De hudood

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

De hudood

Bericht door Chaimae »

Tijdens het lezen stuitte ik op het woordje hudood. Is de hudood straf islamitisch, of slechts een bedenksel van de mens. Mocht de basis van de hudood in de Koran en authentieke overleveringen terug te vinden zijn, dan houdt het in dat een vrouw een verkrachting slechts kan aantonen als ze vier mannelijke getuigen heeft, zoniet wordt ze zelf gestraft wegens vrijwillig seks. De moslims wensen vaak geen antwoord te geven op mijn vragen. Een gek kan meer vragen dan tien wijzen beantwoorden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hudood (u = korte oe, oo = lange oe) is meervoud van had. "Had" betekent letterlijk "grens". Een bekend woord is "Hudûd-e-shar’aî" Dit betekent de "grenzen van de Sharia". Dus in het kort gezegd is Hudood het islamitische strafrecht.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 2318#32318

Lieverd, jij weet net zo goed als wij dat er naast de Koran nog meer boeken zijn die gezaghebbend zijn voor Moslims, en zelfs nog wel groter belang hebben. De andere teksten en wetten zijn afgeleid van de Koran en uitspraken van Mohammed .

Dit is dus een van de wetten in Islam, en natuurlijk zijn deze straffen verzonnen door mensen, maar zolang Moslims zich houden aan dit soort regels zal er nooit iets veranderen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel,

De betekenis van het woordje hudood ken ik, als Arabisch sprekende. Is het waar dat een vrouw een verkrachting slechts kan aantonen als ze vier mannelijke getuigen heeft, zoniet wordt ze zelf gestraft wegens vrijwillig seks? Dat zou bizar zijn.

Ja of nee?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het is ook heel onlogisch Chaimae

Ik heb eens een documentaire op TV gezien waarin een Moslima aan een Islamitische rechter jouw vraag stelde.
Zijn antwoord was… Als de vrouw hard gilt dan weten wij dat ze verkracht wordt.
Op haar vraag dat als niemand het gegil zou horen zij toch verkracht kon zijn, gaf hij het zelfde domme antwoord .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Niemand die me een eerlijk antwoord kan geven op mijn gestelde vraag.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Je maakt meer kans als de mensen je vraag begrijpen.
Wat is "hudood"? Waarom gebruik je de arabische term?
En wat die 4 getuigen betreft: het is niet het eerste absurde in religieuze regels.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik wil weten of een vrouw een een verkrachting slechts kan aantonen als ze vier mannelijke getuigen heeft, en zoniet wordt ze dan gestraft wegens vrijwillig seks? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit terug te vinden is in de Koran en authentieke overleveringen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Ik wil weten of een vrouw een een verkrachting slechts kan aantonen als ze vier mannelijke getuigen heeft, en zoniet wordt ze dan gestraft wegens vrijwillig seks? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit terug te vinden is in de Koran en authentieke overleveringen.
Ik ken ook geen referenties naar die 'regel'. Vooral gezien de mate waarin de profeet zich stoorde aan die zogenaamde "zonde".

Weet je ook waarom in elke oorlogszuchtige maatschappij "overspel" zo slecht getolereerd wordt en verkrachting van overwonnen vrouwen wel?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Kunnen we het daar over hebben wanneer ik antwoord heb op mijn vraag? Want als dit daadwerkelijk zo is, dan..

Twijfel ik aan de onbetwijfelbare kennis van de absoulute werkelijheid.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Kunnen we het daar over hebben wanneer ik antwoord heb op mijn vraag? Want als dit daadwerkelijk zo is, dan..
Die regel is in mijn bescheiden mening ingevoerd omdat elk welkdenkend mens weet dat de straf op overspel in Islam onmenselijk en wreedaardig is.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Chaimae, waarom ge je met je vraag niet naar de eerste de beste imam in de moskee om de hoek ? Die zal het wel weten.... :D

Er worden in bepaalde moslimlanden inderdaad vrouwen veroordeeld voor zina alhoewel ze verkracht werden, omdatze geen 4 getuigen bij de hand haddan. Dat waren namelijk de verkrachters zélf...
Als je bovendien weet dat de getuigenis van een man die van 2 vrouwen waard is, dan moet je als er enkel vrouwen getuigen van de verkrachting zijn al gauw 8 vrouwen laten opdraven !!!!!

Dit is te gek voor woorden.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Ariel,

De betekenis van het woordje hudood ken ik, als Arabisch sprekende. Is het waar dat een vrouw een verkrachting slechts kan aantonen als ze vier mannelijke getuigen heeft, zoniet wordt ze zelf gestraft wegens vrijwillig seks? Dat zou bizar zijn.

Ja of nee?
Ja. Maar mohammedanisme is bizar.
Volg je het nieuws een beetje? Als jij verkracht zou worden in Somalie wordt JIJ gestenigd. Niet je verkrachters.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Heb je er een referentie (Koran of overlevering) na?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Heb je er een referentie (Koran of overlevering) na?
Maar Chaimae toch,

Je kent de Islamitische regels rond overspel (vrijwillige sex buiten het huwelijk) toch?

Er zijn geen regels rond verkrachting (onvrijwillige sex), toch niet tussen Moslims. Ik kan je geen referenties geven omdat die er niet zijn.

DUS moeten de verkrachtingsregels gebruik maken van de regels van overspel, maar die straffen beide partijen. Vandaar. Meer 'gematigde' moslims proberen verkrachting dan ook met Q5:33 op te vangen. Maar dat is nog gekker.

Dit is gewoon <i>alweer</i> een bewijs dat de Koran geen volledig, laat staan rechtvaardig boek is. Hoeveel moet je er nog, Chaimae? Hmm?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Voor het toepassen van de hudood gelt een streng bewijslast, waardoor er in de praktijk vrijwel nooit aan wordt gedaan. Beste Ketter, je weet ook dat de vergelding niet zomaar mag worden voltrokken?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Voor het toepassen van de hudood gelt een streng bewijslast, waardoor er in de praktijk vrijwel nooit aan wordt gedaan. Beste Ketter, je weet ook dat de vergelding niet zomaar mag worden voltrokken?
Is dat niet wat je juist in twijfel trekt in deze topic??????

Is dat laatste overigens ook niet vanzelfsprekend? In het westen heeft de koran niet nodig om dat principe aan te houden. In de bijbel komt het voor: "hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen". In de Koran komt dat niet voor, einde verhaal.

Vraag aan jou:
- komt het in de Koran wel voor, want je vraagt het hier publiekelijk?
- waarom wordt verkrachting gelijkgesteld aan overspel?
- in 'streng Islamitische landen', waar jij blijkbaar meer en meer cheerleader van wordt, waarom wordt de verkrachte vrouw gestraft?
- hoe krijg je ooit 4 getuigen bij mekaar voor verkrachting? Dus dat gaat altijd ongestraft? Je kunt nochtans met een DNA analyse de verkrachter makkelijk vinden.
- en zelfs als de verkrachter wordt schuldig bevonden: steniging is de straf, niet? In welke mate is dat menselijk te verantwoorden? Martelen tot de dood is toch buiten alle propertie?

Ik weet niet in welke bewoording ik moet duidelijk maken aan jou, Chaimae, hoe hard Islamitische regelgeving inwrijft tegen de principes van menselijkheid en rede waar ik met volle overtuiging in geloof.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Voor het toepassen van de hudood gelt een streng bewijslast, waardoor er in de praktijk vrijwel nooit aan wordt gedaan. Beste Ketter, je weet ook dat de vergelding niet zomaar mag worden voltrokken?
Jullie lijken wel wat op de neo nazis van Stromfront. Die allerlei grappige excuses verzinnen waarom er geen holocaust was. Er waren geen KZ Lagers, maar 'herstellingsoorden'.

De mohammedaanse variant: onze koran staat dan wel bol met doodvonnissen voor alles en iedereen, maar die mogen alleen onder heel strikte voorwaarden worden toegepast. Zoals dagelijks blijkt in Saoedie Arabie, Afghanistan, Iran, Somalie.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ibn ‘Abd al-Barr (may Allaah have mercy on him) said:

The scholars are unanimously agreed that the rapist is to be subjected to the hadd punishment if there is clear evidence against him that he deserves the hadd punishment, or if he admits to that. Otherwise, he is to be punished (i.e., if there is no proof that the hadd punishment for zina may be carried out against him because he does not confess, and there are not four witnesses, then the judge may punish him and stipulate a punishment that will deter him and others like him). There is no punishment for the woman if it is true that he forced her and overpowered her, which may be proven by her screaming and shouting for help. End quote.

Al-Istidhkaar, 7/146
De vrouw kan een verkrachting pas bewijzen wanneer iemand haar heeft horen gillen en schreeuwen om hulp. De kans dat iemand dit hoort is nihil? En dan.. wordt ze vervolgd wegens ontucht?

Je kan zoveel vraagtekens plaatsten bij deze tekst en alles in twijfel trekken.
There is no punishment for the woman if it is true that he forced her and overpowered her, which may be proven by her screaming and shouting for help. End quote.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dan had die rechter in de TV documentaire toch gelijk Chaimae.
Het blijft trouwens een enge wet, want vrouwen kunnen mannen er ook inluizen door heel hard te schreeuwen als ze met een man in aanraking komt die een vrouw geen kwaad wil doen.
Je zal maar een hekel aan je buurman hebben. Je wacht een goede gelegenheid af, scheurt je kleren stuk, en gaat dan als een idioot schreeuwen en roepen dat je aangerand wordt.
De man wordt berecht en kan hierdoor zijn leven verliezen.
Sharia wetten deugen niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Als er geen bewijs is dan kan de buurman niet berecht worden, en vica versa, Ariel. Enig idee hoeveel verkrachters rondlopen in Nederland, omdat het ontbrak aan bewijs.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Inderdaad, en dat is het mooie van een rechtstaat. Alleen bij voldoende bewijslast kan iemand veroordeeld worden. Bij mohammedanen is een gerucht al meer dan genoeg.
"Send them all to heaven. Allah will recognize his own."
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Als er geen bewijs is dan kan de buurman niet berecht worden, en vica versa, Ariel. Enig idee hoeveel verkrachters rondlopen in Nederland, omdat het ontbrak aan bewijs.
... zo werkt het nu éénmaal. Je moet bewijzen. Dat spreekt vanzelf.

Bijkomende vragen bovenop diegene die je al aanbracht is:
- Wat je geleerden daar zeggen over verkrachting komt niet voor in de Koran. Dus wat hebben ze dan voor betekenis?
- Geen bewijs is 1 ding, maar als enig bewijs minstens 4 getuigen eisen is absurd. Andere bewijsvoering is mogelijk. Als in Nederland 4 getuigen nodig zijn, liepen alle verkrachters vrij rond.

Overigens, voor gewone sex, maar dan niet binnen het nauwe kader van de Islam, steniging gaan pleiten is misdadig, wreedaardig of krankzinnig, en mogelijk alle 3 tegelijk.

Kijk Chaimae, eerst zeg je dat Hudood een verzinsel is van de mens; ja, net als de Koran. Maar inderdaad; Hudood is post-Mohammed, juist omdat Mohammed's wetten te wreedaardig zijn om uit te voeren door ethische mensen.

Dat is wat je moet inzien.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

En wat gaat er met deze jongetjes gebeuren. Hebben zij gegild ? Gelukkig blijft een doodstraf deze jongens en hun daders bespaard. Want omdat in Jordanië zo sterk de nadruk wordt gelegd op vrouwelijke maagdelijkheid, staat alleen op verkrachting van vrouwen de doodstraf.

Veel jongens verkracht in Jordanië
maandag 3 november 2008


(Novum/AP) - Er worden jaarlijks vijfhonderd kinderen -meest jongens- verkracht in Jordanië. Een Jordaanse gerechtsarts die de zaak onderzocht heeft dat maandag bekendgemaakt.

Volgens Isra'a Tawalbeh, in dienst van het Nationaal Centrum voor Forensische Geneeskunde, vallen vooral buiten spelende jongens ten prooi aan verkrachters, omdat meisjes in Jordanië vaak niet op straat mogen spelen. Tawalbeh sprak op een symposium van vrouwelijke artsen, waar zij de resultaten van haar onderzoek presenteerde. Omdat in Jordanië zo sterk de nadruk wordt gelegd op vrouwelijke maagdelijkheid, staat alleen op verkrachting van vrouwen de doodstraf.

Ook Iraakse vluchtelingen in Jordanië lopen een verhoogd risico verkracht te worden, zo zei maandag een New Yorkse belangenvereniging voor vrouwelijke en minderjarige vluchtelingen. Vrouwelijke vluchtelingen in Jordanië worden eerder slachtoffer van verkrachtingen vanwege hun illegale status, zo zei de vereniging. Bovendien is er voor slachtoffers geen opvang en zijn er geen medicijnen waarmee HIV-besmetting kan worden tegengegaan.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... tid=210167
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

H.Numan schreef:Inderdaad, en dat is het mooie van een rechtstaat. Alleen bij voldoende bewijslast kan iemand veroordeeld worden. Bij mohammedanen is een gerucht al meer dan genoeg.
"Send them all to heaven. Allah will recognize his own."
Ja, dat hebben we ook gezien met de affaire van Joran v/d Sloot. Of is in jullie rechtstaat sprake van : everybody is equal, but some are more equal than others? (quote van de animal farm)
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Hamid schreef:
H.Numan schreef:Inderdaad, en dat is het mooie van een rechtstaat. Alleen bij voldoende bewijslast kan iemand veroordeeld worden. Bij mohammedanen is een gerucht al meer dan genoeg.
"Send them all to heaven. Allah will recognize his own."
Ja, dat hebben we ook gezien met de affaire van Joran v/d Sloot. Of is in jullie rechtstaat sprake van : everybody is equal, but some are more equal than others? (quote van de animal farm)
Laten we de zaak Joran v/d Sloot inderdaad eens volgens het Islamitisch recht behandelen:

- Nathalie Holloway wordt verkracht op het strand.
- Er zijn geen 4 getuigen aanwezig.
- Had Nathalie dit overleefd, dan zou ze vanwege deze "vrijwillige sex" alsnog zijn veroordeeld.
- Andere methoden van bewijsvoering (zoals DNA onderzoek) passen niet in het "Islamitisch recht".
- En Joran zou ook dan vrijuit zijn gegaan, vanwege gebrek aan bewijs...

Beste Hamid, dit soort voorbeelden laten zien dat het Islamitisch recht veel te primitief is om door een Almachtige God te zijn bedacht.
Plaats reactie