Zwakke islamitische scholen

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

'Voor personeel was ik de boeman'
Door CHARLOTTE VAN GENDEREN

ROTTERDAM - Ja, het personeel vond hem in het begin een boeman, weet Jan Beenen. De interim-directeur moet de als 'slecht' te boek staande Rotterdamse islamitische middelbare school Ibn Ghaldoun op de rails krijgen.

Personeel krijgt taalles, spijbelen is voor leerlingen moeilijker dan voorheen en het bestuur wordt omgevormd.

Kritiek krijgen vindt niemand leuk. Maar – Jan Beenen formuleert het voorzichtig – 'in de cultuur van allochtone werknemers' is elkaar aanspreken op het gedrag niet zo gebruikelijk. "De leerkrachten vonden het vreselijk als ik zei wat ze niet goed deden, vooral met anderen erbij.''

Toch was dat hard nodig, merkte Beenen. Nadat de school voor vmbo, havo en vwo op Zuid vorig jaar een aangifte van het ministerie wegens fraude met overheidsgelden aan de broek kreeg en door de onderwijsinspectie voor de zoveelste keer als 'zeer zwak' was bestempeld, was het duidelijk: hier moet dringend iets gebeuren.

Het bestuur stelde twee interim-directeuren aan, die sinds mei veranderingen doorvoeren. Tot tevredenheid van de inspectie: in een rapport stelt zij deze maand dat 'de kordate aansturing van de directie in korte tijd veel orde op zaken is gesteld'.

"We hebben rust, reinheid en regelmaat ingevoerd,'' stelt Beenen. "Spijbelaars worden beter geregistreerd. Te laat komen zagen te veel docenten door de vingers. Na drie te-laat-briefjes moeten leerlingen om 8 uur op school komen en worden de ouders gewaarschuwd. Daarna volgt schorsing.''

Nog een maatregel: leerlingen worden minder makkelijk toegelaten. "Het verschil tussen de resultaten van de eigen schoolonderzoeken en de schriftelijke examens was te groot. Mogelijk kwam dat doordat te veel leerlingen van vmbo-t, het oude mavo, op het havo werden toegelaten. Nu gaan zij naar het mbo.''

En vergeet de taalbeheersing niet. Vooral van sommige ondersteunende krachten, zoals conciërges, is het Nederlands bedroevend. Zo'n vijftien man krijgen nu taallessen. Ook toetst de Ibn Ghaldoun alle docenten; bij een slechte score krijgen ook zij extra les. "Spreken gaat goed, maar schrijven niet altijd,'' verklaart Beenen.

En dan zit de school nog met het verbroken contact met de onderwijswethouder. Bestuursvoorzitter Belgacem Naas zou volgens wethouder Geluk niet openstaan voor kritiek. De subsidie van 70.000 euro voor buitenschoolse activiteiten zette hij stop.

Voor de zomervakantie schreef Geluk alle ouders van de 650 leerlingen een brief, waarin hij hen aanraadde een andere school te zoeken voor hun kind. Dit moest hij later overigens rectificeren. Volgens Beenen hebben ouders van twee kinderen aan de oproep gehoor gegeven.

"Het bestuur gaat per januari weg,'' zo beschrijft hij de maatregelen die het contact met de gemeente moeten herstellen. "In plaats daarvan komt een raad van toezicht waarvoor Geluk mensen mag aandragen. Alle beslissingen over de school zelf neemt de directie, terwijl het bestuur vroeger alles bepaalde.''

Beenen hoopt, als hij en collega Truus de Haan over een paar maanden opstappen, een school achter te laten met een positiever imago. ,,Dat zou terecht zijn. Ik heb scholen gezien waar het veel slechter was.''
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2772039 ... oeman.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

haa.... ze hadden blijkbaar niet goed "begrepen" dat die subsidies niet voor plezierreisjes naar Mekka mochten gebruikt worden?

Praktisch toch zo taalonkundig zijn? En iedereen geraakt er dus zomaar mee weg zo te zien?

Wel wat anders dan deze Belgische autochtone hengelaar! Maar ja, dàt is natuurlijk zuiver crimineel gedrag:
Robby Van Hees gooide eind mei een hengeltje uit in het Albertkanaal te Herentals. Hij ging nachtvissen op paling (de smeerlap) – wat toegelaten is – maar gebruikte daarvoor een dood visje als aas (de sadist) – wat in het paaiseizoen, van half april tot eind mei, verboden is (ik zou het graag geloven). De nietsvermoedende visser (de crimineel) werd op heterdaad betrapt, kreeg wat later een deurwaarder over de vloer en moest intussen ook in Turnhout voor de rechter verschijnen (Haha, respect voor de rechter aub, want die is politiek benoemd, kijk maar naar Mireille Hotlips). Van Hees werd veroordeeld tot het betalen van de gerechtskosten (304 euro, een peulschil) en kreeg ook een voorwaardelijke celstraf van drie jaar aan de broek gesmeerd. De visser (de zware crimineel) begrijpt er niks van: “Dat is meer dan sommige doodrijders. En terecht, godverdoeme ! Vissers zijn een gevaar voor de maatschappij.
Mededeling van Vlaams Belang, enigszins aangepast door Angeltjes
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

'Nieuw bestuur islamschool'
do 20 nov 2008

DEN HAAG - Alleen een nieuw bestuur kan de in opspraak geraakte islamitische middelbare school Ibn Ghaldoun in Rotterdam uit het moeras trekken. Dat heeft staatssecretaris Marja van Bijsterveldt van Onderwijs donderdag gezegd.

Volgens Van Bijsterveldt is het huidige bestuur niet in staat de leerlingen de leskwaliteit te bieden waar zij recht op hebben. Volgens de Onderwijsinspectie is Ibn Ghaldoun een 'zeer zwakke school'. De lesstof deugt niet en de toetsen zijn slecht.

Ook heeft het bestuur 1,2 miljoen euro aan overheidsgeld uitgegeven aan zaken waar het niet voor bedoeld was. De bewindsvrouw gaat dit geld definitief terugvorderen. De financiële misstanden op Ibn Ghaldoun kwamen in 2007 aan het licht.

De school gebruikte onderwijsgeld voor reizen naar Saoedi-Arabië. Verder stonden twee personen op de loonlijst die niet voor Ibn Ghaldoun hebben gewerkt. Daarnaast heeft de islamitische middelbare school een aantal touringcars aangeschaft waarmee de school leerlingen naar het schoolgebouw vervoerde.

Ibn Ghaldoun heeft niet alleen problemen met Van Bijsterveldt, maar ook met de gemeente Rotterdam. De stad schortte in mei de subsidie op. Ook vordert Rotterdam een openstaande huurschuld van 2 ton in.

De Onderwijsinspectie gaat volgend jaar onderzoeken of de school zijn foute gewoonten sinds november 2007 heeft voortzet.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2594 ... ol___.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Van Bijsterveldt kort islamschool

DEN HAAG - De in opspraak geraakte islamitische middelbare school Ibn Ghaldoun in Rotterdam krijgt voorlopig een kwart minder geld van de overheid. Staatssecretaris Marja van Bijsterveldt van Onderwijs komt met deze maatregel omdat de school blijft verzuimen een accountantsrapport te overleggen.

Ibn Ghaldoun heeft daarvoor nog tot 1 december de tijd, maar beschikt op dit moment niet over een accountant. Verder zei de staatssecretaris donderdag in de Tweede Kamer dat het bestuur van Ibn Ghaldoun maar beter kan opstappen. Van Bijsterveldt verwacht niet dat het huidige bestuur in staat is de leerlingen de leskwaliteit te bieden waar zij recht op hebben.

Volgens de Onderwijsinspectie is Ibn Ghaldoun een 'zeer zwakke school'. De lesstof deugt niet en de toetsen zijn slecht. Ook heeft het bestuur 1,2 miljoen euro aan overheidsgeld uitgegeven aan zaken waar het niet voor bedoeld was. De bewindsvrouw gaat dit geld definitief terugvorderen. De financiële misstanden op Ibn Ghaldoun kwamen vorig jaar aan het licht.

De school gebruikte onderwijsgeld voor reizen naar Saoedi-Arabië. Verder stonden twee personen op de loonlijst die niet voor Ibn Ghaldoun hebben gewerkt. Daarnaast heeft de islamitische middelbare school een aantal touringcars aangeschaft waarmee de school leerlingen naar het schoolgebouw vervoerde.

Ibn Ghaldoun heeft niet alleen problemen met Van Bijsterveldt, maar ook met de gemeente Rotterdam. De stad schortte in mei de subsidie op. Ook vordert Rotterdam een openstaande huurschuld van 2 ton in.

De Onderwijsinspectie gaat volgend jaar onderzoeken of de school zijn foute gewoonten sinds november 2007 heeft voortgezet.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2596 ... ool__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Een persbericht vol K & L smoezen:
1. "Ibn Ghaldoun heeft daarvoor nog tot 1 december de tijd, maar beschikt op dit moment niet over een accountant.
Hebben ze niemand die in de Gouden Gids er eentje kan opzoeken? Maar waarschijnlijk willen ze van te voren de garantie hebben dat er een gunstig rapport wordt opgemaakt. Daar betalen ze toch voor?
2. "Verder zei de staatssecretaris donderdag in de Tweede Kamer dat het bestuur van Ibn Ghaldoun maar beter kan opstappen."
Het lukt hem niet om een wettelijke manier te vinden om dat bestuur te ontslaan. Misschien na een accountantsrapport (dat nooit zal komen). En hij heeft ook geen middelen om een opvolgend bestuur goed- dan wel af te keuren.
3. "Ook heeft het bestuur 1,2 miljoen euro aan overheidsgeld uitgegeven aan zaken waar het niet voor bedoeld was. De bewindsvrouw gaat dit geld definitief terugvorderen."
Ach, wat is 'definitief' in de politiek; rekbaar als elastiek.
4. "Daarnaast heeft de islamitische middelbare school een aantal touringcars aangeschaft waarmee de school leerlingen naar het schoolgebouw vervoerde."
In geval van een bijzondere school met gehandicapte kinderen is er wel speciaal vervoer. Waarom voor deze kinderen niet? Ze zijn toch ook heel bijzonder? Over de juistheid van die uitgave kan lang gesteggeld worden.
5. "Ook vordert Rotterdam een openstaande huurschuld van 2 ton in. "
Is de gemeente van plan deze school failliet te maken? Dat zou wel een simpele manier zijn om van het gezeur af te komen. Al Capone hebben ze ooit in de gevangenis gekregen vanwege belastingontduiking.
6. "De Onderwijsinspectie gaat volgend jaar onderzoeken of de school zijn foute gewoonten sinds november 2007 heeft voortgezet."
Dus ondanks al het gekrakeel heeft de inspectie al een jaar lang niks meer gedaan en hopen ze volgend jaar (voor de zomervakantie?) te gaan onderzoeken. Waarom hebben ze dat het afgelopen jaar niet gedaan? Ze weten dus niet hoe belabberd het onderwijs het afgelopen jaar is geweest?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Je kunt je beter afvragen welke islamitische school hier in Nederland nu eens niet in opspraak is geraakt. Tja, wat wil je? Komend uit een analfabetisch nest. Het onderwijs is allerbelabbertst, het gezjoemel en de corruptie beleven hoogtijdagen. Alles geheel in overeenstemming met de koran. DUIDELKIJK!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Zelfs Moslims geven nu toe dat het onderwijs in moslimscholen niet best is.

Islamorganisatie: Geen moslimscholen meer
maandag 1 december 2008

Ook de koepelorganisatie van islamitische scholen (ISBO) beaamt dat moslimscholen zeer zwak presteren en vindt daarom dat er de komende jaren geen nieuwe scholen moeten worden opgericht.

Voorzitter van ISBO Yusuf Altuntas heeft dat maandag gezegd in het radioprogramma Dit is de Dag.

Niet capabel
Volgens Altuntas zijn veel bestuurders van islamitische scholen niet capabel, omdat ze heel weinig opleiding hebben.

‘Laten we eerst de huidige scholen goed runnen en alles daar goed op orde hebben,’ zei Altuntas. ‘Over twee of drie jaar kunnen we dan kijken of we er weer een school bij kunnen nemen.'

Bij de ISBO zijn een veertigtal scholen aangesloten. Om de kwaliteit van de schoolbestuurders te verbeteren gaat de ISBO cursussen aanbieden aan nieuwe bestuurders. Ook wil Altuntas meer niet-moslims opnemen in de besturen van islamitische scholen.

Door Robin van der Kloor
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Islamitische scholen: snel opheffen die handel
woensdag 3 december 2008

Jaren geleden waarschuwde de AIVD voor infiltratiepogingen van de radicale islam binnen het islamitisch onderwijs.

De meeste Europese landen kennen dit probleem niet, omdat alleen in Nederland het bijzonder onderwijs door de staat wordt gefinancierd.

Zelf heb ik al in 2002 gewaarschuwd voor de problemen rond het islamitisch onderwijs. Toen waren velen boos op mij: de professionals uit de multicuti-industrie en de beroepsmoslims. Mij werd verweten dat ik geen idee had waarover ik sprak.

Kwaliteit
In de loop der tijd zou blijken dat de islamitische scholen (42 basisscholen en 2 middelbare scholen) niet voldoen aan de eisen die aan behoorlijk onderwijs worden gesteld.

Na zorgwekkende berichten over de kwaliteit van het islamitisch onderwijs en de schoolbesturen, is de koepelorganisatie van islamitische scholen (ISBO) met het voorstel gekomen om geen islamitische scholen meer op te richten.

Stop op islamitische scholen, luidde de kop in de Volkskrant. We leven inmiddels in een ander land. Vijf jaar geleden zou dezelfde organisatie de critici van het islamitisch onderwijs als islamofoob hebben bestempeld.

Niet capabel
De meeste bestuurders van islamitische scholen zijn niet capabel volgens Altuntas, de directeur van ISBO, omdat hun opleidingsniveau veel te laag is: 'Laten we eerst de huidige scholen goed runnen en alles daar goed op orde hebben. Over twee of drie jaar kunnen we dan kijken of we er weer een school bij kunnen nemen.'

Is het opleidingsniveau van de bestuurders de enige reden? Is dat de reden dat sommige bestuurders van de islamitische scholen frauderen?

Spuugzat
Staatssecretaris Sharon Dijksma is de islamitische scholen kennelijk spuugzat, want behalve dat er sprake is van fraude, is het onderwijs nog zwaar onder de maat ook.

Sommige islamitische scholen gebruiken overheidsgeld, bestemd voor het onderwijs, voor snoepreisjes naar Mekka. Dijksma heeft intussen aangifte gedaan tegen islamitische scholen in Heerlen, Almere en Rotterdam.

Frauduleus
Dit zijn de feiten. Maar waarom worden die scholen niet opgeheven? Als ze frauduleus zijn en het onderwijs onder de maat is, dan moeten ze worden opgeheven.

Waarom gebeurt dat niet? Sommige mensen denken dat islamitisch onderwijs een gebruikelijke onderwijsvorm is in de islamitische landen.

Dit is niet het geval. In de meeste islamitische landen bestaan alleen maar gewone scholen. De islamitische scholen zijn met particulier geld door moslim-fundamentalisten opgericht. Nederland heeft waarschijnlijk meer islamitische scholen dan een metropool als Cairo.

Neutrale kennis
Onderwijs is niet alleen bedoeld om neutrale kennis op te brengen bij de komende generatie. Maar het moet ook een sterk besef van burgerschap tot stand brengen bij kinderen.

Kan het islamitisch onderwijs dat doen? Natuurlijk niet, want de wet van Mohammed en de Koran worden daar als hoogste bron van kennis voorgesteld.

Het is de tijd om ons te bekommeren om het nut en het nadeel van bijzonder onderwijs.

Afshin Ellian
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Wat me hieraan stoort is dat de aanwezigheid van ander bijzonder onderwijs (in Belgie: Vrij Onderwijs) nu ineens ook in vraag wordt gesteld.

In Belgie is het grootste scholennet dat van de katholieke scholen en algemeen is geweten en erkend dat zij zeer kwalitatief hoogstaand onderwijs leveren.

Maar in Belgie moeten dan ook àlle scholen voldoen aan de eindtermen en ik kan me niet voorstellen dat mensen die geen gehomologeerd diploma hebben hier zomaar les mogen geven.
Iedereen die les wil geven (in gelijk welke scholen) moet hier beschikken over een B-attest (kan ook wel D-attest zijn): ook na hogere studies nog een cursus van twee jaar!
Waarom kunnen islamitische leerkrachten dit niet?
Ze gaan toch niet net doen of die mensen kùnnen dat niet halen nietwaar?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

circe schreef:Wat me hieraan stoort is dat de aanwezigheid van ander bijzonder onderwijs (in Belgie: Vrij Onderwijs) nu ineens ook in vraag wordt gesteld.

In Belgie is het grootste scholennet dat van de katholieke scholen en algemeen is geweten en erkend dat zij zeer kwalitatief hoogstaand onderwijs leveren.
Dat hebben we in Nederland niet meer zo. Wel de . . . eucumenische (over dit woord struikel ik altijd als ik het moet uitspreken, een walgelijk woord. Ik weet ook niet of ik het goed schrijf). Ik heb vroeger op de katholieke lagere school en op de katholieke Mulo gezeten. Alleen dus jongens in de klas. Waardeloos! Maar het moet gezegd, het onderwijs was pico bello!

Bijzonder onderwijs moet wel voldoen aan de kwaliteitsnorm en niet aan die van de woestijninteelt gedachte. Hoe achterlijker het onderwijs, hoe makkelijker je kunt indoctrineren, hoe makkelijker je later over die mensen onder je paraplu van achterlijkheid, macht kunt blijven uitoefenen.

Niks tegen bijzonder onderwijs. Lang leve de vrije schoolkeuze. Als het maar niet religie gekoppeld is. Want dan kan er van vrijheid geen sprake meer zijn. Elk kind op zo’n school is hoe dan ook minderjarig en heeft totaal geen zeggenschap over wat zijn ouders voor hem bedacht hebben. Het doet mij denken aan vroeger hoe mijn Duitse moeder mij kleedde. Ik had totaal niks in te brengen. Zij bepaalde welke kleren ik moest dragen. Doodsangsten van schaamte heb ik uitgestaan. Ik voelde me vaak als een tentoongestelde clown waar niet om te lachen viel. Verschrikkelijk. Op twintigjarige leeftijd liep ik dan ook als eerste in Amsterdam met een tweekleurige broek. Een lichtgrijze heupbroek met strakke smalle bretels. De grijze broek was aan de binnenkant van mijn benen in zwart uitgevoerd. Uiteraard heb ik deze broek op maat laten maken. Tjonge, tjonge, wat had ik een bekijks op straat in de zomer.

Een cultuur met islam hoort in een beschaafde wereld met hedendaags normbesef NIET thuis. Baarden, pyjama-achtige kledij, hoofddoekjes of andere theatrale outfit? Geen probleem. Zolang daarmee maar niet het etiket (opdringerige) religie is verbonden! (die notabene doorverwijst naar de koran, een boek vol afschuw, discriminatie, afschrikwekkende dreigementen en onmenselijke waarden en normen)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Bestuur omstreden islamitische school ruimt veld
vrijdag 5 december 2008


(Novum) - Het voltallige bestuur van de islamitische middelbare school Ibn Ghaldoun treedt nog voor het einde van het jaar af. Dat heeft schoolvoorzitter Belgacem Naas vrijdag bevestigd. Het besluit is deze week besproken met de gemeente en is volgens Naas al weken geleden genomen.

Staatssecretaris van Onderwijs Marja van Bijsterveldt (CDA) zei onlangs dat alleen een nieuw bestuur Ibn Ghaldoun 'uit het moeras kan trekken'. De staatssecretaris maakte zich grote zorgen over de kwaliteit van het onderwijs op de school, die onder verscherpt toezicht van de onderwijsinspectie staat.

Van Bijsterveldt maakte eind vorige maand bekend dat de school definitief 1,2 miljoen euro moet terugbetalen aan het ministerie. De overheidsbijdrage was onder meer besteed aan bedevaarten naar Mekka. Ook stonden voor in totaal 250 duizend euro imams op de loonlijst en gaf de school 750 duizend euro uit aan leerlingenvervoer. Dat is niet toegestaan.

Het aantreden van een nieuw bestuur is volgens Naas een eigen keuze geweest. De school zou niet gezwicht zijn voor politieke druk. "Wij willen een nieuwe wijze van besturen invoeren."

De Rotterdamse wethouder Leonard Geluk stuurde afgelopen zomer een brief aan de ouders van leerlingen op Ibn Ghaldoun waarin hij hen opriep naar een andere school uit te kijken. Van de rechter moest hij die brief intrekken en rectificeren
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... tid=214748
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dijksma wil bestuur islamschool ontslaan..Ibn Ghaldoun

Bericht door Ariel »

Rotterdam uitgepraat met islamitische school
maandag 12 januari 2009 20:24


(Novum) - De gemeente Rotterdam is klaar met de islamitische middelbare school Ibn Ghaldoun. Onderwijswethouder Leonard Geluk (CDA) laat weten dat de omstreden school afspraken met de gemeente niet nakomt. De Onderwijsinspectie bestempelde Ibn Ghaldoun eerder als 'zeer zwak'.

Ibn Ghaldoun en de gemeente kwamen in oktober overeen om gezamenlijk een plan op te stellen voor de verbetering van de onderwijskwaliteit. Een commissie die gevormd wordt door Rotterdamse schoolbesturen en de gemeente moest haar fiat geven aan de verbeterplannen. Ook moest er een nieuwe raad van toezicht en een raad van bestuur komen. Schoolvoorzitter Belgacem Naas zou daarnaast zijn functie na de jaarwisseling neerleggen.

De gemeente zou volgens Geluk als tegenprestatie voor de kwaliteitsinjectie een subsidie verstrekken. Ook zou bij voldoende resultaat verhuizing naar een andere locatie mogelijk gemaakt worden. "Via de advocaat van de school heb ik begrepen dat Ibn Ghaldoun zich niet wil houden aan deze afspraken. Daarmee zijn we weer helemaal terug bij af", reageert Geluk.

Zo is schoolvoorzitter Naas nog steeds in functie. Hij wil niet reageren op de stellingname van Geluk. Naar eigen zeggen is dat om de rust op zijn school te waarborgen. Volgens Naas is hij druk bezig met de veranderingen. "De school kan binnen een week tot tien dagen een nieuw bestuur presenteren. Wegens de vakantie neemt het aannemen van sollicitanten meer tijd in beslag", zegt hij.

Geluk zegt de kwestie te hebben voorgelegd aan staatssecretaris van Onderwijs Marja van Bijsterveldt (CDA) en de Onderwijsinspectie. Volgens de woordvoerder van de staatssecretaris ligt de prioriteit van het ministerie bij het onderwijs. "De kwaliteit van het onderwijs is onze verantwoordelijkheid, los van wat de wethouder zegt. Het mag duidelijk zijn dat wij de vinger aan de pols houden."

Geluk stuurde afgelopen zomer een brief aan de ouders van leerlingen, waarin hij hen opriep om naar een andere school uit te kijken. Van de rechter moest hij die brief intrekken en rectificeren. Van Bijsterveldt maakte eind november bekend dat de school 1,2 miljoen euro moest terugbetalen aan het ministerie. De overheidsbijdrage zou onder meer besteed zijn aan bedevaarten naar Mekka. Ook stonden voor in totaal 250 duizend euro imams op de loonlijst en gaf de school 750 duizend euro uit aan leerlingenvervoer. Dat is niet toegestaan.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... tid=219487
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Dijksma wil bestuur islamschool ontslaan..Ibn Ghaldoun

Bericht door Scarlatti »

nou.. ben benieuwd.. t zal wel weer een jaartje aanlopen :evil:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dijksma wil bestuur islamschool ontslaan..Ibn Ghaldoun

Bericht door Ariel »

:?
Christelijke scholen willen Ibn Ghaldoun helpen
vrijdag 20 februari 2009


(Novum) - De Vereniging voor Christelijk Voortgezet Onderwijs in Rotterdam en omgeving (CVO) heeft aangeboden om de Islamitische school Ibn Ghaldoun te helpen om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren.

Volgens de CVO is de helpende hand een actie uit solidariteit. Volgens een woordvoerder gebeurt er echter niets voordat Ibn Ghaldoun en onderwijswethouder Leonard Geluk (CDA) weer met elkaar 'on speaking terms' zijn. Of aan die voorwaarde wordt voldaan valt nog te bezien. De wethouder is dat geenszins van plan, laat een woordvoerder vrijdag weten: "Wij hebben geen enkel contact met Ibn Ghaldoun".

De islamitische school ligt al een tijd overhoop met de gemeente. Geluk liet in januari weten dat de omstreden school afspraken niet nakomt om de onderwijskwaliteit te verbeteren. De Onderwijsinspectie kwalificeerde Ibn Ghaldoun als 'zeer zwak'. In oktober maakten de school en de gemeente een plan om de onderwijskwaliteit te verbeteren. Hierbij was de voorwaarde dat er een nieuwe raad van toezicht en een nieuwe raad van bestuur zouden komen. Toen de school zich niet aan deze afspraak hield verbrak de gemeente alle contacten met Ibn Ghaldoun.

Geluk stuurde afgelopen zomer een brief aan de ouders van leerlingen van Ibn Ghaldoun, waarin hij hen opriep om naar een andere school uit te kijken. Van de rechter moest hij die brief intrekken en rectificeren.

Staatssecretaris van Onderwijs Marja van Bijsterveldt (CDA) maakte eind november bekend dat de school 1,2 miljoen euro moest terugbetalen aan het ministerie. De overheidsbijdrage zou onder meer besteed zijn aan bedevaarttochten naar Mekka. Ook stonden voor in totaal 250 duizend euro imams op de loonlijst en gaf de school 750 duizend euro uit aan leerlingenvervoer. Daar is het subsidiegeld niet voor bedoeld.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... tid=224409" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Dijksma wil bestuur islamschool ontslaan..Ibn Ghaldoun

Bericht door Scarlatti »

"Ook stonden voor in totaal 250 duizend euro imams op de loonlijst" :shock: :shock: :twisted:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Dijksma wil bestuur islamschool ontslaan..Ibn Ghaldoun

Bericht door hans van de mortel »

Als een moslim, een Marokkaan steelt, rooft, moordt, bedriegt, liegt, en hij wordt op heterdaad betrapt . . . Wat denkt u hoe dan zijn reactie zal zijn? Zelfs als hij voor de rechter staat? Hoe vaak heeft u dat al niet in de kranten kunnen lezen? Een Nederlander bekent schuld! Zelfs de grootste crimineel!

Maar een moslim zal altijd ontkennen en zeggen dat hij onschuldig is!

Een moslim hoort in ons geciviliseerde land NIET thuis. Hij is nu eenmaal van een andere categorie. Tweedehands, onleerzaam, onwelwillend, afwijkend, eigenwijs, en NOOIT bereid te acclimatiseren. Hij heeft last van zijn eeuwige islam-koorts die hem verhindert te integreren in een moderne westerse samenleving. Liegen en bediegen zijn standaard verpakt in islam. Of denkt u soms dat een moslim bereid is Mohammed tegen te spreken - eh . . . pardon, Allah bedoel ik. De facto heeft hij een uitgesproken haat tegen andersdenkenden. Blijft steeds over de vraag wat moslims hier in godsnaam nog doen in ons land. O ja, de scheppen en bakken met geld. Marokko dient tenslotte onderhouden te worden vanuit hun gekke domme naïeve melkkoe-provincie die geregeerd wordt door onnozele godsdienstwaanzinnige Balkenende. :knorrie:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Dijksma wil bestuur islamschool ontslaan..Ibn Ghaldoun

Bericht door Scarlatti »

en vergeet niet een 'klein niet onbelangrijk iets' Hans wat ze ook nog aan mo verplicht zijn:
de verplichting de hele wereld ad islam te onderwerpen nl :turban: :knorrie:
ze mógen nl anders niet eens op niet-islamitische bodem vertoeven tenzij ze dus de islamisering als doel hebben... :evil: maar dat weeeet de regeringbakellende natuurlijk niet, geloof is geloof nietwaar :twisted:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dijksma wil bestuur islamschool ontslaan..Ibn Ghaldoun

Bericht door Ariel »

De Rotterdamse wethouder Leonard Geluk is in het gelijk gesteld. De man had een brief naar ouders gestuurd waarin hij ze geadviseerd heeft om hun kinderen niet meer naar scholengemeenschap Ibn Ghaldoun te sturen. Door dwang van de gemeenteraad heeft Geluk daarna een excuusbrief gestuurd, maar achteraf was dat niet nodig geweest.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 25#p140925" onclick="window.open(this.href);return false;
Rechter: Brief over moslimschool niet in strijd met wet
dinsdag 7 juli 2009 16:10

Een brief van de Rotterdamse wethouder Leonard Geluk (CDA) aan ouders van leerlingen van de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun was niet in strijd met de wet. Geluk had zijn brief niet hoeven rectificeren.

Dat heeft het gerechtshof in Den Haag dinsdag bepaald in het hoger beroep tussen de onderwijswethouder en de school.

Zeer zwak
Geluk stuurde de ouders in juli vorig een brief waarin hij hen adviseerde hun kinderen naar een andere school te sturen omdat het onderwijs op Ibn Ghaldoun zeer zwak was en structureel onder de maat bleef. Dat vond de rechtbank te ver gaan.

De rechter oordeelde in augustus dat Geluk de ouders opnieuw moest aanschrijven met de boodschap dat zijn advies onrechtmatig was. Geluk hield zich aan de uitspraak, maar ging ook in hoger beroep.

Redelijkheid
Het hof vernietigt het oordeel en stelt de wethouder in het gelijk. De gemeente heeft geen onjuiste mededelingen gedaan, meent het hof. ‘Gelet op het weinige dat het schoolbestuur in de voorafgaande periode had gedaan om tot kwaliteitsverbetering te komen, kon de wethouder in redelijkheid oordelen dat er zorgen waren over de verbetering van de schoolkwaliteit en dat hij de ouders hiervan bij brief op de hoogte moest stellen.'

Geluk is overigens bezig aan zijn laatste week als wethouder. Hij wordt per 1 september 2009 voorzitter van het College van Bestuur van het ROC Midden Nederland in Utrecht.

Door Robin van der Kloor
http://www.elsevier.nl/web/10240564/Nie ... et-wet.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dijksma wil bestuur islamschool ontslaan..Ibn Ghaldoun

Bericht door Ariel »

Islamitische school moet terugbetalen

ROTTERDAM - De islamitische school Ibn Ghaldoun moet de volledige 1,2 miljoen euro terugbetalen aan het rijk

De middelbare scholengemeenschap op Rotterdam Zuid heeft voor de rechter geprobeerd om onder terugbetaling uit te komen. Tevergeefs. Het onderwijsministerie vraagt het onderwijsgeld terecht terug.

De geplaagde school besteedde het kapitaal tussen 2003 en 2007 aan pelgrimsreizen naar Mekka, busvervoer en imams van wie niet duidelijk is of ze daadwerkelijk wat deden.

Voormalig leidsman Belgacem Naas wilde het geld nog terugverdienen met een visumbureautje voor Saoedi-Arabië, maar daar is nooit iets van terecht gekomen.

Naas heeft altijd beweerd dat de scholengemeenschap het geld makkelijk kan ophoesten, omdat een hoop mensen er werken zonder salaris te ontvangen. Daardoor zou Ibn Ghaldoun een flinke buffer hebben opgebouwd.

Ton Leinsen, huidig medebestuurder van de school liet begin dit jaar weten dat de school de korting van 1,2 miljoen inderdaad zal overleven. „Hoeven we niet te betalen zijn we rijk en gelukkig. Als we wel moeten betalen zijn we arm en gelukkig,’’ sprak hij. „Maar noodzakelijke investeringen zullen onmogelijk zijn. We moeten dan met de pet rond bij ouders.’’

De gemeente Rotterdam wilde lange tijd niets met de school en het oude bestuur te maken hebben. De Coolsingel heeft wat meer geloof in de nieuwe schoolleiding.

Voorzichtig wordt weer gepraat om de kwaliteit van de school op te vijzelen. De hoop is dat de school met iets meer dan 700 leerlingen afkomt van het kwaliteitsstempel ‘zeer zwak’.
http://www.ad.nl/rotterdam/3366002/Isla ... talen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Zwakke Islamitische school Rotterdam dicht

Bericht door birdie »

ZWAKKE ISLAMITISCHE SCHOOL ROTTERDAM DICHT

ROTTERDAM - De islamitische basisschool De Dialoog in Rotterdam gaat dicht. Het bestuur heeft dat op aandringen van onder andere het ministerie van OCW en de gemeente Rotterdam besloten. Dat heeft de Rotterdamse wethouder Hugo de Jonge (Onderwijs) vrijdag in een brief aan de gemeenteraad laten weten.

De vier vestigingen van de school worden al sinds 2007 door de Inspectie van het Onderwijs als „zeer zwak” beoordeeld. Deze maand oordeelde de inspectie opnieuw dat de school zeer zwak is en dat er geen verbeteringen waren. In een gesprek met het bestuur liet de gemeente weten dat sluiting onvermijdelijk zou zijn. Rotterdam drong daarbij aan op een snel besluit waardoor de kinderen voor het nieuwe schooljaar elders kunnen worden ondergebracht. Het bestuur stemde daarmee in. De gemeente helpt mee om in de zomervakantie voor alle driehonderd leerlingen een andere school te vinden.

„Dit is een vrij unieke zaak en dat is maar goed ook,” zegt De Jonge. „Het is in het belang van de kinderen dat ze op een school zitten die wel goed onderwijs levert.”
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7046 ... buitenland
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Zwakke Islamitische school Rotterdam dicht

Bericht door Schepsel »

Nu nog de rest van de zwakke islamitische scholen. EN stiekem wil ik islamitische scholen in het algemeen dicht.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Dijksma wil bestuur islamschool ontslaan..Ibn Ghaldoun

Bericht door Mahalingam »

Het is nu 2011 (1 1/2 jaar verder) en hebben ze al een cent terug gegeven? Neen.
De Islamitische basisschool Salah Eddin el Ayyoubi weigert om een ten onrechte uitgekeerde subsidie terug te geven. De school wil slechts een deel van het geld teruggeven aan het ministerie van Onderwijs.

De school haalde negen ton subsidie binnen via de stichting Islamitische Scholen Helmond. Het bestuur van deze stichting gebruikte een deel het geld om zichzelf te bedruipen en voor vergoedingen aan spookwerknemers, schrijft het Eindhovens Dagblad. Daarop vorderde het ministerie de subsidie terug.

Aanvankelijk had de school aangegeven twee ton te willen terugbetalen, maar van dit standpunt is de school nu teruggekomen. Welk bedrag het bestuur dan wel wil teruggeven, werd niet duidelijk tijdens de rechtszaak vandaag.
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... _houd.htmlWordt Wordt vervolgd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dijksma wil bestuur islamschool ontslaan..Ibn Ghaldoun

Bericht door Ariel »

Dat is goed nieuws. Als kinderen nu van een Islamitische school afkomen dan kunnen ze behalve de koran uit hun hoofd opzeggen ook de tafels van één tot en met tien opdreunen en ze weten het verschil tussen "De, het en een...." Hoop ik.
Islamitische scholen hebben hoge ambities.

UTRECHT - De islamitische scholen in Nederland streven ernaar dat hun leerlingen in de toekomst beter presteren op het gebied van taal en rekenen dan gemiddeld. Ook willen ze dat de kinderen later volwaardig kunnen functioneren in de Nederlandse samenleving. Ze richten het onderwijs daar volledig op in.

Dat staat in het handvest goed bestuur van de Islamitische Scholen Besturen Organisatie (ISBO). Daarin staat een aantal beloftes om de kwaliteit van onderwijsinstellingen op islamitische grondslag te verbeteren. De leden van de koepelorganisatie ondertekenden het document woensdag.

In het handvest staat verder dat de scholen volledige openheid geven over het handelen van het schoolbestuur en de kwaliteit van het onderwijs. Verder zullen ze ouders zo veel mogelijk betrekken bij de gang van zaken op de leerinstelling.

De ISBO nam zich een jaar geleden voor dat in 2012 geen van de ISBO-leden het predicaat 'zeer zwak' meer heeft. Het aantal 'zwakke' scholen moet dan bovendien zijn afgenomen tot maximaal een of twee. In het handvest staat dat de lat nog hoger moet: in 2014 mogen er helemaal geen zwakke scholen op islamitische grondslag zijn.

Het afgelopen jaar is op dat punt overigens al vooruitgang geboekt. Vorig jaar kregen vier van de 44 islamitische scholen het predikaat 'zeer zwak'. Dat zijn er nu nog maar twee. Het aantal zwakke scholen nam af van tien tot negen.

Overigens zijn er drie islamitische scholen in Nederland die geen lid zijn van de ISBO. Zij vallen buiten de doelstelling. Een daarvan staat nu te boek als 'zwak'.

ISBO-voorzitter Ayhan Tonca hield woensdagmiddag ook de jaarlezing van de koepelorganisatie. Hij zei daarin dat islamitische scholen ondanks hun negatieve imago niet onderdoen voor andere, vergelijkbare scholen. Hun prestaties zijn vaak hetzelfde of zelfs beter.

Maar, zo zegt Tonca: „Ondanks het feit dat onze denominatie beter over het voetlicht komt en wij bewijzen dat wij goed bezig zijn, wordt er nog steeds een negatief beeld van ons geschetst.” Volgens hem is „het politieke en maatschappelijke draagvlak voor alles waar een islamitisch tintje aan zit, flink afgenomen”.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8972 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Zwakke islamitische scholen

Bericht door Schepsel »

Ik vraag me af hoe groot het verschil in rampzaligheid is tussen gewone scholen en zwarte/islamitische. Het nulpunt is het nulpunt lijkt me. Ik heb op de Vrije School 4 jaar achtergelopen door téveel blokfluitlessen en kabouterverhalen, en die hele tijd heb ik in een paar maand aan het eind van groep 6 op een andere school, toen ik plots ervan afgehaald werd, ingehaald. Spelling hoefde ik niet eens te doen, dat beheerste ik al. Zo weinig leerde je dus in die 3/4 jaar, dingen die met luiheid en gemak in een maand of anderhalf/twee te proppen waren. De bodem lijkt me dus al bijna bereikt, als je zó weinig leert in 4 jaar.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zwakke islamitische scholen

Bericht door Mahalingam »

Toen ik naar de lagere school ging werd het woord 'leuk' niet in verband gebracht met school. Ook hoefde je thuis niet te vertellen wat er allemaal op school gedaan/gebeurt was want je zat op school om te leren. (En daar viel niks over te vertellen.) Daartoe zat je in een klas en was er een leraar. Leren moest en kon je het niet dan ging je naar de zwakzinnigen school. Huiswerk moest gemaakt worden. Daarna mocht je pas gaan spelen. Je wist niet beter; overal was het zo.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie