Is Engeland al verloren?

Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Toen ik een bericht las over onderstaande gebeurtenis dacht ik "Dat is weinig pedagogisch".
Een lerares had een klas van 25 kinderen (7 jaar) verteld dat de Kerstman niet bestaat en dat hun ouders de kadootjes verzorgen. Kinderen geschokt en huilend naar huis waar ze begripsvolle ouders aantroffen die op hoge poten naar de directeur stapten waarop de tijdelijk aangestelde lerares het veld moest ruimen.
Alleszins redelijk: dat mens is niet geschikt om voor een klas van 7-jarigen te staan. Maar het verhaal heeft een staartje. Dat las ik hier (puntje: fired betekent hier 'ontslagen' en niet 'verbrand'):
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... fired.html
Primary school teacher who told children: 'Santa does not exist' is fired
One father said: 'My son came home and said that his substitute teacher had told the class that Santa doesn't exist and it's your mum and dad that put out presents for them.

'Apparently, they were all talking about Christmas and being a bit rowdy. She just came straight out with it.

'My lad was in tears and so was everyone else in the class - especially as it was so close to Christmas.

'I thought it was wrong. He was distraught about it. He's only seven-years-old and it's part of the magic of Christmas to him.

'We told him that she did not believe in Father Christmas because of her religion and he's fine now.'

The father described the incident as 'shocking' and believed it was done with malicious intent.
En nu maar speculeren over tot welke soort godsdienst de juf behoort.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

"En nu maar speculeren over tot welke soort godsdienst de juf behoort."

goh! ik denk dat ik t weet... :evil: :twisted:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Nou, da's best moeilijk te raden. Nog wat salami, Aleikum? :wink:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Dit zal hoe langer hoe meer voorkomen.

Eén van de pijlers van het sinterklaasverhaal is de volledige inzet van ongeveer elke betrokkene.

- volwassenen "spelen" het spel mee ten allen tijde, niet enkel thuis bij hun kinderen, maar ook op straat, in de winkel, op tv, zelfs onder elkaar.

- grotere kinderen, die "het" al weten gedragen zich automatisch héél verantwoordelijk, en verklappen de boel niet aan broertjes en zusjes, want "zij behoren tot de ouderen die "het" weten".

Wat gebeurt er nu als er tussen de groep kleintjes ineens een heleboel kleintjes komen die het spel nooit geleerd hebben? Dus niet enkel het spel van te zwijgen eens je tot "het" weet, maar zelfs geen idee hebben?
Vroeg of laat zullen er altijd een aantal kinderen opstaan die de boel in al hun onwetendheid zullen verklappen.

en dàt is pas triest: niet enkel wordt die kinderen de magie van sinterklaas (of de kerstman voor mijn part) onthouden, maar een volledig volksgebruik gaat zo langzamerhand op de helling staan.
Dat er dit jaar al zo'n heisa ontstond rond de mijter van de goedheiligman is dus maar het topje van de ijsberg.

Maar het is niks. Binnen een paar decennia leren de ouders hun kindjes hoe ze netjes een schaap de keel moeten oversnijden en verder laten spartelend doodbloeden. naar het schijnt is dat verrijkend.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Bericht door Petra »

Ik denk dat een meerderheid van de islamitische Nederlanders een 'zoveelste' generatie is, die is opgegroeid met christelijke gebruiken, zoals Sinterklaas, Kerstmis, Carnaval etc.
Ze vinden er een middenweg in, zoals wij met een slachtfeest en een suikerfeest omgaan.
Er zullen altijd mensen blijven die roet in het eten willen gooien, zowel aan christelijke als aan islmatische kant. Een actie zoals deze, van die invaljuf, zegt meer over haar persoon, als over een structurele afwijzing van een groep, als je het mij vraagt...
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

, zegt meer over haar persoon, als over een structurele afwijzing van een groep, als je het mij vraagt...
Bedoel je dat juf (Salami Aleikum) een hele groep structureel afwijst?
Dat is waar het op neerkomt.
een meerderheid van de islamitische Nederlanders een 'zoveelste' generatie is, die is opgegroeid met christelijke gebruiken, zoals Sinterklaas, Kerstmis, Carnaval etc.
Ze vinden er een middenweg in
Die meerderheid maakt dat wij een middenweg moeten vinden met onze feesten. De groep die vind dat we deze feesten best laten vallen wordt steeds groter.
Zo Christelijk zijn deze feesten niet. Hun oorsprong ligt veel verder terug. Dat vinden onze Islamieten nog het ergst van al.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

H.Numan schreef:Nou, da's best moeilijk te raden. Nog wat salami, Aleikum? :wink:
Ik begrijp dat het best dat het moeilijk raden is, maar ik weet tot welke soort godsdienst de juf behoort.
Ja, ja..... :smile:
The school has refused to comment on the incident but it’s emerged that the teacher won’t be allowed to work there again.

One complainant, a teacher at another school whose grandson was in the class, says the incident has raised issues over teacher training and cultural differences that should not be swept under the carpet.

She said: “The reason she told the children this story is because she is an Asian woman who does not believe in Christmas as she celebrates Eid.
bron!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Petra schreef:Ik denk dat een meerderheid van de islamitische Nederlanders een 'zoveelste' generatie is, die is opgegroeid met christelijke gebruiken, zoals Sinterklaas, Kerstmis, Carnaval etc.
Dat wordt je wijs gemaakt. Wat je schrijft en waar je op hoopt, is de multikul integratie gedachte. Wees nou eens eerlijk: in wat precies zie je mohammedanen integreren? Op z'n best negeren ze westerse gebruiken. Verder gaan ze echt niet. Nou zit ik niet een potje haat te zaaien, maar is mijn ervaring gedurende de laatste 40 jaar. Vanaf dag 1 dat ze uit het vliegtuig kwamen bleven ze wat ze nu nog steeds zijn: dorpsbewoners uit het Riff of Anatolie.

Ik heb lang voor de grote problemen ontstonden die ervaring opgedaan in mijn werk. Dat me stomtoevallig in ruim contact met mohammedanen bracht.

Ze willen niet integreren. Alle argumenten die je naar voren kunt brengen is hooguit het vergoelijken van het gedrag van de 1ste generatie. De 2de generatie heeft dat excuus veel minder of helemaal niet, en waar we nu bijzonder veel last van hebben zijn generaties 3 en 4 die helemaal geen excuus hebben.

Vrijwel iedereen, links -rechts, jong - oude, rijk - arm, is het er over eens dat de multikul compleet mislukt is. de Hond enqueteerde mensen en kwam tot de redelijk schokkende conclusie dat +60% van de bevolking het permanent huisvesten van gastarbeiders en de integratie als de grootse fout ziet die Nederland na WO2 gemaakt heeft.
Ze vinden er een middenweg in, zoals wij met een slachtfeest en een suikerfeest omgaan.
Nee, wij leren omgaan met hun feesten. Zij nemen niet deel aan die van ons. Deelname aan Sinterklaas alleen als ze het absoluut niet kunnen vermijden, en dan nog tegen de zin. Kerstmis en Carnaval gewoon nooit. Waarop baseer jij je?
Er zullen altijd mensen blijven die roet in het eten willen gooien, zowel aan christelijke als aan islmatische kant.
Uiteraard. Vooral de fundies zien elkaar als concurrenten - wat ze weldegelijk zijn. Fundie refo's vechten voor de zondagsrust. Fundie mo's vechten voor de vrjidagsrust. (Heee!!! As we nou es de vrijdag bij het weekeinde voegen... zijn we van een hoop problemen af: meer deeltijd arbeidsbanen iedereen werkt nu 32 uur, geen geziek van mohammedanen en een lekker lang weekeinde...)
Een actie zoals deze, van die invaljuf, zegt meer over haar persoon, als over een structurele afwijzing van een groep, als je het mij vraagt...
Op grond waarvan kom jij tot die conclusie? Omdat het -tot op heden- 1 juf is? Als je zo redeneert is het opblazen van de Twin Towers of de moord op van Gogh ook gemakkelijk weg te poetsen. Dat waren ook eenmalige acties.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Bericht door Petra »

Ik baseer mijn mening op het feit dat er toevallig een enkel incident als dit, is geweest. Als vervolgens alle islamatische onderwijzers en onderwijzeressen het verhaal van Sinterklaas aan de leerlingen zouden gaan verklappen, dan was het structureel, en niet incidenteel...

Ik snap de ophef niet zo. Natuurlijk mag een leerkracht dit niet doen, maar evenzozeer natuurlijk zijn er honderden leerkrachten die dingen doen die ze niet zouden mogen doen. Een christelijke onderwijzerer heeft sex met een leerling. Mag niet. Ondanks het feit dat ze niet eens zoveel in leeftijd verschillen... Zegt dat iets over het christendom? Dacht het niet. Het zegt hooguit iets over de persoon...
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Petra schreef:Ik baseer mijn mening op het feit dat er toevallig een enkel incident als dit, is geweest. Als vervolgens alle islamatische onderwijzers en onderwijzeressen het verhaal van Sinterklaas aan de leerlingen zouden gaan verklappen, dan was het structureel, en niet incidenteel...
Gelukkig maar.

Waar baseer je dit op?
Ik denk dat een meerderheid van de islamitische Nederlanders een 'zoveelste' generatie is, die is opgegroeid met christelijke gebruiken, zoals Sinterklaas, Kerstmis, Carnaval etc.
Ik snap de ophef niet zo.
Net zo als die verstoorde lampionentocht? Mishandelde Sinterklazen? (Antwerpen) Gestolen/mishandelde/gemartelde/gedode dieren uit de kinderboerderijen?
Natuurlijk mag een leerkracht dit niet doen, maar evenzozeer natuurlijk zijn er honderden leerkrachten die dingen doen die ze niet zouden mogen doen. Een christelijke onderwijzerer heeft sex met een leerling. Mag niet. Ondanks het feit dat ze niet eens zoveel in leeftijd verschillen... Zegt dat iets over het christendom? Dacht het niet. Het zegt hooguit iets over de persoon...
Zolang het incidenteel gebeurt is er toch niets structureels aan de hand?

Mensen, doorlopen. Niets aan de hand! :mad:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

NEWSPEAK:
Newspeak is in het boek (1984 van G. Orwell) een taal met een bijzonder doel, namelijk het inkrimpen van de woordenschat en daarmee het doen verdwijnen van nuances in woord en idee. Het uiteindelijke doel is dat men alleen nog maar politiek correcte dingen kan zeggen, omdat men eenvoudig de woorden niet heeft om dingen te zeggen of zelfs maar te denken die het regime onwelgevallig zijn. (Wikipedia)
Popular U.K. children’s dictionary now excludes Christian words
Words associated with Christianity have been removed from an Oxford University Press children’s dictionary for the United Kingdom. Editors justified the changes by citing declining church attendance and multiculturalism.[...]
According to the Daily Telegraph, the deleted Christian words include abbey, altar, bishop, chapel, christen, disciple, minister, monastery, monk, nun, nunnery, parish, pew, psalm, pulpit, saint, sin, devil, and vicar.
http://www.catholicnewsagency.com/new.php?n=14559
'Extremism' fear over Islam studies donations
Eight universities, including Oxford and Cambridge, have accepted more than £233.5 million from Saudi and Muslim sources since 1995, with much of the money going to Islamic study centres, according to the report.
The total sum, revealed by Anthony Glees, the director of Brunel University's Centre for Intelligence and Security Studies, amounts to the largest source of external funding to UK universities.

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/ ... tions.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Zelf ben ik niet echt gecharmeerd van die sekte van Het Leger Des Heils, maar ze hebben altijd een goede PR, zeker met Kerstmis.
Ze beweren het vangnet te zijn voor al die zielige arme mensen die door de mazen van alle sociale diensten en liefdadige organisaties heen vallen.
Het is niet bekend hoe de balans overheadkosten/hulpverlening erbij hangt. Dat is een sekte-geheim.
In Engeland zijn ze nog bekender dan hier. En daar staan ze ook met trompetten en tamboerijnen hun Christelijke hymnen op straathoeken te spelen, onderwijl geld verzamelend. Ik geloof dat je dit in ons land alleen in Amsterdam kan zien. En ja, die geldverzamelaars schudden de collectebussen op de maat van de muziek. En soms wat opdringerig onder de neus van voorbijgangers.
Nu gaat hun collectebus-rammelen hier en daar in Engeland ingeperkt worden.
http://www.telegraph.co.uk/topics/chris ... -tins.html
Salvation Army 'banned from rattling charity tins'
Salvation Army bands have been forbidden from rattling their charity tins this Christmas to avoid "intimidating" people, it has been claimed.
Members have been issued with guidelines stating that they must keep their tins still even when music is playing. One volunteer with the Christian charity said she had been told that rattling could also offend other religions.[...]
Band members who breach the rule face being moved on or even prosecuted. "If I was shaking a tambourine I could do it all day – if I shake my tin, I could end up in court."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het verbaast me niks. Infiltratie in de Engelse regering. Ik vraag me af hoeveel van dit soort gasten in alle andere westerse regeringen zitten.
Engeland heeft dit zelf over zich afgeroepen. “Kom er maar in “ roept men daar nog steeds. “Wat wil je, Sharia wetten? Je krijgt ze..”
Engeland zit dik in de problemen. Hebben ze het zelf wel in de gaten?
Islamdeskundige Britse politie op terroristenlijst
maandag 15 december 2008

Een adviseur van de Britse politie, Mohammed Ali Harrath, blijkt al sinds 1992 op een terroristenlijst van Interpol te staan.

De Tunesische minister van Justitie, Bechir Tekkari, zegt tegen de Britse krant The Times dat Harrath banden heeft met Osama bin Laden.

De Tunesische vluchteling stichtte in zijn geboorteland het Tunesische Islamitische Front (FIT). Tijdens rechtszittingen zou Harrath hebben toegegeven contact te hebben met Bin Laden.

Leugens
Harrath ontkent Bin Laden ontmoet te hebben en zegt dat alle beschuldigingen aan zijn adres 'compleet belachelijk en gelogen' zijn.

Voordat Harrath in 1990 het land uitvluchtte, werd hij veroordeeld tot 56 jaar cel wegens een reeks 'politiek geïnspireerde misdaden'.

Belangrijk
Harrath staat op de lijst van ruim 450 personen die in verband met terrorisme worden gezocht: Interpols 'Red Alert'.

In 1995 kwam Harrath naar Groot-Brittannië. Hij stichtte er in 2004 de televisieomroep Islam Channel. Hij werd geprezen voor zijn werk als adviseur van de speciale eenheid Islamitisch Contact van Scotland Yard.

Door Maartje Willems
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

De Secret Limey's zijn weer in het nieuws. Vanwege een dubbelspion of iets dergelijks.
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/u ... 342735.ece
Tunisia claims exile met Osama bin Laden and recruited trainees for terror camps
Sitting in his office near the Palais de Justice in Kasbah, the heart of Tunis, the Tunisian Justice Minister Bechir Tekkari was unable to hide his frustration with Britain for refusing to extradite Mohamed Ali Harrath.[...]
Mr Tekkari claimed that former members of the FIT (the Tunisian Islamic Front) admitted during court hearings that Mr Harrath met and successfully sought assistance from Osama bin Laden, that Mr Harrath sent volunteers to camps in Pakistan “where they received training on how to commit terrorist acts and assassinations” and that he continued “sending new recruits to terrorist training camps in Pakistan and Afghanistan” after travelling to England.
Nu lijkt Tunesié mij niet direct een voorbeeld van hoe een rechtsstaat moet zijn, dus de beschuldigingen hoeven kant nog wal te raken.
Mr Harrath points out that the “wanted” notice issued against him by Interpol on behalf of the Tunisian Government is 16 years old. The red notice is not an international arrest warrant but a request “that the wanted person be arrested with a view to extradition”. Mr Harrath says that it is “embarrassing, distressing and unjust”.
A human rights activist in Tunisia who is also a former member of Ennahdha said that information collated by his organisation did not identify Mr Harrath as ever meeting bin Laden or having any involvement with him, al-Qaeda or any terrorist cell. The source, who claims to have been jailed and tortured by the Tunisian Government for opposing its regime, said that Mr Harrath was a “respected figure” in Tunisia and had lectured on Islam.
De term Respected Figure wordt in Italië ook gebruikt om Maffia-bazen aan te duiden. En dat lezingen geven over de Islam klink mij heel verdacht in de oren. Maar het kan zijn dat die in zijn lezingen als echte Mohammedaan de vredige aspecten van de religie heeft benadrukt.
Eigenlijk is het oud nieuws want
Mr Harrath points out that the “wanted” notice issued against him by Interpol on behalf of the Tunisian Government is 16 years old. The red notice is not an international arrest warrant but a request “that the wanted person be arrested with a view to extradition”. Mr Harrath says that it is “embarrassing, distressing and unjust”.
16 jaar geleden. Toen was die nog jong en mogelijk heel revolutionair.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nog meer idioot nieuws uit Engeland. Een staaltje van zelfislamisering.
Een overijverige maatschappelijk werkster vond het nodig om een vrouw te vertellen dat ze haar kerstversieringen moest verwijderen omdat ze met de kerstversieringen haar buren kon kwetsen.
Heel vaak zijn het niet de Moslims die protesteren, maar volgelingen uit de linkse kerk die denken dat andersgezinde moeten beschermen tegen de verderfelijke Christelijke feestdagen.

Mother told to take down her Christmas lights... in case they offend her non-Christian neighbours
By Daily Mail Reporter

A woman has spoken of how she was told to remove her Christmas lights by a housing association worker - in case they offended her non-Christian neighbours.

Dorothy Glenn decorates her home in South Shields with hundreds of festive lights every year, including a giant tree and a 4ft Santa Claus.
But she was left stunned this year when a South Tyneside Homes worker called at her house to inform her that the decorations she was displaying might be offending her neighbours.

The association last night apologised to Mrs Glenn and insisted that removing Christmas lights was not part of their policy.
The 41-year-old mother-of-three said: 'I put the lights up in the first week of November and then recently a uniformed housing worker was outside, and it looked like he was counting my decorations.

'When I went outside he said that the lights were "offensive to the community". If I was offending anyone I could understand why he was telling me, but nobody has complained.

'My neighbours are Bengali and Chinese and I know that they love the lights - the children will always point them out when they walk past.'

Mrs Glenn, who has lived at the property for four years with son Owen, 19, and daughters Samira, 21, and Chelsea, 15, said she had a close relationship with her neighbours and enjoyed living in a community with people from different backgrounds.

She said: 'I told him that I am far from a racist and that I wouldn't be taking the lights down. I'm shocked, annoyed and upset. At the end of the day, it's the festive season and they're staying.'

Independent councillor Ahmed Khan, who represents Mrs Glenn's ward, condemned the over-zealous employee's actions.

He said: 'Every year this woman puts her Christmas lights up and I know how popular they are. It's great when people make an effort to decorate their houses.
'It's this kind of nonsense that sets race relations back 20 years. That woman did nothing more than decorate her house to celebrate Christmas.'

A spokesman for South Tyneside Council said: 'We would like to make it clear that South Tyneside Homes is happy for residents to put up Christmas lights to decorate their homes.
'Christmas lights bring a bit of festive cheer to everybody and we are delighted to see examples of tenants and leaseholders across the borough taking so much pride in the appearance of their homes.
'We have received no complaint about this alleged incident, but are investigating the matter and apologise for any upset this may have caused.
Foto van het voortuintje. Je kan het mooi of lelijk vinden, maar het is toch niet zo dat we dit soort versieringen niet meer mogen neerzetten om politiek correcte maatschappelijk werksters te plezieren.
Dit soort PC figuren zijn schadelijker voor een land dan Al Qaida

BRON!!!!!!!!

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Bericht door Petra »

De kinderen vinden het leuk, de ouders zijn op hun beurt weer geamuseerd omdat de kinderen het leuk vinden, en vervolgens moeten ze uitleggen waarom zij geen kerstmis vieren.
Europese kinderen gaan ook weleens geheel vrijwillig een dag vasten, en nemen deel aan het suikerfeest. Ik denk niet dat dat slecht is.
Zoland de ouders maar bereid zijn uitleg te geven...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Westminster Abbey wil „open” Kerst

LONDEN - De Westminster Abbey in Londen is van plan van Kerst een multicultureel feest te maken. „Kerstfeest is er niet alleen voor christenen.”

Westminster Abbey onthult dezer dagen levensgrote Hindoestaanse sneeuwpoppen. De anglicaanse geestelijkheid wil ermee onderstrepen dat kerstfeest voor iedereen is, en niet uitsluitend voor christenen.

„We hebben dit gedaan omdat het een goede kans biedt voor christenen om kennis te maken met de verhalen van andere geloven”, zegt ds. Jane Hedges, kanunnik van de Westminster Abbey, in de Britse krant The Telegraph. „Kerstfeest biedt voor iedereen de mogelijkheid om een moment stil te staan. Het is een mooie kans voor de verschillende geloven om met elkaar in gesprek te gaan. Waar je ook vandaan komt, met Kerst moet er iets voor je te vieren zijn. Strikt genomen gaat het over de geboorte van Christus, maar het feest heeft een bredere boodschap van vrede en goede wil.”

In Liverpool wordt de geboorte van Christus opgevoerd met een Chinese draak en een optocht. Het toneelstuk vormt de afsluiting van Liverpools jaar als culturele hoofdstad van Europa”.

Behoudende kerkleden hebben grote bezwaren tegen de „multiculturalisering” van het traditionele kerstfeest. „De christelijke boodschap wordt erdoor ondermijnd”, zegt Alison Ruoff, lid van de generale synode van de Anglicaanse Kerk. „Kerstfeest is een moment voor iedereen, maar de kerk moet wel in haar eigen boodschap geloven: dat Christus kwam om mensen van alle mogelijke geloven te redden.”

Volgens Rod Thomas, leider van de evangelicale groep Reform, willen mensen kerstfeest „zonder compromis” vieren. „Alleen op die manier zullen mensen van andere geloven respecteren waar we voor staan. Dat lukt je niet door iets onchristelijks in te voeren.”
http://www.refdag.nl/artikel/1380163/We ... Kerst.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Petra schreef:De kinderen vinden het leuk, de ouders zijn op hun beurt weer geamuseerd omdat de kinderen het leuk vinden, en vervolgens moeten ze uitleggen waarom zij geen kerstmis vieren.
Europese kinderen gaan ook weleens geheel vrijwillig een dag vasten, en nemen deel aan het suikerfeest. Ik denk niet dat dat slecht is.
Zoland de ouders maar bereid zijn uitleg te geven...
Ik denk ook niet dat het slecht is om deel te nemen aan het suikerfeest, maar ik hou mijn hart vast als ouders hun uitleg gaan geven. Ik vermoed dat er maar weinig ouders in Europa zijn die als ze bereid zijn een uitleg te geven, weten wat ze uit moeten leggen. De meeste mensen in Europa weten weinig of niets van Islam. Men denkt nog steeds dat Islam een zelfde soort religie is al het Christendom.

Ik heb wel problemen met het slachtfeest. Ik zou niet willen dat mijn kinderen in aanraking komen met een openbare slachtpartij.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Bericht door Petra »

Ik denk dat elke gemiddelde Nederlander zich niet lekker voelt als je ziet hoe het slachtfeest gevierd wordt. Ken je dat liedje van Youp van 't Hek, Flappie? Wij hadden vroeger thuis ook Flappies die geslacht werden, en waar ik dan niets van at...
Zo zijn er ook kinderen die dat lieve geitje niet willen eten, gevoel is gevoel, nietwaar?
En inderdaad, leg de symbolische betekenis achter dat slachten maar eens uit...dan is een ramadan makkelijker uit te leggen...
Je moet er mee opgegroeid zijn, vermoed ik...
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Taxi's die geen blinde met geleide hond willen meenemen: niets bijzonders meer. Het komt overal voor in Europa en in de USA. Inboorlingen als taxichauffeur worden steeds zeldzamer.
In ons land zijn er niet zo veel Indian Restaurants, maar in Engeland wel. En als je lekker wil eten dan moet je een vegatarisch restaurant opzoeken dat gerunt wordt door Hindu's. Ik kan dat een ieder aanraden eens te proberen. Niet naar die tenten met 'tandoori oven'. India restaurants met vlees zijn meestal van Mohammedanen.
Had de blinde uit dit onderstaande verhaal zich dit gerealiseerd, dan was hem vernedering bespaard gebleven.
http://www.telegraph.co.uk/news/newstop ... slims.html
Blind man's guide dog barred from restaurant for offending Muslims
Alun Elder-Brown, a recruitment executive, said he was left feeling "like a piece of dirt" after being barred from bringing the animal into Kirthon Restaurant in Tunbridge Wells, Kent, on religious grounds.

The Guide Dogs for the Blind Association said the decision was illegal under the Disability Discrimination Act and Mr Elder-Brown, 51, is now considering suing the establishment in The Pantiles.

It follows a series of successful prosecutions of Muslim taxi drivers who refused to carry guide dogs in their cars because they considered them unclean on religious grounds.

Mr Elder-Brown was taking his girlfriend out to celebrate her birthday with her five year-old daughter last week when he was told he would have to leave his dog, Finn, tied up outside.[...]
He showed a card issued by the Institute of Environmental Health Officers certifying he and his dog were allowed into any premises but an argument ensued and the owners threatened to call the police if he did not leave.
The restaurant's owner, Amenur Abdussamad, was not immediately available for comment.
En de restaurants met 'geen toegang voor blinden' nemen in aantal toe.
Dit is er ook eentje (van 8 dec, de hier boven vemelde dateert van 15 dec)
http://www.telegraph.co.uk/news/newstop ... slims.html
Blind woman turned away from Indian restaurant for having guide dog
Emma Donnelly, 20, was told that her dog Yasmin was a health and safety hazard and was not even allowed in the door of the Tandoori Nights in Exeter, Devon.
She was turned away even though she carries a card issued by the city's environmental health department certifying she and Yasmin are allowed into any premises.[...]
We decided to go to an Indian restaurant but I did not even get in the door. A man came out and said Yasmin was a health and safety hazard.[...]
A spokesman at Tandoori Nights in South Street, Exeter, said they did not want to comment.[...]
"We went on to another restaurant called the Chadni and they were very nice and welcomed us in.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ook als gevangene kan je Islamitische ziel tot in het diepst gekrenkt worden, en daarom heeft men in een gevangenis in Engeland besloten om Jezus van het kruis te halen.
Crucifix kwetst moslimgedetineerden

Engeland, december 2008

De Lews gevangenis in Oost-Sussex hangt geen crucifix met de gekruisigde Jezus op in de multireligieuze gebedsruimte, maar een simpel houten kruis om de islamitische gevangenen niet te kwetsen. Er komen faciliteiten waar islamitische gevangenen hun rituele voetwassing voorafgaand aan het gebed kunnen doen. Een draagbaar christelijk altaar kan weggehaald worden als andersgelovigen de ruimte gebruiken.
Er wordt 200.000 pond geïnvesteerd in de multireligieuze ruimte die uit twee helften gaat bestaan: een voor christenen en de andere voor andere gelovigen.
De beslissing geen crucifix op te hangen, kwam tot stand na gesprekken met de gevangenis-imam. Gevangenis-woordvoerder Hamblin: ‘we zien deze faciliteiten als een aanzienlijke verbetering en een positief signaal nu we een eigen imam in de gevangenis hebben’.
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/2350
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

In dit berchit is een klein detail weggevallen dat de Daily Star wel vermeld:
http://www.dailystar.co.uk/posts/view/62418/
CRUCIFIX BANNED IN CASE IT UPSETS MUSLIM PRISONERS
[...]But while the room features heated spas for Muslims to wash their feet, there is only a portable Christian altar which can be wheeled in and out when necessary.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Mahalingam schreef:In dit berchit is een klein detail weggevallen dat de Daily Star wel vermeld:
http://www.dailystar.co.uk/posts/view/62418/
CRUCIFIX BANNED IN CASE IT UPSETS MUSLIM PRISONERS
[...]But while the room features heated spas for Muslims to wash their feet, there is only a portable Christian altar which can be wheeled in and out when necessary.
Heel belangrijk detail inderdaad.

Net zoals het "detail" van de benaming: multi-religieuze gebedsruimte. Dit wil dus zeggen: islamitische gebedsruimte waar af en toe ook een andere gelovige van het boek zal gedoogd worden. Al valt nog af te wachten hoeveel joodse gedetineerden zich daar zullen melden.....

Het benadrukt waarschijnlijk ook een beetje de "afspiegeling van de mix aan gedetineerden"misschien?

Raar in feite, ik heb nog nooit een linkiewinkie politicus horen pleiten voor : "in de samenstelling van de gevangenispopulatie moeten we streven naar een afspiegeling van de maatschappij".... te moeilijk misschien? Laten ze alvast dan maar beginnen met het inrichten van hun multi-religieuze moskees.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Er gaat een rapport uitkomen dat wel weer veel geroep van 'islamofobie' zal opleveren van de 'usual suspects'. Een voorlopige versie van het rapport geheten "When Worlds Collide" is in de openbaarheid gekomen bij o.a.
http://blogs.telegraph.co.uk/damian_tho ... aft_report
Exclusive: over 60 per cent of Britain's Muslim schools have extremist links, says draft report
[...]An early version of the report, entitled When Worlds Collide, alleges that of the 133 Muslim primary and secondary schools it surveyed, 82 (61.6 per cent) have connections or direct affiliations to fundamentalists. The 133 schools are in the private sector but supposedly subject to Ofsted inspection. [...]
Civitas, however, is not prepared to endorse MacEoin's 61.6 per cent figure, which will not appear in the published version of When Worlds Collide. A spokesman for Civitas explains: "We want to concentrate on claims that are absolutely robust, rather than complicated material, some of it in Arabic, that might unjustly damage someone's reputation."[...]
The schools known as Darul Ulooms, which base their curriculum on a seventeenth-century Indian teaching system, include very few secular subjects, claims the report. It says: "Their aim is not to prepare pupils for life in the wider world, but to give them the tools for a more limited existence inside the Muslim enclaves."[...]
Many recreate in the UK the style and content of schooling that can be found in Pakistan, Bangladesh and India.” [...]
The consequences for bright Muslim British girls are absolutely dire. Lively intellects are being destroyed and brilliant careers cut off before they can begin. To quote the report again: “Every year, an incalculable number of Muslim teenagers and young women are lost to the wider world that informs their citizenship.”[...]
And all this is happening with the implicit consent of the Government, Ofsted – and Christian leaders, who bang on about the threat to “faith schools” (and, in the case of R. Williams, the virtues of Sharia) while shielding their eyes from the evidence that many Muslim faith schools are poisonously anti-Christian.
Ook bij ons zijn de regenten positief over islamitische scholen alhoewel dat enthousiasme ietwat getemperd is sinds wijdverspreid misbruik van schoolsubsidies is geconstateerd. Over de inhoud van het onderwijs is men nog niet bezorgd, maar dat zal wel komen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

In Engeland heeft de overheid net zoals bij ons een Mohammedaanse Gesprekspartner gemaakt. Het heet de MPA-UK. Hier is de website:
http://www.mpacuk.org/component/option, ... /Itemid,1/
Met teksten zoals:
You know it’s just so stupid how some Islamophobic media such as Fox News have reacted to the Iraqi journalist throwing his shoes at George Bush. He threw a shoe at him for goodness sake, not the weapons of mass destruction!
Head Honcho van die club is Asghar Bukhari en die is even uit zijn rol gevallen.
"Akhtar stop apologising for 'Jihadist' as he calls them - a racist term if ever i heard one."
"Muslims who fight against the occupation of their lands are 'Mujahadeen' and are blessed by Allah. And any Muslim who fights against Israel and dies is a martyr and will be granted paradise."
"The concept of Jihad is a beautiful thing, and logical to those with a sincere heart. It tells the human being to stand up and fight against those who bring evil and oppression on this earth, and by standing up - roll back that oppression until the people are free from it."
"There is no greater oppressor on this earth then [sic] the Zionists, who murder little children for sport."[...]
"Any public attack on Islam and the Ummah is not going to be tolerated by men like me. I have dealt with these Zionists before, a veneer of reason, below which lies a crooked mind plotting and planning to extend their hatred against us."
Deze Bukhari is bekend als goede vriend en geldgever aan David Irving, een bekende holocaust-ontkenner van neo-nazi snit.
Maar de kranten, de BBC en de regering blijven deze club als een waardevolle gesprekspartner zien van gematigde origine die representatief is voor de mainstream Moslim opinie.
Dat laatste kan zeer goed waar zijn, alleen denken ze dat die opinie anders is (gematigd en lief) dan uit het voorgaande blijkt.
http://www.socialcohesion.co.uk/pdf/MPA ... Terror.pdf
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie