Het geloof bij God is de islam.

Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:Volgens mij heb jij nog nooit een moskee gezien?
Oh, zeker. Ik ben er in verschillende geweest. De (bezette) Kerk van de Heilige Wijsheid bijvoorbeeld. Of mohammedaanse tempels in Isfahan en Teheran.
De islam heeft sinds zijn vestiging een van de mooiste kunsten ter wereld voorgebracht
Beauty is in the eyes of the beholder.
onder andere beeldhouwkunst, schilderkunst,
Jokkebrok!
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

islaminside20 schreef: 5. Wat hem betreft die geeft en God vreest,
Wat te denken van de mogelijkheid te geven zonder god te vrezen. Niet te geven omdat god gevreesd wordt, maar omdat je er zelf voor kiest. Welk geven is meer waarachtig?
islaminside20 schreef: 9. En het beste verwerpt,
10. Wij zullen hem naar moeilijkheden leiden.
Papa slaat erop als hij z'n zin niet krijgt. Is dat een moraal die anno 2008 uitgedragen wordt? Hoe droevig. Zijn we niet verder dan dit?
islaminside20 schreef: 11. Wanneer hij te gronde gaat zullen zijn rijkdommen hem niet baten.
Klopt. Dus waarom rijkdommen in het hiernamaals beloven als het daar niet om gaat?
islaminside20 schreef: 13. En aan Ons is het Hiernamaals en ook deze wereld.
Deze wereld zeker niet en het hiernamaals valt nog te bezien.
islaminside20 schreef: 14. Daarom waarschuw Ik u voor het laaiend Vuur;
Klopt ook. Stap nooit zomaar in open vuur. Dan brandt je meer dan je handjes.
islaminside20 schreef: 15. Niemand zal er binnengaan dan de rampzaligste,
16. Die loochent en zich afwendt.
17. Maar de rechtvaardige zal ver daarvan verwijderd worden.
18. Die zijn rijkdommen weggeeft om zich te louteren.
19. En niemand heeft Hem een gunst bewezen waarvoor hij moet worden beloond.
20. Maar hij die het welbehagen zoekt van zijn Heer, de Verhevene,
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe. Het is weer tjd voor Sinterklaas!
islaminside20 schreef:Ik ben harstikke tevreden met mijn geloof.
Dat is heel mooi en niemand die je tegenhoudt, maar ga niet rondbazuinen dat het waarheid is omdat je het gelooft.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89888
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lieve Islaminside.
Op het internationale forum las ik dit. Zit hier een kern van waarheid in?

Vriendelijke groet.
Muhammad, The Man which Millions of People follow as an Example. Is he the right man to follow? I will let you be the Judge after reading this Examination.

Warning:
To Muslims and Non-Muslims, What I am about to present will shock and disturb you, so please if you cant take a shock do not read on and leave this page, if you love islam, do not read on. You have been warned.

PS: I have no intention to hurt any muslim by this, and I Dont hate Muhammad, all what I am doing is presenting What Muslims have to say about their Prophet. I do this in Honor of the 13 year old girl who was raped and instead of bringing rapest to justice ,she was killed because she didnt have 4 witnesses, that is what Islamic Law does. Source of the Story : (http://www.nytimes.com/2008/11/05/world ... ref=slogin)

Proceeding on, We shall put Muhammad under the Microscope of Examination. Let Us see what History has to say about this Man.

1-Muhammad is recorded to fondle his wife in the presence of others, in that case he fondled Aisha in the presence of Zaynab, Why wouldnt he keep his privacy to himself? He used to act as if there was no one and fondle and touch Aisha freely. Is this the man we will take our prophet to be? Source (Sunan abu Dawud-Manners-In victory)

2-When Fatima the mother of Ali died, It was recorded that Muhammad dressed her his shirt and had Sex with her in her grave. The arabic word there is ''Daja'aha'' and I agree it means to ''Sleep with'' as apologists would say, but answer me , Why would muhamad sleep with her in her grave? Does it make sense? Muhammad said He ''Daja'aha'' had sex with her to ease the pain of the grave of her.Even His companions told him: You have done what no one has ever done!!!. Source (Kanz alOmal fi Sunan Al akwal wal Afaal-hadith 34424 and detailed in 37609)

3-Muhammad also was recorded to have said to Maez bin Malek this: ''Have you F****ed your wife?'' The arabic word used by Muhammad was ''Anektaha?'' and any arab knows that this means the F word. Source (Bukhari-borders-does he tells imam if he touched)

4-Muhammad imagined to have sex when he didnt have sex (Bukhari- Manners- 5603)

5-Muhammad teaches that women in heaven have 1 mile long butt , I wonder if that is true. Source (Musnad ahmad-musnad almokathareen- 10511)

6-Prophet runs Naked to meet people and hugs them and kisses them . Source ( Sunan altirmidi- manners of prophet- 2656)

7-Muhammad asks a woman to offer herself to him, she tells him '' does a queen offer herself to a market man like you?'' he comes near her to touch her and she screams and says :'' I seek refuge of God from you''. Source (Bukhari-Divorce- 4852 and 4853)

8-When the muslims were at war, the Prophet came to them and told them, Go and have pleasure with women. Source (Bukhari-Marriage - 4725)

9-Prophet muhamad asks To drink Wine and he drinks. Source ( Muslims- Drinks-3753)

10-Prophet says that he will kick christians and jews from arabia until he leaves none but muslims. Source ( Muslim-Jihad-3313)

11-Muhammad Lusts at a Woman passing by. Source ( Musnad Ahmad- alshameeyeen-17337)

12-People accusing Muhammad that he urinates like women. Source ( Sunan bin Majah-purity-340)

13-Prophet allows female singers and dancers to dance and sing around him. Source ( Bukhari-Jihad-2691)

14-Muhammad cursing people and slandering them. Source (Muslim- Manners- 4705)

15-Muhammad doubts in God. Source ( Bukhari-Prophets- 3121)

16-Muhammad used to hug his wives and sleep in their breast. Source (Alnisai- Alhayd-372)

17-Muhammad says filthy water with dead dogs is pure. Source ( Sunan abu Dawud-book1-66 and 67)

18-Muhammad says you can commit Zina (Sex) and Steal and you will go to heaven as long as you believe he is a prophet. Source ( Bukhari- Funerals- 1161)

19-Muhamad forgot some Surahs of the Quran. Source (Book 6-Volume 61- Hadith 558)

20-Muhammad urinates in a bowl and a woman drinks by mistake and He laughs at her. Source ( Tabari-volume 39- page 199)

21-Muhammad cant marry beautiful women but as long as he took them as female slaves its okay, according to Surah 33:52)

22-Prophet runs naked to zayd bin haretha and kisses him and hugs him and tells him of what God has got ready for him when he goes to heaven. all that respect for zayd and why? because he tied an old woman called UM QIRFA, he tied her between two horses and cut her in two halves!!!! Where is Humanity! Source (Tabaqat ibn sad- siriyat zayd bin hareth and Fath albari bi sharh saheeh albukhari)

23-Muhammad is recorded to kiss the private part of Al Hussein. I think you know what that means, and this is Saheeh. Source ( Narrated by ibn abbas-Majmaa alzawaed-page 18 and recorded by Tabari that its saheeh and also is found in book called Kitab alfawaed part 1 page 251)

24-Muhammad killed the parents and tribe of a woman, and because the woman screamed from the shock, muhammad told his followers : ''take away this demon from me''. Source (Ibn Ishaq (Ibn Hisham) Safiyah)

25-Muhammad was attacked by 2 men, and he screamed for help and promised heaven to whoever saves him. Source (Muslim-Jihad-3344)

26-Muhammad asked who will die for him and told them to go to war without him. Source (Ibn Hisham -Ohod-matter with asem bin thabet)

27-When the Muslims were losing the war, Muhammad ran and a WOMAN called um amara went to save muhammad and she was fighting while muhammad was running,and she was defending him. What kind of courage does muhamad has? Source (Ibn Hisham-Ohod-same section as before)

28-Muhammad from his fear in war, was giving the arrows to Sa'd bin abi waqas without the head (blade) of the arrow!!! He was telling him: ''take and throw them with it, fast''. Muhamad was telling him : '' Save Me''. For Heavens sake what kind of fighter is he and why all the rush to throw an arrow without its HEAD, How can he kill the enemy with a headless arrow, does fear let you act like that? Source (Bin Hisham -Part 2-Jihad in Ohod)

29-Muhammad Loved Zaynab while she was married to zayd. Source (Altabari-surah 33 commentary)

30-Muhammad scaring people by telling them that God has a Big ,Scary Dog. Source (Tabari-Commentary on surah alnajm)

Conclusion:

Do I have to say more? All these bothered me when I was a mulim and they cannot be fabricated ,the stories are from various sources and authenticated. Remember, No smoke rises without a fire, surely these stories did not come out of nowhere. As a Historian, these are authentic, because a Historians approach into knowing Historical events, He goes to various sources, and the most authentic approach into knowing who is muhammad, we go to sources of Muslim believers, Muslims who love muhammad, that is they who recorded all these events. They wouldnt lie about their prophet, all these are found in Muslim Sources , so surely they are authentic, and Muslims try to throw all these sources in the garbage to protect the character of their prophet. That is what History has to say about Muhammad, and believe me I have much to say, but these are enough. I do not know what more do you want to disprove muhammad. A sane man will not do what muhammad did above, and if God's Wisdom is to choose a man like muhammad with manners like these, I apologize to God and tell him that he has chosen the wrong person.As Long as nothing of what I presented bothers you? You are Okay to take him as your prophet. I do believe in God however not the god that muhammad presented. May God Almighty Bless you all, and thank you for reading.
http://www.faithfreedom.org/forum/viewt ... highlight=
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door mercator »

islaminside20 schreef: Volgens mij heb jij nog nooit een moskee gezien? De islam heeft sinds zijn vestiging een van de mooiste kunsten ter wereld voorgebracht onder andere beeldhouwkunst, schilderkunst, architectuur, kalligrafie en textielkunst. Bekende voorbeelden zijn mozaïeken en muurschilderingen, zoals in het Spaanse Alhambra toen het in macht was van de moslims.
Ach jongen, dat is onder Islam overheersing voortgebracht ONDANKS Islam, en niet erdoor. Tijdens het Hitler regime werd ook geschilderd, geschreven en gecomponeerd zodat het nu ook nog een betekenis heeft, dus waar je nu mee afkomt snijdt geen hout.

Niets, maar dan ook niets, van wat wij nu als culturele, technische en wetenschappelijke ontwikkeling zien komt uit de Moskee of omgeving, als de Ongelovigen bij jullie de olie niet uit de grond hadden komen halen liepen jullie daar nog rond op kamelen en was jullie dwaas bijgeloof bijgezet geweest op de vuilnisbelt van de geschiedenis.

En voor dat ene Spaanse Alhambra waar jij nu mee afkomt kon je in de Christelijke wereld wel 10.000 equivalenten vinden van Scandinavië tot Portugal.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

islaminside20 schreef: Ik ben harstikke tevreden met mijn geloof.
Ignorance is bliss, Islaminside.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Knip en Plak-Inside schreef :
Waarom zou ik dit niet van de koran kopiëren en plakken. Moet ik moeite doen terwijl het gewoon makelijk kan!

Na'roQ:9:5 "Fight and kill the muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and ambush them using every stratagem of war." etc............
Dit is niet gelijk aan de koran. Waarom niet omdat je geen helper hebt buiten god. Ik kan ook een verslag schrijven met piet is superman vermoord alle mieren etc. Dit verhaal slaat dus nergens op en niemand gelooft hier ook in behalve onwetenden. Waarom God zegt: Zij leven achteloos.


Alle lof zij Allah de heer der werelden.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Volgens mij zijn er genoeg andere (minder succesvolle) sekteleiders geweest die soortgelijke onzin schreven. Het is inderdaad een wonder dat dit warrige boek vol wetenschappelijke nonsen nog steeds door zo veel mensen serieus wordt genomen.
Er is tot heden NIEMAND voor gekomen die iets gelijks aan de koran kon schrijven aangezien niemand een helper heeft buiten God. Hoeveel hersens heb je nodig om dit te kunnen begrijpen. Indien je twijfelt kom met 1 hoofdstuk en ROEP JOU HELPERS BUITEN GOD ALS JE WAARACHTIG BENT. Het punt is wat onwetenden niet begrijpen is je hebt geen helper buiten god dus je kan ook niets schrijven wat gelijk daaraan is. En man stelde een vraag bestaat god? Ja of nee> Zijn antwoord was: Nog niet maar we zijn er mee bezig. God zegt in de koran: O mensen en Djinns maak één vlieg. Kan je dit dan is het bewijs dat god niet bestaat? Maar tot nu toe is niemand die dit ooit heeft kunnen doen net zoals iets gelijks voorbrengen aan de koran. Dus hij bestaat totdat het tegendeel bewezen is wat ik nu al weet dat het niet zal lukken. Dus je hoeft Allah niet uit te dagen. De almachtige daagt namelijk de gehele mensheid uit. Verder kan wel een verhaal schrijven met god (mAmv) zegt: vermoord alle moslims. Maar dan speel jij voor god. Mohammed(vzmh) heeft de koran Niet geschreven want hij is ongeletterd. Alle teksten in de koran beginnen met in de Naam van God de Barmhartige de Genadevolle. In de koran staat: Hij spreekt niet uit eigen begeerte maar wat hij hoort dat zal hij verkondigingen. En zo in zo de informatie die in de koran staat kan nooit 14 eeuw geleden geopenbaard zijn, dat verklaar ik met mijn kennis voor onmogelijk. Allah zegt:


91. Waarlijk uw Heer is de Almachtige, de Genadevolle.
192. Voorwaar dit Boek is een openbaring van de Heer der Werelden.
193. De Heilige Geest (Gabriël) heeft het nedergebracht.
194. In uw hart, opdat je de waarschuwer moogt zijn.
195. In duidelijke Arabische taal.
196. En het is zeker in de geschriften der vroegere volkeren (vermeld).
197. Is het geen teken voor hen dat de geleerden onder de kinderen van Israël het weten?
198. Indien Wij het aan een vreemdeling hadden geopenbaard
199. En hij had het hun voorgelezen, dan zouden zij er nooit in hebben geloofd.
200. Zo hebben Wij het (ongeloof) in de harten der zondaren doen binnendringen.
201. Zij zullen er niet in geloven voordat zij de smartelijke straf zien;
202. Maar deze zal plotseling over hen komen terwijl zij het niet bemerken;
203. En zij zullen zeggen: "Wordt ons geen uitstel gegeven?"
204. Vragen zij dan Onze straf te verhaasten?"
205. Zeg: "Als Wij hun toest,aan jaren te genieten,
206. En hun dan datgene zou overkomen, waaabmede zij werden bedreigd.
207. Zou al hetgeen hun werd geschonken hun toch niet baten.
208. En Wij vernietigden nooit een stad, zonder dat er voor haar een Waarschuwer was geweest,
209. Om te vermanen. Wij waren nooit onrechtvaardig.
210. De duivelen hebben (de Koran) niet nedergebracht,
211. Noch is het passend voor hen, noch zijn zij in staat, dat te doen.
212. Voorzeker het horen (hiervan) is hun ontnomen.
213. Roep daarom naast God geen andere god aan, anders zul je gestraft worden.
214. En waarschuw uw naaste familieleden.
215. En wend u met zachtmoedigheid tot de gelovigen die u volgen."
216. Indien zij u dan niet gehoorzamen, zeg: "Ik heb niets uitstaande met hetgeen gij doet."
217. En stel uw vertrouwen in de Almachtige, de Genadevolle.
218. Die u ziet wanneer je opstaat.
219. En uw bewegingen onder hen die zich nederwerpen (in aanbidding).
220. Want Hij is de Alhorende, de Alwetende.
221. Zal ik u mededelen op wie de duivelen nederdalen?
222. Zij dalen op elke verstokte leugenaar en zondaar neder.
223. En zij verlenen gehoor aan (geruchten) en velen hunner zijn zelf leugenaars,
224. En de dichters! de dwalenden volgen hen.
225. Heb je niet gezien hoe zij in elk dal radeloos rondlopen?
226. En wat zij zeggen doen zij niet.
227. Behalve zij die geloven en goede werken doen, en God vaak gedenken, en zich verdedigen nadat hun onrecht is aangedaan, maar de onrechtvaardigen zullen weldra weten welke wending hun zaken zullen nemen.


Alle lof zij Allah.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Islaminside,

Die Koran op de foto heb ik ook, alleen vind ik het persoonlijk bagger vertaald.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Chaimae schreef:Islaminside,

Die Koran op de foto heb ik ook, alleen vind ik het persoonlijk bagger vertaald.
Ik heb de koran niet is gewoon een foto van google afbeelding :?
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Er zijn verschillende soorten van bewijs. Op hoofdlijnen:
Je hebt mijn bewijs dus niet begrepen.

Waarom ik vind dat de islam in mijn leven de Waarheid is. En ik heb nog steeds geen antwoord terug had. Want jij en die andere posters ontwijken de vraag. Ik ben niet dom onthoud dat. Ik zeg voor de derde keer en nu heel in het kort:

Het bewijs voor het bestaan van Allah (SWT) kunnen wij in alles terug vinden. Omdat het bestaan van alle waarneembare dingen een vaststaand feit is en dat alles afhankelijk is van iets anders,wat voor ons een absolute waarheid is. Het is vanzelfsprekend dat alles door een schepper is geschapen, want het feit dat alles afhankelijk is van iets anders betekend dat het geschapen is. Het feit dat alles afhankelijk is betekend dat niets eeuwig is, er moet altijd iets ervoor geweest zijn.
Ik heb ook voor de derde keer weerlegd dat er niet iets uit het niets kan bestaan dus kort gezegd: Wetenschappelijke feiten tonen aan dat men nooit heeft kunnen waarnemen dat vanuit levenloze materie vanzelf iets is ontstaan. Alle lof zij Allah de heer der werelden. Zie je het voor je een auto die van zich zelf is ontstaan, zonder dat maar ook een levende wezen het bedacht of gemaakt heeft. Ga kleuters en satanisten aanjagen met je verzonnen verhalen, maar mensen met verstand zal je voor geen stukje geloof kunnen kwetsen of weerleggen. Allah zegt:
In de schepping van de hemelen en de aarde, in het verschil van nacht en dag, in de schepen die op zee varen met wat nuttig is voor de mensen, in het water dat Allah uit de hemel laat neerdalen om daarmee de aarde te doen herleven nadat zij dood was, in dat Hij allerlei dieren erop heeft verspreid, in het besturen van winden en in de wolken die voortgedreven worden tussen hemel en aarde zijn tekenen voor mensen die verstandig zijn" Koran; soerat Al-bakara; 164
Alle lof zij Allah
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Bovendien geeft die profeet helemaal geen antwoord op de vraag

Hij (vzmh) geeft het antwoord alleen je begrijpt het niet omdat je er niet over nadenkt. Want alles wat je in de hemelen en op aarde ZIET is een bewijs dat God bestaat. Daarom: Heb jij jezelf geschapen of ben je uit het niets voort gekomen? Stel je voor je komt een gekke onwetende personen tegen (op deze site genoeg te vinden) die zegt: Ja' ik heb mijn zelf geschapen! Dan zegt God: Of hebben zij de HEMELEN en de AARDE geschapen wat nog veel ingewikkelder is dan de mens? He' dan word het stil. Dan beginnen de verdraaiingen, leugens en ontkenningen. Maar Allah zegt: Maak je geen zorgen wie goed doet het is op de dag des oordeels in je eigen voordeel en wie slecht doet het is in je eigen nadeel. Het is God die leidt niet de mens. Laat geloven wie wilt en laat niet geloven wie niet wilt. Er is geen dwang in de godsdienst etc. De almachtige zegt daarom: Bij de TIJD. IEDEREEN is in verlies. Behalve! Degene die geloven en goed werk doen en elkander aansporen tot de Waarheid en Geduld. Het is een kwestie van Tijd en het leven duurt niet lang omdat ik weet dat mijn beste vriend al dood is terwijl ik het nog steeds niet kan beseffen. Tijd is kort maar waarom besef ik dat niet. Er is niemand die het kan uitleggen behalve DE KORAN.


Alle lof zij Allah.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

De rest beantwoord ik later.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Beste islaminside,

De combinatie van enerzijds:
islaminside20 schreef:Je hebt mijn bewijs dus niet begrepen.
en anderzijds:
islaminside20 schreef:Waarom ik vind dat de islam in mijn leven de Waarheid is.
is veelzeggend. Het één ontkracht namelijk het ander. Bewijs is iets anders dan een persoonlijke mening. Het is essentieel voor een discussie over waarheid en bewijs dat je dat onderscheid scherp hebt.
islaminside20 schreef:En ik heb nog steeds geen antwoord terug had.
Je postulaten laten zich moeilijk als vraag lezen, maar ik zal m'n best doen.
islaminside20 schreef:Want jij en die andere posters ontwijken de vraag. Ik ben niet dom onthoud dat.
Dat zal ik onthouden. Ik heb niet beweerd dat je dom bent, ik heb beweerd dat je de essentie van bewijsvoering volgens de propositionele
logica klaarblijkelijk niet onderschrijft.
islaminside20 schreef:Ik zeg voor de derde keer en nu heel in het kort:
Die bondigheid is zeker een vooruitgang.
islaminside20 schreef:Het bewijs voor het bestaan van Allah (SWT) kunnen wij in alles terug vinden. Omdat het bestaan van alle waarneembare dingen een vaststaand feit is en dat alles afhankelijk is van iets anders,wat voor ons een absolute waarheid is. Het is vanzelfsprekend dat alles door een schepper is geschapen, want het feit dat alles afhankelijk is van iets anders betekend dat het geschapen is.
Dit is geen logische conclusie. Het leven op aarde is afhankelijk van de zon, maar dat betekent niet dat daaruit volgt dat de zon geschapen is.

Verder, zelfs het bestaan van de zon als absolute waarheid kan in strikte zin betwijfeld worden. De zon verliest elke seconde gigantische hoeveelheden energie en massa. Met andere woorden, dat wat wij de zon noemen is niet ieder moment hetzelfde.
islaminside20 schreef:Het feit dat alles afhankelijk is betekend dat niets eeuwig is, er moet altijd iets ervoor geweest zijn.
De uiterste consequentie daarvan zou zijn dat voor het 'zijn' iets anders moet zijn geweest, hetgeen alleen het 'niet-zijn' kan zijn geweest. En dat vóór god er ook iets anders moet zijn geweest, niet zijnde god. Als dit inderdaad een rotsvaste regel is dan kun je niet zomaar god tot uitzondering op die regel definiëren, daarmee verwerp je dan in feite diezelfde regel. Dus wat is nu je standpunt, dat de regel rotsvast is of dat de regel niet universeel is. You can't have both ways.
islaminside20 schreef:Ik heb ook voor de derde keer weerlegd dat er niet iets uit het niets kan bestaan dus kort gezegd: Wetenschappelijke feiten tonen aan dat men nooit heeft kunnen waarnemen dat vanuit levenloze materie vanzelf iets is ontstaan.
Je hebt de stelling gepostuleerd en verder niets. De wetenschap heeft nog nooit god waargenomen, volgens jouw redenering impliceert dit dat god niet bestaat. Ben je wel bereid de implicaties van je eigen postulaten onder ogen te zien? De wetenschap kiest ervoor om geen onnodige aannames te doen. Het postuleren van een god wanneer er nog geen antwoord is op alle vragen zou een argumentatie uit onwetendheid zijn: we weten het antwoord nog niet dus god did it.

Misschien liet een stinkende blauwbilgorgel een scheet in een of andere superdimensionale werkelijkheid en ontstond daaruit het universum. Kan jij bewijzen dat het niet zo is? Nee, dan is het dus zo (volgens jouw redenering).
islaminside20 schreef:Alle lof zij Allah de heer der werelden. Zie je het voor je een auto die van zich zelf is ontstaan, zonder dat maar ook een levende wezen het bedacht of gemaakt heeft.
Ik zie het niet voor me, ik beweer niet dat zoiets vanzelf gebeurt en ik zie geen enkele reden waarom dit zou bijdragen aan je postulaat dat er een ontwerpende god zou moeten bestaan. God, het meest complexe schepsel (daarmee de grootste ontwerpvraag oproepend van alle ontwerpvragen) dat men zich moet voorstellen.

Een wedervraag: wat is volgens jou in de moderne evolutietheorie de drijvende kracht achter 'het ontwerp' van een bepaalde soort?
islaminside20 schreef:Ga kleuters en satanisten aanjagen met je verzonnen verhalen, maar mensen met verstand zal je voor geen stukje geloof kunnen kwetsen of weerleggen.
Ik wil niemand angst aanjagen of kwetsen. Je mag van mij geloven wat je wilt, maar wanneer je via de rede het debat zoekt zul je met rationele, logische argumenten moeten komen. Irrationaliteit is nu eenmaal geen geaccepteerde wetenschappelijke basis.
islaminside20 schreef:Allah zegt:
In de schepping van de hemelen en de aarde, in het verschil van nacht en dag, in de schepen die op zee varen met wat nuttig is voor de mensen, in het water dat Allah uit de hemel laat neerdalen om daarmee de aarde te doen herleven nadat zij dood was, in dat Hij allerlei dieren erop heeft verspreid, in het besturen van winden en in de wolken die voortgedreven worden tussen hemel en aarde zijn tekenen voor mensen die verstandig zijn" Koran; soerat Al-bakara; 164
Alle lof zij Allah
>> hemelen en aarde:
een oudtestamentische misvatting over een scheiding tussen hemel en aarde die zwaar gelogenstraft is door wetenschappelijke inzichten. Hemel en aarde zijn onderdeel van hetzelfde universum.

>> verschil van dag en nacht:
Sinds we weten dat de aarde om zijn as en om de zon draait niet echt een raadsel meer te noemen. Hieraan zie ik juist een aanwijzing dat de heilige teksten zijn opgeschreven door onwetenden.

>> de schepen die op zee varen met wat nuttig is voor de mensen:
Mensenwerk. Waar zie je de hand van god hierin terug?

>> in het water dat Allah uit de hemel laat neerdalen om daarmee de aarde te doen herleven nadat zij dood was:
Verdamping en neerslag in een cyclus die gebaseerd is op zonne-energie. Er is geen god nodig voor het instand houden van de cyclus, tenzij de zon jouw god is.

>> in dat Hij allerlei dieren erop heeft verspreid:
Dieren hebben vaak pootjes oid. Ze kunnen zichzelf verplaatsen en daarmee verspreiden. De wereld is geen risk bord.

>> in het besturen van winden en in de wolken die voortgedreven worden tussen hemel en aarde:
Merk op, ook hier blijkt dat met hemel daadwerkelijk het fysieke 'boven'
wordt bedoeld. Maar afgezien daarvan, de winden worden geregeerd door wetten over drukverschillen in gassen en dampen, niet doordat iemand in een regelkamer op een knopje drukt.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

islaminside20 schreef:
Bovendien geeft die profeet helemaal geen antwoord op de vraag
Hij (vzmh) geeft het antwoord alleen je begrijpt het niet omdat je er niet over nadenkt...
Lees even mee:
De profeet zei: het bewijs dat er hier een kameel langs is gekomen zijn de voetsporen in het zand en het bewijs dat hier mensen langs zijn gekomen zijn de voetsporen in het zand. Kijk om je heen; de bergen, de zeeen, de hemelen en de aarde; dat zijn de bewijzen dat hier een God is geweest.
"is geweest"
Dus niet: "is'".
Die kameel kan al lang dood en begraven zijn. Die mensen hebben zichzelf inmiddels al lang opgeblazen, misschien. Ze kunnen morsdood zijn. Je opperwezen ook. Die heeft even een heelal gepoept (the Big Bang, zeg maar) en is nu waarschijnlijk dood.
Dus de vraag, en dat was deze:
hoe kan ik geloven in een God als ik deze niet kan zien? Wat is het bewijs dat er een God bestaat?
is niet beantwoord.
RTFM
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:Er is tot heden NIEMAND voor gekomen die iets gelijks aan de koran kon schrijven aangezien niemand een helper heeft buiten God.
Grootspraak, babbelmans. AANTONEN, DIE HANDEL!
Je conclusie is trouwens fout: "aangezien niemand een helper heeft buiten god".
1- Je moet eerst aantonen dat er goden bestaan.
2- Vervolgens dat er maar een is.
3- Dat dit toevallig de god is die jij vereert.
Pas dan kan je die conclusie trekken. Niet eerder.

Bovendien zijn er zat genoeg gekken geweest voor of na mo die exact hetzelfde kunstje flikten. Dat jij die mensen niet ziet staan doet niet ter zake. Er is bijvoorbeeld weinig verschil tussen Joseph Smith, Ron Hubbard en Mo de kleutervriend. Hooguit dat Joseph Smit en Ron Hubbard iets minder verwerpelijk zijn dan de peuterneuker die jij vereert.
Hoeveel hersens heb je nodig om dit te kunnen begrijpen.
In jouw geval zou ik naar de slager gaan en een paar pond bestellen. Je hebt het nodig.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:Je hebt mijn bewijs dus niet begrepen.
Je hebt het nog steeds niet gegeven.
Het bewijs voor het bestaan van Allah (SWT) kunnen wij in alles terug vinden.
Geen bewijs: Dit is te algemeen. Veel religies gebruiken het zelfde argument. Te algemeen.
Omdat het bestaan van alle waarneembare dingen een vaststaand feit is en dat alles afhankelijk is van iets anders,wat voor ons een absolute waarheid is.
Geen bewijs: Dat is geen vaststaand feit. Te algemeen.
Het is vanzelfsprekend dat alles door een schepper is geschapen,
Geen bewijs: Vanzelfsprekend is geen bewijs.
want het feit dat alles afhankelijk is van iets anders betekend dat het geschapen is.
Geen bewijs: Het feit dat een eikel in een boom verandert hoeft niet te betekenen dat het geschapen is.
Het feit dat alles afhankelijk is betekend dat niets eeuwig is, er moet altijd iets ervoor geweest zijn.
Geen bewijs: Foute conclusie. Als het universum <poef!> door god getoverd is, wie bedacht god?
Ik heb ook voor de derde keer weerlegd dat er niet iets uit het niets kan bestaan dus kort gezegd:

Geen bewijs: Aantallen zijn noodzakelijkerwijs bewijs. Zeker in dit geval niet.
Wetenschappelijke feiten tonen aan dat men nooit heeft kunnen waarnemen dat vanuit levenloze materie vanzelf iets is ontstaan.
Geen bewijs: Dit is een aperte leugen.
Alle lof zij Allah de heer der werelden.
Geen bewijs: Niet alle lof overigens, want mijn gestoofde lof met ham en kaas krijgt-tie niet.
Zie je het voor je een auto die van zich zelf is ontstaan, zonder dat maar ook een levende wezen het bedacht of gemaakt heeft.
Geen bewijs: Watchmaker Argument
Ga kleuters en satanisten aanjagen met je verzonnen verhalen, maar mensen met verstand zal je voor geen stukje geloof kunnen kwetsen of weerleggen.
Geen bewijs: Gedraag je naar je verstand hebt! Oh, dat doe je. Sorry. :oops:
Allah zegt:
Geen bewijs: Je moet die allah bewijzen, weet je nog?
Alle lof zij Allah
Om de drommel niet. Hij blijft met z'n vuile poten van mijn lof af! :evil:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
islaminside20
Berichten: 446
Lid geworden op: za apr 26, 2008 9:19 am

Bericht door islaminside20 »

Het bewijs wat ik heb gegeven is duidelijk. Je kan wel zeuren is geen bewijs ets maar het is logica. En ik heb het nog wel hartstikke kort gehouden. Wetenschappers schrijven boeken met 200 bladzijden om iets te bewijzen ik doe het voor je op één pagina. Maar natuurlijk gaan jullie niet in God geloven, dit wist ik al van te voren. Ook al zou het de waarheid zijn je kan er niet zomaar in iets geloven dit omdat God leidt wie hij wil. Dit verhaal duurt lang maar is zeer zeker de moeite waard om te lezen. Ik ga daarom ook me teksten niet zelf schrijven ik ga het makkelijk doen, omdat het makkelijk kan.

Weldra zullen Wij hun Onze tekenen in henzelf en over afgelegen streken tonen, tot het hun duidelijk wordt dat dit de Waarheid is. Is het niet genoeg dat uw Heer Getuige over alle dingen is? (de koran fussilat: 53.

Stel je eens voor, dat je een grote stad bouwt van miljoenen Legoblokjes. In deze stad bouwt u wolkenkrabbers, kronkelende wegen, treinstations, vliegvelden, winkelcomplexen, een metro en ook rivieren, meren, bossen en een strand. U laat er ook duizenden mensen leven, wandelend in de straten, zittend in hun huizen en werkend in hun kantoren. Geef aandacht aan elk detail. Zelfs aan de verkeerslichten, brievenbussen en de borden op het busstation.Al deze Legoblokjes van deze stad, heeft u met grote zorg geplaatst, tot in het kleinste detail en elk blokje heeft u met pijn en moeite zo gerangschikt, dat er een mooie levensechte stad is ontstaan. Als er iemand naar u toe zou komen en zou zeggen dat al deze Legoblokjes van deze stad, per toeval samen zijn gekomen en zo de stad hebben gevormd, wat zou u dan denken van de geestelijke toestand van deze persoon?

( mijn mening: > + =getikt?

Nu, ga eens terug naar de stad die je hebt gebouwd en denk na over het feit dat de hele stad met de grond gelijk wordt gemaakt omdat je één enkel Legoblokje bent vergeten te plaatsen, of dat het van plaats is veranderd. Kunt u zich voorstellen wat voor een groot evenwicht en orde u had kunnen bewerkstelligen? In het voorgaande hebben we gezien dat het leven in de wereld waarin wij leven, ook mogelijk is gemaakt door de opeenhoping van zo'n groot aantal details, onbegrijpelijk voor het menselijk verstand. De afwezigheid van slechts één detail, kan het einde van het leven op aarde betekenen. Alles, elk detail van het atoom, het kleinste deeltje van materie, tot de melkwegen die biljoenen sterren bevatten, van de maan (een onlosmakelijk aanhangsel van de aarde), tot het zonnestelsel, alles werkt in een perfecte harmonie. Dit goed georganiseerd systeem verloopt vlekkeloos, net als een horloge, maar dan complexer. We weten dat het horloge een 'maker' heeft en toch schrijven we het bestaan van het vele malen complexere universum met al zijn elementen aan louter toeval?! Mensen zijn zo vertrouwd dat dit biljoenen jaren oude systeem door gaat met functioneren zonder een enkel detail achterwege te laten, dat zij vrij plannen maken over iets dat zij denken te realiseren in de volgende tien jaar. Niemand maakt zich zorgen of de zon morgen wel eens niet op komt. De grote meerderheid van de mensen denkt niet na over dat "de aarde wel eens los zou geraken van de zwaartekracht van de zon en dat de aarde zich gaat bewegen richting het pikdonkere onbekende"; of vragen, "wat weerhoud dit ervan te gebeuren?" Op dezelfde manier, wanneer mensen gaan slapen, zijn zij overtuigd dat hun hart of ademhalingssysteem niet gaat rusten zoals hun hersenen dat doen. Zelfs een stop van slechts enkele seconden in één van deze twee vitale systemen, is genoeg om de dood tot gevolg te hebben. Wanneer de 'dingen van vertrouwdheid', welke het hele leven omvatten en die bepaalde gebeurtenissen veroorzaken alsof het de normaalste zaak van de wereld is, weggenomen worden, dan zien we dat alles gecreëerd is met zulk onderlinge afhankelijkheid, uiterst nauwgezet en dat het een super evenwichtig systeem is, alsof ons leven hangt aan een zijden draadje, of zelfs nog dunner dan dat. We zullen een voortreffelijke orde opmerken, heersend in elke plaats, waar we ook kijken. Zeker, er is een grote Kracht Die zo'n orde en harmonie creëert. De bezitter van zo'n grote kracht is Allah, Die alles gecreëerd heeft uit het niets. In een vers van de Qor-aan staat: "

...Jij ziet in de schepping van de Erbarmer geen onevenwichtigheid. Kijk dan nog een keer, zie jij een afwijking? Kijk dan nog eens twee maal, jij zult jouw ogen nederig neerslaan, terwijl zij vermoeid zijn." de koran Al Moelk: 3-4.

Als we kijken naar de levende wezens in de hemelen, op aarde en alles wat daar tussen is, zien we dat zij allen het bestaan bewijzen van hun Schepper.

De zogenaamde atheïstische interpretatie van wetenschap kwam slechts nadat de materialisten zeiden en nog steeds zeggen dat je God niet kunt bereiken door wetenschappelijke gegevens. Daarom zie je Human ook steeds zeggen is geen bewijs is geen bewijs. Terwijl het heldere bewijs is maar dat begrijpt ze niet omdat zij zelf de evolutietheorie als waarheid aanneemt en zegt dat het universum niet gecreëerd was door een Schepper, maar dat alles ontstaan is per toeval. Met als resultaat dat men beweerde dat religie in conflict was met wetenschap. Maar wat zei zelf ook niet weten is dat Darwin de evolutietheorie postuleerde in 1859 en zonder bewijs als waarheid aannam. Maar daar maken Human en de meesten geen druk over.

Wat is de waarheid: antwoord: Iedere mens ziet iets anders als waarheid. Maar hoe weten we dat het waar is. Hoe weten wij dat God bestaat. Mensen die bewust over hun omgeving nadenken, realiseren zich wijselijk, dat in het universum zowel de levende als de dode materie geschapen moet zijn. Dan komt de vraag bij hen op: "Wie is de schepper van dit alles?" Het is duidelijk dat 'het feit van de schepping', dat zichzelf in ieder aspect van het universum openbaart, niet het resultaat van het universum zelf kan zijn. Bijvoorbeeld, een kevertje kan niet zichzelf scheppen. Het zonnestelsel kan niet zichzelf geschapen en georganiseerd hebben. Noch planten, mensen bacteriën, rode bloedcellen, noch vlinders kunnen zichzelf geschapen hebben. De mogelijkheid dat deze alle door toeval tot stand zijn gekomen, is zelfs onvoorstelbaar.

Daarom komen we tot de volgende conclusie: alles wat we zien is geschapen. Maar niets wat we zien, kan zelf de 'schepper' zijn. De Schepper onderscheidt zich en is superieur aan alles wat wij met onze ogen kunnen zien, een superieure kracht die onzichtbaar is, maar waarvan het bestaan en de eigenschappen in alles wat er bestaat, geopenbaard worden.

Dit is het punt waar degenen die het bestaan van Allah ontkennen, bezwaar tegen maken. Deze mensen zijn geconditioneerd om niet in Zijn bestaan te geloven, tenzij zij Hem met hun eigen ogen zien. Deze mensen, die het feit van de 'schepping' verwerpen, zijn gedwongen om de werkelijkheid van de 'schepping', die door het hele universum heen duidelijk wordt, te negeren en zij leveren valse bewijzen, dat het universum en de levende wezens niet geschapen zijn. De evolutietheorie is het schoolvoorbeeld van hun ijdele pogingen hiervoor.
De fundamentele fout van degenen die Allah ontkennen, wordt door veel mensen gedeeld, die eigenlijk niet het bestaan van Allah ontkennen, maar een verkeerd beeld van Hem hebben. Zij ontkennen de schepping niet, maar hebben bijgelovige ideeën over 'waar' Allah is. De meesten van hen denken, dat Allah boven in de 'hemel' is.
Ze nemen stilletjes aan, dat Allah achter een verre planeet verscholen is en zich zo nu en dan eens bezighoudt met de 'wereldse zaken'. Of misschien bemoeit Hij zich daar in het geheel niet mee: Hij heeft een universum geschapen en heeft het daarna aan zichzelf en de mensen overgelaten om daarmee zelf hun lot te bepalen.
Maar anderen hebben gehoord, dat in de Qoer-aan geschreven staat, dat Allah 'alom vertegenwoordigd' is, maar zij kunnen niet begrijpen wat dat precies betekent. Zij denken dan, dat Allah alles omringt, zoals radiogolven of als onzichtbaar, ontastbaar gas.
Maar deze opvatting en andere geloven die niet in staat zijn duidelijk te maken 'waar' Allah is (en Hem misschien daarom ontkennen) zijn alle op een algemene fout gebaseerd. Zij zijn zonder enige reden bevooroordeeld en zij hebben een verkeerd beeld van Allah. Wat is dit vooroordeel? Dit vooroordeel betreft de natuur en de eigenschappen van materie. Wij zijn zo geconditioneerd over het bestaan van materie, dat we niet nadenken of het echt bestaat of dat het slechts een schaduw is. Moderne wetenschap vernietigt dit vooroordeel en opent een heel belangrijke en indrukwekkende werkelijkheid. Al deze feiten brengen ons oog in oog met een heel belangrijke vraag. Als datgene waarvan we aannemen, dat het de materiële wereld is, voornamelijk is samengesteld uit de waarnemingen gezien door onze ziel, wat is dan de bron van deze waarnemingen?
Om een antwoord op deze vraag te kunnen geven, moeten we het volgende feit in beschouwing nemen: materie heeft uit zichzelf geen eigen geregeld bestaan. Omdat materie een waarneming is, is het iets 'kunstmatigs'. Dat wil zeggen, deze waarneming moet door een andere kracht veroorzaakt zijn, wat betekent, dat het eigenlijk geschapen moet zijn. Verder, deze schepping moet voortdurend zijn. Als er geen voortdurende consistente schepping bestaat, dan zou dat wat we materie noemen, verdwijnen en verloren gaan. Dit lijkt op een televisie waarop het plaatje getoond wordt zolang de signalen maar uitzenden. Dus wie laat onze ziel de sterren, de aarde, de planten, de mensen, ons lichaam en al het andere dat we ervaren, zien?
Het is overduidelijk dat er een almachtige Schepper bestaat, Die het hele materiële universum geschapen heeft, d.w.z. de som van onze waarnemingen, en Die onvermoeid met Zijn schepping doorgaat. Omdat deze Schepper zo'n magnifieke schepping laat zien, moet Hij zeker een oneindige kracht en macht bezitten.

De Schepper stelt Zichzelf aan ons voor. Hij heeft een boek neergezonden en in dit boek beschrijft Hij Zichzelf, het universum en de reden van ons bestaan aan ons. En voor dit boek heeft de almachtige andere boeken gezonden namelijk de bijbel en de Thora en de Zaboer en vele andere boeken.
De Schepper is Allah en de naam van Zijn boek is de Qoer-aan
Het feit dat de hemelen en aarde, d.w.z. het universum niet stabiel is, dat hun aanwezigheid alleen door Allahs schepping mogelijk wordt gemaakt en dat zij zullen verdwijnen als Hij met Zijn schepping stopt, worden allemaal in het vers als volgt uitgelegd:

Waarlijk! Allah grijpt de hemelen en de aarde opdat zij niet van hun plaats afgaan, en als zij van hun plaatsen afgaan, dan is er niemand die hen kan grijpen na Hem. Waarlijk, Hij is de altijd Verdraagzame, de Vaak-Vergevende. (Soera Fatir:41

Zoals we al in het begin hebben gezegd, sommige mensen hebben geen juist begrip van Allah en stellen zich, voor dat Hij ergens aanwezig is in de hemelen en zich niet echt met wereldlijke zaken bemoeit. De basis van deze logica ligt in de gedachte, dat het universum een combinatie van materie is en dat Allah 'buiten' deze materiële wereld staat, op een plaats ver hier vandaan. In een paar valse godsdiensten is het geloof in Allah tot dit begrip beperkt. Maar, zoals we tot nu toe hebben gezien, bestaat materie alleen uit prikkelingen. En het enige echte absolute wezen is Allah. Dat betekent, dat alleen Allah bestaat, alles behalve Hem zijn schaduwwezens. Daarom is het onmogelijk om Allah als een apart wezen buiten deze hele hoop materie te zien. Allah is beslist 'overal' en omringt alles. Deze werkelijkheid wordt in de Qoer-aan als volgt uitgelegd:

Allah! Geen heeft het recht om aanbeden te worden behalve Hij, de Eeuwiglevende, de Ene Die alles wat bestaat onderhoudt en beschermt. Sluimer noch slaap overmant Hem. Aan Hem behoort alles wat in de hemel en wat op aarde is toe. Wie is hij die kan bemiddelen bij Hem zonder Zijn toestemming? Hij weet wat met hen gebeurt in de wereld en wat er met hen in het hiernamaals gebeurt. En er gebeurt niets zonder Zijn kennis behalve wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over de hemelen en de aarde en Hij voelt geen vermoeidheid in het hoeden en onderhouden daarvan. En Hij is de Allerhoogste, de Allergrootste. (Soera Bakara: 255

Het feit, dat Allah niet aan ruimte gebonden is en dat Hij alles omringt, wordt in het volgende vers als volgt gezegd:

En aan Allah behoort het oosten en het westen, dus waar jullie jezelf ook toe keren, daar is het aangezicht van Allah. Allah is voldoende voor de behoefte van Zijn schepselen. Alwetend. (Soera Bakara: 115)


Waarom is het dan niet wanneer het (de ziel) de keel bereikt; en jullie er op dat moment naar kijken, Wij meer in zijn nabijheid zijn dan jullie, maar jullie zien het niet. Soera 56:83-85


Omdat materiële wezens ieder een waarneming zijn, kunnen ze Allah niet zien, maar Allah ziet de materie die Hij in al zijn vormen geschapen heeft. In de Qoer-aan wordt dit feit als volgt omschreven:

Geen gezichtspunt kan Hem bevatten. Maar Zijn bevattingsvermogen is over alle gezichtspunten. (Soera al-Anaam: 103)

D.w.z. dat we Allahs bestaan niet met onze ogen kunnen waarnemen, maar Allah heeft grondig ons innerlijk, uiterlijk, verschijning en gedachten omringd. We kunnen geen woord uiten zonder Zijn kennis, noch kunnen we een ademteug nemen.Het geheim van het volgende vers van de Qoer-aan wordt in deze waarheid verborgen:

En zeker, Wij hebben de mens geschapen en Wij weten wat hij in zichzelf zegt. Wij zijn hem nader dan zijn eigen halsslagader. (Soera Qaf: 16).

Waarom kunnen de mensen niet begrijpen dat het bestaan van god in alles wat er in de hemelen en op aarde is op te merken. Echt in Alles, het punt is dat mensen niet nadenken omdat het materialisme hun leven hebben ontnomen.

Als iemand denkt, dat zijn lichaam van materie gemaakt is, kan hij het belang niet begrijpen van dit feit. Als hij zijn hersenen als 'zichzelf' beschouwt, dan zal de plaats die hij als buitenkant beschouwt 20 tot 30 cm van hem verwijderd zijn. Maar als hij begrijpt, dat er niet zoiets als materie is, en dat alles verbeelding is, dan verliezen begrippen als buitenkant, binnenkant of dichtbij hun betekenis. Allah heeft hem omringd en Hij is 'oneindig dichtbij' hem.

Allah vertelt de mensen, dat Hij 'oneindig dichtbij' hen is in het vers En als Mijn slaven jou over Mij ondervragen (antwoord hen) dan dat Ik zeker in hun buurt ben, (Soera Baqara:186. Een ander vers vertelt hetzelfde En (gedenk) dat, toen Wij jullie vertelden: "Waarlijk! Jullie Heer heeft de mensheid omringd." (Soera al-Isra: 60

De mens wordt misleid door de gedachte, dat degene die het dichtst bij hem is, hijzelf is. Allah is in werkelijkheid nog dichter bij ons dan onszelf. Hij roept onze aandacht voor dit punt in het volgende vers op:

Waarom is het dan niet wanneer het (de ziel) de keel bereikt; en jullie er op dat moment naar kijken, Wij meer in zijn nabijheid zijn dan jullie, maar jullie zien het niet. (Soera al-Waqia). Zoals in het vers verteld wordt, zijn de mensen zich niet bewust van dit fenomenale feit, omdat zij het niet met hun eigen ogen zien.

Aan de andere kant is het onmogelijk voor de mens, die niets anders dan een schaduwwezen is, om een kracht en een wil te hebben die onafhankelijk van Allah is. Het vers:

Terwijl Allah jullie en wat jullie gemaakt heeft, heeft geschapen!" (Soera as-Saffat:96

laat zien dat alles wat we ervaren onder het gezag van Allah plaatsvindt. In de Qoer-aan staat deze realiteit in het vers: en jij hebt niet gegooid toen jij gooide, maar Allah gooide, (Soera Al-Anfal:17) waarbij benadrukt wordt, dat geen enkele daad onafhankelijk van Allah is. Omdat de mens een schaduwwezen is, kan het zelf niet de daad van het gooien verrichten. Maar Allah geeft dit schaduwwezen het gevoel van het zelf. In werkelijkheid verricht Allah alle daden. Dus als men de daden verricht die men zelf doet, betekent het eigenlijk dat men zichzelf bedriegt.

Dit is de werkelijkheid. Iemand kan het wel niet willen toegeven en kan denken dat hij zelf een wezen is dat onafhankelijk van Allah is, maar dat verandert niets. Natuurlijk is zijn domme ontkenning opnieuw volgens Allahs wil en wens.

Alles wat je bezit is van oorsprong een illusie

Zoals we nu duidelijk zien, is het een wetenschappelijk en logisch feit, dat de 'buitenwereld' geen materialistische werkelijkheid heeft en dat het een verzameling van beelden is, die voortdurend door Allah aan onze ziel wordt gepresenteerd. Niettemin omvatten mensen gewoonlijk niet, of willen niet omvatten, dat alles in het concept van de 'buitenwereld' valt.

Als je diep en vrijmoedig over dit onderwerp nadenkt, dan ga je je realiseren, dat je huis, de meubels daarin, je auto, die je misschien nog maar pas gekocht hebt, je kantoor, je juwelen, je bankrekening, je kledingkast, je echtgenoot, je kinderen, je collega's en al het andere dat je bezit de hele denkbeeldige wereld is die aan jou gepresenteerd wordt. Alles wat je ziet, hoort, ruikt, kortom, wat door je vijf zintuigen om je heen wordt waargenomen, is deel van deze 'denkbeeldige' wereld, de stem van je favoriete zanger, de hardheid van de stoel waarop je zit, het parfum waarvan je de geur zo lekker vindt, de zon die je warm houdt, een bloem met prachtige kleuren, een vogel die voor je raam vliegt, een speedboot die snel door het water gaat, je vruchtbare tuin, de computer die je voor je werk gebruikt of je hifi die de meest ontwikkelde technologie ter wereld bevat. Dit is de werkelijkheid, want de wereld is slechts een verzameling van beelden die gemaakt zijn om de mens te testen. De mensen worden getest tijdens hun helebeperkte leven, met waarnemingen die geen realiteit dragen. Deze waarnemingen worden bewust als aantrekkelijk gepresenteerd.

Dit feit wordt in de Qoer-aan genoemd:

Schoon voor de mens is de liefde voor zaken die zij begeren; vrouwen, kinderen, veel goud en zilver, gebrandmerkte schone paarden, vee en goed bebouwd land. Dit zijn de geneugten van het huidige wereldse leven; maar Allah heeft een uitmuntend alternatief bij Hem. (Soera Ali Imran: 14)

De meeste mensen verwerpen hun godsdienst voor de aantrekkingskracht van bezit, weelde, hopen goud en zilver, dollars, juwelen, bankrekeningen, creditkaarten, kledingkasten vol kleren, het laatste model auto, kortweg allerlei vormen van welvaart die zij bezitten of waarnaar zij streven en zij concentreren zich geheel op deze wereld, terwijl zij het hiernamaals vergeten.

Zij worden bedrogen door het 'mooie' gezicht van het leven op deze wereld en slagen er niet in hun gebeden te verrichten, liefdadigheid aan de armen te geven, handelingen van aanbidding te verrichten die hun voorspoed brengen in het hiernamaals, doordat ze zeggen: "Ik heb zaken af te handelen," "Ik heb idealen," "Ik heb verantwoordelijkheden", "Ik heb niet voldoende tijd", "Ik moet dingen afmaken", "Ik zal ze later doen", Zij verteren hun leven door alleen in deze wereld te gedijen.

In het vers: Zij kennen slechts de uiterlijke schijn van het leven van de wereld en zij zijn achteloos voor het hiernamaals." (Soera ar-Roem: 7) wordt deze misvatting beschreven.

Het feit dat wij in dit hoofdstuk beschrijven, namelijk het feit dat alles verbeelding is, is heel belangrijk voor de gevolgen die het heeft, omdat het de lusten en de grenzen betekeningsloos maakt. De verificatie van dit feit maakt duidelijk, dat alles wat de mensen bezitten en het werk dat zij bezitten, hun weelde wordt door hebzucht gevormd, de kinderen waarover zij opscheppen, hun wederhelft waarvan zij denken dat die hun na aan het hart is, hun vrienden, hun meest geliefde lichamen, de rang die zij bezitten, waarvan zij denken, dat die superieur is, de scholen waarop zij geweest zijn, de vakanties, dit alles is niet meer dan een illusie. Daarom zijn alle inspanningen die daar in gestoken worden en alle tijd die daarmee wordt doorgebracht en de hebzucht die daarvoor is gevoeld van geen enkel nut.
Dat is dan ook de reden waarom sommige mensen onbewust een domkop van zichzelf maken als zij over hun welvaart en eigendommen opscheppen of over hun jachten, helikopters, fabrieken, huizen en land, alsof die echt bestaan. Deze mensen in goede doen, die voortdurend pochend over de dekken van hun jachten schrijden, pronken met hun auto's, steeds maar over hun weelde blijven praten, denken, dat hun rang hoger is dan ieder ander en steeds maar blijven denken, dat zij succesvol zijn, vanwege dit alles, die moeten eigenlijk denken in wat voor toestand zij zich bevinden als zij zich zouden realiseren, dat hun succes niet meer dan verbeelding is.

Waarom droomt de mens? Wie denkt er na over dit begrip! Is er iemand die nadenkt!!! :+ =

Deze scènes worden ook vaak in dromen gezien. In hun dromen hebben zij ook huizen, snelle wagens, bijzonder dure juwelen, bakken euro's en ladingen goud en zilver. In hun dromen bekleden zij ook een hoge rang, hebben fabrieken met duizenden arbeiders, bezitten macht om over veel mensen te heersen, trekken kleren aan waardoor ze door iedereen bewonderd worden… Net zoals zij over hun bezittingen opscheppen in hun droom, is dit de reden, dat iemand voor de gek wordt gehouden, hij kan er zeker van zijn, dat hij op dezelfde manier voor de gek wordt gehouden, als hij over de beelden die hij in deze wereld ziet opschept. Want wat hij in zijn droom ziet en wat hij de wereld toerekent, zijn beiden niets anders dan beelden in zijn hoofd.

Evenzo maakt de manier waarop mensen op gebeurtenissen reageren, die zij in de wereld ondergaan, hen beschaamd als zij zich van de werkelijkheid bewust zijn. Degenen die fel met elkaar strijden, degenen die ongelooflijk boos worden, die zwendelen, die steekpenningen aannemen, die verraad plegen, die liegen, die bewust geld vasthouden, die mensen onrecht aandoen, die een ander slaan en vervloeken, die agressors zijn, die vol passie voor hun werk en rang zijn, die jaloers zijn, die proberen op te scheppen, die zichzelf heilig verklaren en alle anderen zullen schande ervaren als zij zich realiseren dat zij dit allemaal gedaan hebben in een droom.

Omdat het Allah is Die deze beelden schept, alleen Allah is de Ultieme Eigenaar van Alles. Dit feit wordt in de Qoer-aan benadrukt:

"En aan Allah behoort alles wat in de hemelen is en alles wat op aarde is. En Allah omvat altijd alle zaken." (Soera an-Nisa: 126

Het getuigt van grote dwaasheid om de religie te verwerpen ten koste van denkbeeldige passies en dus het eeuwige leven te verliezen.
In dit stadium moet één ding goed begrepen worden; er wordt hier niet gezegd, dat het feit waarmee je oog in oog staat verklaart dat "alle eigendommen, weelde, kinderen, echtgenoten, vrienden, rangen die u bekleed en waarmee u gierig bent, vroeger of later zullen verdwijnen en daarom geen betekenis hebben." Er wordt eerder gezegd "alle bezittingen die u lijkt te hebben, bestaan eigenlijk helemaal niet, maar zij zijn slechts een droom en vormen de beelden die aan u door Allah worden getoond om u te testen." Zoals u ziet, is er een groot verschil tussen de twee uitspraken.

Hoewel men niet meteen dit feit wil erkennen en liever zichzelf zou bedriegen door aan te nemen, dat alles wat iemand bezit werkelijk bestaat, zal hij uiteindelijk sterven en in het hiernamaals wordt alles duidelijk, als hij opnieuw geschapen wordt.

Op die dag: Voorwaar, hiervoor waren jullie achteloos, nu hebben Wij jullie bedekking verwijderd, en scherp is jullie gezicht op deze dag!" (Soera Qaf: 22 en hij is in staat om alles veel duidelijker te zien. Maar als hij zijn leven doorgebracht heeft met het jagen naar denkbeeldige doelen, dan zou hij wensen dat hij nooit zijn leven geleefd heeft en zeggen: "Ik wens dat het mijn einde zou zijn! Mijn welvaart is mij niet tot nut geweest. Mijn kracht is van mij weggegaan!" (Soera al-Haqqa: 27-9

Wat een verstandig iemand moet doen, is daarentegen de grootste werkelijkheid van het universum op deze wereld proberen te begrijpen terwijl hij nog tijd heeft. Anders brengt hij zijn leven door met het najagen van dromen en zal hij aan het einde een verschrikkelijke straf krijgen. In de Qoer-aan wordt de uiteindelijke staat van die mensen die achter waanbeelden aanrennen (of luchtspiegelingen) in deze wereld en die hun Schepper vergeten, als volgt beschreven:

En voor degenen die ongelovig zijn, hun daden zijn als een luchtspiegeling in een woestijn. De dorstige denkt dat er water is, maar als hij het nadert, vindt hij niets, maar hij vindt Allah bij hem, Die hem zijn vergoeding zal geven. En Allah is snel in de afrekening. (Soera an-Noer: 39

Materialisten zijn in de grootste valkuil van de geschiedenis gevallen

Een panieksfeer waart in de materialistische kringen van Turkije rond, waarvan we slechts een paar voorbeelden gegeven hebben, die laten zien, dat de materialisten een ondergang tegemoet zien die zij nog nooit in de geschiedenis meegemaakt hebben. Het feit dat materie eenvoudig een waarneming is en dat dit door de moderne wetenschap bewezen is, is op een heel duidelijke, rechtlijnige en krachtige manier naar voren gebracht. Voor de materialisten blijft slechts, over dat zij de ondergang van de hele materiele wereld waar zij blind in geloofden en op vertrouwden, kunnen bekijken.
Tijdens de hele geschiedenis van de mensheid heeft het materialistische gedachtengoed altijd bestaan. Omdat zij heel zeker van zichzelf waren en van de filosofie waarin zij geloofden, kwamen zij tegen Allah, Die hen geschapen heeft, in opstand. Het scenario dat zij geformuleerd hadden, hield in, dat de materie geen begin of einde had, en dat dit alles onmogelijk een schepper kon hebben. Terwijl zij Allah vanwege hun hoogmoed ontkenden, namen zij hun toevlucht tot de materie, waarvan zij dachten, dat die echt bestond. Zij waren zo zeker van deze filosofie, dat zij dachten, dat het nooit mogelijk zou zijn om een uitleg naar voren te brengen die het tegendeel beweerde.
Dat is dan ook de reden waarom de feiten die in dit boek over de ware aard van de materie gegeven worden, de mensen zo verbazen. Wat hier verteld wordt, vernietigt de basis van hun filosofie en geeft geen ruimte voor verdere discussies.De materie waarop al hun gedachten, leven, hoogmoed en ontkenning gebaseerd zijn, verdwijnt plotseling. Hoe kan het materialisme bestaan, wanneer de materie niet bestaat?

Een van de eigenschappen van Allah is Zijn plannen smeden tegen de ongelovigen. Dit staat in het vers:

zij spanden samen en Allah maakte plannen en Allah is de beste van de plannenmakers. (Soera Al-Anfal: 30

Allah zet een val voor de materialisten door hen te laten aannemen, dat materie bestaat, en door dit te doen, vernedert Hij hen op een onzichtbare manier. Materialisten oordelen over hun eigendommen, status, rang, de maatschappij waartoe zij behoren, de hele wereld en al het andere dat er bestaat en verder worden zij hoogmoedig ten opzichte van Allah door hierop te vertrouwen. Zij komen tegen Allah in opstand door op te scheppen en hun ongeloof te vergroten. Terwijl zij dat deden, steunden zij volledig op de materie. Maar zij zijn zo traag van begrip, dat ze er niet toe in staat zijn om te bedenken, dat Allah alles om hen heen omringt. Allah kondigt de staat waarin de ongelovigen geleid zijn aan als het resultaat van hun koppigheid:

Of zijn zij iets van plan. Maar degenen die ongelovig zijn, zijn zelf het onderwerp van een plan! (Soera At-Tur: 42)

Dit is waarschijnlijk het grootste nederlaag in de geschiedenis. Terwijl zij door eigen toedoen hoogmoedig zijn geworden, worden de materialisten in de maling genomen en ondergaan een grote nederlaag in de oorlog die zij tegen Allah durfden te ondernemen, door iets verschrikkelijks tegen Hem in de strijd te werpen. Het vers:

En dus hebben Wij in iedere stad grootheden van hun slechte mensen opgesteld om samen te zweren. Maar zij zweren niet samen, behalve tegen henzelf en zij begrijpen dat niet. (Soera Al-Anaam:123)

verklaart hoe deze mensen onbewust tegen hun Schepper in opstand waren gekomen en wat voor einde zij zullen ondergaan. In een ander vers wordt hetzelfde feit omschreven als:

Zij (denken), dat zij Allah en degenen die geloven bedriegen, terwijl zij slechts zichzelf bedriegen en zij beseffen (het) niet. (Soera al-Baqara: 9

Terwijl de ongelovigen plannen proberen te maken, realiseren zij zich niet het belangrijke feit dat benadrukt wordt in de woorden: "Zij bedriegen alleen zichzelf, maar zij realiseren zich het niet!" in het vers. Dit is het feit, dat alles wat zij ervaren een beeld is, dat ontworpen is om door hen waargenomen te worden, en alle plannen die zij verzinnen zijn ook beelden die in hun hersenen gevormd worden, net zoals iedere andere daad die zij verrichten. Hun dwaasheid heeft hen laten vergeten, dat zij alleen met Allah zijn en derhalve zijn zij het slachtoffer van hun eigen bedrieglijke plannen geworden.
Net zoals de ongelovigen uit het verleden, moeten die ongelovigen die tegenwoordig leven, de realiteit het hoofd bieden die hun kwade plannen bij de basis al vernietigen. Met het vers: "waarlijk, de samenzwering van sheitan is altijd zwak (Soera An-Nisa: 76 zegt Allah, dat deze plannen wel op het moment dat zij ontstaan tot mislukking gedoemd zijn, en Hij gaf goed nieuws aan de gelovigen met het vers: kan het geringste kwaad jullie niet treffen. (Soera Ali Imran: 120In een ander vers zegt Allah:
"En voor degenen die ongelovig zijn, hun daden zijn als een luchtspiegeling in een woestijn. De dorstige denkt, dat er water is, maar als hij het nadert, vindt hij niets" (Soera an-Noer: 39

Materialisme wordt ook een luchtspiegeling voor de opstandelingen, net zoals het in het vers gezegd is; als zij daar toegang toe vinden, ontdekken zij, dat het niets anders dan een illusie is. Allah heeft hen met zo'n luchtspiegeling bedrogen, en heeft hen verleid om deze hele verzameling beelden als echt te zien. Al die 'eminente' mensen, professoren, astronomen, biologen, natuurkundigen en alle anderen, ongeacht hun rang en positie zijn eenvoudig net als kinderen voor de gek gehouden, en worden vernederd, want zij hebben de materie als hun godheid aangenomen. Omdat zij aannamen, dat een verzameling van beelden absoluut is, baseren zij hun filosofie en ideologie daarop, zij gaan diepgaande discussies aan, en onderhouden zogenaamde 'intellectuele' gesprekken.

Zij denken van zichzelf, dat zij verstandig genoeg zijn om een argument aan te brengen over de waarheid van het universum, en wat nog belangrijker is, twisten met hun beperkte verstand over Allah. Allah legt hun situatie in het volgende vers uit:

En zij (de ongelovigen) smeden een complot om hem te doden en Allah heeft ook een plan gesmeed. En Allah is de beste plannenmaker. (Soera Ali-Imran: 54

Het kan mogelijk zijn om uit dergelijke samenzweringen te ontsnappen, maar het plan van Allah tegen de ongelovigen is zo goed dat er geen mogelijkheid is om daaraan te ontsnappen. Ongeacht wat zij doen of wie zij aanroepen, zij kunnen nooit een andere helper dan Allah vinden. Zoals Allah in de Qoer-aan vertelt:

En zij zullen voor zichzelf naast Allah geen beschermer of helper vinden. (Soera an-Nisa: 173

Materialisten verwachten nooit, dat zij in zo'n valkuil vallen. Terwijl zij alle middelen van de twintigste eeuw tot hun beschikking hebben, dachten zij, dat zij halsstarrig in hun ontkenning konden groeien en mensen naar het ongeloof konden slepen. De eeuwige mentaliteit van de ongelovigen en hun einde zijn als volgt in de Qoer-aan beschreven:

Dus smeden zij een plan en Wij hebben een plan gesmeed, terwijl zij het niet doorzagen. Zie dan hoe het einde van hun plan was! Waarlijk! Wij hebben hen vernietigd en hun natie, allen tezamen. (Soera an-Naml: 50-51

Dit, op een andere manier, is wat het feit in de verzen en tot uitdrukking brengt; materialisten zich doen realiseren, dat alles wat zij bezitten niets is dan een illusie en dat daarom alles wat zij bezitten vernietigd is. Als zij getuigen zijn dat hun bezittingen, fabrieken, goud, euro's, kinderen, echtgenoten, vrienden, rang en stand en zelfs hun eigen lichamen, alles waar zij van uitgaan, dat het bestaat, uit hun handen slipt, zijn zij 'vernietigd' in de woorden van het 51ste vers van Soera an-Naml. Op dit punt zijn zij niets meer dan zielen.
Ongetwijfeld is het realiseren van de waarheid het ergste dat materialisten kan overkomen. Het feit dat alles wat zij bezitten niets meer dan een illusie is, komt neer op hun woorden: dood voordat zij gestorven zijn" in deze wereld.

Het feit laat hen alleen met Allah. Met het vers Laat Mij alleen met degenen die Ik alleen heb geschapen! (Soera Al-Muddaththir:11

vraagt Allah onze aandacht voor het feit dat ieder levend wezen in werkelijkheid alleen is in Zijn vertegenwoordiging. Dit opmerkelijke feit wordt in veel andere verzen herhaald:

En waarlijk, jullie komen alleen tot Ons, zoals Wij je de eerste keer geschapen hebben. Jullie hebben alles achter je gelaten wat bij je was. (Soera Al-Anaam: 94

En ieder van hen zal op de Dag der Opstanding alleen tot Hem komen. (Soera Maryam:95

Dit, op een andere manier, is wat het feit in de verzen en tot uitdrukking brengt. Degenen die de materie als hun god nemen, komen van Allah en keren naar Hem terug. Zij hebben hun wil aan Allah onderworpen of zij dit nu willen of niet. Nu wachten zij op de Dag des oordeels, waarop ieder van hen tot verantwoording wordt geroepen. Hoe onwillig zij ook zijn om dit te begrijpen.

Conclusie

Het onderwerp dat we tot dusver hebben uitgelegd, is één van de grootste waarheden die u ooit in uw leven zijn verteld. Bewijzen dat de hele materiële wereld in werkelijkheid een 'schaduwwezen' is, dit onderwerp is de sleutel tot het begrip van het bestaan van en de schepping door Allah en van het begrijpen dat Hij het enige absolute wezen is.

Iemand die dit onderwerp begrijpt, realiseert zich, dat de wereld niet het soort plaats is waarvan de meeste mensen denken, dat deze het is. De wereld is niet een absolute plaats met een waar bestaan, zoals degenen die doelloos door de straten zwerven, die zich in gevechten in cafés mengen, die lopen te pronken in dure restaurants, die hun eigendommen naar buiten brengen of die hun leven aan nutteloze doelen wijden, aannemen. De wereld is slechts een verzameling van waarnemingen, een illusie. Alle mensen die wij hierboven genoemd hebben, zijn slechts schaduwwezens die deze waarnemingen in hun hersenen gadeslaan; maar zij zijn zich hier niet van bewust.

Dit concept is heel belangrijk, want het ondermijnt de materialistische filosofie die het bestaan van Allah ontkent en laat die ten gronde gaan. Dit is de reden waarom materialisten zoals Marx, Engels en Lenin in paniek raakten, woedend werden en hun volgelingen waarschuwden 'er niet over na te denken' als hen erover werd verteld. Eigenlijk verkeren dit soort mensen in zo'n staat van mentale aftakeling, dat zij zelf niet het feit dat waarnemingen in de hersenen worden gevormd, kunnen begrijpen. Zij nemen aan, dat de wereld die zij in hun hersenen zien de 'buitenwereld' is en zij kunnen het duidelijke bewijs van het tegendeel niet begrijpen.

Dit zich niet bewust zijn, is het resultaat van het gebrek aan wijsheid dat door Allah aan de ongelovigen wordt gegeven. Want er wordt in de Qoer-aan over de ongelovigen gezegd: Zij hebben harten, waarmee zij niet begrijpen, zij hebben ogen waarmee zij niet zien en zij hebben oren waarmee zij niet horen. Zij zijn als vee, nee nog erger dan dat, zij zijn de achtelozen! (Soera al-Araf:179)

U kunt voorbij dit punt op ontdekkingsreis gaan door de kracht van uw persoonlijke bespiegeling te gebruiken. Hiervoor moet u zich concentreren, uw aandacht richten en op de manier denken, dat u de objecten om u heen ziet en op de manier waarop u voelt. Als u voorzichtig nadenkt, kunt u voelen, dat het wijze wezen dat ziet, hoort, voelt, denkt en op dit moment dit boek leest, alleen een ziel is en naar de waarneming op het scherm kijkt dat 'materie' wordt genoemd. Iemand die dit begrijpt, wordt verondersteld van het domein van de wereld van de materie weg te zijn gegaan, een wereld die het grootste gedeelte van de mensheid bedriegt en toe te zijn getreden tot het domein van het ware bestaan.

Deze realisteit is door aan aantal theologen of filosofen door de eeuwen heen begrepen. Islamitische intellectuelen zoals Imam Rabbani, Muhyiddin Ibn Arabi en Mevlana Cami realiseerden zich dit feit uit de tekenen van de Qoer-aan en door gebruik te maken van hun eigen verstand. Sommige Westerse filosofen, zoals George Berkeley, hebben dezelfde realiteit door de rede begrepen. Imam Rabbani schreef in zijn Mektubat (Brieven), dat het hele materiële universum een 'illusie en een vermoeden (waarneming)' is en dat het enige absolute wezen Allah is.

Allah… De substantie van deze wezens die Hij geschapen heeft, is niets dan nietigheid… Hij schiep alleen een sfeer van zintuigen en illusies… Het bestaan van het universum is in de sfeer van zintuigen en illusies, en niets is materieel… In werkelijkheid is er niet buiten, behalve het Glorieuze Wezen (dat is AllahImam rabbani Hz. Mektuplari (brieven van rabbani), vol II, 357. Brief, p. 163

Imam Rabbani zegt uitdrukkelijk, dat alle beelden die aan de mens gepresenteerd worden, niets dan een illusie zijn, en dat zij geen origineel in de buitenwereld hebben.

Deze denkbeeldige cirkel wordt in de verbeelding beschreven. Het wordt tot het niveau gezien waarop het is afgebeeld. Maar met het oog van de gedachten. In de buitenwereld lijkt het, alsof het met het oog van het hoofd gezien wordt. Maar dit is niet zo. Het is noch een benaming noch een spoor in de buitenwereld. Het kan onder geen omstandigheid worden waargenomen. Zelfs het gezicht van iemand, dat door een spiegel teruggekaatst wordt, is als zoiets dergelijks. Het heeft in de buitenwereld geen constistentie. Ongetwijfeld bevinden zich zowel het consistenties als het beeld in de VERBEELDING. Allah is degene die het het beste weet.

Mevlana Cami zei over hetzelfde feit, dat hij gevonden had door de tekenen van de Qoer-aan te volgen en door gebruik te maken van zijn verstand: "Wat er ook in het universum is, het zijn zintuigen en illusies. Zij zijn als de weerspiegeling van een spiegel of een schaduw."
Maar het aantal van degenen die dit feit door de hele geschiedenis heen begrepen hebben, is beperkt.

Grote geleerden zoals Imam Rabbani, hebben geschreven, dat het wellicht ongepast is om dit feit aan de massa mee te delen en dat de meeste mensen niet in staat zijn om het te begrijpen.

In de tijd waarin we nu leven, is dit feit op empirische wijze door een aantal bewijzen door de wetenschap naar voren gebracht. Het feit, dat het universum een schaduw is, wordt op zo'n concrete, duidelijke en expliciete manier voor de eerste keer in de geschiedenis beschreven.
Daarom zal de 21ste eeuw een historische ommekeer zijn wanneer de mensen in het algemeen de goddelijke realiteit begrijpen en in massa's tot Allah, het enige Absolute Wezen, geleid zullen worden. In de 21ste eeuw zullen de materialistische geloofsopvattingen van de 19de eeuw naar de vuilnisbak van de geschiedenis verwezen worden. Allahs bestaan en schepping zullen begrepen worden, feiten als ruimteloosheid en tijdloosheid zullen begrepen worden, de mensheid zal losbreken van de eeuwenoude sluiers, bedrog en bijgeloof die hen gevangen hielden.
Het is niet mogelijk dat welk schaduwwezen dan ook deze onafwendbare koers belemmert.

Alle lof zij Allah de heer der werelden.

Ariel verwijder deze tekst niet aangezien je bewijs niet in 10 zinnen kunt geven.
Laatst gewijzigd door islaminside20 op do nov 13, 2008 7:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken doet en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'. soerat: El- Fussilet 33

http://nl.youtube.com/watch?v=7CpYEwzCJkI
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:Het bewijs wat ik heb gegeven is duidelijk.
Inderdaad, overduidelijk. Het lijkt niet eens op bewijs!
Je kan wel zeuren is geen bewijs ets maar het is logica.
Inderdaad. Dat van een dronken aardbei.
En ik heb het nog wel hartstikke kort gehouden.
Goh, dat weet je anders goed te verbergen. Logsich want je hebt helemaal geen bewijs. Niets. Helemaal totaal absoluut ... niets.
Wetenschappers schrijven boeken met 200 bladzijden om iets te bewijzen ik doe het voor je op één pagina.
Je wou toch niet beweren dat jij wetenschapper was, geinjurk?

Pagina's onzin plaatsen is nog steeds geen bewijs. Alleen ga ik mezelf niet vermoeien om die onzin door te lezen. Dat doe je zelf maar.

Overigens, je geloof trek ik niet in twijfel. Het zal mij m'n kont roesten of je op mohammed, allah of amputaties bidt of masturbeert. Dat moet je helegaar zelf weten.

Je eist echter bepaalde voorrechten op. Voorechten die voor andere mensen niet gelden.
Zoals ontheffing van het voorschrift om je snuit zichtbaar op een foto te plaatsen voor je paspoort.
Of het voorrecht om jongensbabies te couperen, al ware het hondjes.
Je wil graag je werk kunnen onderbreken om 5x je anaal in de lucht te steken. Niet op de daarvoor bestemde plek, het toilet, maar in een speciale bidkamer. Uiteraard op kosten van de baas.
Jullie eisen speciale toiletten.
Speciale voorzieningen in gevangenissen. (He??? Ik dacht dat mohammedanen alleen maar bidden!_
En meer, en meer.

Kijk mr. Blabla. In dat geval moet je met wettelijk overtuigend bewijsmateriaal aankomen. Niet de verzamelde gecopieerde sprookjes van Ali Blabla.

Wat je tot dusverre hier geplaatst hebt is gewoon lulkoek. Je hoeft jezelf niet te overtuigen. En met die lulkoek overtuig je nog geen geit. Laat staan ons. Doe gewoon een beetje beter je best. Dit is abominabel.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ali Blabla schreef:Het bewijs wat ik heb gegeven is duidelijk.
Niet voor normale mensen. Sorry. Ik heb die rampzailge berg kolder van je geprobeert door te worstelen, maar helaas (halal) pindakaas. Ik ga de overige forumleden niet vervelen door je complete berg nonsens nog een keer te plaatsen, maar nu onder quotes.

Er staat niets in wat je niet geprobeert hebt. Hooguit een paar domme ad hominems. Je komt niet eens met betere argumenten aandragen. Je kunt toch wel iets beters vinden dan de watchmaker's argument? Of ben je daar echt te dom en te lui voor? Die indruk had ik al, overigens.
Alle spruitjes zij Allah de heer der werelden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

islaminside20 schreef:Het bewijs wat ik heb gegeven is duidelijk. Je kan wel zeuren is geen bewijs ets maar het is logica.
Het is beslist geen logica. M'n reet komt daar nog dichter bij.
islaminside20 schreef:En ik heb het nog wel hartstikke kort gehouden. Wetenschappers schrijven boeken met 200 bladzijden om iets te bewijzen ik doe het voor je op één pagina.
Dat korte moet meteen in je volgende posting kennelijk weer gecompenseerd worden. Ontbrak er wat aan je korte bewijs?
islaminside20 schreef:Maar natuurlijk gaan jullie niet in God geloven, dit wist ik al van te voren. Ook al zou het de waarheid zijn je kan er niet zomaar in iets geloven dit omdat God leidt wie hij wil.
Goed punt. Geloof is geen keuze, misschien is het wel genetisch bepaald.
islaminside20 schreef:Dit verhaal duurt lang maar is zeer zeker de moeite waard om te lezen. Ik ga daarom ook me teksten niet zelf schrijven ik ga het makkelijk doen, omdat het makkelijk kan.
Weet ik toch. Een echt bewijs is veel te lastig. Kom je nog terug op de weerleggingen die ik zo ongeveer per woord van je vorige posting gaf of ga je vrolijk door met die te negeren?
islaminside20 schreef:Weldra zullen Wij hun Onze tekenen in henzelf en over afgelegen streken tonen, tot het hun duidelijk wordt dat dit de Waarheid is. Is het niet genoeg dat uw Heer Getuige over alle dingen is? (de koran fussilat: 53.
We zitten al weer een eeuwtje of wat te wachten op dat 'weldra'. En nee, ik heb niets aan een getuige die geen poot uitsteekt. Kanker, aardverschuivingen, tsunami's, kindersterfte. Almachtig erbij staan te kijken zou strafbaar moeten zijn.
islaminside20 schreef:Stel je eens voor, ...
Eerst antwoord op mijn vraag svp, wat is de ontwerpende kracht in de evolutietheorie?

islaminside20 schreef:...Jij ziet in de schepping van de Erbarmer geen onevenwichtigheid. Kijk dan nog een keer, zie jij een afwijking? Kijk dan nog eens twee maal, jij zult jouw ogen nederig neerslaan, terwijl zij vermoeid zijn." de koran Al Moelk: 3-4.
Hoeveel onevenwichtigheid wil je? Met kinderkanker, non-hodgekin, open ruggetjes, ALS, longemfyseem, de pest, polio, lepra, Duchenne Spierdystrofie, choilera, hepatitus C, Huntington, tbc, ziekte van Buruli, ebola en Alzheimer is de lijst nog lang niet compleet. Daarnaast, leven is alleen mogelijk in de biosfeer die ongeveer 0.00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 (er ontbreken hierin nog ca. 30 nulletjes agv een ingrijpen van de moderator. Dat is veelzeggend want daaruit blijkt dat zelfs deze site een dergelijke onbalans niet aan kan. ) van het zichtbare deel van het universum uitmaakt (wat zegt dat over het duurzaamheidsbesef van je god?), lijkt me toch een behoorlijke onbalans om zo'n universum te creëren voor zo'n wreed experimentje. Verder een universum van 13,7 miljard jaar oud tegenover de aanwezigheid van de mens van slechts een paar miljoen jaar, ook een behoorlijke onbalans.

Mijn mening, als god bestaat heeft ie te lang op z'n reet gezeten en er een belachelijk zooitje van gemaakt waarbij hij volkomen voorbij gaat aan welke balans van wie dan ook. Wanneer we niet zelf oa naar geneesmiddelen zouden zijn gaan zoeken en hier en daar niet zelf wat na zouden zijn gaan denken, om dan maar onszelf te helpen, zou de ellende nog veel groter zijn.
islaminside20 schreef:Als we kijken naar de levende wezens in de hemelen, op aarde en alles wat daar tussen is, zien we dat zij allen het bestaan bewijzen van hun Schepper.
Je toont geen enkel begrip van wat bewijsvoering nu eigenlijk inhoudt, reageert niet op tegenwerpingen, geeft jezelf op voorhand gelijk en toont een ernstig tekort aan argumenten.

Er zit geen ruimte tussen hemel en aarde. Dat idee is gebaseerd op de onwetendheid van geitenhoeders en schaapherders. De genetische, fysiologische en chemische overeenkomsten tussen de soorten blijft onverklaard in de godshypothese. De geschiedenis die uit fossiel materiaal blijkt, blijft onverklaard met de godshypothese. Het bestaan van kinderkanker blijft onverklaard in de godshypothese. God zelf blijft onverklaard met de godshypothese. De godshypothese heeft, itt tot de evolutietheorie, geen enkele voorspellend kracht. De godshypothese is een gigantisch hol vat waarin iedereen zonder nadenken z'n rotzooi kan douwen en het verklaart evenveel als een hoop stront voor ambiance in een huiskamer zorgt.
islaminside20 schreef:De zogenaamde atheïstische interpretatie van wetenschap kwam slechts nadat de materialisten zeiden en nog steeds zeggen dat je God niet kunt bereiken door wetenschappelijke gegevens.
Wetenschap doet geen uitspraak over god en kan derhalve niet atheïstisch of theïstisch worden genoemd. Dan is postzegels verzamelen zeker ook atheïstisch?

De rest is weer dezelfde crap als voorheen (het voorgaande trouwens ook, dus dat is niet erg hoopvol) en niet de moeite van het reageren waard wanneer je niet reageert op argumenten die overvloedig door mij in de vorige posting naar voren zijn aangebracht.

Alle lof zij de mens die zelf nadenkt en het niet overlaat aan een projectie op het hemelgewelf.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

H.Numan schreef:Dit is abominabel.
Ik protesteer. Ikzelf zou niet zo'n hoge score willen geven en distantieer me van dit eenzijdig en beslist partijdig optreden van onderhavig jurylid.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

islaminside20 schreef: Er is tot heden NIEMAND voor gekomen die iets gelijks aan de koran kon schrijven aangezien niemand een helper heeft buiten God.
Het gaat om de vorm?

De koran wordt overtroffen door:
- 9e van Beethoven
- De gedichten van Guido Gezelle
- The lord of the Rings
En massa's andere kunstwerken.

Of gaat het om de inhoud. Da's niet moeilijk te overtreffen:
- Universele verklaring van de Rechten van de Mens
- The origins of the species.

Maar dat maakt niet uit
Want zelfs al kan ik niet iets gelijks produceren, het is non-sequitur dat al zou het zo zijn, dat de Koran van God afkomstig is. Zoals ik al eerder heb vastgesteld, en waar jij, Islaminside, alweer niet op hebt geantwoord.

De Koran geeft bovendien geen objectief criterium om te oordelen over "gelijk aan". Hoe meet je dat? Hmm?

Dus waar zit jouw "logica"? De mensheid is geëvolueerd en heeft de koran al miljarden keren overtroffen. Iedere keer dat een lief woord tegen een kind is gesproken. Want dat is mijn criterium voor overtreffen van helsbedreigingen op kinderen, beste Islaminside. En vermits de Koran geen criterium levert, geldt het mijne. Punt uit. Weet je waarom? Omdat een gelijkstelling zonder criterium inhoudt dat het moet gelden voor ieder mogelijk denkbaar criterium. En de verwarde, chaotische inhoud van de Koran waar externe bronnen zoals Hadith en geleerden moeten aan te pas komen om het te begrijpen is makkelijk te evenaren.

Waarom zou God een godsbewijs leveren dat zo duidelijk non-sequitur is?

Je bewijs dat jij aanvoert is dus, logisch gezien, een bewijs dat de Koran niet door God is gemaakt.

Jammer dat je van logica je geen kaas van gegeten, zoals elke diepgelovige.
Premesis:
(1) Al wat God doet is perfect;
(2) De bewijslevering van de Goddelijkheid in de Koran is niet perfect (er ontbreken objectieve meetcriteria, en bovendien ontbreken er logische stappen: het is non-sequitur);
Gevolg:
(3) De Koran is niet van God.

Tegen echte logica kan Islaminside niet op!
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Zij hebben harten, waarmee zij niet begrijpen, zij hebben ogen waarmee zij niet zien en zij hebben oren waarmee zij niet horen. Zij zijn als vee, nee nog erger dan dat, zij zijn de achtelozen! (Soera al-Araf:179)
Hoe is het mogelijk dat de Koran met zo'n kinderachtige verwijten komt aandraven en dat je het nog altijd goddelijk vindt, Islaminside?

In ieder geval heb ik niet veel vertrouwen in een volk dat andere volkeren als minder dan vee bestempelt.
Laatst gewijzigd door Ketter op vr nov 14, 2008 10:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Ketter schreef:
Zij hebben harten, waarmee zij niet begrijpen, zij hebben ogen waarmee zij niet zien en zij hebben oren waarmee zij niet horen. Zij zijn als vee, nee nog erger dan dat, zij zijn de achtelozen! (Soera al-Araf:179)
Hoe is het mogelijk dat de Koran met zo'n kinderachtige verwijten komt aandraven en dat je het nog altijd goddelijk vindt, Islaminside?

In ieder geval heb ik niet veel vertrouwen in een volk dat andere volkeren als minder dan vee bestempeld.
en dat vee heeft alle technische middelen ontwikkeld die ook door de "gelovigen" gebruikt wordt.

ik ben van mening dat wij ("kafirs") de gelovigen (omdat ze beter zijn) geen medicijnen, computers, gsm, vliegtuigen, auto's etc etc etc leveren. waarom gebruiken de moslims "producten" van kafirs. ik zou mij doodschamen als ik gebruik zou moeten maken van hulp van kafirs die geen geloof hebben in allah en toch veel bereikt hebben dan de moslims.
de moslims zijn zo afhankelijk van de kafiers.als wij geen "middelen" leveren kunnen ze zelf zien wie minder dan vee is.
de grote mond van hun en de koran zal voor altijd sluiten.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

weda schreef:ik ben van mening dat wij ("kafirs") de gelovigen (omdat ze beter zijn) geen medicijnen, computers, gsm, vliegtuigen, auto's etc etc etc leveren. waarom gebruiken de moslims "producten" van kafirs. ik zou mij doodschamen als ik gebruik zou moeten maken van hulp van kafirs die geen geloof hebben in allah en toch veel bereikt hebben dan de moslims.
de moslims zijn zo afhankelijk van de kafiers.als wij geen "middelen" leveren kunnen ze zelf zien wie minder dan vee is.
de grote mond van hun en de koran zal voor altijd sluiten.
Geblinddoekt een drukke snelweg oversteken met allah's hulp zou wel ondersteuning geven aan de claim dat allah helpt.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Plaats reactie