'Allochtoon door collectant overgeslagen'

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

'Allochtoon door collectant overgeslagen'

Bericht door Ariel »

'Allochtoon door collectant overgeslagen'

Goede doelen lopen jaarlijks tientallen miljoenen euro's aan giften mis omdat ze allochtonen niet benaderen. Dat stellen wetenschappers van de Vrije Universiteit in Amsterdam in een onderzoeksrapport dat vrijdag verschijnt.

Allochtonen ontvangen nu nauwelijks bedelbrieven, en wijken waar veel allochtonen wonen worden door collectanten overgeslagen. "Doodzonde", zei een van de onderzoekers vrijdag in het Radio 1-Journaal.

Veel goede doelen nemen als ijkfiguur voor hun campagnes een blanke familie uit de middenklasse. Maar volgens het onderzoek is er ook onder allochtonen 'een enorm potentieel'. "Gold voor de eerste generatie allochtonen nog dat zij hun geld terugstuurden naar hun land van herkomst; de tweede en derde generatie geeft graag aan Nederlandse of internationale doelen. Maar dan moet er wel een collectant langskomen."

De onderzoekers roepen goede doelen op om allochtonen als collectant te werven. Dat zou de bereidheid om te geven nog verder vergroten.
BRON!!!!!!!!


Hoe komt het toch dat dit soort onderzoeken niet altijd kloppen met de werkelijkheid.
Nog niet lang geleden maakte ik een praatje met een collectant in een winkelcentrum. Ze collecteerde voor de de Nierstichting.
Ik vroeg haar of het niet beter was om een deur tot deur collecte te houden. Deze dame vertelde me toen dat in haar wijk veel allochtone medeburgers wonen, en dat men daar niet eens de moeite deed om de deur te openen. Men keek soms uit het raam, en liet de vrouw met haar collectebus staan. Ik wil niet elke Allochtoon over een kam scheren, want er zullen best wel mensen zijn die gul geven, maar ik kan het ook begrijpen als collectanten Allochtonen wijken links laat liggen bij het collecteren. Uit ervaring wordt men wijs.

Zomaar een paar reacties van collectanten van verschillende kranten fora
Nee, ik weet uit jarenlange ervaring, als collecteur voor de hartstichting, dat wanneer ik bij een allochtoon aanbel, ik schaapachtig aangeken wordt en vervolgens de deur, na enig hoofdschudden voor mijn neus zie dichtgaan! Nu weet ik ongeveer waar ze wonen en loop gewoon door naar de volgende!
Als collectant voor het KWF exact dezelfde ervaring. Daarnaast is de animo om te collecteren onder allochtonen ook bijzonder laag.

nou dan moet de persoon die dat beweerd maar eens gaan collecteren bij deze groep.na 3 keer lopen weet je genoeg en ga je zondermeer deze groep vermijden.ik praat uit ervaring.mischien leven ze zelf op de armoede grens of wat dan ook, maar geven doen ze niet.
Nou als collectante kan ik zeggen dat ik zelden of nooit iets krijg van een migrant! 99% geeft gewoon niets. Ze kijken je lelijk aan, smijten de deur dich of lopen je straal voorbij of maken ook nog een rotopmerking. Dat is mijn ervaring... op straat wel te verstaan!
Collecteren in wijken zoals bijvoorbeeld de Schilderswijk in Den Haag kost je alleen maar je collectebus met inhoud. Een jaar of tien terug is het al helemaal afgelopen met collecteren in die wijk ivm overvallen op de collectanten.
Typisch een conclusie van iemand die zelf nooit met een collectebus heeft gelopen. Collectanten (ik doe het zelf al jaren) die hun wijk kennen bellen echt niet aan bij de allochtone medemens.Ze doen alsof ze je niet begrijpen en wuiven je weg.Inderdaad geven steeds meet jongere allochtonen wel geld, maar dit zijn dan ook diegene niet niet heel erg het geloof aanhangen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Als ze bij mij langskomen krijgen ze gewoon geld hoor.
Ik ben wel een beetje het vertrouwen in 'goede doelen' kwijtgeraakt. Er wordt al jaren miljarden euro's gepompt in ontwikkelingsgebieden, maar je hoort er verder niets over. Behalve dat er een milleniumdoel is gehaald. Eentje :?

Maar goed, als we het over islamitische allochtonen hebben; misschien zijn ze al over hun 2,5% zakaat heen? En kan er niet gegarandeerd worden dat het geld naar moslims gaat, en niet naar kufar?
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ilona schreef:Als ze bij mij langskomen krijgen ze gewoon geld hoor.
Ik ben wel een beetje het vertrouwen in 'goede doelen' kwijtgeraakt. Er wordt al jaren miljarden euro's gepompt in ontwikkelingsgebieden, maar je hoort er verder niets over. Behalve dat er een milleniumdoel is gehaald. Eentje :?

Maar goed, als we het over islamitische allochtonen hebben; misschien zijn ze al over hun 2,5% zakaat heen? En kan er niet gegarandeerd worden dat het geld naar moslims gaat, en niet naar kufar?
Ik geef alijd geld aan de deur. Als ik toevallig geen klein geld heb, dan vraag ik ze om later terug te komen. Daarnaast geef ik mijn zakaat (meer dan 10%) aan arme familie leden in Afghanistan. Dus ik begrijp niet hoe jullie tot zo'n uitspraak komen. Naar mijn mening, zijn wij meer vrijgevig dan jullie. Hollanders staan toch bekend om hun gierigheid, "ons bent zunig" is toch jullie kenmerk en reclame, of niet soms?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nou, zo zie je maar. Gelukkig zijn er ook nog gulle Allochtonen.
Ik had niks anders verwacht.
En omdat Hollanders zuinig zijn met hun geld, en het niet over de balk gooien, hebben ze geld over om met gulle hand te schenken aan goeie doelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:Nou, zo zie je maar. Gelukkig zijn er ook nog gulle Allochtonen.
Ik had niks anders verwacht.
En omdat Hollanders zuinig zijn met hun geld, en het niet over de balk gooien, hebben ze geld over om met gulle hand te schenken aan goeie doelen.
Hollanders en gulle hand??? wat een goede mop.

Ik vergeet nooit dat ik pas hier in nederland was en ergens uitgenodigd werd. Ik dacht dat het voor eten was, maar toen ik daar aankwam, zei de persoon die de deur open dee:, oh, kun je misschien een half uurtje later komen, want we zijn aan het eten. Dit is typisch hollands. Hebben jullie dit ooit met allochtonen meegemaakt?
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hamid schreef:
Ik vergeet nooit dat ik pas hier in nederland was en ergens uitgenodigd werd. Ik dacht dat het voor eten was, maar toen ik daar aankwam, zei de persoon die de deur open dee:, oh, kun je misschien een half uurtje later komen, want we zijn aan het eten. Dit is typisch hollands. Hebben jullie dit ooit met allochtonen meegemaakt?

:razz: Daar heb je gelijk in. Dat is onze cultuur. Misschien had je moeten zeggen dat je ongelofelijke honger had, dan hadden ze misschien een half karbonaadje voor je bewaard.
Ik beloof je, dat als je ooit bij mij aanbelt ik je een maaltijd voor zal zetten.
Alleen is deze maaltijd dan niet Halal.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:
Hamid schreef:
Ik vergeet nooit dat ik pas hier in nederland was en ergens uitgenodigd werd. Ik dacht dat het voor eten was, maar toen ik daar aankwam, zei de persoon die de deur open dee:, oh, kun je misschien een half uurtje later komen, want we zijn aan het eten. Dit is typisch hollands. Hebben jullie dit ooit met allochtonen meegemaakt?

:razz: Daar heb je gelijk in. Dat is onze cultuur. Misschien had je moeten zeggen dat je ongelofelijke honger had, dan hadden ze misschien een half karbonaadje voor je bewaard.
Ik beloof je, dat als je ooit bij mij aanbelt ik je een maaltijd voor zal zetten.
Alleen is deze maaltijd dan niet Halal.
Geef je karbonaadje maar aan je kinderen, of bewaar het voor de slechte dagen die jullie te wachten staat(Inshallah). Ik lust geen vlees van onreine dieren. Bah, ik word de gedachte al misselijk.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

bewaar het voor de slechte dagen die jullie te wachten staat
Vrijgevig ben je wel.
Wat schenk je het liefst,
1€ of de 9mm of .223R die je voor die € kan kopen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

BFA schreef:
bewaar het voor de slechte dagen die jullie te wachten staat
Vrijgevig ben je wel.
Wat schenk je het liefst,
1€ of de 9mm of .223R die je voor die € kan kopen.
je hoort het woord karbonaat, en je komt meteen in actie. Wees maar niet bang. Ik zal jou soortgenoten nooit eten. Wel als je een schaap was.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Ariel schreef:
Hamid schreef:
Ik vergeet nooit dat ik pas hier in nederland was en ergens uitgenodigd werd. Ik dacht dat het voor eten was, maar toen ik daar aankwam, zei de persoon die de deur open dee:, oh, kun je misschien een half uurtje later komen, want we zijn aan het eten. Dit is typisch hollands. Hebben jullie dit ooit met allochtonen meegemaakt?

:razz: Daar heb je gelijk in. Dat is onze cultuur. Misschien had je moeten zeggen dat je ongelofelijke honger had, dan hadden ze misschien een half karbonaadje voor je bewaard.
Ik beloof je, dat als je ooit bij mij aanbelt ik je een maaltijd voor zal zetten.
Alleen is deze maaltijd dan niet Halal.
Ja zeg, dan moet gij wat zeggen over de ongastvrijheid van westerlingen. Ik dacht dat het toch wel tegen de oosterse principes was een gastheer te beledigen? Wel zet die gastheer\vrouw uw eten voor, dus weigeren is onbeleefd.
Of wilde liever zandkoekjes krijgen??
Een bekende kafirspreuk zegt: eten wat de pot schaft.
Amai, pffffff, we hebben er weer ne fanatikeling als Isamside erbij.. :roll:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

stropke schreef:
Ariel schreef:
Hamid schreef:
Ik vergeet nooit dat ik pas hier in nederland was en ergens uitgenodigd werd. Ik dacht dat het voor eten was, maar toen ik daar aankwam, zei de persoon die de deur open dee:, oh, kun je misschien een half uurtje later komen, want we zijn aan het eten. Dit is typisch hollands. Hebben jullie dit ooit met allochtonen meegemaakt?

:razz: Daar heb je gelijk in. Dat is onze cultuur. Misschien had je moeten zeggen dat je ongelofelijke honger had, dan hadden ze misschien een half karbonaadje voor je bewaard.
Ik beloof je, dat als je ooit bij mij aanbelt ik je een maaltijd voor zal zetten.
Alleen is deze maaltijd dan niet Halal.
Ja zeg, dan moet gij wat zeggen over de ongastvrijheid van westerlingen. Ik dacht dat het toch wel tegen de oosterse principes was een gastheer te beledigen? Wel zet die gastheer\vrouw uw eten voor, dus weigeren is onbeleefd.
Of wilde liever zandkoekjes krijgen??
Een bekende kafirspreuk zegt: eten wat de pot schaft.
Amai, pffffff, we hebben er weer ne fanatikeling als Isamside erbij.. :roll:
zulke gastvrijheid van jullie kan me de pot op.
Jullie hebben toch ook een spreekwoord dat zegt: "Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet." Dat moet dus wel kunnen, maar oh wee als wij dan op een beleefd manier jullie varkensvlees weigeren.
En hoezo noem je mij een fanatikeling? kijk maar in de spiegel. Als ik een fanatikeling ben, dan zijn jullie Taliban, dan wel zonder een tulband en baard.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Hamid schreef: Jullie hebben toch ook een spreekwoord dat zegt: "Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet."
Amaai, dan zult ge wel uitgehongerd hier rondlopen zekers?? Want er is zoveel da ge miss niet kent of moogt eten. :roll:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

stropke schreef:
Hamid schreef: Jullie hebben toch ook een spreekwoord dat zegt: "Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet."
Amaai, dan zult ge wel uitgehongerd hier rondlopen zekers?? Want er is zoveel da ge miss niet kent of moogt eten. :roll:
Ik vind jou vlaamse accent in het schrijven heel grappig. Uitgehongerd ben ik niet. Ik lust alles, behalve onreine dieren.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Hamid schreef:zulke gastvrijheid van jullie kan me de pot op.
Heb je helemaal gelijk mee. De gastvrijheid hier is zo ongeveer te vergelijken met de gastvrijheid van een spoorbiels. En het wordt alleen maar erger.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Ik ben nieuwsgierig.
Als een stuk dood beest op jouw bord ligt, hoe kan je dan weten of het halal is of niet?
Als jij een goede methode hebt dan kan je erg rijk worden: er wordt al heel lang gezocht naar een halal-test voor voedingsmiddelen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Mahalingam schreef:Ik ben nieuwsgierig.
Als een stuk dood beest op jouw bord ligt, hoe kan je dan weten of het halal is of niet?
Als jij een goede methode hebt dan kan je erg rijk worden: er wordt al heel lang gezocht naar een halal-test voor voedingsmiddelen.
Heel simpel, als ik iets niet vertrouw, eet ik gewoon niet. Ik koop alleen halal vless bij Islamitische slagers. Bij mijn nederlandse vrienden zeg ik gewoon dat ik geen vlees eet, tenzij het om vis gaat. Verder maak ik me helemaal niet zo druk over eten. Ik heb wel andere dingen te doen dan halal-test uitvoeren.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Knor
Berichten: 58
Lid geworden op: di aug 26, 2008 12:17 am
Locatie: Groningen

Bericht door Knor »

Hamid schreef:
Ik geef alijd geld aan de deur. Als ik toevallig geen klein geld heb, dan vraag ik ze om later terug te komen. Daarnaast geef ik mijn zakaat (meer dan 10%) aan arme familie leden in Afghanistan. Dus ik begrijp niet hoe jullie tot zo'n uitspraak komen. Naar mijn mening, zijn wij meer vrijgevig dan jullie. Hollanders staan toch bekend om hun gierigheid, "ons bent zunig" is toch jullie kenmerk en reclame, of niet soms?
Volgens mij staat Nederland toch bekend als het land wat het meeste geeft aan de 'goede doelen' en natuurrampen?
Dus hoezo zuinig?
___________
Velen zien het als een geloof, sommige zien het als iets abstracts, anderen zien het als hun religie, slechts weinige zien het gevaar er van in
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

@Hamid:
"Wat niet weet, dat niet deert" is een bekend Nederlands spreekwoord.
En nu denken jouw vrienden dat je geen vlees eet überhaupt? Je kan ze best zeggen dat je hun vlees niet kan eten omdat het niet halal is. Nederlanders gaat geen zee te hoog om het hun gasten naar de zin te maken. Ze lopen vast wel naar een halallende slager om een stukje vlees te kopen voor je.
Maar ja, Marokkanen zeggen dat de Turkse slagers de boel belazeren en Turken zeggen dat Maorkkanse slagers de kluit voor de gek houden. En een onafhankelijk onderzoek naar die slagers heeft aangetoond dat velen niet-halal vlees verkopen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie