'Vader Nijvel had weinig tijd voor gezin'

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Mijn God, wat een in en in triest verhaal.
Ik heb ziels medelijden met deze vrouw.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Wat de meeste mensen reeds vermoedden:

Akte van beschuldiging proces Lhermitte klaar
Vandaag in De StandaardVrouw die vijf kinderen doodde, gescheiden

BRUSSEL - De akte van beschuldiging voor het proces tegen Geneviève Lhermitte, dat op 8 december van start gaat in Nijvel, is klaar. Daaruit blijkt dat de psychologen de vrouw 'begrijpen' en dat Lhermitte haar man beschuldigt van geweldpleging, schrijft Le Soir.

In de akte van beschuldiging is er veel aandacht voor de conclusies van psychologen en psychiaters. Zij stellen dat de essentiële sleutel tot het drama een 'moord-zelfmoord' is. 'We denken dat de beschuldigde de feiten zag als een soort gezamenlijke zelfmoord met haar kinderen', luidt het.

Ook denken de experts dat Lhermitte zich op dat ogenblik 'in een ernstige anxiodepressieve staat bevond, waardoor ze tot actie is overgegaan en haar toerekeningsvatbaarheid sterk gewijzigd is, hoewel ze niet volledig ontoerekeningsvatbaar was.' Dit opent de weg naar heel wat verzachtende omstandigheden, aldus Le Soir.

Bovendien sluiten de experts voorbedachtheid uit. De akte van beschuldiging bevestigt ook dat de wanhoop van Lhermitte in de dagen voor het drama erg groot was.

De echtgenoot van Geneviève Lhermitte wordt omschreven als een lastig persoon, hetgeen hij betwist. Lhermitte zegt dat zowel zij als de kinderen door Bouchaïb Moqadem werden geslagen. Ook was hij volgens Lhermitte vaak weg van huis en toonde hij geen interesse voor de opvoeding van de kinderen. avb
bron
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Maandag staat Geneviève Lhermitte (42) voor het assisenhof van Nijvel terecht voor de moord op haar vijf kinderen, in februari 2007. “Ze is blij dat ze eindelijk de waarheid kan vertellen”, zegt haar advocaat. “Ze leed onder het terreurbewind van haar man.”


Mehdi (3), Mina (8), Myriam (10), Nora (12) en Yasmine (14) werden in februari 2007 één na één naar de slaapkamer geroepen en er door hun mama de keel overgesneden met een vlijmscherp vleesmes. Vandaag droomt Lhermitte ervan om opnieuw moeder te worden. Ze heeft een nieuwe relatie en is gelukkig. Of eerder, ze voelt zich bevrijd.
Het huwelijk tussen de frêle huismoeder die van de ene depressie in de andere sukkelde en haar Marokkaanse man Bouchaïb Mokadem (43) stelde niets meer voor. Haar man verbleef bijna voortdurend in Marokko. Toen het drama zich voltrok, zat Mokadem in Agadir. Volgens Lhermitte, die haar plan moest trekken met de vijf kinderen, had hij daar een vriendin.

Homoseksueel
Geneviève wilde nooit zo een groot gezin. Het was zijn wens. En zijn wil was wet. Anders vielen er klappen. Volgens advocaat Xavier Magnéee, die Lhermitte verdedigt, is ze blij dat ze eindelijk de waarheid zal kunnen vertellen op het proces.

Ze leed erg onder het terreurbewind van haar man. Maar nog veel erger onder de aanwezigheid van dokter Schaar. De Brusselse arts woonde al 17 jaar in bij de familie. Als een soort schaduwvader. De arts haalde Bouchaïb als tiener weg uit Marokko en voedde hem hier op.

Bij iedere beslissing kreeg Schaar het laatste woord. Geneviève heeft toegegeven dat ze hem wilde vergiftigen. In het psychiatrische verslag beschrijft ze haar ex-man, van wie ze intussen officieel gescheiden is, als een “verdrongen homo die zich een gezinsleven had gekocht voor de schone schijn. Omdat moslims geen homoseksualiteit aanvaarden.” Volgens Lhermitte hadden Schaar en Mokadem zelfs een eigen badkamer voor hun twee in het grote huis aan de avenue General Jacques in Nijvel.

Tweede kans
Hoe het uiteindelijk zover is kunnen komen dat ze als modelmoeder haar eigen kinderen op beestachtige wijze heeft vermoord, weet Lhermitte zelf niet. Eigenlijk was het ook helemaal niet de bedoeling dat ze hier terecht zou staan: haar zelfmoordpoging mislukte. “De toestand thuis was zo uitzichtloos dat ze een explosie van gevoelens beleefde die ze eerder onderdrukt had. Ze zag geen andere uitweg meer”, zegt meester Mangée. Volgens de advocaat verdient ze een tweede kans en dat zal hij ook aan de jury vragen.

Bouchaïb Mokadem denkt daar anders over. “Ze heeft de kinderen gedood om mijn leven kapot te maken. Ik heb niets meer”, zegt hij. Geneviève Lhermitte riskeert, als ze schuldig wordt bevonden, levenslang. Het proces zal ongeveer twee weken duren.

BRON

------------------------

Ze heeft een nieuwe relatie? ze is gelukkig? ze wil nieuwe kinderen?
nu breekt mijn klomp!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Nog een interessante krantenartikel.


BRON

BRUSSEL - 'Het moet gaan over de vijf kinderen die zijn gedood. Nergens anders over', zei Bouchaïb Moqadem op een persconferentie eind oktober. Maar het proces dat begint tegen zijn bijna ex-vrouw, Geneviève Lhermitte, kan niet anders dan ook een beeld schetsen van hun verstoorde gezinsleven.


Van onze redactrice



Er wordt veel drukte verwacht vanmorgen in Nijvel: honderd mensen zijn opgeroepen om de jury samen te stellen voor het assisenproces tegen Geneviève Lhermitte. Twaalf onder hen moeten twee weken lang de debatten volgen.

Lhermitte (42) wordt ervan beschuldigd haar vier dochters en haar zoontje te hebben gedood. Die feiten werden gepleegd op woensdag 28 februari 2007 en worden niet betwist. In urenlange verhoren heeft ze alle details van die gruwelijke dag aan de onderzoekers verteld.

Na de middag wordt ze al meteen door de rechter verhoord. Hoe zal de beschuldigde zich daarbij opstellen? Hoe ziet ze eruit? Ze heeft intussen haar kunstmatig blonde haarkleur ingeruild voor bruin, maar wat zal haar houding zijn en hoe zal haar stem klinken: terneergeslagen, of juist zelfzeker? Er mag een enorme toeloop van journalisten worden verwacht, en ook van het publiek, dat haar in levende lijve wil zien en horen.

In de akte van inbeschuldigingstelling, die vanmiddag wordt voorgelezen, is veel ruimte gemaakt voor het verslag van de psychiaters (DS 6 december), die een beeld ophangen van het kwetsbare karakter van Lhermitte - ze noemen haar een 'borderline' persoonlijkheid die veel angsten leed en extreem veel moeite had met het uiten van emoties.

Tot ergernis van haar man, Bouchaïb Moqadem, wordt in dat verslag ook veel aandacht besteed aan het 'perverse' gezinssysteem dat aaneenhing van de taboes, en waarin Lhermitte zich steeds onvrijer voelde.

Moqadem liet eind oktober in het gezelschap van zijn advocaat, Abdelkader Amrani, weten dat hij dat niet op prijs stelt. Amrani en Didier De Quévy, de raadsman van dokter Michiel Schaar, zeiden toen: 'Onze cliënten worden als boemannen afgeschilderd, terwijl zij niet de beschuldigden zijn. Zij zijn enkel de burgerlijke partij.'

Schaar is de oudere arts die bij het gezin inwoonde, hoewel hij ook meerdere nachten per week in zijn praktijk in Brussel bleef logeren. Hij noemt zichzelf de 'peter' van de kinderen, ook wel 'le grand-père de coeur'. Hij is de man die het gezin vanaf het begin financieel overeind hield, maar ook de man die door Lhermitte als 'stoorzender' in haar huwelijksrelatie werd gezien: 'Hij stal onze intimiteit'.

Moqadem beklemtoonde nog dat hij wil dat het proces enkel focust op die fatale dag, en op het vreselijke lot van de vijf kinderen: 'Wie een misdaad begaat tegen kinderen, begaat er een tegen de mensheid. Dit is geen infanticide, waarbij een radeloze moeder haar baby doodt. Dit is een vijfvoudige moord. Daar moet het over gaan, nergens anders over.'

Om dat punt kracht bij te zetten, wil hij de rechter vragen om een plaatsbezoek te organiseren aan het huis waar de feiten zijn gepleegd. Hij hoopt dat de juryleden zich dan beter kunnen inleven in de gruwel die daar heeft plaatsgehad. Eerder zei hij ook al dat hij het spijtig vond dat het huis is schoongemaakt.

Volgens de onderzoekers die er die woensdag de macabere feiten ontdekten, waren er behalve de vele bloedsporen ook tekenen van grote wanorde te zien. Maar evengoed zagen ze op alle muren tekeningen van de kinderen: voor sommigen een bewijs dat Lhermitte alles over had voor haar kroost. Geneviève Lhermitte wordt vertegenwoordigd door de advocaten Xavier Magnée en Danny Spreutels. Zij maakten eerder bekend dat ze de vrijspraak zullen bepleiten op basis van de 'onweerstaanbare dwang'.

Overigens heeft Moqadem beroep aangetekend tegen de echtscheiding die Lhermitte vraagt.

---------------------------------------------------------------------

Wat zou de reden zijn waarom hij niet wil echtscheiden?

Heeft hij in Marokko toch al vrouwen 2 en 3 en 4 rondlopen?
Of denkt hij dat men hier in Belgie als vrouw niet zelf de echtscheiding mag in gang trekken?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Deze vrouw moet krankzinnig of een duivelin zijn.
Denk je zelf eens in. Een voor een sneed zij de kinderen hun keel af. Een normaal mens ( ook al is dat mens radeloos) kan volgens mij niet 5 keer in de ogen van een bang radeloos kind kijken, en keer op keer het mes hanteren. Een normaal mens wordt al gek bij de gedachte alleen.
En daarna gaat ze een nieuwe relatie aan, en noemt haar zelf dan ook nog eens gelukkig en bevrijd.
Dit is echt niet normaal. Ook bij de kerel die met haar een relatie aangaat zitten een paar steekjes los. Hoe kan je nou gelukkig zijn met een vrouw die de kelen van haar eigen 5 kinderen doorgesneden heeft.
Dit mens moet voor eeuwig opgesloten worden in een gekkenhuis , en ze mag nooit meer een kind opvoeden. Ze kan bij een volgende depressie zo weer in de zelfde fout terug vallen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Tot ergernis van haar man, Bouchaïb Moqadem, wordt in dat verslag ook veel aandacht besteed aan het 'perverse' gezinssysteem dat aaneenhing van de taboes, en waarin Lhermitte zich steeds onvrijer voelde.

Moqadem liet eind oktober in het gezelschap van zijn advocaat, Abdelkader Amrani, weten dat hij dat niet op prijs stelt. Amrani en Didier De Quévy, de raadsman van dokter Michiel Schaar, zeiden toen: 'Onze cliënten worden als boemannen afgeschilderd, terwijl zij niet de beschuldigden zijn. Zij zijn enkel de burgerlijke partij.'
Als dat zo is, doet Moqadem er beter aan om niet op de stoel van de rechter en de jury te gaan zitten:
Moqadem beklemtoonde nog dat hij wil dat het proces enkel focust op die fatale dag, en op het vreselijke lot van de vijf kinderen: 'Wie een misdaad begaat tegen kinderen, begaat er een tegen de mensheid. Dit is geen infanticide, waarbij een radeloze moeder haar baby doodt. Dit is een vijfvoudige moord. Daar moet het over gaan, nergens anders over.'
RTFM
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Had dat afschuwelijke mens niet gewoon hém kunnen koudmaken ipv. in koelen bloede haar eigen kinderen af te maken.

Zo iemand verdient geen tweede kans om opnieuw kinderen te hebben, voorgoed ver wegstoppen en nooit meer vrijlaten...
Ik vind het toch zo raar dat je 1 voor 1 je kinderen kan vermoorden, maar je eigen zelfmoord lukt dan plotseling niet meer ...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

In het begin dacht ik echt dat het een volledige soort wanhoopspoging was, maar er kloppen zovele dingen precies niet aan deze zaak.

Op het nieuws spreekt men over ex-echtgenoot.
En dan die "nieuwe relatie met kinderwens"????? Dit is op het perverse af.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Ook dat hij een soort van homoseksuele relatie had met die 'Schaar' en toch zou hij in Marokko nóg een vriendin gehad hebben.
Dat mens spoorde gewoon niet. :roll:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

nieuwe verslagen van het proces:

'Het is wreed wat ik heb gedaan'

en weer om misselijk van te worden :
'Ik wilde moslim worden'
Aansluitend bij dit artikelLhermitte legt uit hoe ze te werk ging

Vanmorgen werd Geneviève Lhermitte voor de rechtbank opnieuw ondervraagd over de moord op haar vijf kinderen. Ze verklaarde dat ze er in de gevangenis aan dacht om moslim te worden. 'Ik wilde geloven dat er een paradijs voor mijn kinderen bestaat.'

In de gevangenis wilde Lhermitte zich tot de islam bekeren. Ze kreeg het bezoek van een imam en beweert ook twee keer de koran te hebben gelezen. 'Ik wilde geloven dat er een paradijs voor mijn kinderen bestaat', zei ze. Als tweede argument haalde ze aan dat ze bij haar kinderen begraven wilde worden. En dat kan alleen als ze moslim zou worden.

Toch zette ze niet door en besloot in september niet mee te doen aan de Ramadan. 'De islam gaf me geen innerlijke vrede. Ik ben wel een religieus persoon, maar geen moslim', klonk het.
bron

------------------

en: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 122008_028
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ongelofelijk. Wat een geflipt mens. En natuurlijk is het de schuld van haar moeder,

Lhermitte: 'Mijn moeder was thuisverzorgster. Ze verdronk in het werk. Ze had geen tijd om zich over ons of het huishouden te ontfermen. Ik kon nooit goed doen voor haar. Ik kreeg niets anders dan verwijten.'

'Mijn ouders hebben nooit getoond dat ze me graag zagen. Ik heb een donker beeld van hen.'


haar man,

Lhermitte: 'In het begin was ons seksleven romantisch en gepassioneerd, maar later werd Bouchaïb gewelddadig. Hij kreeg bizarre fantasieën en hij verplichtte me om ze uit te voeren.'

de dokter...

Lhermitte: 'Hij was er altijd en overal. Ook op vakantie: gingen we zwemmen, dan ging hij ook zwemmen, lagen we op het strand, dan lag hij naast ons, gingen we fietsen, dan deed hij dat ook. Hij irriteerde me constant. Hij plaste naast het toilet, hij kwam in zijn onderbroek naast ons zitten. Vijf, zes keer per dag maakte ik daar schoon. Op den duur kon ik zelfs geen goeiedag meer zeggen tegen hem. Ik werd er misselijk van.'

Oh, oh, wat zijn we zielig. Zo zielig dat ze 5 kinderen koelbloedig vermoord heeft.

Lhermitte vertelt snikkend, met fluisterende stem, hoe ze de kinderen een voor een de keel doorsneed. Hoe ze de jongsten eerst wurgde, hoe ze de oudsten met een list naar haar kamer lokte en hen blinddoekte, hoe ze vochten voor hun leven, hoe ze huilden en smeekten, hoe ze het mes met de handen grepen.

Lhermitte: 'Ik heb tegen alle kinderen gezegd dat ik van hen hield en ik heb telkens vergiffenis gevraagd. Daarna heb ik het mes op mijn borst gezet en mij voorover laten vallen. Ik had verschrikkelijk pijn, maar ik ging niet dood. Ik heb dan maar pillen geslikt, maar ook dat werkte niet. En toen kon ik plots weer nadenken. Ik mag niet sterven, dacht ik. Het is afschuwelijk wat ik gedaan heb, ik moet gestraft worden.'


Lhermitte legt uit hoe ze te werk ging

Afbeelding


Vanmorgen werd Geneviève Lhermitte voor de rechtbank opnieuw ondervraagd over de moord op haar vijf kinderen. Ze toonde onder meer op een plattegrond hoe ze de moorden kon plegen zonder dat haar kinderen argwaan kregen.

Volgens de planning zou vanmorgen de ondervraging van Bouchaïb Moqadem voor het hof van assisen van Waals-Brabant van start gaan. Maar gezien de ondervraging van Lhermitte gisteren niet afgerond kon worden, werd ze vanmorgen opnieuw ondervraagd.

Lhermitte klonk onsamenhangend en liet veel stiltes vallen in haar antwoorden. Op feitelijke vragen moest ze vaak het antwoord schuldig blijven. Ook kon ze geen antwoord geven op de vraag waarom ze de moorden pleegde. Toch toonde ze ook vanmorgen een bereidwilligheid tot openheid.

Toen voorzitter Luc Maes vroeg hoe de kinderen niets gehoord hebben van de moorden, toonde ze op een plattegrond van het huis hoe ze te werk was gegaan. De kinderen waren verzameld in de woonkamer, vooraan op het gelijkvloers. Daarna nam ze een van hen mee naar een kamer achteraan op de eerste verdieping, waar ze de eerste moord pleegde. Zo konden de kinderen niets van de feiten horen.

Bij elke volgende moord vermeed ze de kamer die rechtstreeks boven de woonkamer lag, en koos ze de andere kamers op de eerste of tweede verdieping.

Dat doet vermoeden dat Lhermitte vooraf goed had nagedacht over hoe ze de moorden zou aanpakken. Maes stelde daarna ook vragen over de kledij die de vrouw de bewuste dag droeg. Lhermitte had donkere kledij aan. De voorzitter vroeg zich af of dat bewust zo gekozen was om eventuele bloedvlekken te camoufleren, maar de vrouw antwoordde dat ze die kleren 's morgens had aangetrokken zonder erbij stil te staan.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... soverzicht
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

nu ontstaat er nog een bijplotje:
Advocaat Moqadem aangeklaagd wegens poging tot verkrachting

Er zal een klacht worden ingediend tegen de advocaat van Bouchaïb Moqadem, de ex-man van de vrouw die momenteel terechtstaat voor de moord op haar vijf kinderen, wegens poging tot verkrachting. Advocate Isabelle Saels, die tot vorige week Moqadem verdedigde, legt de klacht deze voormiddag neer tegen haar confrater, Abdelhadi Amrani.

De klacht met burgerlijke partijstelling zou in de late middag ingediend worden bij de Brusselse onderzoeksrechter. "De beschuldigingen zijn ernstig: het gaat om niets minder dan poging tot verkrachting, valsheid, het gebruik van valse stukken en schending van het beroepsgeheim", zegt de Waalse krant Sud Presse.

De feiten zouden zich afgespeeld hebben tijdens een door de burgerlijke partijen georganiseerde reis in het Marokkaanse Agadir. Die was bedoeld als voorbereiding op het proces van Geneviève Lhermitte, de moeder die op 28 februari 2007 haar kinderen vermoordde en daar momenteel voor terechtstaat voor het hof van assisen in Waals-Brabant. Het incident zou zich hebben voorgedaan in een hotel.

De klacht zou verklaren waarom advocaat Fernande Motte de Raedt opnieuw Moqadem verdedigt, alhoewel die laatste beweert dat ze nooit advocaat af was. Amrani ontkent de feiten. (belga/tdb)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... ting.dhtml
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

'Ik wilde moslim worden'
Aansluitend bij dit artikelLhermitte legt uit hoe ze te werk ging

Vanmorgen werd Geneviève Lhermitte voor de rechtbank opnieuw ondervraagd over de moord op haar vijf kinderen. Ze verklaarde dat ze er in de gevangenis aan dacht om moslim te worden. 'Ik wilde geloven dat er een paradijs voor mijn kinderen bestaat.'

In de gevangenis wilde Lhermitte zich tot de islam bekeren. Ze kreeg het bezoek van een imam en beweert ook twee keer de koran te hebben gelezen. 'Ik wilde geloven dat er een paradijs voor mijn kinderen bestaat', zei ze. Als tweede argument haalde ze aan dat ze bij haar kinderen begraven wilde worden. En dat kan alleen als ze moslim zou worden.

Toch zette ze niet door en besloot in september niet mee te doen aan de Ramadan. 'De islam gaf me geen innerlijke vrede. Ik ben wel een religieus persoon, maar geen moslim', klonk het.
Niet zonder reden.
De islam legitimeert immers min of meer het doden van de eigen kinderen.
Altans, zo'n daad is geen reden voor (eer)wraak.
"not subject to retaliation" is "a father or mother (or their fathers or mothers) for killing their offspring, or offspring's offspring." ('Umdat al-Salik o1.1-2)
RTFM
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Onwaarschijnlijke wending

Bericht door Manon »

BRUSSEL - Het proces-Lhermitte veranderde vanmorgen in een ware coup de théâtre. Uit de ondervraging van de behandelende psychiater van Geneviève Lhermitte bleek dat Lhermitte de psychiater voor de daden geschreven heeft wat ze van plan was. De psychiater heeft niets met die informatie gedaan.

Na haar instorting van gisteren was Geneviève Lhermitte er vandaag opnieuw bij op haar proces. Ze had goed geslapen, zei ze, en excuseerde zich voor haar gedrag van gisteren.

Daarna kwam haar behandelende psychiater, dokter Veldekens, aan het woord. De uitspraken van de man veroorzaakten opschudding bij de advocaten van de verdediging. Lhermitte contacteerde haar psychiater twee keer voor de moorden met de vraag om dringende hulp.

Ze stuurde hem een eerste brief op 13 februari, waarop de psychiater Lhermitte op consultatie liet komen. De tweede brief ontving de arts twee weken later op 27 februari, een dag voor de feiten.

In de brief schrijft Lhermitte dat ze van plan is zelfmoord te plegen en haar kinderen mee te nemen in de dood. De vrouw heeft die brief zelf naar polikliniek Erasmus in Nijvel gebracht.

'Geen gaatje in agenda'

Dokter Veldekens heeft die 's middags, vermoedt hij, gelezen. Hij kijkt 's middags altijd zijn postbus na bij het secretariaat. Die brief moet daarin zijn gelegd.

De man deed niets met die gegevens. 'Ik had geen gaatje in mijn agenda', klonk het. Hij contacteerde ook Lhermittes huisarts, dokter Schaar niet. Nochtans was hij degene die haar naar de psychiater had doorverwezen. Het argument beroepsgeheim is dus niet van toepassing. De advocaten van dokter Schaar en Bouchaïb Moqadem reageren ontdaan.

Opvallend is ook dat de twee brieven nooit werden opgenomen in het onderzoek. Bij een ondervraging door de politie had Veldekens gezegd dat de brieven 'niet in zijn medisch dossier bewaard waren'. De politie maakte daaruit op dat de brieven dus verdwenen waren.

Maar op de vraag in de rechtszaal of hij de twee brieven nog heeft, antwoordde de psychiater dat ze gewoon in zijn auto liggen. De voorzitter onderbrak daarop de ondervraging, zodat Veldekens de brieven kon gaan halen.

Schuldig verzuim

Zo krijgt het proces Lhermitte een onwaarschijnlijke wending. Doordat de psychiater geen actie ondernomen heeft na het lezen van de brief, zou hij ook schuldig gevonden kunnen worden aan schuldig verzuim.

Maar de man is een getuige in deze zaak, en de wet laat niet toe dat getuigen zichzelf beschuldigen. Daardoor mag hij niet ondervraagd worden over zijn niet-handelen. Het is echter niet uitgesloten dat de man achteraf vervolgd zal worden.

De brieven zijn nu toegevoegd aan het dossier. Het team van vijf psychiaters en psychologen dat Lhermitte begeleid heeft na haar arrestatie, heeft zich nu afgezonderd en bestudeert de brieven die ze nu voor het eerst te zien krijgen.

Hun interventie straks kan dus interessant en belangrijk worden: na het lezen van de brieven kunnen ze hun mening bijsturen.

BRON
______________________________________________________

pffff.... wat een toestanden allemaal!

Als huisdokter diezelfde dokter Schaar hebben (ze liegen als ze niet willen toegeven dat ze uit die mens zijn hand leefden: mercedes (betaald door dokter) huis (betaald door dokter) verlof (betaald door dokter).

Heeft iemand al gehoord welk beroep vader Moqadem had? Waar die werkte? of doet dat niet ter zake?

Enfin, ik vind dat dit zaakje heel erg stinkt als zelfs haar psychiater (aanbevolen door dokter schaar) geen aktie neemt op zulke brieven!

zie ook: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 122008_050
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

'Lhermitte was 'buiten zichzelf' op moment van de feiten'

NIJVEL/BRUSSEL - Volgens een nieuw rapport van de gerechtelijke psychiaters was Geneviève Lhermitte, die in Nijvel terecht staat voor de moord op haar vijf kinderen, 'buiten zichzelf' op het moment van de feiten. Ook op dit moment bevindt ze zich in een labiele toestand en kan ze hervallen, aldus het rapport. Door dit rapport pleit de advocaat van Lhermitte nu voor internering.

De psychiaters maakten vanmorgen de resultaten bekend van het tweede onderzoek naar de mentale toestand van Geneviève Lhermitte. Een eerder onderzoek in november 2007 had haar toerekeningsvatbaar verklaard.

Vorige week doken twee brieven op die ze voor de feiten schreef aan haar eigen psychiater. Het bestaan en de inhoud van die brieven zetten het hof ertoe aan om een nieuw psychiatrisch onderzoek te vragen.

Uit die brieven blijkt dat ze gestopt wou worden en zichzelf niet kon beheersen, besluiten de psychiaters nu.

De psychiaters zijn er ook van overtuigd dat ze nu nog kan hervallen en een langdurige behandeling nodig heeft. Het woord internering spraken de psychiaters niet uit, maar daar lijkt het op neer te komen.

Een van de advocaten van Lhermitte maakte deze namiddag alvast bekend dat hij zal pleiten voor internering. 'Ik heb het met mijn cliënte besproken en na de uitleg van de psychiaters kan ze zich erbij neerleggen dat ze 'ziek' is en geïnterneerd moet worden.'

De advocaten van de verdediging, haar man Bouchaïb Moqadem en dokter Schaar, kunnen zich zowel in internering als in een gewone straf vinden.

Het is de jury die zal moeten oordelen over het nieuwe rapport van de psychiaters en beslissen of Lhermitte al dan niet toerekeningsvatbaar is. vbr, svh
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 122008_058


Eigenlijk triest. Deze vrouw komt er straks af zonder straf. :(
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Levenslang voor Lhermitte

Het hof van assisen van Waals-Brabant heeft vrijdagavond Geneviève Lhermitte veroordeeld tot levenslang voor de moord op haar vijf kinderen. De beschuldigde bleef onbewogen tijdens de voorlezing van het arrest.

De overwegingen in het arrest zijn uiterst hard. Het assisenhof gaat veel verder dan het openbaar ministerie, dat 30 jaar cel had gevorderd. De verdediging pleitte verzachtende omstandigheden.

Het hof en de juryleden noemen de feiten 'bijzonder wreed' en benadrukken dat de kinderen, die hun dood zagen naderen, ook psychisch erg geleden moeten hebben.

Het hof en de jury herinneren eraan hoe geïsoleerd Lhermitte zich voelde en dat haar depressieve geaardheid de dialoog mogelijk bemoeilijkte. Maar deze omstandigheden noch haar wil om met zelfmoord uit een situatie te stappen die ze als een impasse zag, kunnen het extreme geweld van haar daden rechtvaardigen, stellen het hof en de jury, die geen enkele verzachtende omstandigheid zien.

Sinds de tragedie probeerde Lhermitte steeds een rechtvaardiging te zoeken in elementen van haar bestaan die niet geverifieerd kunnen worden en door de verantwoordelijkheid bij Bouchaïb Moqadem en dokter Schaar te leggen, zo staat voorts in het arrest. Ook al heeft ze spijt betuigd, toch heeft ze onvoldoende besef van haar verantwoordelijkheid, zei de voorzitter nog.

In de ogen van het hof en de juryleden zijn de echte moeilijkheden van Geneviève Lhermitte geen verzachtende omstandigheid omdat de feiten extreem zwaar zijn.

'Straf laat me koud'

Geneviève Lhermitte kreeg het laatste woord op haar assisenproces in Nijvel. Ze begon met een diepe zucht, en had verder ook moeite om haar tranen te bedwingen. Eerder vandaag werd ze schuldig bevonden aan moord op haar vijf kinderen.

'Ik had het niet moeten doen', zei Lhermitte nogmaals. 'Het waren geweldige kinderen, gewenste kinderen, kinderen die uit liefde geboren zijn.' Ze erkende dat haar man evenveel pijn lijdt als zij, 'want het zijn ook zijn kinderen.' 'Ik was nooit te moe om voor hen op te staan 's nachts, om hen naar school te brengen, om hen te verzorgen en hen te beschermen. Wat ik geleerd heb uit dit proces, is dat ik te veel van hen gehouden heb.'

'Mijn straf? Die laat me koud. Ik ben immers al ingesloten in mijn eigen verdriet, in de pijn die ik elke dag opnieuw beleef.'

Horrorfilm

Ze dankte voorts de jury: 'U heeft een grote beproeving doorstaan. U heeft beelden gezien die men zelfs in een horrorfilm niet ziet, en woorden moeten horen die te vreselijk zijn. Zelf kon ik die niet aanhoren. Het leek toen alsof ik hen e en tweede keer doodde. Ik had dat niet moeten doen. Een moeder doodt haar kinderen niet.'

Ze dankte tot slot de mensen die haar steunen, die brieven schrijven of haar bezoeken in de gevangenis. 'Ze spreken mij moed in en zeggen dat er misschien nog een reden is waarom ik nog leef. Ik zou het niet weten....'

Arrest rond 17 uur

De openbare aanklager en de advocaten van de verdediging zijn rond 14.30 uur begonnen aan de discussie over de strafmaat. Omstreeks halfvijf is de zitting opgeschort. Het arrest wordt niet voor 17 u. verwacht.

Het openbaar ministerie vraagt 30 jaar celstraf voor Geneviève Lhermitte. Het is een straf die de deur op een kier laat, en nog een sprankeltje hoop biedt aan de veroordeelde, aldus advocaat-generaal Pierre Rans. Tot de jury en de rechters zei hij: 'Als u dat te veel vindt, geef haar dan tenminste 25 jaar. Dat is maar vijf jaar per kind.'

De advocaten van de verdediging wezen op de verzachtende omstandigheden: 'Het gaat er niet om dat ze nooit eerder is veroordeeld. Het gaat om veel meer hier: om die 14 jaar van voorbeeldig moederschap, om dat leven waarin ze alleen maar goed probeerde te doen voor de anderen?' zei Xavier Magnée.

Hij voegde eraan toe dat dit proces geen antwoord geeft op de vraag waarom ze het heeft gedaan: 'Hoe kan zo'n voorbeeldige moeder, hoe kan zo'n engel ineens in een duivel veranderen als ze niet ziek is? Want volgens u is ze dat niet.' Hij wees de jury erop dat zijn cliënte levenslang 'in haar eigen gevangenis' zal zitten: 'Als u haar dertig jaar geeft, zal ze dat accepteren. Maar ik kan niet garanderen dat ze nog 30 jaar zal leven, laat staan 30 dagen.'



'Blijft een verschrikkelijk drama'

De advocaten van Bouchaïb Moqadem, de echtgenoot van Lhermitte, en van de inwonende dokter Michel Schaar, zeiden dat de jury hun stellingen heeft gevolgd. Maar ze zeiden ook dat ze niet speciaal 'gelukkig' of 'tevreden' waren met dit oordeel. 'Vijf kinderen zijn vermoord. Dat blijft gewoon een verschrikkelijk drama', aldus Fernande Motte de Raet.

Lhermitte niet ongelukkig met uitspraak

'Geneviève Lhermitte is zelf niet ongelukkig met de uitspraak van de jury', zegt haar advocaat, Xavier Magnée. 'Ze heeft altijd, vanaf het begin, de horror van haar daden erkend. Dat lezen we ook in haar dagboeken. Ik denk dat ik mag zeggen dat zij, net als haar ouders, de gevangenisstraf die komt, zien als een manier om haar kruisweg te gaan. Om boete te doen voor haar fouten en om eindelijk te kunnen rouwen.'

Lhermitte neemt de jury niets kwalijk, zei haar advocaat ook. 'Ze beschouwt deze uitspraak als de logica zelf: de vraag die zij heeft opgeworpen met haar gruwelijke daad, kon voor haar alleen op deze manier worden beantwoord.'

Begin rouwproces

Lhermittes ouders stonden erbij en konden daar niet veel aan toevoegen. Haar moeder zei: 'Ik heb respect voor de rechtbank en de jury. Misschien kan ze zo beginnen aan haar rouwproces.'

De ouders waren er overigens niet bij toen de juryvoorzitter de uitspraak voorlas. Ze waren gaan eten en hadden niet verwacht dat de jury zo snel tot een besluit zou komen. Geneviève Lhermitte zelf bleef erg rustig. Ze zocht met haar ogen wel naar haar ouders in de zaal. vbr, llo, svh
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... &ref=front
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik blijf het een zeer rare zaak vinden.

Het verschil tussen ontoerekeningsvatbaarheid en levenslang is o.a. ook dat Mochadem nu wèl van haar kan scheiden, wat niet mogelijk is bij ontoerekeningsvatbaarheid meen ik.

Een kennis van me kan vb. ook niet meer scheiden nadat haar man geraakt werd door een zware beroerte en sindsdien geestelijk totaal in de war blijft.

Ik vind het veel te ingewikkeld om zelf nog een mening daarover te hebben.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

dat heb ik ook Circe.. hèm geloof ik iig helemaaaal NIET! en die Schaar ooook niet... creeps...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door mercator »

Scarlatti schreef:dat heb ik ook Circe.. hèm geloof ik iig helemaaaal NIET! en die Schaar ooook niet... creeps...
Was een geval van typische Mohammedaanse hypocrisie. Voor de vorm de voorbeeldige familievader uithangen, maar maanden per jaar gaan hoeren en boeren in Marokko, homotoestanden met die vunzige dr. Schaar-zijn "adoptievader", kom nou zeg. En dan in Marokko nog s het slachtoffer gaan uithangen op het kerkhof.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Het doek is gevallen over dit proces...ze werd tot levenslang veroordeeld en terecht. Alhoewel, levenslang had ze al, wat heb je anders nadat je je eigen kinderen vermoordde... toch geen leven meer?

Anderzijds blijf ik met een ongemakkelijk gevoel zitten. De ellende van deze vrouw was voor mij tastbaar, voor het grote publiek bleef ze wel verborgen of werd er te licht overgegaan. Ze is waarschijnlijk psychisch zeer labiel maar...ergens heb ik een heel klein beetje begrip voor haar, zonder goed te keuren wat ze deed weliswaar.

Als je leven een hel is, als je omgeving zwart is, als je ellende zonder uitzicht op beterschap lijkt, als je jezelf verloren bent, als je voor je kinderen ook geen uitweg ziet, als je bestaan gewoon ontkend wordt, als alle wegen afgesloten lijken, als niemand jouw problemen begrijpt, als je voor alles alleen staat, als je geen toekomst hebt, als..... dan is een mens tot veel in staat.

Ooit was er een tijd dat ook ik nergens een uitweg zag...gelukkig had ik wél een therapeut die me hielp en mijn ellende zag, gelukkig ben ik niet overdadig psychisch labiel, gelukkig zag ik voor mijn kinders wél een uitweg....zoniet, wie weet waartoe ik in staat zou geweest zijn?

Ik oordeel deze Geneviève niet, ik heb enkel intens en zielsveel medelijden met deze vrouw. En wie gaan er vrijuit ? Juist ja, haar beulen, want beulen waren haar man en de dokter, zeker weten.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Sinds de tragedie probeerde Lhermitte steeds een rechtvaardiging te zoeken in elementen van haar bestaan die niet geverifieerd kunnen worden en door de verantwoordelijkheid bij Bouchaïb Moqadem en dokter Schaar te leggen, zo staat voorts in het arrest. Ook al heeft ze spijt betuigd, toch heeft ze onvoldoende besef van haar verantwoordelijkheid, zei de voorzitter nog.

In de ogen van het hof en de juryleden zijn de echte moeilijkheden van Geneviève Lhermitte geen verzachtende omstandigheid omdat de feiten extreem zwaar zijn.
Het belang van de echte moeilijkheden van de verdachte relateren aan het gewicht van de feiten is apert onjuist.
De advocaten van de verdediging wezen op de verzachtende omstandigheden: 'Het gaat er niet om dat ze nooit eerder is veroordeeld. Het gaat om veel meer hier: om die 14 jaar van voorbeeldig moederschap, om dat leven waarin ze alleen maar goed probeerde te doen voor de anderen?' zei Xavier Magnée.

Hij voegde eraan toe dat dit proces geen antwoord geeft op de vraag waarom ze het heeft gedaan: 'Hoe kan zo'n voorbeeldige moeder, hoe kan zo'n engel ineens in een duivel veranderen als ze niet ziek is? Want volgens u is ze dat niet.' Hij wees de jury erop dat zijn cliënte levenslang 'in haar eigen gevangenis' zal zitten: 'Als u haar dertig jaar geeft, zal ze dat accepteren. Maar ik kan niet garanderen dat ze nog 30 jaar zal leven, laat staan 30 dagen.'
'Geneviève Lhermitte is zelf niet ongelukkig met de uitspraak van de jury', zegt haar advocaat, Xavier Magnée. 'Ze heeft altijd, vanaf het begin, de horror van haar daden erkend. Dat lezen we ook in haar dagboeken. Ik denk dat ik mag zeggen dat zij, net als haar ouders, de gevangenisstraf die komt, zien als een manier om haar kruisweg te gaan. Om boete te doen voor haar fouten en om eindelijk te kunnen rouwen.'

Lhermitte neemt de jury niets kwalijk, zei haar advocaat ook. 'Ze beschouwt deze uitspraak als de logica zelf: de vraag die zij heeft opgeworpen met haar gruwelijke daad, kon voor haar alleen op deze manier worden beantwoord.'


Afschuwelijk.
Het rechtssysteem heeft hier ernstig gefaald.
Men heeft misbruik gemaakt van de wens tot boetedoening van Lhermitte.
Omdat Lhermitte elke strafoplegging (vermoedelijk inclusief de doodstraf, als die nog bestaan had) accepteerde als een terechte straf, heeft men verzuimd het motief boven water te halen.
Dat is een ernstig falen: behalve het doen van recht heeft een proces ook een waarschuwende functie.

Deze rechtszaak had aan het licht moeten brengen wat er in een huwelijk van een Westerling(e) met een islamiet zoal mis kan gaan..
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door mercator »

naar boven schreef: Deze rechtszaak had aan het licht moeten brengen wat er in een huwelijk van een Westerling(e) met een islamiet zoal mis kan gaan..
Ik heb de opmerking nergens horen maken, daarom doe ik het nu maar even: de wijze van ombrengen van de 5 kinderen was de Islamitische, het halal de hals oversnijden van het offerdier.
Zo iets is hoogst uitzonderlijk, kinderen worden in familiedrama's meestal vergiftigd, verstikt of doodgeslagen.

Maar daar zal wel niemand op hebben durven wijzen tijdens dat hele proces, wegens "stigmatiserend" tegen Moslims, "racistisch", en al wat je maar wil.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Inderdaad, het doek is gevallen en ze is terecht veroordeeld, levenslang nog wel, maar hoe lang is levenslang in België?

Ik oordeel deze Geneviève wél, van mij krijgt ze geen greintje, geen spatje, geen millimeter begrip, medelijden of medeleven!

Het is net als mercator hierboven aangeeft, haar kinderen zijn op islamitische 'halal' wijze afgeslacht, werd niet over gesproken...

en dit...
Als je leven een hel is, als je omgeving zwart is, als je ellende zonder uitzicht op beterschap lijkt, als je jezelf verloren bent, als je voor je kinderen ook geen uitweg ziet, als je bestaan gewoon ontkend wordt, als alle wegen afgesloten lijken, als niemand jouw problemen begrijpt, als je voor alles alleen staat, als je geen toekomst hebt, als..... dan is een mens tot veel in staat.
heb ik óók meegemaakt...in het kwadraat zelfs, ik heb hier nooit mijn verhaal gedaan en wil het nu ook niet doen, wil mezelf niet beklagen of zielig voordoen, enkel maar aantonen dat je - zelfs na de ergste mishandelingen, misbruik, ellende, pijn, verdriet etc. - óók mens kan blijven en geen monster hoeft te worden, je kinderen niet koelbloedig afslacht.

Ik was 18 toen ik trouwde, was een kind en wist niet beter, ik stapte regelrecht in de allerergste hel van mishandeling, misbruik, vernederingen, bedreigingen, vuistslagen, schoppen, schelden...
18 lange jaren heb ik dit volgehouden, 18 jaren van álles wat hierboven gequote staat. Hij praatte me zelfs aan dat het aan mij lag, dat het mijn schuld was, en ik maar denken: "als ik nu eens wat beter mijn best zou doen...als ik nu eens wat minder koppig zou zijn...als ik nu eens wat meer naar hem zou luisteren..."
Hoe onderdaniger ik werd, hoe meer plezier hij er in had me steeds meer te vernederen, me meer en meer te tiranniseren, me meer en meer alle hoeken van de kamer te laten zien, want ík was slecht, ik was een hoer, als een man me had aangekeken, bedroog ik hem.
Als ik weer eens na de zoveelste mishandeling met gekneusde ribben, een opgezwollen hoofd als een meloen met alle kleuren van de regenboog in een hoekje lag te kreunen, schoppen in mijn buik/maag gehad had, dat ik mijn ingewanden uitkotste, las hij me uit een of ander krantje (Blik of Kwik, ik weet het niet meer, maar was een Belgisch sensatieblaadje waar de meest gruwelijke moorden in beschreven werden over vrouwen die vermoord waren door hun vriend/ex-vriend, man of ex-man), las hij me daaruit de meest gruwelijke passages voor, keek me aan met duivelse ogen en zei: "Dat zou ik met jou ook wel eens kunnen doen ooit"!
Heb zo vaak ongenadige vuistslagen op mijn hoofd, de zijkant van mijn hoofd en mijn ogen gehad dat mijn netvlies permanent beschadigd is, een blinde vlek heb, als ik naar de oogarts ging vroeg ie mij: "Heb je ooit een zwaar ongeval gehad?", Ik zei nee, maar dacht "Ja, ik ben een paar keer teveel tegen een 'zware' vuist aangelopen. Heb zo vaak schoppen in mijn rug gehad, dat ik whiplash had, zelfde vraag van de arts, mijn antwoord; nee, maar ik dacht alwéér: Ik ben een paar keer te vaak tegen een zware voet, maat 42 aangelopen!
Toen ik eindelijk, na 18 lange jaren van ellende, angst, pijn, eenzaamheid, verdriet, misbruik, psychische en fysische mishandelingen, de kracht kreeg om (voor de zoveelste keer) definitief te vertrekken naar een vluchthuis, heeft hij me nog wekenlang achtervolgd met een mes in zijn auto, aantal keren dat ik op straat durfde komen, moest ik wegrennen, ergens de eerste de beste winkel, café of tankstation om me te verbergen.

het énige wat me op de been hield was mijn zoon, mijn enige kind, jarenlang van depressies en niet meer willen wakker worden, géén, totaal géén hulp, niet van een therapeut, psychiater, psycholoog, familie, vrienden of kennissen, want niemand wist ervan, ik SCHAAMDE me er zelfs voor, zelfs tot nu toe weet nog steeds niemand álle smerige details, maar mijn kind was het enige waarvoor ik verderging, voor hem moest ik zo goed en zo kwaad ik kon verdergaan, proberen om hem een betere toekomst te geven, proberen om hem op te voeden tot een goed mens...en ja, daar ben ik in geslaagd, want hij was een goed mens, hij was tenslotte het beste deel van mij.
Tot bijna 3 jaar geleden, hij overleed bij een verkeersongeval, een hardrijder reed hem te pletter tegen meer dan 140 km/u op een weg waar maar 70 gereden mocht worden, 2 maanden later kreeg zijn vader - ja, die man die mij jarenlang misbruikt, mishandeld, vernederd en tot niets herleid had - longkanker, hij had nog 9 tot maximaal 12 maanden te leven - en wat deed ik - ik ging naar hem, om hem bij te staan, om hem zoveel mogelijk te helpen, te zorgen dat er een thuisverpleegster kwam, een ziekenhuisbed, de dokter regelmatig kwam, naar de apotheek voor pijnstillers, koffie maakte en broodjes, zorgde dat hij een warme maaltijd kreeg elke dag, terwijl ik zelf een wrak was door het verlies van mijn zoon.
Ik was bij hem toen hij stierf, hij heeft me om vergeving gevraagd om wat hij me allemaal had aangedaan...ik heb hem vergeven, terwille van ons kind, waar hij ook van hield, want gelukkig heeft hij hem nóóit wat aangedaan, want godvergeefme, als hij ooit een poot naar hem had uitgestoken, had ik hem met liefde koelbloedig afgemaakt!
Ik heb hem vergeven terwille van hemzelf, dat hij in vrede kon sterven en omwille van mijzelf, zodat ikzelf ook verder kon zonder de haat hoeven mee te dragen de rest van mijn leven - waarom deed ik dit - omdat ik - ondanks alles - steeds méns gebleven ben - nooit een monster geworden ben!

Nogmaals, ik wil mezelf niet beklagen, alleen maar aantonen dat - hoe erg een mens ook wordt mishandeld - je niet per definitie verandert in een monster dat haar kind(eren) afslacht!

Nee, ik heb geen greintje begrip of medelijden met madame lHermitte, volgens mij wou ze alleen maar aandacht van haar ventje, kon ze er niet tegen dat hij maanden aan een stuk weg was van haar, in een ander land, bij een andere vrouw, haar 'kerel' was belangrijker dan haar kinderen. (God, ik zou in de 7de hemel geweest zijn als die kerel van mij maandenlang of zelfs voorgoed was weggegaan, voor min part hield ie er 75 andere vriendinnetjes op na, hoefde ik zijn smeerlapperij niet te ondergaan).
Had ze die 2 kerels koudgemaakt, dan kon ik er nog begrip voor opbrengen, mocht ze van mij zelfs vrijuit gegaan zijn, want ja, die zijn inderdaad medeschuldig, niet hoofdschuldigen, maar wél medeschuldig.


Maar van je kinderen blijf je met je poten af !!!

Ik wens iedereen - ondanks mijn verhaal - prettige feesten en een voorspoedig Nieuwjaar.

*OH Yeah, Life Goes On, LONG After the Thrill of Living is Gone*
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Vader Nijvel had weinig tijd voor gezin'

Bericht door Ariel »

Staat eist fortuin van vader van 5 vermoorde kinderen

Bouchaïb Moqadem, de vader van de vijf kinderen die door hun moeder Geneviève Lhermitte vermoord werden, heeft donderdag 72.743 euro gerechtskosten betekend gekregen. Dat bericht de krant Le Soir.

Lhermitte onvermogend
De staat richt zich in feite tot de (huwelijks)gemeenschap, die gevormd werd door Moqadem en Lhermitte, voor de gerechtskosten en boetes die het gevolg waren van het assisenproces. Lhermitte, die in 2007 haar vijf kinderen vermoordde in Nijvel, werd veroordeeld tot levenslang. Ze zit in de gevangenis en is onvermogend.

Moqadem en Lhermitte zijn niet langer getrouwd, vorige maand hertrouwde Moqadem.

'Gematigdheid'
De vader is niet van plan om het erbij te laten. Zijn advocaat zal een verzoek aan minister van Financiën Didier Reynders richten. Hij hoopt dat de "moraal en de administratieve regels weer met elkaar in overeenstemming komen" en dat de staat blijk zal geven van "gematigdheid, wegens het tragische karakter van de vijfvoudige moord". (belga/tw)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... eren.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: 'Vader Nijvel had weinig tijd voor gezin'

Bericht door Manon »

Dit is ene rare bedoening.

Als de staat zich richt tot de huwelijksgemeenschap (er was een huis, spaargeld) dan kan het best zijn dat ze met gemeenschap van goederen waren gehuwd.
Ondertussen zijn ze gescheiden, dus zou L'Hermitte de helft van het vermogen moeten ontvangen hebben.

Als zij "onvermogend" is, dan heeft hij heel de inboedel op zijn bil geslagen en daarom gaat de staat bij hem komen aankloppen.
normaal als je gescheiden bent kunnen de schuldeisers toch niet bij de andere partner gaan aankloppen nadat de boedelscheiding is gebeurd.

-----------
Hoe erg het ook voor die man moet zijn, ik kan niet echt veel medeleven met hem hebben. Een moeder kàn haar kinderen niet "zomaar" vermoorden volgens mij, daar moeten andere dingen in hebben meegespeeld.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie