Hello allemaal...

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Vrouw
Berichten: 6
Lid geworden op: vr nov 07, 2008 12:40 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Hello allemaal...

Bericht door Vrouw »

Ik ben een vrouw van Marokkaanse afkomst.Ik woon in de omgeving van Eindhoven. Op dit moment ben ik bezig met een studie.

Ik vind deze website een eye-opener. Ik ben al een tijdje bezig met de vraag wat ik geloof en waarom ik geloof. Ik heb altijd al mijn twijfels gehad over geloven an-sich. Maar de laatste tijd werden mijn twijfels, zekerheden. Ik was bang om mijn geloof te laten vallen meer om de reacties van anderen. Ik ben er nog lang niet en zal veel ballast van mij af moeten gooien. Maar ik weet wel, ik ben nu vrij.

Bedankt voor deze site. Ik ben deze site toevallig tegengekomen. In mijn zoektocht naar de 'waarheid' heb ik zoveel mogelijk gelezen. Vooral het boek van Richard Dawkins, the god delusion heeft mijn ogen geopend ten aanzien van geloof in het algemeen. Daarna ben ik kritisch gaan kijken naar mijn eigen geloof, de islam. Ik ben tot de conclusie gekomen, dat angst de enige reden was dat ik nog steeds geloofde. Angst voor de 'hel' en de reacties van anderen. Ik ben daar gelukkig vanaf. Nu rest mij nog veel te leren over de wereld, zaken die ik nooit wilde leren omdat ze mijn geloof ondermijnden.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hallo Vrouw.
Van Harte welkom op FFI. Wat fijn dat je ons gevonden hebt.
Ik neem aan dat jouw kritisch denken over je religie niet met vreugde ontvangen is in jouw familie.
Ik ben ook van mening dat angst voor de hel de grootste reden is waarom een moslim moslim blijft. De angst voor de hel is Moslims met de pap lepel ingegoten, dus het is heel goed te begrijpen dat men niet zo snel deze angst kan los laten.
Wat fijn dat jij die angst niet meer hebt. Ik ben heel blij voor je. Welkom in een vrije wereld.

Nogmaals van harte welkom, :D en ik kijk uit naar je bijdragen.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

hallo! ook van mij een heel hartelijk welkom.

Ik ben altijd blij als we dankzij deze site andere mensen een steuntje hebben kunnen geven.

Heb je ook al de artikelen op de Internationale Site gelezen?


http://www.faithfreedom.org/Articles.htm
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Welkom, "vrouw" (-- hmm, dat klinkt een beetje bot, he? :)

Het is erg van hoe hard men zich hier moet inzetten om aan te tonen van hoe geloof tot onrecht en perverteren van natuurlijke, menselijke waarden kan leiden - en dat men dan nog van één of andere 'fobie' etiketje wordt opgeplakt.

Warmte en vriendschap toegewenst (zoals aan iedereen, gelovig of niet)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Welkom, "vrouw" (-- hmm, dat klinkt een beetje bot, he?
ja! vind ik ook in feite. Het laat me denken aan "hallo hallo" met zijn "you stupid woman" ding... :lol: :razz:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Hallo DAME! :)

Ik wens je alles wat je maar nodig kunt hebben hiermee door te kunnen gaan, wat fijn dat dit forum je heeft kunnen helpen en dat je het gevonden hebt.. zoiets als jouw berichtje geeft me weer een sprankeltje licht vandaag, ben blij dat je zo moedig bent om voor jezelf te kiezen!
Welkom!
Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dag vrouw,

hartelijk welkom hier.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ook namens mij van harte welkom! Je zult hier veel zaken kunnen leren over de Islam waar je nog niets van wist. :)
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Hello allemaal...

Bericht door Amazigh »

Vrouw schreef:Ik ben een vrouw van Marokkaanse afkomst.Ik woon in de omgeving van Eindhoven. Op dit moment ben ik bezig met een studie.

Ik vind deze website een eye-opener. Ik ben al een tijdje bezig met de vraag wat ik geloof en waarom ik geloof. Ik heb altijd al mijn twijfels gehad over geloven an-sich. Maar de laatste tijd werden mijn twijfels, zekerheden. Ik was bang om mijn geloof te laten vallen meer om de reacties van anderen. Ik ben er nog lang niet en zal veel ballast van mij af moeten gooien. Maar ik weet wel, ik ben nu vrij.

Bedankt voor deze site. Ik ben deze site toevallig tegengekomen. In mijn zoektocht naar de 'waarheid' heb ik zoveel mogelijk gelezen. Vooral het boek van Richard Dawkins, the god delusion heeft mijn ogen geopend ten aanzien van geloof in het algemeen. Daarna ben ik kritisch gaan kijken naar mijn eigen geloof, de islam. Ik ben tot de conclusie gekomen, dat angst de enige reden was dat ik nog steeds geloofde. Angst voor de 'hel' en de reacties van anderen. Ik ben daar gelukkig vanaf. Nu rest mij nog veel te leren over de wereld, zaken die ik nooit wilde leren omdat ze mijn geloof ondermijnden.
Welkom! :wink:
Ben je nu een Atheist?
A proud amazigh!
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hello allemaal...

Bericht door mercator »

Vrouw schreef: Ik was bang om mijn geloof te laten vallen meer om de reacties van anderen. Ik ben er nog lang niet en zal veel ballast van mij af moeten gooien. Maar ik weet wel, ik ben nu vrij.
Een bewijs des te meer, beste VROUW, dat de Islam geen persoonlijke religie is, maar een tribale en authoritaire ideologie met een godsdienstig excuus. Macht en onderwerping, dàt is het waar het in de islam om gaat, geestelijk-cfr. jouw angst voor de psychologische terreur van de secteleden die je achter je wil laten-, maar ook met fysiek geweld als het past volgens het boekje.

Je houding is zeer moedig, je al t niet makkelijk hebben, maar na een tijd zal je hoofdschuddend van verbazing achterom kijken en je afvragen hoe het mogelijk is dat een gedrocht als Islam uberhaupt nu, anno 2008, nog kan bestaan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Re: Hello allemaal...

Bericht door Vera »

Vrouw schreef:Ik ben een vrouw van Marokkaanse afkomst.Ik woon in de omgeving van Eindhoven. Op dit moment ben ik bezig met een studie.

Ik vind deze website een eye-opener. Ik ben al een tijdje bezig met de vraag wat ik geloof en waarom ik geloof. Ik heb altijd al mijn twijfels gehad over geloven an-sich. Maar de laatste tijd werden mijn twijfels, zekerheden. Ik was bang om mijn geloof te laten vallen meer om de reacties van anderen. Ik ben er nog lang niet en zal veel ballast van mij af moeten gooien. Maar ik weet wel, ik ben nu vrij.

Bedankt voor deze site. Ik ben deze site toevallig tegengekomen. In mijn zoektocht naar de 'waarheid' heb ik zoveel mogelijk gelezen. Vooral het boek van Richard Dawkins, the god delusion heeft mijn ogen geopend ten aanzien van geloof in het algemeen. Daarna ben ik kritisch gaan kijken naar mijn eigen geloof, de islam. Ik ben tot de conclusie gekomen, dat angst de enige reden was dat ik nog steeds geloofde. Angst voor de 'hel' en de reacties van anderen. Ik ben daar gelukkig vanaf. Nu rest mij nog veel te leren over de wereld, zaken die ik nooit wilde leren omdat ze mijn geloof ondermijnden.
Hallo 'Vrouw'

Veel succes met je zoektocht. Jezelf oprecht afvragen wat je gelooft en waarom is heel belangrijk. De reacties van anderen doen er inderdaad niet toe.

Ik hoop wel dat je niet alleen dingen leest van de 'atheistische kant'. Net als iemand die erover denkt zich te bekeren tot de Islaam, er ook goed aan doet de Bijbel te bestuderen. Of inderdaad boeken van schrijvers. Net als iemand die schilderkunst bestudeert, niet alleen naar schilderijen moet kijken, maar ook moet kijken hoe het voelt om te schilderen, en moet kijken naar landschappen/gedichten/.. waaruit schilders hun inspiratie uit opdeden.

Nogmaals, veel succes.

Groetjes,
Vera
Laa ilaaha illallaah
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hello allemaal...

Bericht door mercator »

Vera schreef: Jezelf oprecht afvragen wat je gelooft en waarom is heel belangrijk. De reacties van anderen doen er inderdaad niet toe.
En dat je zo iets uit Islamitische hoek moet horen! Zo gauw er een prentje van de Pedofeet verschijnt of er voelt zich weer een Moslim "beledigend" stormt dat achterlijke volkje vuistenzwaaiend en schuimbekkend de openbare weg op om amok te maken, en dan ga JIJ me ff vertellen dat het als Moslim-Broeder er niet toe doet wat een ander denkt?? Ik hoop dat je het absurde van die uitspraak zelf wel inziet?

"Vrouw" is wel "mans" genoeg om zelf te weten dat ze genoeg heeft van de hersenloze Islam-indoctrinatie waar jij lijkt onder te lijden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Vrouw
Berichten: 6
Lid geworden op: vr nov 07, 2008 12:40 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hello allemaal...

Bericht door Vrouw »

Amazigh schreef:
Vrouw schreef:Ik ben een vrouw van Marokkaanse afkomst.Ik woon in de omgeving van Eindhoven. Op dit moment ben ik bezig met een studie.

Ik vind deze website een eye-opener. Ik ben al een tijdje bezig met de vraag wat ik geloof en waarom ik geloof. Ik heb altijd al mijn twijfels gehad over geloven an-sich. Maar de laatste tijd werden mijn twijfels, zekerheden. Ik was bang om mijn geloof te laten vallen meer om de reacties van anderen. Ik ben er nog lang niet en zal veel ballast van mij af moeten gooien. Maar ik weet wel, ik ben nu vrij.

Bedankt voor deze site. Ik ben deze site toevallig tegengekomen. In mijn zoektocht naar de 'waarheid' heb ik zoveel mogelijk gelezen. Vooral het boek van Richard Dawkins, the god delusion heeft mijn ogen geopend ten aanzien van geloof in het algemeen. Daarna ben ik kritisch gaan kijken naar mijn eigen geloof, de islam. Ik ben tot de conclusie gekomen, dat angst de enige reden was dat ik nog steeds geloofde. Angst voor de 'hel' en de reacties van anderen. Ik ben daar gelukkig vanaf. Nu rest mij nog veel te leren over de wereld, zaken die ik nooit wilde leren omdat ze mijn geloof ondermijnden.
Welkom! :wink:
Ben je nu een Atheist?

Dankje allemaal voor de welgemeende welkom. Ik ben er nog niet helemaal overuit wat ik nu geloof. Ik ben ervan overtuigd dat indien 'god' bestaat( heel onwaarschijnlijk) hij zeker niet de god is die de mens geschapen heeft in de heilige boeken. Wij hebben als mens menselijke eigenschappen gegeven aan een entiteit (kracht??) waarvan het bestaan niet bewezen is. Ik vind het absurd dat de mens niet nederig is ten opzichte van wat mogelijk zou kunnen bestaan (nogmaals kleine kans).

Ik kan me niet voorstellen dat je met een gerust hart en geweten kan geloven in een religie dat vooral gericht is op het alleenrecht van de gelovigen om te genieten van de 'hemelse' geneugten, terwijl de rest van de mensheid in de hel wordt gestraft. Ik wil hier niet mee zeggen dat er een hel of hemel bestaat, maar wil wijzen op de absurditeit van dat dogma.
Vrouw
Berichten: 6
Lid geworden op: vr nov 07, 2008 12:40 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hello allemaal...

Bericht door Vrouw »

Vera schreef:
Vrouw schreef:Ik ben een vrouw van Marokkaanse afkomst.Ik woon in de omgeving van Eindhoven. Op dit moment ben ik bezig met een studie.

Ik vind deze website een eye-opener. Ik ben al een tijdje bezig met de vraag wat ik geloof en waarom ik geloof. Ik heb altijd al mijn twijfels gehad over geloven an-sich. Maar de laatste tijd werden mijn twijfels, zekerheden. Ik was bang om mijn geloof te laten vallen meer om de reacties van anderen. Ik ben er nog lang niet en zal veel ballast van mij af moeten gooien. Maar ik weet wel, ik ben nu vrij.

Bedankt voor deze site. Ik ben deze site toevallig tegengekomen. In mijn zoektocht naar de 'waarheid' heb ik zoveel mogelijk gelezen. Vooral het boek van Richard Dawkins, the god delusion heeft mijn ogen geopend ten aanzien van geloof in het algemeen. Daarna ben ik kritisch gaan kijken naar mijn eigen geloof, de islam. Ik ben tot de conclusie gekomen, dat angst de enige reden was dat ik nog steeds geloofde. Angst voor de 'hel' en de reacties van anderen. Ik ben daar gelukkig vanaf. Nu rest mij nog veel te leren over de wereld, zaken die ik nooit wilde leren omdat ze mijn geloof ondermijnden.
Hallo 'Vrouw'

Veel succes met je zoektocht. Jezelf oprecht afvragen wat je gelooft en waarom is heel belangrijk. De reacties van anderen doen er inderdaad niet toe.

Ik hoop wel dat je niet alleen dingen leest van de 'atheistische kant'. Net als iemand die erover denkt zich te bekeren tot de Islaam, er ook goed aan doet de Bijbel te bestuderen. Of inderdaad boeken van schrijvers. Net als iemand die schilderkunst bestudeert, niet alleen naar schilderijen moet kijken, maar ook moet kijken hoe het voelt om te schilderen, en moet kijken naar landschappen/gedichten/.. waaruit schilders hun inspiratie uit opdeden.

Nogmaals, veel succes.

Groetjes,
Vera
Dankje!. Ik heb in mijn zoektocht naar 'mijn waarheid' allerlei geloven bestudeerd en onderzocht (natuurlijk niet allemaal :) ). Ik moet zeggen dat ik zelfs een behoorlijke praktizerende moslima was. Maar toch bleef er altijd wel iets knagen aan de juistheid van mijn keuze. Ik had toch altijd vragen over het hoe en waarom van bepaalde zaken in de Islam. Ik heb nooit een bevredigend antwoord gekregen. Naarmate ik ouder werd, werd de stapel van onbeantwoorde vragen hoger en hoger. Ik bedoel niet dat ik een antwoord verwachtte van een islamitische geleerde, maar het strooktte niet met mijn eigen zienswijze en geweten.


Ik voelde dat de logica en de rede in de islam niet de mijne waren. Het allerbelangrijkste feit dat ik ontdekte is dat ik helemaal niet in een god geloofde. Ik kan het bijna niet uitleggen, maar niet geloven was in mijn wereld geen optie,hoewel ik niet geloofde. Ik ben toen boeken gaan lezen over het gevoel (atheisme/agnostic) en ontdekte dat er een hele wereld bestaat buiten mijn eigen wereldje. Ik was niet slecht omdat ik niet in een god geloof. Het is heel raar als je opgevoed bent met het idee dat ongelovigen 'slechte mensen' zijn, om tot de ontdekking te komen dat je zelf precies zo een mens bent. IEen mens met zijn goede en slechte eigenschappen waarbij ik de wereld nu met een open en vrije geest kan benaderen.
Boterbloem
Berichten: 7
Lid geworden op: di sep 09, 2008 10:45 pm

Re: Hello allemaal...

Bericht door Boterbloem »

Beste Vrouw, welkom.
Ik ben er nog lang niet en zal veel ballast van mij af moeten gooien. Maar ik weet wel, ik ben nu vrij.
Jezelf van de Islam bevrijden lijkt een bevrijding, maar is het in feite niet. Gevaar en bedreiging zullen namelijk een deel van je leven worden. Al zou je het verbergen, uit angst maar met angst leven is niet bevrijd leven.

Maar toch hoop ik van harte dat je jezelf, de wereld en jouw plaats daarin ten volle kunt ontdekken en leert te waarderen.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Re: Hello allemaal...

Bericht door Aldebaran »

Boterbloem schreef:Beste Vrouw, welkom.
Ik ben er nog lang niet en zal veel ballast van mij af moeten gooien. Maar ik weet wel, ik ben nu vrij.
Jezelf van de Islam bevrijden lijkt een bevrijding, maar is het in feite niet. Gevaar en bedreiging zullen namelijk een deel van je leven worden. Al zou je het verbergen, uit angst maar met angst leven is niet bevrijd leven.
Volgens mij vertelt Vrouw in haar vorige posting dat ze zich bevrijdt voelt. Weet jij beter wat zij voelt?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Hoi Vrouw,

Van harte welkom op dit forum.

Het is altijd mooi om te lezen als iemand vrij is om zelf na te denken en zelf zijn of haar keuze te maken in het leven in in het al of niet geloven. Veel geluk en wijsheid wens ik jou toe.
Groetjes,
Bernie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hello allemaal...

Bericht door Ariel »

Vrouw schreef: Dankje!. Ik heb in mijn zoektocht naar 'mijn waarheid' allerlei geloven bestudeerd en onderzocht (natuurlijk niet allemaal :) ). Ik moet zeggen dat ik zelfs een behoorlijke praktizerende moslima was. Maar toch bleef er altijd wel iets knagen aan de juistheid van mijn keuze. Ik had toch altijd vragen over het hoe en waarom van bepaalde zaken in de Islam. Ik heb nooit een bevredigend antwoord gekregen. Naarmate ik ouder werd, werd de stapel van onbeantwoorde vragen hoger en hoger. Ik bedoel niet dat ik een antwoord verwachtte van een islamitische geleerde, maar het strooktte niet met mijn eigen zienswijze en geweten.


Ik voelde dat de logica en de rede in de islam niet de mijne waren. Het allerbelangrijkste feit dat ik ontdekte is dat ik helemaal niet in een god geloofde. Ik kan het bijna niet uitleggen, maar niet geloven was in mijn wereld geen optie,hoewel ik niet geloofde. Ik ben toen boeken gaan lezen over het gevoel (atheisme/agnostic) en ontdekte dat er een hele wereld bestaat buiten mijn eigen wereldje. Ik was niet slecht omdat ik niet in een god geloof. Het is heel raar als je opgevoed bent met het idee dat ongelovigen 'slechte mensen' zijn, om tot de ontdekking te komen dat je zelf precies zo een mens bent. IEen mens met zijn goede en slechte eigenschappen waarbij ik de wereld nu met een open en vrije geest kan benaderen.
Lieve Vrouw.
Ik ben er zeker van dat je een goede keus gaat maken , of al gemaakt hebt.
In het begin zullen er twijfels in je hoofd op komen, maar hoe langer jij je eigen gemaakte keus blijft volgen, hoe gemakkelijker het gaat worden.
Het is een soort van afkicken. Geloof me. Als ik mezelf als voorbeeld mag gebruiken, dan weet ik uit ervaring dat je eerst een grote schuld voelt tegenover ouders en tegenover jezelf en zelfs tegenover God, maar dat gevoel slijt naarmate de tijd verstrijkt.
Stel dat de hel wel bestaat heb ik me meerdere male afgevraagd. Stel dat ik het verkeerd zie dan zal ik eeuwig moeten branden.
Maar hoe ouder ik wordt, en mijn religie van een afstand bekijk, hoe duidelijker en helderder ik nu in zie dat religies alleen maar gemaakt zijn om mensen onder de duim te houden.

Ik wens je succes in je zoektocht , en ik ben er zeker van dat het ook jou gaat lukken om je van de druk van jouw religie te bevrijden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hello allemaal...

Bericht door Ariel »

Boterbloem schreef: Jezelf van de Islam bevrijden lijkt een bevrijding, maar is het in feite niet. Gevaar en bedreiging zullen namelijk een deel van je leven worden. Al zou je het verbergen, uit angst maar met angst leven is niet bevrijd leven.

Maar toch hoop ik van harte dat je jezelf, de wereld en jouw plaats daarin ten volle kunt ontdekken en leert te waarderen.
Ik begrijp je Boterbloem.
In sommige families wordt het niet geaccepteerd als men afstand van Islam neemt. Dan kan dat inderdaad heel gevaarlijk zijn.
Met jou hoop ik dat Vrouw dit soort problemen niet zal hoeven mee te maken, want om zo te moeten leven is geen bevrijding maar een persoonlijke hel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Re: Hello allemaal...

Bericht door Vera »

Vrouw schreef:Dankje!. Ik heb in mijn zoektocht naar 'mijn waarheid' allerlei geloven bestudeerd en onderzocht (natuurlijk niet allemaal :) ). Ik moet zeggen dat ik zelfs een behoorlijke praktizerende moslima was. Maar toch bleef er altijd wel iets knagen aan de juistheid van mijn keuze. Ik had toch altijd vragen over het hoe en waarom van bepaalde zaken in de Islam. Ik heb nooit een bevredigend antwoord gekregen. Naarmate ik ouder werd, werd de stapel van onbeantwoorde vragen hoger en hoger. Ik bedoel niet dat ik een antwoord verwachtte van een islamitische geleerde, maar het strooktte niet met mijn eigen zienswijze en geweten.


Ik voelde dat de logica en de rede in de islam niet de mijne waren. Het allerbelangrijkste feit dat ik ontdekte is dat ik helemaal niet in een god geloofde. Ik kan het bijna niet uitleggen, maar niet geloven was in mijn wereld geen optie,hoewel ik niet geloofde. Ik ben toen boeken gaan lezen over het gevoel (atheisme/agnostic) en ontdekte dat er een hele wereld bestaat buiten mijn eigen wereldje. Ik was niet slecht omdat ik niet in een god geloof. Het is heel raar als je opgevoed bent met het idee dat ongelovigen 'slechte mensen' zijn, om tot de ontdekking te komen dat je zelf precies zo een mens bent. Een mens met zijn goede en slechte eigenschappen waarbij ik de wereld nu met een open en vrije geest kan benaderen.
Hmm zoiets had ik vroeger ook. Ik vond mezelf voor een 13 jarige erg praktiserend Christen. Ik geloofde er ook sterk ik. Maar ik kreeg toch van die rare kriebels. Zo van 'hier klopt iets niet' 'is dit wel het gevoel wat je hoort te voelen als je in aanraking komt met de Waarheid'. Zoals jij ook zei, altijd vragen over hoe en waarom.
Het maakt inderdaad niet uit of een of andere geleerde de antwoorden op jou vragen wel weet. Het gaat erom of je eventuele antwoorden ook in je hart voelt, of het bevredigend is voor jou.

Hmm ik snap de stap van geloven in een God naar helemaal niet toch niet zo goed. De dingen waar je nooit vragen bij had, die je gewoon geloofde, heb je die nu ook achter je gelaten? En hoe geef je je nieuwe leven weer in de praktijk? Hoe is het overschakelen naar niet bidden, niet naar de moskee gaan, niet denken dat God er is voor je, evt minder met je oude vrienden/Moslims omgaan, enz? Ga je nu meer met atheisten om?

Vind je dat religie mensen tegen houd om de wereld met een open en vrije geest te benaderen?
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Zo zie je maar weer dat Vrouw haar verstand beter gebruikt heeft dan jij Vera.
Jij ben van de drup in de heftige regen beland, en Vrouw staat met onder flinke paraplu lekker droog, en kijkt naar al die zielige bekeerde dames die hun vrijheid gratis en voor niets aan Islam gegeven hebben.

Vind je dat religie mensen tegen houd om de wereld met een open en vrije geest te benaderen
?

Ben jij van mening dat jij nog een open en vrije geest hebt Vera?
Jij moet je nu aan duizend en èèn regeltjes houden . Jij bent een slaaf van Allah, en een slaaf heeft geen vrije wil.
5 keer per dag verplicht bidden, haram eten, jezelf bedekken, Islamitisch naar het toilet , en dat mag niet op je sokken, want op je sokken het toilet ingaan is namelijk ”haram” Je mag zelf niet weten op welke zij je wilt gaan slapen. Je moet verplicht Joden vervloeken, je mag Joden en Christenen niet tot vriend nemen, enz, enz…
Duizend en èèn regeltjes , dus het is voor een Moslim onmogelijk om de wereld met een open en vrije geest te benaderen.

Waarschijnlijk vindt jij het raar dat er ook nog Marokkaanse vrouwen bestaan die een helder beeld van Islam hebben. Maar ja, dat is de sterke geest van die vrouwen. Die willen namelijk niet onderdrukt worden.
Voorlopig ben jij nog niet zo ver, want jouw geest is nog steeds zwak. Jij hebt regeltjes nodig heb je ons eens verteld. Toch geef ik je niet op, want eens zal ook jij weer wakker worden. Daar ben ik van overtuigd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vrouw
Berichten: 6
Lid geworden op: vr nov 07, 2008 12:40 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hello allemaal...

Bericht door Vrouw »

Vera schreef:
Vrouw schreef:Dankje!. Ik heb in mijn zoektocht naar 'mijn waarheid' allerlei geloven bestudeerd en onderzocht (natuurlijk niet allemaal :) ). Ik moet zeggen dat ik zelfs een behoorlijke praktizerende moslima was. Maar toch bleef er altijd wel iets knagen aan de juistheid van mijn keuze. Ik had toch altijd vragen over het hoe en waarom van bepaalde zaken in de Islam. Ik heb nooit een bevredigend antwoord gekregen. Naarmate ik ouder werd, werd de stapel van onbeantwoorde vragen hoger en hoger. Ik bedoel niet dat ik een antwoord verwachtte van een islamitische geleerde, maar het strooktte niet met mijn eigen zienswijze en geweten.


Ik voelde dat de logica en de rede in de islam niet de mijne waren. Het allerbelangrijkste feit dat ik ontdekte is dat ik helemaal niet in een god geloofde. Ik kan het bijna niet uitleggen, maar niet geloven was in mijn wereld geen optie,hoewel ik niet geloofde. Ik ben toen boeken gaan lezen over het gevoel (atheisme/agnostic) en ontdekte dat er een hele wereld bestaat buiten mijn eigen wereldje. Ik was niet slecht omdat ik niet in een god geloof. Het is heel raar als je opgevoed bent met het idee dat ongelovigen 'slechte mensen' zijn, om tot de ontdekking te komen dat je zelf precies zo een mens bent. Een mens met zijn goede en slechte eigenschappen waarbij ik de wereld nu met een open en vrije geest kan benaderen.
Hmm zoiets had ik vroeger ook. Ik vond mezelf voor een 13 jarige erg praktiserend Christen. Ik geloofde er ook sterk ik. Maar ik kreeg toch van die rare kriebels. Zo van 'hier klopt iets niet' 'is dit wel het gevoel wat je hoort te voelen als je in aanraking komt met de Waarheid'. Zoals jij ook zei, altijd vragen over hoe en waarom.
Het maakt inderdaad niet uit of een of andere geleerde de antwoorden op jou vragen wel weet. Het gaat erom of je eventuele antwoorden ook in je hart voelt, of het bevredigend is voor jou.

Hmm ik snap de stap van geloven in een God naar helemaal niet toch niet zo goed. De dingen waar je nooit vragen bij had, die je gewoon geloofde, heb je die nu ook achter je gelaten? En hoe geef je je nieuwe leven weer in de praktijk? Hoe is het overschakelen naar niet bidden, niet naar de moskee gaan, niet denken dat God er is voor je, evt minder met je oude vrienden/Moslims omgaan, enz? Ga je nu meer met atheisten om?

Vind je dat religie mensen tegen houd om de wereld met een open en vrije geest te benaderen?
Hoi Vera,

Ik moet wel aangeven dat ik niet zomaar een atheist/agnost ben geworden. Zoals ik al aangaf ben ik islamitisch opgevoed. Ik heb ook tot mijn 19e jaar een hoofddoek gedragen. Het dragen van een hoofddoek vond ik verschrikkelijk. Nadat ik dus volwassen ( :wink: ) ben geworden, heb ik mijn hoofddoek ook niet meer gedragen. Ik kreeg in mijn omgeving verschillende reacties. Mensen die mij begrepen en mensen die mij nu als 'minder' zagen. Maar goed, ik trok me niet zoveel van de meningen van anderen aan wat betreft mijn bedekking.

Ik ben dus een lange tijd praktizerend geweest. Maar ik wist eigenlijk helemaal niet wat de Islam nu precies inhield. Klinkt wel paradoxaal maar is het niet. Ik wist dat ik moest bidden,vasten,zakaat etc. Maar ik had me nooit echt verdiept in wat de islam verder is. Op het moment dat ik dat wel deed, vond ik het zo onlogisch en onwaar. Ik had op dat moment echt twijfels en onzekerheden ontwikkeld ten aanzien van mijn geloof. Ik denk ook dat als moslims echt de Koran etc lezen ze geschokt zullen zijn. Ik ontdekte daarin geen genade en geen liefde van een God die mij heeft gemaakt. Ik kwam eigenlijk tot de conclusie dat ik helemaal niet in een god hoefde te geloven. Het was gewoon iets wat not done is binnen onze gemeenschap. Maar goed ik heb dus gewoon met een ongelovige blik de islam bestudeerd en vind het geen waarachtig geloof. En zo heb ik dat met allerlei andere geloven ook.

Je vroeg hoe ik nu leef. Ik heb nog niet zoveel mensen binnen de Marokkaanse gemeenschap in vertrouwen genomen. In de Marokkaanse gemeenschap is het zo dat zolang je maar niet al te veel reclame maakt, met wat je doet of nalaat, de mensen je niet zullen veroordelen. Het is bijvoorbeeld net als met gays, zolang je er maar niet te openlijk voor uitkomt, is het oke.

Mijn moeder,vriendinnen en een kennis heb ik verteld over mijn keuze. Mijn moeder is het natuurlijk niet eens met mijn keuze, maar houdt gelukkig nog heel veel van mij. Ik zou haar ook helemaal niets kwalijk nemen. Gezien haar opvoeding etc. kan zij ook niet anders. Mijn vriendinnen steunen mij ook hierin. Verder zal ik op dit moment niet van de daken schreeuwen dat ik niet meer geloof. Maar mocht ik gevraagd worden naar wat ik geloof,dan zal ik ook uitkomen voor wat k denk. Ik denk dat er binnen de marokkaanse gemeenschap genoeg atheisten rondlopen. Maar ze maken er gewoon niet zoveel ophef over.

Het is niet zo dat ik nu meer met atheisten omga. Ik heb ook vriendinnen die heel gelovig zijn. Ik maak daar geen onderscheid tussen. In essentie ben ik geen ander persoon geworden. Ik geloof gewoon niet meer in een god.
Vrouw
Berichten: 6
Lid geworden op: vr nov 07, 2008 12:40 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hello allemaal...

Bericht door Vrouw »

Ariel schreef:
Vrouw schreef: Dankje!. Ik heb in mijn zoektocht naar 'mijn waarheid' allerlei geloven bestudeerd en onderzocht (natuurlijk niet allemaal :) ). Ik moet zeggen dat ik zelfs een behoorlijke praktizerende moslima was. Maar toch bleef er altijd wel iets knagen aan de juistheid van mijn keuze. Ik had toch altijd vragen over het hoe en waarom van bepaalde zaken in de Islam. Ik heb nooit een bevredigend antwoord gekregen. Naarmate ik ouder werd, werd de stapel van onbeantwoorde vragen hoger en hoger. Ik bedoel niet dat ik een antwoord verwachtte van een islamitische geleerde, maar het strooktte niet met mijn eigen zienswijze en geweten.


Ik voelde dat de logica en de rede in de islam niet de mijne waren. Het allerbelangrijkste feit dat ik ontdekte is dat ik helemaal niet in een god geloofde. Ik kan het bijna niet uitleggen, maar niet geloven was in mijn wereld geen optie,hoewel ik niet geloofde. Ik ben toen boeken gaan lezen over het gevoel (atheisme/agnostic) en ontdekte dat er een hele wereld bestaat buiten mijn eigen wereldje. Ik was niet slecht omdat ik niet in een god geloof. Het is heel raar als je opgevoed bent met het idee dat ongelovigen 'slechte mensen' zijn, om tot de ontdekking te komen dat je zelf precies zo een mens bent. IEen mens met zijn goede en slechte eigenschappen waarbij ik de wereld nu met een open en vrije geest kan benaderen.
Lieve Vrouw.
Ik ben er zeker van dat je een goede keus gaat maken , of al gemaakt hebt.
In het begin zullen er twijfels in je hoofd op komen, maar hoe langer jij je eigen gemaakte keus blijft volgen, hoe gemakkelijker het gaat worden.
Het is een soort van afkicken. Geloof me. Als ik mezelf als voorbeeld mag gebruiken, dan weet ik uit ervaring dat je eerst een grote schuld voelt tegenover ouders en tegenover jezelf en zelfs tegenover God, maar dat gevoel slijt naarmate de tijd verstrijkt.
Stel dat de hel wel bestaat heb ik me meerdere male afgevraagd. Stel dat ik het verkeerd zie dan zal ik eeuwig moeten branden.
Maar hoe ouder ik wordt, en mijn religie van een afstand bekijk, hoe duidelijker en helderder ik nu in zie dat religies alleen maar gemaakt zijn om mensen onder de duim te houden.

Ik wens je succes in je zoektocht , en ik ben er zeker van dat het ook jou gaat lukken om je van de druk van jouw religie te bevrijden.

Hoi,

Dankje!. Ik herken mezelf wel in wat je schetst. Ik voelde mij enorm schuldig tegenover iedereen. Ik heb een lange tijd ook het gevoel dat ik een verrader was. Maar ik kon niet blijven leven met een geloof waarin ik verraad pleegde tegenover mijn eigen ziel en hart. Ik ben in iedergeval 100% zeker dat ik niet meer in de islam geloof. Maar ik herken me inderdaad in je verhaal als je zegt'; stel dat er wel een hel bestaat en dan?. Maar die stadium ben ik ook voorbij. De hel en hemel zijn verzonnen om de mens een straf en beloning voor zijn daden voor te houden. Ik kan niet zeggen dat ik 100% zeker weet dat er geen kracht/entiteit/geest bestaat waar wij nu op dit moment geen weet van hebben. Maar de goden die wij als mens hebben verzonnen daar kan ik zeker van zijn. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hello allemaal...

Bericht door mercator »

Vrouw schreef: Dankje!. Ik herken mezelf wel in wat je schetst. Ik voelde mij enorm schuldig tegenover iedereen. Ik heb een lange tijd ook het gevoel dat ik een verrader was..
Neen beste "vrouw", jij bent helemaal GEEN verrader, je kan alleen maar mensen zoals jij en ik, en je naasten ev. verraden, in noodsituaties. Maar Jahweh/God/Allah zijn waan-denkbeelden van dezelfde orde als kabouters en vliegende schotels.

JIJ hoeft je helemaal niet schuldig te voelen tov je vroegere geloofsgenoten, het omgekeerde is meer passend, in feite hebben ZIJ je onafhankelijke ziel heel de tijd verraden.

Ik hoop met jou dat ze uiteindelijk ook tot het inzicht mogen komen dat Allah een door de mens gecreëerde hersenschim is.

Sterkte!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hello allemaal...

Bericht door Ariel »

Vrouw schreef:
Ik kan niet zeggen dat ik 100% zeker weet dat er geen kracht/entiteit/geest bestaat waar wij nu op dit moment geen weet van hebben. Maar de goden die wij als mens hebben verzonnen daar kan ik zeker van zijn. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Ik begrijp je voor honderd procent Vrouw.
Ook ik geloof nog in een macht. Ik noem die macht energie.
Hans van dit forum zegt altijd, We moeten God met rust laten, en dat ben ik met hem eens.
Een God die constant aanbeden wil worden , en een God die mensen nodig heeft om dagelijks geprezen te worden is een narcist en zeker geen God maar een kleinzielig figuur .
Christenen zeggen.. “God heeft de mens naar zijn evenbeeld geschapen,” maar ik ben van mening dat mensen God naar hun evenbeeld geschapen hebben
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie