe wist je trouwens van dit woord? spreek je arabisch?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Chaimae schreef:Hamid,

Een cultuur dat in stand wordt gehouden door de mannen, waaronder mijn vader, wat tegelijkertijd ook één van de redenen is dat het niet klikt tussen mijn vader en ik. Maar zeg eens, de man behoort ook als maagd het huwelijk in te gaan?
ruzie met papa Chaimae?

Verleden week was hij nog je superdeluxe voorbeeldpapa?

het zal wel terug overgaan zeker? Heb je slaag gekregen of zo?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Chaimae schreef:Hamid,

Een cultuur dat in stand wordt gehouden door de mannen, waaronder mijn vader, wat tegelijkertijd ook één van de redenen is dat het niet klikt tussen mijn vader en ik. Maar zeg eens, de man behoort ook als maagd het huwelijk in te gaan?
Chaimae,
Ja, zeker. Ik vind dat hierin Allah geen verschil kent tussen Zijn schepping. Zowel mannen als vrouwen dienen als maagd in huwelijk te treden. Jammer genoeg zie ik bij veel moslims een ander gedrag. Ik vergeet niet dat ik amper een paar dagen hier in Nederland was en 4 van mijn reisgenoten gingen een hoer in Amsterdam bezoeken. Ik weigerde om aan zo iets mee te doen en werd uitgescholden als homo. Dat deed me heel erg pijn.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Plaats reactie